https://tunnelmallisiamakuja.com/2018/12/10/varsisellerikeitto-joka-ei-maistu-varsisellerilta/
Pari kertaa olen tehnyt tuon ohjeen mukaan kasvis sosekeittoa.
Lisäsin pari porkkanaa ja täytyy vaan todeta, että kasviksista saa oikein maukasta
ja hyvää keittoa.
Kasviksista saa edullista ruokaa ja ainakin tuo varsisellerikeitto on myös täyttävää ja ketsuppi sopii sen kanssa tosi hyvin.
Jos tuohon lisäisi vielä koskenlaskija savuporo sulatejuustoa, niin kyllä tulis maukasta.
Maistuisko kasvis sosekeitto palstalaisille
18
153
Vastaukset 18
- Anonyymi00001
Kuulostaa hyvältä. Itse jättäisin ketsupin pois, mutta jokainen makunsa mukaan.
- Anonyymi00002
En sekoittanut ketsuppia keittoon, vaan lautasella keiton päälle.
Minusta ketsuppi sopii tuohon keittoon.
Laitoin koko purkin kookosmaitoa siis 4 dl, eikä ollut liikaa. - Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
En sekoittanut ketsuppia keittoon, vaan lautasella keiton päälle.
Minusta ketsuppi sopii tuohon keittoon.
Laitoin koko purkin kookosmaitoa siis 4 dl, eikä ollut liikaa.Minä tosiaan jättäisin ketsupin pois, mutta joka tykkää niin laittaa. En usko, että minä pitäisin yhtään ketsupista tuossa yhdistelmässä. Makuasioita.
- Anonyymi00004
https://www.k-ruoka.fi/reseptit/linssikeitto
Tein tuollaista linssikeittoa, josta tuli maukkaan makuista.
Sitruunamehun jätän seuraavalla kerralla pois, koska tuli liian hapanta.
Tein keiton pahvipakkauksen linsseihin, jotka ovat kypsennettyjä ja paseerattuun tomattisoseeseen ja siitä tuli vähän tuhtia.
Yllättävän maukasta keittoa linsseistä tulee. - Anonyymi00005
Kasvisruuat ovat ihania, ja syön muutenkin paljon kasviksia. Myös kasviskeitot maistuvat.
Mutta ne ovat lisukkeita. Aterialla täytyy olla lisäksi PALJON lihaa tai kanaa. 🥩😋
🦄- Anonyymi00010
Minulle kasvis sosekeitto ei ole lisuke, kun syön kasvis sosekeittoa, niin en syö lihaa samalla aterialla.
Vaalea leipäviipale ja juusto sopii kasvis sosekeiton kanssa.
Voileipä leikkeitä en ole tänä vuonna syönyt ainuttakaan ja hyvin on pärjänyt.
Voileipäleikkeleiden määrää vähensin siihen saakka, kunnes luovuin niistä kokonaan, söin noin yhden voileipäleikkeleen päivässä, kun muutama vuosi sitten oli tapana napsia voileipäleikkeitä suuhun, kun kävi jääkaapilla eli 4-5 leikettä meni päivässä.
Pari pakettia leikkeitä tuli kuukadessa ostettua.
Jauhelihaa en ole ostanut yli vuoteen.
Hyvin on pärjänyt ilman leikkeitä ja jauhelihaa, ei mitään vierotus oireita, eikä himoa ole niihin jäänyt.
HK:n eineslihapyöryköitä olen ostanut, mutta niitäkin enää 1-2 pakkausta kuukaudessa ja 5
lihapullaa syön kerralla.
Eihän niissä ole edes lihaa, mutta menee kuitenkin.
Joulukinkkua en ole syönyt kymmeneen vuoteen. - Anonyymi00013
Anonyymi00010 kirjoitti:
Minulle kasvis sosekeitto ei ole lisuke, kun syön kasvis sosekeittoa, niin en syö lihaa samalla aterialla.
Voileipäleikkeleiden määrää vähensin siihen saakka, kunnes luovuin niistä kokonaan, söin noin yhden voileipäleikkeleen päivässä, kun muutama vuosi sitten oli tapana napsia voileipäleikkeitä suuhun, kun kävi jääkaapilla eli 4-5 leikettä meni päivässä.
Hyvin on pärjänyt ilman leikkeitä ja jauhelihaa, ei mitään vierotus oireita, eikä himoa ole niihin jäänyt.
HK:n eineslihapyöryköitä olen ostanut, mutta niitäkin enää 1-2 pakkausta kuukaudessa ja 5
Joulukinkkua en ole syönyt kymmeneen vuoteen.Toivon tietysti itse, että lihan ja lihatuotteiden hinta laskisi sen seurauksena, että muut söisivät niitä vähemmän. 🥩😋
🦄 - Anonyymi00014
Anonyymi00010 kirjoitti:
Joulukinkkua en ole syönyt kymmeneen vuoteen.Minäkin syön hyvin vähän lihaa ja silloin jos syön, niin kanaa tai kalaa. Maitotuotteita syön ja kananmunia syön, joten vegaani en ole. Minulla kuitenkin kasviproteiini ja kasvisten sisältämä rauta imeytyvät hyvin. Tiedän, ettei kaikilla ole noin ja jotkut tarvitsevat lihaa ihan ravitsemuksellisestikin. Voimakkaasti kasvisvoittoinen ruokavalio ei siis sovi kaikille. Lisäksi minusta punainen liha on pahan makuista. Olen ollut tätä mieltä jo siitä lähtien kun opin ilmaisemaan mitä haluan syödä. Kyllä minä punaista lihaa pystyn syömään, mutta miksi söisin mitään niin pahaa?
