Keneen sinä uskot?
Kenenkä nimeä sinä hätähääs huuvat avukses?
Pääsetkö sen nimen avullisuuvella pelastukseen aina uuteen maahaaseen saakka ikuisellisteisteellisesti?
Selef Urge
Jokaisa joka huutaa Herran nimeä avukseloituakseensa pelastuloituu Room 10:13
118
596
Vastaukset 118
- Anonyymi00001
Ei-helluntailainen kommentti:
Pelastusta ei saada teoilla, Ef 2. Siinä Roomalaiskirjeen kohdassa ei sanota, ettei pelastuisi hän joka ei huuda.- Anonyymi00004
>>>>>>
Pelastusta ei saada teoilla, Ef 2. Siinä Roomalaiskirjeen kohdassa ei sanota, ettei pelastuisi hän joka ei huuda.<<<<
----------------
Koeta lukea tarkemnmin .
”Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme. Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan. Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään". Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa? Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: "Kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka hyvää sanomaa julistavat!"”
Roomalaiskirje 10:8-15 FB38
----------------
”Niin Ananias meni ja astui huoneeseen, pani molemmat kätensä hänen päälleen ja sanoi: "Veljeni Saul, Herra lähetti minut — Jeesus, joka ilmestyi sinulle tiellä, jota tulit — että saisit näkösi jälleen ja tulisit täytetyksi Pyhällä Hengellä". Ja heti putosivat hänen silmistään ikäänkuin suomukset, ja hän sai näkönsä ja nousi ja otti kasteen. Ja kun hän nautti ruokaa, niin hän vahvistui. Ja hän oli opetuslasten seurassa Damaskossa jonkun aikaa. Ja kohta hän saarnasi synagoogissa Jeesusta, julistaen, että hän on Jumalan Poika. Ja kaikki, jotka kuulivat, hämmästyivät ja sanoivat:
"Eikö tämä ole se, joka Jerusalemissa tuhosi ne, jotka tätä nimeä avuksi huutavat?
Ja eikö hän ole tullut tänne viedäksensä ne vangittuina ylipappien käsiin?"”
Apostolien teot 9:17-21 FB38
-------------
”Ja eräs mies, hurskas lain mukaan, nimeltä Ananias, josta kaikki siellä asuvat juutalaiset todistivat hyvää, tuli minun tyköni, astui eteeni ja sanoi minulle: 'Saul, veljeni, saa näkösi jälleen'. Ja sillä hetkellä minä sain näköni ja katsoin häneen. Niin hän sanoi: 'Meidän isiemme Jumala on valinnut sinut tuntemaan hänen tahtonsa ja näkemään Vanhurskaan ja kuulemaan hänen suunsa äänen; sillä sinä olet oleva hänen todistajansa kaikkien ihmisten edessä, sen todistaja, mitä olet nähnyt ja kuullut.
Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'”
Apostolien teot 22:12-16 FB38
----------------
”Ja myöskin Seetille syntyi poika, ja hän antoi hänelle nimen Enos. Siihen aikaan ruvettiin avuksi huutamaan Herran nimeä.”
1. Mooseksen kirja 4:26 FB38 - Anonyymi00010
Anonyymi00004 kirjoitti:
>>>>>>
Pelastusta ei saada teoilla, Ef 2. Siinä Roomalaiskirjeen kohdassa ei sanota, ettei pelastuisi hän joka ei huuda.<<<<
----------------
Koeta lukea tarkemnmin .
”Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme. Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan. Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään". Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa? Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: "Kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka hyvää sanomaa julistavat!"”
Roomalaiskirje 10:8-15 FB38
----------------
”Niin Ananias meni ja astui huoneeseen, pani molemmat kätensä hänen päälleen ja sanoi: "Veljeni Saul, Herra lähetti minut — Jeesus, joka ilmestyi sinulle tiellä, jota tulit — että saisit näkösi jälleen ja tulisit täytetyksi Pyhällä Hengellä". Ja heti putosivat hänen silmistään ikäänkuin suomukset, ja hän sai näkönsä ja nousi ja otti kasteen. Ja kun hän nautti ruokaa, niin hän vahvistui. Ja hän oli opetuslasten seurassa Damaskossa jonkun aikaa. Ja kohta hän saarnasi synagoogissa Jeesusta, julistaen, että hän on Jumalan Poika. Ja kaikki, jotka kuulivat, hämmästyivät ja sanoivat:
"Eikö tämä ole se, joka Jerusalemissa tuhosi ne, jotka tätä nimeä avuksi huutavat?
Ja eikö hän ole tullut tänne viedäksensä ne vangittuina ylipappien käsiin?"”
Apostolien teot 9:17-21 FB38
-------------
”Ja eräs mies, hurskas lain mukaan, nimeltä Ananias, josta kaikki siellä asuvat juutalaiset todistivat hyvää, tuli minun tyköni, astui eteeni ja sanoi minulle: 'Saul, veljeni, saa näkösi jälleen'. Ja sillä hetkellä minä sain näköni ja katsoin häneen. Niin hän sanoi: 'Meidän isiemme Jumala on valinnut sinut tuntemaan hänen tahtonsa ja näkemään Vanhurskaan ja kuulemaan hänen suunsa äänen; sillä sinä olet oleva hänen todistajansa kaikkien ihmisten edessä, sen todistaja, mitä olet nähnyt ja kuullut.
Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'”
Apostolien teot 22:12-16 FB38
----------------
”Ja myöskin Seetille syntyi poika, ja hän antoi hänelle nimen Enos. Siihen aikaan ruvettiin avuksi huutamaan Herran nimeä.”
1. Mooseksen kirja 4:26 FB38Kiitos näistä tekstikohdista.
Aivan, juuri noin, kuten siteeraamissasi tekstikohdissa on todistettu.
Tässähän on kysymys evankeliumin kuulemisen kautta tapahtuvasta kääntymyksestä Herran puoleen.
>> "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme. >>
Usko tulee evankeliumin kuulemisenkautta, Jumalan voimasta.
Evankeliumi on Jumalan voima.
16 Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle. ( Room 1)
Kuten voimme lukea sen myös tästä:
1 Niinpä, kun minä tulin teidän tykönne, veljet, en tullut puheen tai viisauden loistolla teille Jumalan todistusta julistamaan.
2 Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna.
3 Ja ollessani teidän tykönänne minä olin heikkouden vallassa ja pelossa ja suuressa vavistuksessa,
4 ja minun puheeni ja saarnani ei ollut kiehtovia viisauden sanoja, vaan Hengen ja voiman osoittamista,
5 ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan.
( 1Kor 2)
Jumalan seurakuntahan koostuu juuri heistä, jotka avuksensa huutavat ..
2 Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin. (1Kor 1)
Ja aivan kuten tuot esille uskovien vainoamista, heidäthän tunnistettiin juuri siitä, että he avuksensa huutavat/huusivat Herranaan Jeesusta Kristusta.
No, tunsiko Jeesus heidät?
Kun Saulus vainosi Jumalan seurakuntaa, eli heitä, jotka avuksensa huutavat Herranaan Jeesusta Kristusta, niin mitä Jeesus sanoi Saulukselle Damaskon tiellä?
5 Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
( Apt 9)
Tunsi, koska he olivat Jeesuksessa Kristuksessa, uskovien, Jeesuksen pyhien vainot kohdistuivat Häneen jossa he olivat.
Ja uskovien, Jeesuksessa Kristuksessa pyhitettyjen tunniste on:
13 Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
.
20 Ja kohta hän saarnasi synagoogissa Jeesusta, julistaen, että hän on Jumalan Poika.
21 Ja kaikki, jotka kuulivat, hämmästyivät ja sanoivat: "Eikö tämä ole se, joka Jerusalemissa tuhosi ne, jotka tätä nimeä avuksi huutavat? Ja eikö hän ole tullut tänne viedäksensä ne vangittuina ylipappien käsiin?"
( Apt 9)
Avukseen huutaminen on rukoilemasta.
21 Niin kaikki, jotka sen kuulivat, hämmästyivät ja sanoivat: eikö tämä ole se, joka kaikkia niitä hävitti Jerusalemissa, jotka sitä nimeä rukoilivat, ja tuli myös tänne sitä varten, että hän ne sidottuna veis ylimmäisille papeille? (Apt 9, Biblia )
Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen - Anonyymi00012
Anonyymi00010 kirjoitti:
Kiitos näistä tekstikohdista.
Tässähän on kysymys evankeliumin kuulemisen kautta tapahtuvasta kääntymyksestä Herran puoleen.
>> "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme. >>
16 Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle. ( Room 1)
1 Niinpä, kun minä tulin teidän tykönne, veljet, en tullut puheen tai viisauden loistolla teille Jumalan todistusta julistamaan.
2 Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna.
3 Ja ollessani teidän tykönänne minä olin heikkouden vallassa ja pelossa ja suuressa vavistuksessa,
4 ja minun puheeni ja saarnani ei ollut kiehtovia viisauden sanoja, vaan Hengen ja voiman osoittamista,
( 1Kor 2)
2 Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin. (1Kor 1)
Ja aivan kuten tuot esille uskovien vainoamista, heidäthän tunnistettiin juuri siitä, että he avuksensa huutavat/huusivat Herranaan Jeesusta Kristusta.
Kun Saulus vainosi Jumalan seurakuntaa, eli heitä, jotka avuksensa huutavat Herranaan Jeesusta Kristusta, niin mitä Jeesus sanoi Saulukselle Damaskon tiellä?
5 Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
( Apt 9)
Tunsi, koska he olivat Jeesuksessa Kristuksessa, uskovien, Jeesuksen pyhien vainot kohdistuivat Häneen jossa he olivat.
13 Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
.
20 Ja kohta hän saarnasi synagoogissa Jeesusta, julistaen, että hän on Jumalan Poika.
21 Ja kaikki, jotka kuulivat, hämmästyivät ja sanoivat: "Eikö tämä ole se, joka Jerusalemissa tuhosi ne, jotka tätä nimeä avuksi huutavat? Ja eikö hän ole tullut tänne viedäksensä ne vangittuina ylipappien käsiin?"
( Apt 9)
21 Niin kaikki, jotka sen kuulivat, hämmästyivät ja sanoivat: eikö tämä ole se, joka kaikkia niitä hävitti Jerusalemissa, jotka sitä nimeä rukoilivat, ja tuli myös tänne sitä varten, että hän ne sidottuna veis ylimmäisille papeille? (Apt 9, Biblia )
Usko ToivonenOlet niin pitkään jankannut tuota samaa !
Mutta et missään kohtaa ole kunnolla kommentoinut tätä selvää Raamatun Totuuta ja näitä Herran omia sanoja:
Raamattu ja Herra itse myös sanoo näin:
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Vai pääsevätkö muka nuokin Taivaaseen, siis täysin vastoin Herran omia sanoja ?
Siis nuo väärätkin aivan varmasti huusivat Herran nimeä ja tuon mukaan siis toimivatkin Herran nimessä !
Mutta eihän se pelkkä huutaminen ketään vielä pelasta, joten ei tule väärin opettaa, vaan koetella se, että kuka oikeasti on Jumalan lapsi ja kuka taas vain ihan muuta.
Huom !
Siinä sanotaan noista Herran nimeen toimineista, että Herra EI KOSKAAN ollut heitä tuntenut ! - Anonyymi00015
Anonyymi00010 kirjoitti:
Kiitos näistä tekstikohdista.
( 1Kor 2)
( Apt 9)
.
( Apt 9)
Usko ToivonenUsko toivonen, yhä edelleen näyttelet Jeesuksen omaa. Sinun uskosi, sydämen usko, jota alinomaan hoet, lahjoitettiin sinulle papin valuttaessa vettä päälakeesi. Uskontosi mukaan, mitä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan kirkkosi viranhaltijoiden toimittamien sakramentin avulla.
- Anonyymi00020
Anonyymi00012 kirjoitti:
Olet niin pitkään jankannut tuota samaa !
Mutta et missään kohtaa ole kunnolla kommentoinut tätä selvää Raamatun Totuuta ja näitä Herran omia sanoja:
Raamattu ja Herra itse myös sanoo näin:
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Vai pääsevätkö muka nuokin Taivaaseen, siis täysin vastoin Herran omia sanoja ?
Siis nuo väärätkin aivan varmasti huusivat Herran nimeä ja tuon mukaan siis toimivatkin Herran nimessä !
Mutta eihän se pelkkä huutaminen ketään vielä pelasta, joten ei tule väärin opettaa, vaan koetella se, että kuka oikeasti on Jumalan lapsi ja kuka taas vain ihan muuta.
Huom !
Siinä sanotaan noista Herran nimeen toimineista, että Herra EI KOSKAAN ollut heitä tuntenut !Missä kohden tuossa Matteuksen tekstikohdassa puhutaan evankeliumin kuulemisen kautta uskoon tulleista?
Siis heistä, jotka avuksensa huutavat syntisyytensä tunnossa Herranaan Jeesusta Kristusta?
Roomalaiskirjeen tekstikohdassa on kysymys juuri siitä.
Pelastuksen evankeliumin, uskon sanan ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen - Anonyymi00023
Anonyymi00020 kirjoitti:
Missä kohden tuossa Matteuksen tekstikohdassa puhutaan evankeliumin kuulemisen kautta uskoon tulleista?
Siis heistä, jotka avuksensa huutavat syntisyytensä tunnossa Herranaan Jeesusta Kristusta?
Roomalaiskirjeen tekstikohdassa on kysymys juuri siitä.
Usko ToivonenOletko sinä oikeasti tyhmä, vai heittäännytkö vain tyhmäksi ?
Sinä itse ole jankannut tätä yhtä ja samaa:
Room. 10:13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
Lukeeko siis tuossa se mitä nyt kirjoitat:
" Missä kohden tuossa Matteuksen tekstikohdassa puhutaan evankeliumin kuulemisen kautta uskoon tulleista? "
Eihän siinä sitä lue, vai lukeeko ???
Mutta kuitenkin sinä olet tuota yhtä jaetta jankannut loputtomiin !
Siis täysin ilman tuota uskoontuloa !!!
Ja silloinhan sinun sanomasi on ollut se, että jokainen joka vain huutaa Herran nimeä pelastuu !
Etkö sinä raukka tajua edes sitä, että mitä sinä itse kirjoitat / opetat ?
Eli ihan pieleen siis !
Olet siis todella kauan jankannut sellaista valhetta, että pelkkä Herran nimen huutaminen pelastaa !
Tajuatko nyt sen, eksytyksen mitä olet pitkään täälläkin jankannut ?!
Eli lukijat olet eksyttänyt luulemaan niin, että pelkkä Herran nimen huutaminen pelastaa !
Ja eihän se todellakaan niin ole ! - Anonyymi00024
Anonyymi00023 kirjoitti:
Oletko sinä oikeasti tyhmä, vai heittäännytkö vain tyhmäksi ?
Sinä itse ole jankannut tätä yhtä ja samaa:
Lukeeko siis tuossa se mitä nyt kirjoitat:
" Missä kohden tuossa Matteuksen tekstikohdassa puhutaan evankeliumin kuulemisen kautta uskoon tulleista? "
Eihän siinä sitä lue, vai lukeeko ???
Mutta kuitenkin sinä olet tuota yhtä jaetta jankannut loputtomiin !
Siis täysin ilman tuota uskoontuloa !!!
Ja silloinhan sinun sanomasi on ollut se, että jokainen joka vain huutaa Herran nimeä pelastuu !
Etkö sinä raukka tajua edes sitä, että mitä sinä itse kirjoitat / opetat ?
Eli ihan pieleen siis !
Olet siis todella kauan jankannut sellaista valhetta, että pelkkä Herran nimen huutaminen pelastaa !
Tajuatko nyt sen, eksytyksen mitä olet pitkään täälläkin jankannut ?!
Eli lukijat olet eksyttänyt luulemaan niin, että pelkkä Herran nimen huutaminen pelastaa !
Ja eihän se todellakaan niin ole !Kiitos "sävyisästä" kommentistasi.
Kerrataanpa.
Vastasin kommentiin, jossa oli tämä tekstikohta.
>>”Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme. Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan. Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään". Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu". >>
Ja siihen kommenttini perustui ja kirjoitin:
Kuten voimme tekstistä lukea.
Onko sinulla jotakin tätä vastaan?
Usko Toivonen - Anonyymi00025
Anonyymi00024 kirjoitti:
Kiitos "sävyisästä" kommentistasi.
Kerrataanpa.
Vastasin kommentiin, jossa oli tämä tekstikohta.
>>”Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme. Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan. Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään". Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu". >>
Ja siihen kommenttini perustui ja kirjoitin:
Kuten voimme tekstistä lukea.
Onko sinulla jotakin tätä vastaan?
Usko ToivonenÄlä sinä itse ala alentuvaksi !
Se on selvää halveksuntaa se, eikä sovi uskovalle !
Minä vain kysyin selvästi sen, että miten asia on kohdallasi !
Siis moni täällä oikeasti vain heittääntyy tyhmäksi tahallaan, kun asiat menevät liian vaikeiksi.
Ja lopeta tuo turha vänkäämisesi !
Sinä vuosikausia käytit tuota lainaamaani Raamatunkohtaa PELKÄSTÄÄN, siis ntäysin ilman sitä uudestisyntymisen mainitsemista !
Näin sinä joko tahallasi tai ymmärtämättömyyttäsi siten väänsit Sanaa kieroon.
Siis kun jatkuvasti jätit pois tuon tärkeän osan tuosta asiasta !
Kerrotko nyt sen, että miten se todellinen uudestisyntyminen, eli uskoontulo käytännössä tapahtuu ?!
Siis jokuhan täällä syyttää sinua vauvakaste "uskosta" !
Eli pelastaako siis kaste vauvana ?
Miten ja missä se todellinen Usko syntyy ? - Anonyymi00026
Anonyymi00025 kirjoitti:
Älä sinä itse ala alentuvaksi !
Se on selvää halveksuntaa se, eikä sovi uskovalle !
Minä vain kysyin selvästi sen, että miten asia on kohdallasi !
Siis moni täällä oikeasti vain heittääntyy tyhmäksi tahallaan, kun asiat menevät liian vaikeiksi.
Ja lopeta tuo turha vänkäämisesi !
Sinä vuosikausia käytit tuota lainaamaani Raamatunkohtaa PELKÄSTÄÄN, siis ntäysin ilman sitä uudestisyntymisen mainitsemista !
Näin sinä joko tahallasi tai ymmärtämättömyyttäsi siten väänsit Sanaa kieroon.
Siis kun jatkuvasti jätit pois tuon tärkeän osan tuosta asiasta !
Kerrotko nyt sen, että miten se todellinen uudestisyntyminen, eli uskoontulo käytännössä tapahtuu ?!
Miten ja missä se todellinen Usko syntyy ?Niin, uskovien tulis olla sävyisiä.
Ja tässä ketjussa keskustelen aloituksen aiheeseen liittyen.
En lähde keskusteluihin, jotka pohjautuvat väärään todistukseen, kuten siihen, mihin viittasit kommentissasi.
Keskustelen Raamatun ilmoituksen pohjalta, uskon kuuliaisuudesta käsin, en toisten vaatimuksista.
Tässä ketjussa se on Jumalan sanan lupaus, mikä on ilmoitettu Pyhän Hengen vuodatuksen yhteydessä helluntaipäivänä ja evankeliumin saarnan kuulemisen vaikutuksen myötä tapahtuvasta uskosta, jonka Jumala vaikuttaa.
Evankeliumi on Jumalan voima, mikä vaikuttaa ihmisessä sydämen kääntymyksen Jumalan puoleen.
Jos pidät Raamatun ilmoituksen esilläpitämistä vänkäämisenä, niin sinulla on silloin lähtökohta ja siihen liittyvät tulkinnat, joiden pohjalta kirjoitat:
>> Oletko sinä oikeasti tyhmä, vai heittäännytkö vain tyhmäksi ? >>
>> Etkö sinä raukka tajua edes sitä, että mitä sinä itse kirjoitat / opetat ?
Eli ihan pieleen siis !>>
>> Ja lopeta tuo turha vänkäämisesi ! >>
Tämähän on keskustelupalsta, kuten myös ko. aloitus on aikaansaanut keskustelua aiheeseen liittyen.
Keskusteleminen on seurattavissa kommenttejen myötä.
Vastasin juurikin siihen tekstikohtaan, jossa ko. Room 10:13 tekstikohta on esillä ja se tekstikohta pitää asiayhteytenä sisällään myös sen, kuinka usko, siis sydämen usko syntyy.
Lähtökohtana on pelastuksen evankeliumin syntiemme tähden itsensä ristiinnaulittavaksi antaneesta Herrastamme Jeesuksesta Kristuksesta, joka on Jumalan voima vaikuttaen uskon kautta kääntymisen Herran puoleen, Herranaan Jeesuksen Kristuksen nimen avukseen huutamisen.
Kerrataan vielä tämä tekstikohta, niin voit sen lukea vielä kerran:
"Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
14 Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?
15 Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: "Kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka hyvää sanomaa julistavat!"
16 Mutta eivät kaikki ole olleet kuuliaisia evankeliumille. Sillä Esaias sanoo: "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?"
17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
( Room 10)
Ja uskovien vainoissa heidät tunnistetaan:
14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat". ( Apt 9)
Ja Jeesus kysyi tältä vainolaiselta, kun hän vainosi avuksensa Herranaan Jeesusta huutavia:
"Saul, Saul, miksi vainoat minua?" ( Apt 9: 5)
Tämä todistaa sen, että uskovat, Jeesuksen pyhät, ovat Jeesuksessa Kristusksessa ja Jeesus tuntee omansa.
Usko Toivonen - Anonyymi00027
Anonyymi00026 kirjoitti:
Niin, uskovien tulis olla sävyisiä.
En lähde keskusteluihin, jotka pohjautuvat väärään todistukseen, kuten siihen, mihin viittasit kommentissasi.
Keskustelen Raamatun ilmoituksen pohjalta, uskon kuuliaisuudesta käsin, en toisten vaatimuksista.
Tässä ketjussa se on Jumalan sanan lupaus, mikä on ilmoitettu Pyhän Hengen vuodatuksen yhteydessä helluntaipäivänä ja evankeliumin saarnan kuulemisen vaikutuksen myötä tapahtuvasta uskosta, jonka Jumala vaikuttaa.
Evankeliumi on Jumalan voima, mikä vaikuttaa ihmisessä sydämen kääntymyksen Jumalan puoleen.
Jos pidät Raamatun ilmoituksen esilläpitämistä vänkäämisenä, niin sinulla on silloin lähtökohta ja siihen liittyvät tulkinnat, joiden pohjalta kirjoitat:
Tämähän on keskustelupalsta, kuten myös ko. aloitus on aikaansaanut keskustelua aiheeseen liittyen.
Vastasin juurikin siihen tekstikohtaan, jossa ko. Room 10:13 tekstikohta on esillä ja se tekstikohta pitää asiayhteytenä sisällään myös sen, kuinka usko, siis sydämen usko syntyy.
Lähtökohtana on pelastuksen evankeliumin syntiemme tähden itsensä ristiinnaulittavaksi antaneesta Herrastamme Jeesuksesta Kristuksesta, joka on Jumalan voima vaikuttaen uskon kautta kääntymisen Herran puoleen, Herranaan Jeesuksen Kristuksen nimen avukseen huutamisen.
"Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
14 Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?
15 Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: "Kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka hyvää sanomaa julistavat!"
16 Mutta eivät kaikki ole olleet kuuliaisia evankeliumille. Sillä Esaias sanoo: "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?"
( Room 10)
14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat". ( Apt 9)
Ja Jeesus kysyi tältä vainolaiselta, kun hän vainosi avuksensa Herranaan Jeesusta huutavia:
Tämä todistaa sen, että uskovat, Jeesuksen pyhät, ovat Jeesuksessa Kristusksessa ja Jeesus tuntee omansa.
Usko ToivonenMiksi jätit kokonaan vastaamatta kysymyksiini ? !
Kerrataan siis:
Miten ja missä se todellinen Usko syntyy ? - Anonyymi00028
Anonyymi00027 kirjoitti:
Miksi jätit kokonaan vastaamatta kysymyksiini ? !
Kerrataan siis:
Miten ja missä se todellinen Usko syntyy ?Kuulehan nyt.
Sekö pitää paikkaansa, jos joku kirjoittaa jatkuvasti valhetta toisista.
Ei se niin mene, vaikka samaa asiaa toistaa jatkuvasti. Syyttää valheellisesti.
Keskustelen tämän keskustelun aloituksen pohjalta, Raamatun lupauksesta, että jokinen joka sydämestään kääntyy Herran puoleen, huutaa avuksensa Jeesusta Kristusta Herranaan, pelastuu.
Muut sivujuonteet jätän sikseen.
Usko Toivonen - Anonyymi00029
Anonyymi00026 kirjoitti:
Niin, uskovien tulis olla sävyisiä.
( Room 10)
Usko ToivonenNiin ja se vielä sinulle, että sinä itse tulkitset sanani väärinä.
Mutta eihän se minun syyni ja vikani ole, että jos ja kun sinä itse olet kirjoitellut ja kirjoittelet ja opetat vaillinaisesti, joten näissä sanoissani ei ole väärää, eikä väärää asennetta, minä vain totean totuuden, kuten sen olen nähnyt jo pitkään.
" >> Oletko sinä oikeasti tyhmä, vai heittäännytkö vain tyhmäksi ? >>
>> Ja lopeta tuo turha vänkäämisesi ! >> "
Ja vänkäämisellä minä tarkoitan juurikin sitä, että sinä et ole myöntänyt sitä tosi asiaa, että olet opettanut / julistanut todella vaillinaisesti, ja siten koko sanoma on vääristynyt jo pitkään.
Siis olet kauan lainannut tuota lyhyttä pätkää, ja siten sen kautta olet levittänyt sellaista valhetta, että pelkkä Herran nimen huutaminen pelastaa !
Siis tämä on ollut se vaillinainen julistuksesi, joka on pahaa Raamatun vääristelyä, kun siitä on puuttunut siihen kiinteästi liittyvä asia, eli se uudestisyntyminen !
Eikö mene jo viimein perille ?
Ja etkö voi millään myöntää tuota virhettäsi julistuksessasi ???
Olet sen sijaan vaan vängännyt vastaan, etkä siis vastaa kunnolla sinulle esitettyihin kysymyksiin, vaan kierrät ne selittäen ihan muuta ! - Anonyymi00030
Anonyymi00028 kirjoitti:
Kuulehan nyt.
Sekö pitää paikkaansa, jos joku kirjoittaa jatkuvasti valhetta toisista.
Ei se niin mene, vaikka samaa asiaa toistaa jatkuvasti. Syyttää valheellisesti.
Keskustelen tämän keskustelun aloituksen pohjalta, Raamatun lupauksesta, että jokinen joka sydämestään kääntyy Herran puoleen, huutaa avuksensa Jeesusta Kristusta Herranaan, pelastuu.
Muut sivujuonteet jätän sikseen.
Usko ToivonenNyt käyttäydyt kuin selkärangaton mato !
Eli luikertelet limasta liukkaana pakoon, kuten kaste mato eteen ja taakse.
Juurikin noin toimivat ne, jotka salailevat harhaoppejaan.
Suoria vastauksia ei saa, koska kaltaisesi pelkää paljastuvansa ja väärien oppiensa paljastumista.
Kaltaisiasi "matoja" olen tavannut paljon, eli ei mitään uutta auringon alla.
Eikö sinua itseäsi yhtään hävetä ? - Anonyymi00031
Anonyymi00029 kirjoitti:
Niin ja se vielä sinulle, että sinä itse tulkitset sanani väärinä.
Mutta eihän se minun syyni ja vikani ole, että jos ja kun sinä itse olet kirjoitellut ja kirjoittelet ja opetat vaillinaisesti, joten näissä sanoissani ei ole väärää, eikä väärää asennetta, minä vain totean totuuden, kuten sen olen nähnyt jo pitkään.
" >> Oletko sinä oikeasti tyhmä, vai heittäännytkö vain tyhmäksi ? >>
>> Ja lopeta tuo turha vänkäämisesi ! >> "
Ja vänkäämisellä minä tarkoitan juurikin sitä, että sinä et ole myöntänyt sitä tosi asiaa, että olet opettanut / julistanut todella vaillinaisesti, ja siten koko sanoma on vääristynyt jo pitkään.
Siis olet kauan lainannut tuota lyhyttä pätkää, ja siten sen kautta olet levittänyt sellaista valhetta, että pelkkä Herran nimen huutaminen pelastaa !
Siis tämä on ollut se vaillinainen julistuksesi, joka on pahaa Raamatun vääristelyä, kun siitä on puuttunut siihen kiinteästi liittyvä asia, eli se uudestisyntyminen !
Eikö mene jo viimein perille ?
Ja etkö voi millään myöntää tuota virhettäsi julistuksessasi ???
Olet sen sijaan vaan vängännyt vastaan, etkä siis vastaa kunnolla sinulle esitettyihin kysymyksiin, vaan kierrät ne selittäen ihan muuta !Miksi annat väärän todistuksen?
Käytän yleensä tekstikohtia asiyhteyksissään.
Kuten tuon Roomalaiskirjeen 10. luvun tekstikohdankin osalta.
( Room 10)
Jos sinulla on asiallista kysyttävää, niin siitä oma aloitus, missä voi sävysyyden hengessä keskustella.
Tämä riittää tässä ketjussa, tämä on Selef Urgen aloittama keskustelu Raamatun lupauksesta. Siitä keskustelin.
Usko Toivonen - Anonyymi00033
Anonyymi00031 kirjoitti:
Miksi annat väärän todistuksen?
( Room 10)
Jos sinulla on asiallista kysyttävää, niin siitä oma aloitus, missä voi sävysyyden hengessä keskustella.
Tämä riittää tässä ketjussa, tämä on Selef Urgen aloittama keskustelu Raamatun lupauksesta. Siitä keskustelin.
Usko ToivonenÄlä sinä viitsi valehdella !
Olet vuosia käyttänyt tuota lyhyttä pätkää viesteissäsi !
Vasta nyt olet alkanut laajentaa lainauksiasi !
Ja tämä on siis täysin selvä totuus !
Ei valhetta !
Ja nyt yritän tässä selvittää sinun todellisia uskosi perusteita, sillä tuonkin lainauksesi voi laittaa oikeasti uskosta osaton, eli uudestisyntymätön, siis esim. kirkkokunta "uskova", joka siis oikeasti luottaa vauvakasteen armoon ja sakramentteihin.
Eli vastaa nyt vaan ja kerro todellinen uskosi perusta omin sanoin !
Pelastaako siis vauvakaste ?
Sissä ja miten se todellinen Usko syntyy ja miten uudestisynnytään ? - Anonyymi00034
Anonyymi00033 kirjoitti:
Älä sinä viitsi valehdella !
Ei valhetta !
Ja nyt yritän tässä selvittää sinun todellisia uskosi perusteita, sillä tuonkin lainauksesi voi laittaa oikeasti uskosta osaton, eli uudestisyntymätön, siis esim. kirkkokunta "uskova", joka siis oikeasti luottaa vauvakasteen armoon ja sakramentteihin.
Sissä ja miten se todellinen Usko syntyy ja miten uudestisynnytään ?Sori kirjoitusvirhe !
Missä ja miten se todellinen Usko syntyy ja miten uudestisynnytään ?
Siis oikeasti uskosta osattomat jehovan todistajatkin väittävät uudestisyntyneensä, mutta oikeasti se on ihan muuta, eli he ovat vain oppineet piilottamaan syntinsä ja tulleet siten riittävän ulkokultaisiksi.
Ja varsinkin kirkkokunnissa on paljon ns. "uskovia", jotka eivät oikeasti koskaan ole uudestisyntyneet, eli tulleet todella Uskoon, vaan heidän "uskonsa" pohja ja perusta on ihan väärä.
Mutta kuitenkin hekin julistavat ja siis huutavat Herran nimeä, vaikka eivät siis ole uudestisyntyneet ja Herran mukaan eivät siten näe Taivasten valtakuntaa !
Ymmärrätkö sinä tämän ? - Anonyymi00035
Anonyymi00031 kirjoitti:
Miksi annat väärän todistuksen?
( Room 10)
Usko ToivonenNiin taas kerran vaikeni Usko Toivonen, pelon vuoksi.
Siis kun pelkäsi vastata suoriin kysymyksiin, paljastumisen vuoksi.
Tätä samaa se on ollut kaiken aikaa, ei uskalle kertoa totuutta asioista, kun se paljastaisi hänet ja hänen uskonsa perustat ja pohjat. - Anonyymi00043
"Pelastusta ei saada teoilla, Ef 2."
"Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi" Tämä on yksi historian ja etiikan kauneimmista ohjeista. Se on peräisin Jeesuksen opettamasta rakkauden kaksoiskäskystä: . Se kehottaa huomioimaan ja kunnioittamaan toisia samalla inhimillisyydellä ja arvostuksella, jota jokainen luonnostaan toivoo myös itselleen.
Koska on kysymys historian ja etiikan yhdestä kauniimmistä ohjeista, niin miksi sen noudattaja ja sen toteuttamiseen pyrkijä ei olisi päässyt taivaaseen "teoilla"? Varsinkin jos hänen elämänsä on ollut pyyteetöntä.
Tämä maailma on täynnä Jeesuksen perässä matelijoita, jotka ovat mustasukkaisia joidenkin muiden mahdollisista taivaspaikoista. - Anonyymi00058
Anonyymi00033 kirjoitti:
Älä sinä viitsi valehdella !
Ei valhetta !
Sissä ja miten se todellinen Usko syntyy ja miten uudestisynnytään ?Mielestäni Usko Toivonen, on vastannut, typeriin kysymyksiisi, jopa rautalangasta vääntäen ja vahvistanut totuuden Raamatun kokonaisvaltaisella sanomalla ja lukujen ja jakeitten voimalla. Tekee pahaa lukea sontaasi, sinä selvästi saatanan demonin käskyttämä onneton lapsi. Mutta muista, että sinullekin on armo tarjolla Jeesuksen veren kautta.
- Anonyymi00002
>>>>>Pääsetkö sen nimen avullisuuvella pelastukseen aina uuteen maahaaseen saakka ikuisellisteisteellisesti?
<<<<
-------------------------
Miksi kylvät epäilyksiä " pääsetkö"? Älä tee Jumalasta valehtelijaa. Hänen Sanansa on Totuus.Mitä Hän ilmoittaa on totta.
-------
Toki ihminenkin voi eksyä pois pelastuksen tieltä joka on Jeesus Kristus..
”Ja nyt, lapsukaiset, pysykää hänessä, että meillä hänen ilmestyessään olisi turva eikä meitä häpeällä karkoitettaisi pois hänen tyköänsä hänen tulemuksessaan.
Jos tiedätte, että hän on vanhurskas, niin te ymmärrätte, että myös jokainen, joka vanhurskauden tekee, on hänestä syntynyt.”
1. Johanneksen kirje 2:28-29 FB38
”Lapsukaiset, älköön kukaan saako teitä eksyttää. Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas. Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti.
Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot. Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.
Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta.
