Mulle tuli outoo viestii: "Yhteyden muodostaminen reCAPTCHA‑palveluun epäonnistui. Tarkista internetyhteytesi ja päivitä sivu, niin saat reCAPTCHA‑haasteen."
Määkun en oo oikeen bonjuullinen nettiasioissa, nii mää en yhtään kässää, et mitä toi niiku tarkottaa. Mitä pitäs tehä ja miks?
Kummallinen viesti
19
91
Vastaukset
- Anonyymi00001
Tekoäly kertoi reCAPTCHA:sta seuraavaa: "reCAPTCHA on Googlen ilmainen palvelu, joka suojaa verkkosivustoja roskapostilta ja automaattisilta tietokoneohjelmilta (boteilta). Se erottelee ihmiskäyttäjät koneista esimerkiksi yksinkertaisella "En ole robotti" -valintaruudulla tai piilotetulla taustaprosessilla."
Oletan, että ymmärrät mitä "Tarkista internetyhteytesi ja päivitä sivu" tarkoittaa.Vaan kun ei ole hajuakaan. Kummää olin koulussa 1950 ja -60 luvun puoliväliin, ei ollu viel ees unelmii netistä. Ei sitä sillon koulussa opetettu.
Enkä mää nykysille kursseille enää pääsekään, kun on niiku kehno kunto, ja mää oon ollu jo vuosia neljän seinän sisällä. Oon jo 9. vuosikymmenellä.- Anonyymi00003
Tri-is.eli.Triceratops kirjoitti:
Vaan kun ei ole hajuakaan. Kummää olin koulussa 1950 ja -60 luvun puoliväliin, ei ollu viel ees unelmii netistä. Ei sitä sillon koulussa opetettu.
Enkä mää nykysille kursseille enää pääsekään, kun on niiku kehno kunto, ja mää oon ollu jo vuosia neljän seinän sisällä. Oon jo 9. vuosikymmenellä.Oletettavasti nettiyhteys toimii, kun kerta kirjoittamaan pystyt.
- Anonyymi00002
yrittää varmentaa että et ole robo-pottipää, käyttääkö joku toinen mahdollisesti samaa nettiyhteyttä?
Niet on meillä yhteine tietokone rennosti.m:n kanssa, mut on meillä kummallaki oma liittymä ja nikki. Ja kyl soon ihan moitteettomasti toiminu kummallakin tähän asti.
Siis pitääkö tehä jotakin?Tri-is.eli.Triceratops kirjoitti:
Niet on meillä yhteine tietokone rennosti.m:n kanssa, mut on meillä kummallaki oma liittymä ja nikki. Ja kyl soon ihan moitteettomasti toiminu kummallakin tähän asti.
Siis pitääkö tehä jotakin?Mää katkasin yhteyden mun nikillä, ja avasin sen si uuestaan. Ei reCAPTCHA kysyny yhtään mitään, ja yhteys aukes.
Mullon sellane epäilys, et tää on jo VT:n aikana ennustettu. Syyrakin kirjassa (VT:n kreikankielisii kirjoi) sanotaan, että ihmisen on annettu enemmän nähdä, kuin ihminen ymmärtää.- Anonyymi00005UUSI
Niin että tekoäly varmistaa ettei asiakaspäässä ole teköäly kommentoimassa. Teköälyt ovat viisastumassa kun osaavat jo epäillä nettimaailmassa olevan tekoälyä.
- Anonyymi00004
Sivu kannattaa päivittää jos se alkaa kyselemään jotakin. On muistettava että kaikkeen on suhtauduttava varauksella etenkin netissä. Inhoan sitä miten jotkin sivustot vaativat niitä liikennevalokuvia ja niiden klikkailuja todistaakseen ettei itse ole botti.
Määkin oon joskus nähny niin epäselvii kuvii, et niist ei ota selvää ees nainen Gruusiasta, ja sit ku on epäonnistunu muutaman kerran, ei viiti enää yrittääkään.
Kyllä sinä varmaan hakukonetta osaisit käyttää. Mutta voin kertoa että CAPTCHA vapaasti suomennettuna tarkoittaa Täysin automaattista Turing-testiä erottelemaan ihmiset tietokoneista.
Kai se kahedorga tietokoneohjelma, joka tekee super-hyper-automaagista Turilgin testii, on jo bonjannu, et mää oon ihan niiku ihmiset, vaik mää oonkin esihistoriallinen hirmulisko.
Sitä mä en vaan bonjaa, et miten semmone tietokoneprogrammi voi erottaa ihmiset tietokoneista, ku tuol just oli tieto, et tietokone on jo läpässy Turilgin testin, eli ihminen on luullu tietokoneohjelmaa ihmiseks.
Ja justhan väitettiin, et Turilgin testillä muka voitas erottaa ihminen ja tietokone. Ei oo must kovin lookista.Tri-is.eli.Triceratops kirjoitti:
Kai se kahedorga tietokoneohjelma, joka tekee super-hyper-automaagista Turilgin testii, on jo bonjannu, et mää oon ihan niiku ihmiset, vaik mää oonkin esihistoriallinen hirmulisko.
Sitä mä en vaan bonjaa, et miten semmone tietokoneprogrammi voi erottaa ihmiset tietokoneista, ku tuol just oli tieto, et tietokone on jo läpässy Turilgin testin, eli ihminen on luullu tietokoneohjelmaa ihmiseks.
Ja justhan väitettiin, et Turilgin testillä muka voitas erottaa ihminen ja tietokone. Ei oo must kovin lookista.Ei kun Turingin testissä mitataan ihmistä ja katsotaan erottaako ihminen A ihmisen X koneesta Y näiden ulosannin perusteella.
scrg kirjoitti:
Ei kun Turingin testissä mitataan ihmistä ja katsotaan erottaako ihminen A ihmisen X koneesta Y näiden ulosannin perusteella.
Eli captcha ei varsinaisesti ole Turing testi, mutta siinä nimessä viitataan tuohon verrattain tunnettuun käsitteeseen.
Tri-is.eli.Triceratops kirjoitti:
Kai se kahedorga tietokoneohjelma, joka tekee super-hyper-automaagista Turilgin testii, on jo bonjannu, et mää oon ihan niiku ihmiset, vaik mää oonkin esihistoriallinen hirmulisko.
Sitä mä en vaan bonjaa, et miten semmone tietokoneprogrammi voi erottaa ihmiset tietokoneista, ku tuol just oli tieto, et tietokone on jo läpässy Turilgin testin, eli ihminen on luullu tietokoneohjelmaa ihmiseks.
Ja justhan väitettiin, et Turilgin testillä muka voitas erottaa ihminen ja tietokone. Ei oo must kovin lookista.Niet mää en suinkaan arvele, et Turilgi ois kahedorga, vaan reCAPTCHA-virma, joka vielgi luulee, et Turilgin testillä voidaan erottaa tietikone ja ihmine.
Turilgihan oli maailman kaiken lahjakkaampi matemaatikko. Sehän keksi, miten saadaan selville saksalaisten viestinsalaamiskoneen logiikka (enny muista sen salaamiskoneen nimee).
Tuolla niiku universiteetis käsiteltiin myös Turilgin konetta, joka laskee desimaaleja joko ikusesti tai pysähtyy sillon jos tulee tasatulos. Eikä jaksottomasta desimaaliluvusta voi koskaan millään etukäteen päätellä, pysähtyyko kone vai ei.
Nykysin arvelisin rakennettavan tietokoneohjelma, joka niinku emuloi Turilgin konetta.
Niettä kansallissankari, joka huomattavasti lyhensi 2 maailmansotaa, säästi valtavoitteellisesti ihmishenkii ja ehlottomasti matemaatikko #1.
Se vaan oli tragedia, että sodan jälkeen sitä ruvettiin vainoamaan seksuaalisen suuntautumisen takia. Todella tragedia, jota nykyaikana ei vois kuvitellakaan.Tri-is.eli.Triceratops kirjoitti:
Niet mää en suinkaan arvele, et Turilgi ois kahedorga, vaan reCAPTCHA-virma, joka vielgi luulee, et Turilgin testillä voidaan erottaa tietikone ja ihmine.
Turilgihan oli maailman kaiken lahjakkaampi matemaatikko. Sehän keksi, miten saadaan selville saksalaisten viestinsalaamiskoneen logiikka (enny muista sen salaamiskoneen nimee).
Tuolla niiku universiteetis käsiteltiin myös Turilgin konetta, joka laskee desimaaleja joko ikusesti tai pysähtyy sillon jos tulee tasatulos. Eikä jaksottomasta desimaaliluvusta voi koskaan millään etukäteen päätellä, pysähtyyko kone vai ei.
Nykysin arvelisin rakennettavan tietokoneohjelma, joka niinku emuloi Turilgin konetta.
Niettä kansallissankari, joka huomattavasti lyhensi 2 maailmansotaa, säästi valtavoitteellisesti ihmishenkii ja ehlottomasti matemaatikko #1.
Se vaan oli tragedia, että sodan jälkeen sitä ruvettiin vainoamaan seksuaalisen suuntautumisen takia. Todella tragedia, jota nykyaikana ei vois kuvitellakaan.Kyllä se reCAPTCHA varmaan yhä ihan kohtuullisesti käytännössä toimii robotteja vastaan. Kysyin tekoälyltä aiheesta ja laillisiin tarkoituksiin neuvoi pyytämään tai käyttämään virallista API-rajapintaa. Pelkkää tekstiä sisältäviä sivuja on melko helppoa käsitellä ohjelmallisesti ja siksi CAPTCHA tehtävät pyrkivät olemaan sellaisia, että ihminen ratkaisee tehtävän helposti ja nopeasti, mutta kone vain suurella laskentateholla.
Käänteinen testi olisi paljon helpompi tehdä esim. aikarajaa hyödyntäen niin, että vain kone suurta nopeuttaan hyödyntäen ratkaisisi sen varmasti ja nopeasti kun taas ihminen hitaana ei koskaan. Jopa simpanssi osaa jotain kognitiivisia kykyjä vaativia tehtäviä ihmistä nopeammin.scrg kirjoitti:
Ei kun Turingin testissä mitataan ihmistä ja katsotaan erottaako ihminen A ihmisen X koneesta Y näiden ulosannin perusteella.
Mummielestä sää ny sotkeuluit ajatuksissa. Turilgin testi oli ihan pätevä niin kauan, kun Turilgi eli, muttei oo enään koska on kehitetty ovelampii tietokoneohjelmii, jotka päihittää ihmisen.
Ja tetokoneelle ja imiselle tehtiin JUST Turilgin testi, mut se ei enää käy, koska on kehitetty parempii tietokoneohjelmii. Ja kehittyny tietokoneohjelma pystyy jo huijaamaan, koska on läpässy Turilgin testin.
Niettä Turilgin testiin perustuva tietokoneohjelma, reCAPTCHA, ei enää pysty erottamaan tällasta kehittyneempää ohjelmaa, vaan vetää reCIS:tä höplästä.
Mut reCAPTCHA toimii niinku ennennii siinä toivossa, ettei saa tällasta kehittynyttä robongia vastaansa. Hiljasuuteen on syynä isot mammonat. Ei kantsi kertoo kovalla äänellä, et sei oo enää varma, koska on olemassa jo ohjelmii, jotka pystyy jo naruttaan niitten antiikkiohjelmaa.scrg kirjoitti:
Eli captcha ei varsinaisesti ole Turing testi, mutta siinä nimessä viitataan tuohon verrattain tunnettuun käsitteeseen.
Eks sää ny bonjaa, et se reCIS just emuloi Turilgin testii, joka oli aikoinaan ihan validi, mut ei oo enää.
Tri-is.eli.Triceratops kirjoitti:
Mummielestä sää ny sotkeuluit ajatuksissa. Turilgin testi oli ihan pätevä niin kauan, kun Turilgi eli, muttei oo enään koska on kehitetty ovelampii tietokoneohjelmii, jotka päihittää ihmisen.
Ja tetokoneelle ja imiselle tehtiin JUST Turilgin testi, mut se ei enää käy, koska on kehitetty parempii tietokoneohjelmii. Ja kehittyny tietokoneohjelma pystyy jo huijaamaan, koska on läpässy Turilgin testin.
Niettä Turilgin testiin perustuva tietokoneohjelma, reCAPTCHA, ei enää pysty erottamaan tällasta kehittyneempää ohjelmaa, vaan vetää reCIS:tä höplästä.
Mut reCAPTCHA toimii niinku ennennii siinä toivossa, ettei saa tällasta kehittynyttä robongia vastaansa. Hiljasuuteen on syynä isot mammonat. Ei kantsi kertoo kovalla äänellä, et sei oo enää varma, koska on olemassa jo ohjelmii, jotka pystyy jo naruttaan niitten antiikkiohjelmaa.Oviinkin asennetaan yhä lukkoja, vaikka hyvin tiedetään, että pelkkä lukko ei pidä kaikkia kutsumattomia vieraita loitolla. Ne ovat niin sanotusti rehellisiä ihmisiä varten.
scrg kirjoitti:
Oviinkin asennetaan yhä lukkoja, vaikka hyvin tiedetään, että pelkkä lukko ei pidä kaikkia kutsumattomia vieraita loitolla. Ne ovat niin sanotusti rehellisiä ihmisiä varten.
Nyttääpi siltä, et sää oot ny kuitessii bonjannu asian logiikan. Soon si eri asia, minkä kokone varmuus riittää. Mää niiku meen ottaan pari silmällistä. Niet, moikka vaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2512053- 841238
- 901067
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1171055- 123850
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa101809- 122779
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124716- 23701
