Kirjekaveria vailla

Anonyymi-ap

17

151

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      En malttanut olla katsomatta mitkä kohdat nämä Davidin virrestä ovat, koko luku on kaunista tekstiä. En ala kirjekaveriksesi kun on juuri alkanut, vielä ontuva suhde, mutta laitan nuo säkeet esille, jos muitakin kiinnostaa. Toivon että löydät etsimäsi.

      Jae 5:
      "Hän ravitsee minut aina hyvyydellään, ja minä elvyn nuoreksi, niin kuin kotka."
      Vaihtoehtoinen käännös (KR38):
      "joka sinun halajamisesi tyydyttää hyvyydellään, niin että sinun nuoruutesi uudistuu kuin kotkan."

      Merkitys: Jae kuvaa sitä, miten Jumala vastaa ihmisen tarpeisiin ja kaipaukseen. Kotkan nuoruuden ja uusiutumisen vertauskuva (vrt. Jes. 40:31) kuvaa voimien palautumista, uutta elinvoimaa ja toipumista.

      Jae 6:
      "Vanhurskaat ovat Herran teot, hän tuo oikeuden sorretuille.
      "Vaihtoehtoinen käännös (KR38):
      "Herra tekee vanhurskauden ja hankkii oikeuden kaikille sorretuille.

      "Merkitys: Siinä missä jae 5 puhuu henkilökohtaisesta armosta ja huolenpidosta, jae 6 laajentaa katseen Jumalan maailmanhallintaan. Jumala toimii oikeudenmukaisesti ja asettuu heikkojen, alistettujen ja kärsivien puolelle.

    • Anonyymi00002

      Oletko Vartti?

    • Anonyymi00003

      Etsit siis uusia alaikäisiä raiaskattavaksesi?
      Monta teiniä huumasit ja raiskasit jotta jouduit vankilaan?

      Jeesusko pelasti, nyt on synnit anteeksi puhdas omatunto, voi puhtaalta pöydältä alkaa tekemään taas rikoksia.

      • Anonyymi00004

        Ei tuollaisesta saa elinkautista. Huomioisin, että vaimo on menettänyt henkensä.

        xLiner


      • Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        Ei tuollaisesta saa elinkautista. Huomioisin, että vaimo on menettänyt henkensä.

        xLiner

        Tuossa kun ei mainittu kirjeystävän sukupuolta, niin jokunen palstaätämi voi hyvinkin kiinnostua.

        xLiner


      • Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        Tuossa kun ei mainittu kirjeystävän sukupuolta, niin jokunen palstaätämi voi hyvinkin kiinnostua.

        xLiner

        Uups. Ihan selvästihän tuossa luki pitkäaikaista "naispuolista". Pitkäaikaisesta voisi mainita jotain..

        xLiner


      • Anonyymi00008
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        Uups. Ihan selvästihän tuossa luki pitkäaikaista "naispuolista". Pitkäaikaisesta voisi mainita jotain..

        xLiner

        Ja leskimies. Aloitusta veikkaisi melkein provoksi.

        Kun tietää palstalle kirjoittavat naispuoleiset, niin pitää ihmetellä että joku tätä mitenkään otollisena alustana itselleen pitäisi.


      • Anonyymi00012
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Ja leskimies. Aloitusta veikkaisi melkein provoksi.

        Kun tietää palstalle kirjoittavat naispuoleiset, niin pitää ihmetellä että joku tätä mitenkään otollisena alustana itselleen pitäisi.

        😂


    • Anonyymi00007

      Se voisi olla vaikka joku naispuolinen elinkautisvanki, niin löytyisi ehkä yhteistä kokemuspohjaa.

      Sellainen projektiehdotus vankiloille, että naisten vankilasta voisi kirjoittaa halukkaat miesten vankilaan ja päin vastoin.

      Ihminen, jolla ei ole samaa kokemuspohjaa ymmärtää harvemmin tilannetta, jossa henkilöllä on rankempi tausta.

      Kaikkea hyvää aloituksen tehneelle ihmiselle!

      • Meillähän oli täällä naisvankila, mutta se purettiin. Sinne tai sieltä ei kirjeitä enää lähetellä. Se vankisairaala siellä takana saattaa vielä olla, mutta sekin tullaan purkamaan. Piti käydä kattomassa mutta käännyin takas, kun siinä uhattiin 50 päiväsakolla, jos sinne menee. Paitsi kaveri ei saanu, kun härskisti vaan sano, että etsii sitä vankilamuseoo. Ihmeesti meni läpi vaikkei museo oo siellä päinkään. Mutta on toi hurja sakko suhtautettuna siihen, että vaikka joku rattijuoppo vaarantaa satojen ihmisten hengen, mutta tossa kunkaan henki tuskin vaarantuu. Eipä ihmishenki oo enää minkään arvonen.


    • Anonyymi00009

      Voi hyvänen aika teidän ymmärtämättömyyttä. Jos ette usko aloitusta niin eikö vain voisi olla vastaamatta. Mitä vahinkoa on kenellekään siitä jos joku aloittaa provolla, hänenhän on elämänsä.
      Voi olla mikä vaan mutta minä otin aloituksen sellaisen kuin sen luin. Ja kun raamattua muutenkin joskus luen, avasin tuon psalmin kohdan. Eli viestini on aloituksen jälkeen ensimmäisenä. Eikä ole minulta yhtään pois jos "menin lankaan" ja vastasin provoon.
      Käytöstapoja vain ehdottaisin.

      • Anonyymi00010

        Siltä varalta että täällä olisi liian sinisilmäisiä hölmöjä, niin tarvitaan varoitus.

        Aloittajan ei pidä myöskään yllättyä, jos täältä vastaisi joku trolli. Palstaa seuranneena en pitäisi edes minää ihmeenä.


      • Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Siltä varalta että täällä olisi liian sinisilmäisiä hölmöjä, niin tarvitaan varoitus.

        Aloittajan ei pidä myöskään yllättyä, jos täältä vastaisi joku trolli. Palstaa seuranneena en pitäisi edes minää ihmeenä.

        Luulisi näiden sinkkujen jo kohdanneen kaikenlaista että ovat oppineet kantapään kautta koijareiden käytöksen, eivät tarvitse varoitusta eikä ainakaan irvailua. Tuskin täällä neitsyitä vilisee.


      • Anonyymi00013

        Mitä rankempi rikollinen, sen enemmän kirjeitä satelee. Naiset kilpailee, kuka saa eniten huomiota osakseen. Oli provo tai ei, viestissä piilee totuuden siemen 😄


      • Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

        Mitä rankempi rikollinen, sen enemmän kirjeitä satelee. Naiset kilpailee, kuka saa eniten huomiota osakseen. Oli provo tai ei, viestissä piilee totuuden siemen 😄

        Tunnetut sarjamurhaajat, kuten Ted Bundy tai Richard Ramirez, saivat runsaasti ihailijapostia ja jopa avioliittoehdotuksia. Ilmiö tunnetaan nimellä hybristofilia.


      • Anonyymi00015
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        Luulisi näiden sinkkujen jo kohdanneen kaikenlaista että ovat oppineet kantapään kautta koijareiden käytöksen, eivät tarvitse varoitusta eikä ainakaan irvailua. Tuskin täällä neitsyitä vilisee.

        Aina on varoitus paikallaan ☝️. Kuka tietää ketkä tätä lukee tai muutoin liian hyväsydäminen, vaikkei tänne kirjoittaisikaan.


      • Anonyymi00016
        Anonyymi00013 kirjoitti:

        Mitä rankempi rikollinen, sen enemmän kirjeitä satelee. Naiset kilpailee, kuka saa eniten huomiota osakseen. Oli provo tai ei, viestissä piilee totuuden siemen 😄

        Voi tokkiisa, sinun provoviesteihin kyllä pääosin reagoidaan, mutta jätetään linnan porukka omaan rauhaan.

        Sinun oma ongelmasi on kuitenkin stereotypinen ja epäluuloinen suhtautuminen naisiin ja kun itsesi mainostaminen kilttimiehenä ei kelpaa sen paremmin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe