Taloyhtiöt eivät halua sähköautoja

Anonyymi-ap

Parhaat taloyhtiöt eivät innostu sähköautoista. Sähköautoista muodostuu ikuinen riesa taloyhtiöille. Parasta on pysyä täysin puhtaana sähköautoriesasta.

180

378

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Ei onnistu. Sähköautot tunkee joka paikkaan. Ne on nyt sellaista saastetta, joka on pakko kestää, koska poliitikot niitä suosivat.

      • Anonyymi00054

        En muuttaisi yhtiöön jossa on patterilaatikkojen Lagus paikkoja
        Yksikin viallinen itse korjattu patterilaatikko voi polttaa koko talon

        No ei mun tarviikkaan kun mulla oma piha kasaan siihen hankki tai olla hankkimatta sähköauton latausta tai onhan siinä autooaikaasa jo 3x 35 A sähkölöhtö


      • Anonyymi00089
        Anonyymi00054 kirjoitti:

        En muuttaisi yhtiöön jossa on patterilaatikkojen Lagus paikkoja
        Yksikin viallinen itse korjattu patterilaatikko voi polttaa koko talon

        No ei mun tarviikkaan kun mulla oma piha kasaan siihen hankki tai olla hankkimatta sähköauton latausta tai onhan siinä autooaikaasa jo 3x 35 A sähkölöhtö

        Miksi taloyhtiössä pitää olla sähköauton latauspiste, eihän niissä ole bensapumppujakaan, pitää tankata huoltamolla.


      • Anonyymi00153
        Anonyymi00054 kirjoitti:

        En muuttaisi yhtiöön jossa on patterilaatikkojen Lagus paikkoja
        Yksikin viallinen itse korjattu patterilaatikko voi polttaa koko talon

        No ei mun tarviikkaan kun mulla oma piha kasaan siihen hankki tai olla hankkimatta sähköauton latausta tai onhan siinä autooaikaasa jo 3x 35 A sähkölöhtö

        Mikä tahansa auto voi oikeastaan polttaa koko talon jos auto on lähellä taloa parkissa.-sivu


    • Anonyymi00002

      Taloyhtiö = asukkaat eli osakkaat, aivna kuten Suomen valtio = kansalaiset.

      Ei ole erillistä taloyhtiötä mikä määräisi mitään vaan osakkeen omaistajat äänestää ja yhdessä päättää miten asiat hoidetaan.

      Jos talossa asuu vain eläkeläisiä mummoja niin tietenkään ei mihin kään uuteen eikä edes korjauksiin laiteta rahaa.

      • Anonyymi00004

        Korjauksiin pitääkin laittaa rahaa, mutta laturit ei ole korjausta, joten ne eivät ole tärkeitä.


      • Anonyymi00128

        Eikai niitten eläkeläismummojen pidä maksaa? En minäkään suostuisi maksamaan, jos olisi bensa-auto tai ei ollenkaan autoa. Eihän siinä ole mitään järkeä. Tuotahan voisi verrata kaupassa käymiseen, kävelet kaupan ympäri ja maksat kassalle vaikka viiskymppiä, etkä ole ostanut mitään. Sähkärien omistajat maksakoot ihan utse, mutta lienevät jo tottuneet elämään muiden kustannuksella?
        Aivan järjetöntä yrittää maksattaa niillä, jotka ei edes tarvitse.


    • Anonyymi00003

      Taloyhtiö koostuu osakkaista, ja he päättävät miten yhtiössä suhtaudutaan sähköautoihin. Meidän yhtiössä päätettiin jo liki 10 vuotta sitten, että kukin voi asennuttaa latausaseman omalla kustannuksellaan, ja se liitetään oman asunnon sähköliittymään. Nyt jo puolet osakkaista on hankkinut latausaseman parkkipaikalleen.

      • Anonyymi00006

        Kuulostaa siltä, että asut rivitalossa, koska kerrostalossa ei tuollainen liittäminen omaan sähköliittymään luultavasti onnistu.


      • Anonyymi00031
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        Kuulostaa siltä, että asut rivitalossa, koska kerrostalossa ei tuollainen liittäminen omaan sähköliittymään luultavasti onnistu.

        Näin on. Omakotitalo olisi paras, hyvä rivitaloyhtiö seuraava, ja kerrostaloon saavat minut kärrätä sitten, kun en pysty vastaan tappelemaan.
        Kerrostaloonkin saadaan latauspaikat enemmistöpäätöksellä, aivan kuten hissitkin. Muutama jäärä ei sitä pysty estämään. Rahoitus, vastikkeet ja jakoperusteet ovat sitten oma asiansa.


      • Anonyymi00130

        Juuri noin fikä eläke.ummojen/-pappojen piikkiin, joilla ei edes autoa ole.


      • Anonyymi00134
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        Kuulostaa siltä, että asut rivitalossa, koska kerrostalossa ei tuollainen liittäminen omaan sähköliittymään luultavasti onnistu.

        Kuulostaa siltä, että asut rivitalossa, koska kerrostalossa ei tuollainen liittäminen omaan sähköliittymään luultavasti onnistu.

        Asun kahden kerrostalon asuntoosakeyhtiössä. parkkipaikallemme tuli nyt ensimmäinen sähköauton latauspaikka auton omistajan maksamana. Hidas lataus, mutta on autolla aikaa pihassa seisoa.


    • Anonyymi00005

      " Sähköautoista muodostuu ikuinen riesa taloyhtiöille." Tarkentaisitko hiukan tätä lausetta kiitos!

    • Anonyymi00007

      Kerro toki mikä riesa sähköauto on taloyhtiölle. Kerran tehdään latauspiste ja siinä kaikki. Ei vuoda öljyä, eikä kukaan häiriinny kun auto lähtee hiljaisesti liikkeelle ilman savua.

      • Anonyymi00045

        kyllä sähköautotkin voi vuotaa öljyä pöllö


      • Anonyymi00070
        Anonyymi00045 kirjoitti:

        kyllä sähköautotkin voi vuotaa öljyä pöllö

        Se onkin vihreä, joka kuvittelee, että sähköautossa ei ole lainkaan öljyä 🤣


      • Anonyymi00131

        Varmaan tarkoitti sitä paloa. "Ei mun auto ainakaan.pala"😁


      • Anonyymi00135
        Anonyymi00131 kirjoitti:

        Varmaan tarkoitti sitä paloa. "Ei mun auto ainakaan.pala"😁

        Tilastojen mukaan bensa-autot syttyvät åpaljon sähköautoja useammin autojen määrä huomioiden.


    • Anonyymi00008

      Asnnonostajat eivät osta asuntoa jos taloyhtiössä ole vähintään mahdollisuutta hankkia sähköauton latauspistettä ja jos sellainen on valmiina, niin asunto on helppo myydä.

      • Anonyymi00009

        Asumisen taso on valahtanut huteralle pohjalle, jos latausmahdollisuus takaa asuntokaupan. Pyhän lehmän syöttäminen ensin ja asukkaat tulevat sitten perässä. Kyllä on naurettavuuden ja köyhyyden huippu. Polttariautoilijat eivät alistu tuollaiseen nöyryyytykseen.


      • Anonyymi00011
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        Asumisen taso on valahtanut huteralle pohjalle, jos latausmahdollisuus takaa asuntokaupan. Pyhän lehmän syöttäminen ensin ja asukkaat tulevat sitten perässä. Kyllä on naurettavuuden ja köyhyyden huippu. Polttariautoilijat eivät alistu tuollaiseen nöyryyytykseen.

        No eipä se nyt sitä takaa, mutta jos latausmahdollisuutta ei ole niin se rajaa jonkinlaisen ostajajoukon pois (riippuu sitten ihan asunnosta kuinka ison). Ihan niin kuin mikä tahansa muukin seikka joka selvästi vaikuttaa asumismukavuuteen.


      • Anonyymi00016
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        No eipä se nyt sitä takaa, mutta jos latausmahdollisuutta ei ole niin se rajaa jonkinlaisen ostajajoukon pois (riippuu sitten ihan asunnosta kuinka ison). Ihan niin kuin mikä tahansa muukin seikka joka selvästi vaikuttaa asumismukavuuteen.

        Latausmahdollisuus ei vaikuta yhtään mitään asumismukavuuteen.


      • Anonyymi00025
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        Asumisen taso on valahtanut huteralle pohjalle, jos latausmahdollisuus takaa asuntokaupan. Pyhän lehmän syöttäminen ensin ja asukkaat tulevat sitten perässä. Kyllä on naurettavuuden ja köyhyyden huippu. Polttariautoilijat eivät alistu tuollaiseen nöyryyytykseen.

        Ootte te maksaneet bensastakin 2,50 ja dieselistä lähes 3.


      • Anonyymi00028
        Anonyymi00025 kirjoitti:

        Ootte te maksaneet bensastakin 2,50 ja dieselistä lähes 3.

        Noista yksittäisistä hintapiikeistä ei tarvitse välittää. Nytkin bensa ja diesel maksaa tuota vähemmän ja hinta on menossa alas. Ja onhan pörssisähkökin hetken maksanut yli euroakin per kWh.


      • Anonyymi00032
        Anonyymi00016 kirjoitti:

        Latausmahdollisuus ei vaikuta yhtään mitään asumismukavuuteen.

        Sitten ei varmaan sinun asumismukavuuteen vaikuta kantovesi ja oma puulämmityskään?


      • Anonyymi00046
        Anonyymi00025 kirjoitti:

        Ootte te maksaneet bensastakin 2,50 ja dieselistä lähes 3.

        ei meillä koskaan ole tuon hintaista ollut max 2,2e


      • Anonyymi00136

        Juuri näin. Sähköauton latausmahdollisuus nostaa kaikkien asuntjen hintaa.


      • Anonyymi00159
        Anonyymi00136 kirjoitti:

        Juuri näin. Sähköauton latausmahdollisuus nostaa kaikkien asuntjen hintaa.

        Latausmahdollisuus ei nosta asunnon arvoa eurollakaan.


      • Anonyymi00169
        Anonyymi00016 kirjoitti:

        Latausmahdollisuus ei vaikuta yhtään mitään asumismukavuuteen.

        Oletko itse kokeillut? Ainakin minulla se on parantamut asumismukavuutta suuresti. Auto on aina ladattu ja valmis lähtöön. Muutamassa minuutissa lämmitettynä tai viilennettynä.


      • Anonyymi00171
        Anonyymi00016 kirjoitti:

        Latausmahdollisuus ei vaikuta yhtään mitään asumismukavuuteen.

        Kyllä se ainakin minun asumismukavuutta paransi huomattavasti. Nyt on auto aina tarvittaessa ladattu ja valmis lähtöön.
        Naapurin latausasema ei vaikuta mitenkään mimunkaan asumismukavuuteen.


      • Anonyymi00172
        Anonyymi00028 kirjoitti:

        Noista yksittäisistä hintapiikeistä ei tarvitse välittää. Nytkin bensa ja diesel maksaa tuota vähemmän ja hinta on menossa alas. Ja onhan pörssisähkökin hetken maksanut yli euroakin per kWh.

        Nyt se pörssisähkö onkin sitten taas vaihteeksi ilmaista. Vain siirto ja vetot maksavat hieman.


    • Anonyymi00010

      V8 on paras ilman mitään sähkötukihärpäkkeitä. Juu syö bensaa mutta sitä saa edelleen.

      • Anonyymi00047

        joku 7.2 litrainen 180 heppainen lotko voi helvetti


      • Anonyymi00111
        Anonyymi00047 kirjoitti:

        joku 7.2 litrainen 180 heppainen lotko voi helvetti

        Paljos sun Toyotan teho on mitattuna renkaalta?
        Vai oliko vain ilmoitettu teho tiedossa?

        Aika helposti sitä tehoa saa V8 tai mistä vain moottorista jos sitä haluaa.
        Litrasesta otetaan jo yli 200HP vaparina ja Autoissa normi taitaa olla jossain 1.6l ja 180HP tai vähän yli turbolla. Tosin saa siitä enemmän jos haluaa.

        2,0l Bensa turbo antaa yleensä 300 tai vähän yli.
        Sen kun tilaat moottorin mikä antaa yli 3000HP jos tarvitset.
        Niitä saa jos haluaa ja rahaa on.
        https://www.stevemorrisengines.com/engines/smx-4500-hp?srsltid=AfmBOoofx0DTaQ9MhvRgpjdo8SfECHp8heQ_aAAZJ7ykER3P_WTJ83Zn

        Ei tarvitse itkeä sen tehon puutteen takia.


      • Anonyymi00133
        Anonyymi00047 kirjoitti:

        joku 7.2 litrainen 180 heppainen lotko voi helvetti

        Ai sitä murinaa ja kun painaa tallan pohjaan.. sä et tiedäkkään, mitä auto voi olla, kun leikit lelulla.


      • Anonyymi00173
        Anonyymi00047 kirjoitti:

        joku 7.2 litrainen 180 heppainen lotko voi helvetti

        Iso mopo, jossa ääni on parasta antia. Noin tehotonta mopoa minulle ole ollutkaan aikoihin.


    • Anonyymi00012

      Asunto-osake taloyhtiöstä jossa ei ole latausmahdollisuutta tai sitä ei voi omalla rahalla rakentaa on yhtä haluttava kuin osake yhtiössä on homeongelma tai putkiremontti tekemättä.

      Asunnon ostaminen on pitkän aikajakson sijoitus ja tuollainen slummi-as oy on sellainen joka kannattaa kiertää kaukaa.
      Noiden hinnat ovat isossa laskussa eikä niihin kannata sijoittaa penniäkään.

      • Anonyymi00013

        Latausmahdollisuus ei ole edes tuhannen tärkeimmän asian joukossa. Jopa nurmikon kunto on tärkeämpi asia taloyhtiössä kuin latausmahdollisuus.

