oletteko huomannu että ne ei näytä jotenkin "sukulaisille" yhtään?
serkku on jotain kaukaista sivuavaa sukua.
en ole kyll pannut eikä tulekaa semmoista mutta ehkä joku perä
sanonta "herkumpi serkumpi" ??
Mitä sukua on "serkut"
17
94
Vastaukset
Serkuksia ovat henkilöt, joilla on yhteiset isovanhemmat, siis lapsenlapset. Puoliserkuksilla on toinen yhteinen isovanhempi, toinen eri kuin toisella. Puoliserkuksiakin yleensä kutsutaan serkuksiksi, joskus kauempiakin sukulaisia.
Lain mukaan ei ole estettä serkuksien mennä naimisiin, mutta jostakin tuntemattomasta syystä varsinkin maaseudulla sitä pidetään usein sopimattomana. Siitä taas tulee päinvastainen sanonta 'mitä serkumpi, sen herkumpi'.
Sanonta siis tarkoittaa, että on kutkuttavan kivaa, tehdä jotakin ihmisten mielestä sopimatonta, kun on sukupuoliyhteydessä serkun kanssa, vaikka eihän se oikeasti ole kielletty. Lienee ikätoverien vähyyden vuoksi maaseudulla sangen yleistä.
Sisarukset eivät lain mukaan saa mennä naimisiin, mutta sisarusten välinen seksi lienee samoin yleistä. Poliisi ei ota edes tutkiakseen sisarusseksiä kolmannen henkilön ilmoituksesta, mutta jos ilmoitus on toisen sisaruksen tekemä, tutkitaan onko kyseessä raiskaus.
Yleensä ei ole, vaan vanhemmille valehdellaan ja syy sälytetään toisen sisaruksen niskoille. En ole kuullut, että tällöinkään olisi päädytty käräjäoikeuteen.- Anonyymi00004
Sisarusten välinen seksi ei ole ollenkaan yleistä, mutta sisaruksen seksuaalinen hyväksikäyttö on yleisempää kuin tiedetään.
- Sheena - Anonyymi00007
Anonyymi00004 kirjoitti:
Sisarusten välinen seksi ei ole ollenkaan yleistä, mutta sisaruksen seksuaalinen hyväksikäyttö on yleisempää kuin tiedetään.
- SheenaTuo on juuri sitä tyypillistä korkeastikoulutettujen jännää touhuu sisarukset sekstailevat lapset sekstailee vanhempiaan ym sukulaisiaan niin ihminen ei ymmärrä tuollaista
Anonyymi00004 kirjoitti:
- SheenaAsiayhteydestä kai selvisi, että puhuin vapaaehtoisesta sisarusseksistä.
Siitä on netissäkin valtava määrä kirjoituksia, joissa kerrotaan, miten herttaita se on. Niissä on myös siskojen ihanoituneita kirjoituksia. Vähän on kirjoituksia hyväksikäytöstä, mutta niitäkin on.
Tähän salaliittoteoreetikot vastaavat, että ne ovat sepitteellisiä. Minusta ne taas ovat todentuntuisia. Ongelma on se, ettei netissä voi mitään todistaa.
- Anonyymi00001
Kyllä mut aina yhdistettiin yläasteella serkkuuni joka oli 7:lla, kun mä olin 9:llä. Te ootte niin saman näköiset.
J a s uMua taas luultiin koulussa muvveljeks, vaik meilleioo yhtikäs samaa näköö, ja soon vielä 2 ja puol vuotta mua vanhempi.
- Anonyymi00003
rennosti.m kirjoitti:
Mua taas luultiin koulussa muvveljeks, vaik meilleioo yhtikäs samaa näköö, ja soon vielä 2 ja puol vuotta mua vanhempi.
No mitenkäs sitten luultiin, ellei ollut samaa näköä... jotkut näkee samat piirteet hyvinkin vahvana, vaikka toiset ei.
- Sheena Anonyymi00003 kirjoitti:
No mitenkäs sitten luultiin, ellei ollut samaa näköä... jotkut näkee samat piirteet hyvinkin vahvana, vaikka toiset ei.
- SheenaSiitähän tietennii on kyse.
- Anonyymi00012
rennosti.m kirjoitti:
Mua taas luultiin koulussa muvveljeks, vaik meilleioo yhtikäs samaa näköö, ja soon vielä 2 ja puol vuotta mua vanhempi.
Niinno meidän isät on veljeksiä, eikä he taas veljeksinä ole yhtään näköuset. Toinen on tullu äitiinsä ja toinen isäänsä piirteiltään. Mutta meihin laosiin, serkuksiin on jotkut piirteet tullut geenien kautta, mitkä saa näyttämään tosiaan sukulaisilta.
J a s u - Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
Niinno meidän isät on veljeksiä, eikä he taas veljeksinä ole yhtään näköuset. Toinen on tullu äitiinsä ja toinen isäänsä piirteiltään. Mutta meihin laosiin, serkuksiin on jotkut piirteet tullut geenien kautta, mitkä saa näyttämään tosiaan sukulaisilta.
J a s uMut luonteet on ihan erilaiset, niin meidän isukeilla kun meillä serkuksillakin. Niin erilaiset et melkein inhotaan toisiamme.
J a s u
- Anonyymi00002
Serkku on isän tai äidin sisaruksen lapsi, eli serkuilla on yhteiset isovanhemmat
Välttämättä sisaruksissakaan ei ole samaa näköä, serkuissa voi olla paljonkin, riippuen tietysti siitä millaiset geenit ovat osuneet kohdalle.
- Sheena- Anonyymi00006
Siis isällä jos veli, isän veljen lapsi on serkku? On siinäki jo geenejä sekoittunut jonkun eri sukuisen naisen kanssa, siksi ulkonäkö muutoksia jos isän velikä ei muistuta isää yhtä paljon kuin isä.
- Anonyymi00008
Anonyymi00006 kirjoitti:
Siis isällä jos veli, isän veljen lapsi on serkku? On siinäki jo geenejä sekoittunut jonkun eri sukuisen naisen kanssa, siksi ulkonäkö muutoksia jos isän velikä ei muistuta isää yhtä paljon kuin isä.
Aivan juuri näin.
Minulla on paljon serkkuja. Ja sellaisia sukulaisia, joita sanon serkuksi vaikka ei sitä ihan tarkalleen olekaan.
Itseasiassa juuri mietin ulkonäöksellisiä asioita. Jännittävää, että esimerkiksi veljesten vaimot muistuttavat toisiaan kuin olisivat sisaruksia, vaikka eivät todellakaan ole. Vaimot ja heidän sisarukset puolestaan voivat olla aivan eri näköisiä.
- Sheena
- Anonyymi00005
Verisukua lähisukua geeneissä on samaa geenejä mutta korkeastikoulutetut ei siitä piittaa jännillä jännät touhut sukurutsausta
- Anonyymi00011
Mää oon korkeesti koulutettu ja tykkään sukurutsasta, ku hullu punasest polkupyörästä. T. Kyöpeli👻
- Anonyymi00009
Enoppeja kuin Anoppeja. Sama asia.
- Anonyymi00010
Minun serkkuni ovat ainakin kaikki ihan selvästi sukua. Samaa sukunäköä löytyy vielä monista toisista ja kolmansistakin serkuista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1011021
Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt57969Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv61820Miehen ja naisen ystävyys
Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa144788- 65695
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel101542- 78541
Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta
ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto89538- 39518
- 53517