Anonyymi00006
2026-07-05 13:26:05
UUSI
Bensa on ollut ja tulee olemaan halvin vielä pitkään.
Ei voi tuijottaa pelkkää polttoaineen ja sähkön hintaa.
Sähköauto maksaa useita satasia kuukaudessa enemmän kuin vastaava bensa-auto.
Laskekaa itse. Normaalilla järjellä varustettu ihminen laskee sen hyvin.
Minulle laskeminen tuo leivän pöytään. Ammattini vuoksi voin sanoa että sähköautoa ei kannata ostaa jos kustannuksia miettii.
sähköautoa ei kannata ostaa jos kustannuksia miettii.
15
87
Vastaukset 15
- Anonyymi00001
Minä ostin taannoin käytetyn kolmen kympin sähköauton, ja olen ollut soihen hyvin tyytyväinen. Huollot ja ajaminen on paljon halvempaa, kuin edellisillä polttiksilla. Jos olisin ostanut käytetyn kolmen kympin polttarin, eivät kulut olisi vähentyneet yhtään.
- Anonyymi00003
Minä olen ostanut elämäni aikana kaksi muutaman tonnin autoa ja yhden 20k auton liikkeestä. Ehdottomastimuutaman tonnin autot olleet kaikkein parhaimpia. Ymmärrän autoista ja huollot osaan tehdä itse ja vaihtaa kuluvat osat. Vain liikennevakuutus. Kortti on ollut jo vuosikymmeniä, joten kilometreja on tullut ja paljon. Pitkät työmatkat + omat ajot. Jokaisella koslalla ajellut n250-300t km, tämä viimeisin ei ole vielä ehtinyt nooille kilometrimäärille.
- Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Minä olen ostanut elämäni aikana kaksi muutaman tonnin autoa ja yhden 20k auton liikkeestä. Ehdottomastimuutaman tonnin autot olleet kaikkein parhaimpia. Ymmärrän autoista ja huollot osaan tehdä itse ja vaihtaa kuluvat osat. Vain liikennevakuutus. Kortti on ollut jo vuosikymmeniä, joten kilometreja on tullut ja paljon. Pitkät työmatkat omat ajot. Jokaisella koslalla ajellut n250-300t km, tämä viimeisin ei ole vielä ehtinyt nooille kilometrimäärille.
Lisään vielä: ei merkkiautoja
- Anonyymi00002
Jopolla säästää vielä enemmän.
- Anonyymi00005
Nyt uusi söhköauto muutaman vuoden päästä hylätty lintta! Kehitys rajua!
- Anonyymi00007
Köyhällä bensahöyryissä seonneella höpöllä on tuskaista selitellä perustella köyhyyttään ja bensan iloja.
- Anonyymi00008
Mitään autoa ei kannata ostaa jos rahaa ajattelee.
- Anonyymi00009
Tarkoittaako aloittaja että jos ostan 55ke bensakoneisen tai jos ostan 55ke sähköisen niin kokonaisuutena tuo benskoneinen tuli halvemmaksi?
Millähän matematiikalla näin on? Lehtien tutkimukset ainakin näyttää selvästi että sähköinen tulee halvemmaksi.
Nyt ollaan siinä tilanteessa että nelivetoinen perheauto hyvillä varusteilla tulee halvemmaksi ostohinnaltaan sähköisenä. Halvemmissa autoissa tilannen voi olla eri.
Sähköauto on siis halvempi ostaa ja ajaa ja huoltaa. Sen vakuutukset on hiukan kalliimat mutta verot taas halvemmat.- Anonyymi00011
Yksinkertaista matematiikkaa !
PM-auton akun vaihto maksaa 100-300€
EV-auton akuston vaihto kustantaa edelleen 15000-40000€ tai Toyotassa jopa enemmän !?
Nokkelimmat hoksaavat eron !? - Anonyymi00012
Joudut tyytymään kiinalaiseen " hyvään ja halpaan " .
- Anonyymi00015
Jos halpuus on tärkeää niin ehkä voi aloittaa valitsemalla halvemman auton?
- Anonyymi00010
Valitettavasti on pakko tässä vaiheessa todeta että ammatillisessa osaamisessasi on huomattavia aukkoja.
- Anonyymi00013
ssahan siitä hyvät km korvaukset verotukseen valtiolta jos työmatkaa 80 km päivässä...jopa edustajat ovat huomanneet tämän..
- Anonyymi00014
Sähköautoa ei kannata ostaa siitä yksinkertaisesta syystä, että akkuteknologia on aivan lapsenkengissä, suorastaan kivikautista. Tämä selittää sen, miksi joka tuutista tungetaan markkinoille näitä 2-3 tonnin rumia kulmikkaita katumaastureita: koska se järkälemäinen akku hukkuu sinne massan sekaan.
- Anonyymi00017
Yleensäkään autoa ei kannata ostaa jos kustannuksia miettii.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881394
Jasmin Vähäkangas paljastelee
Eilinen päivä on heillä kulunut biitsillä niin silloin tuo äiti ihminen on intoutunut paljastelemaan kunnolla. Laittanut1921217- 741029
- 78943
Miksi kumppaniehdokkaan oma elämä on teille ongelma?
Täällä monesti kuulee vaatimuksia siitä, että kumppaniehdokkaalla ei saisi olla lemmikkejä, lapsia, kavereita, eksiä, su361841- 61821
Oikea nainen
On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t170805Miehet lähtevät itse pois deittailumarkkinoilta
Ovat saaneet tarpeekseen naisista. Tyypillisin poistuja on: Koulutettu, työssäkäyvä, etsii pitkäaikaista parisuhdetta.210764Kangaskylän alkoholi-hurjastelijat
Oppi olkoon että autollessa etanoli kuuluu pääasiassa 95 E10 polttoaineseen, siihenkin vain enimmillään 10% vahvuisena t5727- 90687