Kuinka moni käyttää haarukkaa oikeassa kädessä ja veitseä vasemmassa? Minä ainakin käytän edellä mainitulla tavalla, mikä tapa tuntuu erittäin luonnolliselta tavalta. Aikoinaan anoppini otti aterimeni ja laittoi veitsen oikealle ja haarukan vasemmalle puolelle. 😰 Se ei kuulu mielestäni kenellekään, miten päin aterimet ovat itse kenenkin kädessä!
Veitsen ja haarukan käyttö

Kuvituskuva. kuva haarukasta ja veitsestä poikkeavassa asettelussa?
96
2273
Vastaukset
- Anonyymi00001
Oikeakätisellä haarukka vasemmassa ja veitsi oikeassa kädessä.
- Anonyymi00002
Se vaan tuntuu tosi hullulta tavalta! Itse ainakin käytän veistä vasemmassa ja haarukkaa oikeassa kädessä kaikissa tilanteissa ja kaikenlaisessa seurassa. Päinvastainen aterinten käyttö tuntuu todella luonnottomalta! 😰
- Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Se vaan tuntuu tosi hullulta tavalta! Itse ainakin käytän veistä vasemmassa ja haarukkaa oikeassa kädessä kaikissa tilanteissa ja kaikenlaisessa seurassa. Päinvastainen aterinten käyttö tuntuu todella luonnottomalta! 😰
Olen oikeakätinen.
- Anonyymi00050
Anonyymi00003 kirjoitti:
Olen oikeakätinen.
Minä olen niin oikeakätinen, että en pysty käyttämään veistä vasemmassa kädessä ollenkaan.
Ja olen huomannut jo aikaisemmin, että monet levitepakkaukset ovat vasenkätisiä.
Eli jos laittaa esim. margariinipaketin pöydälle poikittain, kannen avausläpyskä on oikeassa alareunassa. Minusta sen pitäisi olla vasemmassa alareunassa. Minulle normaali avaustapa:
Otan paketin vasempaan käteeni ja yritän avata pakettia oikealla kädelläni, mutta avausläpyskä onkin silloin väärässä kulmassa! - Anonyymi00057
Anonyymi00002 kirjoitti:
Vasenkätisenä pidän haarukkaa vasemmassa , ja vastaavasti veistä o...
- Anonyymi00004
Veitsen käyttö vaatii suurempaa motorista tarkkuutta, jos välineitä käyttää oikein, joten oikeakätinen pitää veistä oikeassa kädessä ja vasenkätinen vasemmassa kädessä. Veitsellä leikataan ja lisäksi asetellaan ruoka haarukan selkäpuolelle. Tämä asettelu vaati motorista taitoa. Jos haarukkaa sen sijaan käyttää kuin lusikkaa niin sitten kaikin mokomin niiden paikkaa voi vaihtaa.
- Anonyymi00008
"asetellaan ruoka haarukan selkäpuolelle. "
Kätevämpää olisi haarukan tilalla lusikka jos noin hölmösti ruokaa asettelee.
Tai semmoinen pieni piikitön kakkulapio haarukan tilalle. Siihen sitten selkäpuolelle latoo veitsellä leikeltyjä annoksia 😅 - Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Tai semmoinen pieni piikitön kakkulapio haarukan tilalle. Siihen sitten selkäpuolelle latoo veitsellä leikeltyjä annoksia 😅"Kätevämpää olisi haarukan tilalla lusikka jos noin hölmösti ruokaa asettelee."
Kyllä, siinä tapauksessa jos haarukkaa käyttää kuin lusikkaa. - Anonyymi00010
Minun motoriikka vaatii haarukkaa oikeaan käteeni!
- Anonyymi00011
Anonyymi00009 kirjoitti:
"Kätevämpää olisi haarukan tilalla lusikka jos noin hölmösti ruokaa asettelee."
Kyllä, siinä tapauksessa jos haarukkaa käyttää kuin lusikkaa.Pidetään vaan haarukka haarukkana ja lusikka lusikkana, olipa nuo aterimet sitten kummalla puolella tahansa. Nuo aterin-säännöt ovat akateemisten omia hupsuja sääntöjä. 🤪
- Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Pidetään vaan haarukka haarukkana ja lusikka lusikkana, olipa nuo aterimet sitten kummalla puolella tahansa. Nuo aterin-säännöt ovat akateemisten omia hupsuja sääntöjä. 🤪
"Nuo aterin-säännöt ovat akateemisten omia hupsuja sääntöjä."
Ei ole. Kun haarukkaa ja veistä käyttää etiketin mukaisesti, veitsen käyttö vaatii suurempaa motorista taitoa. Vertaa spagetin syöntiin lusikalla ja haarukalla. Siinä haarukka on oikeassa kädessä ja lusikka vasemmassa kun lusikka ei vaadi juurikaan motorista taitoa, se vain käärii spagetin haarukan ympärille. Sama pätee veitseen ja haarukkaan. Jos syöt muhennosta, johon riittää lusikka, voit käyttää haarukkaa oikeassa kädessä lusikan tapaan ja veitsellä vain lapioit hieman enemmän mössöä haarukkaan. - Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
Ei ole. Kun haarukkaa ja veistä käyttää etiketin mukaisesti, veitsen käyttö vaatii suurempaa motorista taitoa. Vertaa spagetin syöntiin lusikalla ja haarukalla. Siinä haarukka on oikeassa kädessä ja lusikka vasemmassa kun lusikka ei vaadi juurikaan motorista taitoa, se vain käärii spagetin haarukan ympärille. Sama pätee veitseen ja haarukkaan. Jos syöt muhennosta, johon riittää lusikka, voit käyttää haarukkaa oikeassa kädessä lusikan tapaan ja veitsellä vain lapioit hieman enemmän mössöä haarukkaan.Itselläni ei ole oikeakätisenä minkäänlaista vaikeutta leikata pihviä vasemmassa kädessäni olevalla veitsellä.
- Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
Itselläni ei ole oikeakätisenä minkäänlaista vaikeutta leikata pihviä vasemmassa kädessäni olevalla veitsellä.
Kyllä minäkin osaan vasenkätisenä leikata pihviä oikealla kädellä ja jopa teroittaa veistä hiomakivellä oikealla kädellä. Kun syön haarukalla ja veitsellä pihviä niin, etten käytä haarukkaa kuin lusikkaa niin sitten käytän veistä motorisesti taitavammalla kädellä.
Kyllä minä ymmärrän jankuttamisesi pointin. Osaat toki syödä oikeakätisenä niin, että pidät lusikkaa ja haarukkaa oikeassa kädessä kun sinulla ei ole mitään eroa niiden käytössä. Kauhot molemmilla muhennosta ihan samalla tavalla. - Anonyymi00030
Anonyymi00012 kirjoitti:
Ei ole. Kun haarukkaa ja veistä käyttää etiketin mukaisesti, veitsen käyttö vaatii suurempaa motorista taitoa. Vertaa spagetin syöntiin lusikalla ja haarukalla. Siinä haarukka on oikeassa kädessä ja lusikka vasemmassa kun lusikka ei vaadi juurikaan motorista taitoa, se vain käärii spagetin haarukan ympärille. Sama pätee veitseen ja haarukkaan. Jos syöt muhennosta, johon riittää lusikka, voit käyttää haarukkaa oikeassa kädessä lusikan tapaan ja veitsellä vain lapioit hieman enemmän mössöä haarukkaan.Spagettia syödessä ei käytetä lusikkaa, ei ainakaan täällä Italiassa, se on joku ihme kermaperseiden tapa.
- Anonyymi00032
Anonyymi00030 kirjoitti:
Spagettia syödessä ei käytetä lusikkaa, ei ainakaan täällä Italiassa, se on joku ihme kermaperseiden tapa.
Jos syöt spagettia pelkällä haarukalla niin kai sinulla on haarukka vasemmassa kädessä?
- Anonyymi00038
Anonyymi00030 kirjoitti:
Spagettia syödessä ei käytetä lusikkaa, ei ainakaan täällä Italiassa, se on joku ihme kermaperseiden tapa.
Jep, haarukalla rullaillaan spaghettia lautasen sisäreunan syvennyksessä, ja hyvää punaviiniä kyytipojaksi.
- Anonyymi00039
Anonyymi00008 kirjoitti:
Tai semmoinen pieni piikitön kakkulapio haarukan tilalle. Siihen sitten selkäpuolelle latoo veitsellä leikeltyjä annoksia 😅Jos käytetään veistä ja haarukkaa, niin haarukassa on piikit alaspäin. Luulisi sen olevan itsestään selvää. Haarukkaruoka(esim. salaatti )sitten syödään pelkällä haarukalla, haarukka oikeassa kädessä piikit ylöspäin.
- Anonyymi00043
Anonyymi00030 kirjoitti:
Monet suomessa syö spagettia veitsellä ja haarukalla
- Anonyymi00053
Anonyymi00032 kirjoitti:
Jos syöt spagettia pelkällä haarukalla niin kai sinulla on haarukka vasemmassa kädessä?
Minulla ainakin haarukka oikeassa kädessä, jos en käytä lusikkaa apuna. (harvoin tarvetta edes kotioloissa).
- Anonyymi00058
Anonyymi00008 kirjoitti:
Tai semmoinen pieni piikitön kakkulapio haarukan tilalle. Siihen sitten selkäpuolelle latoo veitsellä leikeltyjä annoksia 😅Samaa ihmettelin selkäpuoli-jutussa...
- Anonyymi00059
Anonyymi00012 kirjoitti:
Ei ole. Kun haarukkaa ja veistä käyttää etiketin mukaisesti, veitsen käyttö vaatii suurempaa motorista taitoa. Vertaa spagetin syöntiin lusikalla ja haarukalla. Siinä haarukka on oikeassa kädessä ja lusikka vasemmassa kun lusikka ei vaadi juurikaan motorista taitoa, se vain käärii spagetin haarukan ympärille. Sama pätee veitseen ja haarukkaan. Jos syöt muhennosta, johon riittää lusikka, voit käyttää haarukkaa oikeassa kädessä lusikan tapaan ja veitsellä vain lapioit hieman enemmän mössöä haarukkaan.Tarvitsetko sinä lusikkaa spagetin syömisessä?? Oikeesti hei :D .
Tapaan kiertää haarukkkaa ja spagu pysyy siinä...mutta että kuperan lusikan kuuppa vielä peliin, no heh!
Sääntö-Soomi iski jälleen :). - Anonyymi00060
Anonyymi00038 kirjoitti:
Jep, haarukalla rullaillaan spaghettia lautasen sisäreunan syvennyksessä, ja hyvää punaviiniä kyytipojaksi.
Punainen maito on pehmeän ruokaisaa - pilalle käynyt punakusimehu NO NO.
- Anonyymi00064
Anonyymi00039 kirjoitti:
Jos käytetään veistä ja haarukkaa, niin haarukassa on piikit alaspäin. Luulisi sen olevan itsestään selvää. Haarukkaruoka(esim. salaatti )sitten syödään pelkällä haarukalla, haarukka oikeassa kädessä piikit ylöspäin.
Turhaa hienostelua! 😰
- Anonyymi00069
Kuitenkin, jos mennään etiketin mukaan niin Eurooppalaisessa tyylissä haarukka on vasemmassa kädessä ja veitsi oikeassa, riippumatta siitä mikä on ruokailijan hallitseva käsi.
Ihminen voi myös oppia ja harjaantua harjoittelun tai toiston avulla. Esimerkiksi monet jalkapalloilijat pelaavat yhtä hyvin molemmilla jaloilla.