        Vertailu johonkin homeongelmaan tai putkiremonttiin on suoranainen idiotismin huippu. Naurettavampaa vertailua en ole koskaan kuullut.

        Latausmahdollisuus on muutenkin maksimissaan tonnin arvoinen asia eli sitä enempää ylimääräistä ei asunnosta kannata maksaa latausmahdollisuuden takia.

        Ja suurimmalle osalle asuntoa ostaville latausmahdollisuus on arvoton sontatieto eikä vaikuta asunnon hankintaan.


      • Anonyymi00014

        "Asunnon ostaminen on pitkän aikajakson sijoitus ja tuollainen slummi-as oy on sellainen joka kannattaa kiertää kaukaa.
        Noiden hinnat ovat isossa laskussa eikä niihin kannata sijoittaa penniäkään."

        Todellisuudessa latausmahdollisuudella tai sen puuttumisella ei ole mitään vaikutusta asuntojen arvoon tai sen myyntimahdollisuuksiin. Ja miksi kukaan järkevä ihminen maksaisi edes tonnia latausmahdollisuudesta asunnossa kun on todennäköistä, että sen saa asuntoon lisättyä satasilla muutaman vuoden sisällä?

        Edelleenkin nämä sähköautofanaatikkojen typerät höpinät latausmahdollisuudesta valtavasta vaikutuksesta asunnon arvoon ja myyntiin ovat idioottimaisia. Todellisuudessa kukaan järkevä ei maksa mitään ylimääräistä latausmahdollisuudesta.


      • Anonyymi00015
        Anonyymi00014 kirjoitti:

        "Asunnon ostaminen on pitkän aikajakson sijoitus ja tuollainen slummi-as oy on sellainen joka kannattaa kiertää kaukaa.
        Noiden hinnat ovat isossa laskussa eikä niihin kannata sijoittaa penniäkään."

        Todellisuudessa latausmahdollisuudella tai sen puuttumisella ei ole mitään vaikutusta asuntojen arvoon tai sen myyntimahdollisuuksiin. Ja miksi kukaan järkevä ihminen maksaisi edes tonnia latausmahdollisuudesta asunnossa kun on todennäköistä, että sen saa asuntoon lisättyä satasilla muutaman vuoden sisällä?

        Edelleenkin nämä sähköautofanaatikkojen typerät höpinät latausmahdollisuudesta valtavasta vaikutuksesta asunnon arvoon ja myyntiin ovat idioottimaisia. Todellisuudessa kukaan järkevä ei maksa mitään ylimääräistä latausmahdollisuudesta.

        Lisäksi jos on tolpat niin toisinaan riittää että annetaan lupa ladata tolpasta. Latausnopeudella ei ole paskankaan väliä, kyllä 1,5 kW pitäisi hyvin riittää.


      • Anonyymi00017

        Voihan sitä tuollaistakin kuvitella .


      • Anonyymi00020
        Anonyymi00013 kirjoitti:

        Latausmahdollisuus ei ole edes tuhannen tärkeimmän asian joukossa. Jopa nurmikon kunto on tärkeämpi asia taloyhtiössä kuin latausmahdollisuus.

        Vertailu johonkin homeongelmaan tai putkiremonttiin on suoranainen idiotismin huippu. Naurettavampaa vertailua en ole koskaan kuullut.

        Latausmahdollisuus on muutenkin maksimissaan tonnin arvoinen asia eli sitä enempää ylimääräistä ei asunnosta kannata maksaa latausmahdollisuuden takia.

        Ja suurimmalle osalle asuntoa ostaville latausmahdollisuus on arvoton sontatieto eikä vaikuta asunnon hankintaan.

        Kyse ei ole latausmahdollisuuden tuomasta lisähinnasta, vaan siitä että kiinnostaako asunto yleensäkään kaikki muuten potentiaalisia ostajia mikäli latausmahdollisuutta ei ole.

        "Ja suurimmalle osalle asuntoa ostaville latausmahdollisuus on arvoton sontatieto eikä vaikuta asunnon hankintaan."

        Mutta silti on se mahdollisuus että se sinun asuntosi olisi muuten aivan täydellinen jollekin ostajalle, mutta siitä puuttuu se auton latausmahdollisuus -> ei kauppoja.


      • Anonyymi00021
        Anonyymi00020 kirjoitti:

        Kyse ei ole latausmahdollisuuden tuomasta lisähinnasta, vaan siitä että kiinnostaako asunto yleensäkään kaikki muuten potentiaalisia ostajia mikäli latausmahdollisuutta ei ole.

        "Ja suurimmalle osalle asuntoa ostaville latausmahdollisuus on arvoton sontatieto eikä vaikuta asunnon hankintaan."

        Mutta silti on se mahdollisuus että se sinun asuntosi olisi muuten aivan täydellinen jollekin ostajalle, mutta siitä puuttuu se auton latausmahdollisuus -> ei kauppoja.

        Valtaosalle asunto menee edelleen myyntiin hyvällä hintaa vaikka ei latausmahdollisuutta olisikaan. Ja asuntoa myyvän kannalta on yksi paskan hailee onko potentiaalisia ostajia tasan yksi tai tuhat. Asunto myydään kuitenkin vain yhdelle ostajalle. Joten on ihan sama, vaikka joku typerä sähköautofanaatikko ei asuntoa kelpuutakaan, jos toinen ostaja on olemassa. Asunnon ei tarvitse kiinnostaa kaikkia, riittää että siitä on kiinnostunut yksi henkilö.


      • Anonyymi00023
        Anonyymi00014 kirjoitti:

        "Asunnon ostaminen on pitkän aikajakson sijoitus ja tuollainen slummi-as oy on sellainen joka kannattaa kiertää kaukaa.
        Noiden hinnat ovat isossa laskussa eikä niihin kannata sijoittaa penniäkään."

        Todellisuudessa latausmahdollisuudella tai sen puuttumisella ei ole mitään vaikutusta asuntojen arvoon tai sen myyntimahdollisuuksiin. Ja miksi kukaan järkevä ihminen maksaisi edes tonnia latausmahdollisuudesta asunnossa kun on todennäköistä, että sen saa asuntoon lisättyä satasilla muutaman vuoden sisällä?

        Edelleenkin nämä sähköautofanaatikkojen typerät höpinät latausmahdollisuudesta valtavasta vaikutuksesta asunnon arvoon ja myyntiin ovat idioottimaisia. Todellisuudessa kukaan järkevä ei maksa mitään ylimääräistä latausmahdollisuudesta.

        Ei varmaan vaikuta arvoon, mutta myyntiin vaikuttaa. Vastattain jätin asunnon ostotarjousen tekemättä, kun selvisi ettei latausmahdollisuutta ole edes näköpiirissä.

        Meillä on kakkosasunto taloyhtiössä, jossa ei ole latausmahdollisuutta. Kun ostimme asunnon10 v sitten, sillä ei ollut mitään merkitystä. Nykyään alkaa olla ja onkin, vallankin isommissa keskuksissa.
        Olen kuullut, että latausmahdollisuutta kyselevät lähes kaikki ko. yhtiön asunnoista kiinnostuneet. Sitä en tiedä, onko vaikuttanut kaupantekoon, mutta jos arvaisin, niin on.
        Ei ole tarinaa, vaan täyttä totta.


      • Anonyymi00024
        Anonyymi00015 kirjoitti:

        Lisäksi jos on tolpat niin toisinaan riittää että annetaan lupa ladata tolpasta. Latausnopeudella ei ole paskankaan väliä, kyllä 1,5 kW pitäisi hyvin riittää.

        1,5 kW riittää todella hyvin, jos auto saa seistä laturissa 10 tuntia ja päivittäinen ajomatka on kesällä 100 km ja talvella 50 km. "Varatankkia" ei tosin jää kilowattiakaan.


      • Anonyymi00027
        Anonyymi00024 kirjoitti:

        1,5 kW riittää todella hyvin, jos auto saa seistä laturissa 10 tuntia ja päivittäinen ajomatka on kesällä 100 km ja talvella 50 km. "Varatankkia" ei tosin jää kilowattiakaan.

        Ja useimmat kaupunkilaiset ajavat paljon tuotakin vähemmän ja jos haluaa matkata kauemmaksi niin sitten vain lataa julkisilla latureilla. Eli 1,5 kW riittää hyvin laturin nopeudeksi, turha taloyhtiön on haaskata rahoja tehokkaampiin latureihin. 11 kW latausasemien hankkiminen olisi typerää ja pelkkää rahojen haaskausta.


      • Anonyymi00030
        Anonyymi00023 kirjoitti:

        Ei varmaan vaikuta arvoon, mutta myyntiin vaikuttaa. Vastattain jätin asunnon ostotarjousen tekemättä, kun selvisi ettei latausmahdollisuutta ole edes näköpiirissä.

        Meillä on kakkosasunto taloyhtiössä, jossa ei ole latausmahdollisuutta. Kun ostimme asunnon10 v sitten, sillä ei ollut mitään merkitystä. Nykyään alkaa olla ja onkin, vallankin isommissa keskuksissa.
        Olen kuullut, että latausmahdollisuutta kyselevät lähes kaikki ko. yhtiön asunnoista kiinnostuneet. Sitä en tiedä, onko vaikuttanut kaupantekoon, mutta jos arvaisin, niin on.
        Ei ole tarinaa, vaan täyttä totta.

        Aika vaihtaa jo uuteen...osakkeesi?.


      • Anonyymi00063
        Anonyymi00027 kirjoitti:

        Ja useimmat kaupunkilaiset ajavat paljon tuotakin vähemmän ja jos haluaa matkata kauemmaksi niin sitten vain lataa julkisilla latureilla. Eli 1,5 kW riittää hyvin laturin nopeudeksi, turha taloyhtiön on haaskata rahoja tehokkaampiin latureihin. 11 kW latausasemien hankkiminen olisi typerää ja pelkkää rahojen haaskausta.

        Ehkä sinulle riittää, minä tarvitsen latausmahdollisuuden joka on säädettävissä 3 x 6-16A. Tehottomampi ei sovi meidän tarpeisiin.


      • Anonyymi00071
        Anonyymi00063 kirjoitti:

        Ehkä sinulle riittää, minä tarvitsen latausmahdollisuuden joka on säädettävissä 3 x 6-16A. Tehottomampi ei sovi meidän tarpeisiin.

        Ja kukaan ei piittaa paskaakaan juuri sinun tarpeistasi. Taloyhtiön asioita ei pidä hoitaa yhden narsistisen ääliön mielipiteiden mukaan. Koska 1,5 kW riittää lähes kaikille niin sitä nopeampaan lataukseen ei kannata laittaa rahaa.


      • Anonyymi00086
        Anonyymi00021 kirjoitti:

        Valtaosalle asunto menee edelleen myyntiin hyvällä hintaa vaikka ei latausmahdollisuutta olisikaan. Ja asuntoa myyvän kannalta on yksi paskan hailee onko potentiaalisia ostajia tasan yksi tai tuhat. Asunto myydään kuitenkin vain yhdelle ostajalle. Joten on ihan sama, vaikka joku typerä sähköautofanaatikko ei asuntoa kelpuutakaan, jos toinen ostaja on olemassa. Asunnon ei tarvitse kiinnostaa kaikkia, riittää että siitä on kiinnostunut yksi henkilö.

        "Joten on ihan sama, vaikka joku typerä sähköautofanaatikko ei asuntoa kelpuutakaan, jos toinen ostaja on olemassa. Asunnon ei tarvitse kiinnostaa kaikkia, riittää että siitä on kiinnostunut yksi henkilö."

        Tässä ainut mutta on vain se että JOS se toinen ostaja on olemassa...ja että hän on valmis maksamaan saman hinnan.


      • Anonyymi00139
        Anonyymi00013 kirjoitti:

        Latausmahdollisuus ei ole edes tuhannen tärkeimmän asian joukossa. Jopa nurmikon kunto on tärkeämpi asia taloyhtiössä kuin latausmahdollisuus.

        Vertailu johonkin homeongelmaan tai putkiremonttiin on suoranainen idiotismin huippu. Naurettavampaa vertailua en ole koskaan kuullut.

        Latausmahdollisuus on muutenkin maksimissaan tonnin arvoinen asia eli sitä enempää ylimääräistä ei asunnosta kannata maksaa latausmahdollisuuden takia.

        Ja suurimmalle osalle asuntoa ostaville latausmahdollisuus on arvoton sontatieto eikä vaikuta asunnon hankintaan.

        "Latausmahdollisuus ei ole edes tuhannen tärkeimmän asian joukossa. Jopa nurmikon kunto on tärkeämpi asia taloyhtiössä kuin latausmahdollisuus."

        Eikä sitä sähkövaloakaan oikestaan tarvota, kun on se isoisän öljylamppu vintillä.

        Tosiasia on, että sähköautot lisääntyvät hyvää vauhtia. Jokainen vastuuntuntoinen taloyhtiön hallitus varautuu latauspaikkoihin ainakin selvittämällä talon sähköverkon keston.


    • Anonyymi00018

      "Todellisuudessa latausmahdollisuudella tai sen puuttumisella ei ole mitään vaikutusta asuntojen arvoon tai sen myyntimahdollisuuksiin."
      Tuo on sinun arviosi asiasta ja voit vapaasti sijoittaa omat rahasi tuon arvion mukaan.
      Onnea valitsemallesi polulle.

      • Anonyymi00019

        Latausmahdollisuus ei ole tärkeä asia taloyhtiössä tai asunnossa, koska sen lisäys maksaa vähemmän kuin asunnon tapetointi uudelleen. Ja miksi edes sähköauton omistava maksaisi kymppitonneja pelkästä latausmahdollisuudesta?


      • Anonyymi00022
        Anonyymi00019 kirjoitti:

        Latausmahdollisuus ei ole tärkeä asia taloyhtiössä tai asunnossa, koska sen lisäys maksaa vähemmän kuin asunnon tapetointi uudelleen. Ja miksi edes sähköauton omistava maksaisi kymppitonneja pelkästä latausmahdollisuudesta?

        Opettelepa lukemaan.

        "Asunto-osake taloyhtiöstä jossa ei ole latausmahdollisuutta tai sitä ei voi omalla rahalla rakentaa on yhtä haluttava kuin osake yhtiössä on homeongelma tai putkiremontti tekemättä."

        Terveeseen taloyhtiöön voi halutessaan rakentaa latauspaikan omalla rahalla ja silloin ongelmaa ei ole.
        Slummiyhtiöitä ovat ne joissa latauspaikkaa ei pysty rakentamaan joko teknisistä syistä tai siksi että osakaskunta on juuttunut Paavo Väyrysen aikaan.


      • Anonyymi00026
        Anonyymi00022 kirjoitti:

        Opettelepa lukemaan.

        "Asunto-osake taloyhtiöstä jossa ei ole latausmahdollisuutta tai sitä ei voi omalla rahalla rakentaa on yhtä haluttava kuin osake yhtiössä on homeongelma tai putkiremontti tekemättä."

        Terveeseen taloyhtiöön voi halutessaan rakentaa latauspaikan omalla rahalla ja silloin ongelmaa ei ole.
        Slummiyhtiöitä ovat ne joissa latauspaikkaa ei pysty rakentamaan joko teknisistä syistä tai siksi että osakaskunta on juuttunut Paavo Väyrysen aikaan.

        Tuo vertailusi oli kuitenkin naurettavan typerää paskaa. Itse asiassa asunnon tapetti on merkittävämpi asia kuin latausmahdollisuus. Edelleenkään latausmahdollisuus ei ole edes tuhannen tärkeimmän asian joukossa asunnossa.

        Tuon vaikutus asunnon arvoon ei ole edes tonnia ja useimpia asuntoa ostavia ei latausmahdollisuus kiinnosta.

        Edelleenkin sellainen, joka maksaa yli kymppitonnin enemmän asunnosta jossa on latausmahdollisuus on aivoton laskukyvytön idiootti.


      • Anonyymi00029
        Anonyymi00026 kirjoitti:

        Tuo vertailusi oli kuitenkin naurettavan typerää paskaa. Itse asiassa asunnon tapetti on merkittävämpi asia kuin latausmahdollisuus. Edelleenkään latausmahdollisuus ei ole edes tuhannen tärkeimmän asian joukossa asunnossa.

        Tuon vaikutus asunnon arvoon ei ole edes tonnia ja useimpia asuntoa ostavia ei latausmahdollisuus kiinnosta.

        Edelleenkin sellainen, joka maksaa yli kymppitonnin enemmän asunnosta jossa on latausmahdollisuus on aivoton laskukyvytön idiootti.

        "Edelleenkin sellainen, joka maksaa yli kymppitonnin enemmän asunnosta jossa on latausmahdollisuus on aivoton laskukyvytön idiootti."

        Olet pihalla kuin puistotäti. Tarjolla on niin paljon asuntoja että pienikin vika jättää nuo vialliset asunnot sivuraiteille. Myyntiajat venyvät ja hinnat putoavat.

        Onnea vaan yritykselle myydä tuollaista ongelma-asuntoa. Kun hyviäkin on tarjolla pitkät rivit.


      • Anonyymi00033
        Anonyymi00029 kirjoitti:

        "Edelleenkin sellainen, joka maksaa yli kymppitonnin enemmän asunnosta jossa on latausmahdollisuus on aivoton laskukyvytön idiootti."

        Olet pihalla kuin puistotäti. Tarjolla on niin paljon asuntoja että pienikin vika jättää nuo vialliset asunnot sivuraiteille. Myyntiajat venyvät ja hinnat putoavat.

        Onnea vaan yritykselle myydä tuollaista ongelma-asuntoa. Kun hyviäkin on tarjolla pitkät rivit.

        Latausmahdollisuuden puute ei ole niin merkittävä puute, että se vaikuttaisi edes tonnia asunnon arvoon. Ja olen edelleen sitä mieltä, että jos maksaa yli kymppitonnin lisää vain sen takia että taloyhtiössä on latausmahdollisuus on naurettavan typerä laskukyvytön idiootti.

        Etenkin kun riittää, että annetaan lupa ladata tolpasta eli vaikka sellaisella 1,5 kW latausnopeudella. Ei taloyhtiön kannata haaskata rahoja tuota nopeampiin latureihin ja sähköinfraan sähköautofanaatikkojen itkemisen takia.


      • Anonyymi00034
        Anonyymi00029 kirjoitti:

        "Edelleenkin sellainen, joka maksaa yli kymppitonnin enemmän asunnosta jossa on latausmahdollisuus on aivoton laskukyvytön idiootti."

        Olet pihalla kuin puistotäti. Tarjolla on niin paljon asuntoja että pienikin vika jättää nuo vialliset asunnot sivuraiteille. Myyntiajat venyvät ja hinnat putoavat.

        Onnea vaan yritykselle myydä tuollaista ongelma-asuntoa. Kun hyviäkin on tarjolla pitkät rivit.

        Ja edelleen, rumat tapetit on monta kertaa merkittävämpi vika kuin latausmahdollisuuden puute.


      • Anonyymi00035
        Anonyymi00034 kirjoitti:

        Ja edelleen, rumat tapetit on monta kertaa merkittävämpi vika kuin latausmahdollisuuden puute.

        Jos haluat asian noin nähdä niin se on ok. Niinkuin sanoin niin olet asuntomarkkinoista pihalla kuin puistotäti.


      • Anonyymi00037
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        Latausmahdollisuuden puute ei ole niin merkittävä puute, että se vaikuttaisi edes tonnia asunnon arvoon. Ja olen edelleen sitä mieltä, että jos maksaa yli kymppitonnin lisää vain sen takia että taloyhtiössä on latausmahdollisuus on naurettavan typerä laskukyvytön idiootti.

        Etenkin kun riittää, että annetaan lupa ladata tolpasta eli vaikka sellaisella 1,5 kW latausnopeudella. Ei taloyhtiön kannata haaskata rahoja tuota nopeampiin latureihin ja sähköinfraan sähköautofanaatikkojen itkemisen takia.

        Tottahan se vaikuttaa asunnon arvoon ja varsinkin haluttavuuteen ja se onkin tällä hetkellä todella iso asia. Sama oli aikanaan kaapeli-tv:n kanssa sitä alettiin kauppaamaan taloyhtiöihin, vanhukset ja juntit olivat vastaan ihan hurmiossa ja järkevät ymmärsivät, että se on tulevaisuutta ja tulee jossain vaiheessa kuitenkin ja on pitkän päälle järkevä hankinta.


      • Anonyymi00039
        Anonyymi00034 kirjoitti:

        Ja edelleen, rumat tapetit on monta kertaa merkittävämpi vika kuin latausmahdollisuuden puute.

        Tapetit on helppo uusia ja moni sen tekee joka tapauksessa.


      • Anonyymi00040
        Anonyymi00037 kirjoitti:

        Tottahan se vaikuttaa asunnon arvoon ja varsinkin haluttavuuteen ja se onkin tällä hetkellä todella iso asia. Sama oli aikanaan kaapeli-tv:n kanssa sitä alettiin kauppaamaan taloyhtiöihin, vanhukset ja juntit olivat vastaan ihan hurmiossa ja järkevät ymmärsivät, että se on tulevaisuutta ja tulee jossain vaiheessa kuitenkin ja on pitkän päälle järkevä hankinta.

        Ja nykyään kukaan ei piittaa onko asunnossa kaapeli-tv:tä tai ei. Silläkään ei ole mitään vaikutusta asunnon arvoon. Useimmat ei käytä kaapelinettiäkään.


      • Anonyymi00041
        Anonyymi00037 kirjoitti:

        Tottahan se vaikuttaa asunnon arvoon ja varsinkin haluttavuuteen ja se onkin tällä hetkellä todella iso asia. Sama oli aikanaan kaapeli-tv:n kanssa sitä alettiin kauppaamaan taloyhtiöihin, vanhukset ja juntit olivat vastaan ihan hurmiossa ja järkevät ymmärsivät, että se on tulevaisuutta ja tulee jossain vaiheessa kuitenkin ja on pitkän päälle järkevä hankinta.

        Eli annetaan lupa ladata sähköautoa tolpasta 1,5 kW nopeudella ja asia on sillä hoidettu.


      • Anonyymi00042
        Anonyymi00040 kirjoitti:

        Ja nykyään kukaan ei piittaa onko asunnossa kaapeli-tv:tä tai ei. Silläkään ei ole mitään vaikutusta asunnon arvoon. Useimmat ei käytä kaapelinettiäkään.

        Itse asiassa monissa taloyhtiöissä harkitaan pikemminkin kaapeli-tv:stä luopumista. Valokuitu voi joillekin olla mukava (tosin useimmille riittää 4G tai 5G kännykän kautta), mutta kaapeli-tv:tä harva enää kaipaa eikä se nosta asunnon arvoa.


      • Anonyymi00061
        Anonyymi00026 kirjoitti:

        Tuo vertailusi oli kuitenkin naurettavan typerää paskaa. Itse asiassa asunnon tapetti on merkittävämpi asia kuin latausmahdollisuus. Edelleenkään latausmahdollisuus ei ole edes tuhannen tärkeimmän asian joukossa asunnossa.

        Tuon vaikutus asunnon arvoon ei ole edes tonnia ja useimpia asuntoa ostavia ei latausmahdollisuus kiinnosta.

        Edelleenkin sellainen, joka maksaa yli kymppitonnin enemmän asunnosta jossa on latausmahdollisuus on aivoton laskukyvytön idiootti.

        Latausmahdollisuus on jo nykyään tärkeä hyvin monille. Tuskin vaikutusta hintaan, mutta asunnon haluttavuuteen sillä alkaa olla suuri - jopa erittäin suuri vaikutus.
        T: Kaupat jäi tekemättä, arvaatko miksi?


      • Anonyymi00062
        Anonyymi00022 kirjoitti:

        Opettelepa lukemaan.

        "Asunto-osake taloyhtiöstä jossa ei ole latausmahdollisuutta tai sitä ei voi omalla rahalla rakentaa on yhtä haluttava kuin osake yhtiössä on homeongelma tai putkiremontti tekemättä."

        Terveeseen taloyhtiöön voi halutessaan rakentaa latauspaikan omalla rahalla ja silloin ongelmaa ei ole.
        Slummiyhtiöitä ovat ne joissa latauspaikkaa ei pysty rakentamaan joko teknisistä syistä tai siksi että osakaskunta on juuttunut Paavo Väyrysen aikaan.

        On vaikeaa myös tapauksessa, jossa iso parkkipaikka on kahden Asunto Oy:n, yhden Kiinteistö Oy:n ja yhden Ason yhteinen. Kuudes vuosi ihmettelyä ja keskustelua, minkäänmoista päätöstä ei vaan saada aikaan.


      • Anonyymi00088
        Anonyymi00019 kirjoitti:

        Latausmahdollisuus ei ole tärkeä asia taloyhtiössä tai asunnossa, koska sen lisäys maksaa vähemmän kuin asunnon tapetointi uudelleen. Ja miksi edes sähköauton omistava maksaisi kymppitonneja pelkästä latausmahdollisuudesta?

        Et taida ymmärtää laisinkaan miten asunto-osakeyhtiön päätöksenteko toimii?

        Tapetointi on pikkujuttu, sen voi jokainen toteuttaa omaan asuntoonsa aivan vapaasti ja milloin haluaa. Latausmahdollisuus taas vaatii taloyhtiön päätöksen, ja se huonoimmassa tapauksessa joko kestää vuosia tai sitten osakkaat eivät vaan sitä yksinkertaisesti halua. Mikä sekin ihan ok päätös sinänsä, mutta johtaa siihen että osa ihmisistä ei kyseisestä taloyhtiöstä halua asunto ostaa.


      • Anonyymi00094
        Anonyymi00088 kirjoitti:

        Et taida ymmärtää laisinkaan miten asunto-osakeyhtiön päätöksenteko toimii?

        Tapetointi on pikkujuttu, sen voi jokainen toteuttaa omaan asuntoonsa aivan vapaasti ja milloin haluaa. Latausmahdollisuus taas vaatii taloyhtiön päätöksen, ja se huonoimmassa tapauksessa joko kestää vuosia tai sitten osakkaat eivät vaan sitä yksinkertaisesti halua. Mikä sekin ihan ok päätös sinänsä, mutta johtaa siihen että osa ihmisistä ei kyseisestä taloyhtiöstä halua asunto ostaa.

        "Tapetointi on pikkujuttu, sen voi jokainen toteuttaa omaan asuntoonsa aivan vapaasti ja milloin haluaa. "

        Ja on pikkujuttu mennä lataamaan julkisille latureille. Todellisuudessa tapetointi vaatii enemmän.

        En edelleenkään näe latausmahdollisuutta edes tonnin arvoisena asiana.


      • Anonyymi00095
        Anonyymi00094 kirjoitti:

        "Tapetointi on pikkujuttu, sen voi jokainen toteuttaa omaan asuntoonsa aivan vapaasti ja milloin haluaa. "

        Ja on pikkujuttu mennä lataamaan julkisille latureille. Todellisuudessa tapetointi vaatii enemmän.

        En edelleenkään näe latausmahdollisuutta edes tonnin arvoisena asiana.

        Et ymmärtänyt koko viestin pointtia. Olet kyllä osoittanut narsismisi ja oman typeryytesi jankkaamalla tuota samaa asiaa viestistä toiseen, sinulla ei taida paljon olla oikeaa elämää netin ulkopuolella?


      • Anonyymi00175
        Anonyymi00026 kirjoitti:

        Tuo vertailusi oli kuitenkin naurettavan typerää paskaa. Itse asiassa asunnon tapetti on merkittävämpi asia kuin latausmahdollisuus. Edelleenkään latausmahdollisuus ei ole edes tuhannen tärkeimmän asian joukossa asunnossa.

        Tuon vaikutus asunnon arvoon ei ole edes tonnia ja useimpia asuntoa ostavia ei latausmahdollisuus kiinnosta.

        Edelleenkin sellainen, joka maksaa yli kymppitonnin enemmän asunnosta jossa on latausmahdollisuus on aivoton laskukyvytön idiootti.

        Tapeteilla ei ole väliä, nehän menevät kuitenkin uusiksi en̈nen muuttoa.


    • Anonyymi00036

      No kukapa haluaisi herätä keskellä yötä palosireenien ääneen ja korventaviin lieskoihin, jotka tuhoavat nopeasti elämässä työllä ansaittuja hedelmiä, ja pirullisiin hermokaasuihin... Jännästi eurokraatit saavat selvät polttomoottoriratkaisut pois uusien automallien myyntiluetteloista vedoten kasvihuonekaasuihin ja sitten kiiruhtavat täysillä satsaamaan konesaleihin ja massiiviseen tekoälyyn, minkä takia ilmastonmuutos on syytä nopeasti unohtaa, kun ei se ollutkaan mikään oikea ongelma.

      • Anonyymi00038

        Niinpä, polttikset syttyvät 60 kertaa useammin palamaan ja se on ikävää autorivistössä.


      • Anonyymi00053
        Anonyymi00038 kirjoitti:

        Niinpä, polttikset syttyvät 60 kertaa useammin palamaan ja se on ikävää autorivistössä.

        Tuota faktaa ei moni tunnu tietävän. Varsinkin diesel-autot palavat herkästi.


      • Anonyymi00177

        En minäkään. Naapuritalon parkkipaikalla syttyi viimr syksynä yksi bensa-auto, ja poltti viereisetkin autot pilalle ennen palokunnan saapumista. On̈neksi autoni on vähemmän paloherkkä sähköauto.


    • Anonyymi00043

      Jos taloyhtiössä asuu valtaosaltaa vain vanhuksia ja hallituksessa heillä on selkeä ylivoima, niin silloin yleensä kannattaa vältellä sellaisia yhtiöitä. Vanhukset eivät ajattele enää elämää eteenpäin ja siksi yhtiöissä ei tapahdu mitään kunnossapitoa ennakkoon tai ajankohtaisia päivityksiä. Vanhukset haluavat vain leipoa rahojaan tilillään, vaikka eivät niitä mukaansa saa, eivätkä halua antaa niitä perillisilleenkään ennen kuin viimein henkäys tulee.

      • Anonyymi00044

        Vanhukset ovat tosi viisaita nuorempiin sähkispelleihin verrattuna. Talot ja pihat ovat ihmisiä varten eikä varsinkaan sähköautoja varten. Viekää kauaksi ne rottelonne.


      • Anonyymi00048
        Anonyymi00044 kirjoitti:

        Vanhukset ovat tosi viisaita nuorempiin sähkispelleihin verrattuna. Talot ja pihat ovat ihmisiä varten eikä varsinkaan sähköautoja varten. Viekää kauaksi ne rottelonne.

        Saaketti, kun ne sähköautot polttavat ja kärventävät asukkaat ja koko talon.


      • Anonyymi00049
        Anonyymi00048 kirjoitti:

        Saaketti, kun ne sähköautot polttavat ja kärventävät asukkaat ja koko talon.

        Tässä hyviä esimerkkejä millaisten taloyhtiöiden osakkeet ovat pudonneet slummiluokkaan.


      • Anonyymi00051
        Anonyymi00044 kirjoitti:

        Vanhukset ovat tosi viisaita nuorempiin sähkispelleihin verrattuna. Talot ja pihat ovat ihmisiä varten eikä varsinkaan sähköautoja varten. Viekää kauaksi ne rottelonne.

        Niin, mitäpä sitä kattoa korjaamaan kun itse ei asu ylimmässä kerroksessa.
        Tällaistakin on kuultu taloyhtiökokouksessa.


      • Anonyymi00069

        Ja latausmahdollisuus ei kuulu edes tuhannen tärkeimmän asian joukkoon taloyhtiössä. Nurmikon leikkaaminen on sata kertaa tärkeämpää kuin latausmahdollisuus.


      • Anonyymi00166

        Oletkos koskaan miettinyt, että tulevaisuudessa sinäkin olet tuo morkkaamasi vanhus?


    • Anonyymi00050

      No minä en muuta taloon missä ei ole jäähdytystä. Seuraavana sitten se auton lataus.
      Yleensä niissä taloissa missä on jäähdytys on jo huomoitu tuo latauskin.
      Niinpä, ei tämä mikään iso ongelma ole.

      Aika paljon narsisteja tässäkin keskustelussa. Eivät mitenkään hyväksy että toinen voi olla eri mieltä ja lisäksi alkaa nimitellä. Selvää narsistiainesta. Jonkinlainen pillerihoito voisi auttaa.

      • Anonyymi00052

        "No minä en muuta taloon missä ei ole jäähdytystä. Seuraavana sitten se auton lataus."

        Tässähän se on asian pihvi. Suomessa on jo pitkään ollut ostajan markkinat.
        Kenenkään ei tarvitae ostaa ongelmallista asuntoa. Vaikkei itse tarvitsisikaan juuri nyt latausta niin sellaiaeata kämpästä jossa ei voi ladata on hankala päästä eroon tulevina vuosina.
        Asuntokauppoha kannattaa miettiä pitkällä aikajänteellä.


      • Anonyymi00055
        Anonyymi00052 kirjoitti:

        "No minä en muuta taloon missä ei ole jäähdytystä. Seuraavana sitten se auton lataus."

        Tässähän se on asian pihvi. Suomessa on jo pitkään ollut ostajan markkinat.
        Kenenkään ei tarvitae ostaa ongelmallista asuntoa. Vaikkei itse tarvitsisikaan juuri nyt latausta niin sellaiaeata kämpästä jossa ei voi ladata on hankala päästä eroon tulevina vuosina.
        Asuntokauppoha kannattaa miettiä pitkällä aikajänteellä.

        Sähköautoilija säästää ja säästää mutta joutuu maksamaan latauspaikan takia poskettomia ylihintoja asumisestaan.


      • Anonyymi00056
        Anonyymi00055 kirjoitti:

        Sähköautoilija säästää ja säästää mutta joutuu maksamaan latauspaikan takia poskettomia ylihintoja asumisestaan.

        Mutta tärkeintä on, että sähköautoilija on ns. parempi ihminen taloyhtiössä.


      • Anonyymi00057
        Anonyymi00055 kirjoitti:

        Sähköautoilija säästää ja säästää mutta joutuu maksamaan latauspaikan takia poskettomia ylihintoja asumisestaan.

        Tämä talo ostettiin jo silloin yli 10 vuotta sitten kun meillä oli polttis, Tarkoittaa käytännössä sitä että mitään ylihintaa ei ole voinut maksaa.
        Latausaseman rakentaminen maksoi vain satasia.
        Tällaisen talon ostaminen nykyäänkään ilman latausasemaa ei olisi mikään ongelma. Ainoa ongelma on niillä jotka yrittävät myydä asuntoa taloyhtiöstä joista joko teknisesti tai taloyhtön paavoväyrysten takia ei pysty rakentamaan itselleen latausasemaa.

        Miksi sijoittaa rahojaan tuollaiseen slummiin kun tarjolla on hyvin hoidettuja kiinteistöjä?


      • Anonyymi00058
        Anonyymi00056 kirjoitti:

        Mutta tärkeintä on, että sähköautoilija on ns. parempi ihminen taloyhtiössä.

        Onko sulla lampaan geenit? Miksi edes ajattelet tuollaisia asioita?


      • Anonyymi00059

        Minä muutin ja asennutin jäähdytyksen. Kustannus oikeasta ilpistä asennuksineen oli n. 2500 €


      • Anonyymi00060
        Anonyymi00059 kirjoitti:

        Minä muutin ja asennutin jäähdytyksen. Kustannus oikeasta ilpistä asennuksineen oli n. 2500 €

        Aika säälittävä väistöyritys. Tuolla ei ole juuri mitään tekemistä sähköautojen lataamisen kanssa.
        Lähin yhteys on se että jos asuntoon asennettua saa ilpin niin silloin sähköauton latausaseman kanssa ei le mitään ongelmaa.


      • Anonyymi00065
        Anonyymi00060 kirjoitti:

        Aika säälittävä väistöyritys. Tuolla ei ole juuri mitään tekemistä sähköautojen lataamisen kanssa.
        Lähin yhteys on se että jos asuntoon asennettua saa ilpin niin silloin sähköauton latausaseman kanssa ei le mitään ongelmaa.

        Vaan kun on tekemistä.
        Taloyhtiö ei voi kieltää (eikä meilläkäänedes yrittänyt kieltää) ilmalämpöpumpun asentamista ilman perusteltua syytä, mutta asennus vaatii aina luvan. Se on osakkaan muutostyö, josta on tehtävä kirjallinen ilmoitus taloyhtiölle.
        Lämpötolppapaikkoja kaikki, mutta latasusaseman asentaminen on yksiselitteisesti kielletty.


      • Anonyymi00067
        Anonyymi00060 kirjoitti:

        Aika säälittävä väistöyritys. Tuolla ei ole juuri mitään tekemistä sähköautojen lataamisen kanssa.
        Lähin yhteys on se että jos asuntoon asennettua saa ilpin niin silloin sähköauton latausaseman kanssa ei le mitään ongelmaa.

        Jos autopaikka ei ole omistamasi osake vaan yhtiöltä vuokrattu, niin silloin taloyhtiön osakkaalla ei ole lakiin perustuvaa oikeutta vaatia latauspaikkaa eikä teettää muutostöitä.
        Vain taloyhtiöllä on valta päättää siitä, mitä sen omistamille paikoille asennetaan.

        Taloyhtiöt kieltävät usein asennuksen yksittäiselle vuorapaikalle. Miksikö? Siksi, että jos yhtiö antaa yhdelle luvan asentaa latausaseman, sen pitää pystyä tarjoamaan sama mahdollisuus muillekin autopaikkojen vuokraajille.
        Tämä taas ei useinkaan ole mahdollista ilman suuria & kalliita muutostöitä ja sellaisiin tarvitaan osakkaiden enemmistöpäätös.


      • Anonyymi00072
        Anonyymi00057 kirjoitti:

        Tämä talo ostettiin jo silloin yli 10 vuotta sitten kun meillä oli polttis, Tarkoittaa käytännössä sitä että mitään ylihintaa ei ole voinut maksaa.
        Latausaseman rakentaminen maksoi vain satasia.
        Tällaisen talon ostaminen nykyäänkään ilman latausasemaa ei olisi mikään ongelma. Ainoa ongelma on niillä jotka yrittävät myydä asuntoa taloyhtiöstä joista joko teknisesti tai taloyhtön paavoväyrysten takia ei pysty rakentamaan itselleen latausasemaa.

        Miksi sijoittaa rahojaan tuollaiseen slummiin kun tarjolla on hyvin hoidettuja kiinteistöjä?

        Annetaan lupa ladata suko-liitäntäisestä tolpasta 1,5 kW nopeudella ja sen pitäisi riittää. Ei tarvita nopeampia latausasemia.


      • Anonyymi00073
        Anonyymi00072 kirjoitti:

        Annetaan lupa ladata suko-liitäntäisestä tolpasta 1,5 kW nopeudella ja sen pitäisi riittää. Ei tarvita nopeampia latausasemia.

        Tai oikeastaan 5A lataus yhdestä vaiheesta riittää hyvin eli 1,15 kW.


      • Anonyymi00077
        Anonyymi00059 kirjoitti:

        Minä muutin ja asennutin jäähdytyksen. Kustannus oikeasta ilpistä asennuksineen oli n. 2500 €

        Halvalla sait jäähdtytyksen 3 makkariin ja olohuoneeseen.


      • Anonyymi00079
        Anonyymi00073 kirjoitti:

        Tai oikeastaan 5A lataus yhdestä vaiheesta riittää hyvin eli 1,15 kW.

        Eli suurinpiirtein 100 km ajoa vuorokauden latauksella? Ei taida oikein istua normaaliarkeen, hätävaraksi kyllä, tai plugarille.


      • Anonyymi00084
        Anonyymi00079 kirjoitti:

        Eli suurinpiirtein 100 km ajoa vuorokauden latauksella? Ei taida oikein istua normaaliarkeen, hätävaraksi kyllä, tai plugarille.

        Kaupunkilaisten useimpiin ajoihin tuo riittää hyvin ja sitten voi ilmoittaa, että taloyhtiössä on latausmahdollisuus. Ei ole mitään järkeä panostaa nopeampaan lataukseen, jos ei ole pakko.


      • Anonyymi00098
        Anonyymi00077 kirjoitti:

        Halvalla sait jäähdtytyksen 3 makkariin ja olohuoneeseen.

        Ilppi tuli kakkosasuntoon, joka on 50 m2 kaksio. Tosin teho riittäisi isompaankin kämppään.


      • Anonyymi00099
        Anonyymi00084 kirjoitti:

        Kaupunkilaisten useimpiin ajoihin tuo riittää hyvin ja sitten voi ilmoittaa, että taloyhtiössä on latausmahdollisuus. Ei ole mitään järkeä panostaa nopeampaan lataukseen, jos ei ole pakko.

        Lähes kaikille tulee tarve ajaa pitempääkin matkaa ja / tai saada auto ladattua edes muutamassa tunnissa. Näin kävi meillekin viimeksi eilen. Jos ei olisi ollut 11 kW lataustehoa, niin sitten istumaan lähikaupan 22 kW laturille tai ajelu 20 km päähän teholaturille. Kumpikaan vaihtoehto ei ole mieleinen.