Sillä tämä on se sanoma, jonka te olette alusta asti kuulleet, että meidän tulee rakastaa toinen toistamme eikä olla Kainin kaltaisia, joka oli pahasta ja tappoi veljensä. Ja minkätähden hän tappoi hänet? Sentähden, että hänen tekonsa olivat pahat, mutta hänen veljensä teot vanhurskaat.”
1. Johanneksen kirje 3:7-12 FB38- Anonyymi00003
No no !
Pysytäänkö kuitenkin siinä, mitä Raamattu myös sanoo, eikä tehdä yhden jakeen oppeja !
Vai pääsevätkö muka nuokin Taivaaseen, siis täysin vastoin Herran omia sanoja ? - Anonyymi00005
Anonyymi00003 kirjoitti:
No no !
Pysytäänkö kuitenkin siinä, mitä Raamattu myös sanoo, eikä tehdä yhden jakeen oppeja !
Vai pääsevätkö muka nuokin Taivaaseen, siis täysin vastoin Herran omia sanoja ?>>>>>>>
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.<<<<
---------------
”Ja tämä on hänen käskynsä, että meidän tulee uskoa hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toinen toistamme, niinkuin hän on meille käskyn antanut. Ja joka pitää hänen käskynsä, se pysyy Jumalassa ja Jumala hänessä. Ja siitä me tiedämme hänen meissä pysyvän, siitä Hengestä, jonka hän on meille antanut.”
1. Johanneksen kirje 3:23-24 FB38
----------------
”Antakaa kaikille, mitä annettava on: kenelle vero, sille vero, kenelle tulli, sille tulli, kenelle pelko, sille pelko, kenelle kunnia, sille kunnia.
Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt. Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".
Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys. Ja tehkää tämä, koska tunnette tämän ajan, että jo on hetki teidän unesta nousta; sillä pelastus on nyt meitä lähempänä kuin silloin, kun uskoon tulimme.”
Roomalaiskirje 13:7-11 FB38
---------------------
”Mutta käskyn päämäärä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä ja hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta. Muutamat ovat hairahtuneet niistä pois ja poikenneet turhiin jaarituksiin, tahtoen olla lainopettajia, vaikka eivät ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi väittävät. Mutta me tiedämme, että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetään
ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille, haureellisille, miehimyksille, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille
ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan — autuaan Jumalan kirkkauden evankeliumin mukaisesti, joka on minulle uskottu.”
1. Timoteuskirje 1:5-11 FB38 - Anonyymi00009
Anonyymi00005 kirjoitti:
>>>>>>>
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.<<<<
---------------
”Ja tämä on hänen käskynsä, että meidän tulee uskoa hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toinen toistamme, niinkuin hän on meille käskyn antanut. Ja joka pitää hänen käskynsä, se pysyy Jumalassa ja Jumala hänessä. Ja siitä me tiedämme hänen meissä pysyvän, siitä Hengestä, jonka hän on meille antanut.”
1. Johanneksen kirje 3:23-24 FB38
----------------
”Antakaa kaikille, mitä annettava on: kenelle vero, sille vero, kenelle tulli, sille tulli, kenelle pelko, sille pelko, kenelle kunnia, sille kunnia.
Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt. Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".
Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys. Ja tehkää tämä, koska tunnette tämän ajan, että jo on hetki teidän unesta nousta; sillä pelastus on nyt meitä lähempänä kuin silloin, kun uskoon tulimme.”
Roomalaiskirje 13:7-11 FB38
---------------------
”Mutta käskyn päämäärä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä ja hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta. Muutamat ovat hairahtuneet niistä pois ja poikenneet turhiin jaarituksiin, tahtoen olla lainopettajia, vaikka eivät ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi väittävät. Mutta me tiedämme, että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetään
ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille, haureellisille, miehimyksille, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille
ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan — autuaan Jumalan kirkkauden evankeliumin mukaisesti, joka on minulle uskottu.”
1. Timoteuskirje 1:5-11 FB38Mitä yrität lainauksillasi sanoa ?
Huom !
Siinä sanotaan noista Herran nimeen toimineista, että Herra EI KOSKAAN ollut heitä tuntenut ! - Anonyymi00022
">>>>>Pääsetkö sen nimen avullisuuvella pelastukseen aina uuteen maahaaseen saakka ikuisellisteisteellisesti?
Selef Urge
-------------------------
Miksi kylvät epäilyksiä " pääsetkö"? Älä tee Jumalasta valehtelijaa. Hänen Sanansa on Totuus.Mitä Hän ilmoittaa on totta."
Sinä
Mikä tässä kysymyksessä on epäilyksijen kylvöisyyttä, missä Jumalasta valehtelijan tekooisuutta?
Millä lokiikalla kommentoit?
Selef Urge
- Anonyymi00006
Staaaliiin.....sataa... huusivat puolikuolleet lähesvainajat linjojen välissä, kertoi lähivainaa aikoinaan.
Ei tullut apua heille, noutaja tuli. - Anonyymi00007
MIKSI JEESUS VALEHTELEE JO IANKAIKKISESTIKIN, .. AINOA RPELASTUS ON KÄRWEINWN Eh, EHEI OLE JEESUKSEN USKO SE VIE HÖYKYYTW3NE JA TURMIÖÖN..
- Anonyymi00008
Selvä !
- Anonyymi00013
Joh.8:21 Niin Jesus sanoi taas heille: minä menen pois, ja te etsitte minua, ja teidän pitää kuoleman teidän synneissänne. Kuhunka minä menen, ette sinne taida tulla. Joh.8:24 Sentähden sanoin minä teille: teidän pitää kuoleman synneissänne; sillä jos ette usko, että minä se olen, niin teidän pitää kuoleman synneissänne. Biblia (1776) Joh.7:34. 13:33.
- Anonyymi00014
Sara Siepin maaliskuussa syntynyt lapsi on tullut uskoon kristillisessä kasteessa. Ihanaa, ei pienoisen tarvinnut avuksi rukoilla Jeesusta, vaan vanhempien usko ja sakramentti pelasti, hienoa, todella hienoa!
- Anonyymi00016
Joh.13:33 Rakkaat lapsukaiset, minä ole vielä vähän aikaa teidän kanssanne: teidän pitää minua etsimän, ja niinkuin minä sanoi Juudalaisille: ette taida sinne tulla, kuhunka minä menen, niin minä sanon myös nyt teille. Biblia (1776)
- Anonyymi00017
antikristuksen antti kiusaamassa Jeesuksen omia!
- Anonyymi00018
Jaak.2:13 Sillä armoton tuomio pitää hänen päällensä tuleman, joka ei laupiutta tehnyt; ja laupius kehuu tuomiota vastaan. Biblia (1776) Matt.5:7. 6:15. 18:35. 25:45.
- Anonyymi00019
Ps.115:16 Taivasten taivaat ovat Herran; mutta maan on hän ihmisten lapsille antanut. Biblia.
- Anonyymi00021
Jaahas ja päeveetää!!!
Uskossa huuveksittu avunhuutoisuus tarkoittaallisoi tilanteellisuuveksillisuutta, tos olikos se room 10:13, kussa kristittyisä Jumalan luomaksuma ihminöitymä turvautuvi Jumalaan hään hetkellisel. Itteki oon kerran huuvahtanunna Herroo Jeesusta apuun, kun autoiseni oli kolaroimassa kallijoon päin , kun auton renkaijen pito ei jäisel asvaltil pitänyt. Ja autopa nytkähti ja muutti suuntaa pois kallijosta.
Liekö tuo käännös oikea , room 10:13 , vai tulisiko siihen huutoon sisältyä uskossa huuveksittu huutoisuus? Kuulostaa hieman ouvolle että jos ateisti huutaa Herraa avukseen niin silloin ateistikin pelastuisi room.10:13 Raamatun käännöksen mukaan, koska jokainen joka huutaa AVUKSEEN Herran nimee pelastuloituu. Mutta muuvallahan lukkoo ettei kukaan pelastu ilman uskoa.
Raamatukessa toisil ihmisil on enempi uskoo , joillakin vähenpi uskoo, niil jotkat huutavakset Jumalaa avukseensa? Vai onko siellä joku huutaja, joka olisi uskosta Jumalaan osaton, miksi jumalaton, joka ei usko Jumalaan huutaisi Jumalalta apua?
Esimerkki mun mielestä suuresta uskosta on "Aata minnuu, Herra, minuisen Jumalain, pelastalisoi mut armos mukkaan" (Salmi109:26)
Esmärkkinen heikost uskost on "Mä uskon, aata mun epäuskoani!" Eli avunhuutajalla on uskoa jossain määrin, mutta on epäilystäkin, epäuskoisuuksisuutta. Tuo epäilys ei kuitenkaan ole tiäteekseni pelastukselle este, koska sitä uskoakin on ja epäiyksellisyytensä rehellisesti tunnustaa ja kaipaa Jumalalta apua siihen epäilykseensä. Itse en älynnyt epäuskoni aikanarukoilla Jumalalta apua epäilyksellisyysiini Jumalan suhteen, mutta se tuli hoijetuksi toista kautta kun tajusin rukoilla Jumalata: Auta mua kaikissa asijoissa. Ja, totisesti, se on käsittääksein ollut siunaavin rukous,kiitos Jumalalle. Sillä koen että sitä apua on kaikkinaisesti tullut myäs saatua. Mun yleisolotila....se on .... on semmonen että oksat pois, en osaa kuvata kuinka ihana se onkaan verraksittuna siihen jumalatoman minullisen olotilaani vuosii sitten kun olin jumalaton, ahjistunut ahjistuksista.
Minulkin oli aikoinaan se vaihe että uskoin ja epäilin samaan aikaan mahtanko olla oikeassa uskossani. Uuvestisyntymässäin se tosin poislähtilöityi, kaikki epäilys, epäuskoisuus, joka oli mulle omanlaisensa taakka. Uuvestisyntymässäin sain täysvarmuuven Jumalan olemassaolosta, ei enää ollut epäselvää Jumalanolemassaolosta ja meneekö rukoukseni kankkulan kaivoon vai kuuleeko Jumala mua.
Joo, tosijaan, olen rukoillut kerran hätätilanteessa kuten Pietari alkaissaan vajota myrskyäväisel järvenpinnal "Herra, auta mua! "
Itse mä rukoilen Jeesus, auta! Silloin ku autoisei meinasi törmätä kallijooon.
Selef Urge - Anonyymi00032
Aito Selef on tainnut täällä viimeksi olla vuonna jotain.
- Anonyymi00045
Yhä vuonna 2026 Jkr. oon täällä, sama ruumis, samat silmät, sama syöväskelevä suu, sama nenäkkyys, sama sieluisuus, sama henki ja sama Herran Henkikin still in the zu hause on yhä minussa mukanain jeesaamassa mua ja avullaan myös sua, sillä mä evankelijoin, pijän Sannoota ja Valloota esil,tekemästä ihmisenelämästäni ihmiselämisen arvoista a la mielekkyyvel ja tarkoituksellisuuvel.
Totta sulle vastaten,
Selef Urge
- Anonyymi00036
Ei-helluntailainen:
'
Kun olin maininnut Ef 2 ja ettei Room 10 sano kadotukseen menevän hänen, joka ei huuda, niin sitten ilmaantui ratkaisukristillisiä neuvomaan kuin tuo Room 10 huutaminen olisi lakia, jonka täyttämisellä pelastutaan. Ei tällaisella opilla ole mitään tekemistä kristinuskon kanssa. Eikä evankeliumia ole sellainen että huutakaa, ettette joutuisi helvettiin.- Anonyymi00037
Raamatun ilmoitus aiheesta kuitenkin on, että Jumalan seurakunta koostuu Herranaan Jeesusta Kristusta huutavista.
Ja tuossa mainitsemassasi Roomalaiskirjeen kohdassa on kirjoitettu:
( Room 10)
Tässähän on kysymys julistetun evankeliumin kuulemisen kautta uskon saaneista, jotka kääntyvät Herran puoleen, avuksensa huutavat Herran nimeä.
Mutta kuinka ?
.
( Room 10)
Julistetun evankeliumin kuuleminen vaikuttaa siis uskon tulemisen ja sydämen kääntymyksen Herran puoleen, avuksensa huutamisen.
Tästä esimerkkinä:
20 Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
21 Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen.
22 Ja sanoma heistä tuli Jerusalemin seurakunnan korviin, ja he lähettivät Barnabaan Antiokiaan.
23 Ja kun hän saapui sinne ja näki Jumalan armon, niin hän iloitsi ja kehoitti kaikkia vakaalla sydämellä pysymään Herrassa. ( Apt 11)
Herran puoleen kääntyminen ja nyt he olivat Herrassa, Jeesuksessa Kristuksessa.
Entäpä ristin ryöväri?
42 Ja hän sanoi: "Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi".
43 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa." ( Luuk 23)
Tässäkin on kysymys avukseen huutamisesta, "Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi".
Samoin, kun Hanna rukoili äänettömästi temppelissä Jumalaa siten, että vain hänen huulensa liikkuivat, mutta ääntä ei tullut. Sekin oli avukseen huutamista.
Avukseen huutaminen on rukoilemista, kääntymystä Herran puoleen.
Uskovien vainoissa heidät tunnistettiin juuri siitä, että "he avuksensa huusivat Herranaan Jeesusta Kristusta, siitä heidät tunnistetiin.
1 Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo
2 ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin.
..
Saulus oli saanut ylipapeilta valtuutus kirjeitä vangita kaikki "jotka avuksensa huusivat Herran ( Jeesuksen ) nimeä".
Eli, siitä uskovat, kristityt, tunnistettiin.
Ja tekstikohdassa todellakin mainitaan, että:
( Room 10)
Juuri evankeliumin kuulemsen kautta tämä tapahtuu, "se on se uskon sana, jota me saarnaamme".
Usko Toivonen - Anonyymi00038
Anonyymi00037 kirjoitti:
Raamatun ilmoitus aiheesta kuitenkin on, että Jumalan seurakunta koostuu Herranaan Jeesusta Kristusta huutavista.
( Room 10)
Tässähän on kysymys julistetun evankeliumin kuulemisen kautta uskon saaneista, jotka kääntyvät Herran puoleen, avuksensa huutavat Herran nimeä.
Mutta kuinka ?
.
( Room 10)
Julistetun evankeliumin kuuleminen vaikuttaa siis uskon tulemisen ja sydämen kääntymyksen Herran puoleen, avuksensa huutamisen.
Tästä esimerkkinä:
20 Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
21 Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen.
22 Ja sanoma heistä tuli Jerusalemin seurakunnan korviin, ja he lähettivät Barnabaan Antiokiaan.
23 Ja kun hän saapui sinne ja näki Jumalan armon, niin hän iloitsi ja kehoitti kaikkia vakaalla sydämellä pysymään Herrassa. ( Apt 11)
Entäpä ristin ryöväri?
43 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa." ( Luuk 23)
Tässäkin on kysymys avukseen huutamisesta, "Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi".
Samoin, kun Hanna rukoili äänettömästi temppelissä Jumalaa siten, että vain hänen huulensa liikkuivat, mutta ääntä ei tullut. Sekin oli avukseen huutamista.
Uskovien vainoissa heidät tunnistettiin juuri siitä, että "he avuksensa huusivat Herranaan Jeesusta Kristusta, siitä heidät tunnistetiin.
1 Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo
2 ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin.
..
Saulus oli saanut ylipapeilta valtuutus kirjeitä vangita kaikki "jotka avuksensa huusivat Herran ( Jeesuksen ) nimeä".
( Room 10)
Juuri evankeliumin kuulemsen kautta tämä tapahtuu, "se on se uskon sana, jota me saarnaamme".
Usko ToivonenMites ne kirkkokuntien vauvat?
- Anonyymi00039
Anonyymi00038 kirjoitti:
Mites ne kirkkokuntien vauvat?
Pata kattilaa soimaa, musta kylki kummallakin.
Eli mites ne Palestiinan, Iranin ja Libanonin vauvat, jotka ei kerkee koskaan edes huutamaan Jeesusta avukseen, kun Haagar-israelilaiset eli siionistit tappaa ne...jotkut jo äitiensä kohtuihin...rasististen vanhan liiton helluntailaisten vuohikristittyjen siunatessa ja oikeuttaessa heidän murhansa ?
Kirkkokuntien vauvoilla on sentään vielä mahdollisuus joskus huutaa Jeesusta avukseen, toisin kuin näillä Palestiinan, Iranin ja Libanonin vauvoilla, joiden kärsimyksiin Jeesus Raamatussa kertoo samaistuvansa.
Tämä on vaan jäänyt huomaamatta vuohikristityiltä, kun ovat niin innokkaasti kuunnelleet rasistista maallisen Haagar-Israelin propagandaa, joka tekee Jeesuksen seuraamisen ja evankeliumin ilosanoman levittämisen Hänestä KAIKILLE KANSOILLE aivan mahdottomaksi.
Matt. 28:19
Menkää siis ja tehkää KAIKKI KANSAT minun opetuslapsikseni...
Matt. 24:14
Tämä valtakunnan evankeliumi julistetaan kaikkialle maailmaan, KAIKILLE KANSOILLE todistukseksi, ja sitten tulee loppu. [Mark. 13:10+]
Vai kuvitteletko, että nämä Palestiinan, Iranin ja Libanonin isät ja äidit ottavat vastaan teidän rasistisen "Israel-evankeliuminne" ja alkavat siunaamaan lastensa murhaajia ?
Babylonin tuho
Ilm.18
1 Tämän jälkeen näin taas yhden enkelin tulevan alas taivaasta. Hänellä oli suuri valta, ja hänen kirkkautensa valaisi koko maan. [Ilm. 10:1 | Hes. 43:2]
2 Hän huusi kovalla äänellä: "Kukistunut, kukistunut on suuri Babylon! Siitä on tullut pahojen henkien tyyssija ja kaikkien saastaisten henkien ja kaikkien saastaisten ja inhottavien lintujen pesäpaikka. [Jes. 13:19-22, 14:23, 21:8,9; Jer. 50:39, 51:37]
3 Sen porton viiniä, VIHAN VIINIÄ, ovat kaikki kansat juoneet... - Anonyymi00051
Anonyymi00039 kirjoitti:
Pata kattilaa soimaa, musta kylki kummallakin.
