Teflon-rasvat

rasvaaja2

Onkos teflon-pohjaiset rasvat/öljyt parempia ketjuille, rattaille ja vaijereille verrattuna vaikka CRC:hen tai WD-40:ään?

3

2472

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itse olen käyttänyt pyörän ketjujen öljyämiseen jo vuosia teflonpohjaisia öljyjä (suihkepullossa).

Näissä on puhdistava ja likaa irrotava ominaisuus ja käytännössä olen ne hyviksi havainnut.

Rätillä tai talouspaperilla on lopuksi otettava liiat öljyt pois, ettei ajossa räisky ja kerää kaikkia maantien pölyjä mukaan.

• Kisaaja

Olen kokeillut ketjuissani CRC:tä, WD-40:stä ja TF2:sta. Viimeksi mainittu on teflonöljy. Monien vuosien kokemuksella olen tullut siihen tulokseen, että käytän kahta ensin mainittua ketjun voiteluun. Teflonöljyt lähtee liian herkästi pois kosteissa/märissä olosuhteissa. Jos on märkää ja laittaa ennen lenkkiä TF2:sta ketjuun niin puolessa välissä lenkkiä ketju on jo ihan kuivaa ja alkaa kirskumaan. Vaikka CRC ja WD-40 sotkevatkin hiukan enemmän niin ne sentään pysyvät ketjussa pitempään. Laitan toki hieman lisää öljyä ketjuun ennen joka lenkkiä ja puhdistan ketjun kunnolla usein, joten sotkeminen on kuitenkin aika vähäistä. TF2 on sen sijaan erinomaista tavaraa joustokeulojen liukuputkien voiteluun. Huulitiivisteen alle kerran viikossa ruiskaus ja ylimääräiset rätillä pois niin pysyy keula herkkänä.

• Kim

Mulla on samoja kokemuksia teflonista eli saa ruiskuttaa joka ikinen kerta ennen ja jälkeen. WD-40:llä olen pärjännyt. Tavallisesta moottoriöljystä on yksi kokemus kun laiton uudet ketjut likoomaan purkkiin ja puolen vuoden päästä sitten muistin laittaa en alle. Piti märkänä, mutta paskaa kyllä keräsi per heti, joten puhdistukseen (bensalla, vaikka ei saisi).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4048
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2901
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1311
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      899
    6. 131
      875
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      864
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      811
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      750
    Aihe