Juoksijan elämää.

CigarettesAfterRun

Joka aamu herään kello viideltä ilman herätystä. Valmistan aamupalan ja keitän teen. seitsemältä lähden kahdeksan kilometrin kähölenkille. Siihen menee aikaa noin tunti. Jalat ovat kevyet ja juokseminen nautinto. Lenkin jälkeen suihku ja mukillinen maitoa ja appelsiini palautukseen. Aikaa menee juoksemiseen päivittäin noin neljä tuntia. Sitten on koko loppupäivä aikaa muuhun elämään. Ilta yhdeksältä petiin.

38

153

Vastaukset 38

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

33 km rento aamulenkki, päälle psalmeja ja eurokossu.
      Loppupäivä yksin puhelua seinille.

• Anonyymi00002

Tätä on mukava muistella vanhana keinustuolissa ja polvet paskana.

• Minulla polvet kunnossa vuosikymmenten nylkystä huolimatta.

• Anonyymi00003

Missä vaiheessa käyt töissä?

• CigarettesAfterRun

Ei ole tarvinnut töissä käydä sen jälkeen kun J.Katainen veti rahoituksen pois.

• Olen siis ammattijuoksija.

• Anonyymi00006
        CigarettesAfterRun kirjoitti:

Ei ole tarvinnut töissä käydä sen jälkeen kun J.Katainen veti rahoituksen pois.

Voittiko katainen siut loppukirissä?
        Alle neljän juoksija maratonilla.

• Anonyymi00006 kirjoitti:

Voittiko katainen siut loppukirissä?
        Alle neljän juoksija maratonilla.

Minulla kovempi enkka kuin Kataisella. Katainenkin ollut tupruttelijoita.

• Anonyymi00007

Minulla kovempi enkka kuin Kataisella. Katainenkin ollut tupruttelijoita.

Siilinjärven Kennedy pystyy mihin vain mutta onko hänen vaimonsa mies?

• Anonyymi00005

Ei kerkee eikä jaksa käydä töissä kun pitää urheilla. Fatta betalar.

• Anonyymi00008

onko NUTS 100 suunnitelmissa?

• Anonyymi00008 kirjoitti:

onko NUTS 100 suunnitelmissa?

En mene, koska olisin DNF-ukkoja.

• Anonyymi00009

En mene, koska olisin DNF-ukkoja.

miksei menisi jos olisi tarpeeksi karjalanpiirakoita, lakuja ja jolloksia matkassa

• Anonyymi00009 kirjoitti:

miksei menisi jos olisi tarpeeksi karjalanpiirakoita, lakuja ja jolloksia matkassa

Syöminen on tuttua hommaa mutta poluille en mene.

• Anonyymi00010

Eläkeläisenä on aikaa vähän liikunnalle mut pääosin menee kotona maatessa/nukkuessa.

Pyörälenkki tai kävelylenkki tai joskus juoksumatolla.

En koskaan löytänyt paikkaa yhteiskunnassa ja kokenut huonommuuden tunteita ja sosiaalisia ongelmia.

Nuorempana olin kilpatason yleisurheilija. Silloinkin sillä yritin täyttää elämäni tyhjyyttä. Naapuri sanoi aina että se on sulle henkireikä kun pakenet muita ongelmia koko ajan.

• Anonyymi00011

nyt tekkiin 9 kilsan kävelylenkin. Vauhtileikittelyä eli välillä parin minuutin ylinopeata kävelyä ja 3-4 minuuttia palautellen "etananvauhtia" ja tein noin 5 kertaa viiden sarjassa siis. Muuten kävely oli normivauhtista suurimmalta osin paitsi ekat 2.5 kilsaa kävelin nopiaa vauhtia. Meinaa vaan nilkat menhä jumiin.

Kahvit keitin kun tulin sisälle kotiin ja söin juhannusherakeittoa.

mut toi motivaatio on siitä hankala että monasti ei jaksa tehrä noin pitkää lenkkiä. Pyörälenkille on parempi motivaatio kuin kävelylenkille.

• Minä en pidä pikakävelystä. Kähössä otan kävelypätkät rennosti palautellen. Toisaalta juoksupätkässä saatan kevyesti hengästyäkin.

• CigarettesAfterRun kirjoitti:

Minä en pidä pikakävelystä. Kähössä otan kävelypätkät rennosti palautellen. Toisaalta juoksupätkässä saatan kevyesti hengästyäkin.

Joskus vähän ihmettelen mistä sitä motivaatiota tulee lenkkeillä joka päivä.

• Anonyymi00012

Tupruttelusta?

• Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Tupruttelusta?

Tupruttelun olen jo lopettanut. Jos juoksen vielä joskus enkkoja sitten saa taas juhlia.

• Anonyymi00013 kirjoitti:

Tupruttelun olen jo lopettanut. Jos juoksen vielä joskus enkkoja sitten saa taas juhlia.

...

• Anonyymi00015

No sää oot juoksija. Teetkö mitään muutä ? Mä kun käsitin ettet tee vai? Onko niin ettet ole löytäny paikkaasi yhteiskunnassa? Minä en löytänyt paikkaani ja oon eläkkeellä.

• Anonyymi00015 kirjoitti:

No sää oot juoksija. Teetkö mitään muutä ? Mä kun käsitin ettet tee vai? Onko niin ettet ole löytäny paikkaasi yhteiskunnassa? Minä en löytänyt paikkaani ja oon eläkkeellä.

Kattelen töllöä ja surffailen netissä. Minä haaveilen vielä töihinpaluusta. Kai se lenkillä käynti on hyvä niin ei tartte paskavaippoja käyttää.

• Anonyymi00016

Kattelen töllöä ja surffailen netissä. Minä haaveilen vielä töihinpaluusta. Kai se lenkillä käynti on hyvä niin ei tartte paskavaippoja käyttää.

minä oon eläkkeellä oleva 44-vuotias ukkeli.

Tulin juuri nyt 16 kilometrin pituiselta pyörälenkiltä. Mä ruukaan harrastaa eri liikuntamuotoja. Kotonani sisätiloissa on juoksumatto ja punttilaitteet (yksi punttilaite jossa voi tehdä pakarat&etureidet , rinta, kädet ja niska).

Motivaatio tuo pirulainen mun kohralla tarkoittaa sitä että ei aina pysty tekkeen pitkiä lenkkejä vaikka haluisin.

Suurin osa ajasta maatessa sängyssä.

Oon jo kauan sitten erkaantunut sosiaalisesti ihmisistä. Se oli suurin kun vähä yli 10 vuotta sitten eläke myönnettiin minulle ja toinen painava syy kiusaamis-historiani. Enkä löytänyt koskaan paikkaa työyhteisöön eikä ole koulutusta enkä pysty kouluihin meneen kiusaamis-pelossa ja kun on sosiaalisia ongelmia.

Pyöräily ehkä tällä hetkellä tuntuu parhaalta. Ei kyllästytä niin paljoa. Vaihtelen pyöräillessä kuin juoksessa ja kävellessä tempotasoja. Välillä intervallityylistä ja välillä hittaampaan vauhtia ja välillä otan ihan juoksuspurtteja eli noin 40m-100m;n pituisia spurtteja mutta nykykunto on vähän semmonen että meinaa hapettaa vaan tosi pahasti nuo spurtit että merkki ylikunnosta ehkä ja toki onhan tuota ikkääkin 44v.

Hienoa havaita täällä palstalla samankaltaisia ihmisiä . Tsemppiä työnhakuun!

• Anonyymi00017

Vois sanua ettei minunkaltaisia löydy hirveän paljon kun oon hyvin poikkeuksellinen ja omalaatuinen oman tien kulkija. En tiiä täällä mun kaupungissa ihan montaa samanlaista paitsi ainakin eräs Heikki ja Hannu.

Poikkeuksellisella tarkoitan ihmistä joka on kaukana normi-ihmisestä joka esim tapailee muita ihmisiä, on perheellinen, käy töissä ja sillai niin edelleen ja niin edelleen. Mulla on myös aika vahvat mielipitteet ja elän tiukalla budjetilla etten tuhlaa rahojani hirveenä . Haave olisi se että jonain päivänä en omistaisi mitään maallista tavaraa sun muuta ennää niin paljon mutta musiikkia pitää kuunnella. Autosta voisin luopua ehkä joskus . Elän vaatimatonta elämää ja kuljen aina samoissa yli 20 vuotta vanhoissa vaatteissa. En seuraa muotia. En käy missään enkä tapaile ihmisiä. Käyn ainoastaan oikeastaan vain kaupassa ruokaostoksilla ja sitten isän kanssa yhden päivän automatkareissuja on välillä. En usko että kovin paljoa munkaltaisia löytyy.

• Anonyymi00017 kirjoitti:

Vois sanua ettei minunkaltaisia löydy hirveän paljon kun oon hyvin poikkeuksellinen ja omalaatuinen oman tien kulkija. En tiiä täällä mun kaupungissa ihan montaa samanlaista paitsi ainakin eräs Heikki ja Hannu.

Poikkeuksellisella tarkoitan ihmistä joka on kaukana normi-ihmisestä joka esim tapailee muita ihmisiä, on perheellinen, käy töissä ja sillai niin edelleen ja niin edelleen. Mulla on myös aika vahvat mielipitteet ja elän tiukalla budjetilla etten tuhlaa rahojani hirveenä . Haave olisi se että jonain päivänä en omistaisi mitään maallista tavaraa sun muuta ennää niin paljon mutta musiikkia pitää kuunnella. Autosta voisin luopua ehkä joskus . Elän vaatimatonta elämää ja kuljen aina samoissa yli 20 vuotta vanhoissa vaatteissa. En seuraa muotia. En käy missään enkä tapaile ihmisiä. Käyn ainoastaan oikeastaan vain kaupassa ruokaostoksilla ja sitten isän kanssa yhden päivän automatkareissuja on välillä. En usko että kovin paljoa munkaltaisia löytyy.

Kai teitäkin joku sadassa on. Tai muutama tuhannessa. Minäkin olen yksinäinen susi. Muille normaaleja elämän asioita vain tapahtuu, minulle ne vaatisivat liikaa ponnisteluja enkä edes tiedä haluaisinko niitä. Pidän juoksemisesta, se lienee minulle henkireikä.

• Anonyymi00018

Kai teitäkin joku sadassa on. Tai muutama tuhannessa. Minäkin olen yksinäinen susi. Muille normaaleja elämän asioita vain tapahtuu, minulle ne vaatisivat liikaa ponnisteluja enkä edes tiedä haluaisinko niitä. Pidän juoksemisesta, se lienee minulle henkireikä.

muuten ookko ussein törmänny kommentteiihin joissa ihmisillä on ennakkoluuloja meitä yksinäisiä susia kohttaan? Ne pelekää meitä ja luulee että oomma pahoja ihmisiä. Mutta niiltä puuttuu tieto. Usein tai hyvin usein somessa ihmisiltä puuttuu tieto eri asioista ja sitten kirijotellaan shaibaa.

jaa että siekin oot yksinäinen susi aijaa hmm. No täällä ainaki törmäiltii täällä nettipalstalla. Minulla toi kuvio kait osittain johtuvaa kahesta syystä; oon pohojimmiltani hieman erakko ja kiusaamis-historia ehkä suurin syy kun erkaannuin ihmisistä.

Ookko kahtonu telkusta jalkapalloa? Mä ruukkaan kahtua kaikki eri urheilulajeja. Golfia tosin aika harvoin jos koskaan.

Kyl mää haluisin tehdä töitä /olla työelämässä mutten pysty. Oon auttanut isääni hänen työasioissa hieman.

• Anonyymi00019

Täällä päin yhrellä yksinäisellä sujella on kylähullun maine. Minulla on enemmänkin arvoituksellisen ihmisen maine. En minä edes maineista ja muiden mielipiteistä välitä = kiinnostaa kuin kilo shaibaa &kuin pieru Saharassa.

Ihmiset aika usein näkee minun kirjoituksissani sosiaalisessa mediassa ristiriitaisuuksia joten jotkut pithää mua arvoituksellisena ihmisenä.

Myös täällä kotikaupungissani luulenpa että se menee varmaankin samalla lailla miten ne ajattelee.

Outo, arvoituksellinen, yksinäinen susi, omia asioita tekevä ja omissa oloissa oleva. Ehkä ne saattaa pitää mua hankalana tyyppinä.

• Anonyymi00018 kirjoitti:

muuten ookko ussein törmänny kommentteiihin joissa ihmisillä on ennakkoluuloja meitä yksinäisiä susia kohttaan? Ne pelekää meitä ja luulee että oomma pahoja ihmisiä. Mutta niiltä puuttuu tieto. Usein tai hyvin usein somessa ihmisiltä puuttuu tieto eri asioista ja sitten kirijotellaan shaibaa.

jaa että siekin oot yksinäinen susi aijaa hmm. No täällä ainaki törmäiltii täällä nettipalstalla. Minulla toi kuvio kait osittain johtuvaa kahesta syystä; oon pohojimmiltani hieman erakko ja kiusaamis-historia ehkä suurin syy kun erkaannuin ihmisistä.

Ookko kahtonu telkusta jalkapalloa? Mä ruukkaan kahtua kaikki eri urheilulajeja. Golfia tosin aika harvoin jos koskaan.

Kyl mää haluisin tehdä töitä /olla työelämässä mutten pysty. Oon auttanut isääni hänen työasioissa hieman.

Jaa. En oo katsonut jalkapalloa. Finaalipelit ehkä voisi katsoa. Niin tein jääkiekossakin. Minulla on diagnooseja. Psykiatrisia ja autistisia. Sen jälkeen kun aloitin lääkkeet, en ole kokenut ihmisiä pahantahtoisina itseäni kohtaan. Toki minulla joku vihaajakin on, mutta enää en ota tavallisten ihmisten mielipiteitä itseeni. Sanoisin, että mieleni on vapautunut.

• Anonyymi00020

Ajattelin pitää huomenna lepopäivän. Mitenkä sää että meinaatko sännätä juoksu/kävelylenkille?

mä tankkasin hieman ruokaa kun tulin siltä 16km;n pyörälenkiltä. Kaurapuuroa ja verilättyjä puolukkasurvoksen kanssa(johon lisäsin hieman sokeria) ja kahvit keitin ja join vettä pari lasia.

En usko että syön enää lämminateriaa tänään mutta varmaankin iltapäivällä &illalla otan jotakin. Ehkä keitän parit kananmunat ja syön niiden kanssa parit jälkiuunileivät (jälkiuunileipä on meillä hittituote että me molemmat, minä ja isä tykätään iha hullun lailla jälkiuunileivästä).

• Anonyymi00020 kirjoitti:

Ajattelin pitää huomenna lepopäivän. Mitenkä sää että meinaatko sännätä juoksu/kävelylenkille?

mä tankkasin hieman ruokaa kun tulin siltä 16km;n pyörälenkiltä. Kaurapuuroa ja verilättyjä puolukkasurvoksen kanssa(johon lisäsin hieman sokeria) ja kahvit keitin ja join vettä pari lasia.

En usko että syön enää lämminateriaa tänään mutta varmaankin iltapäivällä &illalla otan jotakin. Ehkä keitän parit kananmunat ja syön niiden kanssa parit jälkiuunileivät (jälkiuunileipä on meillä hittituote että me molemmat, minä ja isä tykätään iha hullun lailla jälkiuunileivästä).

Joka päivä juoksen/kävelen/kähöilen. Keskimäärin kahdeksan kilometriä. Kahvia en itse juo, sen suhteen olen absolutisti, entinen suurkuluttaja. Oluen saatan sihauttaa kerran pari viikossa.

• Anonyymi00021

Joka päivä juoksen/kävelen/kähöilen. Keskimäärin kahdeksan kilometriä. Kahvia en itse juo, sen suhteen olen absolutisti, entinen suurkuluttaja. Oluen saatan sihauttaa kerran pari viikossa.

No mitenkä toi mahrollista että pystyt joka päivä että onko sulla koskaan menny ylikunnon puolelle? Mitenkä sitte pijätkö vappaata/lepoa jos meet ylikunthoon? Vai teetkö siltikin sitä vaikka oisit ylikunnossa.

Onko se miten yksilöllistä miten ihminen menee ylikuntoo vai mistä se kertoo kun männöö ihimine ylikuntoon?
        Minä meen tosi herkästi ylikuntoon että johtuuko se siitä että mulla on huono peruskunto vai mistä se johtuu ? Onko pian taustalla joku piilevä sairaus? En ole käyny siitä jutteleen lääkärin kaa. Pitäskö käyvä jutteleen ?

Pahimmillaan tässä 6 vuoden aikana muistan elävästi kaksi tapausta jotka oli pelottavia kokemuksia kun ylikunto meni niin vaikiaksi eli siis kun yhdellä kertaa juoksin 100 metrin pituisen juoksuspurtin nii sitten kun pysähdyin, ei meinannu happi kulkea ettätuli tukehtumisen tunteita 2 minuutin ajan että meinasin mennä maahan makaamaan ja ei ollu kaukana että oisin soittanu ambulanssin.

Toisella kerralla noin 60 metrin pituinen juoksuspurtti (noin 60%;n teholla) ja taas tukehtumis-tunne että happi ei kiertäny ollenkaan. Taas tuntui ihan kuin joku sairauskohtaus iski päälle. 2 minuuttia sumussa ja vähän pyörtymisenkin tunnetta että silimissä musteni.

Mistä nuo johtuu tuollaiset?
        Onneksi niitä on ollu vain kaksi 6 vuoje aikajaksolla. Yleensä tässä 2 vuoden aikana on ollut tukkoista että alkaa hapettaa aika nopeaa. 3-5 vuotta sitten olin niin kovassa kunnossa että 10km;n hölkkälenkki sujui niin hyvin ettei hengästyttänyt juuri yhtään eikä menny hapoille.

Tsemppiä juoksupoluille myös!

• Anonyymi00021 kirjoitti:

No mitenkä toi mahrollista että pystyt joka päivä että onko sulla koskaan menny ylikunnon puolelle? Mitenkä sitte pijätkö vappaata/lepoa jos meet ylikunthoon? Vai teetkö siltikin sitä vaikka oisit ylikunnossa.

Onko se miten yksilöllistä miten ihminen menee ylikuntoo vai mistä se kertoo kun männöö ihimine ylikuntoon?
        Minä meen tosi herkästi ylikuntoon että johtuuko se siitä että mulla on huono peruskunto vai mistä se johtuu ? Onko pian taustalla joku piilevä sairaus? En ole käyny siitä jutteleen lääkärin kaa. Pitäskö käyvä jutteleen ?

Pahimmillaan tässä 6 vuoden aikana muistan elävästi kaksi tapausta jotka oli pelottavia kokemuksia kun ylikunto meni niin vaikiaksi eli siis kun yhdellä kertaa juoksin 100 metrin pituisen juoksuspurtin nii sitten kun pysähdyin, ei meinannu happi kulkea ettätuli tukehtumisen tunteita 2 minuutin ajan että meinasin mennä maahan makaamaan ja ei ollu kaukana että oisin soittanu ambulanssin.

Toisella kerralla noin 60 metrin pituinen juoksuspurtti (noin 60%;n teholla) ja taas tukehtumis-tunne että happi ei kiertäny ollenkaan. Taas tuntui ihan kuin joku sairauskohtaus iski päälle. 2 minuuttia sumussa ja vähän pyörtymisenkin tunnetta että silimissä musteni.

Mistä nuo johtuu tuollaiset?
        Onneksi niitä on ollu vain kaksi 6 vuoje aikajaksolla. Yleensä tässä 2 vuoden aikana on ollut tukkoista että alkaa hapettaa aika nopeaa. 3-5 vuotta sitten olin niin kovassa kunnossa että 10km;n hölkkälenkki sujui niin hyvin ettei hengästyttänyt juuri yhtään eikä menny hapoille.

Tsemppiä juoksupoluille myös!

Ylikunnosta olen kärsinyt vuosia sitten. Treenasin liikaa enkä palautunut. Unet meni, hermot meni, sykkeet mitä sattuu jne. Ja siinä rinnalla liikaa kahvia ja tupakkaa. Nyt olen vain huonokuntoinen ja väsynyt, joka leikkii urheilijaa. Ylikuntoa ei enää ole mutta kovemmista lenkeistä kestää palautua tovi.

• Anonyymi00014

Oletteko maistaneet Hannes tupakkaa ?

• En ole kuullut tuollaisesta. Chesterfieldiä tupruttelin itse enimmäkseen.

• Anonyymi00022

En ole kuullut tuollaisesta. Chesterfieldiä tupruttelin itse enimmäkseen.

Rentoa sontaa.
        Vieläkö oranssin nortin polttajia?

• Anonyymi00023

Hannes Kolehmaisen mukaan nimetty tupakka. Myöhemmin myytiin nimellä Työmies.

Joiltain keräilijöiltä saattaa vielä löytyä. Itse sain 1980-luvulla perinnöksi isoisältä. Oli kova juoksija.

• Anonyymi00024

C -vitamiini ei imeydy maitotuotteiden eikä kahvin kanssa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 231
      2481
    2. Onko kaivattusi seksipommi?

Minun kaivattuni on😅😍
      Ikävä
      101
      1731
    3. Hyvää yötä kivalle miehelle!

Samasta kylästä! 😊
      Ikävä
      115
      1134
    4. Realistisesti

Miten toivoisit, että asiat etenisivät hänen kanssaan? Kuka tekisi mitä?
      Ikävä
      111
      1035
    5. Olen osastolla

Henkisesti olen aivan rikki siitä mitä olen tehnyt. Lisäksi olen vakavasti sairas. Verikokeet kertoo sen.
      Ikävä
      71
      952
    6. Miksi et edistä asiaa...

Kaivattusi suhteen??
      Ikävä
      55
      798
    7. millaiset hiukset

kaivatullasi on? :)
      Ikävä
      33
      769
    8. Minkälaista ajattelisit elämänne olevan

jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä?
      Ikävä
      65
      747
    9. Oletkohan tajunnut mitä olen päättänyt

En tule koskaan, ikinä, sanomaan sinulle mitään, ei tervehtimistä, ei aloitetta, ei katsetta, ei mitään, koska et ole si
      Ikävä
      42
      722
    10. Sinulle nainen

Koitan vihdoin jättäytyä täältä pois. Taas koko illan tänne tullut vain jotain pilkkaus viestejä, ei jaksa tuollaista. M
      Ikävä
      78
      664
    Aihe