Juhannusta vietetään, perinteisesti Johannes Kastajan syntymäpäivän muistoksi. eli 24 päivä kesäkuuta Se ajoittuu puolivuotta ennen Jeesuksen syntymää ja on kirkollinen juhlapäivä kuten Joulupäivä.Varsinkin me pohjoisen asukkaat haluamme juhlia kesää tänä ajankohtana, vaan Ilman alkuperäistä sanomaa se on useille vain pelkkä pyhäpäivä.
Perinteinen Juhannus
8
71
Vastaukset
- Anonyymi00001
Juhannuskin on menetetty rahan alttarille, siirretty väärälle kohtaa kesäkuuta ja ihan vain siksi, että työläiset ei saa ylimääräisiä vapaapäiviä. Mikään ei ole enää pyhää tuolla rahan alttarilla. Vietän oman Juhannukseni vasta sitten kun on oikea aika, elikkä aatto on 23. päivä ja sitten pidän kaksi pyhäpäivää. Ehdin vielä maanantaina 22. päivä ostamaan juhannusherkut: uutta perunaa, sipulinippu ja kaloja, jälkkäriksi leivon jotain tosi herkullista ja juomat tietenkin Alkosta.
- Anonyymi00002
Juhannus siirretty, viettäkäämme sitä vasta sitten kun on oikean jussin aika. Ostan paljon kaljaa ja jos ei sada työnnyn tuonne jokirantaan "eväineni" mölisemään. ja sääskiä syöttämään.
- Anonyymi00003
Eli perinteistä Jussia vietät.
- Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Eli perinteistä Jussia vietät.
Kyllä. Snobit uhoaa gurmeeruokineen ja kalleine viineineen viettävänsä luksusjuhannusta ja vielä väärään aikaan. Laittavat instaan kuvia pöperöistään ja naamat messingillä irvistelevät kuvissa.
- Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Kyllä. Snobit uhoaa gurmeeruokineen ja kalleine viineineen viettävänsä luksusjuhannusta ja vielä väärään aikaan. Laittavat instaan kuvia pöperöistään ja naamat messingillä irvistelevät kuvissa.
eli vedät kossupullon sit vedät akkaas turpaa ja polliisit vie putkaan ,, turhaan pitkiä juttuja kirjoittelet alkoholismisi näkyy läpi,
- Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
eli vedät kossupullon sit vedät akkaas turpaa ja polliisit vie putkaan ,, turhaan pitkiä juttuja kirjoittelet alkoholismisi näkyy läpi,
Perisuomalaista Jussin juhlintaa, vaan kyllä nämä snobit ovat niitä jotka kokevat ahdistusta velkavankeutensa ansiosta ja.purkavat sen liiallisella alkoholin käytöllä oli sitten.Joulu tai Juhannus.
- Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Perisuomalaista Jussin juhlintaa, vaan kyllä nämä snobit ovat niitä jotka kokevat ahdistusta velkavankeutensa ansiosta ja.purkavat sen liiallisella alkoholin käytöllä oli sitten.Joulu tai Juhannus.
Ahistaahan se ja paljon.Kun kaikki millä yrittää lexeillä, on merkkiä VELAKS.
- Anonyymi00008
Anonyymi00005 kirjoitti:
eli vedät kossupullon sit vedät akkaas turpaa ja polliisit vie putkaan ,, turhaan pitkiä juttuja kirjoittelet alkoholismisi näkyy läpi,
Et siis ymmärtänyt lukemaasi. Kirjoitin, että ostan paljon kaljaa ja menen jokirantaan juopottelemaan ja mölisemään. Ei ole akkaa enkä koskaan ole kättä nostanut lyödäkseni.
En ole alkoholisti, juhlistan vain juhannusta vähän eväitäni nautiskellen, käy rannassa, tarjoan sinullekin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2032165
- 1341188
- 1131073
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa23827- 58806
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34751ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42638Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175584Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46567- 10540