Treenaaminen on tosi mukavaa porukassa. Siinä tahtomattaankin innostaa sitä toista ihmistä, ja toisinpäin.
Tänään oli helteisessä auringonpaisteessa mukavat ulkotreenit. Tasatassua räjähtävästi 10 portaan spurtti kolmeen kertaan, sama yhdellä jalalla. Lähes 500 portaan kisat. Ulkolaitteessa erilaisia pikku koitoksia etsien rajoja.
Se oli suorastaan mukavaa touhua.
Yksin ei aina saa samaa innostusta. Voisiko sinkut treenata keskenään?
AV
Mistä saadaan sinkuille treenikaveri?
58
494
Vastaukset 58
- Anonyymi00001
Hmm..hiljaista on. Voi johtua siitä että tänäänkin useat naiset treenasivat yksin tosi tavoitteellisesti ja kovaa. En tiedä oliko muutamalla jopa nykyistä urheilijantaustaa "rasitteenaan" mutta yksi oli selvästi tehnyt ennalta itselleen tavoitteellisen treenin. Tahkosi kovaa hikoillen ja huohottaen ihailtavan kauan, kovakuntoinen mimmi oli. Ehkä hän ei löydä yhtä kovakuntoista helposti rinnalleen, ei treeniin eikä arkea jakamaan?
Mitäs sitä vässyköitä hakemaan:)
AV - Anonyymi00002
Minä treenaan mielelläni yksin, mutta joskus urheilen myös ystävän kanssa. Ystävän kanssa meno on silti yleensä enemmän yhdessäoloa ja hauskanpitoa kuin täyttä hikitreeniä.
Yksin ollessani pystyn paremmin kuuntelemaan kehoani ja keskittymään omaan tekemiseen. Esim porrastreeni on tyypillisesti sellaista tekemistä, jonka teen mielelläni yksin. Teen yleensä kymmenen kierrosta rappusissa (3-5 km mäkisen maastolenkin jälkeen), mutta sairastelun jälkeen nyt menee vain viisi kierrosta ja haluan parantaa kuntoani omassa tahdissani. Viimeksi läähätin kuin koira porrastreenin jälkeen ja hiki tippui noroina niskaa pitkin, ei minusta seuraksi tuossa kunnossa olisi, joten parempi olla yksin 😅
Aletheias- Anonyymi00003
Höh, kahdestaan on parempi treenailla mitä vain. Yhdessä se kunto kohoaa, ja jos pitkään yhdessä treenaa kunto asettuu molemmilla lähes samalle tasolle. Olipa laji tai muu elämän toiminto mikä tahansa.
Tänään tein porrastreeniä ja vierellä kirittävä esti kädellään etenemiseni etten voita:)
AV - Anonyymi00005
Olet ällöttävä, et saa minusta koskaan treenikaveria itsellesi!
- Anonyymi00007
Anonyymi00003 kirjoitti:
Höh, kahdestaan on parempi treenailla mitä vain. Yhdessä se kunto kohoaa, ja jos pitkään yhdessä treenaa kunto asettuu molemmilla lähes samalle tasolle. Olipa laji tai muu elämän toiminto mikä tahansa.
Tänään tein porrastreeniä ja vierellä kirittävä esti kädellään etenemiseni etten voita:)
AVOnhan yhdessä treenaamisessa omat hyvät puolensa, mutta pitää vaan olla sellainen, jonka kanssa "treenimentaliteetti" osuu hyvin yksiin. Tilanne ehkä olisi erilainen, jos olisi kumppani, kenen kanssa treenata yhdessä. Sehän olisi tietysti vain mukavaa, kun voisi yhdessä harrastaa. Kunhan ei ota sitä liian vakavasti vaan pitää myös hauskaa 😊
Pieni vilppi silti sallitaan aina 😄
Aletheias - Anonyymi00008
Anonyymi00005 kirjoitti:
Olipa outo kommentti, mistä se kumpusi?
Jos itse olisi 200 kg painava laiska laardi, edes se ei oikeuta tuollaiseen kielenkäyttöön!
AV - Anonyymi00009
Anonyymi00005 kirjoitti:
Hyvä, et edes pysyisi tahdissani mukana 😊
Aletheias - Anonyymi00010
Anonyymi00007 kirjoitti:
Onhan yhdessä treenaamisessa omat hyvät puolensa, mutta pitää vaan olla sellainen, jonka kanssa "treenimentaliteetti" osuu hyvin yksiin. Tilanne ehkä olisi erilainen, jos olisi kumppani, kenen kanssa treenata yhdessä. Sehän olisi tietysti vain mukavaa, kun voisi yhdessä harrastaa. Kunhan ei ota sitä liian vakavasti vaan pitää myös hauskaa 😊
Pieni vilppi silti sallitaan aina 😄
AletheiasTavoitteena on kunnon nostaminen, terveellisiin elämäntapoihin innostaminen, ja se tunne miten siitä saa itselleen hyvänolon tunnetta.
