Kiinteistö selvitys

Anonyymi-ap

Mikä tarkoitus tässäkin oikein on??
Kuka maksaa tämmöiset tarkastukset ja niihin liittyvät paperityöt?? Kyllä varmasti tulee kunnalle PALJON kalliimmaksi tämmöinen verrattuna siihen mitä luulevat saavansa jos muutaman luvattoman liiterin löytävät.

27

858

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Kiinteistö selvitys ei varmasti ole huono asia mutta täällä kun eletään kovien vuodenaikojen keskellä tarvitaan jos jonkinnäköistä kopperoa, rakennelmaa tärkeille tavaroille, koneille, puille ja sen semmoisille etteivät ole lumen alla puolen vuotta. Helposti tuelee sitten väsättyä jokin rannelma itse ilman lupia. Rahastakin tämä on kiinni sillä ison autotallin tai varaston rakentaminen maksaa kaikkine lupineen maksaa maltaita ja täällä asuu väkeä jotka eivät ole ylen rikkaita.

    • Anonyymi00002

      Hyvä vaan että tehdään selvitys,moni saattaa narahtaa luvattomista Kämpistä ja saunoista metsässä.

      • Anonyymi00003

        Ne rahat tuovat verotuloja,Enontekiö viimeisenä Lapissa hoitaa asiat kuntoon,Eero ollut asialla


      • Anonyymi00005
        Anonyymi00003 kirjoitti:

        Ne rahat tuovat verotuloja,Enontekiö viimeisenä Lapissa hoitaa asiat kuntoon,Eero ollut asialla

        Hyvä hyvä nyt luvattomat rakennukset tarkastetaan,monta on jo tiedossa.Joku eero ei liity tähän hommaan mitenkään.


      • Anonyymi00006
        Anonyymi00003 kirjoitti:

        Ne rahat tuovat verotuloja,Enontekiö viimeisenä Lapissa hoitaa asiat kuntoon,Eero ollut asialla

        Eikö tätä Muonion kunta yrittänyt tehdä jokin aika sitten
        Lopettivat touhun kesken kun ymmärsivät kuinka kovaa ja hyödytöntä hommaa on.
        Kyllä niitä luvattomia rakennuksia löytyi mutta seuraukset kunnalle ja ihmisille niin ankeat että tulivat järkiin eivätkä jatkaneet.


      • Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        Eikö tätä Muonion kunta yrittänyt tehdä jokin aika sitten
        Lopettivat touhun kesken kun ymmärsivät kuinka kovaa ja hyödytöntä hommaa on.
        Kyllä niitä luvattomia rakennuksia löytyi mutta seuraukset kunnalle ja ihmisille niin ankeat että tulivat järkiin eivätkä jatkaneet.

        Hyvä vaan että tehdään,ilmoitan heti kuntaan missä luvattomia mökkejä ja saunoja.Muonio olkoon tehnyt mitä sattuu.


      • Anonyymi00016
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        Eikö tätä Muonion kunta yrittänyt tehdä jokin aika sitten
        Lopettivat touhun kesken kun ymmärsivät kuinka kovaa ja hyödytöntä hommaa on.
        Kyllä niitä luvattomia rakennuksia löytyi mutta seuraukset kunnalle ja ihmisille niin ankeat että tulivat järkiin eivätkä jatkaneet.

        Laki määrää.


    • Anonyymi00004

      Avustuksilla rakennettuja kopperoita

      • Anonyymi00008

        Suurin osa kyhätty kasaan ylijäämä ym kerätystä tavarasta. Köyhän miehen rakennelmia. Monilla jotka tehneet vapaa-ajan mökkilöitä ilman lupia ei ole rahan puutetta vaan kyse on asenteesta että ei kannatte maksaa mitään täällä olevista mökeistä vaikka niitä käytetäänkin useita kertoja vuodessa. Tässähän kunta häviää verotuloissa, jäte ym maksujen menetyksen muodossa. Yksi hyvä keino käytön selville saannissa olisi tarkistaa sähkönkulutuspiikit. Sähköttömät mökit, yleensä hyvin pienet ovat vaikeampi selvittää vaikka avaruudesta näkyvätkin.


      • Anonyymi00011
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Suurin osa kyhätty kasaan ylijäämä ym kerätystä tavarasta. Köyhän miehen rakennelmia. Monilla jotka tehneet vapaa-ajan mökkilöitä ilman lupia ei ole rahan puutetta vaan kyse on asenteesta että ei kannatte maksaa mitään täällä olevista mökeistä vaikka niitä käytetäänkin useita kertoja vuodessa. Tässähän kunta häviää verotuloissa, jäte ym maksujen menetyksen muodossa. Yksi hyvä keino käytön selville saannissa olisi tarkistaa sähkönkulutuspiikit. Sähköttömät mökit, yleensä hyvin pienet ovat vaikeampi selvittää vaikka avaruudesta näkyvätkin.

        Karttakuvissa näkyvät myös lautakasat, puupinot, asuntovaunut...... jotka voi uskoa olevan rakennuksia.
        Tämän virhemarginaalin kun sulkee pois olisi helppo saada aika hyvä arvio juuri kiinteistöistä karttakuvista, sähkön tuottajan, jätehuollon, verottajan registerien ja tietenkin kunnan omien tietojen yhteisajolla. Al toimeen, käy läpi nämä muutamassa minuutisa ja sitten tarkistamaan asia maastoon. Mutta huom kuinka pitkälle menee yksityisyyden suoja. Voinko maanomistana kieltää pääsyn mailleni. Saatan voidakin. Onko tarkistajalla delegoitu laillinen tarkistusoikeus oletettuin asioihin.


      • Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        Karttakuvissa näkyvät myös lautakasat, puupinot, asuntovaunut...... jotka voi uskoa olevan rakennuksia.
        Tämän virhemarginaalin kun sulkee pois olisi helppo saada aika hyvä arvio juuri kiinteistöistä karttakuvista, sähkön tuottajan, jätehuollon, verottajan registerien ja tietenkin kunnan omien tietojen yhteisajolla. Al toimeen, käy läpi nämä muutamassa minuutisa ja sitten tarkistamaan asia maastoon. Mutta huom kuinka pitkälle menee yksityisyyden suoja. Voinko maanomistana kieltää pääsyn mailleni. Saatan voidakin. Onko tarkistajalla delegoitu laillinen tarkistusoikeus oletettuin asioihin.

        Kaavoitus ja viranomaistehtävät: Kunnan viranomaisilla tai heidän valtuuttamillaan suunnittelijoilla on lakisääteinen oikeus liikkua toisen mailla ja suorittaa tarpeellisia mittauksia ja maaperätutkimuksia, jos se on välttämätöntä kunnan kaavoituksen (esim. yleis- tai asemakaava) tai muiden maankäytön selvitysten vuoksi. Maanomistaja ei voi tätä perusteltua viranomaistyötä estää.


    • Anonyymi00009

      Eipä se tarkistus niinkään haittaa mutta tuo että ei mitään ilmoiteta koska tullaan ei ole asiallista.
      Nykyään kun kaikenlaisia hiippareita liikkuu niin ennakko ilmoitus tulosta olisi kohteliasta.

      • Anonyymi00010

        Kyllä ilmoittaa pitää milloin ovat tulossa!!

        Muutenkin epämieluisia nuuskijoita ovat niin ei pitäisi tulla ilmoittamatta.


      • Anonyymi00019
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Kyllä ilmoittaa pitää milloin ovat tulossa!!

        Muutenkin epämieluisia nuuskijoita ovat niin ei pitäisi tulla ilmoittamatta.

        Samaa mieltä, kyllä pitää tiedottaa koska ovat tulossa käymään!!!


    • Anonyymi00013

      Maksaja on sen luvattoman rakennuksen omistaja

      • Anonyymi00014

        Todellakin asia on näin.


      • Anonyymi00015

        Mitä se maksaa? Eihän se ole kun purkaa pois ja rakentaa takaisin kun tarkastaja käynyt. Tarkastajan työajan maksaa kunta jolla olisi kyllä tärkeämpääkin käyttöä vähille rahoilleen.


      • Anonyymi00017
        Anonyymi00015 kirjoitti:

        Mitä se maksaa? Eihän se ole kun purkaa pois ja rakentaa takaisin kun tarkastaja käynyt. Tarkastajan työajan maksaa kunta jolla olisi kyllä tärkeämpääkin käyttöä vähille rahoilleen.