      • Anonyymi00109
        Anonyymi00099 kirjoitti:

        Lähes kaikille tulee tarve ajaa pitempääkin matkaa ja / tai saada auto ladattua edes muutamassa tunnissa. Näin kävi meillekin viimeksi eilen. Jos ei olisi ollut 11 kW lataustehoa, niin sitten istumaan lähikaupan 22 kW laturille tai ajelu 20 km päähän teholaturille. Kumpikaan vaihtoehto ei ole mieleinen.

        Tuo ei ole taloyhtiön ongelma.


    • Anonyymi00064

      "On vaikeaa myös tapauksessa, jossa iso parkkipaikka on kahden Asunto Oy:n, yhden Kiinteistö Oy:n ja yhden Ason yhteinen. Kuudes vuosi ihmettelyä ja keskustelua, minkäänmoista päätöstä ei vaan saada aikaan."
      Ei varmaan ole mikään salaisuus että tuollasen taloyhtiön asuntoja on nykytilanteessa mahdoton saada kaupaksi. Miksi kukaan laittaisi isoja rahoja kiinni tuollaiseen asuntoon joka on sekaisin kuin käkikello?
      Suomi on kuitenkin täynnä hyviä taloyhtiöitä.

      • Anonyymi00066

        Hiton hyvin hoidettu, vain 20 v ikäinen taloyhtiö. Sekaisin on ainoastaan tuo iso P-alue, eikä sekään ole sekaisin mitenkään muuten kuin latausmahdollisuuksien osalta.
        Näillä näkymin ei ole tarvetta myydä asuntoa ja eiköhän latausmahdollisuudetkin järjestyne lähivuosien aikana.
        Omalla kohdalla tästä on seurannyt vain se, että sähköauton hankinta on siirtynyt tulevaisuuteen.


      • Anonyymi00068
        Anonyymi00066 kirjoitti:

        Hiton hyvin hoidettu, vain 20 v ikäinen taloyhtiö. Sekaisin on ainoastaan tuo iso P-alue, eikä sekään ole sekaisin mitenkään muuten kuin latausmahdollisuuksien osalta.
        Näillä näkymin ei ole tarvetta myydä asuntoa ja eiköhän latausmahdollisuudetkin järjestyne lähivuosien aikana.
        Omalla kohdalla tästä on seurannyt vain se, että sähköauton hankinta on siirtynyt tulevaisuuteen.

        Meillä suunnilleen sama tilanne 2009 rakennetussa yhtiössä. Mikäpä ihme tuo, vielä 15 sitten harva osasi edes kuvitella ajavansa tulevaisuudessa sähköautolla.


      • Anonyymi00074
        Anonyymi00068 kirjoitti:

        Meillä suunnilleen sama tilanne 2009 rakennetussa yhtiössä. Mikäpä ihme tuo, vielä 15 sitten harva osasi edes kuvitella ajavansa tulevaisuudessa sähköautolla.

        Taloyhtiötä vastaan nostetaan syytteet, jos autot ei jonakin aamuna olleetkaan latautuneena. Yhtiön vastuu on, että autot ovat aamulla latingissa.


      • Anonyymi00075
        Anonyymi00074 kirjoitti:

        Taloyhtiötä vastaan nostetaan syytteet, jos autot ei jonakin aamuna olleetkaan latautuneena. Yhtiön vastuu on, että autot ovat aamulla latingissa.

        Vanhat mummot joutuvat yhtiön osakkaina vastuuseen siitä, ettei nuori kaupparatsu päässytkään tekemään miljardikauppoja.


      • Anonyymi00081
        Anonyymi00075 kirjoitti:

        Vanhat mummot joutuvat yhtiön osakkaina vastuuseen siitä, ettei nuori kaupparatsu päässytkään tekemään miljardikauppoja.

        Sellaista on yhteisöasuminen taloyhtiöissä.
        Toisaalta se nostaa taloyhtiön arvoa ja kiinnostaa ostajia jos sähköauton lataus on järjestetty hyvin.


      • Anonyymi00082
        Anonyymi00074 kirjoitti:

        Taloyhtiötä vastaan nostetaan syytteet, jos autot ei jonakin aamuna olleetkaan latautuneena. Yhtiön vastuu on, että autot ovat aamulla latingissa.

        Vikoja ja katkojahan voi tulla, mutta ehkä siitä ei syytteitä jaella ellei sähköauton vastustaja ole ollut asialla.


      • Anonyymi00093
        Anonyymi00081 kirjoitti:

        Sellaista on yhteisöasuminen taloyhtiöissä.
        Toisaalta se nostaa taloyhtiön arvoa ja kiinnostaa ostajia jos sähköauton lataus on järjestetty hyvin.

        Hyvin hoitamiseen riittää, että saa ladata sähköautoa suko-rasiasta. Mitään sen kummempaa ei tarvitse tehdä eikä tuohon kannata panostaa. 11 kW lataus on vain rahanhaaskausta.


    • Anonyymi00076

      "Sekaisin on ainoastaan tuo iso P-alue, eikä sekään ole sekaisin mitenkään muuten kuin latausmahdollisuuksien osalta."

      Miksi ostaisi asunnon as oystä jossa on yksikin asia sekaisin kun tarjolla on asuntoja joissa kaikki asiat on kunnossa? Kun ostimme tämän asunnon niin kävimme läpi yli 80 taloa. Jos oli edes viitteitä tuollaisista sotkuista niin se oli heti rasti yli siitä talosta. Miksi ostaa paskaa kun pienellä kärsivällisyydestä voi välttää ongelma tapaukset kokonaan.

      • Anonyymi00078

        Minkään taloyhtiön ei pidä ottaa mitään vastuuta lataamiseen liittyen. Mutta lataajille pitää olla suorastaan ylisuuret vastuut kaikesta.


      • Anonyymi00080
        Anonyymi00078 kirjoitti:

        Minkään taloyhtiön ei pidä ottaa mitään vastuuta lataamiseen liittyen. Mutta lataajille pitää olla suorastaan ylisuuret vastuut kaikesta.

        Valitettavasti sähköautokammoiselle voin kertoa, että taloyhtiöillä on velvollisuus rakentaa ja hyväksyä lataus.


      • Anonyymi00083
        Anonyymi00080 kirjoitti:

        Valitettavasti sähköautokammoiselle voin kertoa, että taloyhtiöillä on velvollisuus rakentaa ja hyväksyä lataus.

        Ei taloyhtiöillä ole mitään velvollisuutta rakentaa tai hyväksyä latausta.


      • Anonyymi00085
        Anonyymi00083 kirjoitti:

        Ei taloyhtiöillä ole mitään velvollisuutta rakentaa tai hyväksyä latausta.

        Ei velvollisuutta rakentaa mutta asunto-osakeyhtiölaki kuitenkin takaa osakkaalle muutostyöoikeuden: taloyhtiö ei voi kieltää latausaseman asennusta ilman perusteltua syytä, jos asennuksen maksaa itse.

        Lisäksi laki velvoittaa yli 4 tai yli 10 pysäköintipaikan taloyhtiöt toteuttamaan kaapelointivalmiuden (latauspistevalmiuden) silloin, kun tehdään laajamittainen korjaushanke (kuten putki- tai sähkösaneeraus, tai pihan uusiminen).


      • Anonyymi00087
        Anonyymi00085 kirjoitti:

        Ei velvollisuutta rakentaa mutta asunto-osakeyhtiölaki kuitenkin takaa osakkaalle muutostyöoikeuden: taloyhtiö ei voi kieltää latausaseman asennusta ilman perusteltua syytä, jos asennuksen maksaa itse.

        Lisäksi laki velvoittaa yli 4 tai yli 10 pysäköintipaikan taloyhtiöt toteuttamaan kaapelointivalmiuden (latauspistevalmiuden) silloin, kun tehdään laajamittainen korjaushanke (kuten putki- tai sähkösaneeraus, tai pihan uusiminen).

        Ei kukaan täyspäinen osta osaketta as oystä joissa nämä asiat ovat retuperällä. Aivan sama kuin jos as oy olisi homepesä tai putkiremppaa olisi lykätty.
        Näiden taloyhtiöiden arvo menee alas kun aina on tarjolla vaihtoehtoja joissa osakkaat eivät ole kusseet omaan pesäänsä.


      • Anonyymi00090
        Anonyymi00085 kirjoitti:

        Ei velvollisuutta rakentaa mutta asunto-osakeyhtiölaki kuitenkin takaa osakkaalle muutostyöoikeuden: taloyhtiö ei voi kieltää latausaseman asennusta ilman perusteltua syytä, jos asennuksen maksaa itse.

        Lisäksi laki velvoittaa yli 4 tai yli 10 pysäköintipaikan taloyhtiöt toteuttamaan kaapelointivalmiuden (latauspistevalmiuden) silloin, kun tehdään laajamittainen korjaushanke (kuten putki- tai sähkösaneeraus, tai pihan uusiminen).

        "Ei velvollisuutta rakentaa mutta asunto-osakeyhtiölaki kuitenkin takaa osakkaalle muutostyöoikeuden: taloyhtiö ei voi kieltää latausaseman asennusta ilman perusteltua syytä, jos asennuksen maksaa itse.

        Lisäksi laki velvoittaa yli 4 tai yli 10 pysäköintipaikan taloyhtiöt toteuttamaan kaapelointivalmiuden (latauspistevalmiuden) silloin, kun tehdään laajamittainen korjaushanke (kuten putki- tai sähkösaneeraus, tai pihan uusiminen)."

        Kaikenlaisia idioottimaisia paskalakeja nämä typerät viherpiipertäjät saavatkin aikaan. Vai onkohan nämä lait sen ansiota, että poliitikoille on sopivasti annettu rahaa tilille?

        Järkevintä olisi kumota tällaiset idioottimaiset ja hyödyttömät lait.


      • Anonyymi00091
        Anonyymi00087 kirjoitti:

        Ei kukaan täyspäinen osta osaketta as oystä joissa nämä asiat ovat retuperällä. Aivan sama kuin jos as oy olisi homepesä tai putkiremppaa olisi lykätty.
        Näiden taloyhtiöiden arvo menee alas kun aina on tarjolla vaihtoehtoja joissa osakkaat eivät ole kusseet omaan pesäänsä.

        Latausmahdollisuus ei ole taloyhtiössä tuhannen tärkeimmän asian joukossa ja sitä tuijottavat ovat idiootteja.


      • Anonyymi00092
        Anonyymi00090 kirjoitti:

        "Ei velvollisuutta rakentaa mutta asunto-osakeyhtiölaki kuitenkin takaa osakkaalle muutostyöoikeuden: taloyhtiö ei voi kieltää latausaseman asennusta ilman perusteltua syytä, jos asennuksen maksaa itse.

        Lisäksi laki velvoittaa yli 4 tai yli 10 pysäköintipaikan taloyhtiöt toteuttamaan kaapelointivalmiuden (latauspistevalmiuden) silloin, kun tehdään laajamittainen korjaushanke (kuten putki- tai sähkösaneeraus, tai pihan uusiminen)."

        Kaikenlaisia idioottimaisia paskalakeja nämä typerät viherpiipertäjät saavatkin aikaan. Vai onkohan nämä lait sen ansiota, että poliitikoille on sopivasti annettu rahaa tilille?

        Järkevintä olisi kumota tällaiset idioottimaiset ja hyödyttömät lait.

        "Ei velvollisuutta rakentaa mutta asunto-osakeyhtiölaki kuitenkin takaa osakkaalle muutostyöoikeuden: taloyhtiö ei voi kieltää latausaseman asennusta ilman perusteltua syytä, jos asennuksen maksaa itse."

        Kun antaa sähköautoilijalle luvan ladata autoa 5A teholla suko-rasiasta eli 1,15 kW teholla niin se riittää. Sen kummempaa latausasemaa ei sähköautoilija tarvitse.


      • Anonyymi00100

        Asunto on hankittu 10 v sitten jolloin latausasiat ei olleet ajankohtaisia lähes kenellekään.


      • Anonyymi00101
        Anonyymi00090 kirjoitti:

        "Ei velvollisuutta rakentaa mutta asunto-osakeyhtiölaki kuitenkin takaa osakkaalle muutostyöoikeuden: taloyhtiö ei voi kieltää latausaseman asennusta ilman perusteltua syytä, jos asennuksen maksaa itse.

        Lisäksi laki velvoittaa yli 4 tai yli 10 pysäköintipaikan taloyhtiöt toteuttamaan kaapelointivalmiuden (latauspistevalmiuden) silloin, kun tehdään laajamittainen korjaushanke (kuten putki- tai sähkösaneeraus, tai pihan uusiminen)."

        Kaikenlaisia idioottimaisia paskalakeja nämä typerät viherpiipertäjät saavatkin aikaan. Vai onkohan nämä lait sen ansiota, että poliitikoille on sopivasti annettu rahaa tilille?

        Järkevintä olisi kumota tällaiset idioottimaiset ja hyödyttömät lait.

        Jos autopaikka on vuokrattu, kuten yleisesti on, niin osakas ei saa tehdä mitään muutostöitä ilman taloyhtiön lupaa. Sitten se yhdenvertaisuuspykälä, eli jos yksi saa latausmahdollisuuden , niin se on taattava kaikille. Selaista taloyhtiö ei voi taata kaikille, jos on vanhat heikot sähköt ja kaapelointikaan ei riitä.
        Jos autopaikka on osake, niin silloin asia voi olla toisin... En tiedä, eikä ole tarvinnut perehtyä, sillä autopaikkamme ei ole osake.


      • Anonyymi00102
        Anonyymi00091 kirjoitti:

        Latausmahdollisuus ei ole taloyhtiössä tuhannen tärkeimmän asian joukossa ja sitä tuijottavat ovat idiootteja.