Hauskuutta pitää aina olla, kyllä se täysillä 30 sekuntia tai minuutti ennen pientä huilia jotain teettää. Ei se ketään ainakaan pahenna.
Jokaisella on oma kuntotaso, ja jokainen sitä voi hiljalleen nostaa.
Koskee jokaista palstalaista, myös itseäni. Kyllä aina minuutin jaksaa täysillä, siittä yli jo tulee treenata.
AV - Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
Tavoitteena on kunnon nostaminen, terveellisiin elämäntapoihin innostaminen, ja se tunne miten siitä saa itselleen hyvänolon tunnetta.
Hauskuutta pitää aina olla, kyllä se täysillä 30 sekuntia tai minuutti ennen pientä huilia jotain teettää. Ei se ketään ainakaan pahenna.
Jokaisella on oma kuntotaso, ja jokainen sitä voi hiljalleen nostaa.
Koskee jokaista palstalaista, myös itseäni. Kyllä aina minuutin jaksaa täysillä, siittä yli jo tulee treenata.
AVItselleni tärkeintä on kokonaisvaltainen hyvinvointi, ei niinkään se, että saavutan jonkin tietyn tuloksen. Tietynlainen tavoitteellisuus kyllä kiehtoo minua, mutta silti motiivi liikkumiselle on oma terveys, niin fyysinen kuin psyykkinenkin.
Pohdiskelin tässä yhtenä iltana, etten ole aikoihin juossut 5km lenkkiä, kun tapaturmasta toipuminen otti aikansa ja mietin jos se voisi olla tämän kesän tavoite, että jaksaisin taas juosta tuon 5km. Omaa kehoa kuunnellen tietysti, mutta se voisi olla itselle sellainen kiva kesäprojekti 😊
Aletheias - Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Itselleni tärkeintä on kokonaisvaltainen hyvinvointi, ei niinkään se, että saavutan jonkin tietyn tuloksen. Tietynlainen tavoitteellisuus kyllä kiehtoo minua, mutta silti motiivi liikkumiselle on oma terveys, niin fyysinen kuin psyykkinenkin.
Pohdiskelin tässä yhtenä iltana, etten ole aikoihin juossut 5km lenkkiä, kun tapaturmasta toipuminen otti aikansa ja mietin jos se voisi olla tämän kesän tavoite, että jaksaisin taas juosta tuon 5km. Omaa kehoa kuunnellen tietysti, mutta se voisi olla itselle sellainen kiva kesäprojekti 😊
AletheiasHyvä tavoite, itselleni tuo lenkki olisi jo liian pitkä.
Suosittelen 400 metrin juoksua:)
Tällä painolla ja fysiikalla ei nykyinen hapenottakyky varmasti ihanteellisesti toimi. Myöskään kaupoista ei saa niin hyviä lenkkareita, jotka tekisivät oloni niissä kevyemmäksi.
Oman kehon mukaiset harjoitteet innostavat, pitkäkestoiset rasitukset eivät kuulu yli 100 kiloisille. Silti voi olla ihan hyvässä kunnossa, ainakin omasta mielestään.
AV - Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
Hyvä tavoite, itselleni tuo lenkki olisi jo liian pitkä.
Tällä painolla ja fysiikalla ei nykyinen hapenottakyky varmasti ihanteellisesti toimi. Myöskään kaupoista ei saa niin hyviä lenkkareita, jotka tekisivät oloni niissä kevyemmäksi.
Oman kehon mukaiset harjoitteet innostavat, pitkäkestoiset rasitukset eivät kuulu yli 100 kiloisille. Silti voi olla ihan hyvässä kunnossa, ainakin omasta mielestään.
AVTässä on esimerkiksi hyvä video siitä miten ihan hyväkuntoiset miehet toteavat itsensä huonokuntoisiksi:)
https://www.youtube.com/watch?v=JtxsExlVnic
AV - Anonyymi00014
Anonyymi00012 kirjoitti:
Hyvä tavoite, itselleni tuo lenkki olisi jo liian pitkä.
AV400m menee jo, se on sitten eri asia miten tyylikkäästi mutta menee silti 😅
Kaikkien ei tarvitse treenata kaikkea, fiksuinta on nimenomaan kuunnella omaa kehoa ja tehdä mikä sille on parasta. Kun olet aika isokokoinen/lihaksikas niin silloin kestävyys/ketteryysurheilu ei välttämättä ole sitä parasta urheilua. Monipuolinen urheilu toki sopii kaikille ja esim liikkuvuutta parantavat harjoitteet olisivat kaikille tärkeitä.
Koronan aikoihin joogasin aika paljon, kun aikaa tuntui olevan enemmän, mutta nyt se on jäänyt vähemmälle. Joogalla on rauhoittava vaikutus ihmiskehoon ja se esim. parantaa unta, mutta nykyään tuntuu jotenkin vaikeammalta rauhoittua. Pitäisi varmaan silti yrittää, kehoni kaipaisi tuollaista vastapainoksi kaikelle kuormitukselle.
Aletheias - Anonyymi00015
Anonyymi00014 kirjoitti:
400m menee jo, se on sitten eri asia miten tyylikkäästi mutta menee silti 😅
Kaikkien ei tarvitse treenata kaikkea, fiksuinta on nimenomaan kuunnella omaa kehoa ja tehdä mikä sille on parasta. Kun olet aika isokokoinen/lihaksikas niin silloin kestävyys/ketteryysurheilu ei välttämättä ole sitä parasta urheilua. Monipuolinen urheilu toki sopii kaikille ja esim liikkuvuutta parantavat harjoitteet olisivat kaikille tärkeitä.
Koronan aikoihin joogasin aika paljon, kun aikaa tuntui olevan enemmän, mutta nyt se on jäänyt vähemmälle. Joogalla on rauhoittava vaikutus ihmiskehoon ja se esim. parantaa unta, mutta nykyään tuntuu jotenkin vaikeammalta rauhoittua. Pitäisi varmaan silti yrittää, kehoni kaipaisi tuollaista vastapainoksi kaikelle kuormitukselle.
AletheiasJoogaan tulisi varmasti ensin tutustua kirjallisuuden tai jonkun ohjaamana.
Venyttelyssäkin on varmasti ne omat "salaisuudet". Luulee tekevänsä oikein, mutta lihakset vain lyhenevät.
Ajan saatossa suositukset vaihtelevat, joku on sitä mieltä miten vaaditaan 30 sekuntia tai minuutti venytystä, ja osa taas sanoo miten lyhyillä saadaan parempi vaikutus.
Tarkoituksena liikkuvuus ja vetreys, mutta muuttuukin vielä jäykäksi pökkelöksi.
No, kai venyttely aina avuksi on, vaikkei sitä tekisi edes täysin oikein.
AV - Anonyymi00017
Anonyymi00013 kirjoitti:
Tässä on esimerkiksi hyvä video siitä miten ihan hyväkuntoiset miehet toteavat itsensä huonokuntoisiksi:)
https://www.youtube.com/watch?v=JtxsExlVnic
AVEi kovin pitkään jatkaneet Alisan tahdissa 😊 Alisa on huikea, harva tuossa tahdissa pysyy edes hetkeä. Hyvä haasto silti ja asenne kaikilla kohdillaan!
Aletheias - Anonyymi00020
Anonyymi00015 kirjoitti:
Joogaan tulisi varmasti ensin tutustua kirjallisuuden tai jonkun ohjaamana.
Venyttelyssäkin on varmasti ne omat "salaisuudet". Luulee tekevänsä oikein, mutta lihakset vain lyhenevät.
Ajan saatossa suositukset vaihtelevat, joku on sitä mieltä miten vaaditaan 30 sekuntia tai minuutti venytystä, ja osa taas sanoo miten lyhyillä saadaan parempi vaikutus.
Tarkoituksena liikkuvuus ja vetreys, mutta muuttuukin vielä jäykäksi pökkelöksi.
No, kai venyttely aina avuksi on, vaikkei sitä tekisi edes täysin oikein.
AVAloitin korona-aikana joogan etäkurssilla ja ohjaus oli todellakin tarpeen. Joogassa esim. hengitys on iso osa tekemistä ja ihan pienilläkin asioilla on vaikutusta, jolloin ohjaajan merkitys oli todella iso.
Tuo on totta, että suositukset vaihtelee ajan saatossa ja nykyään vallalla kai on enemmän liikkuva venyttely/vetreytys. Enää ei suosita pelkkää staattista venytystä. Vaikka joskus nautin kyllä oikein kunnon venytyksistä, vähän samaan tapaan kuin kissa venyttelee 😊
Aletheias
- Anonyymi00004
Minä en halua treenikaveria, koska haluan aina liikkua yksin! Jos näen stalkkerin vielä kerrankin, menen poliisin puheille ja minulla on jo valmiina tietoa, jonka voin poliisille lähettää kotoa käsin!
- Anonyymi00006
Sattuuko sinulla olemaan myös psykiatrin numeroa?
AV - Anonyymi00041
Anonyymi00006 kirjoitti:
Sattuuko sinulla olemaan myös psykiatrin numeroa?
AV🤭😄
- Anonyymi00016
Treenaan yksin, koska olen yksinäinen, enkä halua vaivata ketään vaatimalla jotakin treenikaveriksi.
Tänään treenasin lyhyen pyörälenkin maastopyörällä 36,7km
Naapurikaupunkiin on matkaa 40km ja sinne menee pyörätie, joka kulkee meren rantaa ja monta siltaa on matkalla ja pieniä kyliä matkan varrella.
Täytyy vielä treenata, että voi toteuttaa pyörälenkin naapurikaupunkiin 40km ja takas eli 80km pyörälenkki.
Ei ollut mukana, kuin päiväreppu ja veispullo.
Vastaan tuli muitakin pyörällä treenaajia lähinnä kilpapyörällä ajavia, osa yksin ja osa kaksi treenaajaa yhdessä.
Voisi ottaa mukaan kaiuttimen ja pyöräillessä kuunnella musiikkia.
Uuden pyöräilykypärän ostin, kun 10 vuotta oli kypärää käyttänyt, niin
kypärän materiaali kovettuu ja kypärästä tulee hauras eli 6 vuoden välein suositellaan kypärä vaihdettavan.
Sellainen kevyt ja hyvä ilmavirtaus siinä ainakin on.- Anonyymi00021
Huikeeta, maastopyöräily on monipuolinen harrastus. Aistii ympäristön kunnon kohotessa.
AV
- Anonyymi00018
Minä en halua treenikaveria yhdestäkään paljon nuoremmasta!
- Anonyymi00019
Se riippuu siitä pidänkö minä jostain tietystä ihmisestä, jos en pidä en halua treenata hänen kanssaan koskaan!
- Anonyymi00022
Tänään oma treenikaverI oli paras mahdollinen. Hän on kehittyvä, ja itse olen taantuva.
Mielenkiintoista onkin nähdä se milloin hän kehittyy itseäni "paremmaksi", siihen ei välttämättä mene enää kuin 2-3 vuotta. Oudointa tässä on se, olen onnellinen kun tämä tapahtuu.
AV
- Anonyymi00023
Minä haluan treenata yksin. Sarjojen välillä voin vähän jutella, mutta kun treenataan, niin silloin treenataan ja hikoillaan eikä jutella.
Oma mies on tietysti parasta juttuseuraa sarjojen välissä.
🦄- Anonyymi00024
Sinulla on minun luonne, kun olin nuorempi.
Itseäni jopa häiritsi se jos joku halusi jutella. Keskityin treeneihin 100 %.
Nykyisin on vain hyvä jos joku sarjojen välillä jutustelee, saa itsekin enemmän palautumista ja happea.
AV - Anonyymi00025
Anonyymi00024 kirjoitti:
Sinulla on minun luonne, kun olin nuorempi.
Itseäni jopa häiritsi se jos joku halusi jutella. Keskityin treeneihin 100 %.
Nykyisin on vain hyvä jos joku sarjojen välillä jutustelee, saa itsekin enemmän palautumista ja happea.
AVSe on tehokkuuskysymys. Teen yleensä kolme sarjaa joka liikettä. Viimeinen sarja muita suuremmilla painoilla ja vähemmillä toistomäärillä. Sen jälkeen syke hakkaa yleensä tosi kovaa.
Kun siirryn seuraavaan liikkeeseen, palauttelen niin kauan että happi kulkee taas hyvin ja syke on vähän tasoittunut. Pidän siitä, että hiki lentää treenatessa kunnolla. 🥵 Ja ehtii tehdä enemmän liikkeitä, jos ei pidä liian pitkiä taukoja.
Osa treenaa salilla sen näköisenä, ettei heillä ole edes kuuma. 😄 Ei minulla ole aikaa tai intoa sellaiseen lusmuiluun.
🦄 - Anonyymi00026
Anonyymi00025 kirjoitti:
Se on tehokkuuskysymys. Teen yleensä kolme sarjaa joka liikettä. Viimeinen sarja muita suuremmilla painoilla ja vähemmillä toistomäärillä. Sen jälkeen syke hakkaa yleensä tosi kovaa.
Kun siirryn seuraavaan liikkeeseen, palauttelen niin kauan että happi kulkee taas hyvin ja syke on vähän tasoittunut. Pidän siitä, että hiki lentää treenatessa kunnolla. 🥵 Ja ehtii tehdä enemmän liikkeitä, jos ei pidä liian pitkiä taukoja.
Osa treenaa salilla sen näköisenä, ettei heillä ole edes kuuma. 😄 Ei minulla ole aikaa tai intoa sellaiseen lusmuiluun.
🦄Mjoo, mutta hikoilu ei välttämättä ole hyvän kunnon merkki?
Kun treenasin 6 kertaa viikossa muutaman vuoden oli kunto niin hyvä ettei hikeä ihan helposti saanut enää irti. Nykyisin on paljon mukavampaa, ja hikoilee jo kohtalaisella treenivoluumilla.
AV - Anonyymi00027
Anonyymi00026 kirjoitti:
Mjoo, mutta hikoilu ei välttämättä ole hyvän kunnon merkki?
Kun treenasin 6 kertaa viikossa muutaman vuoden oli kunto niin hyvä ettei hikeä ihan helposti saanut enää irti. Nykyisin on paljon mukavampaa, ja hikoilee jo kohtalaisella treenivoluumilla.
AVEn tavoittele hyvää kuntoa vaan isoja lihaksia ja hyvää oloa.
🦄
- Anonyymi00028
Oikea treenaaminen ei porukassa onnistu. Höntsääminen kyllä.
Mieluiten treenaan aina yksinäni. Mutta joitain kavereita tapaan kävelytreffeillä. Se ei treenaamista ole, mutta kivempaa kuin istualtaan tapaaminen. Kuulumiset tulee vaihdettua.
xLiner- Anonyymi00034
Totta turiset porukassa treenaaminen ei ole kivaa ja onko se yksikkään kivaa parasta olis löytää se oma treenikaveri ja yhdessä treenata ja harjoitella vauvan tekoa se on kunnon treeniä se ja kivaa treeniä ja haluais koko ajan treenata niin kivaa se on
- Anonyymi00035
Mutta mistäs tehtäis sinulle iki oma treenikaveri
Mielikuvitus voi lähteä laukalle, kun näkee jonkun treenaavan. Ei kenen tahansa jonkun, vaan jonkun tietyn. Vaikka siis vain oltaisiin samassa tilassa eikä erityisesti keskenään. Ja juuri tuosta syystä ymmärrän, jos joku nimenomaan haluaa treenata "yksin".
- Anonyymi00029
Kyllä. Hikoilu, irvistely ja ponnistelu muistuttavat erehdyttävästi ummetustilannetta.
Itselläni varsinainen "ähkiminen" on yleensä hyvin maltillista, mutta sitäkin näkee ja kuulee.
🦄 Anonyymi00029 kirjoitti:
Kyllä. Hikoilu, irvistely ja ponnistelu muistuttavat erehdyttävästi ummetustilannetta.
Itselläni varsinainen "ähkiminen" on yleensä hyvin maltillista, mutta sitäkin näkee ja kuulee.
🦄En ole kokenut ummetusta, mutta luulen tietäväni mitä tarkoitat. Minulle tuppaa tulemaan aika luontaisesto semmoista ukkoöhinää ja ponnistelun ääniä, mutta olen ottanut yhdeksi haasteeksi treenata esim. leuanvedot niin, että se viimeinenkin minkä jaksaa tehdään pikku hymy huulilla ja sen oloisesti että ei tunnu missään. Voimistelijat osaa tuon aina.
- Anonyymi00031
scrg kirjoitti:
En ole kokenut ummetusta, mutta luulen tietäväni mitä tarkoitat. Minulle tuppaa tulemaan aika luontaisesto semmoista ukkoöhinää ja ponnistelun ääniä, mutta olen ottanut yhdeksi haasteeksi treenata esim. leuanvedot niin, että se viimeinenkin minkä jaksaa tehdään pikku hymy huulilla ja sen oloisesti että ei tunnu missään. Voimistelijat osaa tuon aina.
Ummetusta ei yleensä tule, jos syö tarpeeksi kuitua ja rasvaa, juo tarpeeksi nestettä ja liikkuu tarpeeksi.
Mutta kerran jouduin olemaan liikkumatta erään leikkauksen jälkeen. Auts. Sen jälkeen minusta tuli ulos jotain niin massiivista, että pelkäsin halkeavani kahtia. Niin ei kuitenkaan käynyt.
Treenatessa minä saan enemmän tehoa itsestäni irti, jos en turhaan pidättele ääniä viimeisten toistojen kohdalla. 😄
🦄 - Anonyymi00032
Anonyymi00031 kirjoitti:
Ummetusta ei yleensä tule, jos syö tarpeeksi kuitua ja rasvaa, juo tarpeeksi nestettä ja liikkuu tarpeeksi.
Mutta kerran jouduin olemaan liikkumatta erään leikkauksen jälkeen. Auts. Sen jälkeen minusta tuli ulos jotain niin massiivista, että pelkäsin halkeavani kahtia. Niin ei kuitenkaan käynyt.
Treenatessa minä saan enemmän tehoa itsestäni irti, jos en turhaan pidättele ääniä viimeisten toistojen kohdalla. 😄
🦄Anteeksi vain kaikille, jos nyt tuli liikaa informaatiota.
🦄 - Anonyymi00033
Anonyymi00032 kirjoitti:
Anteeksi vain kaikille, jos nyt tuli liikaa informaatiota.
🦄😄... Olen tässä lopettelemassa flunssaa ja masukin on ollut välillä hiukan sekaisin. Eilisen treenin aikana kävin viisi!! (5!!) kertaa vessassa. Ennätys tuokin. Oli muuten tosi ärsyttävää.
xLiner Anonyymi00033 kirjoitti:
😄... Olen tässä lopettelemassa flunssaa ja masukin on ollut välillä hiukan sekaisin. Eilisen treenin aikana kävin viisi!! (5!!) kertaa vessassa. Ennätys tuokin. Oli muuten tosi ärsyttävää.
xLinerMikäpä siinä vessassa käydessä, jos on vessa vieressä ja varusteet niin, että voi käydä. Juoksulenkillä on joskus pitänyt paskomassa pusikkoon. Kuumat kelit on vaikeimmat kun toisaalta pitää juoda paljon. Tuo on vältettävissä jos etukäteen valmistautuu syömällä ja juomalla vain jotain "helppoa".
