Perinteinen Juhannus

Anonyymi-ap

Juhannusta vietetään, perinteisesti Johannes Kastajan syntymäpäivän muistoksi. eli 24 päivä kesäkuuta Se ajoittuu puolivuotta ennen Jeesuksen syntymää ja on kirkollinen juhlapäivä kuten Joulupäivä.Varsinkin me pohjoisen asukkaat haluamme juhlia kesää tänä ajankohtana, vaan Ilman alkuperäistä sanomaa se on useille vain pelkkä pyhäpäivä.

8

71

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Juhannuskin on menetetty rahan alttarille, siirretty väärälle kohtaa kesäkuuta ja ihan vain siksi, että työläiset ei saa ylimääräisiä vapaapäiviä. Mikään ei ole enää pyhää tuolla rahan alttarilla. Vietän oman Juhannukseni vasta sitten kun on oikea aika, elikkä aatto on 23. päivä ja sitten pidän kaksi pyhäpäivää. Ehdin vielä maanantaina 22. päivä ostamaan juhannusherkut: uutta perunaa, sipulinippu ja kaloja, jälkkäriksi leivon jotain tosi herkullista ja juomat tietenkin Alkosta.

    • Anonyymi00002

      Juhannus siirretty, viettäkäämme sitä vasta sitten kun on oikean jussin aika. Ostan paljon kaljaa ja jos ei sada työnnyn tuonne jokirantaan "eväineni" mölisemään. ja sääskiä syöttämään.

      • Anonyymi00003

        Eli perinteistä Jussia vietät.


      • Anonyymi00004
        Anonyymi00003 kirjoitti:

        Eli perinteistä Jussia vietät.

        Kyllä. Snobit uhoaa gurmeeruokineen ja kalleine viineineen viettävänsä luksusjuhannusta ja vielä väärään aikaan. Laittavat instaan kuvia pöperöistään ja naamat messingillä irvistelevät kuvissa.


      • Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        Kyllä. Snobit uhoaa gurmeeruokineen ja kalleine viineineen viettävänsä luksusjuhannusta ja vielä väärään aikaan. Laittavat instaan kuvia pöperöistään ja naamat messingillä irvistelevät kuvissa.

        eli vedät kossupullon sit vedät akkaas turpaa ja polliisit vie putkaan ,, turhaan pitkiä juttuja kirjoittelet alkoholismisi näkyy läpi,


      • Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        eli vedät kossupullon sit vedät akkaas turpaa ja polliisit vie putkaan ,, turhaan pitkiä juttuja kirjoittelet alkoholismisi näkyy läpi,

        Perisuomalaista Jussin juhlintaa, vaan kyllä nämä snobit ovat niitä jotka kokevat ahdistusta velkavankeutensa ansiosta ja.purkavat sen liiallisella alkoholin käytöllä oli sitten.Joulu tai Juhannus.


      • Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        Perisuomalaista Jussin juhlintaa, vaan kyllä nämä snobit ovat niitä jotka kokevat ahdistusta velkavankeutensa ansiosta ja.purkavat sen liiallisella alkoholin käytöllä oli sitten.Joulu tai Juhannus.

        Ahistaahan se ja paljon.Kun kaikki millä yrittää lexeillä, on merkkiä VELAKS.


      • Anonyymi00008
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        eli vedät kossupullon sit vedät akkaas turpaa ja polliisit vie putkaan ,, turhaan pitkiä juttuja kirjoittelet alkoholismisi näkyy läpi,

        Et siis ymmärtänyt lukemaasi. Kirjoitin, että ostan paljon kaljaa ja menen jokirantaan juopottelemaan ja mölisemään. Ei ole akkaa enkä koskaan ole kättä nostanut lyödäkseni.
        En ole alkoholisti, juhlistan vain juhannusta vähän eväitäni nautiskellen, käy rannassa, tarjoan sinullekin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2165
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1188
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      751
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      540
    Aihe