- Anonyymi00006
Nooh. Kerran söin piltti kasvissose purkillisen (250g) höystettynä tonnikalalla mexikana. Oli ihan hirmu hyvää ja vain vähän dellfiiniä.
>Simiti< - Anonyymi00007
Vois maistuakin, mutta 99%;sti sanoisin, että kärsisin mahaan kertyvistä kaasuista...ja en uskaltsisi piereskellä kuin pöntöllä.
Vatsakivut olisi vuoroksuden suunnilleen... joten jättäisin väliin... - Anonyymi00008
Kuulostaa pahalta. Varsiselleri ei ole lemppareit.
Muuten kasviskeitot kyllä menevät. Kunhan niissä on myös tarpeeksi proteiiinia. Mitään tyhjäkalorisia nälkää herätteleviä pöperöitä ei kannata laittaa suuhunsa.
xLiner- Anonyymi00011
Oli minullakin ennakkoluulot varsiselleria kohtaan, ettei sem aistu hyvälle, mutta yllätyin, kun tein varsiselleristä sosekeittoa, että miten voi ollakin näin maukasta ja hyvää.
Parsa ja kukkakaali eivät meikäläiselle maistu.
Olen syönyt valmiskeittoja, parsasta ja kukkakaalista ja kumpikin olivat mauttomia.
Voisi tulla maukkaamman makuista, jos tekisi niistä keiton itse.
Raparperikiisseli on myös hyvän makuista, lisään siihen kanelia.
Sen kanssa pitäisi nauttia maitoa tai muuta maitotuotetta, koska raparperi sisältää oksalaattia, joka kuulemma liuottaa kalkkia luustosta.
- Anonyymi00009
Varmaan kasvisSOSEkeitto on maukasta, mutta itse en viitsi moiseen ruveta. Siispä pelkkää kasviskeittoa, palanen yhtä ja toinen toista. Nopeaa ja jätän kasviksiin vähän purtavaa, eli en keitä mössöksi asti. Koko valmistus kestää n. 20 min. ja taas menoksi.
- Anonyymi00012
Suurin homma kasviskeitossa on niiden kasvisten pilkkominen.
Mitä pienemmiksi, niin sitä nopeammin kypsyvät.
Ennen keitin perunat ehjinä, mutta nykään pilkon perunat neljään osaan.
Kypsyy 15-20 minuutissa. Kokonainen perunan kypsyminen vaatii 30-40 minuutin keittoajan.
Kasvissosekeitot ovat hyviä. Valitettavasti tuossa reseptissä on kookosmaitoa. En pidä mistään kookoksen makuisista ruuista, leivonnaisista, juomista, jne.
Jopa kookoksen tuoksu on epämiellyttävä.
Maistuukohan se kookos kovinkin voimakkaasti tuossa keitossa?- Anonyymi00015
Kookosmaidon voi korvata kermalla tai ruokakermalla.
Toisessa ohjeessa oli koskenlaskija sulatejuustoa.
Itse pidän kookoksen mausta ja laiton yhden kokoonaisen purkin 4dl kookosmaitoa ohjeen
2dl sijaan.
Ei ainakaan minun makuuni kookos liikaa maistuntu.
Meikäläinen tykkää kookoksesta, kookostäytteinen suklaapatukka on herkkua, kuten
pulla, jossa on kookosta.
Jotkut ei kookoksesta tykkää, eräs tubettaja, joka testaa erilaisia ruokatuotteita, makeisia, säilykkeitä, juomia ja ruokia, niin inhoaa kookosta, eikä voi syödä mitään missä on kookosta ja samoin kala, vaikka tykkää sillisäilykkeistä, mikä on vähän outoa, kun ei kalasta tykkää.
Lisäksi on videoilla syönyt raakaa lihaa ja maksaa kehuen niitä herkullsiski.
Vähän erikoista, ettei kookosta voi syödä, vaikka raaka liha kelpaa. Anonyymi00015 kirjoitti:
Kookosmaidon voi korvata kermalla tai ruokakermalla.
Toisessa ohjeessa oli koskenlaskija sulatejuustoa.
Itse pidän kookoksen mausta ja laiton yhden kokoonaisen purkin 4dl kookosmaitoa ohjeen
2dl sijaan.
Ei ainakaan minun makuuni kookos liikaa maistuntu.
Meikäläinen tykkää kookoksesta, kookostäytteinen suklaapatukka on herkkua, kuten
pulla, jossa on kookosta.
Jotkut ei kookoksesta tykkää, eräs tubettaja, joka testaa erilaisia ruokatuotteita, makeisia, säilykkeitä, juomia ja ruokia, niin inhoaa kookosta, eikä voi syödä mitään missä on kookosta ja samoin kala, vaikka tykkää sillisäilykkeistä, mikä on vähän outoa, kun ei kalasta tykkää.
Lisäksi on videoilla syönyt raakaa lihaa ja maksaa kehuen niitä herkullsiski.
Vähän erikoista, ettei kookosta voi syödä, vaikka raaka liha kelpaa.Kiitos vinkistä. Kerma on mielestäni parempi vaihtoehto tuohon kasvissosekeittoon.
Itselleni kookos on ollut aina vastenmielinen, eikä siihen ole vuosien aikana tullut muutosta.
- Anonyymi00016
maustamalla porkkanastakin saa lihan makuista, melkein kaikki kalatkin ovat melko saman makuisia, kaikki riippuu mausteista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.379889- 102875
- 80670
Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta
Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei180660- 50635
- 65625
Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui38609- 35604
- 59590
Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla
Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei48557