satanistit

termistö

Kyllä iana naurattaa kun satanistit väittää ettei niiden uskonnolla ole mitään tekemistä saatanan kanssa. Jos kerran näin on, niin eikö kannattaisi vaihtaa uskonnon nimeä? Eihän kukaan uskoisi jos väitettäisiin ettei stalinisteilla ole tekemistä Stalinin kanssa?

13

1101

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eli saatana on nimitys joka edustaa katolisen kirkon jumalan vastakohtaa. Siinä missä jumala on kaiken tekopyhyyden ja tunteiden tuhlauksen isä, edustaa saatana tahraantumatonta viisautta ja tunteita niille jotka ne ansaitsevat. Jumala on jumalan palvojille todellinen kun taasen satanisteille saatana on käsitteellinen.

      Lue TSB.

    • Jukka

      LaVey puhui saatanan shokkiarvosta, mutta olet oikeassa, nimen voisi nykyään muuttaa: LaVeysmi tai LaVeylaisuus tai vastaavaa.

      • Kun ihminen ymmärtää, että kutsumme itseämme satanistiksi siksi, koska edustamme luonnostamme eriarvoja kuin hän. Sillä on tietty shokkiarvo.

        LaVeismi olisi turha nimitys, sillä harva satanisti allekirjoittaa kaikkia LaVeyn näkemyksiä. Lisäksi, miksi vaihtaa, koska sillä on nimi, satanismi.

        Miksei filosofiaa vaihdeta takaisin sofismiksi? Sitähän se enää on. Pelkkää "viisautta" ei sen arvostamista. Siksi, koska sillä on jo se nimi. Filosofia.


      • möhh
        oggi kirjoitti:

        Kun ihminen ymmärtää, että kutsumme itseämme satanistiksi siksi, koska edustamme luonnostamme eriarvoja kuin hän. Sillä on tietty shokkiarvo.

        LaVeismi olisi turha nimitys, sillä harva satanisti allekirjoittaa kaikkia LaVeyn näkemyksiä. Lisäksi, miksi vaihtaa, koska sillä on nimi, satanismi.

        Miksei filosofiaa vaihdeta takaisin sofismiksi? Sitähän se enää on. Pelkkää "viisautta" ei sen arvostamista. Siksi, koska sillä on jo se nimi. Filosofia.

        Mitä ihmettä ne satanismin arvot ovat, jos ne ovat muka niin erikoisia?

        Muutama yhdeksästä "saatanallisesta" julkilausumasta osoitteesta http://www.pakanaverkko.fi/uskonnoista/julkilausumat.shtml :

        1. Saatana edustaa nautintoa pidättyväisyyden sijaan!
        *Pidättyväisyys on kyllä paljon enemmän nykyarvoja vastaan. Jos käännät hetkeksi tv:n päälle, niin kumpaankohan siellä kannustetaan? Montako askeettisesti elävää ihmistä tunnet?

        2. Saatana edustaa elintärkeää konkreettisuutta hengellisen haihattelun sijaan!
        *Keskiajalla tuo olisi ehkä kuulostanut radikaalilta.

        3. Saatana edustaa tahriintumatonta viisautta tekopyhän itsepetoksen sijaan!
        *Usko tai älä, mutta suurin osa pyrkii mieluummin viisauteen kuin tekopyhään itsepetokseen.

        4. Saatana edustaa ystävällisyyttä sen ansaitseville rakkauden kiittämättömiin haaskaamisen sijaan!
        *Ei tuo ole saatanallista vaan täysin inhimillistä.

        Mitä minä en ole ikinä käsittänyt on se, että "satanismi" on perustuvinaan ihmisen todelliselle luonnolle, mutta silti kuka tahansa ei voisi olla satanisti. Ei millään pahalla, mutta minusta tuossa teidän aatteessanne ei ole mitään shokeeraavaa.


      • Justifer
        möhh kirjoitti:

        Mitä ihmettä ne satanismin arvot ovat, jos ne ovat muka niin erikoisia?

        Muutama yhdeksästä "saatanallisesta" julkilausumasta osoitteesta http://www.pakanaverkko.fi/uskonnoista/julkilausumat.shtml :

        1. Saatana edustaa nautintoa pidättyväisyyden sijaan!
        *Pidättyväisyys on kyllä paljon enemmän nykyarvoja vastaan. Jos käännät hetkeksi tv:n päälle, niin kumpaankohan siellä kannustetaan? Montako askeettisesti elävää ihmistä tunnet?

        2. Saatana edustaa elintärkeää konkreettisuutta hengellisen haihattelun sijaan!
        *Keskiajalla tuo olisi ehkä kuulostanut radikaalilta.

        3. Saatana edustaa tahriintumatonta viisautta tekopyhän itsepetoksen sijaan!
        *Usko tai älä, mutta suurin osa pyrkii mieluummin viisauteen kuin tekopyhään itsepetokseen.

        4. Saatana edustaa ystävällisyyttä sen ansaitseville rakkauden kiittämättömiin haaskaamisen sijaan!
        *Ei tuo ole saatanallista vaan täysin inhimillistä.

        Mitä minä en ole ikinä käsittänyt on se, että "satanismi" on perustuvinaan ihmisen todelliselle luonnolle, mutta silti kuka tahansa ei voisi olla satanisti. Ei millään pahalla, mutta minusta tuossa teidän aatteessanne ei ole mitään shokeeraavaa.

        Ota huomioon, että nuo kirjoitettiin 1960-luvun Amerikkaa varten, eikä se paikkana että aikana ollut henkiseltä ilmapiiriltään juurikaan nykyisen Suomen kaltainen. Edelleenkin konservatiiviset amerikkalaiset saattavat säikähtää noista, joten ajattele, miltä heistä mahtoi tuntua hippien aikakautena, kun kirjakauppoihin kautta maan alkoi pulpahtaa pahaenteistä teosta, jonka kannessa komeili pukki ja jonka sisällä kerrottiin, että kaikkia ei tarvitse rakastaa.

        Se, että nykyihminen yrittää dissata satanismia sen pohjalta, mitä kirjoitettiin 1960-luvulla, on aika pitkälti sama asia, kuin jos minä sanoisin, että kristinusko on perseestä, koska joskus miljardi vuotta sitten kivikaudella tehtiin ristiretkiä, jotta käännytettäisiin Afrikan pitsanpyörittäjät Golgatan tielle.


      • möhh
        Justifer kirjoitti:

        Ota huomioon, että nuo kirjoitettiin 1960-luvun Amerikkaa varten, eikä se paikkana että aikana ollut henkiseltä ilmapiiriltään juurikaan nykyisen Suomen kaltainen. Edelleenkin konservatiiviset amerikkalaiset saattavat säikähtää noista, joten ajattele, miltä heistä mahtoi tuntua hippien aikakautena, kun kirjakauppoihin kautta maan alkoi pulpahtaa pahaenteistä teosta, jonka kannessa komeili pukki ja jonka sisällä kerrottiin, että kaikkia ei tarvitse rakastaa.

        Se, että nykyihminen yrittää dissata satanismia sen pohjalta, mitä kirjoitettiin 1960-luvulla, on aika pitkälti sama asia, kuin jos minä sanoisin, että kristinusko on perseestä, koska joskus miljardi vuotta sitten kivikaudella tehtiin ristiretkiä, jotta käännytettäisiin Afrikan pitsanpyörittäjät Golgatan tielle.

        "Kun ihminen ymmärtää, että kutsumme itseämme satanistiksi siksi, koska edustamme luonnostamme eriarvoja kuin hän. Sillä on tietty shokkiarvo."

        Tuo oli se mikä pisti silmään. Ei tarkoitukseni äsken ollut haukkua aatetta itsessään (vaikka voisin tehdä niinkin), vaan lähinnä olin eri mieltä edellisen viestin kirjoittajan kanssa sen pohjalta, mitä olen LaVeyn satanismista lukenut.

        Vähintään yhtä tyhmää kuin dissata satanismia sen pohjalta, mitä kirjoitettiin 1960-luvulla, on 2000-luvun suomalaisena pitää itseään jonkinlaisena kapinallisena sen perusteella, että on eri mieltä vuosikymmmeniä sitten eläneiden konservatiivisten amerikkalaisten kanssa. Monet satanistit vain näyttävät unohtavan tuon. Eniten shokkiarvoa on satanismin nimessä, ja siksi se varmaan vetääkin puoleensa kaiken maailman teinihevarit, jotka tykkäävät valittaa kun luullaan hautakivenkaatajaksi.


      • Justifer
        möhh kirjoitti:

        "Kun ihminen ymmärtää, että kutsumme itseämme satanistiksi siksi, koska edustamme luonnostamme eriarvoja kuin hän. Sillä on tietty shokkiarvo."

        Tuo oli se mikä pisti silmään. Ei tarkoitukseni äsken ollut haukkua aatetta itsessään (vaikka voisin tehdä niinkin), vaan lähinnä olin eri mieltä edellisen viestin kirjoittajan kanssa sen pohjalta, mitä olen LaVeyn satanismista lukenut.

        Vähintään yhtä tyhmää kuin dissata satanismia sen pohjalta, mitä kirjoitettiin 1960-luvulla, on 2000-luvun suomalaisena pitää itseään jonkinlaisena kapinallisena sen perusteella, että on eri mieltä vuosikymmmeniä sitten eläneiden konservatiivisten amerikkalaisten kanssa. Monet satanistit vain näyttävät unohtavan tuon. Eniten shokkiarvoa on satanismin nimessä, ja siksi se varmaan vetääkin puoleensa kaiken maailman teinihevarit, jotka tykkäävät valittaa kun luullaan hautakivenkaatajaksi.

        Uskoisin, että siinä missä aikoinaan mustassa messussa käännettiin risti ja syljettiin krusifiksille, nykyään pitäisi polttaa Anton LaVeyn kuva ja pyyhkiä perse The Satanic Biblellä.
        Ketään ei enää kiinnosta, jos kristinuskoa herjataan, mutta monet satanistit varmasti frenzaavat, jos joku morkkaa heidän arvostamaansa aatetta.

        Olen samaa mieltä tuosta, että satanismilla ei juurikaan shokkiarvoa ole. En usko, että edes nimellä. Black Sabbathin aikoihin varmaankin tehosi, jos näytti sarvipäätä.

        Satanismin shokkiarvo lepää Suomessa täydellisesti saatananpalvojien - joita satanistit halveksivat - tekojen varassa ja vaikka Keravalla kaadettiinkiin hautakiviä, alkaa viime paloittelusurmasta olla jo jonkin aikaa.

        Mahtaa satanisteja ottaa päähän, kun heidän symboliikkansa ja shokkiarvonsa lepää täydellisesti muiden, heitä radikaalimpien ihmisten varassa.


      • S___
        Justifer kirjoitti:

        Uskoisin, että siinä missä aikoinaan mustassa messussa käännettiin risti ja syljettiin krusifiksille, nykyään pitäisi polttaa Anton LaVeyn kuva ja pyyhkiä perse The Satanic Biblellä.
        Ketään ei enää kiinnosta, jos kristinuskoa herjataan, mutta monet satanistit varmasti frenzaavat, jos joku morkkaa heidän arvostamaansa aatetta.

        Olen samaa mieltä tuosta, että satanismilla ei juurikaan shokkiarvoa ole. En usko, että edes nimellä. Black Sabbathin aikoihin varmaankin tehosi, jos näytti sarvipäätä.

