Mites teillä jotka olette tottuneet työrytmiin, ja siihen ettei sitä vastapuolta näe niin paljon päivässä mitä loma aikana? Oletteko olleet tyytyväisiä yhteisen ajan lisääntymisestä, vai laittaisitteko jo vastapuolen vaikka palkattomana töihin:) RING RING...Halloo, joo tässä Eskon vaimo ja haulaisin ilmoittaa Eskon haluavan töihin kesken kesäloman vaikka ilman palkkaa:)
Paljon uutisoidaan loman tuottamista stressitilanteista, jotka johtavat eroon.
Sama naama miellyttää, mutta maksimissaan 12 tuntia päivässä?
Onko toisin, ja nautitte täysin siemauksin tilanteen muuttumisesta, ja siitä harmoniasta jonka loma meille kaikille tuottaa?
AV
Iskeekö lomakriisi
28
160
Vastaukset 28
- Anonyymi00001
Koiraihmisten luulisi lomasta tykkäävän, koirat vievät aikaa.
- Anonyymi00002
Me ollaan sinkkupalstalla!
- Anonyymi00003
Varmasti näin on, mutta 30 % palstalaisista elää parisuhteessa.
30 % ovat sellaisia jotka voivat satunnaisesti seurustella, ja 40 % ovat ikisinkkuja.
Kysymys oli enemmistölle.
AV
- Anonyymi00004
Ei meillä ainakaan vielä ole koskaan liikaa yhteistä aikaa ollut. Se, että molemmat ovat lomalla ei tosin meillä tarkoita, että jatkuvasti jotain yhdessä tehtäisiin.
Muksun loma on huomattavasti paljon rankempaa kuin puolison loma. Puoliso keksii kyllä ihan itse itselleen tekemistä.- Anonyymi00005
Mjaa, itse taasen tykkään touhuta useinkin enemmän lapsen kanssa, mitä lapsen äidin. Hän kun on tullut aktiivisuudessaan enemmän minuun, ja mennään harrastaen ja kokien ihan jokainen päivä. Jotkut tykkäävät olla enemmän kotona, tekemättä juurikaan mitään arjesta poikkeavaa. Vapaa aikana tämä kuvio on jo tasapainosta, koska jokainen tietää jo toistensa mieltymykset. Erilaisuus on lapsiperheissä kokonaisuutta tukevaa. Meillä äiti saa tehdä mitä haluaa, ja usein hän haluaa tehdä jotain muuta mitä lapsi haluaisi. Itse taasen tykkään uusista ajatuksista ja aktiivisuudesta.
AV - Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Mjaa, itse taasen tykkään touhuta useinkin enemmän lapsen kanssa, mitä lapsen äidin. Hän kun on tullut aktiivisuudessaan enemmän minuun, ja mennään harrastaen ja kokien ihan jokainen päivä. Jotkut tykkäävät olla enemmän kotona, tekemättä juurikaan mitään arjesta poikkeavaa. Vapaa aikana tämä kuvio on jo tasapainosta, koska jokainen tietää jo toistensa mieltymykset. Erilaisuus on lapsiperheissä kokonaisuutta tukevaa. Meillä äiti saa tehdä mitä haluaa, ja usein hän haluaa tehdä jotain muuta mitä lapsi haluaisi. Itse taasen tykkään uusista ajatuksista ja aktiivisuudesta.
AV"Mjaa, itse taasen tykkään touhuta useinkin enemmän lapsen kanssa, mitä lapsen äidin."
En kyllä tiedä yhtään mihin viestiin kuvittelit vastaavasi, kun totesin, ettemme puolison kanssa yhdessä lomalla touhua ja että hän keksii itse omat tekemisensä. En sanon missään sen olevan ongelma, tai että kaipaisin enemmän yhteistä tekemistä puolison kanssa. Nämä ovat kyllä aina yhtä mystisiä nämä sinun tulkintasi muiden viesteistä.
Siitä ei kuitenkaan pääse mihinkään, että niin paljon kun muksustani tykkäänkin, niin nämä lapsen pitkät lomat ovat (minulle) turhan intensiivisiä. - Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
"Mjaa, itse taasen tykkään touhuta useinkin enemmän lapsen kanssa, mitä lapsen äidin."
En kyllä tiedä yhtään mihin viestiin kuvittelit vastaavasi, kun totesin, ettemme puolison kanssa yhdessä lomalla touhua ja että hän keksii itse omat tekemisensä. En sanon missään sen olevan ongelma, tai että kaipaisin enemmän yhteistä tekemistä puolison kanssa. Nämä ovat kyllä aina yhtä mystisiä nämä sinun tulkintasi muiden viesteistä.
Siitä ei kuitenkaan pääse mihinkään, että niin paljon kun muksustani tykkäänkin, niin nämä lapsen pitkät lomat ovat (minulle) turhan intensiivisiä."Siitä ei kuitenkaan pääse mihinkään, että niin paljon kun muksustani tykkäänkin, niin nämä lapsen pitkät lomat ovat (minulle) turhan intensiivisiä."
Juuri tähän vastasin, kyllä meilläkin äiti näin tuntee, mutta isä ei.
AV - Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
"Siitä ei kuitenkaan pääse mihinkään, että niin paljon kun muksustani tykkäänkin, niin nämä lapsen pitkät lomat ovat (minulle) turhan intensiivisiä."
Juuri tähän vastasin, kyllä meilläkin äiti näin tuntee, mutta isä ei.
AVMeillä tuollaista eroa vanhempien välillä ei ole. Tänä kesänä ei ole saanut edes otettua itselle vähän pidempää omaa aikaa illoista venyttämällä nukkumaanmenoa, kun on ollut tuo jalkapallo ja muksukin on halunnut niitä katsoa. 😁
- Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Meillä tuollaista eroa vanhempien välillä ei ole. Tänä kesänä ei ole saanut edes otettua itselle vähän pidempää omaa aikaa illoista venyttämällä nukkumaanmenoa, kun on ollut tuo jalkapallo ja muksukin on halunnut niitä katsoa. 😁
Meillä taasen äiti ei jalkapallosta piittaa sen taivaallisen vartaa. Ei kyllä tytärkään mitenkään muita urheilulajeja poikkeavasti. Tiesi kyllä Norjan Hollandin ja miten hyvä se on. Toivoo Ranskan voittavan koko kisan, no kohtahan se nähdään kumpi menee jatkoon Espanja vai Ranska.
Itse panostan lapsen kunnon kehittymiseen, ja saan siittä itsellenikin vähän ekstraa oman kunnon kohottamiseksi. Toinen puolisko käy mielellään kävelemässä, pelaamassa joskus sulkkista. On muuten urheilullisesti passiivisempi henkilö. Tämä on johtanut siihen ettei äiti ole useinkaan mukana harrastuksissa.
AV - Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
Meillä taasen äiti ei jalkapallosta piittaa sen taivaallisen vartaa. Ei kyllä tytärkään mitenkään muita urheilulajeja poikkeavasti. Tiesi kyllä Norjan Hollandin ja miten hyvä se on. Toivoo Ranskan voittavan koko kisan, no kohtahan se nähdään kumpi menee jatkoon Espanja vai Ranska.
Itse panostan lapsen kunnon kehittymiseen, ja saan siittä itsellenikin vähän ekstraa oman kunnon kohottamiseksi. Toinen puolisko käy mielellään kävelemässä, pelaamassa joskus sulkkista. On muuten urheilullisesti passiivisempi henkilö. Tämä on johtanut siihen ettei äiti ole useinkaan mukana harrastuksissa.
AVMeillä lapsi tympääntyisi kuoliaaksi, jos koko loma olisi pelkkää kuntoilua. Hän tarvitsee aivoilleenkin tekemistä. Lisäksi olisi tässä aikuisillakin muutakin puuhaa kuin pelkästään kuntoilla koko ajan. Kaikki omat hommat tuppaavat tässä kohtaa vielä tuplasti työläänpiä ja hitaampia, kun lapsi auttaa niissä. Pitää kuitenkin antaa se mahdollisuus autella, että oppii, sekä tekemään, että olemaan mukana. Tänäänkin rakennellessa puolet vähemmän sain aikaiseksi kuin piti, mutta minkäs teet.
- Anonyymi00012
Anonyymi00010 kirjoitti:
Meillä lapsi tympääntyisi kuoliaaksi, jos koko loma olisi pelkkää kuntoilua. Hän tarvitsee aivoilleenkin tekemistä. Lisäksi olisi tässä aikuisillakin muutakin puuhaa kuin pelkästään kuntoilla koko ajan. Kaikki omat hommat tuppaavat tässä kohtaa vielä tuplasti työläänpiä ja hitaampia, kun lapsi auttaa niissä. Pitää kuitenkin antaa se mahdollisuus autella, että oppii, sekä tekemään, että olemaan mukana. Tänäänkin rakennellessa puolet vähemmän sain aikaiseksi kuin piti, mutta minkäs teet.
No, hyvä se on välillä myös kuntoilla jos on mukana ammattimaisesti valmennetussa ryhmässä. Tosin hän kävi jo patikoimassa 4000 metrin korkeudella, ja katsomassa muutakin maailmaa. Esteettisiä, sielullisia ja kulttuurillisia kokemuksia on loma tarjonnut, mutta ei kunnon kohottamista. On jo sen aika.
Tuo on hyvä tapa, opettaa lapsia käytännön kodinhoidon ja ravitsemusasioissa.
Itse syyllistyn liikaa tekemällä lähes kaiken itse, tarjoilen pöytään kuin ravintolassa jne.
AV - Anonyymi00015
Anonyymi00012 kirjoitti:
No, hyvä se on välillä myös kuntoilla jos on mukana ammattimaisesti valmennetussa ryhmässä. Tosin hän kävi jo patikoimassa 4000 metrin korkeudella, ja katsomassa muutakin maailmaa. Esteettisiä, sielullisia ja kulttuurillisia kokemuksia on loma tarjonnut, mutta ei kunnon kohottamista. On jo sen aika.
Tuo on hyvä tapa, opettaa lapsia käytännön kodinhoidon ja ravitsemusasioissa.
Itse syyllistyn liikaa tekemällä lähes kaiken itse, tarjoilen pöytään kuin ravintolassa jne.
AVVedit sitten oletuksia. No siihen on onneksi täällä jo totuttu, että sinun perheesi on jotenkin muita parempi ja yläpuolella. Annan sun nyt pitää tuon, enkä lähde puhumaan lapseni harrasteista. Eivätpä ne aloituksesi aiheeseen mitenkään liity.
Nyt ei kyllä puhuttu kodinhoidosta tai ruoanlaitosta, vaan terassin rakentamisesta. ☺ - Anonyymi00016
Anonyymi00015 kirjoitti:
Vedit sitten oletuksia. No siihen on onneksi täällä jo totuttu, että sinun perheesi on jotenkin muita parempi ja yläpuolella. Annan sun nyt pitää tuon, enkä lähde puhumaan lapseni harrasteista. Eivätpä ne aloituksesi aiheeseen mitenkään liity.
Nyt ei kyllä puhuttu kodinhoidosta tai ruoanlaitosta, vaan terassin rakentamisesta. ☺No, miksei lasta voisi opettaa rakentamaan myös terassia. Tuo on toki ilmeisen poikkeustapaus, kerran tai pari elämässä tapahtuva kokemus.
Kirjoitan vain siitä mitä elämä on, jokaisella se on yhtä oikea ja hyvä.
AV - Anonyymi00017
Anonyymi00016 kirjoitti:
No, miksei lasta voisi opettaa rakentamaan myös terassia. Tuo on toki ilmeisen poikkeustapaus, kerran tai pari elämässä tapahtuva kokemus.
Kirjoitan vain siitä mitä elämä on, jokaisella se on yhtä oikea ja hyvä.
AVNo jaa. Eipä se terrassin rakentaminen hänelle oleellista ollutkaan, vaan se osallistuminen. Oppihan tuo toki myös laskemaan ja huomioimaan siinä monenmoista.
Sinulle se saattaa olla kerran elämässä kokemus, mutta ei kaikille ihmisille. - Anonyymi00018
Anonyymi00017 kirjoitti:
No jaa. Eipä se terrassin rakentaminen hänelle oleellista ollutkaan, vaan se osallistuminen. Oppihan tuo toki myös laskemaan ja huomioimaan siinä monenmoista.
Sinulle se saattaa olla kerran elämässä kokemus, mutta ei kaikille ihmisille.Näinkin se voi olla, en ole rakentanut vielä yhtään terassia, joten lapsesi on jo siinä minua kokeneempi ja nohevampi. Se on 100 % varma asia.
AV - Anonyymi00019
Anonyymi00017 kirjoitti:
No jaa. Eipä se terrassin rakentaminen hänelle oleellista ollutkaan, vaan se osallistuminen. Oppihan tuo toki myös laskemaan ja huomioimaan siinä monenmoista.
Sinulle se saattaa olla kerran elämässä kokemus, mutta ei kaikille ihmisille.Vaan siis tuo opettaminen ja jatkuva kaiken selittäminen ja avaaminen jne. on juurikin sitä mitä kutsuin turhan intensiiviseksi. Harvassa ovat ne asiat, jotka voisi vain rutiinilla tehdä, kun lapsi on mukana.
- Anonyymi00020
Anonyymi00019 kirjoitti:
Vaan siis tuo opettaminen ja jatkuva kaiken selittäminen ja avaaminen jne. on juurikin sitä mitä kutsuin turhan intensiiviseksi. Harvassa ovat ne asiat, jotka voisi vain rutiinilla tehdä, kun lapsi on mukana.
No, varmasti näin on jos on joku aikataulu johon mennessä terassin tulisi valmistua.
Hyviä hermoja toivottaen...
AV - Anonyymi00021
Anonyymi00018 kirjoitti:
Näinkin se voi olla, en ole rakentanut vielä yhtään terassia, joten lapsesi on jo siinä minua kokeneempi ja nohevampi. Se on 100 % varma asia.
AVNo minä taas olen itsekin rakennellut isäni kanssa jo kakarana kaikenlaista, terassia, piharakennuksia, laituria jne. muutamaankin taloon, jotka omistivat ja parille mökille jne. Aiemmin tässä lomalla rakentelin tuollaista taso-pöytä-hyllyrakennelmaa, jossa on yhdessä päässä tietokonepöytä, yhdessä kohtaa vahvistettu paikka, joka kantaa ison akvaario, hyllyjä ja tasoja huonekasveille jne. Siis rakensin levytavarasta, en kasannut mitään valmispakettia. Siihen opettamiseen ja selittämiseen miksi mitäkin tehdään, meni enemmän aikaa kuin itse tekemiseen. 😁
- Anonyymi00022
Anonyymi00020 kirjoitti:
No, varmasti näin on jos on joku aikataulu johon mennessä terassin tulisi valmistua.
Hyviä hermoja toivottaen...
AVEi siitä nyt mielellään ikuisuusprojektia ottaisi. Lomakin on rajallinen ja Suomen säätkin vaihtelevat.
- Anonyymi00023
Anonyymi00021 kirjoitti:
No minä taas olen itsekin rakennellut isäni kanssa jo kakarana kaikenlaista, terassia, piharakennuksia, laituria jne. muutamaankin taloon, jotka omistivat ja parille mökille jne. Aiemmin tässä lomalla rakentelin tuollaista taso-pöytä-hyllyrakennelmaa, jossa on yhdessä päässä tietokonepöytä, yhdessä kohtaa vahvistettu paikka, joka kantaa ison akvaario, hyllyjä ja tasoja huonekasveille jne. Siis rakensin levytavarasta, en kasannut mitään valmispakettia. Siihen opettamiseen ja selittämiseen miksi mitäkin tehdään, meni enemmän aikaa kuin itse tekemiseen. 😁
Tuohan on loistavaa yhdessätekemistä, käytännöllistä ja hyödyllistä.
Itselläni ei ole mitään rakennusprojekteja, enkä kyllä osaisi edes opettaa:)
Tulisi ensin itse opiskella, kokeilla ja nähdä omien kätösten lopputuloksia, jotta voisi opettajaksi itseään tuossa aihepiirissä kutsua.
AV - Anonyymi00024
Anonyymi00023 kirjoitti:
Tuohan on loistavaa yhdessätekemistä, käytännöllistä ja hyödyllistä.
Itselläni ei ole mitään rakennusprojekteja, enkä kyllä osaisi edes opettaa:)
Tulisi ensin itse opiskella, kokeilla ja nähdä omien kätösten lopputuloksia, jotta voisi opettajaksi itseään tuossa aihepiirissä kutsua.
AVMa olen joskus huonekalupuusepäksi kouluttautunutkin, joten jonkin verran tuosta tajuan, vaikka työkseni ihan muita juttuja teenkin.
- Anonyymi00025
Anonyymi00024 kirjoitti:
Ma olen joskus huonekalupuusepäksi kouluttautunutkin, joten jonkin verran tuosta tajuan, vaikka työkseni ihan muita juttuja teenkin.
Ihan hyvää vaihtelua it-hommille tehdä välillä oikeasti käsilläänkin jotakin. ☺
- Anonyymi00026
Anonyymi00025 kirjoitti:
Ihan hyvää vaihtelua it-hommille tehdä välillä oikeasti käsilläänkin jotakin. ☺
Varmasti, muistan elävästi kun yksi suunnittelija kutsui tietokoneen ruutuaan "hölmöpöntöksi" :)
Vaativia projekteja hän kuitenkin suunnitteli, oli ehkä joskus tympääntynyt kiireeseen jne.
AV
- Anonyymi00011
En ole koskaan kokenut lomasta tuollaista stressiä, että se olisi vaikuttanut negatiivisesti parisuhteeseen. Lomalla aikaa on enemmän ja omissa suhteissani tämä on ollut vain hyvä asia. Ehtii matkustella, sukuloida, tehdä yhdessä kaikenlaista, mutta tietenkin molemmilla on tärkeää olla myös oma elämä, omat menot, omat ystävät. Ei sitä liimattu tarvitse toiseen olla 😊
Aletheias- Anonyymi00013
Olet kyllä joka asiassa ihana tapaus:)
AV - Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
Olet kyllä joka asiassa ihana tapaus:)
AVTuo on ehkä liikaa sanottu, mutta kiitos 😊
Aletheias
- Anonyymi00027
Juu, lomalla ollaan, eikä ole muoria näkynyt muutamaan päivään. Ei siis kriisejä.
Mutta lomastressiä pukkaa. Taas liikaa tekemisiä suunnittelin. Lomalla on liian vähän aikaa, vaikka sitä olisi kuinka paljon. Onneksi loma jatkuu vielä elokuullakin.
Just tulin pajalta ja iltapalaa ennätin syömään. Tosin kellohan on vasta yksi. Parina päivänä on venähtänyt jo kahteen asti.
Jos kumppani alkaa lomalla ahdistamaan, niin kokemukseni mukaan eikä ahdista kun lähtee mökille :)
Meillä on vähän tällainen systeemi, että lähdetään yhtä aikaa seksilomalle - toinen turkkiin ja toinen pattayalle :))
-keinovaginamies- Töissähän tuo on. Vilkasta aikaa nää kesät hänen alalla. Syksymmällä sitten muutama viikko lomaa. Pitelee pätkissä. Yks oli ihan alkukesästä.
Ajelee varmaan motukalla, kun on vapaalla ja hyvä niin. En minä kaipaa kädestä kiinni pitäjää, osaan ominpäinkin tehä mitä haluan. Joten antaa toisen nauttia elämästä ja lonasta, kuten nauttii.
Yks elämä, ei tarvi kumppaniin itseään kiinni liimata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 100822
Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.361780Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui38589- 72579
- 65575
- 47568
- 30566
En minä tule koskaan ottamaan sinuun yhteyttä
Että siinä ole vaan rauhassa ilman minua koko loppuelämäsi ajan.25530Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla
Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei48527Jos se onkin niin
Että me molemmat kaivataan toisiamme. Odotetaan sitä näkemistä. Ollaan mustasukkaisia ja mietitään, että kenen kanssa se27522