Mä tiesin, että sitä ei olisi pitänyt tehdä ja että se oli väärin! Koko homma alkoi luisua raiteiltaan jo heti alusta lähtien, mutta jokin ihmeellinen voima pakotti jatkamaan. Mietin sitä päivittäin ja öisin se valvotti. Viikot kuluivat ja muuttuivat kuukausiksi, mutta asia ei jättänyt rauhaan. Lopulta en voinut enää vastustaa vaan tein sen vaikka koko homma vaikutti ensimmäisestä hetkestä lähtien irvokkaan väärältä.
Kaikki alkoi siitä, kun eräs automekaanikko kaveri rakensi autotallia. Hirveä bytokratiaviidakko, lupaprosessit, kuvien teettämiset ja valvojien palkkaamiset. Tyypillistä Suomea, että joka asiaan pitää saada lupa ja palkata mestarille valvoja ja sille vielä oma valvojansa, ennen kuin mitään voi tehdä!
Kaveri sairastui ennen kuin sai tallinsa valmiiksi ja kuoli. Niistä tallin perustuksista tuli hauta ja sen haudan äärelle jäivät rakastava puoliso ja kolme lasta. Nykyisin koko tilus on ulosottolaitoksen kautta omistajaa jo ajat sitten.
Mutta että miksi tämä kyseinen tapahtuma on keskiössä tässä tarinassa ja mikä sai asiaan tarttumaan? Lukija tätä varmaan pohtii kuumeisesti?
Ensimmäinen syy oli siinä, että tuolla pienellä maneerilla herätettiin lukijan kiinnostus! Mikäänhän tuossa ei ollut totta, eikä tuollaista kaveria koskaan edes ollut -olisi toki voinut ollakin!
Toinen syy oli siinä, että sain sinut käyttämään kallisarvoisesta elämästäsi vähintään 1,5 minuuttia, kun luita tätä tekstiä tähän asti ymmärtääksesi, että kaikki edellä kerrottu olikin pelkkää huuhaataa ja ajanhukkaa ja menetit tuon kallisarvoisen ajan, jota et ikinä enää saa takaisin. (Huomaa, että minä itse kirjoittajana törsäsin tässä paljon enemmän elämääni kuin sinä, mikä kaiketi tekee minusta jotenkin hullun?)
Kolmas syy on se, että loppukaneettina voin paljastaa, mikä oli se ensimmäisessä kappaleessa mainittu salaperäinen ja järisyttävännkaamea asia, jota ei olisi pitänyt tehdä!
- Se oli minun oman autotallini antura, joka taitaa viedä koko kesän, viedä kaikki rahani ja lopulta kaataa koko talouden. Voi olla vieläpä niin, että koko autotalli jää valmistumatta ja jäljelle jää vain pelkkä puolivalmis runko ulosottajan kaupiteltavaksi - mahdollisesti!
Niin ja tosiaan, kyllä sitä olen miettinyt, öitäni valvonut suunnitellessani ja fantasioidessani lämpimästä hallista, jossa voi nikkaroida ja rakennella kaikki omia juttujaan, mutta kuten sanottua, unelmat kaatuvat usein omaan mahdottomuuteensa ja minun tpauksessani rahanpuutteeseen!
Olenko sitten se tarinan sivuhenkilö, jita suremaan jäävät puoliso ja lapset? - Tuskin, mutta vain Luoja sen tietää!
Tiesin jo heti alussa, että sitä ei olisi pitänyt tehdä
Anonyymi-ap
4
144
Vastaukset 4
- Anonyymi00001
Mielenkiintoista :). Mun aikani ei varsinaisesti mennyt hukkaan lukiessani aloitustasi koska selailen juuri nettiä huvikseen kun oon samalla 💩:lla. Kaikki mitä netissä lukee on totta :). -💊-.
- Anonyymi00002
No helpottiko? 🤭
- Anonyymi00003
Mietin vaan onko antura sama kuin perustukset?
- Anonyymi00004
Kukapa sellaista nyt ei haluaisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 39665
- 86638
Sinä mies olisit
ollut se kenet haluan. Edelleen pidän sinua kaikkein ihanimpana ja tärkeimpänä. Kukaan muu ei ole niinkuin sinä. Mutta s31580Poliisin potkija
Kukahan oman elämänsä sankari oli potkaissut poliisia? Iltalehdessä oli juttua.16578Miksi jätit minut
Epätietoisuuteen? Tiedän että pelkäsit mitä siitä seuraa jos asiat tulevat mutta silti. Miksen merkinnyt tarpeeksi?37523Tykkäisitköhän todellisuudessa jutella
Minun kanssa kahdestaan, vai onko tämä palstailu enemmän sinun juttu minun suhteen?49511- 34502
Kun et ota yhteyttä, tarkoittaako se
Että olet menny elämässä eteenpäin ja et myös toivo minulta naiselta viestiä enää?62495- 63491
- 68479