Kyllä, koska sähköauton ostaja säästää jopa 1000€ käyttävoimakulutuksessa.
No se ettei kaikki pysty ostamaan uutta sähköautoa auttaa vähän.
Mutta ilmaston muutokselle ei edes if mahda mitään, kaikkein vähiten sähköautoilija.
Sähköauton päästöt pienenvät mutta koska maailma vaatii kaikessa kasvua lisää se kokonaiskulutusta.
Muutama suomen tuulimylly ei siinä paina mitään.
Sähköauto on vain ja ainoastaan henkilökohtainen mielenterveys terapia ostos.
Lue Baptiste Fressoz haastattelu Voima lehdessä, joka on myös piilotettu HS maksumuurin taakse.
Kuvitteleeko sähköauton ostaja parantavansa ilmastoa?
13
116
Vastaukset 13
- Anonyymi00001
Ihmisillä on erilaisia syitä valita autonsa.
Voi kysyä kuvitteleeko premiumin ostaja jotain autostaan tai kuvitteleeko pakettiauton ostaja jotain autostaan?
Mitäpä jos kyselet jossain marketi pihalla mitä sähköauto kuskit kuvittelee. - Anonyymi00002
Rehellisesti sanottuna en ajatellut pätkääkään ympäristöä tai päästöjä kun ostin sähköauton. Suurin syy oli päästä eroon kalliista bensalaskuista.
- Anonyymi00003
En tunne ketään joka olisi sähköauton hankkinut ilmastosyistä, kyllä hankinnan syyt on aivan muut (yleensä polttoainekulut ja voimalinjan ominaisuudet yleisesti).
- Anonyymi00004
Missä se ilmastonmuutos on? Eipä oo sellasta näkyny, eikä vaikuta elämiseen millään tavalla olkoot kylmä tai lämmin.
- Anonyymi00005
Fakta on että ilmastousko on, kuten kaikki uskonnot ajattelua rajoittava.
Poliittisilla päätöksillä autoilijat pakotetaan toimimaan ilmastouskovien toivomalla tavalla.
Alkoholistikaan ei tunnusta sairauttaan ennenkuin on pohjalla.
Näennäisiä säästojä tavoitteleva autolija kuvittelee tekevänsä ostopäätöksen omista lähtökohdistaan, niin ei ole.
Aiemmin ostaja luuli valitsevansa tarjolla olevista vaihtoehdoista oikean, harvoin jos koskaan päätös on ollut järkevä.
Auton ostaja on taitavasti manipuloitu ajattelmaan "oikein" ja sen jälkeen perustelemaan päätöksen itsellen järkeväksi. - Anonyymi00007
Anonyymi00005 kirjoitti:
Fakta on että ilmastousko on, kuten kaikki uskonnot ajattelua rajoittava.
Poliittisilla päätöksillä autoilijat pakotetaan toimimaan ilmastouskovien toivomalla tavalla.
Alkoholistikaan ei tunnusta sairauttaan ennenkuin on pohjalla.
Näennäisiä säästojä tavoitteleva autolija kuvittelee tekevänsä ostopäätöksen omista lähtökohdistaan, niin ei ole.
Aiemmin ostaja luuli valitsevansa tarjolla olevista vaihtoehdoista oikean, harvoin jos koskaan päätös on ollut järkevä.
Auton ostaja on taitavasti manipuloitu ajattelmaan "oikein" ja sen jälkeen perustelemaan päätöksen itsellen järkeväksi.Mun lompakolle oli hyvin mieluisaa manipulointia kun 20.000 kilometrin ajaminen vuodessa ei maksakaan enää 2.400 euroa vaan pelkästään 400 euroa.
- Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
Mun lompakolle oli hyvin mieluisaa manipulointia kun 20.000 kilometrin ajaminen vuodessa ei maksakaan enää 2.400 euroa vaan pelkästään 400 euroa.
Tarvitseeko sinun ajaa 20 000 km?
- Anonyymi00009
Anonyymi00007 kirjoitti:
Mun lompakolle oli hyvin mieluisaa manipulointia kun 20.000 kilometrin ajaminen vuodessa ei maksakaan enää 2.400 euroa vaan pelkästään 400 euroa.
Sähköauton hankinta käteisellä vai osamaksulla?
Osamaksu 300...700€/kk
Sähköauton huolto? 500...1000€
Huolto vain erikoistuneessa- tai merkkiliikkeessä.
Sähköauton katsastus on oma lajinsa. - Anonyymi00010
Anonyymi00008 kirjoitti:
Tarvitseeko sinun ajaa 20 000 km?
Olen aina ajanut paljon. Työt, harrastukset, mökki jne. Ei sähköauto muuttanut siinä mielessä mitään. Nyt vaan ei mene enää rahaa niin paljon ajamiseen.
Sähköauton välirahan maksoin aivan samalla tavalla kuin polttiksienkin välirahat eli siinäkään asiassa ei mikään muuttunut.
Se asia mikä muuttui oli huoltokulujen putoaminen reilusti. Polttiksien huoltaminen on kallista touhua ja sitäkään ei ole ikävä. - Anonyymi00011
Anonyymi00009 kirjoitti:
Sähköauton hankinta käteisellä vai osamaksulla?
Osamaksu 300...700€/kk
Sähköauton huolto? 500...1000€
Huolto vain erikoistuneessa- tai merkkiliikkeessä.
Sähköauton katsastus on oma lajinsa.Ei noissa erissä ole mitään eroa polttomoottoriautoon (paitsi määräaikaishuollot ovat sähköautossa edullisemmat).
- Anonyymi00012
Anonyymi00010 kirjoitti:
Olen aina ajanut paljon. Työt, harrastukset, mökki jne. Ei sähköauto muuttanut siinä mielessä mitään. Nyt vaan ei mene enää rahaa niin paljon ajamiseen.
Sähköauton välirahan maksoin aivan samalla tavalla kuin polttiksienkin välirahat eli siinäkään asiassa ei mikään muuttunut.
Se asia mikä muuttui oli huoltokulujen putoaminen reilusti. Polttiksien huoltaminen on kallista touhua ja sitäkään ei ole ikävä.Sähköauton korjaaminen on hirveän kallista, sillä rahalla ostaa monta halpaa polttisautoa!!!
- Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
Sähköauton korjaaminen on hirveän kallista, sillä rahalla ostaa monta halpaa polttisautoa!!!
Mulla on sähköauton korjauksiin mennyt nolla euroa. Sillä summalla ei saa kummoistakaan polttisautoa.
- Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
Mulla on sähköauton korjauksiin mennyt nolla euroa. Sillä summalla ei saa kummoistakaan polttisautoa.
Vanhojen polttisautojen korjauksiin sensijaan meni paljonkin rahaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 831049
- 73882
Jasmin Vähäkangas paljastelee
Eilinen päivä on heillä kulunut biitsillä niin silloin tuo äiti ihminen on intoutunut paljastelemaan kunnolla. Laittanut109637- 43585
- 47582
- 30552
Kangaskylän alkoholi-hurjastelijat
Oppi olkoon että autollessa etanoli kuuluu pääasiassa 95 E10 polttoaineseen, siihenkin vain enimmillään 10% vahvuisena t4536Miehet lähtevät itse pois deittailumarkkinoilta
Ovat saaneet tarpeekseen naisista. Tyypillisin poistuja on: Koulutettu, työssäkäyvä, etsii pitkäaikaista parisuhdetta.164533Olen pahoillani mies ihan kaikesta
Et sinä ole edes tehnyt mitään väärää. Eihän kenestäkään ole pakko tykätä. Pyydän anteeksi kaikkea häiriköintiä, joka on61525Oikea nainen
On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t136518