Jenkeissä usein palotellaan ensin ruoka jotta voidaan sitten laskea veitsi kädestä ja siirtää haarukka oikeaan tai hallitsevaan käteen ja röhnöttää puoliksi pöydän päällä ruutua katsellen.
Toisaalla taas syödän käsin. Ja lautasenakin voi toimia banaaninlehti.
Se mikä itseäni on aina kummastuttanut on kermakakun syönti haarukalla, koska lusikka soveltuu siihen mielestäni paremmin. Omasta puolestani kukin syököön tyylillään ja toivottavasti maistuu.
- Anonyymi00006
En ainakaan minä oikea kätisenä osaisi vasemmalla kädella leikata ruokaa.
- Anonyymi00007
Itsekin syön haarukka oikeassa kädessä ja veitsi vasemmassa aina kun semmoista veistämistä vaativaa ruokaa on syötävä.
- Anonyymi00015
Eli olet vasenkätinen joissain asioissa. Voisit olla täysin vasuri, mutta ehkä sinut on lapsena opetettu kirjoittamaan oikealla.
- Anonyymi00072
Anonyymi00015 kirjoitti:
Eli olet vasenkätinen joissain asioissa. Voisit olla täysin vasuri, mutta ehkä sinut on lapsena opetettu kirjoittamaan oikealla.
Näin se voi usein olla. Itse olen oikeakätinen, mutta ensimmäinen lätkämaila jonka sain oli jostakin syystä vasenkätinen, niinpä opin pelaamaan sillä. Ruokailuetiketin opin myös lapsena, haarukka vasemmassa kädessä ja veitsi oikeassa. Ei ongelmaa.
- Anonyymi00016
Ennen ruoka syötiin vain lusikalla. Sitten parempi väki alkoi käyttää veistä ja haarukkaa erottuakseen rahvaasta. Kun köyhälistö oppi myös tuon tavan piti kehitellä uusi tapa, käännettiin haarukka nurin päin jotta syöminen olisi vaikeampaa ja toivottiin ettei köyhälistö seuraisi perässä.
- Anonyymi00073
Ennen jokaisella ruokailijalla saattoi olla kädessään oma henkilökohtainen puukko. "Elämä kovaa kuin leipä".
- Anonyymi00017
Varmaan tottumuskysymys kummassa kädessä aterimia pitää, mutta minä ainakin kunnioitan sen verran etikettiä ja hyviä tapoja että pidän haarukkaa vasemmassa kädessa ja veistä oikeassa kädessä, muuta ei ole minulle opetettu.
- Anonyymi00065
Se ei ole merkki hyvistä tavoista, kummin päin aterimia käyttää.
- Anonyymi00018
hyvät on mutta vaarallisiet silmille sillä syön käsin hahaheeh
- Anonyymi00019
Jos ruokana ei ole pihvi, pidän aina veistä vasemmassa ja haarukkaa oikeassa kädessä.
Mikäli syön pihviä, haarukka on vasemmassa ja veitsi oikeassa.
Näin täällä..- Anonyymi00033
Eli syöt muhennosta tavallisesti ja veitsi on siinä vain lapioimassa mössöä haarukkaan heikommalla kädellä. Kun syöt pihviä, se on niin sitkeää, että veitsi pitää ottaa vahvempaan käteen. Niinkö?
- Anonyymi00020
Sodan aikana amerikkalaisia ammuttiin, koska heillä oli ateriaimet väärissä käsissä, Pieni arkinen asia ja vakooja jäi Saksan hallitsemassa Euroopassa kiinni. Moite on siihen nähden pieni asia. Mutta käytöstavat. Tärkein käytöstapa on hyväksyä toinen ihminen. Julkinen nöyryyttäminen on aina huonoa käytöstä. Eli jatka valitsemallasi linjalla.
- Anonyymi00021
Siiis mitä väliä sillä on, kummassa kädessä ne on? Tärkeintä on motoriikka ja kykeneväisyys. Kaikilla ei ole edes mahdollista toteuttaa tätä 'etiketinmukaista' toimintatapaa.