Kovalla pakkasella ja vesillä haalaripuvussa miettii myös mielellään etukäteen miten välttää vessa-asiat lenkin aikana.Anonyymi00031 kirjoitti:
🦄Minä teen pääosan kaikesta rauhallisesti tai sitten jonkin välineen kanssa, jolloin ihan kaikkea ei koskaan oteta irti, koska liikkeet muuttuu jo ennen sitä holtittomiksi. Ja jos jotain tekee oikein nopeasti, niin ei siihen ääntely oikein sovi. Yleisurheilussa näkee ja kuulee, että esim. kuula tai moukari on jo irti kädestä ja lentoradalla, kun ääni vasta seuraa perässä, joten ei se oikeasti auta voimantuottoon.
- Anonyymi00038
scrg kirjoitti:
Minä teen pääosan kaikesta rauhallisesti tai sitten jonkin välineen kanssa, jolloin ihan kaikkea ei koskaan oteta irti, koska liikkeet muuttuu jo ennen sitä holtittomiksi. Ja jos jotain tekee oikein nopeasti, niin ei siihen ääntely oikein sovi. Yleisurheilussa näkee ja kuulee, että esim. kuula tai moukari on jo irti kädestä ja lentoradalla, kun ääni vasta seuraa perässä, joten ei se oikeasti auta voimantuottoon.
Kuten sanoin, äänen tuottamiseni on maltillista.
Jos olisin yhtä järkevä kuin sinä, pidättäytyisin lausumasta yleispäteviä "totuuksia" kenenkään voimantuotantoa helpottavista keinoista, varsinkin kun vielä myönnät, ettet nosta mitään painavaa.
🦄 - Anonyymi00039
scrg kirjoitti:
Mikäpä siinä vessassa käydessä, jos on vessa vieressä ja varusteet niin, että voi käydä. Juoksulenkillä on joskus pitänyt paskomassa pusikkoon. Kuumat kelit on vaikeimmat kun toisaalta pitää juoda paljon. Tuo on vältettävissä jos etukäteen valmistautuu syömällä ja juomalla vain jotain "helppoa".
Kovalla pakkasella ja vesillä haalaripuvussa miettii myös mielellään etukäteen miten välttää vessa-asiat lenkin aikana.Otan kävely/juoksulenkille aina vessapaperia mukaan. Mun lenkkimaastojeni varrella on onneksi paljon paikkoja, joihin voi vetäytyä hetkeksi piiloon toisten silmiltä.
Kyllä minäkin mietin mitä ennen liikuntaa syön, ja että ruokailusta on tarpeeksi aikaa. Jotkut ruoka-aineet nousevat herkemmin kurkkuun kovemmissa vedoissa.
xLiner Anonyymi00038 kirjoitti:
Kuten sanoin, äänen tuottamiseni on maltillista.
Jos olisin yhtä järkevä kuin sinä, pidättäytyisin lausumasta yleispäteviä "totuuksia" kenenkään voimantuotantoa helpottavista keinoista, varsinkin kun vielä myönnät, ettet nosta mitään painavaa.
🦄Minä nostan aina vähintään itseni ja se on jo painavaa. Viime talvenakin mittasin kerran nostaneeni itseni kilometrin korkeuteen pysähtymättä kertaakaan.
Mutta tässä tutkivaa journalismia:
Ryan Crouser, 3 peräkkäistä olympiavoittoa, 3 peräkkäistä maailmanmestaruutta
https://www.youtube.com/watch?v=rrOJm250NZ0&t=10s
Tuo karjaisu alkaa vasta kun kaikki voima kuulan vauhdittamiseksi on jo käytetty
Ja sitten Ethan Katzberg, 3 perättäistä arvokisavoittoa takana ja ties miten monta edessä
https://www.youtube.com/watch?v=LUBEeCxxVx0&t=45s
Karjumisen sijaan näyttää että hän pikemmin lausuu jonkun haiku-runon välineen ollessa jo lentämässä. Tuo on tyylikkäämpää.- Anonyymi00040
scrg kirjoitti:
Minä nostan aina vähintään itseni ja se on jo painavaa. Viime talvenakin mittasin kerran nostaneeni itseni kilometrin korkeuteen pysähtymättä kertaakaan.
Mutta tässä tutkivaa journalismia:
Ryan Crouser, 3 peräkkäistä olympiavoittoa, 3 peräkkäistä maailmanmestaruutta
https://www.youtube.com/watch?v=rrOJm250NZ0&t=10s
Tuo karjaisu alkaa vasta kun kaikki voima kuulan vauhdittamiseksi on jo käytetty
Ja sitten Ethan Katzberg, 3 perättäistä arvokisavoittoa takana ja ties miten monta edessä
https://www.youtube.com/watch?v=LUBEeCxxVx0&t=45s
Karjumisen sijaan näyttää että hän pikemmin lausuu jonkun haiku-runon välineen ollessa jo lentämässä. Tuo on tyylikkäämpää.Pahoittelut mutta en avaa linkkejä. Et voi todistaa mitään minuun liittyvää videoilla, joilla ei esiinny minua. 😄
🦄 Anonyymi00039 kirjoitti:
Otan kävely/juoksulenkille aina vessapaperia mukaan. Mun lenkkimaastojeni varrella on onneksi paljon paikkoja, joihin voi vetäytyä hetkeksi piiloon toisten silmiltä.
