Purkissa oli sipuli-paprikakastikkeessa särkeä, lahnaa, säynävää ja muikkua.
Laitoin lautaselle paahdettua sipulia ja kaadoin purkin päälle. Hetken annoin imeytyä ja ripottelin valkosipuliripottimesta valkosipulijauhoa päälle.
Ei ollenkaan huonoa, vaikka itse pidän noita kaikkia roskakaloina. Noh, muikku on poikkeus. Mutta kuitenkin kotimaiset kalastajat saavat kohtuullisen korvauksen noista purkeista.
Niistä mielummin kiusaustakin kuin tonnikakalasta ja delfiinien tappamisesta. Onhan se vähän kalliimpaa, mutta ei haittaa heitä, kellä rahaa on.
>Simiti<
Oletteko syöneet kotimaista merkkistä kalaa?
6
119
Vastaukset
- Anonyymi00001
Järkisärkeä purkissa ostan aina välillä. Hyvää on, ja kotimaista sekin, vaikkei S-ryhmän merkin alla.
-keinovaginamies-Mun mielestä toi järkisärki oli kovin kallista. huomioiden sen että jos se lasketaan roskakalaksi. Tosin ihan hyvää toi kyllä oli.
- Anonyymi00002
JeroP kirjoitti:
Mun mielestä toi järkisärki oli kovin kallista. huomioiden sen että jos se lasketaan roskakalaksi. Tosin ihan hyvää toi kyllä oli.
Nooh. Eri paikoissa lasketaan roskakalaksi eri kaloja. Joissain paikoissa ihan normi ruokaa.
>Simiti< - Anonyymi00003
JeroP kirjoitti:
Mun mielestä toi järkisärki oli kovin kallista. huomioiden sen että jos se lasketaan roskakalaksi. Tosin ihan hyvää toi kyllä oli.
Jaah, no. Jos ottaa huomioon että minun pitäisi kalastaa, perata ja maustaa se, sekä lisäksi vielä purkittaa ja autoklaavata, niin ei se kovin kallista ole ostaa kaupasta.
Kesällä on niin paljon muutakin hommaa kuin pyytää ja autoklaavata särkiä.
-keinovaginamies- - Anonyymi00004UUSI
Anonyymi00003 kirjoitti:
Jaah, no. Jos ottaa huomioon että minun pitäisi kalastaa, perata ja maustaa se, sekä lisäksi vielä purkittaa ja autoklaavata, niin ei se kovin kallista ole ostaa kaupasta.
Kesällä on niin paljon muutakin hommaa kuin pyytää ja autoklaavata särkiä.
-keinovaginamies-Mitään autoklaavia tarvi. Vai onko sulla työpaikalla semmoinen ja säästät sähkössä? Ihan kotiuunissa onnistuu. Jos muutenkin pyytää katiskalla, niin nuo "roskakalat" on oikeastaan parasta. Laiska kokki vetää ne ja pikkuahvenet ruotoineen lihamyllystä pari kertaa läpi ja sitten mausteet sekaan, purkkiin, ja uuniin.
- Anonyymi00005UUSI
Anonyymi00004 kirjoitti:
Mitään autoklaavia tarvi. Vai onko sulla työpaikalla semmoinen ja säästät sähkössä? Ihan kotiuunissa onnistuu. Jos muutenkin pyytää katiskalla, niin nuo "roskakalat" on oikeastaan parasta. Laiska kokki vetää ne ja pikkuahvenet ruotoineen lihamyllystä pari kertaa läpi ja sitten mausteet sekaan, purkkiin, ja uuniin.
Mullakin on sellainen wanha veivattava lihamylly. Voisikin käydä onkeilemassa ja sitten myllyn kautta kalamureketta. Nam.
>Simiti<
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Missä kokoomuksen naiset?
Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa13050Finland is now Petter place
Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.72103Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita
HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.1121712Huomasitko? Tidjan Ban tyttöystävä paljastui - Tuttu kohutusta rakkausrealitystä
Ban tyttöystävä on Kolmiodraama-realityn Heidi Kytö. Ba ja Kytö kertoivat maaliskuussa 2026 somessa, että he ovat seurus91041Vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden kasteesta.
Nykyaikana on niin paljon tietoa saatavilla että vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden myös kristillisestä kasteesta. R450972Alkuperäinen Jeesuksen antama kastekäsky on Matteuksen evankeliumissa
Matt.28:16-20 16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän menn113927- 35744
- 66665
- 49657
Toivon että kuulut elämääni
Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.30625