Miksi lieksalaiset puhuu somaleista mutta eivät omasta kateudestaan?

Anonyymi-ap

Yhtään kertaa ei ole somalit aiheuttaneet minulle häiriötä Lieksassa. Muistettava on sekin että he tulee niin erilaisesta kulttuurista, että ei voi edes odottaa nopeaa integroitumista.

Sen sijaan Lieksassa asuu suomalaisia ihmisiä jotka eivät noudata perisuomalaisia tapoja kuten luotettavuutta ja rehellisyyttä. Kadehditaan ja kateudella ja juoruilla estetään toisten menestystä koko yhteiskunnan kokonaistappioksi.

Suomessa syntyneiltä pitäisi voida odottaa hieman erilaisia asenteita. Tässä mielessä moni Pohjoiskarjalainen on integroitunut omaan kotimaahansa huonommin kuin somalit kun huomioidaan lähtötilanne.

Muistelen että oliko joku Lieksaan muuttanut somali perustanut menestyvän yrityksenkin ja lähtenyt sitten Lieksasta muualle maahan?

24

173

Vastaukset 24

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00002

Lupiinit pitäis kitkeä ennenkuin ne valtaa koko maan. Joutaiskohan aloittaja tekemään osansa näiden kateushöpinöiden sijaan?

• Anonyymi00004

Kummastuttaa nämä kateellisuuspuheet,miten köyhä voi olla kateellinen toiselle köyhälle. Se on hengellistä köyhyyttä.

• Anonyymi00005

Vaikka minulla olisi miljoona ja toisella ei muuta kuin iso molo, niin olisin silti kateellinen ja maksaisin miljoonan etä saisin yhtä ison molon. Tätä on todellinen kateellisuus!

• Anonyymi00009

Sillä erolla, ettei Lieksan köyhille ropise avustuseuroja joka hommaan, niin kuin somaleille tekee?
        Eikö se ole sitä eriarvoistamista, vai mitä sanoo aloittaja suvakki?

• Anonyymi00016
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Sillä erolla, ettei Lieksan köyhille ropise avustuseuroja joka hommaan, niin kuin somaleille tekee?
        Eikö se ole sitä eriarvoistamista, vai mitä sanoo aloittaja suvakki?

https://avustukset.stea.fi/organisation/447
        Jotain aina saa...

• Anonyymi00006

Lieksa on pelastanut somalimaan sisällissodan, olkaamme siitä ylpeitä.
      Näitä pelastettavia tuntuu riittävän. Suosittelisin käyntiä Itä-Helsingissä , Vantaalla, Espoossa. Ehkä silmät aukenisivat pikkuhiljaa, jopa Lieksalaisen vihervassarisuvakinkin.
      Helsinkiläinen siiderivalas sateenkaarifemakko kuulemma ottaisi rajattomasti muslimivatipäitä Suomeen. Sama sakki, joka kaduilla istuu. Saakeli kun olisin nuorempi, niin lähtisin semmoseen paikkaan, jossa ei yhtään vatipäätä näkyis. Eikä se ole kaukana, se paikka, eikä maa.

• Anonyymi00007

Arvatenkin et ole matkustellut maailmalla.

• Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Arvatenkin et ole matkustellut maailmalla.

Jeps, lieksalaiset pönttöpäät on tyhmiä rasisteja. Niin noloo.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Femakkosuvakkivasurilla pitää olla aina jokin elätti, koira, kissa tai mahdollisimman eksoottinen mamu... Ja veronmaksajat kustantaa.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Sinä olet matujen perseennuolija. Niin noloo.

• Anonyymi00018
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Femakkosuvakkivasurilla pitää olla aina jokin elätti, koira, kissa tai mahdollisimman eksoottinen mamu... Ja veronmaksajat kustantaa.

Veronmaksajat ja ex kaverit joutuivat maksumieheksi kun persu jätti velat ja vuokrat maksamatta ja muutti pois Lieksasta.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Veronmaksajat ja ex kaverit joutuivat maksumieheksi kun persu jätti velat ja vuokrat maksamatta ja muutti pois Lieksasta.

Entä persujen paikallisosasto? Mitä sanoo silloinen rahastonhoitaja?

• Anonyymi00020
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Veronmaksajat on kustantanut monen persunkin elämän.

• Anonyymi00021
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Veronmaksajat on kustantanut monen persunkin elämän.

Vihreistä ja vasureista puhumattakaan, joilla on periaate ettei töihin mennä!

• Anonyymi00028

Tämä tiedetään hyvin, kaunista katseltavaa on!

• Anonyymi00012

Omhan se aika noloa kun aikuisten ihmisten itsereflektio ei toimi. Viat on aina muissa vaikka itse ollaan kateelisia ja kytätään.

Ollaann kateellisia kuin pienet lapset ja heti juoruamassa ja urkkimassa muiden asiota jos joku on erilainen ja vielä positiivisella erilainen

• Anonyymi00017

Positiivisesti erilaisia pannaan lieksassa paljaalla!

• Anonyymi00013

Viisaammat alkaa jo toimimaan.

"Suuri joukko EU-maita patistaa perustamaan palautuskeskuksia EU:n ulkopuolelle
      Tanskan ja Italian aloitteesta tehdyn kirjeen on allekirjoittanut 19 EU-maata. Suomi puuttuu joukosta."

• Anonyymi00014

Tää tyyppi paljastui juuri somaliksi. Go figure! Aina ruinaamassa erityiskohtelua.

• Anonyymi00022

Mikä on 30 cm pitkä ja valkoinen?
      No ei niin mikään!

• Anonyymi00024

Mustavaaran tienviitta.

• Anonyymi00025

Eipäs, kun paikallinen koneinsinööri!

• Anonyymi00029

Nyt on hyvä purkaa vuokratalot, joita taitaa olla jo yhdeksän kappaletta. Lisäksi koulut lakkautuu ja työpaikkoja säästyy. Nurmes tässä naapurissa sensijaan kukoistaa ja kasvaa. Bomban alueella työntekijät ulkomaalaisia ja osa heistä on entisiä lieksalaisia maahanmuuttajia. Hyvä Nurmes

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.

Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.
      Sinkut
      140
      856
    2. Muistelen lämmöllä

Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti
      Ikävä
      48
      652
    3. Ajattelitko ikinä pyytää anteeksi?

Tiedät kyllä mistä.
      Ikävä
      70
      629
    4. Tunnistan mun rakkaan

Kirjoituksen heti kun se on täällä. Mä vaan tiedän sen ja tunnen 🤗
      Ikävä
      81
      571
    5. Miten oletkin noin

osaamaton kaikin tavoin :)
      Ikävä
      39
      529
    6. Tyrkytät ittees liian

tasokkaille :)
      Ikävä
      46
      510
    7. Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi

Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks
      Ikävä
      64
      489
    8. Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä

Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä
      Ikävä
      36
      485
    9. Pakko myöntää mies

En mä aina ihan rehellinen sulle ollut
      Ikävä
      96
      485
    10. Odotan tosi paljon et nähdään uudelleen

Sinussa on piirteitä, jotka sai kiinnostumaan.
      Ikävä
      21
      478
    11. Teinipersu Bergbom lupasi ensimmäisenä euron bensaa

Teinipersu julkaisi Tiktok-videonsa marraskuussa 2021. Videolla Bergbom viittaa bensan hintoja esittelevään kylttiin ja
      Maailman menoa
      267
      466
    12. Vaihdevuodet ja psykoottinen käytös

Estrogeenilla on suora yhteys aivojen välittäjäaineisiin, erityisesti serotoniiniin, joka säätelee mielialaa, impulssiko
      Suomussalmi
      37
      421
    13. Onko se loukkaavaa jos pelkkä seksi kiinnostaa?

En tiedä olisiko meillä muuta yhteistä edes. En kyllä oikein osaa nähdä meitä menemässä naimisiin, paitsi ehkä jossain U
      Ikävä
      35
      413
    14. Timo Vornanen.

On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.
      Maailman menoa
      25
      407
    15. Sofia ja Jeffrey yhdessä

Sofia julkaisi instassa kuvan hänestä ja Jeffreystä kuvan, taustalla soi Happy birthday biisi ja Jeffrey kasvot peitetty
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      405
    16. 21
      402
    17. Luottamus

Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.
      Ikävä
      86
      396
    18. Joka ilta mietin

sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka
      Ikävä
      24
      386
    19. Mikä on ollut ihanin

Kohtaaminen kaivattusi kanssa? Mistä haaveilet hänen kanssaan?
      Ikävä
      13
      385
    20. Sysmän "ilon päivä"

Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan
      Sysmä
      30
      378
    Aihe