Kyllä muonio keskusta on karua katseltavaa. Pari vuotta sitten olleen myrskyn jäljiltä kannot törröttää maasta niin kunnan kuin yks. tonteilla. Tiet on surkeassa kunnossa ja keskustassa yks saa pitää romukasoja remontin varjolla ...no ei se kummempi ole se toinenkaan piha. Siistein alue on erkinkulma ja uudet marketit.
Vastaukset 10
- Anonyymi00001
Kyllä ainakin luonnonsuojelijat tykkää kun kantoja ei revitä maasata. Harmaantuessaan aivan ihania.
- Anonyymi00002
Ainakin viimekesänä keskusta oli aivan ok.
- Anonyymi00009
No no kyllä siellä on alkanut kantojen repiminen ja varmasti parin viikon päästä tai ainakin ennen lumentuloa siisti.
- Anonyymi00003
Muonion keskusta on amerikan mallin mukaisesti ja koulutettujen rakennusalan insinöörien aikaansaannos. Sama malli joka lapin kylissä esim. Pello, Kolari, Kittilä......
Yksi pääkatu, saluuna, bensa-asema, kauppa, apteekki, viinakauppa ,,,,,,,,,saattaa olla joku hotellikin. Takapihat kaikilla kuin kaatopaikat.
Meidän kaunis luonto ja ihmisen kekseliäisyys ja mielen kauneus ei kyllä mitenkään näy rakentamisessa eikä kaavoituksessa. Energiaa käytetään ruman ylääpitämiseen. - Anonyymi00004
Kenenkähän idea on ne laastipaljut ristyksen liikennejakajissa. Vierestä ku kattoo, niin on sinne jotaki istutettukin.
- Anonyymi00005
Kyllä on tosiaan Muonion keskusta tuhottu. Kaavoituksessa on täysin epäonnistuttu, jos stä on ollutkaan.
Uusi kunnantalo, se on tärkein. Se johonkin koulun taakse. Parempi niinkin. Kun katsoo koulukeskusta, uudella rumalla ja vanhaan koulurakennuskantaan sopimattomalla lisärakennuksella pilattu koko miljöö.
Tosiasiassa uutta kunnantaloa ei tarvita.- Anonyymi00007
Joo sen kunnantalon voi ihan hyvin jättää rakentamasta. Säästyy rahat. Kaikki palveluthan altaa AI hoitamaan ja antamaan päätökset. Netin kautta ihmiset hoitaa asiansa jos nyt jotain on hoidettavaa. Valtiohan on sanonut että byrokratiaa tässä maassa vähennetään ja poistetaan.
Jos nyt ihan rehellisiä ollaan ei siellä kunnantalolla enää ole vuosiin juostu asioita hoitamassa. Ajat muuttuu. Eihän enää ole puhelinlankojakaan.
Sittenhän on eri asia että kaikki eivät kykene asioitaan netin kautta hoitamaan. Jää joku sukupolvi joilla näitä taitoja ei ole. Nuorille se ei ole ongelma. - Anonyymi00010
Eikö äänestäjät ole valinneet parhaat ja viisaat päättäjät? Pulinat pois kun valtuutetut ovat päättääneet uuden teosta.
- Anonyymi00006
Jäitä hattuun muoniolaiset. Aina tulee maksun aika . Velka veli ottaessa ,veljenpoika maksaessa.
- Anonyymi00008
Menkööt sinne kuninkaan pojan puistoon.Komean kosken äärelle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1651434
En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58705Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.87667Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset203558- 48516
- 37506
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä15480- 112473
- 25473
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus46460