Proteenijäätelön tekoon toimiva kone

Anonyymi-ap

Tällä koneella pystyy tekemään vähäkalorista ja runsaasti proteenia sisältävää jäätelöä samalla tai paremmalla koostumuksella mitä tavalliset kermajäätelöt.

Tämä on ainut kone millä sitä pystyy tekemään

Ninja Creami jäätelökone NC302EU (hopea/musta) - Gigantti https://share.google/OVbgOpMWj6hVSxqtl

26

321

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei tee jäätelöä vaan jäähilettä. Proteiinijäätelöä voi tehdä kaikilla jäätelökoneilla, lisää vaan jäätelökastikkeeseen proteiinijauhetta. Parantaa myös rakennetta. Sitten on myös tällaisia: I just found this on AliExpress:
      Household Electric Ice Cream Maker Fruit Yogurt Smoothie Machine Frozen Dessert Machine for Kids Home Use
      https://a.aliexpress.com/_ExAeREQ

• Anonyymi00001

Tuossa tekoälyn antama vastaus

Proteiini- ja dieettijäätelöiden valmistuksessa laitteen tyypillä on valtava merkitys. Koska proteiinijäätelöpohjat sisältävät usein vähän rasvaa ja sokeria mutta paljon vettä ja proteiinijauhetta, ne jäätyvät perinteisessä koneessa herkästi kovaksi hileeksi tai liian raskaaksi massaksi laitteen moottorille.
        Halvat jäätelökoneet jaetaan kahteen tyyppiin, joista molemmilla proteiinituotokset onnistuvat hieman eri taktiikoilla:
        1. Esijäädytettävät kulhokoneet (Halvin vaihtoehto, n. 30–70 €)
        Näissä koneissa ei ole omaa kompressoria, vaan laitteen kulhoa pidetään pakastimessa vähintään vuorokausi ennen valmistusta.
        Esimerkkejä: Cuisinart ICEM10E tai ICE21E (n. 60–90 €), Emerio ICM-110286 (n. 40 €) tai WMF KITCHENminis (n. 70 €).
        Miten proteiinijäätelö onnistuu? Jos kaadat koneeseen pelkkää heraproteiinia ja maitoa, se muuttuu helposti jäähileiseksi lumeksi tai tarttuu kiinni kulhon reunoihin niin tiukasti, että muovinen sekoitusmela pysähtyy. Salaisuus on koostumuksessa: massaan on lisättävä hieman rasvaa (esim. pähkinävoita, keltuaista tai kermaa) tai sakeuttamisainetta (kuten ksantaania tai guarkumia), jotta se pysyy ilmavana ja kermasisena pyöriessään.
        2. Edulliset kompressorikoneet (Helpoin ja varmempi, n. 100–200 €)
        Nämä koneet jäähdyttävät itsensä, joten esivalmisteluja ei tarvita. Niissä on yleensä hieman vahvemmat moottorit pyörittämään raskaita massoja.
        Esimerkkejä: Ströme ICE0831 (n. 100 €) tai Cuisinart ICE90E (tarjouksissa n. 160 €).
        Miten proteiinijäätelö onnistuu? Kompressorikone tekee tasaisempaa jälkeä ja jaksaa vaivata hieman sitkeämpääkin proteiinimassaa ilman pelkoa siitä, että laite sulaa käsiin kesken kaiken. Silti pieni määrä ksantaania tai dieettisokeria (kuten erytritolia) auttaa pitämään rakenteen pehmeänä.
        Vinkki: "Se kuuluisa" vaihtoehto proteiinijäätelöön
        Jos tavoitteena on nimenomaan somessa villinneet, täysin rasvattomat ja huippuproteiinipitoiset "purnukkajäätelöt" (jotka tehdään jäädytetystä maitojauhe- tai proteiinijuomapohjasta), perinteiset halvat koneet ovat usein pulmassa. Siihen työhön suosituin laite on Ninja Creami tai uudempi OBH Nordica Dolci Gelato (n. 199 €). Ne eivät pyöritä nestettä jäätymisen aikana, vaan jyrsivät valmiiksi umpeen jäätyneen palikan hienoksi kreemiksi.
        Summa summarum: Jos budjetti on tiukka ja kaapista löytyy tilaa pakastinkulholle, 30–40 euron peruskoneella (esim. Emerio tai Cuisinartin halvemmat mallit) pääsee hyvin vauhtiin – kunhan muistaa ripsauttaa reseptiin hieman ksantaania tuomaan sitä puuttuvaa kermaisuutta!