        Satanismin shokkiarvo lepää Suomessa täydellisesti saatananpalvojien - joita satanistit halveksivat - tekojen varassa ja vaikka Keravalla kaadettiinkiin hautakiviä, alkaa viime paloittelusurmasta olla jo jonkin aikaa.

        Mahtaa satanisteja ottaa päähän, kun heidän symboliikkansa ja shokkiarvonsa lepää täydellisesti muiden, heitä radikaalimpien ihmisten varassa.

        "Uskoisin, että siinä missä aikoinaan mustassa messussa käännettiin risti ja syljettiin krusifiksille, nykyään pitäisi polttaa Anton LaVeyn kuva ja pyyhkiä perse The Satanic Biblellä."

        Oho. Nyt taisit yhdistää parikin asiaa, joilla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Ja miksi pyyhkiä paskainen peppu LaVeyn kuvalla? Taitava bisnesmies kokosi kirjan älyllisyyden arvostamisesta ja etsimisestä. Tällä ei ole tekemistä viestiketjun alun shokkiarvojen korostamisen kanssa. Mielestäni se ei ole pääpointti. Olen toki pannut muutama sata kertaa yhdeksäntoistavuotisessa elämässäni ja vetänyt parit kännit siinä ohessa, virkannut, leiponut ja tehnyt patalappuja. Olen nauttinut elämästäni ja niin edelleen. Ennen kuin olen Rauman kohdalla itse asiasta eksyneenä siirryn seuraavaan kohtaan.

        "Ketään ei enää kiinnosta, jos kristinuskoa herjataan, mutta monet satanistit varmasti frenzaavat, jos joku morkkaa heidän arvostamaansa aatetta."

        Kyllä minua kiinnostaa. Vituttaa niiden kristittyjen puolesta, jotka kokevat suhteen Jumalaansa yksityiseksi ja joutuvat kärsimään fundamentalistien käännytysyritysten takia. Sanotaan, että uskossa on kyse mielisairaudesta kun uskoo johonkin, jota ei voi olla olemassa. Tässähän on uskon ydin. Uskoa ilman parempaa tietoa. Usko on uskoa. Itse asiaa paremmin mietittyäni olen kohdistanut pikku voimavarahippuni ajatteluun kristinuskon morkkaamisen sijasta. Kerran nääs ajattelin kyseisen uskon valoisia puolia ja ymmärsin, että heillä on vain toisenlainen elämänkatsomus. Surullista, että usein kristityillä on enemmän sanottavaa kuin vaikka ateisteilla.
        Jos satanisti "frenzaa" jonkun morkattua aatettaan asiaperustein on kyseessä lapsi. Jos ei, oli frenzaaja trolli.

        "Olen samaa mieltä tuosta, että satanismilla ei juurikaan shokkiarvoa ole. En usko, että edes nimellä. Black Sabbathin aikoihin varmaankin tehosi, jos näytti sarvipäätä."

        Ei ole eikä mielestäni tarvita. Ne, joita kiinnostaa etsiytyvät asian pariin muutenkin.

        "Mahtaa satanisteja ottaa päähän, kun heidän symboliikkansa ja shokkiarvonsa lepää täydellisesti muiden, heitä radikaalimpien ihmisten varassa."

        Ei muuten häiritse yhtään. En ole (enää) satanisti shokeeratakseni. Olin sitä joskus pari vuotta sitten ja se kai kuului siihen teini-ikään. Toki tätä fyysistä teiniyttä on vielä muutama kk jäljellä.


    • ermo

      saatanistit on naurettavia tolloja.

      toi koko saatanismi-nimi on vain huijausta,

      kok lavey on huijari,

      ja jotkut idiootit uskoo sen kirjoituksiin,

      mutta ei kukaan oikea saatanisti,

      mutta se on vain kilpi niiden toiminnalle,

      ja saatanisti pp voi esim sen avulla poistaa kaiken asiallisen keskustelun

      • minä

        Sinä olet idiootti ja et mahda sille mitään, sinun mielestäsi toisinajattelu on väärin... LaVey:n kirjallisuus ei ole mitään rahankeräys paskaa, vaan totuus ihmisestä ja särjellisestä ajattelemisesta. Saatanalla ei ole paskan vertaa tekemistä satanismin kanssa. (kerrottu n. 1000 kertaa teille lampaille.)


      • Justifer
        minä kirjoitti:

        Sinä olet idiootti ja et mahda sille mitään, sinun mielestäsi toisinajattelu on väärin... LaVey:n kirjallisuus ei ole mitään rahankeräys paskaa, vaan totuus ihmisestä ja särjellisestä ajattelemisesta. Saatanalla ei ole paskan vertaa tekemistä satanismin kanssa. (kerrottu n. 1000 kertaa teille lampaille.)

        Eikä LaVeyn kirjallisuus ole sen enempää totuus kuin mikään muukaan, vaan ainoastaan yhden ihmisen näkökulma maailmasta.

        Sen lisäksi satanismilla on aika paljonkin tekemistä Saatanan kanssa. Ellet ole sattunut huomaamaan, voidaan yhtäläisyyksien vetäminen aloittaa esimerkiksi nimestä. Satanismi ja Saatana ovat aika lähellä toisiaan, kuten esimerkiksi buddhismi ja Buddha.
        Buddhismissa ei palvota Buddhaa, eikä satanismissa Saatanaa, mutta molemmilla on silti tekemistä esikuviensa kanssa.


      • Perskele
        Justifer kirjoitti:

        Eikä LaVeyn kirjallisuus ole sen enempää totuus kuin mikään muukaan, vaan ainoastaan yhden ihmisen näkökulma maailmasta.

        Sen lisäksi satanismilla on aika paljonkin tekemistä Saatanan kanssa. Ellet ole sattunut huomaamaan, voidaan yhtäläisyyksien vetäminen aloittaa esimerkiksi nimestä. Satanismi ja Saatana ovat aika lähellä toisiaan, kuten esimerkiksi buddhismi ja Buddha.
        Buddhismissa ei palvota Buddhaa, eikä satanismissa Saatanaa, mutta molemmilla on silti tekemistä esikuviensa kanssa.

        meinasin tulla tänne saarnaamaan, mutta itse Lucifer on tuossa alempana sen jo tehnyt. Että se siitä.


    • Lucifer

      Mietipä mitä saatana tarkoittaa.Sehän tarkoittaa suomeksi vastustajaa,ja koska satanistit,ja varsinkin LeVey,vastustavat kristillisiä oppeja on se varsin looginen nimi filosofialle.LeVey oli myös teatraalinen mies,joten tietenkin hän valitsi jonkin huomiota herättävän nimen.
      Ja sen perusteella mitä olen raamatun myyttejä lukenut,on saatana varsin sympaattinen hahmo.Samoilla linjoilla kuin kreikkalaisten Prometheus.

      Satanisteille parempi nimitys saattaisi olla vaikkapa sekulaari humanisti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      155
      27408
    2. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      191
      17396
    3. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      340
      9139
    4. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      27
      6328
    5. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      19
      4083
    6. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      191
      3738
    7. Onko tekijän nimi tiedossa?

      Joko tiedetään?
      Valkeakoski
      21
      1614
    8. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      43
      1457
    9. Miten meidän käy

      Olen syvästi pahoillani puolestasi siitä, mitä kävi. En ehkä pysty sitä täysin kertomaankaan sinulle. Tuo on taustalla m
      Ikävä
      49
      1205
    10. Toivottavasti tekijää ei suojella

      Eikä mitään peitellä. Itselläni on 15-vuotias tytär myös ja voin hieman kuvitella tilannetta. Nämä tämmöiset tapaukset v
      Valkeakoski
      50
      1134
    Aihe