Kyllä minäkin mietin mitä ennen liikuntaa syön, ja että ruokailusta on tarpeeksi aikaa. Jotkut ruoka-aineet nousevat herkemmin kurkkuun kovemmissa vedoissa.
xLinerNoin hyvin en ole varautunut, että paperia olisi mukana. S-ryhmän asiakasomistajana olen kyllä hyödyntänyt aukioloaikojen sallimissa rajoissa Prisman ja ABC vessoja, vaikka ei siitä erikseen bonusta saakaan kun käy töräyttämässä paskat niiden posliinipytyille. Mutta lähestyvä hätä pitää niillekin ennakoida ajoissa ja suunnata niitä kohti.
Anonyymi00040 kirjoitti:
Pahoittelut mutta en avaa linkkejä. Et voi todistaa mitään minuun liittyvää videoilla, joilla ei esiinny minua. 😄
🦄Älä huoli, minulla ei ole mitään syytä todistella sinuun liittyen yhtään mitään. Aivan yleisellä tasolla tutkiskelen fyysisten ponnistelujen ja äänihuulteen yhteyttä toisiinsa.
Nää nyt oli vaan urheilusuorituksia. Jos otantaa laajentaa seksin puolelle, niin silloinkin ihmisistä saattaa jotain sinänsä tarkoituksetonta ääntä irrota.- Anonyymi00045
scrg kirjoitti:
Noin hyvin en ole varautunut, että paperia olisi mukana. S-ryhmän asiakasomistajana olen kyllä hyödyntänyt aukioloaikojen sallimissa rajoissa Prisman ja ABC vessoja, vaikka ei siitä erikseen bonusta saakaan kun käy töräyttämässä paskat niiden posliinipytyille. Mutta lähestyvä hätä pitää niillekin ennakoida ajoissa ja suunnata niitä kohti.
Ei hitsi. Kun Prisma näkyy ja hätä yllättää, niin saa kipittää pakarat piukeena vielä valtavan parkkialueen läpi, ja vessa on varmasti ihan toisella puolella rakennusta mistä menee sisälle. Ja sitten jonotetaan... 💥
Ääni maaseudulle ja metsäpoluille!
xLiner Anonyymi00045 kirjoitti:
Ei hitsi. Kun Prisma näkyy ja hätä yllättää, niin saa kipittää pakarat piukeena vielä valtavan parkkialueen läpi, ja vessa on varmasti ihan toisella puolella rakennusta mistä menee sisälle. Ja sitten jonotetaan... 💥
Ääni maaseudulle ja metsäpoluille!
xLinerOsuuskaupasta (hyllystä bonuksen kanssa tai vessasta ilman bonusta) saa myös lisää juomista tarvittaessa. En tiedä sopivia lähteitä metsässä. Kuumille keleille ne vessaongelmat yleensä ajoittuu, kun neste ei imeydy kunnolla ja siirtyy suoleen.
- Anonyymi00048
scrg kirjoitti:
Osuuskaupasta (hyllystä bonuksen kanssa tai vessasta ilman bonusta) saa myös lisää juomista tarvittaessa. En tiedä sopivia lähteitä metsässä. Kuumille keleille ne vessaongelmat yleensä ajoittuu, kun neste ei imeydy kunnolla ja siirtyy suoleen.
Mulla on juomapullokin mukana. Joskus kädessä, joskus sellaisessa vyölaukussa jossa on pullolle paikka. Mulla on myös juoksureppu, jonka saa oikein mukavasti selkään ilman että se hölskyy liikaa.
Maaseutu johtaa! 😁
xLiner Anonyymi00048 kirjoitti:
Mulla on juomapullokin mukana. Joskus kädessä, joskus sellaisessa vyölaukussa jossa on pullolle paikka. Mulla on myös juoksureppu, jonka saa oikein mukavasti selkään ilman että se hölskyy liikaa.
Maaseutu johtaa! 😁
xLinerLähden lenkille joskus mielestäni hyvinkin maaseudulta, mutta silti pikatien varressa oleva ABC saattaa osua lenkin varrelle. Ja jopa Prisma mahtuu pitkän lenkin rangelle.
Shortsien taskuihin mahtuu juomapullot tai tölkit, mutta pitää olla varovainen ettei reisistä nirhaudu iho rikki. Vähän viileämmällä kelillä voi pitää ohutta takkia, jonka taskuihin myös mahtuu pullot. Silti on kätevää jos kesken matkaa voi täydentää vesivaraston.
Olen juomareppuja nähnyt, mutta en hankkinut. Semmoinen yhdelle isolle pullolle soveltuva vyö käy luisteluun ja hiihtoon, mutta ei juoksuun.
Ihmisellä pitäisi olla kyttyrät kuin kamelilla sitä varten että voisi hikoilla helteessä.