En ikinä oppinut kääntämään enää aterimia toisinpäin, kun ne kerran oppi. Eikä tarvitsekaan, vaikka joskus olisi niin tehty. Tehköön jokainen niiin, mikä itselle luontevinta. Oli sitten kyseessä kotona tapahtuva ruokailu tai Michelin -ravintola.- Anonyymi00031
Juuri näin, mutta täällä se ei päde. Hulluinta on jenkkiläiset punaniskat, jotka ensin leikkaa pihvin veitsi oikeassa kädessä ja sitten siirtää haarukan oikeaan käteen ja ottaa lihanpalan suuhun.
- Anonyymi00048
Anonyymi00031 kirjoitti:
Juuri näin, mutta täällä se ei päde. Hulluinta on jenkkiläiset punaniskat, jotka ensin leikkaa pihvin veitsi oikeassa kädessä ja sitten siirtää haarukan oikeaan käteen ja ottaa lihanpalan suuhun.
Tuosta juuri erottaa Amerikan juntit eli MAGAt... 😁
- Anonyymi00061
Anonyymi00031 kirjoitti:
Jenkithän ainakin elokuvissa tonkii lautasta pelkällä haarukalla kuin talikolla tunkiota,,
- Anonyymi00022
Ja mä syön pelkäl haarukal kotona esim muusia laatikoita yms Pihvin leikkaan vasemmal kädel
- Anonyymi00075
Oho!
Sulla täytyy olla terävä käsi.
Vanhan ajan perinne rasismia ihmisten kätisyyksiä vastaan
- Anonyymi00023
Nyt ollaan tärkeitten kysymysten äärellä.
- Anonyymi00024
Niin ollaan tärkritä kysymyksiä 🍴
Itselle se on aivan sama kummassa kädessä, yhtä helppoa molemmilla
- Anonyymi00025
itse söit käsin
- Anonyymi00026
Se on sama kummin päin, kunhan käyttää edes molempia. Viimeisen 10 vuoden aikana alkanut pelkällä haarukalla ruoan syöminen. Alkoi saalattiannostökkimisestä pelkällä haarukalla, sitten sieltä koko väestöön. Junttimaista syödä pelkällä haarukalla. Karmeaa katsottavaa. Peräkammarin poikien/peräkammarin rouvien tapa syödä.
- Anonyymi00027
Oikealla kädellä syödään, vasemmalla pyyhitään perse. Minua ällöttää ihmiset jotka syö ja pyyhkii samalla kädellä
- Anonyymi00076
Oletko tehnyt asiasta empiirisen tutkimuksen?
- Anonyymi00028
Onko tästä asiasta olemassa,joku kirjoitettu "Ohjesääntö" vai,onko tämä joku,kirjoittamaton laki?
- Anonyymi00077
Etiketti.
- Anonyymi00029
Minä olen oikeakätinen ja voin käytellä noita välineitä miten päin sattuu fiilis olemaan. Usein on haarukka oikeassa ja veitsi vasemmassa. En tiedä onko merkitystä kun äiti oli vasenkätinen ja isä oikeakätinen.
- Anonyymi00034
Koulussa jo opetettiin syömään veitsi oikeassa ja haarukka vasemmassa kädessä.
- Anonyymi00036
Jos koulussa sanotaan seiso päälläsi yksi tunti niin sinähän seisot?
- Anonyymi00054
Kyllä minulle syöminen opetettiin kotona ei koulussa. Ei ainakaan minun aikaan koulussa tarvinnut oppilaita opettaa syömään.
- Anonyymi00078
Minä kävin saman koulun. Etiketit hallussa.
- Anonyymi00079
Anonyymi00036 kirjoitti:
Jos koulussa sanotaan seiso päälläsi yksi tunti niin sinähän seisot?
Mikä oikeasti risoo?
- Anonyymi00035
Entäs jos puuttuu molemmat.
- Anonyymi00037
Sanoisin "kirjoittamaton " laki ,kumpikin tapa on oikein ,eli mikä kustakin immeiseltä tuntuu omimmalta ,minä monasti porukassa syön pelkällä haarukalla jos onnistuu parhaiten koulussahan opeteltiin näitä tyylejä n. reilu 60 v. sitten , mutta olen poikennut näistä , nykyäänhän jokaasia tehään erilailla ,kuin ennen , pääasia,että safka menee ääntä kohti ja täyttää tehtävänsä ! Pääasia et tuntuu hyvältä ja täyttää asiansa ,OK, NÄILLÄ MENNÄÄN .
- Anonyymi00040
Aivan vtun sama kummassa kädessä, kunhan et syö pitsaa paljain käsin julkisessa paikassa, pureskele suu auki, puhu ruoka suussa, nuole sormia, ahmi, maiskuta tai kaiva hampaita hammastikulla. Hämmästyttävän moni, etenkin nainen syö kuin sika yleisissä ravintoloissa ym.
- Anonyymi00062
Maiskuttaminen ottaa aika kovaa hermoon..kumma juttu.
- Anonyymi00080
Aterian päätteeksi kiitän röyhtäisemällä mahdollisimman äänekkäästi. Nuorempana harrastin myös huutoyrjöilyä.
- Anonyymi00094UUSI
Anonyymi00080 kirjoitti:
Aterian päätteeksi kiitän röyhtäisemällä mahdollisimman äänekkäästi. Nuorempana harrastin myös huutoyrjöilyä.
Kiva kun jatkat perheen perinteitä, teillä on varmasti siellä läävässä melko äänekästä röhkintää, kun kokoonnutte suvun kesken syömään :D
- Anonyymi00041
Haarukkaa käytetään oikeassa kädessä jos ei ole veistä.
Amerikkalainen tapa on pilkkoa ruoka ensin pieniin paloihin, haarukka vasemmassa kädessä ja veitsi oikeassa ja kun on pilkottu niin veitsi pois ja haarukka oikeaan käteen. Siis jos on oikea kätinen. Vasurit varmasti syö vasemmalla kädellä.
Veistä pidetään oikealla kädellä koska puukkoa on pidetty sillä kädellä.
Itse käytän oikeaa kättä käyttäessäni haarukka ja lusikkaa ja veitsi vasemmassa. Oikealla kädellä en osaa käyttää veistä lainkaan vaikka puukkoa käytän päivittäin. Enkä varsinkaan osaa käyttää haarukkaa vasurilla vaikka olen yrittänyt opetella mutta luovutin.
Mitään väliä tällä ei ole eikä kukaan nykyään katso kieroon jos syö muuten siististi. - Anonyymi00042
Ei opetettu kotona, eikä koulussakaan. Luonnollista ja järkevää on mielestäni oikeakätisen pitää haarukkaa oikeassa kädessä, koska eihän sillä veitsellä edes ole paljoa käyttöä. Ja jos sille veitselle on jostain syystä yhtäkkiä käyttöä niin yllätys yllätys sen voi SIIRTÄÄ siihen oikeaan käteen! Se mitä poroporvarit, tapakouluttajat ja kukkahattutädit ja sedät sanoo, on yksi paskanhailee.
Jonkin mystisen käytösnormiston mukaan veistä pidetään oikeassa ja haarukkaa vasemmassa kädessä. Sitä en sitten tiedä, kuka sellaisen etiketin on mennyt kirjoittamaan ja ketkä hyväksyivät sen kyselemättä. En näe mitään käytännöllistä syytä sille, miksi haarukkaa ei saisi pitää oikeassa ja veistä vasemmassa kädessä.
Äitini yritti minulle tolkuttaa tätä etiketin mukaista tapaa hamaan siihen asti, kunnes 18-kesäisenä muutin kotoa. Sittemmin, jo omillani asuessani olin äitini luona viikonloppua viettämässä ja katsoimme telkkarista ohjelmaa, jossa joku australialainen huippukulinaristi söi ateriaansa. Hän piti välineitään samoin päin kuin minä, ja pääsin sanomaan äitilleni, että ähäkutti.
Paljon, paljon myöhemmin olin syömässä eri puolilta maailmaa tulleiden kollegoideni kanssa. Panin merkille, että jotkut söivät suomalaisen etiketin mukaisella tavalla, toisen päinvastaisella. Uskallan päätellä, että tämä meidän etikettimme on enemmän tai vähemmän paikallista niuhotusta. Ja ainakaan minun ateriaani ei mitenkään tärvele se, vaikka söisi pihviään lusikalla, kunhan ei mässytä ja örise syödessään ja siivoaa leukansa edes toisinaan.- Anonyymi00045
👍👍👍
- Anonyymi00044
Haarukka aina vasemmalla, veitsi oikealla.
- Anonyymi00046
Haarukka AINA oikealla ja veitsi vasemmalla puolella!
- Anonyymi00071
Anonyymi00046 kirjoitti:
Haarukka AINA oikealla ja veitsi vasemmalla puolella!
100% ravintoloiden kattauksissa on niin, että haarukat on vasemmalla ja veitset oikealla, oli sitten vaikka kuinka monta ruokalajia, lusikat ja jälkiruoka välineet sitten sijoitetaan erilailla ja ruokailu aloitetaan aina ulommista ruokailuvälineista. S eon sitten ihan oma asia mitenkä päin niitä kädessä käyttää, se ei ole etiketti virhe.
Mitä sitä hieromaan ja hienostelemaan, siitä vaan lusikalla murkinaa masuun. Hyvä siitä tulee 👍
- Anonyymi00049
On teillä ongelmat! Eli kaikki hyvin
- Anonyymi00051
Muistakaa CR7 on ylivoimainen kaikkien Pendu fanien mielestä vaikka pelaisi 80 vuotiaana MM Kisoissa
CR7 fanitus räjähtää ja oddsit pitää Portugalia 60% suosikkina - Anonyymi00052
Etiketin mukaan. Ei olla enää junttikansaa suomalaiset!
- Anonyymi00066
On junttimaista pitää aterimet-etiketistä kiinni!
- Anonyymi00068
Anonyymi00066 kirjoitti:
On junttimaista pitää aterimet-etiketistä kiinni!
No ei todella ole.
- Anonyymi00055
En ymmmärrä miksi jotkut pystyy tänne kuvia laittamaan mutta minun läppäriltä vain linkkejä ei kuvia onnistu ollenkaan laittamaan. Onkohan siihen joku kikka, jota en tiedä.
- Anonyymi00056
"" Se ei kuulu mielestäni kenellekään, miten päin aterimet ovat itse kenenkin kädessä!""
Juu ei kuulu, miksi siis kyselet moista ? - Anonyymi00063
Samanlaista tekotärkeilyä kuin "sandaaleissa ei pidetä sukkia" , notta HÖHÖ.
- Anonyymi00067
Kuuluu tapoihin,pissaat varmaan nurkille koska se on luonnollista.
- Anonyymi00070
Kuulostaa avuttomalle. Veitsi on aina oikealla. Ja sitten vielä.. Haarukka tietenkin vasemmalla..mutta miten päin!? Jotkut tollot laittavat jopa veitseäkin suuhun..
- Anonyymi00081
Haarukka on tietenkin oikealla ja veitsi vasemmalla, luonnollisesti.
- Anonyymi00082
Sama Täällä.