• Anonyymi00002

Proteenijäätelöä pystyy tekemään ilman koneitakin pelkän pakastimen avulla kun käyttää vaahdottamiseen vähän vispikermaa.
      Esim jugurtti tai maitorahkapohjalla.

Kysykää tekoälyltä miten se tehdään.🤔halvasta jäätelö koneesta on siinä varmasti hyötyä.Halvalla koneella ei pysty tekemään täysin rasvattomia jäätelöitä.

• Anonyymi00003

Mitä rasvattomassa jäätelössä on jos ei rasvaa? Vettä ja sokeria?

Milloin kysyt tekoälyltä syömishäiriöstä ja hoitoon hakeutumisesta?

• Anonyymi00004

Kyllä siinä pitää olla vähintään halpa jäätelökone koska se on erittäin vaikea tehdä pelkästään pakastimen avulla.
        Sitä pitäis ottaa pois pakastimesta puolen tunnin välein ja sekoittaa sauvasekoittimella.
        Kone sekoittaa sitä koko ajan

• Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Kyllä siinä pitää olla vähintään halpa jäätelökone koska se on erittäin vaikea tehdä pelkästään pakastimen avulla.
        Sitä pitäis ottaa pois pakastimesta puolen tunnin välein ja sekoittaa sauvasekoittimella.

Se kannattaa tehdä siksi itse koska kaupan proteenijäätelöt on ainakin neljä kertaa kalliimpia kilohinnaltaan kuin itse tehty proteenijäötelö.

• Anonyymi00006
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Kaikkein yksinkertaisin jäätelö kotona tulee kondensoidusta maidosta ja kermavaahdosta. Sitä ei tarvi sekoittaa ollenkaan pakastuksen aikana.

https://www.soppa365.fi/artikkeli/artikkelit/ruokalistalla-nyt/vain-kaksi-ainesta-ja-mausteet-kesan-helpoin-jaatelo-tehdaan

Tuon aloituksessa mainitun jäähilekoneen kanssa kannattaa muuttaa omakotitaloon kun se pitää hirveää rälläkkämäistä ääntä.

• Anonyymi00007
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Se kannattaa tehdä siksi itse koska kaupan proteenijäätelöt on ainakin neljä kertaa kalliimpia kilohinnaltaan kuin itse tehty proteenijäötelö.

Jos haluaa siis rahaa säästää niin silloin lopeta jäätelönsyönti kokonaan. Ihan turhaa rahanmenoa. 🤭

• Anonyymi00009

"Kysykää tekoälyltä miten se tehdään.🤔"

Mikset itse kysy? Miksi muiden pitäisi kysyä aivan itsestäänselviä asioita jotka yleistietoa mutta sinä ilmeisesti ainut joka ei ymmärrä edes alkeita. Olen monesti miettinyt oletko kehitysvammainen kun kirjoitat niin lapsellisesti vaikka olet iäkäs.

Joko kysyit tekoälyltä mikä on syömishäiriö?

• Anonyymi00010
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Laskitko mukaan 250 euroa maksavan jäätelökoneen? Sillä saa aika monta jäätelöä....

• Anonyymi00011
        Anonyymi00004 kirjoitti:

"Sitä pitäis ottaa pois pakastimesta puolen tunnin välein ja sekoittaa sauvasekoittimella."

Häh... Mitä höpöjä taas keksit??? Käsin sekoitetaan. Oletko ikinä tehnyt jäätelöä, tuskin.

• Anonyymi00016
        UUSI
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Musta näyttää siltä että yrität perustella uuden härpäkkeen ostoa muka välttämättömänä laihdutuksessa 😅 Nytkö se on JÄÄTELÖKONE???

Tosi välttämätön joo! Kun jäätelö on NIIN HIRVEEN kallista. Maksaahan se yksi puikko varmaan EURON paikkeilla? 5 euroa maksaa 15 puikon laatikko joten kappalehintaan tulee ihan 30 snt.

