https://postimg.cc/kDzN2HfB
Tein tuon joskus kauan sitten.
Ei tuo hyvä ole ja mittasuhteita olisi pitänyt parantaa.
Lähinnä tutkin tuossa kankaan laskeutumista.
Varsinaisesti tuo oli savea, jonka pinnoitin tuoreena (sis kosteana) kynttilän steariinilla ja sen jälkeen poistin saven sisäpuolelta.
Tuohon muottiin valoin jostain projektista yli jäänyttä lasikuituveneen pintamuovia, mutta tuossa oli se ongelma, että se oli kiihdytettyä ja nopeasti kovettuessaan kuumeni, josta puolestaan aiheutui myöhemmässä kovettumisvaiheessa halkeamia (ja patsaan pää on hiukan alkuperäistä pienempi, sillä jäähtyessään tuo muovi näytti kutistuvan). Halkeamat täytin epoksilla ja hioin pinnan suoraksi.
((patsas on pudonnut useampaan kertaan ja pää on pitänyt liimata jo melkein yhtä usein))
(((jos olisin tehnyt noita myöhemmin, niin olisin käyttänyt tuota muovia vain pinnassa ja valanut sisuksen hitaammalla muovilla ja vielä lisännyt siihen vaikkapa hiekkaa täytteeksi)))
Noh... taidetta
26
153
Vastaukset 26
- Anonyymi00001
Anton Chigurh hame päällä 👌. Eikä hame ole edes kiltti. Sehän pussas Bondia yhessä Bond-leffassa eli se on sekä jännämies että än-äs uusia rajojaan kokeileva 😄. Hiustyyli paljasti että se on Chigurh 😉. -💊-.
- Anonyymi00002
Olet saanut vangittua siihen hienosti liikettä. Onko sen steariinin tarkoitus sitoa ohutta kipsipölyä ja estää rasvaisten sormenjälkien imeytymistä?
Olen itse tehnyt valmiilla kissamuotilla ja maalannut ystävälle lahjaksi. Muotin tekeminen vaatiisi jo aika paljon enemmän taitoa.Ei siinä ole kipsiä ollenkaan, eli pelkkää muovia koko patsas.
Steariini oli tilapäisesti siinä saven pinnalla ja kun muovi oli kovettunut, poistin sen kokonaan.
(muotin teko ei ole erityisen vaikeaa, mutta jos haluaa kestokäyttöisen, niin siihen pitää hankkia erikseen aineita)- Anonyymi00003
buddy-love kirjoitti:
Ei siinä ole kipsiä ollenkaan, eli pelkkää muovia koko patsas.
Steariini oli tilapäisesti siinä saven pinnalla ja kun muovi oli kovettunut, poistin sen kokonaan.
(muotin teko ei ole erityisen vaikeaa, mutta jos haluaa kestokäyttöisen, niin siihen pitää hankkia erikseen aineita)Ok. Huomaan että kerroit.tekniikasta. En vain mennyt perille, kun näytti niin kipsille ja tein itse eri tavalla. Muotin muotoilu ei itseltäni onnistuisi sen enempää kuin kuuman muovin käsittely.
Tuntuuko siltä, että on jo liikaa vapaata ja olisi kiva tehdä jotain käsillä. Anonyymi00003 kirjoitti:
Ok. Huomaan että kerroit.tekniikasta. En vain mennyt perille, kun näytti niin kipsille ja tein itse eri tavalla. Muotin muotoilu ei itseltäni onnistuisi sen enempää kuin kuuman muovin käsittely.
Tuntuuko siltä, että on jo liikaa vapaata ja olisi kiva tehdä jotain käsillä.Ei ole vapaata yhtään liikaa, sillä viikot menevät apulaisen kanssa rakennuksia remontoidessa ja ympäristöä siistiessä.
Nyt viikonloppuna teen muita asioita ja ne tavallaan ovat vapaa-aikaa, mutta eivät silti kokonaan.
Olet taitava! Erittäin.
Pelkkää avutonta näpertelyä.
(parempaan pitäisi pystyä)
((tosin en olisi siihen parempaankaan tietenkään tyytyväinen))buddy-love kirjoitti:
Pelkkää avutonta näpertelyä.
(parempaan pitäisi pystyä)
((tosin en olisi siihen parempaankaan tietenkään tyytyväinen))No, minä en osaisi tuottaa tuollaista, ei riitä luovuus, kädentaidot eikä tekniikka. Sinun ei tarvitse olla tyytyväinen,mutta minä olen sitä puolestasi. On hyvä. Uso.
Onpa hieno. Tuo on selvästi sinun taiteelliselta ja luovalta kaudeltasi. Pidän erityisesti siitä, miten valot ja varjot leikkivät veistoksen pinnoilla, sekä likkeestä ja hamekankaan laskeutumisesta. Vaistoksen materiaalin valinta oli yllätys.
Itse olen aina ihaillut näitä "hunnutetuja" marmoriveistoksia, jotka ovat taidemaailman aarteita.
https://www.youtube.com/shorts/5vX2GTXMSgIItsekin pidän noista marmorijutuista.
Äkillinen tekniikkapäätelmä:
Ne ovat ensin tehneet hahmon valmiiksi ilman kangasta ja sen jälkeen kangas on listty sen hahmon pintaan.
Siis noissahan on ensin savimalli ja sen pohjalta vasta tehdään marmorinen.
(olen joskus teininä käynyt Carraran marmorikaivoksilla)buddy-love kirjoitti:
Itsekin pidän noista marmorijutuista.
Äkillinen tekniikkapäätelmä:
Ne ovat ensin tehneet hahmon valmiiksi ilman kangasta ja sen jälkeen kangas on listty sen hahmon pintaan.
Siis noissahan on ensin savimalli ja sen pohjalta vasta tehdään marmorinen.
(olen joskus teininä käynyt Carraran marmorikaivoksilla)Veistäjä Giovanni Strazzan, The Vailed Virgin, on veistetty yhdestä ainoasta Carraran marmorilohkareesta. Tuo on upea taidonnäyte.
Kuvanveistäjät saivat paksun kiven näyttämään läpikuultavalta ja painottomalta kankaalta taitavalla optisella harhalla (trompe l'œil) ja tarkalla pintakäsittelyllä.
Tekoälyn tietää kertoa:
Ohuus ja syvyys: Marmoria kaiverrettiin kasvojen korkeimmilta kohdilta (kuten nenänpäästä) mikroskooppisen ohueksi, jolloin kiven luonnollinen läpikuultavuus pääsi oikeuksiinsa.
Alileikkaus: Hunnun laskoksia koverrettiin irti kasvojen pinnasta, mikä loi illuusion erillisestä kankaasta ihon päällä.
Kiillotus ja teksturointi: Taiteilijat käyttivät hiekkakiviä ja hienoa hiomapaperia: kasvot kiillotettiin heijastaviksi, kun taas itse hunnun pintaa himmennettiin, jotta valo siroaa siitä eri tavalla.tosi.typy kirjoitti:
Veistäjä Giovanni Strazzan, The Vailed Virgin, on veistetty yhdestä ainoasta Carraran marmorilohkareesta. Tuo on upea taidonnäyte.
Kuvanveistäjät saivat paksun kiven näyttämään läpikuultavalta ja painottomalta kankaalta taitavalla optisella harhalla (trompe l'œil) ja tarkalla pintakäsittelyllä.
Tekoälyn tietää kertoa:
Ohuus ja syvyys: Marmoria kaiverrettiin kasvojen korkeimmilta kohdilta (kuten nenänpäästä) mikroskooppisen ohueksi, jolloin kiven luonnollinen läpikuultavuus pääsi oikeuksiinsa.
Alileikkaus: Hunnun laskoksia koverrettiin irti kasvojen pinnasta, mikä loi illuusion erillisestä kankaasta ihon päällä.
Kiillotus ja teksturointi: Taiteilijat käyttivät hiekkakiviä ja hienoa hiomapaperia: kasvot kiillotettiin heijastaviksi, kun taas itse hunnun pintaa himmennettiin, jotta valo siroaa siitä eri tavalla.En tiennyt heijastuserojen käytöstä.
Fiksu keino.buddy-love kirjoitti:
En tiennyt heijastuserojen käytöstä.
Fiksu keino.Unohtui laittaa linkki.
Giovanni Strazza: The Veiled Virgin (1850-1854, tarkkaa vuotta ei ole tiedossa)
https://www.youtube.com/shorts/js7jjbx7GCQ
- Anonyymi00004
Halkeamia voi ajatella kuvaamaan elämää.
- Anonyymi00005
Helman halkeamaan voi laittaa maalia, pitsiä tai
mitä tahansa materiaalia.- Anonyymi00006
Ruusun terälehtiä
Ei se kaipaa mitään, vaan on riittävä tuollaisenaan.
https://en.wikipedia.org/wiki/Wabi-sabi
- Anonyymi00007
On hyvä.
Tein itse Family guyn Brianin, mutta koira söi sen. 😞 - Anonyymi00008
Joskus käy niin, että kun pyytää jotain, niin sen saakin. Pyytäminen ei aina ole helppoa minulle. Kiitos sinulle.
Jotain maalausta tietenkin odotin, jos jotain, ja tämä olikin yllätys. Teos kertoo tekijästään, usein paljonkin. Nyt kerroit itsekin taustoja ja tekniikkaa. Mielenkiintoista tosiaankin. en tässä nyt tarkempaa analyysiä teoksesta tai sinusta ala kirjoittelemaan, mutta onhan tuo hieno. Pidän. Tuo ei ole kovin suuri?
Kuvakin on hyvä, kuinkas muutenkaan. Kuvaaja käsikin näkyvillä :). Taustan orkideateos ei näytä sinun tekeleesi olevan.Orkidea on erään vähemmän tunnetun yksittäisvedos (hyvin havaittu orkideaksi, vaikka näkyi vain vähän).
Ei ole suuri, eli noin 25 senttiä.
Maalaus tulee näkyville joskun kun taas ehdin Helsinkiin.- Anonyymi00010
buddy-love kirjoitti:
Orkidea on erään vähemmän tunnetun yksittäisvedos (hyvin havaittu orkideaksi, vaikka näkyi vain vähän).
Ei ole suuri, eli noin 25 senttiä.
Maalaus tulee näkyville joskun kun taas ehdin Helsinkiin.Niin, no, luin sen nimen siitä vedoksesta... mutta onhan lehdet orkideanlehtiä toki.
Maalauskin vielä! Saan taas odottaa, mutta se ei haittaa ollenkaan. Tapahtuu kun tapahtuu. Aika... https://www.hs.fi/sarjakuvat/lassijaleevi/car-2000012113640.html kohta alkaakin kesäloma.
- Anonyymi00009
Kyllähän tuossa selvästi on tekijän käsi käynyt.
-keinovaginamies- - Anonyymi00011
Okei...🙄
- Anonyymi00012
Muuten hyvä mutta tissit liian terävät, voisi olla pyöreät, ja takapakissakin voisi olla enemmän tavaraa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll251171Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän561140Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl519858- 50844
- 46755
- 37679
Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?
Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan63633Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin30626Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE182619- 53603