Eli mites ne Palestiinan, Iranin ja Libanonin vauvat, jotka ei kerkee koskaan edes huutamaan Jeesusta avukseen, kun Haagar-israelilaiset eli siionistit tappaa ne...jotkut jo äitiensä kohtuihin...rasististen vanhan liiton helluntailaisten vuohikristittyjen siunatessa ja oikeuttaessa heidän murhansa ?
Kirkkokuntien vauvoilla on sentään vielä mahdollisuus joskus huutaa Jeesusta avukseen, toisin kuin näillä Palestiinan, Iranin ja Libanonin vauvoilla, joiden kärsimyksiin Jeesus Raamatussa kertoo samaistuvansa.
Tämä on vaan jäänyt huomaamatta vuohikristityiltä, kun ovat niin innokkaasti kuunnelleet rasistista maallisen Haagar-Israelin propagandaa, joka tekee Jeesuksen seuraamisen ja evankeliumin ilosanoman levittämisen Hänestä KAIKILLE KANSOILLE aivan mahdottomaksi.
Matt. 28:19
Menkää siis ja tehkää KAIKKI KANSAT minun opetuslapsikseni...
Matt. 24:14
Tämä valtakunnan evankeliumi julistetaan kaikkialle maailmaan, KAIKILLE KANSOILLE todistukseksi, ja sitten tulee loppu. [Mark. 13:10 ]
Vai kuvitteletko, että nämä Palestiinan, Iranin ja Libanonin isät ja äidit ottavat vastaan teidän rasistisen "Israel-evankeliuminne" ja alkavat siunaamaan lastensa murhaajia ?
Babylonin tuho
Ilm.18
1 Tämän jälkeen näin taas yhden enkelin tulevan alas taivaasta. Hänellä oli suuri valta, ja hänen kirkkautensa valaisi koko maan. [Ilm. 10:1 | Hes. 43:2]
2 Hän huusi kovalla äänellä: "Kukistunut, kukistunut on suuri Babylon! Siitä on tullut pahojen henkien tyyssija ja kaikkien saastaisten henkien ja kaikkien saastaisten ja inhottavien lintujen pesäpaikka. [Jes. 13:19-22, 14:23, 21:8,9; Jer. 50:39, 51:37]
3 Sen porton viiniä, VIHAN VIINIÄ, ovat kaikki kansat juoneet...Ei pidä alkaa syyttelemään toista kirjoittajaa pelkästään omiin harhakuvitelmiinsa perustuen !
Se on syntiä se, eikä se ole Herrasta sellainen toiminta.
Joten menetkö itseesi ja tutkitko omaa toimintaasi ?! - Anonyymi00056
Anonyymi00051 kirjoitti:
Ei pidä alkaa syyttelemään toista kirjoittajaa pelkästään omiin harhakuvitelmiinsa perustuen !
Se on syntiä se, eikä se ole Herrasta sellainen toiminta.
Joten menetkö itseesi ja tutkitko omaa toimintaasi ?!"Ei pidä alkaa syyttelemään toista kirjoittajaa pelkästään omiin harhakuvitelmiinsa perustuen !
Se on syntiä se, eikä se ole Herrasta sellainen toiminta."
Kertoisitko tarkemmin, mitkä ovat vääriä syytöksiä ?
Minä perustelen kaiken Raamatulla, joten perustelepas sinäkin Raamatulla, missä kohtaa olen väärässä.
"Joten menetkö itseesi ja tutkitko omaa toimintaasi ?!"
Milloin te menette itseenne ja tutkitte omaa toimintaanne Raamatun valossa ? - Anonyymi00059
Anonyymi00037 kirjoitti:
( Room 10)
Mutta kuinka ?
.
( Room 10)
Tästä esimerkkinä:
Entäpä ristin ryöväri?
..
( Room 10)
Usko ToivonenUsko Toivonen kiteyttää Raamatun sanoman nasevasti, Ei saivartele toisarvoisten asioiden kimpussa, kuten kiihkeä outo vänkääjä, kommentti kommentin perään, eikä valmista tule.
- Anonyymi00112
Anonyymi00037 kirjoitti:
( Room 10)
Mutta kuinka ?
.
( Room 10)
Tästä esimerkkinä:
Entäpä ristin ryöväri?
..
( Room 10)
Usko ToivonenMillä volyymillä pitää huutaa?
- Anonyymi00040
Keskustelusta näyttää tulleen malliesimerkki siitä, miten ratkaisukristillisen pelastuskäsitys vääntyy kieroon. Kun ei hänellä ole oikeaoppista uskoa, että pelastusta ei saada teoilla (Ef 2), niin sitten jopa avuksi huutamisesta tehdään lakia, että jos tätä et tee, niin sitten et pelastu. Mutta Roomalaiskirje 10 ei oikeasti sano näin, että huutamattomat menevät kadotukseen, vaan tämä on ratkaisukristillisten kieroutunut tulkinta, että etsitään pelastuksen mahdollsuutta teoista, siinä missä Raamattu mainitsee jotain tekoa pelastuksen yhteydessä. - Anonyymi00041
Ei-helluntailainen:
Olen jossain aiemmissa keskusteluissa jo kommentoinut Roomalaiskirjeen 10. luvun logiikkaa alkutekstistä asti. Kun siellä käytetään prepositiota "eis", niin tämä voidaan tulkita mielestäni suomen ksi-suffiksin tavalla: sydämellä uskotaan vanhurskaudeKSI (eli vanhurskaus on jo saatu, ja pelastus, on jo saatu uskon mukana, tai siihen sisältyen, kuten Ef 2 selostaa, uskovat OVAT JO pelastettuja, taivaallisiin nostettuja), ja suulla tunnustetaan (jo olemassaolevaa uskoa/pelastusta) pelastukseKSI (muille eteenpäin, evankeliointia.
Huutamisesta on tullut kommentoitua aiemmin keskusteluihin, että sitä on kovin monta eri lajia. Uskomattomien huutamisia ei lasketa oikeaksi rukoukseksi, Herran avuksi huutamiseksi. Esim. Saul yritti kysyä monin tavoin, mutta Jumala lakkasi vastaamasta.
Ratkaisukristillisyys on mielestäni pelagiolaisuutta tai arminiolaisuutta. - Anonyymi00042
Stephanus Textus Receptus 1550
καρδίᾳ γὰρ πιστεύεται εἰς δικαιοσύνην στόματι δὲ ὁμολογεῖται εἰς σωτηρίαν
https://biblehub.com/multi/romans/10-10.htm
Tuota ei ole pakko tulkita Ef 2 -luvun vastaisesti (ja siten myös uskon vastaisesti), että tunnustamisella hankkii pelastuksen itselleen, siis teolla, vaan uskovan jo pelastuneen tunnustus koituu pelastukseksi mahdollisesti muille. - Anonyymi00044
Ei-helluntalainen oli laittanut tällaisen arvion Raamatun jakeeseen viitaten. Sieltähän voi jokainen löytää omaa ajatusta palvelevan jakeen:
"Pelastusta ei saada teoilla, Ef 2."???
Kommentoin:
"Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi" Tämä on yksi historian ja etiikan kauneimmista ohjeista. Se on peräisin Jeesuksen opettamasta rakkauden kaksoiskäskystä: . Se kehottaa huomioimaan ja kunnioittamaan toisia samalla inhimillisyydellä ja arvostuksella, jota jokainen luonnostaan toivoo myös itselleen.
Koska on kysymys historian ja etiikan yhdestä kauniimmistä ohjeista, niin miksi sen noudattaja ja sen toteuttamiseen pyrkijä ei olisi päässyt taivaaseen "teoilla"? Varsinkin jos hänen elämänsä on ollut pyyteetöntä.
Tämä maailma on täynnä Jeesuksen perässä matelijoita, jotka ovat mustasukkaisia joidenkin muiden mahdollisista taivaspaikoista.- Anonyymi00104
"Pelastusta ei saada teoilla, Ef 2."
Ei niin, koska pelastus on aino vastaan
Jumalan armokkuuvesta, uskon kautta, kyse on lahjasta, saat sen koska Jumala rakastaa.
"Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi"
Onko rakastus Jumalan teko vai ihmisen oma ansijoinen teko? Vastaat: ........... ............ .........
Mitä tarkoittavi rakastaa? Vastaan:
https://www.youtube.com/watch?v=DZ9YMJhzKko&list=RDDZ9YMJhzKko&start_radio=1
Älä sekota soseuttaen "rakkautta" ja rakkautta keskenään, Jumalaa ja ihmistä samarakastuittavaistain. Siitä tulee väärinynmärryken muhennos, jolloin loppumakuisuus ei oo Sanan ojentavuuven totuuven mukaisuuves, se voi tappaa, sillä patassa on kieroonkasvun maaperässä kasvanutta myrkkyiseistä käärpäässiäniillistymän kaltaisuutta. Jumalan armoo ja apuu tarviimme moniin asijoihin, sillä moneksessa ittekukin erehjymme ja kun erehjymme niin otetan se nöyräkkästi ja iloiten vastaan, omanoloisuutemme hetkenme Herralle hymyillen, sillä sattuuhan sitä, kun Jumalan sen meille ilmoittaa että oomme met ihmiset erehtyväiseellisteisii.
Akaappee-rakkauksisuus ei ole ihmisen omassyntyistä luontaiksista ominaisuuksuutta, vuaan se tulee ihmiseen syvänmeen Jumalalta , kuhunka tuo rakasta lähimmäistäsi kehottaa. Tämä Akabbeerakkaus vuojatetaan ihmisen syjänmeen Pyhän Hengen kautta, ja katsoisuus, sen lähteenä on kolmiyhteinen ihmisen luonut hyvä pyhä kaikkivaltijas kaikkitiätävä rakastava Jumala, joka on rakas monelle.
"Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt."
Uskoisuus ja pelastuksisuus : armoksesta annettuinaksina lahjaisina, ei ihmisen ominaisina suorituksina, teollisina. Ef 2 selittävää kuinka pelastuksen ihminen saa Jumalan armoisuuvesta. Pelastuksisuutesi mahjollisteeraavat Jumalaksen teollisuuvet, erityisesti Jeesuksen rohvetijoijen Kirjoitusteisten mukaan tapahtuloitunut kuolema ja ylösnousemus. Kyse on Jumalan tarjoksimasta "älyttömän" suuresta lahjasta ihmisen syntionkelmaan, joka ilman saatua Jumalan lahjaa saisi ihmisen helevättihiin.Ihmisen osa on ottaa tämäinen ikuisuuseen autuuven elämään päästävä uskonlahja vastaan uskomaisella Jeesukseen.
Eiköhän tää oo nyt tässä ottamuksena osaa keskusteellisuuteenne. Se on jo kesä ejennyt ja vielä sitä on jäljellä.
Jeesus on kiva kun lahjaks antoi sen mihin meistä ihmisistä ei oo kun oomme mitä met oomme.
" Mä oon mikä oon enkä muuksi muutu"
Niin ei ihminen itse voi syväntään muuttaa, mutta Jumalalle sekään ei oo mahjotonta.
Selef Urge - Anonyymi00110
"Koska on kysymys historian ja etiikan yhdestä kauniimmistä ohjeista, niin miksi sen noudattaja ja sen toteuttamiseen pyrkijä ei olisi päässyt taivaaseen "teoilla"? Varsinkin jos hänen elämänsä on ollut pyyteetöntä."
Ei-helluntailainen:
Koska maallinen pöpeltäminen ei ole taivaaseen menemistä. Maallista elämää koskevilla säännöillä ei mennä taivaaseen, vaan pelastumisessa on kyse jostakin aivan muusta. Raamatun mukaan, uskon vanhurskaudesta. Vaikka miten olisit olevinasi synnitön, ei se tarkoita pelastuskelpoisuutta, koska pelastukseen edellytetään uskoa.
- Anonyymi00046
Demareita kovin moni huutaa avukseen
- Anonyymi00047
Ajatella nyt sitä kuinka jeesus kävellä lätistelee santaaleillaan kohti Galileaan ja polun varressa istuu onneton hoitotakuun ulkopuolelle jäänyt onneton ja ilman huutamista olisi jeesus läpsytellyt ohi !
Kai me nyt jonkin pienen opinkappaleen tästä saamme väännettyä vai mitä ?- Anonyymi00048
Ei-helluntailainen:
Itselläni on näkemys, että uskon vanhurskaus on olennaista pelastuksen kannalta. Usko voi sitten tulla esille erilaisina tekoina, mitä kullakin ihmisellä, erilaisia, jollakin huutamista, toisella jotain muuta. Lahkoilla on taipumus vääntää näistä yksittäisistä teoista lakia, että jos et tämän tee sitten et ole pelastunut. Mutta Ef 2 -luvun armoa vastaan tappelu ei ainakaan ole mikään uskon mukainen teko mielestäni, vaan epäuskoa. Väärä tulkinta. - Anonyymi00052
Anonyymi00048 kirjoitti:
Ei-helluntailainen:
Itselläni on näkemys, että uskon vanhurskaus on olennaista pelastuksen kannalta. Usko voi sitten tulla esille erilaisina tekoina, mitä kullakin ihmisellä, erilaisia, jollakin huutamista, toisella jotain muuta. Lahkoilla on taipumus vääntää näistä yksittäisistä teoista lakia, että jos et tämän tee sitten et ole pelastunut. Mutta Ef 2 -luvun armoa vastaan tappelu ei ainakaan ole mikään uskon mukainen teko mielestäni, vaan epäuskoa. Väärä tulkinta.Eikös tuo ..
>> Usko voi sitten tulla esille erilaisina tekoina, mitä kullakin ihmisellä, erilaisia, jollakin huutamista, toisella jotain muuta. >>
.. tarkoittaisi sitä, että uskovien, Jeesuksen pyhien, vainoissa jotkut olisi säästyneet vangitsemisilta ja Jerusaleemin tuhottaviksi viemistä?
Ylipappien valtuutuskirjeissä Saulukselle ( Paavali ), oli nimenomaan uskovien tunnisteena se, että ..
..
..
( Apt 9)
Usko Toivonen - Anonyymi00111
Anonyymi00052 kirjoitti:
Eikös tuo ..
>> Usko voi sitten tulla esille erilaisina tekoina, mitä kullakin ihmisellä, erilaisia, jollakin huutamista, toisella jotain muuta. >>
.. tarkoittaisi sitä, että uskovien, Jeesuksen pyhien, vainoissa jotkut olisi säästyneet vangitsemisilta ja Jerusaleemin tuhottaviksi viemistä?
Ylipappien valtuutuskirjeissä Saulukselle ( Paavali ), oli nimenomaan uskovien tunnisteena se, että ..
..
..
( Apt 9)
Usko Toivonen".. tarkoittaisi sitä, että uskovien, Jeesuksen pyhien, vainoissa jotkut olisi säästyneet vangitsemisilta ja Jerusaleemin tuhottaviksi viemistä?"
Ei-helluntailainen:
Saattaa tarkoittaa sitäkin. Onhan Raamatussa kohta, että älkää heittäkö helmiä sioille, pyhää koirille. Myös Korneliuksen tapaus osoittaa, ettei evankeliumia julistettu aina millä hyvänsä tyylillä väkisin mille hyvänsä mölyapinalle, niin että seurauksena olisi ollut vain sota tai tappelu.
- Anonyymi00049
Efesolaiskirje:
4:31 Kaikki katkeruus ja kiivastus ja viha ja huuto ja herjaus, kaikki pahuus olkoon kaukana teistä.
Mitenkäs nyt suu pannaan? Tuohan osoittaa selvästi, että väärin teitte kun huusitte.- Anonyymi00050
Herran nimen avukseen huutaminen ei ole tuossa mainittua pahuutta.
Sitä paitsi, kysymyksessä on rukoileminen.
22 Pakene nuoruuden himoja, harrasta vanhurskautta, uskoa, rakkautta, rauhaa niiden kanssa, jotka huutavat avuksensa Herraa puhtaasta sydämestä. (2Tim 2)
22 Nuoruuden himot vältä; mutta noudata vanhurskautta, uskoa, rakkautta ja rauhaa kaikkein niiden kanssa, jotka puhtaasta sydämestä Herraa rukoilevat.
(Biblia, 2Tim 2)
Jeesuksen Kristuksen Herranaan avukseen huutaminen kumpuaa sydämestä.
( Room 10)
Sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen - Anonyymi00053
Anonyymi00050 kirjoitti:
22 Pakene nuoruuden himoja, harrasta vanhurskautta, uskoa, rakkautta, rauhaa niiden kanssa, jotka huutavat avuksensa Herraa puhtaasta sydämestä. (2Tim 2)
22 Nuoruuden himot vältä; mutta noudata vanhurskautta, uskoa, rakkautta ja rauhaa kaikkein niiden kanssa, jotka puhtaasta sydämestä Herraa rukoilevat.
(Biblia, 2Tim 2)
( Room 10)
Sydämen uskon puolesta.
Usko ToivonenSe nyt oikeasti on vain niin, että hyvin moni itse itseään uskovaksi nimittävä vain uskottelee itse itselleen olevansa uskossa.
Eli jos kysyt vaikka luterilaisessa kirkossa käyviltä, että uskovatko he ja ovatko siis uskossa, niin vastaus on varmasti niin, että "kyllä".
Vaikka he eivät kuitenkaan koskaan ole uudestisyntyneet, eli syntyneet Hengestä.
