Moni Itä-Euroopan maa oli ripustautunut halpaan venäläiseen kaasuun ja öljyyn. Venäjän hyökätessä Ukrainaan halvan energian saaminen loppui ja se oli korvattava jollakin muulla.
Millä eri Euroopan maat korvasivat puuttuvat öljyt ja kaasut?
Mitkä maat ovat selvinneet parhaiten Eurooppaa koettelevasta energiakriisistä
6
<50
Vastaukset
Eniten venäläisestä energiasta olivat riippuvaisia Unkari ja Slovakia sekä Saksa. Unkari ja Slovakia jatkoivat tuontia Venäjältä paitsi sinä aikana, kun putki oli sodan vuoksi vaurioitunut eikä Ukraina alkanut sitä korjaamaan. Saksa ja muut Venäjän energiasta riippuneet valtiot ovat joutuneet korvaamaan tuontia muista maista. Näitä ovat Lähi-idän öljyvaltiot ja USA sekä eräät muut Pohjois-Amerikan valtiot ja jossain määrin esim. Norja.
Parhaiten on mennyt niillä, jotka älysivät ajoissa vähentää energiariippuvuuttaan Venäjästä. Näiden onnellisten joukkoon kuuluu myös Suomi, joka edellisen hallituksen aikana ajoi voimakkaasti vihreää siirtymää ja Venäjän energiatuonnin vähentämistä. Vihreät on meillä pitäneet kumpaakin teemaa vahvimmin esillä ja kunnia tästä kuuluu paljolti heille. He ovat ajaneet niin puhdasta energiaa kuin Venäjä-riippuvuuden alasajoa erityisesti Ville Niinistön johdolla.- Anonyymi00001
Mitens teillä siellä Pietarissa Igor. Bensaa ym on pulaa. Vientiä supistamaan ja mm Krimillä myydään ei ootan. Ja rajat on kiinni. Ja miten vaan menee ja olemme ..meilläpä on pesukoneita ja wc pyttyjä ja wc paperia ja rajat auki. Voimme matkustaa ja on vapaa tv ja lehdistö mitä teillä ei oo. Moskovassa on yli 350 000 tuhatta kotia ilman vettä ..ei tuu sisään ja ulos. Ulkovessa ku putket ei toimi.. . Ja maaseudulla eletään ku kivikaudelle. Ja meillä tiedetään että tehän ootte vaan venäläisiä ja mongolien sekajätteen jälkeläisiä
- Anonyymi00002
Suurlähettiläs Anon mukaan Moskovassa ei kärsitä vihreästä siirtymistä eikä muustakaan wokesta
- Anonyymi00004
Miksihän ne datakeskukset haluavat Suomeen - vihreä siirtymä, sähkönhinta jq kantaverkko?
- Anonyymi00005
"Jokaisella palstalla tulee keskustella palstan aihealueeseen liittyvistä asioista"
https://www.suomi24.fi/opastus/saannot
Mitä sinä ap et edellisessä ymmärrä sinun taas kirjoittaessa SÄÄNTÖJEN VASTAISIA avauksia??- Anonyymi00006
Ap:llehyvin tyypillisiä omien monologien pohjustuksia joita tehtailee vuoden jokaisena päivänä kaikille s24 palstoille. Kysymyksineen itselleen joihin käy itse vastaamassa satoja kertoja lehtijuttujen kopioineen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 781032
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm91829- 62746
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp81745- 119734
- 109685
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante114583- 47570
- 18538
Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64502