Mikä tarkoitus tässäkin oikein on??
Kuka maksaa tämmöiset tarkastukset ja niihin liittyvät paperityöt?? Kyllä varmasti tulee kunnalle PALJON kalliimmaksi tämmöinen verrattuna siihen mitä luulevat saavansa jos muutaman luvattoman liiterin löytävät.
Kiinteistö selvitys
27
858
Vastaukset
- Anonyymi00001
Kiinteistö selvitys ei varmasti ole huono asia mutta täällä kun eletään kovien vuodenaikojen keskellä tarvitaan jos jonkinnäköistä kopperoa, rakennelmaa tärkeille tavaroille, koneille, puille ja sen semmoisille etteivät ole lumen alla puolen vuotta. Helposti tuelee sitten väsättyä jokin rannelma itse ilman lupia. Rahastakin tämä on kiinni sillä ison autotallin tai varaston rakentaminen maksaa kaikkine lupineen maksaa maltaita ja täällä asuu väkeä jotka eivät ole ylen rikkaita.
- Anonyymi00002
Hyvä vaan että tehdään selvitys,moni saattaa narahtaa luvattomista Kämpistä ja saunoista metsässä.
- Anonyymi00003
Ne rahat tuovat verotuloja,Enontekiö viimeisenä Lapissa hoitaa asiat kuntoon,Eero ollut asialla
- Anonyymi00005
Anonyymi00003 kirjoitti:
Ne rahat tuovat verotuloja,Enontekiö viimeisenä Lapissa hoitaa asiat kuntoon,Eero ollut asialla
Hyvä hyvä nyt luvattomat rakennukset tarkastetaan,monta on jo tiedossa.Joku eero ei liity tähän hommaan mitenkään.
- Anonyymi00006
Anonyymi00003 kirjoitti:
Ne rahat tuovat verotuloja,Enontekiö viimeisenä Lapissa hoitaa asiat kuntoon,Eero ollut asialla
Eikö tätä Muonion kunta yrittänyt tehdä jokin aika sitten
Lopettivat touhun kesken kun ymmärsivät kuinka kovaa ja hyödytöntä hommaa on.
Kyllä niitä luvattomia rakennuksia löytyi mutta seuraukset kunnalle ja ihmisille niin ankeat että tulivat järkiin eivätkä jatkaneet. - Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Eikö tätä Muonion kunta yrittänyt tehdä jokin aika sitten
Lopettivat touhun kesken kun ymmärsivät kuinka kovaa ja hyödytöntä hommaa on.
Kyllä niitä luvattomia rakennuksia löytyi mutta seuraukset kunnalle ja ihmisille niin ankeat että tulivat järkiin eivätkä jatkaneet.Hyvä vaan että tehdään,ilmoitan heti kuntaan missä luvattomia mökkejä ja saunoja.Muonio olkoon tehnyt mitä sattuu.
- Anonyymi00016
Anonyymi00006 kirjoitti:
Eikö tätä Muonion kunta yrittänyt tehdä jokin aika sitten
Lopettivat touhun kesken kun ymmärsivät kuinka kovaa ja hyödytöntä hommaa on.
Kyllä niitä luvattomia rakennuksia löytyi mutta seuraukset kunnalle ja ihmisille niin ankeat että tulivat järkiin eivätkä jatkaneet.Laki määrää.
- Anonyymi00004
Avustuksilla rakennettuja kopperoita
- Anonyymi00008
Suurin osa kyhätty kasaan ylijäämä ym kerätystä tavarasta. Köyhän miehen rakennelmia. Monilla jotka tehneet vapaa-ajan mökkilöitä ilman lupia ei ole rahan puutetta vaan kyse on asenteesta että ei kannatte maksaa mitään täällä olevista mökeistä vaikka niitä käytetäänkin useita kertoja vuodessa. Tässähän kunta häviää verotuloissa, jäte ym maksujen menetyksen muodossa. Yksi hyvä keino käytön selville saannissa olisi tarkistaa sähkönkulutuspiikit. Sähköttömät mökit, yleensä hyvin pienet ovat vaikeampi selvittää vaikka avaruudesta näkyvätkin.
- Anonyymi00011
Anonyymi00008 kirjoitti:
Suurin osa kyhätty kasaan ylijäämä ym kerätystä tavarasta. Köyhän miehen rakennelmia. Monilla jotka tehneet vapaa-ajan mökkilöitä ilman lupia ei ole rahan puutetta vaan kyse on asenteesta että ei kannatte maksaa mitään täällä olevista mökeistä vaikka niitä käytetäänkin useita kertoja vuodessa. Tässähän kunta häviää verotuloissa, jäte ym maksujen menetyksen muodossa. Yksi hyvä keino käytön selville saannissa olisi tarkistaa sähkönkulutuspiikit. Sähköttömät mökit, yleensä hyvin pienet ovat vaikeampi selvittää vaikka avaruudesta näkyvätkin.
Karttakuvissa näkyvät myös lautakasat, puupinot, asuntovaunut...... jotka voi uskoa olevan rakennuksia.
Tämän virhemarginaalin kun sulkee pois olisi helppo saada aika hyvä arvio juuri kiinteistöistä karttakuvista, sähkön tuottajan, jätehuollon, verottajan registerien ja tietenkin kunnan omien tietojen yhteisajolla. Al toimeen, käy läpi nämä muutamassa minuutisa ja sitten tarkistamaan asia maastoon. Mutta huom kuinka pitkälle menee yksityisyyden suoja. Voinko maanomistana kieltää pääsyn mailleni. Saatan voidakin. Onko tarkistajalla delegoitu laillinen tarkistusoikeus oletettuin asioihin. - Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Karttakuvissa näkyvät myös lautakasat, puupinot, asuntovaunut...... jotka voi uskoa olevan rakennuksia.
Tämän virhemarginaalin kun sulkee pois olisi helppo saada aika hyvä arvio juuri kiinteistöistä karttakuvista, sähkön tuottajan, jätehuollon, verottajan registerien ja tietenkin kunnan omien tietojen yhteisajolla. Al toimeen, käy läpi nämä muutamassa minuutisa ja sitten tarkistamaan asia maastoon. Mutta huom kuinka pitkälle menee yksityisyyden suoja. Voinko maanomistana kieltää pääsyn mailleni. Saatan voidakin. Onko tarkistajalla delegoitu laillinen tarkistusoikeus oletettuin asioihin.Kaavoitus ja viranomaistehtävät: Kunnan viranomaisilla tai heidän valtuuttamillaan suunnittelijoilla on lakisääteinen oikeus liikkua toisen mailla ja suorittaa tarpeellisia mittauksia ja maaperätutkimuksia, jos se on välttämätöntä kunnan kaavoituksen (esim. yleis- tai asemakaava) tai muiden maankäytön selvitysten vuoksi. Maanomistaja ei voi tätä perusteltua viranomaistyötä estää.
- Anonyymi00009
Eipä se tarkistus niinkään haittaa mutta tuo että ei mitään ilmoiteta koska tullaan ei ole asiallista.
Nykyään kun kaikenlaisia hiippareita liikkuu niin ennakko ilmoitus tulosta olisi kohteliasta.- Anonyymi00010
Kyllä ilmoittaa pitää milloin ovat tulossa!!
Muutenkin epämieluisia nuuskijoita ovat niin ei pitäisi tulla ilmoittamatta. - Anonyymi00019
Anonyymi00010 kirjoitti:
Kyllä ilmoittaa pitää milloin ovat tulossa!!
Muutenkin epämieluisia nuuskijoita ovat niin ei pitäisi tulla ilmoittamatta.Samaa mieltä, kyllä pitää tiedottaa koska ovat tulossa käymään!!!
- Anonyymi00013
Maksaja on sen luvattoman rakennuksen omistaja
- Anonyymi00014
Todellakin asia on näin.
- Anonyymi00015
Mitä se maksaa? Eihän se ole kun purkaa pois ja rakentaa takaisin kun tarkastaja käynyt. Tarkastajan työajan maksaa kunta jolla olisi kyllä tärkeämpääkin käyttöä vähille rahoilleen.
- Anonyymi00017
Anonyymi00015 kirjoitti:
Mitä se maksaa? Eihän se ole kun purkaa pois ja rakentaa takaisin kun tarkastaja käynyt. Tarkastajan työajan maksaa kunta jolla olisi kyllä tärkeämpääkin käyttöä vähille rahoilleen.
Näkyvät satelliitti kartoissa on teillä tekemisen puute.
- Anonyymi00018
Anonyymi00017 kirjoitti:
Näkyvät satelliitti kartoissa on teillä tekemisen puute.
Mitä väliä mitä näkyy kartalla kun ei ole silloin pystyssä kun tarkastaja käy. Voihan sitä sanoa että oli pressun alla siinä kohtaa tavaroita.
Ei ne tarkistusten jälkeen enää uudestaan karttoja katsele. - Anonyymi00020
Anonyymi00018 kirjoitti:
Mitä väliä mitä näkyy kartalla kun ei ole silloin pystyssä kun tarkastaja käy. Voihan sitä sanoa että oli pressun alla siinä kohtaa tavaroita.
Ei ne tarkistusten jälkeen enää uudestaan karttoja katsele.Kylläpä joillaki jännittää tarkastus ,,kunnon sakot luvattomista rakennelmista ,, niin että tuntuu .
- Anonyymi00021
Anonyymi00020 kirjoitti:
Kylläpä joillaki jännittää tarkastus ,,kunnon sakot luvattomista rakennelmista ,, niin että tuntuu .
Ja sie taidat olla kunnan rivitalossa asuja joka ei ole mitään koskaan omistanut.
- Anonyymi00022
Anonyymi00021 kirjoitti:
Ja sie taidat olla kunnan rivitalossa asuja joka ei ole mitään koskaan omistanut.
Voi voi , lujille ottaa , eikö ole varaa maksaa lupia ?
- Anonyymi00023
Anonyymi00022 kirjoitti:
Voi voi , lujille ottaa , eikö ole varaa maksaa lupia ?
No eipä kyllä. Et taida tietää että rakennuslupa vaikka autotallille ei maksa montaa satasta. Kiinteistövero vuodessa muutaman kympin eivät ole mitään suuria summia kunnan kassaan, tämmöisessä asukasmäärältä pienessä kunnassa.
Enemmän maksaa tämä selvittely kunnalle ja aiheuttaa eripuraa jo muutenkin huonosti väleissä olevien kunnan ja asukkaiden välillä. - Anonyymi00024
Anonyymi00023 kirjoitti:
No eipä kyllä. Et taida tietää että rakennuslupa vaikka autotallille ei maksa montaa satasta. Kiinteistövero vuodessa muutaman kympin eivät ole mitään suuria summia kunnan kassaan, tämmöisessä asukasmäärältä pienessä kunnassa.
Enemmän maksaa tämä selvittely kunnalle ja aiheuttaa eripuraa jo muutenkin huonosti väleissä olevien kunnan ja asukkaiden välillä.Kyllä asukkaiden ja kunnan välillä on hyvä henki .
- Anonyymi00025
Anonyymi00024 kirjoitti:
Kyllä asukkaiden ja kunnan välillä on hyvä henki .
Hetta on oma valtakuntansa vaikka jakautunut sekin ja muut kylät jokainen omansa. Yhteishenkeä ei ole näillä näkyvillä lainkaan. Hyvin itsenäistä ja omillaan toimeentulevaa väkeä asuu täällä. Omilla ratkaisuilla mennään pitkälle. Mikä yhdistäisi meiät, mitkä ovat ne pienet ja suuret asiat joka sen tekisi.
- Anonyymi00026
Anonyymi00025 kirjoitti:
Hetta on oma valtakuntansa vaikka jakautunut sekin ja muut kylät jokainen omansa. Yhteishenkeä ei ole näillä näkyvillä lainkaan. Hyvin itsenäistä ja omillaan toimeentulevaa väkeä asuu täällä. Omilla ratkaisuilla mennään pitkälle. Mikä yhdistäisi meiät, mitkä ovat ne pienet ja suuret asiat joka sen tekisi.
Liittykää hyväveli järjestöön tai pir. puolueeseen niin hyvin menee. O
- Anonyymi00027
Kyllä monella puntti tutisee! Aivan oikea juttu. Hyvä kunta, tätä on odotettu. Sutkit vastaamaan rakennuksistaan. Ja kyllä kamerasta se erottuu onko siellä liiteri tai tynnyrisauna vai lautakasa, helvetin puusilmät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921125
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116938- 125896
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten282685- 77669
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74631Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54576Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48559- 72483