        Siinä vaiheessa kun siirryt sähköauton, niin mielipiteesi muuttuu satavarmasti.


      • Anonyymi00104
        Anonyymi00100 kirjoitti:

        Asunto on hankittu 10 v sitten jolloin latausasiat ei olleet ajankohtaisia lähes kenellekään.

        As oy:n hoitaminen hyvin ei pääty siihen hetkeen kun ostaa osakkeen. Se on jokapäiväistä työtä ja helpoin tie arvonlaskuun on jättää asiat retuperälle ja kesittyä mahdollisimman pieniin vastikkeisiin.
        Siinä kusee omaan pesään kun jättää taloyhtiön menneen ajan vaatimuksiin.

        Aina on taloyhtiöitä jotka ymmärtävät pitää omaisuudestaan huolta ja tehdä osakkeistaan arvokkaita. Niiden osakkeista maksetaan, slummiyhtiön osakkeita joutuu kaupittelemaan alehinnalla ja pitkään.


      • Anonyymi00107
        Anonyymi00102 kirjoitti:

        Siinä vaiheessa kun siirryt sähköauton, niin mielipiteesi muuttuu satavarmasti.

        Miksi muuttuisi? Voihan sähköauton ladata julkisilla latureilla, ei sitä omalla parkkipaikalla tarvitse ladata.

        Edes sähköautoilijalle ei latausmahdollisuuden pitäisi olla tuhannen tärkeimmän asian joukossa. Taloyhtiössä pitäisi olla tehtynä välttämättömät remontit ja huollot, mutta latausmahdollisuus ei kuulu välttämättömiin remontteihin eikä tule koskaan kuulumaankaan.


      • Anonyymi00108
        Anonyymi00104 kirjoitti:

        As oy:n hoitaminen hyvin ei pääty siihen hetkeen kun ostaa osakkeen. Se on jokapäiväistä työtä ja helpoin tie arvonlaskuun on jättää asiat retuperälle ja kesittyä mahdollisimman pieniin vastikkeisiin.
        Siinä kusee omaan pesään kun jättää taloyhtiön menneen ajan vaatimuksiin.

        Aina on taloyhtiöitä jotka ymmärtävät pitää omaisuudestaan huolta ja tehdä osakkeistaan arvokkaita. Niiden osakkeista maksetaan, slummiyhtiön osakkeita joutuu kaupittelemaan alehinnalla ja pitkään.

        Ja latausmahdollisuus ei kuulu omaisuuden huoltoon, se on pelkkä mitätön bonus. Ei vaikuta mitään taloyhtiön arvoon.


      • Anonyymi00114
        Anonyymi00107 kirjoitti:

        Miksi muuttuisi? Voihan sähköauton ladata julkisilla latureilla, ei sitä omalla parkkipaikalla tarvitse ladata.

        Edes sähköautoilijalle ei latausmahdollisuuden pitäisi olla tuhannen tärkeimmän asian joukossa. Taloyhtiössä pitäisi olla tehtynä välttämättömät remontit ja huollot, mutta latausmahdollisuus ei kuulu välttämättömiin remontteihin eikä tule koskaan kuulumaankaan.

        Sen kyllä näkee mikä on asunnon arvo sellaisessa taloyhtiössä jossa pitkällä jänteellä on tehty vain "välttämättömät remontit ja huollot"...


      • Anonyymi00123
        Anonyymi00114 kirjoitti:

        Sen kyllä näkee mikä on asunnon arvo sellaisessa taloyhtiössä jossa pitkällä jänteellä on tehty vain "välttämättömät remontit ja huollot"...

        Ja latausmahdollisuuden rakentaminen ei ole remonttia eikä huoltoa ollenkaan. Täysin turhaa rahanhaaskausta vain.


      • Anonyymi00145
        Anonyymi00107 kirjoitti:

        Miksi muuttuisi? Voihan sähköauton ladata julkisilla latureilla, ei sitä omalla parkkipaikalla tarvitse ladata.

        Edes sähköautoilijalle ei latausmahdollisuuden pitäisi olla tuhannen tärkeimmän asian joukossa. Taloyhtiössä pitäisi olla tehtynä välttämättömät remontit ja huollot, mutta latausmahdollisuus ei kuulu välttämättömiin remontteihin eikä tule koskaan kuulumaankaan.

        Jos kotilatausmahdollisuutta ei ole, niin sähköauto on vaivaton, toimiva ja hyvä ratkaisu vain aniharvoille. Ja jos kustannuspuolta miettii, niin onko kenellekään..?


      • Anonyymi00167
        Anonyymi00091 kirjoitti:

        Latausmahdollisuus ei ole taloyhtiössä tuhannen tärkeimmän asian joukossa ja sitä tuijottavat ovat idiootteja.

        "Latausmahdollisuus ei ole taloyhtiössä tuhannen tärkeimmän asian joukossa ja sitä tuijottavat ovat idiootteja."

        Sano 5 uudistusta jotka ovat mielestäsi taloyhtiössä tärkeämpiä kuin latausmahdollisuus.


      • Anonyymi00168
        Anonyymi00092 kirjoitti:

        "Ei velvollisuutta rakentaa mutta asunto-osakeyhtiölaki kuitenkin takaa osakkaalle muutostyöoikeuden: taloyhtiö ei voi kieltää latausaseman asennusta ilman perusteltua syytä, jos asennuksen maksaa itse."

        Kun antaa sähköautoilijalle luvan ladata autoa 5A teholla suko-rasiasta eli 1,15 kW teholla niin se riittää. Sen kummempaa latausasemaa ei sähköautoilija tarvitse.

        "Sen kummempaa latausasemaa ei sähköautoilija tarvitse."

        Tiedätkö kaikkien ihmisten (8,3 miljardia) vai vain suomalaisten (5,65 miljoonaa) tarpeet.

        Mahtavia ovat sinunlaisesi ihmiset; kun minä tarvitsen (haluan) asian x, niin kaikki tarvitsevat saman. Minä en tarvitse (halua) asiaa x, niin kukaan muukaan ei voi tarvita sitä.
        Juurikin sinunlaisesi asunto-osakeyhtiön osakkaan takia koko asunto-osakeyhtiön asuntoja ovat vaikeita saada kaupaksi tai mitään uudista saada aikaiseksi.


    • Anonyymi00096

      "Kaikenlaisia idioottimaisia paskalakeja nämä typerät viherpiipertäjät saavatkin aikaan. Vai onkohan nämä lait sen ansiota, että poliitikoille on sopivasti annettu rahaa tilille?

      Järkevintä olisi kumota tällaiset idioottimaiset ja hyödyttömät lait."

      En olisi näissä slummi-taloyhtiöissä niinkään huolissani lakipykälistä. Se oikea ongelma on se että noiden slummiyhtiöiden arvo laskee isosti. Miksi kukaan hauaisi ostaa osaketta yhtiöstä joka on hoitaa asiansa päin persettä?

      Kun aina on tarjolla taloyhtiö jossa asiat hoidetaan paremmin.

      • Anonyymi00103

        Taloyhtiössä on tuhansia tärkeämpiä asioita kuin latausmahdollisuus. Talossa on kaikenlaista korjattavaa ja huollettavaa ja joka ainoa noista asioista menee latausmahdollisuuden edelle. Latausmahdollisuus menee listan viimeisten asioiden joukkoon ja se toteutetaan ehkä jos tärkeämpien asioiden jälkeen riittää rahaa.

        Latausmahdollisuuden puute tai sen olemassa oleminen ei kerro paskaakaan siitä miten asiat on hoidettu.


      • Anonyymi00146

        Et voi puhua mistään slummiyhtiöista latausmahdollisuuden puutteen perusteella.
        Taloyhtiöllä voi olla esim. iso laina lvi-saneerauksesta tms. Jos otetaan lainaa lainan päälle, niin osakkaiden maksukyky saattaa heikentyä pahasti. Jos lisälainaa ei uskalleta / haluta / saada (pankki), niin tällöin vaikkapa latauspaikkojen toteutus jää hamaan tulevaisuuteen.
        Vanhassa yhtiössä latauspaikkojen rakentaminen vaatii usein pihan auki kaivuun, uudet kaapeloinnit ja tolpat, isomman sähköliittymän, uudet pinnoitteet jne... Kyse ei ole pikkusummista.


      • Anonyymi00148
        Anonyymi00146 kirjoitti:

        Et voi puhua mistään slummiyhtiöista latausmahdollisuuden puutteen perusteella.
        Taloyhtiöllä voi olla esim. iso laina lvi-saneerauksesta tms. Jos otetaan lainaa lainan päälle, niin osakkaiden maksukyky saattaa heikentyä pahasti. Jos lisälainaa ei uskalleta / haluta / saada (pankki), niin tällöin vaikkapa latauspaikkojen toteutus jää hamaan tulevaisuuteen.
        Vanhassa yhtiössä latauspaikkojen rakentaminen vaatii usein pihan auki kaivuun, uudet kaapeloinnit ja tolpat, isomman sähköliittymän, uudet pinnoitteet jne... Kyse ei ole pikkusummista.

        "Taloyhtiöllä voi olla esim. iso laina lvi-saneerauksesta tms. Jos otetaan lainaa lainan päälle, niin osakkaiden maksukyky saattaa heikentyä pahasti. Jos lisälainaa ei uskalleta / haluta / saada (pankki), "

        Kuvailit juuri hienosti taloyhtiön joka kannattaa jättää ensimmäisenä pois listalta kun on ostamassa asuntoa.


    • Anonyymi00097

      Vaarit ja mummot eivät halua kun eivät välitä kuin itsestään ja kuolema on jo nurkan takana. Eli kannattaa vältellä hankkia osaketta taloyhtiöstä jossa valtaosa asukkaista on vanhuksia, sillä siellä ei olla tehty huolto ja korjauksia järkevästi, vaan kaikki on jätetty herran armoille ja tulevaisuudessa tuo tulee todella kalliiksi ja joskus jopa käy niin ettei pankit anna lainaa välttämättömään remonttiin.

      • Anonyymi00105

        Ei aina ihan noinkaan. Meidänkin yhtiössä valtaosa P-paikan sähköistystä vastustavista on 35 - 55 ikäluokkaa. Päälle sijoitusasuntojen omistajat, jotka vastustavat kaikkea mikä maksaa.


      • Anonyymi00106

        Huollot ja korjaukset ovat tärkeitä, mutta latausmahdollisuus ei ole huoltoa eikä korjausta. Eli se ei kuulu kunnossapitoon ja vain sairaat sähköautofanaatikot pitävät sitä tärkeänä.

        "välttämättömään remonttiin"

        Latausmahdollisuus ei kuulu välttämättömiin remontteihin. Välttämättömät remontit pitää tehdä, latausmahdollisuutta ei.


    • Anonyymi00110

      "Latausmahdollisuuden puute tai sen olemassa oleminen ei kerro paskaakaan siitä miten asiat on hoidettu."

      Joka päivä yhä useampi ostaja vetää punaisen rastin niiden taloyhtiöiden päälle jossa latausmahdollisuutta ei ole.
      Ja tuo tarkoittaa hyvin suoraan osakkeen arvon laskemista.

      Tämä on hyvin yksinkertainen asia.

      • Anonyymi00112

        Varmaan vaatimukset tosiaan kasvavat päivä päivältä ja jos omistaa sähköauton, niin useimmille latausmahdollisuus on kutakuinkin pakko löytyä.
        Näin on minullakin ja kun tässä nelisen vuotta olen sähköautoillut, niin tiedän tarvitsevani latauspaikan jossa voin säätää tehoja 3 x 6 - 16 A välillä. Yleisesti ottaen 3 x 6 A riittäisi hyvin, mutta joskus on tarve pikaisemmallekin lataukselle.
        Sanoisin, että 1 x 8 -10 A paikkakin olisi tyhjää parempi (ja täysin pakollinen), mutta minimiksi asettaisin kuitenkin 1 x 16 A latausmahdollisuuden.


      • Anonyymi00113
        Anonyymi00112 kirjoitti:

        Varmaan vaatimukset tosiaan kasvavat päivä päivältä ja jos omistaa sähköauton, niin useimmille latausmahdollisuus on kutakuinkin pakko löytyä.
        Näin on minullakin ja kun tässä nelisen vuotta olen sähköautoillut, niin tiedän tarvitsevani latauspaikan jossa voin säätää tehoja 3 x 6 - 16 A välillä. Yleisesti ottaen 3 x 6 A riittäisi hyvin, mutta joskus on tarve pikaisemmallekin lataukselle.
        Sanoisin, että 1 x 8 -10 A paikkakin olisi tyhjää parempi (ja täysin pakollinen), mutta minimiksi asettaisin kuitenkin 1 x 16 A latausmahdollisuuden.

        Vaikka ei ajaisikaan sähköautolla eikä tarvitsisi latauspaikkaa niin tuollaisesta slummi-taloyhtiöstä ei viisas ihminen osta osaketta.
        Jos taloyhtiö ei halua rakentaa latauspaikkoja niin siitä tulee yhä suurempi rasite vuosi vuodelta ja se laskee osakkeen arvoa. Miksi haluaisi väkisin iskeä kätensä paskaan isolla rahalla?


      • Anonyymi00115
        Anonyymi00113 kirjoitti:

        Vaikka ei ajaisikaan sähköautolla eikä tarvitsisi latauspaikkaa niin tuollaisesta slummi-taloyhtiöstä ei viisas ihminen osta osaketta.
        Jos taloyhtiö ei halua rakentaa latauspaikkoja niin siitä tulee yhä suurempi rasite vuosi vuodelta ja se laskee osakkeen arvoa. Miksi haluaisi väkisin iskeä kätensä paskaan isolla rahalla?