Sinähän perustelet aiemmissa keskusteluissa myös karkkisäkkien varastoimista kellariin rahansäästöllä. Rahansäästö on tekosyy. Oikea syy on se, että sinä varmistat että karkkia on aina saatavilla koska olet riippuvainen makeasta. Nyt siis JÄÄTELÖKONE, että saa kotioloissa jäätelöä niin paljon kuin vain pystyy ahmia kun tulee pakottava ahmintakohtaus. Ei tarvi kauppaan lähteä. Ja nyt on tärkein kaikista siis PROTEIINI, josta aiemmin totesit että 30g riittää päivässä kun enempi lihottaa. 😂

Jos haluaa säästää rahaa niin lopettaa kokonaan karkit ja jäätelöt. Ja turhien härpäkkeiden hankkimisen. Yhtä välttämätönkin jäätelökone kuin sun ne nyt turhat ja hylätyt kotikuntoilulaitteet ja HUAVEI. Niitä ei huoli käytettyinä kukaan edes ilmaiseksi.

Olet sinä varsinainen hupiukko.

• Anonyymi00019
        UUSI
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Voit löytää kirpputorilta muutamalla eurolla niitä jäätelökoneita jotka jää yleensä ensikokeilun jälkeen nurkkiin pölyttymään.

• Anonyymi00008

Ei taida olla semmoista jäätelöä olemassakaan, joka samalla kertaa on 1.vähäkalorista, 2.maistuu jäätelöltä/herkulliselta, 3. ei maksa paljon, 4. ei sisällä lisäaineita, ja joka 5. on terveellistä ja 6. proteiinipitoista. :-) Jos tämmöinen ihmetuote löytyy niin vinkkiä kehiin! Eikä itsekään tekemällä saa moista. Yksinkertaisin ja kokeiltukin on kondensoitu, makeutettu maito ja kerma. Hyvää tulee mutta kyllä sokerit ja rasvat myös.

Muistan kun täällä oli se suuri jäätelökeskustelu ja joku ehdotti ratkaisuksi kermaan kastettua tikkua. Taitaa olla paras ratkaisu? Hehe....

Pitää ehkä laittaa tärkeysjärjestykseen ne asiat jotka itselle merkitseviä?

Jos laihdutus on palstan aiheenkin mukaan se tärkeä asia niin kannattaa syödä se oma herkkujäätelö mahdollisimman harvoin vain! Silloin ei haittaa mitkään muut ominaisuudet. Ihan sama se jos kerran viikossa syö jäätelön. Mitä väliä? Korvaa vaikka yhden aterian tai syö pienemmän annoksen ruokaa jäätelöllä jos on kovin tiukka.

Minusta näyttää että arvoisa karkkipiilottaja on keksinyt, että on uusi laite, joka ratkaisee ongelmat eli syömis- ja ahmintahäiriön. Täytyy piilottaa jäätelökonekin kellariin ettei se ole näkyvillä, vai mikä se tuleva ongelma onkaan?

Proteiinia saa ravitsemusasiantintijoiden mukaan ihan liikaakin. Jos syö kalaa, munaa ja kasviksia ja muutenkin normaalisti niin mihin jäätelön proteiinia tarvitaan? Se on vain lisää kulutettavana.

Jäätelöä syödään että aivot saa mielihyvää. Itsekin kävin just Cittarissa ja ostin lastin Ketomon jäätelöitä kotiin. Tärkeintä itselle vähähiilihydraattisuus, hiilaria ei ole juuri lainkaan. Hinta on yli 8€ purkilla/ puoli litraa mutta siitä riittää kahteen kertaan eli n 4€ /annos 250ml. Annos kerran viikossa sunnuntain aterialla riittää niin ei mene tuonkaan takia konkurssiin!

Kokonaisuus ratkaisee!

T kn

• Anonyymi00012

Itse otan proteesit kaalista.

• Anonyymi00013

Spakettia .

• Anonyymi00014

Nautaproteiinijauheella tulee silkkimäinen koostumus jäätelöön. Korkea määrä kreatiinia ja proteiinia luontaisella tavalla.

• UUSI

Suosittelen proteiinijäätelön sijaan marjarahkaa. Jos makeuttaa keinomakeutusaineella niin on aika kevyttä.

• Anonyymi00018
        UUSI

Eikö tämä sama hupiukko kertonut pari vuotta sitten että on ostanut satoja mansikantaimia että saa sitten ILMAISEKSI mansikoita joka päivä.

https://keskustelu.suomi24.fi/t/17955140/isojen-mahojen-syy-selvisi

"Mansikantaimia tuli 150.Niistä tulee 150- 250 kiloa mansikkaa vuodessa.Niitä pitää sitten käydä ensi kesänä poimimassa joka päivä koska ne kypsyy vähän eri aikaan.