Eli heillä ei ole Jumalan synnyttämää Uskoa, vaan he vain itse itsessään uskottelevat itselleen, eli pettävät itseään.
Siis heidän uskonsa on samankaltaista, kuin monien usko epäjumaliin, tai vaikkapa joulupukkiin, joka ei siis perustu Totuuteen, eli Jumalan Sanaan, eikä Jumala ole sellaista uskoa heille synnyttänyt.
Ymmärrätkö sinä " Usko Toivonen " tämän asian ja myönnätkö sen todeksi ?
Siis eivät kaikki Herraa avukseen huutavat / rukoilevat ole kuitenkaan Jumalan lapsia ja siten lupaukset eivät koske heitä.
Ja mieti nyt sitä, että millä mittaat toisessa ja itsessäsi sitä, että mikä on sitä todellista sydämen Uskoa, jonka Jumala on synnyttänyt ja mikä taas sitä ei ole, vaikka siis ihminen itse kuvittelee olevansa Uskossa, vaikka ei sitä kuitenkaan ole. - Anonyymi00054
Anonyymi00050 kirjoitti:
(Biblia, 2Tim 2)
( Room 10)
Sydämen uskon puolesta.
Usko ToivonenJaahas, Nellie Oleson vainoaa taas Usko Toivosta Room. 10:13n vuoksi. Hei Nellie, miksi yrität Jeesuksen sanomisilla mitätöidä tuon lupauksen, josta Usko Toivonen puhuu? Eihän Jeesus voi olla ristiriidassa itsensä eikä itse nimittämänsä pakanoiden apostolin kanssa.
Jeesus ei kumoa Room. 10:13:n lupausta. Hän ei voi asettua itseään vastaan. Siksi hän ei voi myöskään koskaan vastustaa tai kumota sitä, mitä hän itse sai aikaan ristillä eli maailman sovitusta, jonka Paavali tuo tyhjentävästi julki jakeessa 2 Kor. 5:19.
Nellien taktiikka vedota Jeesuksen sanoihin EI OLE MUUTA KUIN YRITYS MITÄTÖIDÄ JA KUMOTA JAE Room. 10:13.
Samoin mikä tahansa vetoaminen tai viittaaminen Jeesuksen tai Paavalin sanoihin jakeen 2 Kor. 5:19 osalta EI OLE MUUTA KUIN YRITYS MITÄTÖIDÄ JA KUMOTA JAE . - Anonyymi00055
Anonyymi00054 kirjoitti:
Jaahas, Nellie Oleson vainoaa taas Usko Toivosta Room. 10:13n vuoksi. Hei Nellie, miksi yrität Jeesuksen sanomisilla mitätöidä tuon lupauksen, josta Usko Toivonen puhuu? Eihän Jeesus voi olla ristiriidassa itsensä eikä itse nimittämänsä pakanoiden apostolin kanssa.
Jeesus ei kumoa Room. 10:13:n lupausta. Hän ei voi asettua itseään vastaan. Siksi hän ei voi myöskään koskaan vastustaa tai kumota sitä, mitä hän itse sai aikaan ristillä eli maailman sovitusta, jonka Paavali tuo tyhjentävästi julki jakeessa 2 Kor. 5:19.
Nellien taktiikka vedota Jeesuksen sanoihin EI OLE MUUTA KUIN YRITYS MITÄTÖIDÄ JA KUMOTA JAE Room. 10:13.
Samoin mikä tahansa vetoaminen tai viittaaminen Jeesuksen tai Paavalin sanoihin jakeen 2 Kor. 5:19 osalta EI OLE MUUTA KUIN YRITYS MITÄTÖIDÄ JA KUMOTA JAE .Po. - - KUMOTA KYSEINEN JAE.
- Anonyymi00057
Anonyymi00050 kirjoitti:
(Biblia, 2Tim 2)
( Room 10)
Sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonenusko toivonen et ole koskaan kiistänyt; sydämen uskosi, se usko, jota alituisesti hoet, tulee kolmen vesitilkan kautta, papin käsistä valutetun veden voimasta.
- Anonyymi00060
Anonyymi00057 kirjoitti:
usko toivonen et ole koskaan kiistänyt; sydämen uskosi, se usko, jota alituisesti hoet, tulee kolmen vesitilkan kautta, papin käsistä valutetun veden voimasta.
Onko se noin vai ei ?
Mitä vastaa UT ? - Anonyymi00062
Anonyymi00057 kirjoitti:
usko toivonen et ole koskaan kiistänyt; sydämen uskosi, se usko, jota alituisesti hoet, tulee kolmen vesitilkan kautta, papin käsistä valutetun veden voimasta.
Sinun uskosi tulee Katoliselta porttokirkolta (iankaikkinen piinahelvetti), jesuiitoilta (ylöstempausoppi), huuhaaprofeetoilta ja Israelin propagandaministeriöltä (siunaa lasten/Jeesuksen murhaajia), joten sinuna en viitsisi paljon hurskastella.
Ihmisten tuottamaa Baabelin p*skaa molempien usko. - Anonyymi00063
Anonyymi00060 kirjoitti:
Onko se noin vai ei ?
Mitä vastaa UT ?Kaikkiin jonninjoutaviin tölväisyihin en vastaile.
Olen kirjoittanut tällä palstalla pari vuotta uskoon tulon ja kasteen ottamiseni jälkeen noin 15 vuoden ajan.
Tämäkin, kyseinen väärän todistuksen antaja on saanut tiedon siitä, mutta jatkaa edelleen väärän todistuksen antamista.
Miksi siis vastata?
Ei vääryys muutu totuudeksi, vaikka sitä toistaisi tälläkin palstalla jatkuvasti.
Vääryys, valheellisuus, ei kumpua Jumalan lapsesta, jota Jumalan Henki, Pyhä Henki johdattaa. Valheen isä on totuuden sanaa, evankeliumin julistamista vastaan, Kristuksen sanaa vastaan.
Ei minulla ole mitään uskossa olevia veljiä ja sisaria vastaan sen perusteella mihin nimelliseen seurakuntaan he kuuluvat.
Uskon vaikuttaa Jumala ja ...
"'Minkä Jumala on puhdistanut, sitä älä sinä sano epäpyhäksi'. ( Apt 10:15; Apt 11:9)
Eihän Pietarikaan nostanut itseään tämän sanan yläpuolelle tuomitakseen sen.
14 hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi'.
15 Ja kun minä rupesin puhumaan, tuli Pyhä Henki heidän päällensä, niinkuin alussa meidänkin päällemme.
16 Silloin minä muistin Herran sanan, jonka hän sanoi: 'Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä'.
17 Koska siis Jumala antoi yhtäläisen lahjan heille kuin meillekin, kun olimme uskoneet Herraan Jeesukseen Kristukseen, niin mikä olin minä voidakseni estää Jumalaa?"
18 Tämän kuultuansa he rauhoittuivat ja ylistivät Jumalaa sanoen: "Niin on siis Jumala pakanoillekin antanut parannuksen elämäksi". ( Apt 11)
Vaan totesi:
"Koska siis Jumala antoi yhtäläisen lahjan heille kuin meillekin, kun olimme uskoneet Herraan Jeesukseen Kristukseen, niin mikä olin minä voidakseni estää Jumalaa?"
Usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
Uskon sanan kautta, joka on uskovien sydämissä.
"Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme. ( Room 10:8-17)
Pelastuksen evankeliumin, uskon sanan ja sydämeuskon puolesta.
Usko Toivonen - Anonyymi00064
Anonyymi00063 kirjoitti:
Kaikkiin jonninjoutaviin tölväisyihin en vastaile.
Olen kirjoittanut tällä palstalla pari vuotta uskoon tulon ja kasteen ottamiseni jälkeen noin 15 vuoden ajan.
Tämäkin, kyseinen väärän todistuksen antaja on saanut tiedon siitä, mutta jatkaa edelleen väärän todistuksen antamista.
Miksi siis vastata?
Ei vääryys muutu totuudeksi, vaikka sitä toistaisi tälläkin palstalla jatkuvasti.
Vääryys, valheellisuus, ei kumpua Jumalan lapsesta, jota Jumalan Henki, Pyhä Henki johdattaa. Valheen isä on totuuden sanaa, evankeliumin julistamista vastaan, Kristuksen sanaa vastaan.
Ei minulla ole mitään uskossa olevia veljiä ja sisaria vastaan sen perusteella mihin nimelliseen seurakuntaan he kuuluvat.
"'Minkä Jumala on puhdistanut, sitä älä sinä sano epäpyhäksi'. ( Apt 10:15; Apt 11:9)
14 hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi'.
15 Ja kun minä rupesin puhumaan, tuli Pyhä Henki heidän päällensä, niinkuin alussa meidänkin päällemme.
16 Silloin minä muistin Herran sanan, jonka hän sanoi: 'Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä'.
17 Koska siis Jumala antoi yhtäläisen lahjan heille kuin meillekin, kun olimme uskoneet Herraan Jeesukseen Kristukseen, niin mikä olin minä voidakseni estää Jumalaa?"
18 Tämän kuultuansa he rauhoittuivat ja ylistivät Jumalaa sanoen: "Niin on siis Jumala pakanoillekin antanut parannuksen elämäksi". ( Apt 11)
Vaan totesi:
"Koska siis Jumala antoi yhtäläisen lahjan heille kuin meillekin, kun olimme uskoneet Herraan Jeesukseen Kristukseen, niin mikä olin minä voidakseni estää Jumalaa?"
Uskon sanan kautta, joka on uskovien sydämissä.
"Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme. ( Room 10:8-17)
Pelastuksen evankeliumin, uskon sanan ja sydämeuskon puolesta.
Usko ToivonenOletko Usko sitä mieltä, ettei Jumala puhdistanut koko maailmaa ristillä sovittaessaan Pojassaan maailman itsensä kanssa ja jättäessään lukematta heille heidän rikkomuksensa?
Eli eikö Jumala puhdistanut koko maailmaa Jumalan Karitsan ottaessa pois maailman synnin?
Toisin ilmaistuna: ajatteletko, että Jeesus ei ottanut(kaan) pois maailman syntiä antaessaan henkensä maailman lunnaiksi?
Jos ajattelet, ettei, mitä sitten tarkoittaa
a) sovittaa itsensä kanssa ja
b) "ei lukenut heille heidän rikkomuksiaan"?
c) "otti pois maailman synnin?
Miksi noita ilmauksia käytetään, jos ne eivät tarkoita mitään? - Anonyymi00065
Anonyymi00064 kirjoitti:
Oletko Usko sitä mieltä, ettei Jumala puhdistanut koko maailmaa ristillä sovittaessaan Pojassaan maailman itsensä kanssa ja jättäessään lukematta heille heidän rikkomuksensa?
Eli eikö Jumala puhdistanut koko maailmaa Jumalan Karitsan ottaessa pois maailman synnin?
Toisin ilmaistuna: ajatteletko, että Jeesus ei ottanut(kaan) pois maailman syntiä antaessaan henkensä maailman lunnaiksi?
Jos ajattelet, ettei, mitä sitten tarkoittaa
a) sovittaa itsensä kanssa ja
b) "ei lukenut heille heidän rikkomuksiaan"?
c) "otti pois maailman synnin?
Miksi noita ilmauksia käytetään, jos ne eivät tarkoita mitään?Kts. edellä Pietarin todistus siitä, kenet Jumala puhdistaa.
Usko Toivonen - Anonyymi00066
Anonyymi00065 kirjoitti:
Kts. edellä Pietarin todistus siitä, kenet Jumala puhdistaa.
Usko ToivonenVoisit silti vastata noihin kysymyksiin omin sanoin. Omin sanoinhan sinä täällä aina kirjoitat, et pelkkiä jakeita siteeraten.
Nyt syntyy vaikutelma, että pimität jotain.
Vai oletko sitä mieltä, että nuo kysymykset ovat jotenkin katalia? Jos ovat, millä tavoin? Millä perusteella?
Onko jotain katalaa siinä, että haluaa saada selville, mitä itsensä kanssa sovittaminen, maailman synnin pois ottaminen ja se, että joillekuille EI lueta heidän rikkomuksiaan, tarkoittaa? Mikä siinä on niin katalaa?
Vastaisit nyt vain reilusti noihin kysymyksiin. Sinähän puhua pulputat aina vaikka mitä omien Raamattu-sitaattiesi tilkkeeksi, jospa puhua pulputtaisit nyt näiden Raamattu-sitaattien tilkkeeksi? - Anonyymi00067
Anonyymi00065 kirjoitti:
Usko ToivonenJoskus vaikeneminen puhuu enemmän kuin tuhat sanaa...
- Anonyymi00068
Anonyymi00065 kirjoitti:
Usko ToivonenSelkärangaton mato, ei uskalla paljastaa niitä harhaoppejaan, jotka täällä eivät mene läpi.
Näin se monesti on näiden tämänkaltaisten kanssa, eli aikuinen mies ei kykene seisomaan sanojensa ja oppiensa takana, vaan kiemurtelee tekosyillä karkuun.
Todella säälittävää touhua.
Tässä kerrotaan tapauksesta:
Gal. 2:4 Noiden pariimme luikertaneiden valheveljien tähden - Anonyymi00069
Anonyymi00068 kirjoitti:
Selkärangaton mato, ei uskalla paljastaa niitä harhaoppejaan, jotka täällä eivät mene läpi.
Näin se monesti on näiden tämänkaltaisten kanssa, eli aikuinen mies ei kykene seisomaan sanojensa ja oppiensa takana, vaan kiemurtelee tekosyillä karkuun.
Todella säälittävää touhua.
Tässä kerrotaan tapauksesta:
Gal. 2:4 Noiden pariimme luikertaneiden valheveljien tähdenKts.
11 Rakkaani, niinkuin outoja ja muukalaisia minä kehoitan teitä pidättymään lihallisista himoista, jotka sotivat sielua vastaan,
12 ja vaeltamaan nuhteettomasti pakanain keskuudessa, että he siitä, mistä he parjaavat teitä niinkuin pahantekijöitä, teidän hyvien tekojenne tähden, niitä tarkatessaan, ylistäisivät Jumalaa etsikkopäivänä.
21 Sillä siihen te olette kutsutut, koska Kristuskin kärsi teidän puolestanne, jättäen teille esikuvan, että te noudattaisitte hänen jälkiänsä,
22 joka "ei syntiä tehnyt ja jonka suussa ei petosta ollut",
23 joka häntä herjattaessa ei herjannut takaisin, joka kärsiessään ei uhannut, vaan jätti asiansa sen haltuun, joka oikein tuomitsee,
24 joka "itse kantoi meidän syntimme" ruumiissansa ristinpuuhun, että me, synneistä pois kuolleina, eläisimme vanhurskaudelle; ja hänen "haavainsa kautta te olette paratut".
25 Sillä te olitte "eksyksissä niinkuin lampaat", mutta nyt te olette palanneet sielujenne paimenen ja kaitsijan tykö. ( 1Piet 2)
Tämä on Jumalan lasten toimintamalli.
Usko Toivonen - Anonyymi00097
Anonyymi00069 kirjoitti:
Kts.
11 Rakkaani, niinkuin outoja ja muukalaisia minä kehoitan teitä pidättymään lihallisista himoista, jotka sotivat sielua vastaan,
12 ja vaeltamaan nuhteettomasti pakanain keskuudessa, että he siitä, mistä he parjaavat teitä niinkuin pahantekijöitä, teidän hyvien tekojenne tähden, niitä tarkatessaan, ylistäisivät Jumalaa etsikkopäivänä.
21 Sillä siihen te olette kutsutut, koska Kristuskin kärsi teidän puolestanne, jättäen teille esikuvan, että te noudattaisitte hänen jälkiänsä,
22 joka "ei syntiä tehnyt ja jonka suussa ei petosta ollut",
23 joka häntä herjattaessa ei herjannut takaisin, joka kärsiessään ei uhannut, vaan jätti asiansa sen haltuun, joka oikein tuomitsee,
24 joka "itse kantoi meidän syntimme" ruumiissansa ristinpuuhun, että me, synneistä pois kuolleina, eläisimme vanhurskaudelle; ja hänen "haavainsa kautta te olette paratut".
25 Sillä te olitte "eksyksissä niinkuin lampaat", mutta nyt te olette palanneet sielujenne paimenen ja kaitsijan tykö. ( 1Piet 2)
Tämä on Jumalan lasten toimintamalli.
Usko ToivonenTotuuden sanominen ei ole herjaamista !
Vaikka sinä yritä sen sellaiseksi kääntää.
Sinun oman näkemyksesi mukaan siis profeetat ja Johannes Kastaja ja jopa Jeesuskin olisivat olleet herjaajia !
Siis kun hekin sanoivat suoraan ja selvästi totuuden väärille:
Jes. 57:3 Mutta te tulkaa tänne, te velhottaren lapset, te avionrikkojamiehen ja porttovaimon sikiöt.
Matt. 3:7 Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?
Matt. 12:34 Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
Matt. 23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
Luuk. 3:7 Niin hän sanoi kansalle, joka vaelsi hänen kastettavakseen: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on teitä neuvonut pakenemaan tulevaista vihaa?
Eli älä sinä ulkokultainen ala esittämään ylen pyhää !
- Anonyymi00061
Pitää pitäytyä Raamatun opetuksissa. Tässä hyvä esimerkki. https://www.youtube.com/watch?v=Eob1Jku2C30
- Anonyymi00070
No, tulihan se viimein ilmi se Usko Toivosen perus ongelma, kun hän tunnusti itse:
" Ei minulla ole mitään uskossa olevia veljiä ja sisaria vastaan sen perusteella mihin nimelliseen seurakuntaan he kuuluvat. "
Eli on kyse ns. "ekumeniasta" !
Siinä hyväksytään kaikkien kirkkokuntienkin "vauvakaste pelastaa" ja "sakramentit pelastaa" opit.
Eli Totuus lakaistaan maton alle, eikä siten toisten harhaoppeihin / valheisiin puututa, ns. "rakkauden" ja "yhteyden" nimissä.
Mutta se nyt vain on niin, että jo vähäinenkin hapatus hapattaa koko taikinan, saati sitten tuollainen valtava hapatuksen määrä, joka tuolla Usko Toivosen tavalla saadaan uskovien riesaksi !
Eli jos siis joku tunnustauutuu esim. luterilaiseksi, niin hän silloin tunnustsutuu uskomaan kaiken sen, minkä se kirkko opettaa ja totuudeksi väittää, eli sen perus valheen, että "vauvakaste pelastaa" !
Mitä tämä tarkoittaa oikeasti ?!
Silloin ei enää ole vain Yksi Tie, eli Kristus, kuten tulisi olla !
Vaan onkin 2 tietä, eli Kristus ja sitten valhe / eksytyksen tie, eli se "vauvakaste pelastaa tie" !
Siksi tämä on vakava asia, eikä mikään ihan kevyt !
Ja tuolla Usko Toivosen toiminta tavalla siis pyhien yhteyttä vääjäämättä rakennetaan siten, että joukkoon hyväksytään paljon niitä ihmisiä, jotka siis "huutavat avukseen Herran nimeä" vaikka eivät oikeasti ole uskossa, vaan uudestisyntymättömiä,
Eli tuon "ekumenian" kautta ja vuoksi pääsevät epäpyhät seurakuntiin ja pyhien yhteyteen !
Eli tästä Raamatun ohjeesta on tingitty ja se on ohitettu ja hyljätty "ekumeniassa" :
14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
15 Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?
16 Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".
17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
18 ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".
Eli Usko Toivosen valitsema tie ja toiminta on täysin päinvastainen, kuin mihin tämä Sana meitä uskovia, eli uudestisyntyneitä kehoittaa !
Tarkennan vielä, että ei jäisi epäselvää !
Uudestisyntyneen uskovan tulee erota sellaisesta yhteydestä, jossa opetetaan harhaoppeja ja jossa on paljon oikeasti uskosta osattomia, eli uudestisyntymättömiä.
Eikä tuon Raamatunkohdan selvän sanomaan mukaan uudestisyntyneen tule olla pyhien yhteydessä niiden kanssa, jotka tunnustautuvat johonkin kirkkokuntaan tai seurakuntaan, jossa selvästi opetetaan harhaoppeja !
Eli kuulumalla niihin uskova tunnustauu uskomaan niihin.
Tähän tapaan:
" Olen luterilainen uskova".
Joka siis tarkoittaa sitä, että kyseinen "uskova" siis hyväksyy ja uskoo siihen eksytykseen ja niihin harhaoppeihin, joita kirkko opettaa !
Ja se siis oli näin, että ihan vähäinenkin hapatus helposti hapattaa koko taikinan !
7 Te juoksitte hyvin; kuka esti teitä olemasta totuudelle kuuliaisia?
8 Houkutus siihen ei ole hänestä, joka teitä kutsuu.
9 Vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan.- Anonyymi00071
Laitan vielä hieman siitä, että mitä se "ekumenian" tielle lähteminen tarkoittaa ja kuinka pitkälle siinä on jo menty !
Eli katolinen kirkko on sitä ajanut jo pitkään ja jo vuosia sitten paavi alkoi rakentaa "pyhien" yhteyttä jopa buddhalaisten sun muiden kanssa.
Eli ns. "rakkauden" nimissä hän väitti, että Jumalan luo on useita teitä, eikä se Yksi Tie, eli Kristus !
Hän väitti, että nuo kristinuskon uolkopuolisetkin ovat Jumalan lapsia ja kaikki yhdessä tunnustautuivat uskomaan "rakkauteen", ei siis Kristukseen ja se "rakkaus" muka yhdistää nuo jumalattomat pyhien kanssa yhteen ja yhteyteen !
Tässä video, jossa koko asia kaikessa karmeudessaan näyttää sen, kuinka pitkälle tuossa "ekumeniassa" jo vuosia sitten on edetty:
https://www.youtube.com/watch?v=uWu7U0ionYE
Lyhyt video, PALJON pahaa hapatusta.
Mutta noin pitkälle on JO menty tuon "ekumenian" hengessä ! - Anonyymi00072
Kannattaisi katsoa sinne oman puseron sisään eikä vain toisten. Kuka sinä luulet olevasi, joka....
- Anonyymi00073
Anonyymi00072 kirjoitti:
Kannattaisi katsoa sinne oman puseron sisään eikä vain toisten. Kuka sinä luulet olevasi, joka....
Osuivatko sanani ikävästi sinuun ?
Jos sinulla on jotakin asiaa, niin kerro toki, mutta tälläinen ylimalkainen syyttely ei rakenna eikä auta ketään eikä mitään.
Mutta asioista voimme keskustella kyllä.
Joten jospa sinä itse nyt katsoisit sinne peiliin ja miettisit tätä omaa toimintaasi.
Taitavat olla omat hampaankolosi täynnä ja siksi kiristelet hampaitasi minulle. - Anonyymi00077
"Eikä tuon Raamatunkohdan selvän sanomaan mukaan uudestisyntyneen tule olla pyhien yhteydessä niiden kanssa, jotka tunnustautuvat johonkin kirkkokuntaan tai seurakuntaan, jossa selvästi opetetaan harhaoppeja !"
Sinä itsekö et siis ole minkään erinimisen eriseuran eli Ylkäänsä Jeesusta odottavan yksinhuoltaja porttoMORSIANseurakunnan jäsenyyteen kastettu avioton "Jumalan lapsi" ? - Anonyymi00079
Anonyymi00077 kirjoitti:
"Eikä tuon Raamatunkohdan selvän sanomaan mukaan uudestisyntyneen tule olla pyhien yhteydessä niiden kanssa, jotka tunnustautuvat johonkin kirkkokuntaan tai seurakuntaan, jossa selvästi opetetaan harhaoppeja !"
Sinä itsekö et siis ole minkään erinimisen eriseuran eli Ylkäänsä Jeesusta odottavan yksinhuoltaja porttoMORSIANseurakunnan jäsenyyteen kastettu avioton "Jumalan lapsi" ?Jopa tuli melkoinen sekoilu sinulta.
Aloit latomaan syytöksiä ja vain ja ainoastaan omiin harhakuvitelmiisi perustuen.
Tässä sinulle Sanaa:
14 Mutta jos teillä on katkera kiivaus ja riitaisuus sydämessänne, niin älkää kerskatko älkääkä valhetelko totuutta vastaan.
15 Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, riivaajien viisautta.
16 Sillä missä kiivaus ja riitaisuus on, siellä on epäjärjestys ja kaikkinainen paha meno.
Eli olisit voinut esittää ihan asiallisen kysymyksen, ilman noita "porttoMORSIAN" juttujasi. - Anonyymi00083
Anonyymi00079 kirjoitti:
Jopa tuli melkoinen sekoilu sinulta.
Aloit latomaan syytöksiä ja vain ja ainoastaan omiin harhakuvitelmiisi perustuen.
Tässä sinulle Sanaa:
14 Mutta jos teillä on katkera kiivaus ja riitaisuus sydämessänne, niin älkää kerskatko älkääkä valhetelko totuutta vastaan.
15 Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, riivaajien viisautta.
16 Sillä missä kiivaus ja riitaisuus on, siellä on epäjärjestys ja kaikkinainen paha meno.
Eli olisit voinut esittää ihan asiallisen kysymyksen, ilman noita "porttoMORSIAN" juttujasi."Aloit latomaan syytöksiä ja vain ja ainoastaan omiin harhakuvitelmiisi perustuen."
En esittänyt syytöksiä, vaan tein kysymyksen.
"Eli olisit voinut esittää ihan asiallisen kysymyksen, ilman noita "porttoMORSIAN" juttujasi."
No Raamatun valossa kaikki seurakuntaorganisaatiot ovat porttomorsiamia eli Katolisen äitikirkon porttotyttäriä, koska ne kastavat aviottomia "Jumalan lapsia" omiin nimiinsä, ennen kuin Ylkä on edes tullut tai häitä vietetty, eikä yksikään Jumala/Jeesus ole tunnustanut heitä omakseen.
Kiinnosti siis tietää, että oletko sinä nyt todellakin poikkeus tässä aviottomien "Jumalan lasten" joukossa, joka et julista minkään eriseuran omaa "evankeliumia"? Ei se ekumenia nimittäin ole ainoa asia, mikä tekee harhaoppiseksi, sillä onhan niitä Jehovan todistajia ym jotka eivät ole mukana ekumeniassa, mutta ovat selvästi harhaoppisia.
Jos sinulla itselläsi on puhtaat jauhot pussissa, niin kerro, mikä on se sinun seurakuntasi, joka ei ole tekemisissä kirkkokuntien tai seurakuntien kanssa, joissa selvästi opetetaan harhaoppeja.
Ei luulisi sinulla olevan mitään tarvetta salata näin tärkeätä totuutta tämän palstan muilta lukijoilta, jos et kerran minulle halua kertoa... - Anonyymi00088
Anonyymi00083 kirjoitti:
"Aloit latomaan syytöksiä ja vain ja ainoastaan omiin harhakuvitelmiisi perustuen."
En esittänyt syytöksiä, vaan tein kysymyksen.
"Eli olisit voinut esittää ihan asiallisen kysymyksen, ilman noita "porttoMORSIAN" juttujasi."
No Raamatun valossa kaikki seurakuntaorganisaatiot ovat porttomorsiamia eli Katolisen äitikirkon porttotyttäriä, koska ne kastavat aviottomia "Jumalan lapsia" omiin nimiinsä, ennen kuin Ylkä on edes tullut tai häitä vietetty, eikä yksikään Jumala/Jeesus ole tunnustanut heitä omakseen.
Kiinnosti siis tietää, että oletko sinä nyt todellakin poikkeus tässä aviottomien "Jumalan lasten" joukossa, joka et julista minkään eriseuran omaa "evankeliumia"? Ei se ekumenia nimittäin ole ainoa asia, mikä tekee harhaoppiseksi, sillä onhan niitä Jehovan todistajia ym jotka eivät ole mukana ekumeniassa, mutta ovat selvästi harhaoppisia.
Jos sinulla itselläsi on puhtaat jauhot pussissa, niin kerro, mikä on se sinun seurakuntasi, joka ei ole tekemisissä kirkkokuntien tai seurakuntien kanssa, joissa selvästi opetetaan harhaoppeja.
Ei luulisi sinulla olevan mitään tarvetta salata näin tärkeätä totuutta tämän palstan muilta lukijoilta, jos et kerran minulle halua kertoa...Älä viitsi, en ole hölmö !
Se että laittaa tuollaisen litanian jälkeen kysymysmerkin, ei poista tai muuta itse sanomaa.
Eli sinä jo siinä "muka kysymyksessäsi" aloit latomaan syytöksiä.
Eli se ei ollut mitenkään neutraali, vaan hyvin hyökkäävä.
Jos olet rehellinen, niin on sinun itsesikin se myönnettävä, sillä nyt on ns. "ääni kellossa" ihan toinen. - Anonyymi00099
Anonyymi00088 kirjoitti:
Älä viitsi, en ole hölmö !
Se että laittaa tuollaisen litanian jälkeen kysymysmerkin, ei poista tai muuta itse sanomaa.
Eli sinä jo siinä "muka kysymyksessäsi" aloit latomaan syytöksiä.
Eli se ei ollut mitenkään neutraali, vaan hyvin hyökkäävä.
Jos olet rehellinen, niin on sinun itsesikin se myönnettävä, sillä nyt on ns. "ääni kellossa" ihan toinen."Eli se ei ollut mitenkään neutraali, vaan hyvin hyökkäävä."
Ja sinunko litaniasi muka eivät ole hyökkääviä ?
Tällä palstalla on ketjukaupalla kirjoituksiasi, joista ihan kuka vain voi todeta, että ne ovat erittäin hyökkääviä, mutta ilmeisesti katsot sen olevan vain sinun etuoikeutesi ?
Sinä vaadit hyökkäävillä kirjoituksillasi muilta vastauksia, mutta itse et suostu vastaamaan, mikä on se sinun seurakuntasi, joka ei ole tekemisissä harhaoppisten kirkkojen ja lahkojen kanssa.
Eikö tämä olisi erittäin tärkeä tieto kaikille, jotta voisivat lähteä pois omista harhaoppisista kirkoistaan ja lahkoistaan ja liittyä tähän sinun raamatulliseen seurakuntaasi.
Mitä syytä sinulla on pantata tätä erittäin tärkeätä tietoa ?
Eli onko se helluntaiseurakunta vai jokin muu ? Helluntaikirkkohan on mukana ekumeniassa, joten onko helluntaiseurakunta siis eri juttu ja ekumenian ulkopuolella ? - Anonyymi00100
Anonyymi00099 kirjoitti:
"Eli se ei ollut mitenkään neutraali, vaan hyvin hyökkäävä."
Ja sinunko litaniasi muka eivät ole hyökkääviä ?
Tällä palstalla on ketjukaupalla kirjoituksiasi, joista ihan kuka vain voi todeta, että ne ovat erittäin hyökkääviä, mutta ilmeisesti katsot sen olevan vain sinun etuoikeutesi ?
Sinä vaadit hyökkäävillä kirjoituksillasi muilta vastauksia, mutta itse et suostu vastaamaan, mikä on se sinun seurakuntasi, joka ei ole tekemisissä harhaoppisten kirkkojen ja lahkojen kanssa.
Eikö tämä olisi erittäin tärkeä tieto kaikille, jotta voisivat lähteä pois omista harhaoppisista kirkoistaan ja lahkoistaan ja liittyä tähän sinun raamatulliseen seurakuntaasi.
Mitä syytä sinulla on pantata tätä erittäin tärkeätä tietoa ?
Eli onko se helluntaiseurakunta vai jokin muu ? Helluntaikirkkohan on mukana ekumeniassa, joten onko helluntaiseurakunta siis eri juttu ja ekumenian ulkopuolella ?Meillä nyt oli ja on se ero, että minä kysyn ensin ja vastausten ja toiminnan perusteella sitten arvioin ja arvostelen.
Mutta nyt ei homma tuossa edellä mennyt todellakaan niin.
Ja minä JO aloitin tuon seurakunta asian käsittelyn tuolla alempana, jossa ovat kohdat 1-6, joiden kautta asiat kyllä selviävät.
Eli voit itse käydä ne läpi ja katsotaan sitten se, että yhtyvätkö näkemyksemme ?
- Anonyymi00074
Entäpä se, että kuinka laajalti tämä "ekumenian" hapatus on jo levinnyt Suomessakin ?
Ekumeenisen liiton jäsenet ja tarkkailija jäsenet
Jäsenet
Suomen evankelis-luterilainen kirkko
Suomen ortodoksinen kirkko
Suomen Vapaakirkko
Katolinen kirkko Suomessa
Pelastusarmeija
Finlands svenska baptistmission
Finlands svenska metodistkyrka
Suomen Metodistikirkko
Missionskyrkan i Finland
The Anglican Church in Finland
International Evangelical Church in Finland
Tarkkailijajäsenet
Suomen Adventtikirkko
Suomen Baptistikirkko
Suomen Helluntaikirkko
Ystävien Uskonnollinen Seura Kveekarit
Finlands Svenska Pingstmission
Kumppanuusjärjestöt
Filantropia
Filoksenia
Helsingin Diakonissalaitos
Herättäjä-Yhdistys
Hiljaisuuden Ystävät
Kansan Raamattuseura
Kirkon alat
Kirkon Ulkomaanapu
Kulttuuri- ja uskontofoorumi FOKUS
Medialähetys Sanansaattajat
Lasten ja nuorten keskus
OCM-Suomen Kontantinus Yhdistys
Opiskelijoiden Lähetysliitto
Parikanniemisäätiö
Pyhän Henrikin pyhiinvaellusyhdistys
Sinapinsiemen
Suomen Caritas
Suomen kristillinen rauhanliike
Suomen Kristillinen Ylioppilasliitto
Suomen Liikemiesten Lähetysliitto
Suomen Lähetysseura
Suomen Merimieskirkko
Suomen NMKY-liitto
Suomen NNKY-liitto
Suomen Pipliaseura
Suomen World Vision
Temppeliherrain Ritarikunta
Tuomasyhteisö- Anonyymi00075
Eli tässä nyt on niitä Usko Toivosen kavereita ja "uskonveljiä ja sisaria", jotka siis "avuksensa huutavat Herran nimeä" !
Että näin ! - Anonyymi00078
Anonyymi00075 kirjoitti:
Eli tässä nyt on niitä Usko Toivosen kavereita ja "uskonveljiä ja sisaria", jotka siis "avuksensa huutavat Herran nimeä" !
Että näin !En ole kirjoittanut mitään ekumeniasta, vaan Jumalan vaikuttamasta uskosta, Jumalan lapseudesta uskon kautta Jeesukseen Kristukseen.
Sen uskon osalta ei ole mitään erotusta, vaan se koskee kaikkia, jotka uskovat.
Siis, sen uskon, minkä Jumala vaikuttaa uskon sanan, evakeliumin kuulemisen kautta.
( Apt 11)
7 Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitten teki teidän keskuudessanne sen valinnan, että pakanat minun suustani saisivat kuulla evankeliumin sanan ja tulisivat uskoon.
8 Ja Jumala, sydänten tuntija, todisti heidän puolestansa, antaen heille Pyhän Hengen samoinkuin meillekin.
9 eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken, sillä hän puhdisti heidän sydämensä uskolla. ( Apt 15)
Joten, mikäpä minä olen voidakseni estää Jumalaa.
Ja miksi uskova ihminen, Jeesuksessa Kristuksessa pyhitetty, sellaista edes ajattelisi?
Ja mitäs nimeä Jumalan voimasta kääntyvä ihminen avuksensa huutaisi, ellei Herranaan Jeesusta Kristusta.
" Varokaa, ettei teitä ehkä havaittaisi sotiviksi itse Jumalaa vastaan." ( Apt 5:39)
Usko Toivonen - Anonyymi00080
Anonyymi00078 kirjoitti:
En ole kirjoittanut mitään ekumeniasta, vaan Jumalan vaikuttamasta uskosta, Jumalan lapseudesta uskon kautta Jeesukseen Kristukseen.
Sen uskon osalta ei ole mitään erotusta, vaan se koskee kaikkia, jotka uskovat.
Siis, sen uskon, minkä Jumala vaikuttaa uskon sanan, evakeliumin kuulemisen kautta.
( Apt 11)
7 Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitten teki teidän keskuudessanne sen valinnan, että pakanat minun suustani saisivat kuulla evankeliumin sanan ja tulisivat uskoon.
8 Ja Jumala, sydänten tuntija, todisti heidän puolestansa, antaen heille Pyhän Hengen samoinkuin meillekin.
9 eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken, sillä hän puhdisti heidän sydämensä uskolla. ( Apt 15)
Joten, mikäpä minä olen voidakseni estää Jumalaa.
Ja miksi uskova ihminen, Jeesuksessa Kristuksessa pyhitetty, sellaista edes ajattelisi?
Ja mitäs nimeä Jumalan voimasta kääntyvä ihminen avuksensa huutaisi, ellei Herranaan Jeesusta Kristusta.
" Varokaa, ettei teitä ehkä havaittaisi sotiviksi itse Jumalaa vastaan." ( Apt 5:39)
Usko ToivonenVoi voi Usko Toivonen !
Eihän sinun tarvitse "ekumenia" sanaa sanoa, se jo riittää selventämään toimintaasi, kun kirjoitit ihan selvästi näin:
" " Ei minulla ole mitään uskossa olevia veljiä ja sisaria vastaan sen perusteella mihin nimelliseen seurakuntaan he kuuluvat. "
Mitä sinä itse tässä siis kirjoitat ja sanot ?!
1) On ihan se ja sama sinulle, että kuuluuko joku "uskova" johonkin eriseuraan / lahkoon / puolueeseen, kaikki kelpaavat sinulle.
2) Sinä et siis välitä pätkän vertaa tästäkään Jumalan Sanan opetuksesta:
19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, ERISEURAT, LAHKOT
21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa
Sinä siis hyväksyt omalta osaltasi eriseurat ja lahkot ja niihin kuulumisen !
Onko se Jumalan Sanan mukaista toimintaa ?
Joten älä taas ala kieroilemaan, vaan vastaa omista sanoistasi ja toimistasi rehdisti ! - Anonyymi00090
Anonyymi00080 kirjoitti:
Voi voi Usko Toivonen !
Eihän sinun tarvitse "ekumenia" sanaa sanoa, se jo riittää selventämään toimintaasi, kun kirjoitit ihan selvästi näin:
" " Ei minulla ole mitään uskossa olevia veljiä ja sisaria vastaan sen perusteella mihin nimelliseen seurakuntaan he kuuluvat. "
Mitä sinä itse tässä siis kirjoitat ja sanot ?!
1) On ihan se ja sama sinulle, että kuuluuko joku "uskova" johonkin eriseuraan / lahkoon / puolueeseen, kaikki kelpaavat sinulle.
2) Sinä et siis välitä pätkän vertaa tästäkään Jumalan Sanan opetuksesta:
20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, ERISEURAT, LAHKOT
21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa
Sinä siis hyväksyt omalta osaltasi eriseurat ja lahkot ja niihin kuulumisen !
Onko se Jumalan Sanan mukaista toimintaa ?
Joten älä taas ala kieroilemaan, vaan vastaa omista sanoistasi ja toimistasi rehdisti !Kysyt:
>> Mitä sinä itse tässä siis kirjoitat ja sanot ?! >>
Ja sitteeraat vain osan siitä, mitä kirjoitin?
Kirjoitin:
"Ei minulla ole mitään uskossa olevia veljiä ja sisaria vastaan sen perusteella mihin nimelliseen seurakuntaan he kuuluvat.
Vaan totesi:
Uskon sanan kautta, joka on uskovien sydämissä."
Miksi teit noin, otit osan kirjoituksestani ja jätit huomiotta sen, että Jumala on se, joka uskon vaikuttaa ja Jumala on se, joka antaa Pyhän Hengen uskolla puhdistamaansa ihmiseen.
Onko sinulla jotakin sitä vastaan, että Jumala on se, joka vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen?
Vai voitko neuvoa Häntä, joka uskon vaikuttaa yksilöihmisessä?
Kts.
22 Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä,
23 te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta. ( 1Piet 1)
Usko Toivonen - Anonyymi00093
Anonyymi00090 kirjoitti:
Kysyt:
Kirjoitin:
"Ei minulla ole mitään uskossa olevia veljiä ja sisaria vastaan sen perusteella mihin nimelliseen seurakuntaan he kuuluvat.
Vaan totesi:
Miksi teit noin, otit osan kirjoituksestani ja jätit huomiotta sen, että Jumala on se, joka uskon vaikuttaa ja Jumala on se, joka antaa Pyhän Hengen uskolla puhdistamaansa ihmiseen.
Onko sinulla jotakin sitä vastaan, että Jumala on se, joka vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen?
Kts.
22 Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä,
23 te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta. ( 1Piet 1)
Usko ToivonenLue tuolta alempaa ketjusta viestini:
Anonyymi00089
2026-06-22 02:32:51
UUSI
Ja vastaa noihin kysymyksiini 1 - 6, niin sitten voinet toivon mukaan ymmärtää sen, että miksi minä puutuin siihen yhteen kirjoittamaasi lauseeseen ! - Anonyymi00095
Anonyymi00090 kirjoitti:
Kysyt:
Kirjoitin:
Vaan totesi:
Kts.
Usko ToivonenNiin ja nyt siis ei ole kyse siitä, että miten Raamattu sanoo ja kertoo asioista.
Vaan siitä, että miten sinä itse kykenet erottamaan uudestisyntyneet uudestisyntymättömistä, eli jyvät akanoista, eli väärät oikeista, eli epäpyhät pyhistä ?
Siihen näet sinä mielestäni et kykene.
Vaan seulasi vuotaa todella pahasti ja hyväksyt väärin toimivat ja ne hapatuksen levittäjät sen "ekumenian" ja "rakkauden" nimissä / vuoksi.
Ja siksi siis tämäkään Sana ei toteudu kohdallasi:
14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
15 Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?
16 Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".
17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
18 ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias" - Anonyymi00105
Anonyymi00095 kirjoitti:
Niin ja nyt siis ei ole kyse siitä, että miten Raamattu sanoo ja kertoo asioista.
Vaan siitä, että miten sinä itse kykenet erottamaan uudestisyntyneet uudestisyntymättömistä, eli jyvät akanoista, eli väärät oikeista, eli epäpyhät pyhistä ?
Siihen näet sinä mielestäni et kykene.
Vaan seulasi vuotaa todella pahasti ja hyväksyt väärin toimivat ja ne hapatuksen levittäjät sen "ekumenian" ja "rakkauden" nimissä / vuoksi.
Ja siksi siis tämäkään Sana ei toteudu kohdallasi:
18 ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias"Oikeastaan se näkyy aika selvästi.
Esim. juuri ihmisten käytöksestä, ilmentääkö se lihan tekoja.
Juurikin tuo mustamaalamiseen tarkoitettu osittainen siteeraus on lihan tekojen ilmentymä.
Kuten kaikkinainen pahuus.
Sehän tuossa asiayhteydestä irrotetulla siteerauksella oli tarkoitus, että pääsisit jollakin verukkeella päästä mollaamaan. Siis vääristämällä toisten kirjoitusta tarkoituksella.
Sitä et voi kiistää.
Sen sijaan Jeesuksessa Kristuksessa oleva ihminen ilmentää Hengen hedelmää, minkä toiset huomaavat.
Jumalan seurakunnan virkoihin valittavista tulee olla hyvä todistus seurakunnassa, eikä sellaista hyvää todistusta tuollainen vääryyteen pohjautuva toiminta saa aikaan.
Usko Toivonen - Anonyymi00106
Anonyymi00105 kirjoitti:
Oikeastaan se näkyy aika selvästi.
Juurikin tuo mustamaalamiseen tarkoitettu osittainen siteeraus on lihan tekojen ilmentymä.
Sehän tuossa asiayhteydestä irrotetulla siteerauksella oli tarkoitus, että pääsisit jollakin verukkeella päästä mollaamaan. Siis vääristämällä toisten kirjoitusta tarkoituksella.
Sitä et voi kiistää.
Sen sijaan Jeesuksessa Kristuksessa oleva ihminen ilmentää Hengen hedelmää, minkä toiset huomaavat.
Jumalan seurakunnan virkoihin valittavista tulee olla hyvä todistus seurakunnassa, eikä sellaista hyvää todistusta tuollainen vääryyteen pohjautuva toiminta saa aikaan.
Usko ToivonenEli sinä väität nyt Jeesustakin niistä "lihan teoista", kun Hänkin sanoi suorat sanat eksyneille eksyttäjille !
Sinä näet et ikipäivänä hyväksyisi keneltäkään uskovalta tälläistä kielenkäyttöä ja toimintaa:
Joten toistetaan:
Totuuden sanominen ei ole herjaamista !
Vaikka sinä yritä sen sellaiseksi kääntää.
Sinun oman näkemyksesi mukaan siis profeetat ja Johannes Kastaja ja jopa Jeesuskin olisivat olleet herjaajia !
Siis kun hekin sanoivat suoraan ja selvästi totuuden väärille:
Jes. 57:3 Mutta te tulkaa tänne, te velhottaren lapset, te avionrikkojamiehen ja porttovaimon sikiöt.
Matt. 3:7 Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?
Matt. 12:34 Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
Matt. 23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
Luuk. 3:7 Niin hän sanoi kansalle, joka vaelsi hänen kastettavakseen: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on teitä neuvonut pakenemaan tulevaista vihaa?
Eli älä sinä ulkokultainen ala esittämään ylen pyhää ! - Anonyymi00107
Anonyymi00105 kirjoitti:
Sitä et voi kiistää.
Usko ToivonenNiin ja Usko Toivonen, nämä sinun selvät sanasi ovat ihan selvä tunnustus sellaisenaan, eivät mitkään jatko selitykset niitä ja niiden merkitystä mihinkään muuta.
Mutta sitä sinä raukka et itse käsitä.
" Ei minulla ole mitään uskossa olevia veljiä ja sisaria vastaan sen perusteella mihin nimelliseen seurakuntaan he kuuluvat. "
Sillä Raamatun mukaan sinulla tulisi olla sitä vastaan, että joku / monet kuuluvat niihin puolueisiin / eriseuroihin / lahkoihin !
Olen jo laittanut sinulle selvän opetuksen asiasta Raamatusta !
Voisitko viimein lukea kunnolla ja ajatuksella !
20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
Tähän asiaan liittyvä kiteytettynä:
Mutta lihan teot ovat ilmeiset, eriseurat, lahkot,
joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne,
!!!
jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
!!!
Tämä on vakava asia Usko Toivonen !
Mutta sinä ohitat nämäkin sanat kuin tyhjää vaan !
Mitä se sinusta kertookaan ? ! - Anonyymi00108
Anonyymi00105 kirjoitti:
Sitä et voi kiistää.
Usko ToivonenMutta onhan se toki niinkin, että jos sinä Usko Toivonen ihan itse kuulut johonkin puolueeseen /eriseuraan / lahkoon, niin ethän sinä voi muita siitä väärästä toiminnasta arvostella !
Eikö niin ?
Eli tämä silloin toteutuu kohdallasi:
Room. 1:32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.
Eli noinhan sitä hyväksytään muiden syntejä ja vääriä toimia, kun itse niitä samoja tehdään.
Ja siten se menee siis ekumeniassa, eli kun itsellä on kaikenlaisia vääriäkin oppeja, niin siten hyväksytään muidenkin väärät opit, eikä niihin puututa, eikä siten puolueella / eriseuralla / lahkolla ole väliä, kun Totuudesta tingitään puolin ja toisin ja opilliset erimielisyydetkin lakaistaan vain maton alle, eikä niistä puhuta, eikä niihin saa edes puuttua. - Anonyymi00113
Anonyymi00108 kirjoitti:
Mutta onhan se toki niinkin, että jos sinä Usko Toivonen ihan itse kuulut johonkin puolueeseen /eriseuraan / lahkoon, niin ethän sinä voi muita siitä väärästä toiminnasta arvostella !
Eikö niin ?
Eli tämä silloin toteutuu kohdallasi:
Room. 1:32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.
Eli noinhan sitä hyväksytään muiden syntejä ja vääriä toimia, kun itse niitä samoja tehdään.
Ja siten se menee siis ekumeniassa, eli kun itsellä on kaikenlaisia vääriäkin oppeja, niin siten hyväksytään muidenkin väärät opit, eikä niihin puututa, eikä siten puolueella / eriseuralla / lahkolla ole väliä, kun Totuudesta tingitään puolin ja toisin ja opilliset erimielisyydetkin lakaistaan vain maton alle, eikä niistä puhuta, eikä niihin saa edes puuttua.Edelleenkin uskon vaikuttaa Jumala.
Ja sen, jonka Jumala on pyhittänyt, jonka sydämen Jumala on uskolla puhdistanut, hyväksyn veljekseni / sisarekseni Herrassa Jeesuksessa kristusksessa.
Olipa hän sitten luterilainen, vaapaakirkollinen, helluntailainen, katolinen tms.
Jumala synnyttää uudesti ylhäältä.
Sanonkin Pietarin lailla:
( Apt 11)
Jos tämä asia sinua häiritsee, niin minkäpä minä sille mahdan.
Usko Toivonen - Anonyymi00114
Anonyymi00113 kirjoitti:
Edelleenkin uskon vaikuttaa Jumala.
Ja sen, jonka Jumala on pyhittänyt, jonka sydämen Jumala on uskolla puhdistanut, hyväksyn veljekseni / sisarekseni Herrassa Jeesuksessa kristusksessa.
Olipa hän sitten luterilainen, vaapaakirkollinen, helluntailainen, katolinen tms.
( Apt 11)
Usko ToivonenEdelleenkin sinä vähät välität selvistä Jumalan sanoista !
Ja viittaat niille kintaa puoluehengessäsi !
No, niinhän se kaltaisillasi juurikin menee, eli suljetaan silmät näkemästä ja korvat kuulemasta, eikä Herra pääse parantamaan, vaan sama meno jatkuu jatkumistaan.....
Ap. t. 28:27 Sillä paatunut on tämän kansan sydän, ja korvillaan he työläästi kuulevat, ja silmänsä he ovat ummistaneet, että he eivät näkisi silmillään, eivät kuulisi korvillaan, eivät ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi.' - Anonyymi00115
Anonyymi00113 kirjoitti:
Edelleenkin uskon vaikuttaa Jumala.
( Apt 11)
Usko ToivonenTässä nyt selviää se syy, miksi minä arvostelen Usko Toivosta usein.
Eli kun hän vähät välittää siitä, mitä Jumalan sana sanoo ja miten se ohjeistaa toimimaan !
Eli uppiniskainen ja kovakorvainen ihminen on kyseessä.
Eikä hän edes tajua sitä, että eihän hän toimi ja taistele minua vastaan, vaan Jumalaa ja Hänen Sanaansa vastaan !
Siis eivät nuo Raamatun selvät sanat ole minun omia sanojani, vaan Jumalan sanoja !
Eli Usko Toivonen on varmasti nytkin saanut tiedoksi sen, mitä Jumalan sana opettaa ja mihin se kehoittaa, mutta uppiniskaisesti vain jatkaa toimimistaan vastoin sitä !
Eli kyse on tahallisesta synnistä, ei vain syntiin lankeamisesta, vaan todellisesta synnissä elämisestä, pahassa sydämen paatumuksessa !
Vaikka Raamattu varoittaa vakavasti näin:
26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat. - Anonyymi00116
Anonyymi00105 kirjoitti:
Sitä et voi kiistää.
Usko ToivonenSullla on näppärä kikka luistaa kaikesta arvostelusta: lihan teot. Aina kun sinun hevonpaskaasi arvostelee, kyse on "lihan teoista".
Näppärää ja patologisen kieroa.
- Anonyymi00076
Ne jotka tekevät Jumalasta julman tyrannin, eivät pelastu, eikä heitä temmata minnekään.
- Anonyymi00081
Usko toivonen on loppujen lopuksi luterilaisen kirkon palvelija ja kirkon oppien levittäjä, sleyn-luterilainen.
- Anonyymi00082
Hänen kanssaan on hyvin vaikeaa keskustella asiakysymyksistä, kun hän ei itse edes tajua sitä, että mihin hän uskoo.
Eikä hän ymmärrä sitäkään, että hänet omat toimensa ja toimintansa ja omat sanansa paljastavat sen, mihin hän uskoo.
Eikä hän siten itse edes tajua sitäkään, että monella tapaa hänen sanansa ja toimensa ovat pahasti ristiriidassa terveen Raamatun Sanan kanssa.
Siis ihan kuten nyt ilmeni tuo ymmärtämättömyys noissa puolue / eriseura / lahkolaisuus asioissa ja niihin suhtautumisessa.
Eikä myöskään tuossa hapatus asiassa.
Eikä siinä, että uudestisyntyneen ei tule kantaa yhteistä iestä uskomattoman kanssa.
Eli hän tomii ihan vastoin sitä tervettä Raamatun opetusta, eikä välitä siitäkään yhtään.
Sama meno ja toiminta vaan jatkuu yhä jatkumistaan....
Ja ihan sama asenne, kuin mitä noilla ekumeniaan uskovilla, eli inhimillisen "rakkauden" nimissä ja vuoksi saliitaan kaikkinainen eksytys ja valheet ja harhaopetukset ja opettajat !
Tätähän se "ekumenia" syvimmillään juurikin on, ja sehän on juurikin sitä, mitä Usko Toimvonen on ja miten hän toimii ihan käytännönkin tasolla.
Eli tämä ei todellakaan ollut väärä arvio:
Gal. 2:4 Noiden pariimme luikertaneiden valheveljien tähden
Ovet on apposen avoinna kaikille luikertajille Usko Toivosen oman toiminnan vuoksi ja kautta. - Anonyymi00085
Anonyymi00082 kirjoitti:
Hänen kanssaan on hyvin vaikeaa keskustella asiakysymyksistä, kun hän ei itse edes tajua sitä, että mihin hän uskoo.
Eikä hän ymmärrä sitäkään, että hänet omat toimensa ja toimintansa ja omat sanansa paljastavat sen, mihin hän uskoo.
Eikä hän siten itse edes tajua sitäkään, että monella tapaa hänen sanansa ja toimensa ovat pahasti ristiriidassa terveen Raamatun Sanan kanssa.
Siis ihan kuten nyt ilmeni tuo ymmärtämättömyys noissa puolue / eriseura / lahkolaisuus asioissa ja niihin suhtautumisessa.
Eikä myöskään tuossa hapatus asiassa.
Eikä siinä, että uudestisyntyneen ei tule kantaa yhteistä iestä uskomattoman kanssa.
Eli hän tomii ihan vastoin sitä tervettä Raamatun opetusta, eikä välitä siitäkään yhtään.
Sama meno ja toiminta vaan jatkuu yhä jatkumistaan....
Ja ihan sama asenne, kuin mitä noilla ekumeniaan uskovilla, eli inhimillisen "rakkauden" nimissä ja vuoksi saliitaan kaikkinainen eksytys ja valheet ja harhaopetukset ja opettajat !
Tätähän se "ekumenia" syvimmillään juurikin on, ja sehän on juurikin sitä, mitä Usko Toimvonen on ja miten hän toimii ihan käytännönkin tasolla.
Eli tämä ei todellakaan ollut väärä arvio:
Gal. 2:4 Noiden pariimme luikertaneiden valheveljien tähden
Ovet on apposen avoinna kaikille luikertajille Usko Toivosen oman toiminnan vuoksi ja kautta."Siis ihan kuten nyt ilmeni tuo ymmärtämättömyys noissa puolue / eriseura / lahkolaisuus asioissa ja niihin suhtautumisessa."
Mikä on se sinun seurakuntasi, joka ei ole puolue / eriseura / lahko ? - Anonyymi00087
Anonyymi00085 kirjoitti:
"Siis ihan kuten nyt ilmeni tuo ymmärtämättömyys noissa puolue / eriseura / lahkolaisuus asioissa ja niihin suhtautumisessa."
Mikä on se sinun seurakuntasi, joka ei ole puolue / eriseura / lahko ?Etkö sinä sitäkään vielä ymmärrä, että mikä on todellinen Seurakunta ?
Ja miten siihen liittyminen tapahtuu ?
Jos sinä et tätäkään vielä tiedä, niin heikkoa on ! - Anonyymi00089
Anonyymi00085 kirjoitti:
"Siis ihan kuten nyt ilmeni tuo ymmärtämättömyys noissa puolue / eriseura / lahkolaisuus asioissa ja niihin suhtautumisessa."
Mikä on se sinun seurakuntasi, joka ei ole puolue / eriseura / lahko ?Tämä asia jäi mieleen pyörimään ja piti tulla vielä hieman kirjoittamaan.
Eli kerrotko sinä itse, tai sitten kovasti opettajana esiintyvä Usko Toivonen seuraavat asiat:
1) Mikä on se Raamatun ilmoituksen mukainen todellinen Seurakunta ?
2) Miten sen erottaa puolueesta / eriseurasta / lahkosta ?
3) Miten siihen todelliseen Seurakuntaan liitytään ?
4) Entäpä miten niihin puolueisiin / eriseuroihin /lahkoihin liitytään ?
5) Mikä on sen todellisen Seurakunnan opillinen perusta ja pohja ?
6) Entäpä mikä on perusta taas puolueessa / eriseurassa / lahkossa ?
Nämä ovat ihan perus ydin kysymyksiä, joihin tulisi jokaisen uudestisyntyneen kyetä vastaamaan, siis kun on saanut perus opetuksen Herralta, Pyhän Hengen avaaman Sanan kautta.
Kuitenkin minä jo tiedän sen, että esim. Usko Toivonen ei vielä vuosien tai vuosikymmenienkään jälkeen kykene oikein näihin vastaamaan.
Joten mitä se kertoo hänestä ja hänen omasta Hengellisen ymmärryksen määrästä / tilasta ?
Sillä hän on kova opettamaan ja varmaksi väittämään, mutta kuitenkin ihan nämä perus asiat ovat yhä pahasti häneltä kateissa ja siksi toimintakin on yhä pahasti pielessä. - Anonyymi00092
Anonyymi00089 kirjoitti:
Tämä asia jäi mieleen pyörimään ja piti tulla vielä hieman kirjoittamaan.
Eli kerrotko sinä itse, tai sitten kovasti opettajana esiintyvä Usko Toivonen seuraavat asiat:
Nämä ovat ihan perus ydin kysymyksiä, joihin tulisi jokaisen uudestisyntyneen kyetä vastaamaan, siis kun on saanut perus opetuksen Herralta, Pyhän Hengen avaaman Sanan kautta.
Kuitenkin minä jo tiedän sen, että esim. Usko Toivonen ei vielä vuosien tai vuosikymmenienkään jälkeen kykene oikein näihin vastaamaan.
Joten mitä se kertoo hänestä ja hänen omasta Hengellisen ymmärryksen määrästä / tilasta ?
Sillä hän on kova opettamaan ja varmaksi väittämään, mutta kuitenkin ihan nämä perus asiat ovat yhä pahasti häneltä kateissa ja siksi toimintakin on yhä pahasti pielessä.Tosi Seurakunta on pyhien eli Jumalan lasten yhteisö.Tosi Seurakuntaan liitytään syntymällä uudesti ylhäältä, katoamattomasta, siemenestä Jumalan sanasta.
Tosi Seurakunta on rakennettu Kristus kalliolle ja perustuu Jeesuksen antamaan armoon ja sovitukseen.
usko toivonen kykenee kopioimaan Raamattua, mutta hän ei pysty omin sanoin kertomaan uskon perusteista.
Pietari ja Johannes totetisvat: "me emme voi olla puhumatta siitä, mitä olemme nähneet ja kuulleet" - Anonyymi00094
Anonyymi00092 kirjoitti:
Tosi Seurakunta on pyhien eli Jumalan lasten yhteisö.Tosi Seurakuntaan liitytään syntymällä uudesti ylhäältä, katoamattomasta, siemenestä Jumalan sanasta.
Tosi Seurakunta on rakennettu Kristus kalliolle ja perustuu Jeesuksen antamaan armoon ja sovitukseen.
usko toivonen kykenee kopioimaan Raamattua, mutta hän ei pysty omin sanoin kertomaan uskon perusteista.
Pietari ja Johannes totetisvat: "me emme voi olla puhumatta siitä, mitä olemme nähneet ja kuulleet"Niin, tai Jumala on se, joka liittää seurakuntaan.
"Herra lisäsi heidän yhteyteensä joka päivä ... "
44 Ja kaikki, jotka uskoivat, olivat yhdessä ja pitivät kaikkea yhteisenä,
45 ja he myivät maansa ja tavaransa ja jakelivat kaikille, sen mukaan kuin kukin tarvitsi.
46 Ja he olivat alati, joka päivä, yksimielisesti pyhäkössä ja mursivat kodeissa leipää ja nauttivat ruokansa riemulla ja sydämen yksinkertaisuudella,
47 kiittäen Jumalaa ja ollen kaiken kansan suosiossa. Ja Herra lisäsi heidän yhteyteensä joka päivä niitä, jotka saivat pelastuksen. ( Apt 2)
Tänäänkin on otollinen aika pelastuksen päivä.
18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
21 Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.
1 Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
2 Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut". Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.
( 2Kor 5:18-21; 2Kor 6:1-2)
Jumala kutsuu Jeesuksen nimessä julistetun evankeliumin kautta ja kuulee puoleensa kääntyvää.
Usko Toivonen - Anonyymi00096
Anonyymi00094 kirjoitti:
Niin, tai Jumala on se, joka liittää seurakuntaan.
"Herra lisäsi heidän yhteyteensä joka päivä ... "
44 Ja kaikki, jotka uskoivat, olivat yhdessä ja pitivät kaikkea yhteisenä,
45 ja he myivät maansa ja tavaransa ja jakelivat kaikille, sen mukaan kuin kukin tarvitsi.
46 Ja he olivat alati, joka päivä, yksimielisesti pyhäkössä ja mursivat kodeissa leipää ja nauttivat ruokansa riemulla ja sydämen yksinkertaisuudella,
47 kiittäen Jumalaa ja ollen kaiken kansan suosiossa. Ja Herra lisäsi heidän yhteyteensä joka päivä niitä, jotka saivat pelastuksen. ( Apt 2)
Tänäänkin on otollinen aika pelastuksen päivä.
18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
21 Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.
1 Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
2 Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut". Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.
( 2Kor 5:18-21; 2Kor 6:1-2)
Jumala kutsuu Jeesuksen nimessä julistetun evankeliumin kautta ja kuulee puoleensa kääntyvää.
Usko ToivonenEipä tullut vastausta kysymyksiin, vaan kuten joku jo edellä kirjoitti ihan oikein, niin Usko Toivoselta tulee vain Raamatunlainauksia, ei suoria omia vastauksia kysymyksiin !
Eikä tuollainen toiminta ole mitään keskustelua !
Siis jos ihminen lainailee vain muiden sanoja, eikä kerro omaa näkemystään käsitystään asioista. - Anonyymi00101
Anonyymi00089 kirjoitti:
Tämä asia jäi mieleen pyörimään ja piti tulla vielä hieman kirjoittamaan.
Sillä hän on kova opettamaan ja varmaksi väittämään, mutta kuitenkin ihan nämä perus asiat ovat yhä pahasti häneltä kateissa ja siksi toimintakin on yhä pahasti pielessä."Eli kerrotko sinä itse, tai sitten kovasti opettajana esiintyvä Usko Toivonen seuraavat asiat:"
Mikä sinä olet vaatimaan muilta vastauksia yhtään mihinkään, kun et itsekään suostu vastaamaan aivan yksinkertaiseen kysymykseen eli
>>>>> Mikä on se sinun raamatullinen seurakuntasi, joka ei ole puolue / eriseura / lahko ?
Ei luulisi olevan mitään syytä pantata tällaista tietoa, ellei se sinun seurakuntasi ole jokin salaseura... - Anonyymi00102
Anonyymi00101 kirjoitti:
"Eli kerrotko sinä itse, tai sitten kovasti opettajana esiintyvä Usko Toivonen seuraavat asiat:"
Mikä sinä olet vaatimaan muilta vastauksia yhtään mihinkään, kun et itsekään suostu vastaamaan aivan yksinkertaiseen kysymykseen eli
>>>>> Mikä on se sinun raamatullinen seurakuntasi, joka ei ole puolue / eriseura / lahko ?
Ei luulisi olevan mitään syytä pantata tällaista tietoa, ellei se sinun seurakuntasi ole jokin salaseura...Malttia !
Älä hosu !
Kyllä asiat selviävät !
Kirjoitin jo sinulle sen, että tässä on hyvä käsitellä näitä asioita ja näkemyksiä, noiden 6 kohdan / kysymyksen kautta.
Onko sinulla itselläsi vastaukset niihin ? - Anonyymi00103
Anonyymi00101 kirjoitti:
"Eli kerrotko sinä itse, tai sitten kovasti opettajana esiintyvä Usko Toivonen seuraavat asiat:"
Ei luulisi olevan mitään syytä pantata tällaista tietoa, ellei se sinun seurakuntasi ole jokin salaseura...Ja jo pelkästään noiden 6 kysymyksen kautta sinun pitäisi ymmärtäväisenä käsittää se, että mikä minun näkemykseni asioista on.
- Anonyymi00109
Anonyymi00101 kirjoitti:
Ei luulisi olevan mitään syytä pantata tällaista tietoa, ellei se sinun seurakuntasi ole jokin salaseura...No niin.
Kohta 1 !
Seurakunta on vain ja ainoastaan pyhien yhteys, eli sen muodostavat siis kukin paikkakunnan uudestisyntyneet / Hengestä syntyneet todelliset uskovat / Jumalan lapset !
Siihen Jumala itse liittää uudestisyntyvän, kun Herra kastaa uskoontulevan Pyhällä Hengellä !
Se uudestisyntymässä saatu Pyhä Henki saa aikaan Hengen yhteyden niiden todellisten Jumalan lasten kesken, jotka halajavat Totuutta salatuimpaan asti puhtaasta sydämestään.
Eli noin se menee siis Jumalan silmin katsottuna.
Eli Jumala siis liittää Seurakuntaan, Kristuksen srk ruumiiseen uudestisyntyvän, Jumalan lapsen Jumalan perheeseen, ei ihminen !
29 Sillä eihän kukaan koskaan ole vihannut omaa lihaansa, vaan hän ravitsee ja vaalii sitä, niinkuin Kristuskin seurakuntaa,
30 sillä me olemme Hänen ruumiinsa jäseniä.
Ef. 2:19 Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä,
Tässä on siis Raamatullinen Seurakunta ja kuinka siihen liitytään ja Kuka siihen liittää !
Tuliko tämä nyt riittävän selväksi ?
- Anonyymi00086
Ja tämäkin keskusteluketju olisi tykkänään tarpeeton mikäli se Jeesukseksi mainittu olisi viitsinyt pitää lupauksensa tulla takaisin Maan päälle tuomitsemaan ihmiset, vieläpä hänen mukaansa niin kiiruulla, että osa kuulijoistaan yhä henkeä huokuisi.
Vaan onkopa tätä tuomarin virkaan tuolloin tarjoutunutta näkynyt toimessaan, vaikka jo kaksi vuosituhatta ajast´aikaa on vakuuttelustaan vierähtänyt?
Ei ole.
Mikä on sellainen ihminen, joka pettää antamansa lupauksen?
Matteus 16:27-28
"27Sillä Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa kullekin hänen tekojensa mukaan.
28Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan." - Anonyymi00091
Ne jotka tekevät Jumalasta julman tyrannin (ikuinen helvetti), eivät pelastu, eikä heitä temmata yhtään mihinkään.
- Anonyymi00117
Eipä vain tule vastauksia näihin esittämiini kysymyksiin, ei Usko Toivoselta, eikä muiltakaan !
Nämä ovat ihan perus ydin kysymyksiä, joihin tulisi jokaisen uudestisyntyneen kyetä vastaamaan, siis kun on saanut perus opetuksen Herralta, Pyhän Hengen avaaman Sanan kautta.- Anonyymi00118
Lähen tästä käveleskelmään iltaan, mutta vastaallisoin tuohon ekaan, kussa kysyt mikä on Raamatussa ilmoitettu seurakunta.
Söin äsken ruisleivää ja join fantta zero vatelma limuu. Oli hyväällistä. Oli siini ruuaksoituneena muutakin mitä suullisoin tyytyväistyneenä.
Seurakuntaisuus on Herran Jeesuksen kuolleista ylösnousseellisoituneen Kristuksen ruumis, johkaan kuuluilee kaikki net ihmiset,kuissaikkeissa asuu Pyhä Henki, kutkat itte henkilökohtaisekkaasti uskoloivat Jeesukseen Herraisenaansa ja Vapahtajanaansa.
Pyhän Hengen tenppelinä kuulun itte yhtenä ruumiinjäsenä siihen määkimyyskin kaa,
Selef Urge - Anonyymi00119
Palautetaan tuo 6 kohdan kyselyni mieliin ja Usko Toivoselle vastattavaksi !
Viittasin tähän toisessa ketjussa ! - Anonyymi00120
Ohoi, Nellie, minä vastaan:
Kullakin paikkakunnalla on tasan yksi seurakunta: tuolla paikkakunnalla asuvat Jeesukseen uskovat ihmiset.
Se ei perustu mihinkäään muuhun kuin karttakirjaan.
Tulemalla uskoon.
Kunkin lahkkon määräämän proseduurin kautta.
Kartta.
Milloin mikäkin. - Anonyymi00121
Anonyymi00120 kirjoitti:
Ohoi, Nellie, minä vastaan:
Kullakin paikkakunnalla on tasan yksi seurakunta: tuolla paikkakunnalla asuvat Jeesukseen uskovat ihmiset.
Se ei perustu mihinkäään muuhun kuin karttakirjaan.
Tulemalla uskoon.
Kunkin lahkkon määräämän proseduurin kautta.
Kartta.
Milloin mikäkin.Ohuet / hyvin kevyet, olivat vastauksesi.
Niistä puuttuivat ne YDIN asiat.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa741670- 231172
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as321073Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu134906Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189826- 64694
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo192609On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79598- 49561
- 70539
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32518- 55507
- 57485
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28432- 34424
- 33423
- 40417
- 16409
- 82398