        Näkyvät satelliitti kartoissa on teillä tekemisen puute.


      • Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

        Näkyvät satelliitti kartoissa on teillä tekemisen puute.

        Mitä väliä mitä näkyy kartalla kun ei ole silloin pystyssä kun tarkastaja käy. Voihan sitä sanoa että oli pressun alla siinä kohtaa tavaroita.
        Ei ne tarkistusten jälkeen enää uudestaan karttoja katsele.


      • Anonyymi00020
        Anonyymi00018 kirjoitti:

        Mitä väliä mitä näkyy kartalla kun ei ole silloin pystyssä kun tarkastaja käy. Voihan sitä sanoa että oli pressun alla siinä kohtaa tavaroita.
        Ei ne tarkistusten jälkeen enää uudestaan karttoja katsele.

        Kylläpä joillaki jännittää tarkastus ,,kunnon sakot luvattomista rakennelmista ,, niin että tuntuu .


      • Anonyymi00021
        Anonyymi00020 kirjoitti:

        Kylläpä joillaki jännittää tarkastus ,,kunnon sakot luvattomista rakennelmista ,, niin että tuntuu .

        Ja sie taidat olla kunnan rivitalossa asuja joka ei ole mitään koskaan omistanut.


      • Anonyymi00022
        Anonyymi00021 kirjoitti:

        Ja sie taidat olla kunnan rivitalossa asuja joka ei ole mitään koskaan omistanut.

        Voi voi , lujille ottaa , eikö ole varaa maksaa lupia ?


      • Anonyymi00023
        Anonyymi00022 kirjoitti:

        Voi voi , lujille ottaa , eikö ole varaa maksaa lupia ?

        No eipä kyllä. Et taida tietää että rakennuslupa vaikka autotallille ei maksa montaa satasta. Kiinteistövero vuodessa muutaman kympin eivät ole mitään suuria summia kunnan kassaan, tämmöisessä asukasmäärältä pienessä kunnassa.
        Enemmän maksaa tämä selvittely kunnalle ja aiheuttaa eripuraa jo muutenkin huonosti väleissä olevien kunnan ja asukkaiden välillä.


      • Anonyymi00024
        Anonyymi00023 kirjoitti:

        No eipä kyllä. Et taida tietää että rakennuslupa vaikka autotallille ei maksa montaa satasta. Kiinteistövero vuodessa muutaman kympin eivät ole mitään suuria summia kunnan kassaan, tämmöisessä asukasmäärältä pienessä kunnassa.
        Enemmän maksaa tämä selvittely kunnalle ja aiheuttaa eripuraa jo muutenkin huonosti väleissä olevien kunnan ja asukkaiden välillä.

        Kyllä asukkaiden ja kunnan välillä on hyvä henki .


      • Anonyymi00025
        Anonyymi00024 kirjoitti:

        Kyllä asukkaiden ja kunnan välillä on hyvä henki .

        Hetta on oma valtakuntansa vaikka jakautunut sekin ja muut kylät jokainen omansa. Yhteishenkeä ei ole näillä näkyvillä lainkaan. Hyvin itsenäistä ja omillaan toimeentulevaa väkeä asuu täällä. Omilla ratkaisuilla mennään pitkälle. Mikä yhdistäisi meiät, mitkä ovat ne pienet ja suuret asiat joka sen tekisi.


      • Anonyymi00026
        Anonyymi00025 kirjoitti:

        Hetta on oma valtakuntansa vaikka jakautunut sekin ja muut kylät jokainen omansa. Yhteishenkeä ei ole näillä näkyvillä lainkaan. Hyvin itsenäistä ja omillaan toimeentulevaa väkeä asuu täällä. Omilla ratkaisuilla mennään pitkälle. Mikä yhdistäisi meiät, mitkä ovat ne pienet ja suuret asiat joka sen tekisi.

        Liittykää hyväveli järjestöön tai pir. puolueeseen niin hyvin menee. O


    • Anonyymi00027

      Kyllä monella puntti tutisee! Aivan oikea juttu. Hyvä kunta, tätä on odotettu. Sutkit vastaamaan rakennuksistaan. Ja kyllä kamerasta se erottuu onko siellä liiteri tai tynnyrisauna vai lautakasa, helvetin puusilmät.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1125
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      938
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      77
      669
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe