On vain yksi Garden ja se on Tapiola

Anonyymi-ap

Sääli, miten Tapiolan annettu osaksi repsahtaa.
Muualta tullee espoolaistuneet eivät ole ymmärtäneet Tapiola-filosofiaa.
Von Herzen ja Ervi. Heillä oli oikea unelma ja he lähtivät toteuttamaan sitä.
Viimeksi kun kävin, Heikintori oli ränsistyneen näköinen. Poissa laadukkaat kaupat, mutta 2 - 3 kirpparia.
Ainoa edessä oli jokin 'taideteos' = ruostunut peltiromu?
Entiselle parkkipaikalle oli laitettu jokin omituinen lipputankojono.
Missä leimukukat?
Missä vihreys?
Mitä ihmeen liikennejärjestelykummajaisia?
Vilma
'Uuden ostoskeskuksen' tornia sentään kirjataan.
Kyllä passiivisuudella asumisaluehelmen voi slummiuttaa.
Onko se kateudesta johtuvaa?

59

140

Vastaukset 59

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Espoon rahat on keskitetty Espoonkeskuksen rakentamiseen. Siitä halutaan rakentaa se keskitetty paikka espoolaisten palveluille ym.

• Anonyymi00003

Minusta outoa, koska se on ollut hallintokeskus. Tosin kaupungintalo vissiin pitkien jahkailujen jälkeen purettiin.
        Minusta siellä ei hirveästi ole mitään.
        Aiemmin oli pikkuliikkeitäkin.
        Ei kovin viihtyisä asuntoalue, mielestäni.
        Vilma

• Anonyymi00009
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Minusta outoa, koska se on ollut hallintokeskus. Tosin kaupungintalo vissiin pitkien jahkailujen jälkeen purettiin.
        Vilma

Espoon keskuksessa on ollut pitkään menossa isot rempat.. ja on purettu taloja ja siirrelty kaupungin työntekijöitä sinne tänne.

- Sheena

• Anonyymi00029
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Vilma

Sinne se uusikin kaupungintalo taidetaan rakentaa? Ajattelen samoin, samalla ajattelen et keskittymät tuovat paljon pahaakin mukanaan. En haluaisi Espoonkeskuksen vähemmän viihtyisää ilmapiiriä muualle Espooseen (Matinkylä, Leppävaara, Tapiola).

• Anonyymi00031
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Sinne se uusikin kaupungintalo taidetaan rakentaa? Ajattelen samoin, samalla ajattelen et keskittymät tuovat paljon pahaakin mukanaan. En haluaisi Espoonkeskuksen vähemmän viihtyisää ilmapiiriä muualle Espooseen (Matinkylä, Leppävaara, Tapiola).

Minusta kaupungintalon paikkaa tulisi harkita.
        Voisko Lepuski olla paree paikka.
        Yhteydet eri puolilta sujuvammat.
        Vilma

• Anonyymi00041
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Minusta kaupungintalon paikkaa tulisi harkita.
        Voisko Lepuski olla paree paikka.
        Yhteydet eri puolilta sujuvammat.
        Vilma

Ei taida olla paikkaa ja tilaa isolle rakennelmalle siellä, jollei stadionin vieressä olevalle pellolle rakennettais?

• Anonyymi00002

Minulla ei ole minkäänlaista tietoa, mistä kirjoitat. Olen kuitenkin sinun puolellasi! Kuolema espoon muualta tulleille!
      Tai jotakin.

>Simiti<

• Anonyymi00004

Voi ei. Voi ei.
        Tutkipa noiden kahden hepun tietoja Googlesta.
        Upea ethos.
        Muualta tulleet olkoot ja eläkööt kuten vanhemmat sinne tulleet polvet, mutta vaalikoot jotain sentään.
        Vilma

• Anonyymi00047

Greegah Timppa bundolo tarmangani Urko ! Kai osaatte Tazaninkieltä jota pikkupojat opiskelivat 1970-luvulla.

• ¡Tapiola o Muerte!

• Espoon Tapiolassa en oo pitkiin aikoihin käyny. Olikos se WG sielä. Jotain teoksia kävin kattelemassa. Yli kynmenen vuitta sitten.

Hämeellinnassakin on Tapiola.

Siellä koulutettiin opeettajia.

• Anonyymi00007

WeeGee tosiaan siinä Tapiolan kyljessä.

- Sheena

• Anonyymi00008

WG oli. Se on nykyisin taidemuseona, Emma.
        Mm. Kyösti Kakkosen kokoelma oli takavuosina esillä. Mesenaatti.
        Vilma

• Anonyymi00008 kirjoitti:

Vilma

Kakkosen? Siis sen tokmannin? Mahtaako olla kummosia teoksia?

• Anonyymi00013
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Vilma

On vieläkin WeeGee - se on museokeskuksen nimi. Museokeskukseen kuuluu EMMA, joka on Espoon modernin taiteen museo. Sitten on vielä ainakin KAMU joka on Espoon kaupunginmuseo.

- Sheena

• Anonyymi00014
        JeroP kirjoitti:

Just hänen. Monenlaista. Ihan tasokasta.
        Saattaa löytyä kuvia jostain.
        Minusta on hienoa, että joku tukee taiteita omasta kukkarosta.
        Vilma

• Anonyymi00014 kirjoitti:

Just hänen. Monenlaista. Ihan tasokasta.
        Saattaa löytyä kuvia jostain.
        Minusta on hienoa, että joku tukee taiteita omasta kukkarosta.
        Vilma

Tietenki, tukijan serlachiuskin. Mutta tokmannia on vaikee yhdistää laatuun.

• Anonyymi00030
        JeroP kirjoitti:

Rahalla saa ja paljon on niistä tainnut maksaakin (miljoonia).

• Anonyymi00032
        JeroP kirjoitti:

Tietenki, tukijan serlachiuskin. Mutta tokmannia on vaikee yhdistää laatuun.

Minusta hän on ihan mielenkiintoinen persoona.
        Vilma

• Anonyymi00037
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Rahalla saa ja paljon on niistä tainnut maksaakin (miljoonia).

Kokoelmalla on rahallistakin arvoa.
        Vilma

• Anonyymi00005

Tapiolassa on myös hotelli Garden, jonka nimen taustana on Tapiolan puutarhakaupunki.

Nimi Garden on kopioitu hämäysmielessä helsinkiläisen jäähallin tontille suunniteltuun kolossiin, jotta hankkeelle saadaan myönteistä vihertävää imagoa ja suhmuroinnit peitettyä.

• Anonyymi00010

19:04
        Olen niin samaa mieltä.
        Too high sounding.
        Ja mitähän viheriöitä ja puistoja tuon Vapaavuoren raksan takia poistettaisiin tylysti.
        Jokohan rakennusfirma on katsastettu.
        Onko Palacessa tuhottu menuja?
        Vilma

• Olin hyvin nuorena Tapiola Garden-hotellissa isäni kanssa yhden yön (hänellä oli silloin virastoasioita ja äitini pakkasi minut taas mukaan (sillä oli rasittunut siitä miten kyselin aina ja kaikesta, eikä hän jaksanut koko ajan selittää)).
        Sain silloin Tartsan-sarjakuvalehden, joka oli reissun kohokohta, mutta harmillisesti en vielä osannut lukea, eikä isä suostunut lukemaan sitä minulle (kuulemma kiireitä... muka).

• Anonyymi00015
        buddy-love kirjoitti:

Olin hyvin nuorena Tapiola Garden-hotellissa isäni kanssa yhden yön (hänellä oli silloin virastoasioita ja äitini pakkasi minut taas mukaan (sillä oli rasittunut siitä miten kyselin aina ja kaikesta, eikä hän jaksanut koko ajan selittää)).
        Sain silloin Tartsan-sarjakuvalehden, joka oli reissun kohokohta, mutta harmillisesti en vielä osannut lukea, eikä isä suostunut lukemaan sitä minulle (kuulemma kiireitä... muka).

Mutta hei. Olet oppinut lukemaan, koska kirjoitat hyvin.
        Olen sanonut, että olen oppinut lukemaan vasta 25 vuotiaana, kun tuli erittäin hyvä äidinkielen opettaja.
        Vilma

• Anonyymi00016
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Olen sanonut, että olen oppinut lukemaan vasta 25 vuotiaana, kun tuli erittäin hyvä äidinkielen opettaja.
        Vilma

Eikun 15 vuotiaana.
        Vilma

• Anonyymi00015 kirjoitti:

Vilma

Pitää muistaa, että teeskentelen myös hyvää kirjoitustaitoa ja oikeasti intialainen asiantuntijaryhmäni hoitaa kaiken.
        Jos tekstissä on runsaasti kirjoitusvirheitä, niin silloin se todennäköisesti on suoraan minulta.
        (ja nyt kun virheitä ei näy niin...)

• Anonyymi00018
        Anonyymi00010 kirjoitti:

19:04
        Olen niin samaa mieltä.
        Too high sounding.
        Ja mitähän viheriöitä ja puistoja tuon Vapaavuoren raksan takia poistettaisiin tylysti.
        Jokohan rakennusfirma on katsastettu.
        Onko Palacessa tuhottu menuja?
        Vilma

On se katsastettu. SRV mainittiin.
        Kyllä vaalirahaa koplataan härskisti.
        Vilma

• Anonyymi00019
        buddy-love kirjoitti:

Pitää muistaa, että teeskentelen myös hyvää kirjoitustaitoa ja oikeasti intialainen asiantuntijaryhmäni hoitaa kaiken.
        Jos tekstissä on runsaasti kirjoitusvirheitä, niin silloin se todennäköisesti on suoraan minulta.
        (ja nyt kun virheitä ei näy niin...)

Miten se on mahdollista?
        Minun intialaisen painavat ihan vääriä näppäimiä välillä.
        Vilma

• Anonyymi00019 kirjoitti:

Miten se on mahdollista?
        Minun intialaisen painavat ihan vääriä näppäimiä välillä.
        Vilma

Koko porukka on valikoitu erityisen tarkasti, joten työn laatu on tavanomaista parempaa.

• Anonyymi00033

Kumpi on kopioinut nimen? Helsinki harvemmin kopioi asioita muualta. Heiltä löytyy sitä innovaatio kykyä ja muskelia niitä toteuttaa.

• Anonyymi00038
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Kumpi on kopioinut nimen? Helsinki harvemmin kopioi asioita muualta. Heiltä löytyy sitä innovaatio kykyä ja muskelia niitä toteuttaa.

Tapiola/Hagalung vanha alue ja Tapiola Garden on vuosikymmeniä vanha, kiva pikkuinen hotelli.
        Helsinki on napannut.
        Taitaa viheralueita kadota, et vähemmän gardenia entisestään. (Garden = puisto)

• buddy-love kirjoitti:

Koko porukka on valikoitu erityisen tarkasti, joten työn laatu on tavanomaista parempaa.

Hetkinen nyt, ei teitä ole mitenkään erityisesti valikoitu, vaan te olette ne joita en ole vielä ehtinyt erottaa.
        Eikä teillä myöskään ole lupa kehua itseäne minun nimissäni.

• Anonyymi00043
        buddy-love kirjoitti:

Hetkinen nyt, ei teitä ole mitenkään erityisesti valikoitu, vaan te olette ne joita en ole vielä ehtinyt erottaa.
        Eikä teillä myöskään ole lupa kehua itseäne minun nimissäni.

No. Häh.
        Ohi.
        Vilma

• Anonyymi00043 kirjoitti:

No. Häh.
        Ohi.
        Vilma

No ne intialaiset kirjoittivat tuon itseään kehuvan viestin ja minun piti heti pistää ne taas kuriin.
        Aina kun hiukankin valppaus herpaantuu, niin ne tulkitsevat asioita omalla tavallaan.

• Anonyymi00006

Elähän huoli. Tapiolaa korjataan entistä paremmaksi paikaksi, Heikintorille on suunnitelmissa mittava remppa ja sinne siirretään terveyspalvelut.

- Sheena

• Anonyymi00011

Hyvä uutinen. Pitäisi päättäjiä siellä rökittää kunnolla.
        Takaisin syysleimut ja heti.
        Vilma

• Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Hyvä uutinen. Pitäisi päättäjiä siellä rökittää kunnolla.
        Takaisin syysleimut ja heti.
        Vilma

19:13
        Korjaus: rokittää sanallisesti.
        Vilma

• Anonyymi00017

Miksi hallitus ei osta koko Gronlatia sitten tai koko etelä-napamarreta sittren jods voi olla arvometalleja kuin kobolttia ja volframia varsinkin

Velkamies Perreri määrää

• Anonyymi00046

Hallitus on niiiin huolissaan julkismenojen kasvusta ja kuitenkin salaa valmis ottamaan 35 miljoona johonkin lapsellisten syvässä keski-iässä olevien miesten haaveisiin.
        Vilma

• Anonyymi00020

A-studiossa Vapaavuori käyttäytyi kuin maantiejyrä.
      Nuolevatko toimittajat.
      Hän antoi asenteellaan ymmärtää, että kokkareet itsepäisesti edistävät tätä.
      Muista piittaamatta.
      Mitens vihreät ovat hiljaa? Eliittiä? Taylor Swift. Voi yksinkertaisuuden määrää.
      Puoli tusinaa kertaa toisti sanan nuoriso.
      Eihän tämä hallitus ole välittänyt hevon kukun vertaa nuorista.
      Mitä kosintaa!!
      Vilma

• Anonyymi00021

Vapaavuori käyttäytyi mielestäni varsin asiallisesti ja luotettavasti. Luulen ettei virallinen järjestelmä ei mahdollista oikeastikkaan mitään näin suuren luokan hankkeiden rahoitusten eteenpäin viemistä. Eipä se sulje sitä pois, että kyseessä on rakenteellinen korruptio. Tätähän on meillä ihmeteltykin miten se toimii ja miten saataisiin tunnistettua.

Ehkä ajatus myytiin Vapaavuorelle nuorten etuna. Itsekin ihmettelin asian toistamista niin moneen kertaan. Ei nuorilla ole ostaa suurten artistien konserttiin edes reissuun Helsinkiin VR:n matkalippuja. Vapaavuoren ymmärtämättömyys siltä osin oli jopa noloa.

• Anonyymi00022
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Vapaavuori käyttäytyi mielestäni varsin asiallisesti ja luotettavasti. Luulen ettei virallinen järjestelmä ei mahdollista oikeastikkaan mitään näin suuren luokan hankkeiden rahoitusten eteenpäin viemistä. Eipä se sulje sitä pois, että kyseessä on rakenteellinen korruptio. Tätähän on meillä ihmeteltykin miten se toimii ja miten saataisiin tunnistettua.

Ehkä ajatus myytiin Vapaavuorelle nuorten etuna. Itsekin ihmettelin asian toistamista niin moneen kertaan. Ei nuorilla ole ostaa suurten artistien konserttiin edes reissuun Helsinkiin VR:n matkalippuja. Vapaavuoren ymmärtämättömyys siltä osin oli jopa noloa.

Minusta, jos on jotkin normit, jonkin hankkeen osalta, mihin haetaan valtion rahoitusta, niitä o n noudatettava.
        Ei villiä touhua ollenkaan.
        Ei Vapaavuorelle ole mitään myyty. Ei hän niin tyhmä ole, mutta röyhkeä.
        Hän itse myy hanketta toistamalla nuoria.
        Ja mitä ne liput Suomessa nuorille maksaa. Muka palllljon vähemmän kuin Tukholmaan.
        Uppoaako tämä todella kansaan.
        Sanni Grahn-Laasonen toteutti samalla tavoin.

Kokkareet: viis normeista.

Samaa lääkettä heille seuraavalla kaudella?

Moni pieni kunta tarvitsisi hiukka rahaa.
        Mä haluaisin tietää, mihin Töölössä survaistaan. Kostea maaperä, meri lähellä. Joo.

Ja työllisyys. 50 % paljon parjattuja ulkkiksia.

Vilma

• Anonyymi00024
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Minusta, jos on jotkin normit, jonkin hankkeen osalta, mihin haetaan valtion rahoitusta, niitä o n noudatettava.
        Ei villiä touhua ollenkaan.
        Ei Vapaavuorelle ole mitään myyty. Ei hän niin tyhmä ole, mutta röyhkeä.
        Hän itse myy hanketta toistamalla nuoria.
        Ja mitä ne liput Suomessa nuorille maksaa. Muka palllljon vähemmän kuin Tukholmaan.
        Uppoaako tämä todella kansaan.
        Sanni Grahn-Laasonen toteutti samalla tavoin.

Kokkareet: viis normeista.

Samaa lääkettä heille seuraavalla kaudella?

Moni pieni kunta tarvitsisi hiukka rahaa.
        Mä haluaisin tietää, mihin Töölössä survaistaan. Kostea maaperä, meri lähellä. Joo.

Ja työllisyys. 50 % paljon parjattuja ulkkiksia.

Vilma

Kokkareet ovat kokkareita. Valtion rahat kiinnostaa tietysti ja etenkin kokkareita. Varmaan pitävät etuoikeutenaan suunnitella niille käyttöä, koska ovat itse maksaneet ne työntekijöidensä palkkaveroina valtiolle.

Etuoikeuden ajatus verotuloihin on yksipuolinen vääristymä. Puolueetonta ja ankaraa verotulojen valvontaa tarvitaan ehdottomasti lisää, että koko kansan etu toteutuisi. Molemmat hyötyvät siitä lopuksi.

• Anonyymi00026
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Kokkareet ovat kokkareita. Valtion rahat kiinnostaa tietysti ja etenkin kokkareita. Varmaan pitävät etuoikeutenaan suunnitella niille käyttöä, koska ovat itse maksaneet ne työntekijöidensä palkkaveroina valtiolle.

Etuoikeuden ajatus verotuloihin on yksipuolinen vääristymä. Puolueetonta ja ankaraa verotulojen valvontaa tarvitaan ehdottomasti lisää, että koko kansan etu toteutuisi. Molemmat hyötyvät siitä lopuksi.

Niin. Tuossapa mutka. Työntekijöidensä verot. Nehän ovat kunkin henkilökohtaisia.
        Työnantaja vain tilittää ne eteenpäin verovirastoon.
        Mutta yhteisöveroa voidaan ajatella, että sieltä kuittaavat.
        Mikä on yhteisöveron tarkoitus? Senkin yrittävät vuoden 2027 alusta laskea 18 %, kun puolustusmäärärahoihin tarvitaan lisää, lisää, lisää...
        Vilma

• Anonyymi00028
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Niin. Tuossapa mutka. Työntekijöidensä verot. Nehän ovat kunkin henkilökohtaisia.
        Työnantaja vain tilittää ne eteenpäin verovirastoon.
        Mutta yhteisöveroa voidaan ajatella, että sieltä kuittaavat.
        Mikä on yhteisöveron tarkoitus? Senkin yrittävät vuoden 2027 alusta laskea 18 %, kun puolustusmäärärahoihin tarvitaan lisää, lisää, lisää...
        Vilma

Työntekijöiden verot pitää käyttää perustarpeosiin ja kansan vaurautta hyvinvointia lisäämään. Jos siitä saadaan kansalle vaurautta tuottavaa, niin erittän hyvä. Kaipa sen voisi laskea ja arvioida parviapuälyllä. Suoraan tai välillisesti pitäisi tuottaa hyvää kaikille. Pelkkiä sirkushuveja köyhille tarjoamalla tuhotaan vain koko "pohjoismaisen korkeakulttuurin" idea ja tavoite.

• Anonyymi00034
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Työntekijöiden verot pitää käyttää perustarpeosiin ja kansan vaurautta hyvinvointia lisäämään. Jos siitä saadaan kansalle vaurautta tuottavaa, niin erittän hyvä. Kaipa sen voisi laskea ja arvioida parviapuälyllä. Suoraan tai välillisesti pitäisi tuottaa hyvää kaikille. Pelkkiä sirkushuveja köyhille tarjoamalla tuhotaan vain koko "pohjoismaisen korkeakulttuurin" idea ja tavoite.

Ne perustarpeet näkyvät eri hallinnonaloina; opetus, terveys, sosiaali, puolustus, kulttuuri, työ....
        Mutta kun tuonne tungetaan vähän omia...
        Vilma

• Anonyymi00035
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Ne perustarpeet näkyvät eri hallinnonaloina; opetus, terveys, sosiaali, puolustus, kulttuuri, työ....
        Mutta kun tuonne tungetaan vähän omia...
        Vilma

No näinpä. Melkoista touhua. On vain tyrmistys päälimmäisenä ajatuksena. Sinänsä erittäin hyvä että näitä pengotaan ihan joka toimialalta.

• Anonyymi00023

en tiedä johtuuko joku oksetus juttu kun jos ihmiset katsovan kananmunia rasioista jotta ieilo niitä myrkktymunia salmonellaa, parhaat päältä.. kananmunapattien sisälrä näin tarkistellen

• Anonyymi00025

Kanamunissa voi olla matoja. Välillä tuntuu että niitä voi olla myös ihmisten aivoissa. Ihan vaan ajatuksista päätellen...

• Anonyymi00027

Onko joku ylläpidossa päissään, kun tänne tulee tuollaisia ei aiheeseen millään tavoin liittyviä höpinöitä?
      Olen pyytänyt poistoja välillä.
      Vilma

• rennosti.m

Vilma: "Olen pyytänyt poistoja välillä."

Ole aivan huoleton. Kyllä se on huomattu.

• Anonyymi00039
        rennosti.m kirjoitti:

Vilma: "Olen pyytänyt poistoja välillä."

Ole aivan huoleton. Kyllä se on huomattu.

Jaa. Muutama vain omiin ketjuihin. Muut huolehtikoon omistaan.
        Ihan pöhköjä jotkut.
        Vilma

• Anonyymi00036

Persuvie, joko on pakkoenklanninkieli levinnyt näin yleiseen käyttöön Soomesa !

Ovatko Espoon kielipersut omineet sanan "garden" ihan tuosta vain keneltäkään mitään lupaa kysymättä joksikin Espoolaisen slummin synonyymiksi.

Enklanttilaiset vihastuvat kun espoon persut kieltävät enklantilaisilta käyttämästä nimeä Covent Garden ! Espoon persut saavat Lontoossa visiteeraessaan turpiinsa oikein nyrkkirautojen kanssa jos siellä alkavat moista totuuden jälkeistä mossotusta julkituomaan.

• Anonyymi00040

Ihan kokkareista kyse. He enemmän taitavat Lontoota.
        Vilma

• Anonyymi00044
        Anonyymi00040 kirjoitti:

Ihan kokkareista kyse. He enemmän taitavat Lontoota.
        Vilma

Lontoon murre taitaapi olla hyvinkin paljon tanskankielen murretta kuten Mainessa sekä Vermontissa puhuttu ranskankieli on irokeesikielien murre.

• Garden on englantia, 'puutarha'. Samaa kantaa ovat saksan Garten, 'puutarha', ruotsin gård, 'piha', 'maatila' ja venäjan город, gorod, 'kaupunki'.

Laatumusaa
      Lynn Anderson - I Beg Your Pardon, I Never Promised You A Rose Garden (BBC Top Of The Pops)

https://www.youtube.com/watch?v=2-eclUz-RYI

• Anonyymi00042

Ihan absurdi nimi, sillä viheriöitä katoaa.
        Meneekö lasten futuskenttiä? Voisiko joku tarkistaa.
        Kohta Helsinki Cup. Hmmmm.
        Vilma
        Tää on jotain niin valheellista taas. Toivottavasti kolauttaa kokoomuksen kannatusta.
        Ns. isot pojat asialla,
        Voiko tällaisia mitenkään hyväksyä.
        Mikseivät yritykset investoi, kun sinne haluavat kalliita artisteja.
        Danny ja Armi laivalla on riittänyt nousukkaille. Nyt nousukkaat haaveilevat Swiftistä. Oh my.

• Anonyymi00042 kirjoitti:

Ihan absurdi nimi, sillä viheriöitä katoaa.
        Meneekö lasten futuskenttiä? Voisiko joku tarkistaa.
        Kohta Helsinki Cup. Hmmmm.
        Vilma
        Tää on jotain niin valheellista taas. Toivottavasti kolauttaa kokoomuksen kannatusta.
        Ns. isot pojat asialla,
        Voiko tällaisia mitenkään hyväksyä.
        Mikseivät yritykset investoi, kun sinne haluavat kalliita artisteja.
        Danny ja Armi laivalla on riittänyt nousukkaille. Nyt nousukkaat haaveilevat Swiftistä. Oh my.

Vilma, vastaat minulle, aivan kuin olisin sanonut Garden-urheiluhallihankkeesta jotakin, tai edustaisin jotakin puoluetta.

En vastusta, enkä kannata mitään puoluetta, enkä ole äänestänyt vuosikymmeniin missään vaaleissa. Kiinnostukseni on tyystin toisaalla.

• Anonyymi00045
        rennosti.m kirjoitti:

Vilma, vastaat minulle, aivan kuin olisin sanonut Garden-urheiluhallihankkeesta jotakin, tai edustaisin jotakin puoluetta.

En vastusta, enkä kannata mitään puoluetta, enkä ole äänestänyt vuosikymmeniin missään vaaleissa. Kiinnostukseni on tyystin toisaalla.

En mä ihan sino jollekin henkilö.koht., vaan siinä ajatuksen pulpahdukdussa mietin.
        Enkä mieti toisten puoluekantaa tai ilman sitä, koska jokaisella omansa ja sen ei tarvitse suinkaan olla sama kuin minulla.
        Kullakin on oikeutensa.
        Vilma

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Metsamanin muru kissa kuollut

Nyt siellä surraan muru kissaa päivä tolkulla,vaikka muuten ei oo välittänyt mitenkään siitä,kun joka videolla vaan mars
      Tuusniemi
      177
      2921
    2. 86
      1270
    3. Kysymys

Pystyisitkö tutustuu kaverina tai alkaa parisuhteeseen skitsofreenikon kanssa? T.Skitosoaffektiivinen (parantunut) Ois
      Sinkut
      242
      1077
    4. Mitä haluaisit kysyä

kaivatultasi juuri nyt?
      Ikävä
      124
      1035
    5. Tapailtaisko nainen

Meidän kotien puolessavälissä suunnilleen, vähä niinku salaa. Siinä on yks kiva paikka joka sopis hyvin. Mieheltä
      Ikävä
      84
      926
    6. Olisitko valmis lähitulevaisuudessa

Kohtaamaan minut mies?
      Ikävä
      91
      773
    7. Kissan kuolema

https://youtube.com/shorts/lJznLVfBTxA?si=h-F1D4Arg4uGjGX- On tuo aivan uskomaton tapaus! Lähes 200 osanottoa ja surun
      Tuusniemi
      104
      667
    8. Haluatko J-mies jutella asiat selviksi vai jäädä palstalle haaveilemaan

Kuten otsikko sanoo: Haluatko tavata ja jutella, jotta saadaan asioihin selvyys lopullisesti vai haluatko mieluummin haa
      Ikävä
      55
      665
    9. Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun

Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid
      Maailman menoa
      103
      581
    10. Miten on, luotathan siihen?

Että vielä tehdään kiihkeästi sitä yhdessä... Tutulle naiselle.❤️‍🔥
      Ikävä
      38
      572
    Aihe