Maradonan jumalan käden kaikki jalkapallon historiaa tuntevat muistavat.
Lionel Messi teki ensimmäisen mm-maalinsa tasan 20 vuotta sitten. Nyt kohta 39 vuotias mies pistää kisoissa hyrskyn myrskyn. Messi tekee näissä kisoissa jalkapalloilun historiaa ohittamalla Klosen mm-maalien määrässä.
Kolme maalia ensimmäiseen peliin on jo pelaajalta ihan kohtuullinen suoritus:)
Jotkut vain osaavat, ei muuta voi sanoa.
AV
Lionel Messi, jumalliset jalat ja peliäly
27
117
Vastaukset 27
- Anonyymi00001
Messin lahjakkuutta ja osaamista voi tuskin kukaan kieltää. Hän on kova tekijä kentällä edelleen hänen iässään, mutta onhan siellä muitakin suht iäkkäitä pelaajia. Monelle nämä jäänevät viimeisiksi kisoiksi. Messi, Ronaldo, Madrid, Neuer..
En katsonut Argentiinan peliä Algeriaa vastaan, mutta katsoin koosteen ja Messi teki aika törkytempun Algerian pelaajaa vastaan astumalla hänen pohkeelleen. Temppu näytti täysin tahalliselta. Tästä olisi pitänyt tulla jopa punainen kortti, vähintään keltainen, mutta siitä ei tullut mitään. Messikään ei saisi päästä tällaisista kuin koira veräjästä.
Aletheias- Anonyymi00004
Osa turnauksen nappulat iholle-astumiset jäävät viheltämättä. Niistä kaikista pitäisi tulla vähintään keltainen kortti. Oon nähnyt joka pelin. Kattonut osan uusintana. Norsunluurannikko on ollut positiivinen yllätys kun ne hyökkäs just silleen miten futiksessa pitääkin. Lisäsin sille mestaruuden euron betillä (vaikkei se voitakaan kisoja). Norjalaisilla oli jälleen "huulirasva" käytössä 🤭. -💊-.
- Anonyymi00005
Tästä olen samaa mieltä, ei tähdille kuulu eri vapaudet.
Silti, onhan se tietysti henkisesti suuntavaistoa harhauttavaa olla tähti, joka tuottaa rahaa monille. Joten annettakoon tämä hänelle tässä vaiheessa anteeksi. Ilmeisesti oli muistutus jostakin, jota kukaan toinen ei ymmärrä.
AV - Anonyymi00007
Anonyymi00004 kirjoitti:
Osa turnauksen nappulat iholle-astumiset jäävät viheltämättä. Niistä kaikista pitäisi tulla vähintään keltainen kortti. Oon nähnyt joka pelin. Kattonut osan uusintana. Norsunluurannikko on ollut positiivinen yllätys kun ne hyökkäs just silleen miten futiksessa pitääkin. Lisäsin sille mestaruuden euron betillä (vaikkei se voitakaan kisoja). Norjalaisilla oli jälleen "huulirasva" käytössä 🤭. -💊-.
Aikamoinen suoritus, jos olet kaikki pelit katsonut 😲 Niitä tulee nyt niin paljon, etten ehdi millään katsoa kaikkea, mutta seurailen kyllä ja katson ns parhaat palat. Tänäänkin tulee mielenkiintoisia otteluita, kun Portugali ja Englanti pääsevät kentälle!
Messin olisi pitänyt ehdottomasti saada rangaistus. Se on tietysti tuomari, joka päättää, ja harvassa on ne tuomarit, jotka eivät koskaan olisi tehneet kyseenalaisia päätöksiä tuomioissaan, mutta ketään ei ainakaan pitäisi suosia, aivan sama kuka rikkeen tekee.
Aletheias - Anonyymi00008
Anonyymi00005 kirjoitti:
Tästä olen samaa mieltä, ei tähdille kuulu eri vapaudet.
Silti, onhan se tietysti henkisesti suuntavaistoa harhauttavaa olla tähti, joka tuottaa rahaa monille. Joten annettakoon tämä hänelle tässä vaiheessa anteeksi. Ilmeisesti oli muistutus jostakin, jota kukaan toinen ei ymmärrä.
AVMielestäni tiukka, mutta reilu linja läpi turnauksen on ainoa oikea tuomarilinja. Tuomarointi ei ole koskaan helppoa, sillä aina jonkun mielestä tekee väärin, mutta silti pitäisi pyrkiä noudattamaan tasapuolisuutta ja reiluutta.
Tämän tason kisoissa saa tuomareiltakin jo odottaa sen tason ammattitaitoa, että osaavat puuttua rikkeisiin ailloin, kun siihen on syytä. Ihmisiä toki hekin vain ovat ja videotarkistukset eivät niin herkästi käytössä kuin jääkiekossa, joten aika paljon jää tuomarin arviointikyvyn varaan.
Aletheias - Anonyymi00010
Anonyymi00008 kirjoitti:
Mielestäni tiukka, mutta reilu linja läpi turnauksen on ainoa oikea tuomarilinja. Tuomarointi ei ole koskaan helppoa, sillä aina jonkun mielestä tekee väärin, mutta silti pitäisi pyrkiä noudattamaan tasapuolisuutta ja reiluutta.
Tämän tason kisoissa saa tuomareiltakin jo odottaa sen tason ammattitaitoa, että osaavat puuttua rikkeisiin ailloin, kun siihen on syytä. Ihmisiä toki hekin vain ovat ja videotarkistukset eivät niin herkästi käytössä kuin jääkiekossa, joten aika paljon jää tuomarin arviointikyvyn varaan.
AletheiasAnna nyt Messille edes vähän armoa, vanha mies ja viimeiset kisat:)
AV - Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
Anna nyt Messille edes vähän armoa, vanha mies ja viimeiset kisat:)
AVEn tietenkään anna, se on tasapuolisesti tiukka kuri kautta linjan 😁
Aletheias - Anonyymi00014
Anonyymi00011 kirjoitti:
En tietenkään anna, se on tasapuolisesti tiukka kuri kautta linjan 😁
AletheiasAnteeksi sheriffin puolesta, hän nyt poisti viestini joka ei ollut mitenkään sääntöjen vastainen. Tekoäly on joskus teeskentelyä?
AV
- Anonyymi00002
Tarkoitit varmaan Modricia.
- Anonyymi00003
😅 Modricia tarkoitin. Ei taida Madrid pelata näissä kisoissa.
Hemmetin automaattinen korjaus..
Aletheias
- Anonyymi00006
No Lionel massi teki 3 maalia eilen koska vastustajat oli pelkureita eikä ne uskaltanut käydä käsiksi Massiin. Helposti saa maaleja kun ei mene vetojen eteen.
- Anonyymi00015
Messille olisi pitänyt myöskin antaa punainen kortti kun todella törkesti astui takaapäin vastustajan pohkeelle.Törkytemppu
Veikkaan että Messi menee ensin Klosen ohi, mutta sitten Mbappe ehtii vielä ohittaa hänet. Molemmat saattavat levätä alkusarjan 3. ottelun.
- Anonyymi00009
Itse pidän Mbappen tyylistä, teki tosi näyttävän maalin.
Toivon hänelle onnistumisi, Messi ei niitä välttämättä enää niin tarvitse kun on jo "jumalan asemassa".
AV Anonyymi00009 kirjoitti:
Itse pidän Mbappen tyylistä, teki tosi näyttävän maalin.
Toivon hänelle onnistumisi, Messi ei niitä välttämättä enää niin tarvitse kun on jo "jumalan asemassa".
AVTikulla silmään taas kun vanhoja muistellaan. Messin mm-uran alku ei ollut voittokulkua.
2006 hän oli vaihtopelaajan roolissa paitsi yhdessä ei niin tärkeässä alkusarjan ottelussa. Ainoa maali tuli vaihtopelaajan roolissa ottelun jo ratkettua. Ratkaisevassa pelissä Messi oli vaihdossa.
2010 Messi oli pelintekijä ja koko ajan kentälä. Ei yhtään maalia ja joukkue putosi ennen välieriä. Barcelonan joukkuekaverit Puyol, Pique, Busquets, Xavi ja Iniesta juhlivat maailmanmestaruutta.
