Meikit edes sovi miehen kasvoihin

Anonyymi-ap

https://www.iltalehti.fi/keho/a/c5e37f20-2e9b-44e4-9106-ed27641c4dbc
"Voiko nainen mennä tämännäköisenä baariin? Elisa Taskula kokeili ja yllättyi
Ennen Elisa Taskula olisi pitänyt baariin lähtemistä ilman meikkiä rohkeana, mutta nykyään se tapahtuu luonnostaan. Hän kannustaa myös muita tarkastelemaan suhdettaan meikkaamiseen.
– Miehet eivät olleet tottuneet näkemään naista ilman meikkiä. Melko luonnollisessa meikissä miehen silmä ei välttämättä ymmärrä, että tässä ei ole meikkiä ja toisessa oli, Taskula sanoo.
Tätäkin hän pitää perusteena sille, että meikittömiä kasvoja olisi hyvä nähdä enemmän.
– Ajattelen, että niin kauan kuin miehiltä ei vaadita meikkiä erilaisiin tilaisuuksiin, niin ei naisiltakaan sitä pidä vaatia. Mitä enemmän me näkisimme meikittömiä kasvoja ja naisia, sitä tavallisemmaksi se meille tulisi."

Naiselle meikit sopii ja naista meikit kaunistavat, mutta miehelle meikit eivät edes sovi.
Meikattu mies näyttää enemmän transulta, kuin mieheltä.
Miettikää nyt vaikka parrakkaita miehiä, ei ole edes kasvoissa tilaa millekään meikille..

21

220

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Ei kukaan naisilta meikkiä vaadi, paitsi ehkä joissain työtehtävissä, joissa meikkaus on osa työnkuvaa, mutta ei ketään kiinnosta, miten paljon meikkiä jollain on vaikkapa rippijuhlissa tai kaupungilla kävellessä.

Meikkaan itse, mutta en ole koskaan ajatellut, että meikkaan sen takia, että joku minulta vaatisi tai odottaisi sitä. Ihminen on ehostanut itseään kautta aikojen ja jos joku haluaa meikata, niin siinäpähän meikkaa, mutta jollei meikkaus tunnu itselle luontaiselta, niin sitten jättää meikkauksen väliin. Se on jokaisen aivan oma valinta.

Mitä tulee miesten meikkaamiseen, niin myös miehillä on halutessaan aivan samanlainen oikeus meikata kuin kellä muulla tahansa.

Aletheias

• Anonyymi00002

Kyllä sopii samasta syystä kuin naistenkin.

Vaikka varapresidenttinsä J. D. Vance ei tiettävästi meikkaa, niin intensiivistä katsetta suuresti epäillään.

• VIRALLISEN tiedon mukaan hän ei meikkaa, mutta kuka tahasa voi huomata, että hänen silmänsä on vahvasti meikattu.

• Anonyymi00005
        exKynis.mi kirjoitti:

VIRALLISEN tiedon mukaan hän ei meikkaa, mutta kuka tahasa voi huomata, että hänen silmänsä on vahvasti meikattu.

Ehkä ne on kestorajattu = tatuoitu. Feikkiä sekin on, vaikkei naamassa perinteitä meikkiä olekaan.

• Anonyymi00007
        exKynis.mi kirjoitti:

VIRALLISEN tiedon mukaan hän ei meikkaa, mutta kuka tahasa voi huomata, että hänen silmänsä on vahvasti meikattu.

Puolisokeakin näkee että ei ole meikattu ja miksi olisi :DD

• Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Puolisokeakin näkee että ei ole meikattu ja miksi olisi :DD

Sokeakin näkee, että on meikaannut. Kaikkihan nuo poliitikot tuolla jenkeissä meikkaa, kun ihmisten eteen menevät. Naurettavaa väittää, ettei joku meikkaisi. Katso herra umppalumpan oranssia naamaa. Samaa sakkia kaikki. Se vaan on vähän erikoisempaa, että Vance rajaa silmänsä. Se ei ole ihan tavallista, mutta onhan hän entinen drag queen.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Sokeakin näkee, että on meikaannut. Kaikkihan nuo poliitikot tuolla jenkeissä meikkaa, kun ihmisten eteen menevät. Naurettavaa väittää, ettei joku meikkaisi. Katso herra umppalumpan oranssia naamaa. Samaa sakkia kaikki. Se vaan on vähän erikoisempaa, että Vance rajaa silmänsä. Se ei ole ihan tavallista, mutta onhan hän entinen drag queen.

Kyllä, herra presidentin naamaan kuluu tosi paljon oranssia meikkiä joka päivä, sitä tilataan erikoistilauksella koska oranssin väristä meikkiä ei ole muuten saatavilla koska kukaan muu koko maailmassa ei sitä käytä.

• Anonyymi00003

Olen mies ja ajattelin alkaa meikkaamaan, minkäs väritä huullipunaa ostan, punaista, mustaa vai vihreää.
      Entä irtoripset minkäs pituiset ostan 1cm vai 5 cm pitkät ja suorat vai kaarevat?
      Suditaankos posket punaisiksi vai enemmän valeisi ja ohimot, tuleeko voimakkaat korotukset ja kaaret?
      Mitens posket, mulla kasvaa parta, mites parran päällekös meikkiä laitan ja nenän alle, on viikset, siihenkö myös vaan meikkiä viiksien päälle, kukkuu????
      Meikataanko myös kaula ja rinta vai ostanko myös rintaliivit?

• Anonyymi00004

Sopivat ne, siinä missä naisellekin. Meikkiä voi käyttää monella eri tavalla ja miesten meikkaaminen on nykyään paljon yleisempää kuin moni tajuaakaan. Vaan ei kenenkään ole mikään pakko meikata. Ei naistenkaan.

• Tuosta aloituksesta puuttui se osa tekstiä, jossa ko. naisen työnantaja oli kirjallisesti ohjeistanut naisia meikin ja hiusten laittamiseen työaikana. Tähän hän viittaa sanomalla, ettei miestyöntekijoitä oltu ohjeistettu mitenkään.

"Suhtautumistaan meikkaamiseen Taskula alkoi pohtia työskennellessään 2010-luvun alussa lentokentällä. Siellä työntekijöille oli laadittu kirjalliset ohjeet virkapuvusta ja ulkonäöstä. Taskulan mukaan ohjeissa vaadittiin naisilta muun ohella meikkaamista.

– En tiedä, onko näitä enää, mutta silloin kun itse olin [siellä töissä], ohjeet olivat hyvinkin tarkat. Meillä piti olla meikkiä, hiukset tietyllä tavalla, tietynlaiset kynnet ja korut. Miehille näitä vaatimuksia ei ollut."

• Anonyymi00006

Voi että. Lentämisestä en pidä, mutta lentoemännät olivat aina niin timmissä ja fresh, että pystyin niihin matkoihin. Ponnarit, nutturat, puvut, huivit, kauniit mutta käytännölliset kengät ja hanskat olivat kuin turvallisuuden takuu. Heitä oli mukava katsella ja etenkin itseäni vanhempia naisia nähdä luottaen heidän rautaiseen ammattitaitoon.

• Anonyymi00009

Meikillisyys ja meikittömyys sopii kaikille, maku asia! :)

• Anonyymi00010

Naiset ovat huijanneet miehiä tuhansien vuosien ajan muuttamalla ulkonäköään joksikin muuksi mikä se oikeasti on. Ja sen huijaamisen seuraukset näkyvät selkeästi tämän päivän katukuvassa.

En voi kommentoida tuon artikkelissa esiintyvän naisen ulkonäköä koska joudun oikeuteen mikäli niin teen, joten olen nyt neutraali sen suhteen.

En tiedä miksi sotket miehet asiaan mihin he eivät millään tavoin liity.

• Anonyymi00014

Uutisartikkelissa nainen itse mainitsi, että niin kauan, kun ei miehiltä vaadita meikkiä eri tilaisuuksiin.

• Anonyymi00016
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Uutisartikkelissa nainen itse mainitsi, että niin kauan, kun ei miehiltä vaadita meikkiä eri tilaisuuksiin.

Ei kukaan vaadi naisilta meikkaamista, se nainen vaan itse asettaa itsensä huonompaan asemaan muihin naisiin verrattuna mikäli hän ei käytä meikkiä.

• Anonyymi00011

Ongelma on siis siinä että meikkaamaton nainen asettaa itsensä heikompaan asemaan kuin muut naiset jotka käyttävät meikkiä.

• Anonyymi00013

Silti yllättävän moni mies meikkaa

• Partaan voisi sopia koristeeksi vaikka pieni soma linnunpesä lintuineen.

• Anonyymi00015

Sama naisen hiuspehkoon.

• Oli kyllä muuten taas niin nollasisältöinen juttu kuin vain Iltalehdeltä voi odottaa. Odottelemme seuraavaksi koko sivun juttua siitä voiko nuori mies mennä yksin risteilylle vai ajatteleeko 3000 muuta risteilylaivan matkustajaa ja koko henkilökunta siitä pelkästään kaikkea negatiivista herkeämättä Turusta Tukholmaan ja takaisin.

• Mies se on naismainenkin mies. Senkus meikkaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      59
      1154
    2. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      11
      840
    3. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      75
      785
    4. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      624
    5. Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa

Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.
      Kajaani
      83
      603
    6. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      45
      532
    7. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      36
      524
    8. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      33
      517
    9. Hurmasit sitten minut

kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.
      Ikävä
      43
      503
    10. Tietysti olen varovainen,

ei kaikki ole pelkkää epävarmuutta. En halua sotkea mitään, enkä aiheuttaa kenellekään hankaluuksia. Ja luulen että ehkä
      Ikävä
      40
      487
    Aihe