Kaupasta ostetut mansikat on siksi väkeviä koska ne poimitaan vähän raakana" ----

Nythän hupiukolla on makeita mansikoita varastot täynnä niin marjarahkaan riittää marjaa. Vai taisi käydä niin ettei mansikoita tullutkaan.... 😁

• Anonyymi00015
      UUSI

Siihen ei tarvita ollenkaan konetta,tuossa tekoälyn vastaus.
      Paras tulos tulee varmasti raejuustolla

Proteiiniujäätelön tekeminen proteiinijauheesta on loistava tapa saada herkkua ja makroja samassa paketissa. Ilman oikeita niksejä lopputulos voi kuitenkin jäädä helposti hileiseksi tai liian jäiseksi, koska proteiinijauheessa ei ole perinteisen jäätelön rasvaa ja sokeria sitomassa rakennetta.
      Salaisuus piilee sakeuttamisaineissa, oikeassa nesterakenteessa ja vaahdotuksessa. Tässä on pomminvarma perusohje ja parhaat vinkit rakenteen pelastamiseen.
      Pehmeä proteiiniujäätelö (Perusohje blenderille/sauvasekoittimelle)
      Tämä ohje toimii parhaiten, jos käytät jäisiä aineksia, jolloin saat syömävalmista "pehmistä" heti ilman pakastamista.
      Ainekset:
      1 mitallinen (n. 30g) proteiinijauhetta (Hera/Whey tai kaseiini – katso vinkit alta)
      150g Jäisiä marjoja tai jäistä, paloteltua banaania (Banaani tuo parhaan rakenteen)
      0,5–1 dl Nestettä (Maitoa, mantelimaitoa tai vettä – lisää mahdollisimman vähän, vain sen verran että kone pyörii)
      150g Maitorahkaa, kreikkalaista jogurttia tai raejuustoa (Tuo kermaisuutta)
      Rakennetekijä (Valinnainen, mutta suositeltava): 1/4 tl ksantaanikumia tai guar-kumia.
      Ohje:
      Laita kaikki ainekset tehosekoittimeen tai korkeaan kulhoon, jos käytät sauvasekoitinta. Aloita pienemmällä nestemäärällä.
      Aja seos tasaiseksi. Jos massasta tulee liian paksua eikä kone pyöri, lisää nestettä ruokalusikallinen kerrallaan.
      Tärkein vaihe: Kun massa on tasaista, jatka sekoittamista/vaahdottamista vielä minuutti tai kaksi. Jos käytät ksantaanikumia, huomaat massan tuplaantuvan kokonsa puolesta ja muuttuvan kuohkeaksi kermavaahdon tapaiseksi jäätelöksi.
      Nauti heti!
      5 kultaista sääntöä täydelliseen rakenteeseen
      1. Ksantaanikumi (Xanthan Gum) on ihmeaine
      Jos haluat oikeaa jäätelömäistä venyvyyttä ja kuohkeutta, osta pussi ksantaanikumia (löytyy useimmista ruokakaupoista leivontaosastolta, gluteenittomien tuotteiden läheltä). Tarvitset sitä vain pienen ripsauksen (1/4 teelusikallista), mutta se sitoo veden ja ilman tehden rakenteesta täydellistä.
      2. Kaseiini vs. Hera (Whey)
      Kaseiini (maitoproteiini): Imeyttää itseensä huomattavasti enemmän nestettä ja muodostaa luonnostaan paksumman, vanukasmaisemman ja kermaisemman rakenteen. Parasta jäätelöön.
      Hera: Toimii myös, mutta jää helpommin löysäksi tai hileiseksi ilman ksantaania tai paksuja pohja-aineita (kuten banaania tai raejuustoa).
      3. Raejuustokikka
      Jos haluat täyteläistä, "New York Cheesecake" -tyylistä jäätelöä, käytä pohjana raejuustoa. Kun pyöräytät raejuuston, proteiinijauheen ja tilkan nestettä tehosekoittimessa täysin sileäksi, raejuuston rakeisuus häviää ja jäljelle jää uskomattoman kermainen, rasvainen suutuntuma – ilman ylimääräistä rasvaa.
      4. Makeutus ja maku
      Proteiiniujauheiden makeus usein laimenee, kun ne sekoitetaan kylmään massaan. Voit korostaa makua ripauksella suolaa (korostaa suklaata ja karamellia) tai lisäämällä tilkan kaloritonta makeutustippaa/steviaa.
      5. Jos pakastat jäätelön myöhempää käyttöä varten
      Jos teet jäätelön valmiiksi pakkaseen, se jäätyy herkästi kivikovaksi suoralla pakastuksella (koska siitä puuttuu sokeri ja rasva, jotka estävät jäätymistä).
      Ratkaisu: Ota jäätelö huoneenlämpöön 15–20 minuuttia ennen syömistä tai pyöräytä sitä hetki mikrosta sulatusteholla, jotta se pehmenee uudelleen vaahdotettavaan muotoon

• Anonyymi00017
        UUSI

Tuo menee kuule hupiukolle liika monimutkaiseksi!😂

• UUSI

Karrageeni on aika ongelmallista joillekin, kannattaa testata varovasti ja se hyötyy suuresti kalsiumista. Olen joskus käyttänyt sitä leivässä kalsiumkloridin kanssa. Helpoin kaseiinin lähde on rahka tai raejuusto, jälkimmäinen parempi ja sen voi huuhdella jos se on kovin hapanta.

Jäätelöön löytyy muitakin paksuntimia eikä minusta 5% rasvaa ja sokeria ole mitenkään paljon. Tällä hetkellä käytän kitchen minis jäätelökonetta, https://www.verkkokauppa.com/fi/product/536043/WMF-KITCHENminis-3-in-1-jaatelokone?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=Shopping%20Kategoria%2027a%20Pienkoneet&utm_id=8087259568&gad_source=1&gad_campaignid=8087259568&gbraid=0AAAAAD_saoFo_uGXXY65jCq6-msYsylq0&gclid=CjwKCAjwuO_QBhAWEiwAIkVhU5jQMDqV1NxdnzkQfn7N7XMvDj6JDmeShJ3UJOvB3JOKOTIACVBhYBoCmf4QAvD_BwE

• Anonyymi00020
        UUSI
        hvp27 kirjoitti:

Karrageeni on aika ongelmallista joillekin, kannattaa testata varovasti ja se hyötyy suuresti kalsiumista. Olen joskus käyttänyt sitä leivässä kalsiumkloridin kanssa. Helpoin kaseiinin lähde on rahka tai raejuusto, jälkimmäinen parempi ja sen voi huuhdella jos se on kovin hapanta.

Jäätelöön löytyy muitakin paksuntimia eikä minusta 5% rasvaa ja sokeria ole mitenkään paljon. Tällä hetkellä käytän kitchen minis jäätelökonetta, https://www.verkkokauppa.com/fi/product/536043/WMF-KITCHENminis-3-in-1-jaatelokone?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=Shopping%20Kategoria%2027a%20Pienkoneet&utm_id=8087259568&gad_source=1&gad_campaignid=8087259568&gbraid=0AAAAAD_saoFo_uGXXY65jCq6-msYsylq0&gclid=CjwKCAjwuO_QBhAWEiwAIkVhU5jQMDqV1NxdnzkQfn7N7XMvDj6JDmeShJ3UJOvB3JOKOTIACVBhYBoCmf4QAvD_BwE

Hyvä suositus! Muistan ne takavuosien rumat kipot joita kirpparit nyt pullollaan. Tuo näyttää tosi helppokäyttöiseltä ja voi tehdä vaikka jogurtista jäätelöä. Olen se joka tekee jogurtinkin itse.

Minusta ei suuri vaiva kun jäädyttää astian pakkasessa. Sitähän voi pitää kylmässä vakituiseen ja ottaa pois vain kun tekee satsin jätskiä. Nyt pitää varmaan hankkia jäätelökonekin. Mitään kompressorilla toimivaa en itse huolisi.

• UUSI
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Hyvä suositus! Muistan ne takavuosien rumat kipot joita kirpparit nyt pullollaan. Tuo näyttää tosi helppokäyttöiseltä ja voi tehdä vaikka jogurtista jäätelöä. Olen se joka tekee jogurtinkin itse.

Minusta ei suuri vaiva kun jäädyttää astian pakkasessa. Sitähän voi pitää kylmässä vakituiseen ja ottaa pois vain kun tekee satsin jätskiä. Nyt pitää varmaan hankkia jäätelökonekin. Mitään kompressorilla toimivaa en itse huolisi.

Minulla oli kompressorikone mutta siinä on ongelmana se, että se tekee suhteellisen ison satsin jäätelöä enkä yleensä halua syödä useasti jäätelöä. Pidän enemmän gelatosta (vähän rasvaa ja sokeria, paljon hedelmää). Perusresepti 1 dl kahvikermaa, 1 keltuainen ja 1 rkl sokeria, vajaa puoli dl hedelmäsosetta. Sakeutusaineet parantavat sekä rakennetta että makua mutta karrageeni aiheuttaa minulla ripulia. Ehkä agar toimisi samalla tavalla.

Täytyy kokeilla kaseiinia mutta jäätelökausi alkaa vasta syksyllä kun olen kotona viikonloppuisin.

• Anonyymi00021
        UUSI
        hvp27 kirjoitti:

Minulla oli kompressorikone mutta siinä on ongelmana se, että se tekee suhteellisen ison satsin jäätelöä enkä yleensä halua syödä useasti jäätelöä. Pidän enemmän gelatosta (vähän rasvaa ja sokeria, paljon hedelmää). Perusresepti 1 dl kahvikermaa, 1 keltuainen ja 1 rkl sokeria, vajaa puoli dl hedelmäsosetta. Sakeutusaineet parantavat sekä rakennetta että makua mutta karrageeni aiheuttaa minulla ripulia. Ehkä agar toimisi samalla tavalla.

Täytyy kokeilla kaseiinia mutta jäätelökausi alkaa vasta syksyllä kun olen kotona viikonloppuisin.

Karrageeni? Eikö se ole säilöntäainetta??

Mulla on ksantaanikumia jauheena, joka kuulemma sopii sakeuttajaksi kun on vhh-ruokavaliolla. Käviskö siihen?

Minä jo haaveilen jogurttijäätelöstä jota ostin ennen mutta se oli niin sokerista... Saa K-ryhmän kaupoista. Tuodaan Italiasta.

• Anonyymi00022
      UUSI

mitä protskujäätelö sisältää? Onko se huomattavan paljon vähärasvaisempaa kuin normijäätelö?? Onko siinä sokeria miten paljon?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka oli töllöntyön tekijä?

Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt
      Pieksämäki
      34
      3239
    2. Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja

Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.
      Pieksämäki
      44
      1609
    3. Kun kohtaat jotain ainutlaatuista

ja upeaa, johon rakastut ehkä ensimmäistä kertaa ihan tosissaan. Sitten sähläät kaiken omien epävarmuuksien vuoksi. Eikö
      Ikävä
      19
      1001
    4. Mua ahdistaa

Tämä juttu. Miksi nainen torjuit minut vaikka kiinnostuksen merkkejä oli? Eihän tämän jutun olisi tarvinut johtaa sen pi
      Ikävä
      32
      989
    5. Minkälaisessa asunnossa

haluaisit kaivattusi kanssa asua?
      Ikävä
      59
      953
    6. Ei tämä enää tervettä oo

Sydän pamppaillen oon jo tunnin meinannu laittaa sulle viestiä... Sormi tärisee lähetä kuvakkeen kohdalla.
      Ikävä
      22
      948
    7. Tuli vain mieleen

että etkös sä yritäkin muiden miehiä? Se sun tuttava kertoi. En arvosta tuollaista naista, ihmekös kun oot sinkku. m -
      Ikävä
      37
      860
    8. Perämoottoreiden huolto melkoisen kallista

Minulla on tuollainen keskikokoinen perämoottori ja yleistä merkkiä. Kyselin sille keväthuoltoa paikallisista liikkeistä
      Savonlinna
      36
      813
    9. Tanskademarit: ilman risusavottaa ei rahaa!

Näin persuna on pakko ihailla noita Tanskan demareita. Tanskalaisessa sosiaalidemokratiassa ei työtön saa rahaa ellei os
      Maailman menoa
      173
      803
    10. Mikä siinä on että sinkku yrittää varattua?

Siis ihan aina yrittävät muiden puolisoita.
      Sinkut
      48
      719
    Aihe