"New Yorkin pormestari Zohran Mamdanin ja hänen edustamansa Yhdysvaltain demokraattisten sosialistien voittoputki jatkuu.
Demokraattien vasenta laitaa edustavat demokraattiset sosialistit voittivat tiistai-iltana kolme Yhdysvaltain edustajainhuoneen esivaalia New Yorkissa. Myös pääkaupunki Washingtonissa demokraattinen sosialisti Janeese Lewis George voitti demokraattien esivaalit pormestarivaaleihin."
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/cb3692b6-4dc0-4bc5-9705-fcccb17a5d6c
Kutistuneen kannatuksensa kanssa kiukutteleva oranssinaama tottaksi haukkui nämä kommunisteiksi vaan eipä näytä Trumpin valehtelu enää tehoavan äänestäjiin.
USA kääntyy vasemmalle, uusi voitto New Yorkin sosialistipormestarille; "Valtaisa muutos"
3
<50
Vastaukset
Demokraattien piirissä kiinnostava kysymys on se, kuinka paljon puolue kallistuu vasemmalle. Eroa demokraattien sisällä voisi kuvata suomalaisittain eroksi Kokoomuksen ja demarien välillä. Yhteistä puolueelle on liberaali arvomaailma, demokratian ja sääntöperusteisuuden korostaminen. Demokraatit ovat paljon lähempänä eurooppalaista ajatusmaailmaa kuin konservatiiviset republikaanit.
Demokraattien vasemman laidan ehdoton kärkinimi on ollut pitkään Bernie Sanders. Hänestä ei ole enää kuitenkaan puolueen presidenttiehdokkaaksi, koska ikää alkaisi olla liki 90 vuotta tulevien vaalien alla. Mutta perässä on tulossa useampia erittäin suosittuja nuoria vasemmistolaisia poliitikkoja. Heitä vastassa lienee esivaaleissa Kalifornian pormestari Gavn Newsom, joka edustaa enemmän sitä "kokoomuslaista" siipeä puolueessa. Vasemmiston kärkinimi saattaa olla Pete Buttigieg. Jonkinlainen yllätysnimi voisi olla entinen astronautti Mark Kelly, joka vaikuttaa älykkäältä ja pontevalta mieheltä, jolla ikä ei vielä ole rasite ehdokkuuden kannalta.- Anonyymi00001UUSI
Miten avaus ja MPP,n vastaus liittyy keskustan palstalle?
Siirtäkää muualle- Anonyymi00002UUSI
Suomen keskusta on niin merkittävä puolue, että se vaikuttaa myös amerikan politiikkaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 76979
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm74748J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp81725- 119724
- 43699
- 106652
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante111563- 46552
- 41498
- 18498