Minne kannattaa mennä Porvoossa katsomaan, kun juoksija Saara Kuivisto, 800 m ja 1500 m Suomen ennätyksen haltija pudottaa pyöräilijät ?
Pyöräilyn SM
55
732
Vastaukset
- Anonyymi00001
Se on Sara Lappalainen ja katsomaan kannattaa mennä sinne missä hän juoksee polkupyöräilijöitä karkuun.
- Anonyymi00002
Jos se hiekkatiepätkä on vielä mukana, kannattaa käydä siellä.
Vaan eipä siellä kunnon irtiottajia, muita kuin Sara, oikein ole. - Anonyymi00003
Se hiekkapätkä on vaarallinen tuollaiseen tapahtumaan. Viimeksi Kuiviston senaikainen poikaystävä, nykyinen mies, meinasi menettää henkensä sillä pätkällä. Myös Hänninen rikkoi pyöränsä siellä, ei silläkertaa itseään.
- Anonyymi00004
Kilpakäyttöön suunnitellut hiilikuitupyärt ovat kovin hauraita. Eivät sovellu normaalikäyttöön.
Anonyymi00004 kirjoitti:
Kilpakäyttöön suunnitellut hiilikuitupyärt ovat kovin hauraita. Eivät sovellu normaalikäyttöön.
"Normaalikäyttöön" (mitä se on?) suunnitellut polkupyörät eivät sovellu Maantiepyöräilyn SM-kilpailukäyttöön.
Maastokäyttöön/alamäkiajoon suunnitellut hiilikuiturunkoiset pyörät kestävät sellaisia rasituksia mitä nuo "Normaalikäyttöön" suunnitellut pyörät eivät kestä.- Anonyymi00005
santtu_1975X kirjoitti:
"Normaalikäyttöön" (mitä se on?) suunnitellut polkupyörät eivät sovellu Maantiepyöräilyn SM-kilpailukäyttöön.
Maastokäyttöön/alamäkiajoon suunnitellut hiilikuiturunkoiset pyörät kestävät sellaisia rasituksia mitä nuo "Normaalikäyttöön" suunnitellut pyörät eivät kestä.Joojoo, sähkö-Santtu se vaan jaksaa päteä... Huoh.
- Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Joojoo, sähkö-Santtu se vaan jaksaa päteä... Huoh.
Kyllä Santtu oikeassa on, sisäpaisti kaatua voi vaikkapa juuri sillä 25-kiloisella mummon rautapyörälläkin. Vaikkakin sittenkin semmoisiin vauhteihin pääseminen on mahdotonta jotta kovin itseään loukkaisi.
- Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Kyllä Santtu oikeassa on, sisäpaisti kaatua voi vaikkapa juuri sillä 25-kiloisella mummon rautapyörälläkin. Vaikkakin sittenkin semmoisiin vauhteihin pääseminen on mahdotonta jotta kovin itseään loukkaisi.
Alamäkiajoa mummopyörillä. Siinä olisi extremelaji.
- Anonyymi00008
Anonyymi00004 kirjoitti:
Kilpakäyttöön suunnitellut hiilikuitupyärt ovat kovin hauraita. Eivät sovellu normaalikäyttöön.
Täällä eräs vanhus on väittänyt kivenkovaan, että kehitys ei kehity.
-Sen vuoksi ainoa pyörän haarukan ja rungon materiaali on teräs, varakkaille toki myös titaani.
-Jarrujen pitää olla vannejarrut ja talvella ainoa käypä vaihde on rumpuvaihde. Rohloff, Pineon ja hihnaveto ovat vain tumpeloille matkapyöräilijöille.
-Kun pilailun tasolle taas puolestaan mennään, niin ketju voidellaan aina vaseliinilla ja valot kehitetään renkaan laitaa hinkkaavalla dynamolla ja hehkulampulla. - Anonyymi00009
Hännisen keskeytys alkoi renkaan rikkoontumisesta. Huoltomies vaihtoi takapyörän ja kiireessä laitettu rat rikkoontui. Eli akselivika.
- Anonyymi00010
Anonyymi00008 kirjoitti:
Täällä eräs vanhus on väittänyt kivenkovaan, että kehitys ei kehity.
-Sen vuoksi ainoa pyörän haarukan ja rungon materiaali on teräs, varakkaille toki myös titaani.
-Jarrujen pitää olla vannejarrut ja talvella ainoa käypä vaihde on rumpuvaihde. Rohloff, Pineon ja hihnaveto ovat vain tumpeloille matkapyöräilijöille.
-Kun pilailun tasolle taas puolestaan mennään, niin ketju voidellaan aina vaseliinilla ja valot kehitetään renkaan laitaa hinkkaavalla dynamolla ja hehkulampulla.Kehitys voi kehittyä myös huonoon ja kuluttajalle vaaralliseen suuntaan kilpaurheilua apinoidessa. 50+ möhömahainen maantiepyöräilijä ei ole Lance Armstrong. Kilpailijoille maksetaan hauraiksi kevennellyillä pyörillä ajamisesta.
- Anonyymi00011
Anonyymi00008 kirjoitti:
Täällä eräs vanhus on väittänyt kivenkovaan, että kehitys ei kehity.
-Sen vuoksi ainoa pyörän haarukan ja rungon materiaali on teräs, varakkaille toki myös titaani.
-Jarrujen pitää olla vannejarrut ja talvella ainoa käypä vaihde on rumpuvaihde. Rohloff, Pineon ja hihnaveto ovat vain tumpeloille matkapyöräilijöille.
-Kun pilailun tasolle taas puolestaan mennään, niin ketju voidellaan aina vaseliinilla ja valot kehitetään renkaan laitaa hinkkaavalla dynamolla ja hehkulampulla.Eihän kehitys kehitykään. Se on vähän kuin sanoisi että sade sataa. Eihän sadekaan sada, vaan vesi sataa taivaalta, eli sataa. Asiat kehittyvät, eikä se kehitys.
- Anonyymi00013
Anonyymi00011 kirjoitti:
Eihän kehitys kehitykään. Se on vähän kuin sanoisi että sade sataa. Eihän sadekaan sada, vaan vesi sataa taivaalta, eli sataa. Asiat kehittyvät, eikä se kehitys.
Ei vaan kehitys kehittyy. Kysy tekoälyltä, ellet itse ymmärrä.
- Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
Ei vaan kehitys kehittyy. Kysy tekoälyltä, ellet itse ymmärrä.
Kehitys ei kehity. Kehitystä joko on, tai ei ole.
- Anonyymi00017
Anonyymi00014 kirjoitti:
Kehitys ei kehity. Kehitystä joko on, tai ei ole.
"Ei vaan kehitys kehittyy. Kysy tekoälyltä, ellet itse ymmärrä."
No, minäpä kysyin!
Sanonta "kehitys kehittyy" pitää paikkansa, sillä kehitys muuttaa jatkuvasti vauhtiaan ja luonnettaan.
Kehityksen menetelmät ovat kehittyneet satunnaisesta kokeilusta järjestelmälliseksi, tekoälyä hyödyntäväksi metakehitykseksi. Muutosnopeus kiihtyy eksponentiaalisesti: siinä missä teollinen vallankumous vei vuosisatoja, digitaaliset murrokset tapahtuvat kuukausissa.
Samalla kehityksen luonne on muuttunut fyysisistä koneista näkymättömäksi bittivirraksi ja verkostomaiseksi eri tieteenalojen fuusioksi, jota ohjaa tietoinen globaali kilpailu.
Kehitys siis kehittyy. Anonyymi00010 kirjoitti:
Kehitys voi kehittyä myös huonoon ja kuluttajalle vaaralliseen suuntaan kilpaurheilua apinoidessa. 50 möhömahainen maantiepyöräilijä ei ole Lance Armstrong. Kilpailijoille maksetaan hauraiksi kevennellyillä pyörillä ajamisesta.
Tuossa maantie pyöräilyn SM kisassa ei kauhean montaa kuskia ole joille varsinaisesti maksetaan ajamisesta, kyllä aivan isoin osa kuskeista on ihan "omalla/vanhempien lompakolla" kisassa mukana joitakin sponsseja löytyy mutta summat ei Suomen pyöräilyskenessä ole isoja, harvalla on esimerkiksi kokonaan perheen ulkopuolellta tullutta pyörää käytössä yms. (osalla kyllä).
- Anonyymi00018
Anonyymi00017 kirjoitti:
"Ei vaan kehitys kehittyy. Kysy tekoälyltä, ellet itse ymmärrä."
No, minäpä kysyin!
Sanonta "kehitys kehittyy" pitää paikkansa, sillä kehitys muuttaa jatkuvasti vauhtiaan ja luonnettaan.
Kehityksen menetelmät ovat kehittyneet satunnaisesta kokeilusta järjestelmälliseksi, tekoälyä hyödyntäväksi metakehitykseksi. Muutosnopeus kiihtyy eksponentiaalisesti: siinä missä teollinen vallankumous vei vuosisatoja, digitaaliset murrokset tapahtuvat kuukausissa.
Samalla kehityksen luonne on muuttunut fyysisistä koneista näkymättömäksi bittivirraksi ja verkostomaiseksi eri tieteenalojen fuusioksi, jota ohjaa tietoinen globaali kilpailu.
Kehitys siis kehittyy.Kehitys kehittyy, vihreä vihertyy ja tyyni tyyntyy.
- Anonyymi00032
santtu_1975X kirjoitti:
Tuossa maantie pyöräilyn SM kisassa ei kauhean montaa kuskia ole joille varsinaisesti maksetaan ajamisesta, kyllä aivan isoin osa kuskeista on ihan "omalla/vanhempien lompakolla" kisassa mukana joitakin sponsseja löytyy mutta summat ei Suomen pyöräilyskenessä ole isoja, harvalla on esimerkiksi kokonaan perheen ulkopuolellta tullutta pyörää käytössä yms. (osalla kyllä).
Eli mummiksilla mennään
- Anonyymi00012
Lähtö / Maalialue
- Anonyymi00016
Ihme, ettei Sara ole tempossa mukana, luulisi 1500 m juoksijana olevan parhaimmillaan kun vedetään liki urku auki. Ei Stalinin urku.
- Anonyymi00019
Siellä ne nyt vetää muun liikenteen joukossa autoja ohitellen sateessa. Hurjaa hommaa.
- Anonyymi00020
Onpa Porvoo-Myrskylä välillä surkea mobiiliverkko. Istv pätkii koko ajan, taajamissa toimii.
- Anonyymi00021
Heidi Antikainen yllätti Pro Tour kuskit. Ei lähtenyt irtiotot Lappalaiseltakaan kovaan vastatuuleen.
- Anonyymi00034
Heidi on elite-tason pyöräilijä ja ajaa Continental-tason kisoja Euroopassa. Hänen voittonsa ei ollut mikään suuri yllätys. Pieni kyllä.
Loppujen lopuksi Lappalainen polki vedoillaan muilta jalat alta ja ilmeisesti myös itseltään. Olisi pitänyt vain luottaa tekemiseensä ja karata koko joukolta.
No, ensivuonna uudelleen. Suomen taso on hienoisessa nousussa, etenkin naisten puolella.
- Anonyymi00022
Sm-kisojen vaikuttavin anti oli Harry Hannuksen ja Mauno Uusivirran haastattelut.
Etenkin heidän analyysit pyöräilyn ja etenkin kilpapyöräilyn tilasta Suomessa. - Anonyymi00023
Vaikuttava anti oli myös 30 km pyöräilyn voittajan keskinopeus: 48 km/h.
Respect. - Anonyymi00024
Miten se lopun kolari, selvisikö ahtosalo ja bäckman ehjinä ? (vauhtia taisi olla liki 60 kmh)
- Anonyymi00025
TV-signaalin perusteella ambulanssi tuli paikalle, mutta kilpailijoiden tilanteesta ei ole kerrottu mitään.
Niin, se ei ollut minkään Ylen tai Maikkarin signaalia, nehän eivät vaivaudu, kuten vanhat olympiakävijämestarit kertoivat. - Anonyymi00026
Anonyymi00025 kirjoitti:
TV-signaalin perusteella ambulanssi tuli paikalle, mutta kilpailijoiden tilanteesta ei ole kerrottu mitään.
Niin, se ei ollut minkään Ylen tai Maikkarin signaalia, nehän eivät vaivaudu, kuten vanhat olympiakävijämestarit kertoivat.Ei löydy mainintaakaan, ei Yleltä eikä maikkarilta, pyöräilyn sm-kisoista.
- Anonyymi00027
Sara Lappalainen 90 kilometriä sarjassaan sija 8
- Anonyymi00028
Sara antanut kitkerää palautetta. Ensin lönkötellään 90 km, sitten sprintataan 100m. Joukkuetoiminta huonoa, hatkajengejä ei tullut.
- Anonyymi00029
Anonyymi00028 kirjoitti:
Sara antanut kitkerää palautetta. Ensin lönkötellään 90 km, sitten sprintataan 100m. Joukkuetoiminta huonoa, hatkajengejä ei tullut.
Olisi sitten ajanut kovempaa.
- Anonyymi00030
Nyt oli kyllä melkoista narinaa kisoista. Jos saavutti 8. sijan, niin oli kaukana kärjestä. Lajiin juuri tulleena noloa tuollainen uhoaminen ja haukkuminen.
- Anonyymi00031
Kilpaa ajaneena ymmärrän täysin.
Kun mukana on muutama Continental tason kuski, ainut tapa päästä pallille on hatkajengi, joka lähtee vastatuuleen irtiottoon. Vain näin onnistuu ja kisan seuraajillekin tulee jännitettävää.
Yksin jos tuota yrittää, dnf.- Anonyymi00033
Kuusi on hyvä koko hatkaan, optimi.
- Anonyymi00037
Anonyymi00033 kirjoitti:
Kuusi on hyvä koko hatkaan, optimi.
Miesten kisassa tuota yritettiin useamman kerran. Yksikään niistä ei kantanut loppuun saakka.
- Anonyymi00035
Mikä on peloton hatkajengi?
- Anonyymi00036
Lintutieteessä muuttoauran etupuolelle irtautunut tiedusteluosasto.
- Anonyymi00038
Oikeastaan tuo Saran kritiikki kohdistuu Porvoon Akilleksen joukkueeseen. Heiltä puuttui halu yhteistyöhön. Kaksi tuli maaliin ennen Saraa, yksi jäi 4 sek.
- Anonyymi00039
Onko laji niin sisäänpäin lämpiävä, ettei haluta lajiin äitiyslomalaista, joka ei ole aiemmin ennen tätä vuotta kisannut ?
- Anonyymi00040
Hyvä Sara. Lajia pitää kehittää nostamalla epäkohtia keskustelun alaiseksi.
Ensivuonna uudelleen. - Anonyymi00041
2019 Jurvassa hatkan tekivät Arto Vainionpää ja Anders Bäckman kahdestaan.
Vainionpää, silloin 54v, voitti koko kisan. Harjoittelu oli ollut vanhalla teräsmummiksella töihin polkeminen päivittäin.- Anonyymi00042
Teräspyörä -> Teräsjalat
Sähköpyörä -> surkastuneet jalat - Anonyymi00043
Vainionpäät ovat ammattipyöräilijöitä, ainakin vauhdiltaan ja kalustoa on laajasti.
Arto Vainionpää on syntynyt vuonna 1968 ja tuolloin 2019 Sm kisoissa voittaessaan oli 50v.
Kisasta voisi huomioida myös sen että hänen poikansa Oskari Vainionpää oli samaisen kilpailun neljäs.- Anonyymi00046
santtu_1975X kirjoitti:
Arto Vainionpää on syntynyt vuonna 1968 ja tuolloin 2019 Sm kisoissa voittaessaan oli 50v.
Kisasta voisi huomioida myös sen että hänen poikansa Oskari Vainionpää oli samaisen kilpailun neljäs.Ja Oskari voitti edellisenä päivänä aika-ajot.
- Anonyymi00044
Talvi vietetty traineria polkien. Silla ei saa aikaan muuta kuin tekonivelet.
- Anonyymi00045
Herätkää hibernaatiosta, 4.7 alkaa TDF
- Anonyymi00047
Amatöripyöräily ei ole ammattipyöräilyä eikä Porvoon Ajot. taimikäsenytoli, SM. Jokainen ajaa itselleen, tai ainakin pitäisi. Ei apuajajia, kaikki yhden puolesta. Tällaista se on ollut iät ajat, ajetaan sata tai kaksisataa kilometrä peesaillen ja viimeiset sata metriä kilpaa.
Ei auta mikään muu, kuin muuttaa sääntöjä. Huoltoautot pois, jokainen vastaa itse omasta huollostaan ja ravinnostaan. Katsotaan sitten kuka voittaa. Ja fillarin painoraja 8 kiloa. (hinta puolittuu)- Anonyymi00048
Triathlonin sääntö, esim 3 km jälkeen ei saa peesata kuin ohitustilanteessa.
- Anonyymi00049
Anonyymi00048 kirjoitti:
Triathlonin sääntö, esim 3 km jälkeen ei saa peesata kuin ohitustilanteessa.
Pyöräilyn SM-kisat ovat UCI:n sääntöjen alaiset kisat, joten mitään omatoimisia sääntömuutoksia niihin ei voida Suomessa toteuttaa.
Ja kun ”isossa maailmassa” pyöräily on vahvasti joukkuelaji niin tuollaista ”paasauskiletoa” ei pyöräilyyn ole tulossa.
- Anonyymi00050
Ruska-pyöräilyn voittaja on todellinen pyöräilyn suomenmestari.
- Anonyymi00051
Ruskassa kilpaillaan vain itseään vastaan. SM arvo sillä on sadomasokismista.
- Anonyymi00052
9.8. Ole Wackströmin ajot Porvoossa, tulkaa tutustumaan lajiin.
- Anonyymi00053UUSI
Tähänkin tullee loppusuoraratkaisu. Siis loppusuoralle.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110891- 125886
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76648
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73603Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483