- Anonyymi00083
joku tuol sanoi et pissaatkin omille nurkillesi ??! no sehän on selvää, kun on oma ok talo ja tonttia ,,mikä mukavein ,kun amukusella voi kävästä kukkia kastelemas ,kasvaa hyvin ,eikä kulu vettä ! Aivan sama miten ruokasi syöt ,kunhan masu tulee täyteen, vain "olennainen" on elämässä tarpeen. Sitähän sanotaan ,että mitä isompi virka ja valta ,sitä isompi POSSU ?OLEN HUOMANNUT SENKIN . arabi ym valtioissa riisit ym syödään käsin , käsketään jopa vieraittenkin toimimaan niin, ja tulee vastustuskykyä elämän tauteja vastaan ,kun ei olla liian HYKIEENISIÄ ?! jussit tulossa , kärtsäriä sormin ääntä kohti ...nauttikaa elämästä ,älkää niuhotteko tyrhia ...
- Anonyymi00084
Koetin poikaa saada pitämään aterimia oikein, mutta ei oppinut jankutuksesta huolimatta. Edelleen varmaan huomauttaisin, jos ravintolaan mentäisiin yhdessä….
- Anonyymi00085
Kuuluu yleis-sivistykseen käyttää oikein haarukkaa ja veistä!
- Anonyymi00087
Myös sivistyssanojen oikeinkirjoittaminen kuuluu yleissivistykseen!!!
- Anonyymi00089
Yleissivistykseen kuuluu sydämensivistys, joka ei välitä siitä, kummalla puolella veitsi ja haarukka sijaitsevat.
- Anonyymi00090
Yleissivistykseen kuuluu se, että haarukka on oikeassa ja veitsi vasemmassa kädessä. Piste.
- Anonyymi00086
En tiedä, syön lusikalla. Olen oikeakätinen niin on oikeassa kädessä.
- Anonyymi00088
Hyviin tapoihin se kuuluu. Ihme kyllä syöminen onnistuu mainiosti vasurilla.
- Anonyymi00091
Hyviin tapoihin kuuluu pitää haarukkaa oikeassa ja veistä vasemmassa kädessä.
- Anonyymi00093
Näinhän se on, että OIKEAKÄTISET SYÖVÄT (JOS HAARUKALLA PITÄÄ) VASEMMASSA KÄDESSÄ AUTOMAATTISESTI, JA VASENKÄTISET OIKEAS KÄTÖSESSÄ, MITEN IHMEESSÄ TUOKIN ON NIIN VAIKEAA KÄSITTÄÄ JOITTENKIN N, KÄSITTÄMÄYÖN ,, TAI SITTEN VAIN HUVIKSEEN "VITSAILEVAT"et SAAVAT IHMISET textailemaan täällä. syövätpähän kuinka vaan ,niin pois safka tulee oikeasta päästä jokatapauksessa ???? vai mikä siihen neuvoksi .Tä?
Voisiko joku kertoa miten tänne saa kuvia laitettua. Print screen systeemillä ei onnistu eikä kopioi kuva ja liita systeemillä? Taitaa olla mun laitteessa vika, mutta muualla netissä homma toimii.
- Anonyymi00095UUSI
Tämä Suomi24 lienee ohjelmoitu niin, että tekoält luo kuvan otsikon perusteella? Kommentoijat eivät itse voi lisäillä tänne mitään kuvia.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1091267
Taas puukotus yläristillä!
Tänään taas puukotettu hengiltä ihminen Kuopiontien läheisyydessä yläristillä! Nyt näitä alkaa olla viikoittain!381005Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin
Kesä ja juhannus on grillailun kulta-aikaa. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin. Ka41915- 102888
Ihana juhannusperinne
Lähdemme aina juhannuksena aivan hirveässä kännissä kiikkerällä veneellä pieliselle! Se on hauskaa ja jännittävää puuhaa46717Älä itke rakas.
Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...56708Olen päättänyt tappaa itseni tämän vuoden puolella
Minulla ei ole oikeastaan mitään hävittävää. Elämäni on surkeaa ja tunnen ihmisten tuijotukset ja supinat. Ne nauravat r78679Mistä tunnistaa suomussalmelaisen kassajonossa
Terveiset täältä Kuopiosta! Olen aikoinaan Suomussalmelta lähtenyt maailmalle ja muutaman mutkan kautta päätynyt savon s66658- 34606
- 57597