- Anonyymi00030
Mukavin treenaus sää ja keli lämpötila +15....+20, pilvistä ja vähätuulinen.
Pahin treenaus keli +20.....+40 aurinko porottaa pilvettömältä taivaalta tai tuulee yli 10m/s vastatuulta, kova vesisade.
Pyörän mittari näyttää myös kulutetut kalorit, mutta ei kuitenkaan näytä todellisia kulutettuja kaloreita, koska smat kalorit kuluu kilometrillä oli sitten myötämaa ja myötätuuli tai ylämäkiä ja 20m/s vastatuuli.
Ylämäessä ja vastatuulessa kuluu takuulla kaloreita tuplasti verrattuna myötätuuleen ja alamäkeen.
Miskiköhän pyörän ajotietokone ei laske kalorimääriä oikein, kun se kuitenkin ilmoittaa korkeuden merenpinnasta ja näyttää nousut, mutta kalorimäärät on aina sama kilometriä kohden vaikka reitti oli eri ja toinen rietti olisi alamäkeä ja toinen ylämäkeä. - Anonyymi00036
sähköpyöräily.. niin polkee polkimia vain näön vuoksi, se on moottoriajoneuvo, kun moottoriacus on enimmäis tehonlähdew, vaatisi moorroeipyöeä ajokoerin.
- Anonyymi00037
yleensä aina pedofiileja.
itse mistä pidän.. polkupyörällä rullaaminen kovia vauhteja, ei ole häiritseviä ääniä ja bensan löyhkää... kovaa vauhtia ja E25-nopeuteenkin sovelruvan Conrinentalin kumiy.. - Anonyymi00042
Kesällä lähinnä lepäilen tai vaikka kuntoilen, se on jotenkin rennompaa tekemistä.
Lomalla juoksen 2-3 krt viikossa noin tunnin lenkkejä. Teen kotona pientä punttitreeniä ja reisi/peppuharjoituksia sekä selkä - ja vatsalihaksia iltaisin joka toinen päivä.
Kesällä pidän taukoa ryhmäliikunnasta, jota on normaalisti 4 krt/vko. Lisäksi on ollut 1-2 krt viikossa lenkki.
Kuntosali ei jostain syystä houkuttanut minua kuluneena keväänä. Minulla on kotonakin salihuone: penkit, tangot ja painot, mutta ei niitäkään tullut käytettyä, paitsi käsipainoja. Jostain syystä olen viehättynyt omista treeniohjelmista, joissa treenataan oman kehon painolla ja pienemmillä käsipainoilla. Kroppa on mielestäni sopusuhtaisempi silloin. Haluan näyttää lihasten puolesta naiselta, en mieheltä.
Käyn lenkillä kumppanin kanssa lähinnä, mutta yksinkin on välillä mukava juosta. Omat pikkutreenit teen yksin.
Jos joskus vielä etsisin kumppania, tykkäisin varmaankin tutustua just treenaamalla. Juoksussa on se hyvä puoli, että silloin on aikaa luontevasti rupatella ja metsässä juoksu tapahtuu niin kauniissa maisemissa, että se on ihan romanttista myös. - Anonyymi00043
Heti lähtisin treenaamaan jos Tampereelta löytyisi kaveri 🤗
- Anonyymi00044
Ei siihen mitään kaveria tarvita!
Tiukat trikoot päälle vain ja sitten salille. 😄
Voihan siellä höpötellä muille höpöttelyhaluisille. 😄
🦄
- Anonyymi00046
Olisko joku palstalainen lähteny treenikaveriks pyöräilemään.
46km pyörälenkki+päivän mut pyöräilyt eli 54km.
Ei tuntunut jaloissa, vois lähteä pyöräileen vaikka toisen samanlaisen lenkin.
20km jälkeen alkaa endorfiinit viraamaan ja jaksais polkea vaikka kuinka, mut piti lähteä kotiin iltakahville. - Anonyymi00047
Käyn kuntosalilla ihan ite.
En kaipaa muita. Eihän kuntopyörän päälle mahdu kuin yksi. Soutulaite on sama juttu.
Sitä ylösalastankoa voisi vedellä kaksi eli minä edessä ja mies takana ja vastus vielä 15 kg.
Voitaisiin samaan aikaan tosin jumpata kuminauhoilla.
Hulahulaan ei mahdu kuin yksi ja itse asiassa en osaa halata. Puolitoista kierrosta ja pläts.
Vilma
Sitten voisi uida ja kellua. - Anonyymi00049
Yksin treenaan, ja ryhmäliikunnassakin muistutan jatkuvasti itseäni: MINUN harjoitus, ei kenenkään muun. Toisten "innostaminen" saisi vain paikkoja rikki. Nykyisin jopa niin, että toivon surkeaa musiikkiakin... hyvä innostaa liikasuorituksiin.
- Sheena
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791682
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.107869En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58735Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset207634- 133608
Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo90606- 48566
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus50548- 37536
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä15520