        Sähköautojen toivottomuutta kuvaa tämä keskustelu erittäin hyvin. On täyttä hulluutta, jos taloyhtiöidenkin pitää pönkittää sähköautojen olemassaoloa. Jättäkää nyt helvetissä edes vanhat asukkaat rauhaan lataamiseltanne. Pitää nyt sähköautoilussakin jotain rottia olla.


      • Anonyymi00116
        Anonyymi00115 kirjoitti:

        Sähköautojen toivottomuutta kuvaa tämä keskustelu erittäin hyvin. On täyttä hulluutta, jos taloyhtiöidenkin pitää pönkittää sähköautojen olemassaoloa. Jättäkää nyt helvetissä edes vanhat asukkaat rauhaan lataamiseltanne. Pitää nyt sähköautoilussakin jotain rottia olla.

        Sellaiset taloyhtiöt, joissa ei saa ladata sähköautoja nousevat arvostuksen huipulle. Latauksen sallivat yhtiöt romahtavat slummitasolle.


      • Anonyymi00117
        Anonyymi00115 kirjoitti:

        Sähköautojen toivottomuutta kuvaa tämä keskustelu erittäin hyvin. On täyttä hulluutta, jos taloyhtiöidenkin pitää pönkittää sähköautojen olemassaoloa. Jättäkää nyt helvetissä edes vanhat asukkaat rauhaan lataamiseltanne. Pitää nyt sähköautoilussakin jotain rottia olla.

        "Sähköautojen toivottomuutta kuvaa tämä keskustelu erittäin hyvin. On täyttä hulluutta, jos taloyhtiöidenkin pitää pönkittää sähköautojen olemassaoloa."

        Taloytiö voi hoitaa latausasiat kuntoon tai sitten ei. Se vaikuttaa suoraan myös kaikkien vanhojen asukkaiden osakkeen arvoon. Miltään asialta ei pääse piiloon. Jos jättää putkiremontin tekemättä tai latausasiat hoitamatta niin osakkeen arvo laskee.
        Miettikääpä sitä.


      • Anonyymi00118
        Anonyymi00117 kirjoitti:

        "Sähköautojen toivottomuutta kuvaa tämä keskustelu erittäin hyvin. On täyttä hulluutta, jos taloyhtiöidenkin pitää pönkittää sähköautojen olemassaoloa."

        Taloytiö voi hoitaa latausasiat kuntoon tai sitten ei. Se vaikuttaa suoraan myös kaikkien vanhojen asukkaiden osakkeen arvoon. Miltään asialta ei pääse piiloon. Jos jättää putkiremontin tekemättä tai latausasiat hoitamatta niin osakkeen arvo laskee.
        Miettikääpä sitä.

        Latausasioissa logiikka ei toimi noin. Lataaminen on tosi typerää ja se on huonon tekniikan tason vaatimaa. Vaatikaa sähköautoilta parempia ominaisuuksia ja jättäkää taloyhtiöt rauhaan.


      • Anonyymi00119
        Anonyymi00118 kirjoitti:

        Latausasioissa logiikka ei toimi noin. Lataaminen on tosi typerää ja se on huonon tekniikan tason vaatimaa. Vaatikaa sähköautoilta parempia ominaisuuksia ja jättäkää taloyhtiöt rauhaan.

        Mulle kyllä kelpaa tämä sähköauton tekniikka hienosti kun ajamisen kulut putosivat alle kahteen euroon per sata kilsaa. Bensalla ajaminen maksoi noin 12 euroa.

        Kun katsoo myyntitilastoja niin sähköautot ovat jo kaikkein ostetuin auto. Miten luulet että käy taloyhtiöille jotka sähköautolla ajavat joutuvat jättämään väliin kun valitsevat minkä asunnon ostavat?

        Ei tarvitse olla kovinkaan älykäs selvittääkseen tuon yhtälön.


      • Anonyymi00120
        Anonyymi00119 kirjoitti:

        Mulle kyllä kelpaa tämä sähköauton tekniikka hienosti kun ajamisen kulut putosivat alle kahteen euroon per sata kilsaa. Bensalla ajaminen maksoi noin 12 euroa.

        Kun katsoo myyntitilastoja niin sähköautot ovat jo kaikkein ostetuin auto. Miten luulet että käy taloyhtiöille jotka sähköautolla ajavat joutuvat jättämään väliin kun valitsevat minkä asunnon ostavat?

        Ei tarvitse olla kovinkaan älykäs selvittääkseen tuon yhtälön.

        Siinä se on kysymys. Mikä valta annetaan sähköautoistumiselle? Autoistumiselle yleensä annetaan hirmuvalta ja maailma pyörii pitkälle autoistumisen ympärillä. Pitäiskö uhrautua viel erityisesti vanhanaikaisen sähköautotekniikan edessä.


      • Anonyymi00121
        Anonyymi00120 kirjoitti:

        Siinä se on kysymys. Mikä valta annetaan sähköautoistumiselle? Autoistumiselle yleensä annetaan hirmuvalta ja maailma pyörii pitkälle autoistumisen ympärillä. Pitäiskö uhrautua viel erityisesti vanhanaikaisen sähköautotekniikan edessä.

        "Siinä se on kysymys. Mikä valta annetaan sähköautoistumiselle?"

        Fiksumpi kysyy miten voi hyödyntää sitä kun maailma muuttuu.


      • Anonyymi00122
        Anonyymi00117 kirjoitti:

        "Sähköautojen toivottomuutta kuvaa tämä keskustelu erittäin hyvin. On täyttä hulluutta, jos taloyhtiöidenkin pitää pönkittää sähköautojen olemassaoloa."

        Taloytiö voi hoitaa latausasiat kuntoon tai sitten ei. Se vaikuttaa suoraan myös kaikkien vanhojen asukkaiden osakkeen arvoon. Miltään asialta ei pääse piiloon. Jos jättää putkiremontin tekemättä tai latausasiat hoitamatta niin osakkeen arvo laskee.
        Miettikääpä sitä.

        Latauksen laittaminen asuntoyhtiöön maksaa monta kertaa enemmän kuin se nostaa asunnon arvoa. Latausmahdollisuus nostaa arvoa parhaimmassakin tapauksessa asunnon arvoa vain muutaman satasen verran.

        Ja vertaaminen johonkin putkiremonttiin on idiotismin huippu. Putkiremontti on välttämätön remontti, latausmahdollisuuden tekeminen ei ole välttämätön.


      • Anonyymi00124
        Anonyymi00121 kirjoitti:

        "Siinä se on kysymys. Mikä valta annetaan sähköautoistumiselle?"

        Fiksumpi kysyy miten voi hyödyntää sitä kun maailma muuttuu.

        Ei maailma muutu käytännössä ollenkaan. Sähköautotkin voi ladata muualla.


      • Anonyymi00147
        Anonyymi00117 kirjoitti:

        "Sähköautojen toivottomuutta kuvaa tämä keskustelu erittäin hyvin. On täyttä hulluutta, jos taloyhtiöidenkin pitää pönkittää sähköautojen olemassaoloa."

        Taloytiö voi hoitaa latausasiat kuntoon tai sitten ei. Se vaikuttaa suoraan myös kaikkien vanhojen asukkaiden osakkeen arvoon. Miltään asialta ei pääse piiloon. Jos jättää putkiremontin tekemättä tai latausasiat hoitamatta niin osakkeen arvo laskee.
        Miettikääpä sitä.

        Putkiremontti on yleensä pakollinen, latausremontti ei ole sitä vielä vuosikymmeniin.
        Tosin tämäkin riippuu niin paikkakunnasta. Joku pieni kaupunki, niin sähköautoja on alle 3% ja tällaiselle marginaaliryhmälle taloyhtiöillä pitaisi olla velvollisuus latauspaikkojen toteutukseen?
        Vastaan itse: Ei pidä, vaikka sähköautoilija olenkin.


    • Anonyymi00125

      " Putkiremontti on välttämätön remontti, latausmahdollisuuden tekeminen ei ole välttämätön."

      Ei muuta mihinkään sitä että kumpikin karkoittaa ostajaehdokkaat eli lopputulos on täysin sama. Asunnon arvo putoaa.

      • Anonyymi00126

        Ei tuo useimpia karkoita ja asunnon arvo ei putoa käytännössä ollenkaan. Useimmat ostajat ei piittaa voiko taloyhtiössä ladata autoa.


      • Anonyymi00127
        Anonyymi00126 kirjoitti:

        Ei tuo useimpia karkoita ja asunnon arvo ei putoa käytännössä ollenkaan. Useimmat ostajat ei piittaa voiko taloyhtiössä ladata autoa.

        Ja putkiremontin puuttumisella voi olla kymppitonnien vaikutus asunnon arvoon, mutta latausmahdollisuudessa vaikutus on pahimmillaankin vain satasten luokkaa. Ei nuo ole mitenkään verrannollisia.


      • Anonyymi00129
        Anonyymi00127 kirjoitti:

        Ja putkiremontin puuttumisella voi olla kymppitonnien vaikutus asunnon arvoon, mutta latausmahdollisuudessa vaikutus on pahimmillaankin vain satasten luokkaa. Ei nuo ole mitenkään verrannollisia.

        Katsopa autojen myyntilastoja. Sähköautot ovat eniten ostettuja autoja. Jo tyhmempikin ymmärtää kiertää kaukaa asuntoyhtiöt joissa latausasioita ei ole hoidettu eikä tulla hoitamaan.

        Miksi haukata tahallaan paskaa kun tarjolla on hyviäkin taloyhtiöitä? On takuuvarmaa että tuollaisten taloyhtiöiden ostajaehdokkaat vähenevät päivä päivältä.
        Halusi sen myöntää tai ei. Siihen suuntaan maailma on mennyt jo kymmenen vuotta eikä se suunta tule muuttumaan mihinkään.


      • Anonyymi00137
        Anonyymi00127 kirjoitti:

        Ja putkiremontin puuttumisella voi olla kymppitonnien vaikutus asunnon arvoon, mutta latausmahdollisuudessa vaikutus on pahimmillaankin vain satasten luokkaa. Ei nuo ole mitenkään verrannollisia.

        Sillä latausmahdollisuuden puuttumisella ei ole hintavaikutusta, koska kukaan ei osta sitä asuntoa, josta latausmahdollisuus puutuu.


      • Anonyymi00138
        Anonyymi00126 kirjoitti:

        Ei tuo useimpia karkoita ja asunnon arvo ei putoa käytännössä ollenkaan. Useimmat ostajat ei piittaa voiko taloyhtiössä ladata autoa.

        On sulla erikoinen kuvitelma.


      • Anonyymi00149
        Anonyymi00129 kirjoitti:

        Katsopa autojen myyntilastoja. Sähköautot ovat eniten ostettuja autoja. Jo tyhmempikin ymmärtää kiertää kaukaa asuntoyhtiöt joissa latausasioita ei ole hoidettu eikä tulla hoitamaan.

        Miksi haukata tahallaan paskaa kun tarjolla on hyviäkin taloyhtiöitä? On takuuvarmaa että tuollaisten taloyhtiöiden ostajaehdokkaat vähenevät päivä päivältä.
        Halusi sen myöntää tai ei. Siihen suuntaan maailma on mennyt jo kymmenen vuotta eikä se suunta tule muuttumaan mihinkään.

        Huoh. Myyntitilastoilla ei ole merkitystä, vaan ainoastaan sähköautojen määrällä. Sähköautokanta on vasta 6,5 prosenttia koko henkilöautokannasta ja sekin jakautuu näin:

        Täyssähköautojen osuus autokannasta
        Uusimaa 10,6 %
        Pirkanmaa 7,1 %
        Varsinais-Suomi 6,9 %
        Keski-Suomi 5,4 %
        Pohjois-Pohjanmaa 5,3 %
        Päijät-Häme 5,2 %
        Kanta-Häme 4,9 %
        Pohjanmaa 4,4 %
        Satakunta 4,1 %
        Kymenlaakso 3,9 %
        Pohjois-Savo 3,8 %
        Etelä-Karjala 3,7 %
        Etelä-Pohjanmaa 3,3 %
        Keski-Pohjanmaa 3,2 %
        Lappi 3,1 %
        Pohjois-Karjala 2,9 %
        Etelä-Savo 2,8 %
        Kainuu 2,1 %


      • Anonyymi00150
        Anonyymi00149 kirjoitti:

        Huoh. Myyntitilastoilla ei ole merkitystä, vaan ainoastaan sähköautojen määrällä. Sähköautokanta on vasta 6,5 prosenttia koko henkilöautokannasta ja sekin jakautuu näin:

        Täyssähköautojen osuus autokannasta
        Uusimaa 10,6 %
        Pirkanmaa 7,1 %
        Varsinais-Suomi 6,9 %
        Keski-Suomi 5,4 %
        Pohjois-Pohjanmaa 5,3 %
        Päijät-Häme 5,2 %
        Kanta-Häme 4,9 %
        Pohjanmaa 4,4 %
        Satakunta 4,1 %
        Kymenlaakso 3,9 %
        Pohjois-Savo 3,8 %
        Etelä-Karjala 3,7 %
        Etelä-Pohjanmaa 3,3 %
        Keski-Pohjanmaa 3,2 %
        Lappi 3,1 %
        Pohjois-Karjala 2,9 %
        Etelä-Savo 2,8 %
        Kainuu 2,1 %

        "Myyntitilastoilla ei ole merkitystä, vaan ainoastaan sähköautojen määrällä. "

        Asunnon arvoa kannattaa aina ajatella monen vuosikymmenen asiana. Autojen käyttöikä on vain tähdenlento joka kestää muutaman vuoden.
        Kun miettii kuinka nopesti polttisten myynti on romahtanut ja kuinka nopeasti aikaisemmin myydyt polttikset romutetaan niin ei ole kovin vaikeaa yhdistää pisteitä kun ajattelee asuntokauppaa.


      • Anonyymi00157
        Anonyymi00150 kirjoitti:

        "Myyntitilastoilla ei ole merkitystä, vaan ainoastaan sähköautojen määrällä. "

        Asunnon arvoa kannattaa aina ajatella monen vuosikymmenen asiana. Autojen käyttöikä on vain tähdenlento joka kestää muutaman vuoden.
        Kun miettii kuinka nopesti polttisten myynti on romahtanut ja kuinka nopeasti aikaisemmin myydyt polttikset romutetaan niin ei ole kovin vaikeaa yhdistää pisteitä kun ajattelee asuntokauppaa.

        Esim 3% = Taloyhtiössä on sata huoneistoa ja kolmessa niistä on sähköauto - tai edes haave sellaisesta. Vaikea kuvitella, että ne 97 muuta osakasta haluaisivat osallistua latauspaikkojen rakentamiseen minkäänmoisella summalla.
        En haluaisi minäkään, jos ei olisi sähköautoa. Enkä halua, vaikka meillä on kakkosasunto taloyhtiössä, jossa ei ole latausmahdollisuutta. Siis en todellakaan sijoita 1000 € siihen, että saisin ladata auton tolpasta niinä muutamina kertoina vuodessa, jolloin kakkosasunto on käytössämme. Ne kerrat käytetään teholatureita...


      • Anonyymi00157 kirjoitti:

        Esim 3% = Taloyhtiössä on sata huoneistoa ja kolmessa niistä on sähköauto - tai edes haave sellaisesta. Vaikea kuvitella, että ne 97 muuta osakasta haluaisivat osallistua latauspaikkojen rakentamiseen minkäänmoisella summalla.
        En haluaisi minäkään, jos ei olisi sähköautoa. Enkä halua, vaikka meillä on kakkosasunto taloyhtiössä, jossa ei ole latausmahdollisuutta. Siis en todellakaan sijoita 1000 € siihen, että saisin ladata auton tolpasta niinä muutamina kertoina vuodessa, jolloin kakkosasunto on käytössämme. Ne kerrat käytetään teholatureita...

        Toisaalta, moni sähköautosta kiinnostunut on saattanut lykätä sen ostamista puuttuvan kotilatausmahdollisuuden takia olisi halukas siihen että taloyhtiö toteuttaisi tuon sähköistysremontin jonka toteutuksen jälkeen olisi seuraavan autonvaihdon yhteydessä sähköautoon vaihto.


      • Anonyymi00160
        santtu_1975X kirjoitti:

        Toisaalta, moni sähköautosta kiinnostunut on saattanut lykätä sen ostamista puuttuvan kotilatausmahdollisuuden takia olisi halukas siihen että taloyhtiö toteuttaisi tuon sähköistysremontin jonka toteutuksen jälkeen olisi seuraavan autonvaihdon yhteydessä sähköautoon vaihto.

        Toisaalta tuo tekstisi on paskaa jauhavan sähköautofanaatikon valehtelua. Latausmahdollisuuden puute ei vaikuta mitään asunnon haluttavuuteen ja arvoon. Ei edes euroa.


      • Anonyymi00162
        Anonyymi00160 kirjoitti:

        Toisaalta tuo tekstisi on paskaa jauhavan sähköautofanaatikon valehtelua. Latausmahdollisuuden puute ei vaikuta mitään asunnon haluttavuuteen ja arvoon. Ei edes euroa.

        Mikäli omistaa sähköauton, niin taatusti vaikuttaa asunnon haluttavuuteen, vaikka arvoon ei vaikuttaisikaan
        Jos harkitsee siirtymistä sähköautoon, niin sama homma. Kukaan asiaa yhtään ymmärtävä ei osta sähköautoa, jos kotilatausmahdollisuutta ei ole, eikä tule.


    • Anonyymi00132

      Jos nyt lähtisin muuttamaan, olisi latauslaite kynnyskysymys. Mikäli sitä ei voi asennuttaa tai se ei löydy valmiina, jäävät kaupat siihen.
      Nykyisin minulla on oma latauslaite kotona ja matkalaturi mökillä.

      • Anonyymi00140

        "Mikäli sitä ei voi asennuttaa tai se ei löydy valmiina, jäävät kaupat siihen."

        Tämä asia on juurikin näin.


      • Anonyymi00141

        Olet sähköauton orja eli palvelet autoa eikä auto sinua.


      • Anonyymi00142
        Anonyymi00141 kirjoitti:

        Olet sähköauton orja eli palvelet autoa eikä auto sinua.

        Enemmän se entinen polttismaailma tuntui orjuuttamiselta kun joutui ain hakemaan bensaa asemalta ja maksamaan itsensä siitä itsensä kipeäksi.

        Paljon vapaampi olo nyt on kun sähköauto latautuu kotiphassa yöllä halvalla pörssisähköllä.


      • Anonyymi00143
        Anonyymi00142 kirjoitti:

        Enemmän se entinen polttismaailma tuntui orjuuttamiselta kun joutui ain hakemaan bensaa asemalta ja maksamaan itsensä siitä itsensä kipeäksi.

        Paljon vapaampi olo nyt on kun sähköauto latautuu kotiphassa yöllä halvalla pörssisähköllä.

        Kuulostaa syrjäiseltä halpisasuma-alueelta. Hyvä, jos lataaminen nostaa mielialaa.


      • Anonyymi00144
        Anonyymi00143 kirjoitti:

        Kuulostaa syrjäiseltä halpisasuma-alueelta. Hyvä, jos lataaminen nostaa mielialaa.

        Aina omalla tontilla halvan yösähkön lataaminen kalliin bensan hakemisen voittaa. Kumpaakin olen kokeillut joten tiedän kokemuksesta.
        Onko sinulla kokemusta kummastakin?


      • Anonyymi00151
        Anonyymi00144 kirjoitti:

        Aina omalla tontilla halvan yösähkön lataaminen kalliin bensan hakemisen voittaa. Kumpaakin olen kokeillut joten tiedän kokemuksesta.
        Onko sinulla kokemusta kummastakin?

        Tuo on omalle tontille slummiutumista. Sellainen ei kuulu vapaaseen maailmaan.


      • Anonyymi00152
        Anonyymi00151 kirjoitti:

        Tuo on omalle tontille slummiutumista. Sellainen ei kuulu vapaaseen maailmaan.

        Aivan kiva kommentti. Kiitos.

        Olen kokeillut kalliin bensan ostamista bensa-asemilta ja halvan sähkön lataamista täältä omistamilani slummitontilta niin täytyy sanoa että tämä halpa sähkö omalta maaltaon millä jatketaan.

        Joku toinen voi valita tietenkin toisin. Suomi on vapaa maa.


    • Anonyymi00154

      Se kun ei ole taloyhtiöistä kiinni vaan osakkaista.

      • Anonyymi00155

        Taloyhtiö ei päätä mitään. Osakkaat päättävät asioista yhtikokouksessa.


      • Anonyymi00156
        Anonyymi00155 kirjoitti:

        Taloyhtiö ei päätä mitään. Osakkaat päättävät asioista yhtikokouksessa.

        Sähköautot ja sähköautoilijat ovat oikein maanvaiva. Luulevat saavansa määräillä autojensa ansiosta. Miten normaaleista ihmisistä tulee niin asenneväkikivaltaisia sähköautojensa takia.


      • Anonyymi00158
        Anonyymi00156 kirjoitti:

        Sähköautot ja sähköautoilijat ovat oikein maanvaiva. Luulevat saavansa määräillä autojensa ansiosta. Miten normaaleista ihmisistä tulee niin asenneväkikivaltaisia sähköautojensa takia.

        Miten niin määräilevä maanvaiva? Taloyhtiön osakkat päättävät latausmahdollisuudesta, ei kukaan muu.


      • Anonyymi00161
        Anonyymi00158 kirjoitti:

        Miten niin määräilevä maanvaiva? Taloyhtiön osakkat päättävät latausmahdollisuudesta, ei kukaan muu.

        Sähköautoilijat ovat vähemmistö yhtiössä kuin yhtiössä mutta siitä huolimatta heidän vaatimuksensa menevät useimmiten läpi. Ratsastavat ympäristöasioilla ja poliittisella tuella.Tosi härskiä porukkaa.


      • Anonyymi00163
        Anonyymi00161 kirjoitti:

        Sähköautoilijat ovat vähemmistö yhtiössä kuin yhtiössä mutta siitä huolimatta heidän vaatimuksensa menevät useimmiten läpi. Ratsastavat ympäristöasioilla ja poliittisella tuella.Tosi härskiä porukkaa.

        Tässä opettavainen tarina niille jotka yrittävät lyödä taloyhtiöissä kapuloita kehityksen rattaisiin ja änkyröidä fiksumpien osakkaiden tekemiä enemmistöpäätöksiä vastaan.

        https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000012069921.html

        Uskokaa kun teitä älykkäämmät osakkaat hoitavat taloyhtiön asiat oikealle tolalle vastoin teidän typerää inttämistä.

        Latausinfran rakentamisessa on kyse yhtiön järjestelmiin ja rakennuksen tai kiinteistön muihin osiin kohdistuvasta parannuksesta ja sen vuoksi kustannukset katetaan vastikeperusteisesti kaikkien osakkeenomistajien toimesta, käräjäoikeus katsoi ja hylkäsi kanteen vuosi sitten.

        Kantajat eivät tyytyneet käräjäoikeuden tuomioon ja veivät asiansa Vaasan hovioikeuteen, joka antoi ratkaisunsa toukokuun lopulla. Se ei muuttanut käräjäoikeuden tuomiota.

        Hovioikeus arvioi, että uudistus tuottaa välittömästi arvoa paitsi autopaikkaosakkeiden omistajille myös asunto-osakeyhtiölle ja uudistus tuottaa ainakin välillistä etua myös osakkeenomistajalle, jolla ei ole autopaikkaa eikä päätös latausinfran rakentamisesta loukannut osakkaiden yhdenvertaisuutta.

        Kanteen nostanut pariskunta joutuu maksamaan 42 000 euron käräjöintikulut. Jos kantajat olisivat hyväksyneet ratkaisun, he olisivat selvinneet noin 2 000 eurolla, kuten muutkin osakkaat.

        Tämä oikeuden päätös kertoo että Suomen oikeusjärjestelmä toimii hyvin. Tuollainen tyhmä polttisänkyrä yritti kumota fiksumpien osakkaiden tekemän enemmistöpäätöksen joka oli tehty lain mukaisesti.

        Tyhmyydestä sakotetaan kirjaimellisesti. Oikeuskuluja tuli turhasta urputtamisesta 42.000 euroa.


      • Anonyymi00164
        Anonyymi00161 kirjoitti:

        Sähköautoilijat ovat vähemmistö yhtiössä kuin yhtiössä mutta siitä huolimatta heidän vaatimuksensa menevät useimmiten läpi. Ratsastavat ympäristöasioilla ja poliittisella tuella.Tosi härskiä porukkaa.

        Miten päärittelet härskin toiminnan?

        Onko se härskiä että urheiluseurassa treenien vetäjät ei maksa seuran vuosimaksua?
        Ainakin se on selvästi laitonta puuhaa jos siitä edusta ei maksa veroa ja sitämyöten härskiä.

        Niin että avaapa vähän mikä tuossa lobbaamisessa on härskiä?


      • Anonyymi00165
        Anonyymi00161 kirjoitti:

        Sähköautoilijat ovat vähemmistö yhtiössä kuin yhtiössä mutta siitä huolimatta heidän vaatimuksensa menevät useimmiten läpi. Ratsastavat ympäristöasioilla ja poliittisella tuella.Tosi härskiä porukkaa.

        Edelleen... Jos paikat ovat vuokrapaikkoja, niin taloyhtiö päättää. Päätökseen vaaditaan osakkaiden enemmistö ja sellainen ei synny poliittisella tuella tai ympäristöasioilla. Se syntyy nykyisestä, tai tulevasta tarpeesta / tarpeettomuudesta.


    • Anonyymi00170

      Sähköautojen vastustaminen on taloyhtiölle varma tapa karkottaa ostajat. Tosin ei taloyhtiö mitään voi vastustaa, sen tekevät osakkaat - jos tekevät.
      Lähitulevaisuudessa sähköauton latausmahdollisuus on yhtä itsestäänselvä perusoikeus kuin lämmin vesi. Sen puute on asunnon myyjälle riski, ei todellakaan pelastus.

    • Anonyymi00174

      Niillä joilla on varaa ostaa esim. omakotitaloja, on nykyisin melko usein sähköautot. Uusilla omatkotitaloalueilla näkee suurimmalla osalla täyssähköautot.

    • Anonyymi00176

      Jos osaa vähänkin katsoa nenäänsä pidemmälle niin kaikki tällaiset ongelmataloyhtiöt jäävät väliin kun on ostamassa asuntoa.
      Jos taloyhtiössä ei voi ladata autoa niin asunnon ostamisessa sellaisesta olisi typeryyttä.
      Kun tarjolla on asuntoja ilman tuollaisia tyhmiä rasitteita ja puutteita.

      • Anonyymi00178

        Sähköautotoilijat ovat hirveä rasite kaikkialla, missä vain vaikuttavat. Polttariautoilijat ovat aina käyttäytyneet hyvin eivätkä ole mikään rasite. Ei taloyhtiöillekään.


      • Anonyymi00179
        Anonyymi00178 kirjoitti:

        Sähköautotoilijat ovat hirveä rasite kaikkialla, missä vain vaikuttavat. Polttariautoilijat ovat aina käyttäytyneet hyvin eivätkä ole mikään rasite. Ei taloyhtiöillekään.

        Et selkeästikään ymmärrä mistä täsä keskustelusa on kysymys. Tai miten pitkällä tähtäimellä ajsteleva osakas haluaa hoita taloyhtiönsä asiat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      154
      1519
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      595
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      527
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      478
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe