Tässä maailmassa on oikeastaan sellainen ongelma tai pikemminkin ominaisuus, tai en tiedä onko se varsinainen valuivirhe tai virhe ollenkaan mutta selkeästi havaittava piirre kuitenkin.
Nimittäin sellainen, että tässä maailmassa keskinkertaisuus ei merkkaa mitään. Jos tiedät kaikesta vähän, mutta et mistään paljoa niin et vaan tule tässä maailmassa hääppöisesti menestymään.
Mutta sen sijaan, jos asia on toisinpäin, että tiedät yhdestä asiasta enemmän kuin kukaan muu niin välttämättä sinun ei tarvitse osata edes omia kenkiäsi solmia ja voit siitä huolimatta menestyä elämässäsi ja taloudellisesti äärimmäisen hyvin.
Sellaiset jokapaikanhöylät, joilla on perustietämys asiasta kuin asiasta, ovat vain sellaisia yleislääkäreitä, talonmiehiä, copywritereita, taksikuskeja jne. Mutta jos on joku huippuunss hiottu taito, osaat leikata tyyliin aivot ja siirtää ne toiselle, tai ajat autoa kovempaa kuin kukaan muu, tai rakennat ja suunnittelet sellaisia taloja, joita kukaan muu ei pysty tai mitä hyvänsö niin yleensö olet myös sosioekonomisessa seka taloudellisessa hierarkiassa korkealla.
Joten vinkki vitone teille kaikille: olkaa parempia kuin muut ja menestykää. Keskinkertaisuuksia ei arvosta kukaan vaan ne ovat juurikin sitä harnaata massaa, tuulipukujen suhinaa vaikka he itse asiassa tätä maailmaa pyörittävätkin - vain arvostus puuttuu!
Keskinkertaisuudet ovat vain täytettä
11
92
Vastaukset 11
- Anonyymi00001
Mitä sillä toisten arvostuksella tekee? Jollei ihan perus ihmisyys riitä, niin yhtään enempää ei tarvitse ketään miellyttää.
Ihan hyvin pärjään, vaikka osaankin vähän monenmoista. Ja odotas vaan, kun tulee tiukemmat ajat. Monitaitajat rulaa.
xLiner- Anonyymi00004
Mu5tasydän kirjoitti:
Tämä. Kaikista tärkeintä on oppia arvostamaan itseään ja kehittää omia vahvuuksiaan.
Niinpä, aloittaja ei juuri sitä tee.
- Anonyymi00002
Tuo ongelma on ihan vain oman pääsi sisällä ja kumpuaa alemmuuskompleksistasi.
- Sheena - Anonyymi00003
Luin tässä neurokirurgi Hernesniemen muistelmia iltalukemisena.
Varsin yksityiskohtaisia kuvauksia.
Mutta eihän meidän kaikkien tarvitse olla samanlaisia, ei ole edellytyksiä, ei kutsumusta.
Pyörtyisin.
Toisaalta olisi kivaa saarnata, mutta joku kokisi rienaukseksi...te farisealaiset.
Paperin siirto ja numeroiden kieputtelu varsin isoilla luvuilla sopi paremmin.
Vilma
Nykyisinhän kaikki ovat asiantuntijoita, ainakin kokemusasiantuntijoita. - Anonyymi00005
Työllä voi vaurastua vain jos on joku erikoiskyky, mitä muut eivät osaa. Yrityksen perustaminen ei tätä kuitenkaan vaadi. Monesti asiantuntijainsinöörit eivät perusta yrityksiä, koska ymmärtävät joidenkin teknisten haasteiden olevan liki mahdottomia. Sitten joku mitään tietämätön perustaa sen yrityksen, kun ei oikeasti ymmärrä miten suuri se tekninen haaste todellisuudessa on.
- Anonyymi00006
Asiantuntijainsinöörit eivät osaa sijoittaa sadevesikaivoja oikein eikä teissä, kaduissa ole pientä kallistusta, jotta vesi ja sulassa lumi löytäisi nopean poistumisreitit.
Ei.
Lähin mäki on kovalla sateella Amazon, josta puuttuu vain anagonda.
Vilma
- Anonyymi00007
Keskinkertaisuus on hyvä ja normaali.
PS tuulipukujen aikakausi oli ja meni ajat sitten. - Anonyymi00008
Tavallaan aloittaja on oikeilla jäljillä.
Mutta miten se paras kilpa-autoilija sitten enää erottuu Monzan lähdössä, jos kaikki keskeyttävät!
Meitä harmaamassaisia keskinkertaisuuksia yhdistää protestanttinen työmoraali ja katolinen lausahdus "kärsi, kärsi, kirkkaamman kruunun saat".
Mies 65 No ensnäkään mulla ei pitkäjäntesyys riitä keskittyy yhteen asiaan. Ja toisaalta tylsistyn nopeesti, jos vaikka niitä aivoja pitäs jatkuvasti siirrellä, vaikka haastavaa hommaa onkin. Rakentamisessa kun taas pääsee joka elämän alueeseen sisään, ellei sitten oo jossaon asuntorakennusfirmassa, mutta sellaset taitaa olla konkassa tällä hetkellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921566
- 831052
- 67967
Miksi kumppaniehdokkaan oma elämä on teille ongelma?
Täällä monesti kuulee vaatimuksia siitä, että kumppaniehdokkaalla ei saisi olla lemmikkejä, lapsia, kavereita, eksiä, su374966Oikea nainen
On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t177914- 94841
- 64623
Olen pahoillani mies ihan kaikesta
Et sinä ole edes tehnyt mitään väärää. Eihän kenestäkään ole pakko tykätä. Pyydän anteeksi kaikkea häiriköintiä, joka on60612Minä olen käyttänyt mustan magian riittejä ja taikoja aiheuttaakseni epäonnea ja pahaa joillekin
Ne jutut on toimineet. Olen harjoittanut tätä parisenkymmentä vuotta165594- 37588