2014 Messi teki maaleja, mutta joukkue putosi lopulta ennen finaaleja häviten kolmatta kertaa peräkkäin Saksalle.
2018 oli Messin ja Mbappen ensimmäinen kohtaaminen ja Mbappe teki Ranskan vastaiskupelin rakettina 2 maalia 3-4 Argentiinan tappioon päättyneessä ottelussa.
2022 oli sitten vasta Messin juhlaa. Mbappe jäi nuolemaan näppejään, vaikka teki finaalissa 3 maalia.scrg kirjoitti:
Tikulla silmään taas kun vanhoja muistellaan. Messin mm-uran alku ei ollut voittokulkua.
2006 hän oli vaihtopelaajan roolissa paitsi yhdessä ei niin tärkeässä alkusarjan ottelussa. Ainoa maali tuli vaihtopelaajan roolissa ottelun jo ratkettua. Ratkaisevassa pelissä Messi oli vaihdossa.
2010 Messi oli pelintekijä ja koko ajan kentälä. Ei yhtään maalia ja joukkue putosi ennen välieriä. Barcelonan joukkuekaverit Puyol, Pique, Busquets, Xavi ja Iniesta juhlivat maailmanmestaruutta.
2014 Messi teki maaleja, mutta joukkue putosi lopulta ennen finaaleja häviten kolmatta kertaa peräkkäin Saksalle.
2018 oli Messin ja Mbappen ensimmäinen kohtaaminen ja Mbappe teki Ranskan vastaiskupelin rakettina 2 maalia 3-4 Argentiinan tappioon päättyneessä ottelussa.
2022 oli sitten vasta Messin juhlaa. Mbappe jäi nuolemaan näppejään, vaikka teki finaalissa 3 maalia.Brian Brobbey kaksi maalia hollannilla. Tämä pelaaja on yksi suosikkini kaikista, etenkin palstalla.
- Anonyymi00013
3 maalia joukkuetta vastaan minkä ei pitäisi edes pelata mm-kisoissa kun on täys pelle joukkue
- Anonyymi00016
Curacao finaalissa? Veikkaan finaalin olevan Curacao - Haiti 😁. Curacao vie 💪. Vaikka skotit voitti Haitin niin oli Skotlanti kyllä huono. Etelä-Afrikka oli varsin surkea kisojen avausmatsissa. Kroatialle soisi mestaruuden koska Modric ansaitsisi sen. Cristiano sen sijaan ei ansaitse mitään.
Itse asiassa Cristiano ei edes voittanut EM-mestaruutta koska se oli penkillä kun Portugali vei kisat. Kaiken kukkuraksi vaikutti siltä että Portugali pelasi paremmin ilman niiden huomioh*oraa tr*ns-vestiittiä 😅. Se ansaitsee täyslaidallisen tällaista kuraa niskaansa ja enemmän mitä mä suollan sitä kohtaan. -💊-. - Anonyymi00017
Anonyymi00016 kirjoitti:
Curacao finaalissa? Veikkaan finaalin olevan Curacao - Haiti 😁. Curacao vie 💪. Vaikka skotit voitti Haitin niin oli Skotlanti kyllä huono. Etelä-Afrikka oli varsin surkea kisojen avausmatsissa. Kroatialle soisi mestaruuden koska Modric ansaitsisi sen. Cristiano sen sijaan ei ansaitse mitään.
Itse asiassa Cristiano ei edes voittanut EM-mestaruutta koska se oli penkillä kun Portugali vei kisat. Kaiken kukkuraksi vaikutti siltä että Portugali pelasi paremmin ilman niiden huomioh*oraa tr*ns-vestiittiä 😅. Se ansaitsee täyslaidallisen tällaista kuraa niskaansa ja enemmän mitä mä suollan sitä kohtaan. -💊-.Kyllä se ronaldo sen em-kullan voitti
- Anonyymi00018
Anonyymi00016 kirjoitti:
Itse asiassa Cristiano ei edes voittanut EM-mestaruutta koska se oli penkillä kun Portugali vei kisat. Kaiken kukkuraksi vaikutti siltä että Portugali pelasi paremmin ilman niiden huomioh*oraa tr*ns-vestiittiä 😅. Se ansaitsee täyslaidallisen tällaista kuraa niskaansa ja enemmän mitä mä suollan sitä kohtaan. -💊-.Messi on maailmanhistorian yliarvostetuin pelaaja ja aina on kohdeltu silkkihansikkain ja myöskin fifan ja uefan toimesta.Fifan oli pakko saada hänelle mm-kulta ja sehän annettiin ja mestareidenliigassa häntä suosittiin jatkuvasti kuten myös kultainenpallo palkinnossa.Hänen törkeyksiään katsottiin myöskin läpi sormien esim sylkemiset vastustajaan
- Anonyymi00019
Anonyymi00018 kirjoitti:
Messi on maailmanhistorian yliarvostetuin pelaaja ja aina on kohdeltu silkkihansikkain ja myöskin fifan ja uefan toimesta.Fifan oli pakko saada hänelle mm-kulta ja sehän annettiin ja mestareidenliigassa häntä suosittiin jatkuvasti kuten myös kultainenpallo palkinnossa.Hänen törkeyksiään katsottiin myöskin läpi sormien esim sylkemiset vastustajaan
Joo, mutta kyllä niitä muitakin "roolimalleja" suositaan. Silloin Korean kotikisoissa kun se sijoittui neljänneksi mediassa nousi iso haloo siitä että tuomarit suosivat niitä. Samoin pitäisi olla Cristianon, Messin ym. pelaajien suhteen jos ne tekevät koiruuksia. Messillä on pimeä puoli (saattaa olla au-tisti) mikä näkyy välillä sen otteissa. Cristiano ja Kane ovat hyvin törkeitä filmaajia keitä tuomarit suosivat. Kyse on viime kädessä rahasta 💰. -💊-.
- Anonyymi00020
Jännämies, futispelaaja = https://yle.fi/a/74-20232110 . Mistäkö tiedän tän? Siitä, kun selostaja paljasti että tämmöistä hommailua on taustalla. Kyllä se USA:aan pääsee toki pelaamaan. Voi olla tosijuttu mutta voi olla myöskin rahannyhtämisyritys "uhrien" toimesta. Oli miten oli, jännämiehet saa rellestää miten lystää. Voi ostaa tuomionsa pois kunhan on vain riittävästi rahhaa. Suostumussopimukset kannattaa aina varmuuden vuoksi laatia ja mieluiten salakuvata itse aktit ☝️. -💊-.
- Anonyymi00021
CR7 ei saa edes maalia vaikka Mendesiä Vitinhaa Fernandesia Netoa ja Nevesiä jakamassa palloa ja näistä 3 pelaajaa PSG Top 5 pelaajaa joten CR7 aika mennyt ohi jo 5 vuotta sitten
- Anonyymi00022
Osaa mitä
- Anonyymi00023
On puoli Jumala !
- Anonyymi00024
Hollanti-Ruotsi 4-0, pelattu 55 minuuttia.
Ei tämän pitänyt olla tuloksellisesti mitään jääkiekkoa. Lukemat ovat jalkapalloon aikas rumat.
AV - Anonyymi00025
Mä oon täydellinen futistietäjä ja ihmisenä muutenkin :). Tiedän kaikesta kaiken ja vielä lisää. Mikä joukkue vie kisat? Muotoillaan näin että mikä ansaitsisi viedä kisat. Vastaus = Norsunluurannikko. Tylsät joukkueet pärjäävät parhaiten ja ne on ennakkosuosikkeja. En pidä niistä vaan asetun ennemmin aina altavastaajien puolelle. Turkki tippui jo, vaikka se on aina potentiaalinen kandidaatti.
Osa joukkueista ei yritä pelata jalkapalloa. Korea menetteli tälleen Meksikoa vastaan. Uskomatonta millaista hölmöilyä peleissä näkee. Esim. se että joukkue on häviöllä ja pelataan hyökkäyspäässä ja piste täytyy saada niin häviöllä olevat joukkueet eivät välttämättä edes lähde all out attackiin ottelun lopussa. -💊-.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos SDP ei voita reilusti, persut kumoavat demokratian Suomesta
Näin tekisi ainakin Rydman seuratessaan idolinsa Trumpin mallia https://www.is.fi/politiikka/art-2000012187244.html6161615Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän44867Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl485739Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll12721- 45662
- 41614
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin30556- 32533
Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37510Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE160494