Introvertille sosiaaliset tilanteet ovat aivan hirveitä, kun mitään puhetta ei vaan tule.
Ajatelkaapas, jos introvertti mies ensimmäistä kertaa onnistuisi saamaan naiseen kontakrin, kuin ensimmäisen asteen yhteys avaruus olentoon verrannollisesti.
Mies olisi ihmeissään ja tijottaisi naista, josta nainen ei tietenkään tykkäisi, kun mies näyttää tyhmältä naista tuijottaessaan ja vaikutelma olisi, kuin mies tuijottaisi uuttaa saapasta.
Oltaisiin ajauduttu ensi treffeille ja oltaisiin puisotssa kävelyllä ja mies ei keksisi oikeen mitään puhumista, olisi tunne, että kaikki asiat on jo puhuttu.
Mies ei keksisi mitään muuta puhumista, kuin tyyliin, tänään on aurinkoinen poutapilvinen sää, on oikein aurinkoinen pilvetön sää lähes, aurinko tuolla paistaa, iso arska taivaalla tohottaa, alkaa olemaan kuuma, mennäänkö varjoon, ei ole oikein pilviä taivaalla..
Sitten nainen sanoisi, katos mies tuolla on kauniita kukkia, tulehan ihastelemaan kukkasia.
Mies alkaisi puhumaan, mehiläiset pörräilee kukinnoissa, onpas värikästä kukkaa, tuossa mönkii hämähäkkyrä kukan lehdellä, on musta peräpää hämähäkkyrällä ja siimassa roikkuu. Vihreitä lehtiä on kukassa, onkohan kukan juuret tiukasti mullassa, pitäsköhän kukkai kastella, tuossa on kuiva kukanvarsi, kukat heiluu tuulessa, täällä yulee kuuma, haluan varjoon, vettä pitäs saada juoda, mennäänkö lidliin.
Nainen sanoo, ei lidliin, mennään terassille.
Mies sanoo, siellä on kuuma, aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta, on mahotttoman kuuma, satais vettä, männynkäpy on tuossa kuiva maassa.
Terassilla istutaan, mies toteaa, on hieno tuoli, onneks ei ole muovnen, sulaiis auringossa, pehmusteet on tuolissa, täällä on vähän liian kuumaa tässä auringonpaisteessa, minä haen vettä itselleni...
Huomatkaa, mies ei puhu nopeasti ja jatkuvasti, vaan puheen välissä on 2-5 minuutin taukoja...
Miten naisen kanssa puhutaan, noinko...
Naisen kanssa puhuminen
26
140
Vastaukset
- Anonyymi00001
Naisen kanssa oleminen, nainen tuskin haluaa olla miehen kanssa, joka ei ole koskaan ollut naisen kanssa ja mies vain tuijottaa naista suu auki ja seuraa perässä, kuin hai laivaa, eikä saa mitään sanotuksi, on vain ihmetyksen vallassa naisen seurassa.
- Anonyymi00002
Eivät läheskään kaikki introvertit ole noin sosiaalisesti kyvyttömiä. Valtaosa ei ole. Noin suuri vaikeus on harvinaista, eikä liity suoraan introverttiyteen millään tavalla.
- Anonyymi00003
Totta. Valtaosa introverteista osaa vallan hyvin jutella ja pitää keskustelua ylläkin, jos haluavat. Ei introverttiys liity mitenkään sosiaalisiin taitoihin, jotka tosiaan ovat opittava taito, siinä missä muutkin taidot. Jutustelemaan oppii jutustelemalla, jos siis haluaa oppia. Jos on aidosti ongelmia oppia tuota kykyä, niin sitten on jotain muita, yleensä neurokirjon ongelmia.
- Anonyymi00004
Meikäläinen on sosiaalisesti noin kyvytön, siitä johtuen olen ollut yksinäinen koko elämäni.
Joskus nuoruudessa oli jopa muutaman kerran niasen kanssa tekemisissä, mutta, kun en mitään keksinyt puhumista, niin eiopä kukaan aninen toista kertaa halunut olla tekemisissä kanssani.
Nuo muutamat kerrat selvensivät minnulle sen, ettei minusta vaan ole pari suhteeseen naisen kanssa, minut on luotu yksinäisyyteen.
Olen jo tottunut yksinäisyyteen, että nainen olisi jo liian suuri järkytys elämäntilanteeseeni. - Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Meikäläinen on sosiaalisesti noin kyvytön, siitä johtuen olen ollut yksinäinen koko elämäni.
Joskus nuoruudessa oli jopa muutaman kerran niasen kanssa tekemisissä, mutta, kun en mitään keksinyt puhumista, niin eiopä kukaan aninen toista kertaa halunut olla tekemisissä kanssani.
Nuo muutamat kerrat selvensivät minnulle sen, ettei minusta vaan ole pari suhteeseen naisen kanssa, minut on luotu yksinäisyyteen.
Olen jo tottunut yksinäisyyteen, että nainen olisi jo liian suuri järkytys elämäntilanteeseeni.Introverttiytteesi se ei kuitenkaan liity mitenkään. Sosiaalisia taitoja oppii vain harjoittelemalla. Aikuisena tietysti on hankalampaa (ja tuhatkertaisesti nolompaa) opetella. Vanhempien tulisi lapsiaan edes sen verran sosiaalisiin tilanteisiin tunkea, ettei tilanne pääse noin hankalaksi.
Voi tietysti olla myös niin, että ehkä sinulla on jotakin tuollaisia neurokirjon haasteita. Oletko koskaan jutellut ongelmistasi lääkärin kanssa? Jos saisit diagnoosin, se voisi helpottaa ymmärtään itseäsi ja hyväksymään itsesi. Ehkä jokin vertaistukiryhmä olisi sinulle avuksi. Saisit ehkä neuvoja ja vinkkejä ja ainakin harjoitusta sosiaaliseen kanssakäymiseen.
Ongelmasi ei myöskään liity yleisesti naisiin. Naisissakin on paljon hiljaisia, jotka eivät kaipaa jutustelua, vaan niitä kukkasia voi ihastella yhdessä myös puhumatta. Lintujen laulu ja hyösteisten pörinätkin kuuluvat paremmin, kun ei kukaan pälätä. Olen aina vähän ihmetellyt, että miksi hiljaiset miehet jatkuvasti tunkevat itseään pälättäjänaisten seuraan ja sitten valittavat kun ei onnistu. - Anonyymi00012
Introvertit eivät ole sosiaalisesti kyvyttömiä. Olen intorvertti ja juuri kehuttiin, kuinka paljon nauran seurassa. Ei suomalaiset kuulemma tee niin!
Introvertti ei välttämättä HALUA olla sosiaalinen monessakaan tilanteessa, ja pitää parempana olla vain tarkkailija. Hän antaa muiden hölistä joutavan päiväisiä juttujaan. - Anonyymi00024
Anonyymi00012 kirjoitti:
Introvertit eivät ole sosiaalisesti kyvyttömiä. Olen intorvertti ja juuri kehuttiin, kuinka paljon nauran seurassa. Ei suomalaiset kuulemma tee niin!
Introvertti ei välttämättä HALUA olla sosiaalinen monessakaan tilanteessa, ja pitää parempana olla vain tarkkailija. Hän antaa muiden hölistä joutavan päiväisiä juttujaan.Kyllä osa introverteista on, mutta se ei vain liity siihen introverttiyteen.
Onneksi kommunikointikykyä voi kehittää. Pitää vaan itse olla motivoitunut.
Ilman vastavuoroisuutta ja keskustelua tuo suhde ei etene, ellei sitten ole täysin mykkä. Siinä tapauksessa pitää opetella viittomakieli, tai kommunikoida tekstin muodossa.- Anonyymi00006
Riippuu paljon kenen kanssa puhuu. Jos kadula tulee vastaan miespuolinen tuttu, niin puhuminen sujuu luontevasti ilman mitään jännitystä tai vaivaantumisen tunnetta ja keksii puhumisen aiheita.
Samoin, jos naapurin iäkkään mummelin kanssa juttelee, niin ei mene lukkoon ja keksii puhumista.
Mutta annas olla, jos nainen on sinkku ja ajattelisi suhdeta naisen kanssa, niin sitten meneekin lukkoon, ei keksi puhmista ja tulee vaivautunut olo, kuin haluaisi kadota paikalta tyhjyyteen. Anonyymi00006 kirjoitti:
Riippuu paljon kenen kanssa puhuu. Jos kadula tulee vastaan miespuolinen tuttu, niin puhuminen sujuu luontevasti ilman mitään jännitystä tai vaivaantumisen tunnetta ja keksii puhumisen aiheita.
Samoin, jos naapurin iäkkään mummelin kanssa juttelee, niin ei mene lukkoon ja keksii puhumista.
Mutta annas olla, jos nainen on sinkku ja ajattelisi suhdeta naisen kanssa, niin sitten meneekin lukkoon, ei keksi puhmista ja tulee vaivautunut olo, kuin haluaisi kadota paikalta tyhjyyteen.Naisten seurassa ei pidä panikoida, eikä jännittää. Tee rentoutusharjoituksia. Kommunikointia voi myös kuivaharjoitella.
Ota rennosti ja muista hymy! 😊- Anonyymi00013
tosi.typy kirjoitti:
Naisten seurassa ei pidä panikoida, eikä jännittää. Tee rentoutusharjoituksia. Kommunikointia voi myös kuivaharjoitella.
Ota rennosti ja muista hymy! 😊Oli muuten huono neuvo!
Naisen kanssa miestä tietenkin jännittää ja himot herää. Oikea menetelmä on tunnistaa oma jännitys ja antaa sen tulla, kun on tullakseen. Ei se jännitys mitään maailmaa kaada.
Kun toimit jännityksestä huolimatta, voi lopulta oppia tulkitsemaan jännityksesi innostukseksi. Innostuneena mies puhuu naiselle kuin naiselle ja saa hyvän vastaanoton.
- Anonyymi00007
Vaikka en pystykään puhumaan omasta kokemuksestani niin alkaisin deittailemaan vain jos aistisin kiinnostuksen olevan molemminpuolista. Eli kemiaa täytyy olla ja paljon. En halua paistatella valokeiloissa ekstroverttinä iltatähtenä vaan pidän pienistä piireistä syvällisine keskusteluineen.
Olisin sosiaalisissa tilanteissa eniten elementissäni kun saisin olla naisen kanssa kahden kesken. Ei haittaisi vaikka ympärillä pyörisi ihmisiä. Ne olis vaan NPC:eitä mun silmissä. Pikku kaljoittelu ja sen avittama sexi rikkoisi jään osapuolten välillä. -💊-. - Anonyymi00008
Minulle kävis ihan hyvin. Ei se sanojen määrä, vaan laatu. Eikä laatukaan ensitreffeillä ole tärkeää. Jossain vaiheessa kuitenkin odotan tulevalta elämänkumppaniltani, että yläpäässäkin jotain liikettä löytyy: halua ja kykyä pohtia asioita, keskustella, pallotella, ideoida... Ei kaikkien tarvitse olla sellaisia, mutta jos ajattelen ihmistä, jonka kanssa viihtyisin päivästä toiseen, niin jotain tuollaista pitäisi löytyä.
- Anonyymi00009
Ei ny hlvetti taas. Ei introvertti ole yhtään sen ujompi tai rohkeampi kuin ekstrovertti.
xLiner - Anonyymi00010
Jotkut vielä ehdottaa ätmeille, että aasiasta löytää naisen.
Vielä vaikeampaa se puhuminen on ulkomaan kielellä naiselle, kun ei suomeksikaan onnistu. - Anonyymi00011
Introverttius ei tarkoita ujoutta tai epäsosiaalisuutta. Sosiaaliset tilanteet ja ryhmissä oleminen vain kuluttavat heidän energiaansa enemmän kuin ekstroverteilla (tai ambiverteilla) Tuo mistä kirjoitit menee enemmän sosiaalisten taitojen puolelle ja niitä puolestaan voi kehittää.
Tuosta dialogista jää kyllä vähän sellainen kutina, että sekä miehellä että naisella on jonkinasteinen sosiaalinen kömpelyys. Kumpikin vain selostaa, ei varsinaisesti keskustele, eikä ole yhtään kiinnostuneita toisesta.
- Sheena - Anonyymi00014
Tällä palstalla on noloista aloituksista päätellen paljon tynnyrissä eläneitä mörököllejä. Siihen kun yhdistyy tyhmyys ja ettei ole mistään oikein kiinnostunut eikä harrasta mitään, ei puheenaiheitakaan juuri ole. Sama koskee monia naisia.
- Anonyymi00015
Noinhan se vähän on, jos ei ole harrastuksia, ei käy missään ja elää samaa mustavalkoista elämää, jossa ei mitään tapahdu, niin ei ole oikeen mitään puheenaiheita.
- Anonyymi00016
Nojaa, minäkin olen intrivertti mutta osaan minä puhua. En ole mykkä. Minä vaan uuvun valtavasti turhasta lätinästä.
- Anonyymi00017
No taas se i tuli o tilalle. Sormet ei tottele.
- Anonyymi00018
Entäs jos puhuisi naiselle ikäänkuin ihmiselle.
- Anonyymi00019
No eikä! Kaikenlaista täällä ehdotellaan. Niinku ihmiselle! 🙄
- Anonyymi00023
ei niille puhuna ikään kuin eikä painoon kuin, ne ovat niille arkoja asioita, nuo paino ja ikä. Kysy niiltä viakka bodycounttia ja swippaa vasemmalle ne kuilla se on yli nollan
- Anonyymi00020
See viestittely käy lupaavan suhteen tuhoksi. Näin lukea yhdestä jutusta.
- Anonyymi00021
On myösa olemassa tyttöjä, jopa 18-122-vuotiaita, puhu nille poikaseni
- Anonyymi00022
nais nais nainen naista naiselle naisena nainen naisesta naine naine naine
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791482
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä431071No nytkö tuli lähtö Orpolle?
Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall187795Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad38755- 14680
Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver21670Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä29653- 37653
Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46607Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .17603