Kummallinen viesti

Mulle tuli outoo viestii: "Yhteyden muodostaminen reCAPTCHA‑palveluun epäonnistui. Tarkista internetyhteytesi ja päivitä sivu, niin saat reCAPTCHA‑haasteen."

Määkun en oo oikeen bonjuullinen nettiasioissa, nii mää en yhtään kässää, et mitä toi niiku tarkottaa. Mitä pitäs tehä ja miks?

19

91

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Tekoäly kertoi reCAPTCHA:sta seuraavaa: "reCAPTCHA on Googlen ilmainen palvelu, joka suojaa verkkosivustoja roskapostilta ja automaattisilta tietokoneohjelmilta (boteilta). Se erottelee ihmiskäyttäjät koneista esimerkiksi yksinkertaisella "En ole robotti" -valintaruudulla tai piilotetulla taustaprosessilla."

      Oletan, että ymmärrät mitä "Tarkista internetyhteytesi ja päivitä sivu" tarkoittaa.

      • Vaan kun ei ole hajuakaan. Kummää olin koulussa 1950 ja -60 luvun puoliväliin, ei ollu viel ees unelmii netistä. Ei sitä sillon koulussa opetettu.

        Enkä mää nykysille kursseille enää pääsekään, kun on niiku kehno kunto, ja mää oon ollu jo vuosia neljän seinän sisällä. Oon jo 9. vuosikymmenellä.


      • Anonyymi00003
        Tri-is.eli.Triceratops kirjoitti:

        Vaan kun ei ole hajuakaan. Kummää olin koulussa 1950 ja -60 luvun puoliväliin, ei ollu viel ees unelmii netistä. Ei sitä sillon koulussa opetettu.

        Enkä mää nykysille kursseille enää pääsekään, kun on niiku kehno kunto, ja mää oon ollu jo vuosia neljän seinän sisällä. Oon jo 9. vuosikymmenellä.

        Oletettavasti nettiyhteys toimii, kun kerta kirjoittamaan pystyt.


    • Anonyymi00002

      yrittää varmentaa että et ole robo-pottipää, käyttääkö joku toinen mahdollisesti samaa nettiyhteyttä?

      • Niet on meillä yhteine tietokone rennosti.m:n kanssa, mut on meillä kummallaki oma liittymä ja nikki. Ja kyl soon ihan moitteettomasti toiminu kummallakin tähän asti.

        Siis pitääkö tehä jotakin?


      • Tri-is.eli.Triceratops kirjoitti:

        Niet on meillä yhteine tietokone rennosti.m:n kanssa, mut on meillä kummallaki oma liittymä ja nikki. Ja kyl soon ihan moitteettomasti toiminu kummallakin tähän asti.

        Siis pitääkö tehä jotakin?

        Mää katkasin yhteyden mun nikillä, ja avasin sen si uuestaan. Ei reCAPTCHA kysyny yhtään mitään, ja yhteys aukes.

        Mullon sellane epäilys, et tää on jo VT:n aikana ennustettu. Syyrakin kirjassa (VT:n kreikankielisii kirjoi) sanotaan, että ihmisen on annettu enemmän nähdä, kuin ihminen ymmärtää.


      • Anonyymi00005
        UUSI

        Niin että tekoäly varmistaa ettei asiakaspäässä ole teköäly kommentoimassa. Teköälyt ovat viisastumassa kun osaavat jo epäillä nettimaailmassa olevan tekoälyä.


    • Anonyymi00004

      Sivu kannattaa päivittää jos se alkaa kyselemään jotakin. On muistettava että kaikkeen on suhtauduttava varauksella etenkin netissä. Inhoan sitä miten jotkin sivustot vaativat niitä liikennevalokuvia ja niiden klikkailuja todistaakseen ettei itse ole botti.

      • Määkin oon joskus nähny niin epäselvii kuvii, et niist ei ota selvää ees nainen Gruusiasta, ja sit ku on epäonnistunu muutaman kerran, ei viiti enää yrittääkään.


    • Kyllä sinä varmaan hakukonetta osaisit käyttää. Mutta voin kertoa että CAPTCHA vapaasti suomennettuna tarkoittaa Täysin automaattista Turing-testiä erottelemaan ihmiset tietokoneista.

      • UUSI

        Kai se kahedorga tietokoneohjelma, joka tekee super-hyper-automaagista Turilgin testii, on jo bonjannu, et mää oon ihan niiku ihmiset, vaik mää oonkin esihistoriallinen hirmulisko.

        Sitä mä en vaan bonjaa, et miten semmone tietokoneprogrammi voi erottaa ihmiset tietokoneista, ku tuol just oli tieto, et tietokone on jo läpässy Turilgin testin, eli ihminen on luullu tietokoneohjelmaa ihmiseks.

        Ja justhan väitettiin, et Turilgin testillä muka voitas erottaa ihminen ja tietokone. Ei oo must kovin lookista.


      • UUSI
        Tri-is.eli.Triceratops kirjoitti:

        Kai se kahedorga tietokoneohjelma, joka tekee super-hyper-automaagista Turilgin testii, on jo bonjannu, et mää oon ihan niiku ihmiset, vaik mää oonkin esihistoriallinen hirmulisko.

        Sitä mä en vaan bonjaa, et miten semmone tietokoneprogrammi voi erottaa ihmiset tietokoneista, ku tuol just oli tieto, et tietokone on jo läpässy Turilgin testin, eli ihminen on luullu tietokoneohjelmaa ihmiseks.

        Ja justhan väitettiin, et Turilgin testillä muka voitas erottaa ihminen ja tietokone. Ei oo must kovin lookista.

        Ei kun Turingin testissä mitataan ihmistä ja katsotaan erottaako ihminen A ihmisen X koneesta Y näiden ulosannin perusteella.


      • UUSI
        scrg kirjoitti:

        Ei kun Turingin testissä mitataan ihmistä ja katsotaan erottaako ihminen A ihmisen X koneesta Y näiden ulosannin perusteella.

        Eli captcha ei varsinaisesti ole Turing testi, mutta siinä nimessä viitataan tuohon verrattain tunnettuun käsitteeseen.


      • UUSI
        Tri-is.eli.Triceratops kirjoitti:

        Kai se kahedorga tietokoneohjelma, joka tekee super-hyper-automaagista Turilgin testii, on jo bonjannu, et mää oon ihan niiku ihmiset, vaik mää oonkin esihistoriallinen hirmulisko.

        Sitä mä en vaan bonjaa, et miten semmone tietokoneprogrammi voi erottaa ihmiset tietokoneista, ku tuol just oli tieto, et tietokone on jo läpässy Turilgin testin, eli ihminen on luullu tietokoneohjelmaa ihmiseks.

        Ja justhan väitettiin, et Turilgin testillä muka voitas erottaa ihminen ja tietokone. Ei oo must kovin lookista.

        Niet mää en suinkaan arvele, et Turilgi ois kahedorga, vaan reCAPTCHA-virma, joka vielgi luulee, et Turilgin testillä voidaan erottaa tietikone ja ihmine.

        Turilgihan oli maailman kaiken lahjakkaampi matemaatikko. Sehän keksi, miten saadaan selville saksalaisten viestinsalaamiskoneen logiikka (enny muista sen salaamiskoneen nimee).

        Tuolla niiku universiteetis käsiteltiin myös Turilgin konetta, joka laskee desimaaleja joko ikusesti tai pysähtyy sillon jos tulee tasatulos. Eikä jaksottomasta desimaaliluvusta voi koskaan millään etukäteen päätellä, pysähtyyko kone vai ei.

        Nykysin arvelisin rakennettavan tietokoneohjelma, joka niinku emuloi Turilgin konetta.

        Niettä kansallissankari, joka huomattavasti lyhensi 2 maailmansotaa, säästi valtavoitteellisesti ihmishenkii ja ehlottomasti matemaatikko #1.

        Se vaan oli tragedia, että sodan jälkeen sitä ruvettiin vainoamaan seksuaalisen suuntautumisen takia. Todella tragedia, jota nykyaikana ei vois kuvitellakaan.


      • UUSI
        Tri-is.eli.Triceratops kirjoitti:

        Niet mää en suinkaan arvele, et Turilgi ois kahedorga, vaan reCAPTCHA-virma, joka vielgi luulee, et Turilgin testillä voidaan erottaa tietikone ja ihmine.

        Turilgihan oli maailman kaiken lahjakkaampi matemaatikko. Sehän keksi, miten saadaan selville saksalaisten viestinsalaamiskoneen logiikka (enny muista sen salaamiskoneen nimee).

        Tuolla niiku universiteetis käsiteltiin myös Turilgin konetta, joka laskee desimaaleja joko ikusesti tai pysähtyy sillon jos tulee tasatulos. Eikä jaksottomasta desimaaliluvusta voi koskaan millään etukäteen päätellä, pysähtyyko kone vai ei.

        Nykysin arvelisin rakennettavan tietokoneohjelma, joka niinku emuloi Turilgin konetta.

        Niettä kansallissankari, joka huomattavasti lyhensi 2 maailmansotaa, säästi valtavoitteellisesti ihmishenkii ja ehlottomasti matemaatikko #1.

        Se vaan oli tragedia, että sodan jälkeen sitä ruvettiin vainoamaan seksuaalisen suuntautumisen takia. Todella tragedia, jota nykyaikana ei vois kuvitellakaan.

        Kyllä se reCAPTCHA varmaan yhä ihan kohtuullisesti käytännössä toimii robotteja vastaan. Kysyin tekoälyltä aiheesta ja laillisiin tarkoituksiin neuvoi pyytämään tai käyttämään virallista API-rajapintaa. Pelkkää tekstiä sisältäviä sivuja on melko helppoa käsitellä ohjelmallisesti ja siksi CAPTCHA tehtävät pyrkivät olemaan sellaisia, että ihminen ratkaisee tehtävän helposti ja nopeasti, mutta kone vain suurella laskentateholla.

        Käänteinen testi olisi paljon helpompi tehdä esim. aikarajaa hyödyntäen niin, että vain kone suurta nopeuttaan hyödyntäen ratkaisisi sen varmasti ja nopeasti kun taas ihminen hitaana ei koskaan. Jopa simpanssi osaa jotain kognitiivisia kykyjä vaativia tehtäviä ihmistä nopeammin.


      • UUSI
        scrg kirjoitti:

        Ei kun Turingin testissä mitataan ihmistä ja katsotaan erottaako ihminen A ihmisen X koneesta Y näiden ulosannin perusteella.

        Mummielestä sää ny sotkeuluit ajatuksissa. Turilgin testi oli ihan pätevä niin kauan, kun Turilgi eli, muttei oo enään koska on kehitetty ovelampii tietokoneohjelmii, jotka päihittää ihmisen.

        Ja tetokoneelle ja imiselle tehtiin JUST Turilgin testi, mut se ei enää käy, koska on kehitetty parempii tietokoneohjelmii. Ja kehittyny tietokoneohjelma pystyy jo huijaamaan, koska on läpässy Turilgin testin.

        Niettä Turilgin testiin perustuva tietokoneohjelma, reCAPTCHA, ei enää pysty erottamaan tällasta kehittyneempää ohjelmaa, vaan vetää reCIS:tä höplästä.

        Mut reCAPTCHA toimii niinku ennennii siinä toivossa, ettei saa tällasta kehittynyttä robongia vastaansa. Hiljasuuteen on syynä isot mammonat. Ei kantsi kertoo kovalla äänellä, et sei oo enää varma, koska on olemassa jo ohjelmii, jotka pystyy jo naruttaan niitten antiikkiohjelmaa.


      • UUSI
        scrg kirjoitti:

        Eli captcha ei varsinaisesti ole Turing testi, mutta siinä nimessä viitataan tuohon verrattain tunnettuun käsitteeseen.

        Eks sää ny bonjaa, et se reCIS just emuloi Turilgin testii, joka oli aikoinaan ihan validi, mut ei oo enää.


      • UUSI
        Tri-is.eli.Triceratops kirjoitti:

        Mummielestä sää ny sotkeuluit ajatuksissa. Turilgin testi oli ihan pätevä niin kauan, kun Turilgi eli, muttei oo enään koska on kehitetty ovelampii tietokoneohjelmii, jotka päihittää ihmisen.

        Ja tetokoneelle ja imiselle tehtiin JUST Turilgin testi, mut se ei enää käy, koska on kehitetty parempii tietokoneohjelmii. Ja kehittyny tietokoneohjelma pystyy jo huijaamaan, koska on läpässy Turilgin testin.

        Niettä Turilgin testiin perustuva tietokoneohjelma, reCAPTCHA, ei enää pysty erottamaan tällasta kehittyneempää ohjelmaa, vaan vetää reCIS:tä höplästä.

        Mut reCAPTCHA toimii niinku ennennii siinä toivossa, ettei saa tällasta kehittynyttä robongia vastaansa. Hiljasuuteen on syynä isot mammonat. Ei kantsi kertoo kovalla äänellä, et sei oo enää varma, koska on olemassa jo ohjelmii, jotka pystyy jo naruttaan niitten antiikkiohjelmaa.

        Oviinkin asennetaan yhä lukkoja, vaikka hyvin tiedetään, että pelkkä lukko ei pidä kaikkia kutsumattomia vieraita loitolla. Ne ovat niin sanotusti rehellisiä ihmisiä varten.


      • UUSI
        scrg kirjoitti:

        Oviinkin asennetaan yhä lukkoja, vaikka hyvin tiedetään, että pelkkä lukko ei pidä kaikkia kutsumattomia vieraita loitolla. Ne ovat niin sanotusti rehellisiä ihmisiä varten.

        Nyttääpi siltä, et sää oot ny kuitessii bonjannu asian logiikan. Soon si eri asia, minkä kokone varmuus riittää. Mää niiku meen ottaan pari silmällistä. Niet, moikka vaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      251
      2053
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1238
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      90
      1067
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1055
    5. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      850
    6. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      101
      809
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      122
      779
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      716
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe