Negatiivisuus ei poistu

Anonyymi-ap

Negatiivisessa vellomalla, sitä pyörittämällä ja siinä rypemällä. Pitää muuttaa suuntaa ja alkaa etsiä hyvää, puhua hyvää ja tehdä hyvää.

Mitä järkeä on edes päivitellä havaitsemiaan ongelmia päivästä toiseen. Se on ongelmakeskeisyyttä siinä, missä itse päiviteltävät ongelmatkin.

Tiedän, että itse asiassa teen itse sitä samaa juuri nyt, mutta tarjolla on sentään ratkaisuehdotus, pelkän taivastelun sijaan.

40

230

Vastaukset 40

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

niin ei se poistu jos mököttä mummon mökissä itkien... uusia harrasteita jotain pitäisi olla kuin joku lihavien hiirienkin tappamin mummon mökissä ...rotta kuin raimo, henki lähti

• Ei poistu, mutta joskus saa laittamaan asioita tärkeysjärjestykseen. Herättelee.

Tämä nyt pikavisiittinä, Lätkyttäjän jutut otti loputkin palstailuvoimat, mutta irl on silti yhä hommia tehtävänä. Viikonloppuja.

• Anonyymi00002

niin no poistuu jos tilaa paikalle tappajia kuin joku kkk ja helvetin enkelity...

EI vaan uusia harrasteita.

• Anonyymi00003

Sitähän voi kutoa sukkia? Vai?
      Vilma
      Ihmisillä on aivot. He voivat ajatella ikäviä asioita ilman, että tuntevat mitään negatiivisuutta. Ihmiset voivat olla realistisia ilman sydänsärkyä.
      Kuka tätä vaientamista masinoi?
      Joku kirkonkylän ämmä?

• Anonyymi00004

Olen miettinyt..

1. Ukrainan sota
      Mitä hittoa minä sille voin?

2. Vähemmistöjen oikeudet ja maahanmuuttajat.
      Tunnen 0 kummastakin ryhmästä.

3. Ilmastonmuutos.
      Jugurttipurkin kansi oikeaan keräysastiaan = hyöty 0 vrt. 7 miljardia ihmistä kuluttamassa.

4. Politiikka
      Minun 1 ääntäni ei vaikuta yhtään mihinkään.

Näitä sitten jahnataan päivästä toiseen. Näistä ahdistustaan niin, ettei edes töihin tai parisuhteeseen pystytä. Jokaisella randomilla täytyy olla jokseenkin merkityksetön mielipide joka asiaan.

En jotenkin sovi tähän aikakauteen. Haluaisin ysärille takaisin.

Olen yrittänyt saada läheisiä innostumaan kesäaktiviteeteista, ja oikeasta elämästä ikäluokassa 8v-79v. Ei kiinnosta. Kaikki niin peli-, some, suoratoisto, tv -koukussa.

• Anonyymi00005

Sinun on sitten lähdettävä liikkeelle ihan itse. Anna läheistesi touhuta omiaan.
        Metsä, kirjasto, puistokonsertit, museot, taidenäyttelyt.
        Voihan noihin paeta.
        Tietenkinmpäätöksenteko on etäällä.
        Mutta niin kauan kuin meillä on sanan ja ilmaisun vapaus. Pidetään kiinni.
        On maita, missä ei voi. Kiitos edeltävien sukupolvien.
        On viisasta tuntea itsensä pieneksi, muttei tarvitse itseään mitätöidä.
        Vilma
        Aurinko paistaa ihanasti metsän lattiaan sammaleet muuttaen valon vihertäväksi.
        Rusakko aterioi lähellä kukkapenkkiä. Pelästyy ja katoaa.

• Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Sinun on sitten lähdettävä liikkeelle ihan itse. Anna läheistesi touhuta omiaan.
        Voihan noihin paeta.
        Vilma

Kaikilla ei ole sitäkään liikkumisen vapautta, vaikka kuinka tahtoisi käydä jossain. Sivusta pieni maininta tähän Pikeltä. En häiritse enempää.

• Anonyymi00008
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Voihan noihin paeta.
        Vilma

Kiitos hyvistä vinkeistä. Olen tehnyt noita vuosia yksin. Minä käsittääkseni elän mennyttä aikaa, muut ovat ajan hermoilla.

Kaikki vapaa-ajalla tapahtuu siis kotona. Ei tämä ainakaan vähene tulevaisuudessa.

Erityisesti yrittäjien on hyvä ottaa tämä huomioon. Ravintola-alalla konkurssiaalto. On kai, kun kotoa ei tarvitse poistua.

• No juu, hyvä havainto. Toihan vois ollakin syy miksei ihmiset enää pariinnu ja lisäänny.

• Anonyymi00010
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Kiitos hyvistä vinkeistä. Olen tehnyt noita vuosia yksin. Minä käsittääkseni elän mennyttä aikaa, muut ovat ajan hermoilla.

Kaikki vapaa-ajalla tapahtuu siis kotona. Ei tämä ainakaan vähene tulevaisuudessa.

Erityisesti yrittäjien on hyvä ottaa tämä huomioon. Ravintola-alalla konkurssiaalto. On kai, kun kotoa ei tarvitse poistua.

Henk.koht. onko sulla liikkumis- tai terveysrajoitteita?
        Jos. Joku voisi huoli-ilmoituksella saada sulle kuljetuksen silloin tällöin johonkin tapahtumaan, jos tarvitset mukanaolijan syystä.
        Et jäisi itses kanssa kökkimään.
        Tosin itsekin näin kuumilla ilmoilla kökin.
        Vasta kun viilenee, voi tehdä jotain ulkonakin.
        Vil a

• Anonyymi00012
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Henk.koht. onko sulla liikkumis- tai terveysrajoitteita?
        Jos. Joku voisi huoli-ilmoituksella saada sulle kuljetuksen silloin tällöin johonkin tapahtumaan, jos tarvitset mukanaolijan syystä.
        Et jäisi itses kanssa kökkimään.
        Tosin itsekin näin kuumilla ilmoilla kökin.
        Vasta kun viilenee, voi tehdä jotain ulkonakin.
        Vil a

Ei mitään sellaista. Kiitos vaan kysymästä, ja huolenpidosta. Ei liikkuminen ole ongelma. Olen vaan toivonut, että saisi kivoja, yhteisiä kokemuksia muistoiksi. Vaikka Särkänniemeen, uimaan, makkaranpaistoa luonnossa, syömään, teltta pihalle, elokuviin.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Ei mitään sellaista. Kiitos vaan kysymästä, ja huolenpidosta. Ei liikkuminen ole ongelma. Olen vaan toivonut, että saisi kivoja, yhteisiä kokemuksia muistoiksi. Vaikka Särkänniemeen, uimaan, makkaranpaistoa luonnossa, syömään, teltta pihalle, elokuviin.

Eikö sulla ole autollista naapuria, jonka ovikelloa voisit rimpauttaa ja kysyä länsisuomalasittain, että ei sua huvittaisi viedä mua uimaan tai torikahville tai kesäteatteriin?
        Muutoin. Liity johonkin yhdistykseen. Niissä on sekalainen seurakunta.
        Ne tekevät retkiä ja käyvät teatterissa. Siellä voit treffata turvallisesti ens alkuun muita.
        Vilma

• Anonyymi00033
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Eikö sulla ole autollista naapuria, jonka ovikelloa voisit rimpauttaa ja kysyä länsisuomalasittain, että ei sua huvittaisi viedä mua uimaan tai torikahville tai kesäteatteriin?
        Muutoin. Liity johonkin yhdistykseen. Niissä on sekalainen seurakunta.
        Ne tekevät retkiä ja käyvät teatterissa. Siellä voit treffata turvallisesti ens alkuun muita.
        Vilma

Juon tuskin koskaan alkoholia. Viimeksi puoli vuotta sitten, kun sukulainen makasi teholla.

Taksikuski ajoi syrjäiselle parkkipaikalle, ja raiskasi. Ei hän väkivaltainen ollut, eikä uhkaava. Olin vaan niin humalassa, etten kyennyt vastustelemaan.

Soitin sen jälkeen monta kertaa raiskattujen tukikeskukseen, jotta voisin puhua asiasta. En tehnyt muuta, koska en halua ikinä nähdä kyseistä henkilöä enää. Säästin kyllä jostain syystä alushousut dna:ta varten.

En ole tuon jälkeen halunnut mennä yksin mihinkään.

• Anonyymi00007

song about fkin mother... GNR - Lies - Mama Kin.

• Anonyymi00009

Kokeile sanoa tuo f-eministille niin näet mitä saat vastaukseksi, sitä negatiivisuutta itseään. Kun ihmisellä ei ole mitään muuta olemassa kuin pelkkää negatiiviisuutta, se on täynnä sitä, eikä mitään muuta löydy.

• Anonyymi00032

Tehdäänkö sulle oma ketju ja kerrot siellä
        miten homma onnistuu?
        Miten asian pitää olla.

• Anonyymi00011

Ihanaa kun wolt tuo ruokaa kotiin ja ravintolat menevät konkurssiin.
      Positiivista ajattelua. Kansalaiset eivät enää mene ravintolaan törsäilemään, ostavat itämaisesti tuotettua ja halvalla. Rahaa jää muuhun kulutukseen, kaikki hyvin.

• Anonyymi00014

Pienistä asioistahan voi tehdä vaikeita tai sitten tosi vaikeita 😄

• Anonyymi00015

Olen tismalleen samaa mieltä.

🦄

• Anonyymi00016

Peukutin.

Asennemuutosta kannattaa työstää itsessään. Miten saa ongelmakeskeisyytensä muutettua ratkaisukeskeisyydeksi.

Tyyneysrukous:

Jumala suokoon minulle tyyneyttä
      hyväksyä ne asiat, joita en voi muuttaa,
      rohkeutta muuttaa niitä asioita, joita voin,
      ja viisautta erottaa nämä toisistaan.

Hitsit, että on fiksusti sanoitettu.

xLiner

• Anonyymi00017

Hieno elämänviisaus.

• Anonyymi00024

Oletkin oikea sormettaja.

• Anonyymi00027
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Oletkin oikea sormettaja.

” Oletkin oikea sormettaja.”

Taidat tarvita apua. Pää on pipi, eikä kyse ole alapäästä, myönnä pois.

• Anonyymi00018

Jos en pidä jostain ihmisestä niin sitten siihen on syynsä!

• Anonyymi00019

Eikä se ole tuulesta temmattua, vaan se perustuu omiin vaikeisiin kokemuksiin ja pidemmältä ajalta!

• Anonyymi00020

Vellomisdemokratia on juurikin tuon luontoista. Ei siitä niin vaan pääsekään.

• Anonyymi00021

Itse oon aina ollut negatiivinen valittaja luonteeltani mut en jaksa enää edes valittaa. Suhtaudun nykyään melko välinpitämättömästi kaikkeen. Asenne on lähinnä aivan sama.

KilttiMies89

• Anonyymi00022

Sekin on parempi kuin valittaminen

• Anonyymi00023

Tämä on totta, pitää muuttaa ajattelun vinkkeliä, näkökulmaa miinuksesta plussaksi kaikki, kuin vaikka taulukkolaskentaohjelmassakin miinukset muuttuivatrkin heti plussaksi, kaikki.

Kuin hallitus laskee, velka on rahaa.

• Anonyymi00025

Minä en halua muuttaa yhtään mitään vinkkelistä totuuksien kustannuksella.
      Minusta elämään mahtuu hyvin posit./negat. asioita.
      Miten me muuten oppisimme yhtään mitään.
      Ja erehdyksetkin pitää laskea mukaan.
      Vilma

• Et sinä ap. lausunut ehdotusta , kuinka pääsisi eroon negatiivisesta vellomisesta, vaan esitit vain TOIVOMUKSEN, että pitää muuttaa suuntaa. Sinulta jäi varsinainen KEINO mainitsematta, miten ihmiset saadaan muuttamaan suuntaa.

• Anonyymi00026

No. Sitä keinohan käyttävät manipuloijat, kampanjavastaavat, narsistit.
        Vilma
        Maailmassa pitää tapahtua positiivisia tekoja ja asioita enemmän, muttei totuuden kustannuksella.

• Anonyymi00028

Entäs jos aloittaisit itsestäsi. Et enää koskaan sanoisi mitään negatiivista asiaa, vaikka mitä tapahtuisi.

• Anonyymi00035

Voin taata, etten aloita.
        Negatiiviset asiat kuuluvat elämään.
        Niille tehdään jotain ja niitä pitää sietää.
        En ole pumpulissa lilluja enkä siedä pinnallisuuksia.
        Ole sinä pinnallinen, minä en halua olla.
        Vilma

• Anonyymi00029

Olet oikeassa,
      ja jokainen voi aloittaaa sen sen teko päivässä.

• Anonyymi00030

Ei kun vaan sinä itse, ei kukaan muu.

• Anonyymi00034
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Ei kun vaan sinä itse, ei kukaan muu.

Haluatko jatkaa jurnuttamista?

• Anonyymi00031

Negatiivisuus lisää negatiivisuutta.
      Olin tässä taannoin Tampereella.. oikein siinä työläiskorttelimuseossa ihmettelemässä entisaikojen asumista. Aika kattava esitys. Toinen toistaan ahtaampia ja ankeampia yhteisasumuksia (tuli JeroP:n kommuuniasuminen mieleen). Kuusihenkinen perhe asui yhdessä huoneessa (neljällä ruokakunnalla oli yhteinen keittiö) ja sitä rataa. Aikaisempien asumusten seinät oli tapetoitu Aamulehden sivuilla. Hieman uudemmissa oli jo oikein käsitöitä. Kirjailtu taulu "Iloinen ja hyvä se ihmisen pitää olla". Se oli koskettava. Oikeastaan ihminen ei tarvitse paljon, kunhan on hyviä ihmisiä lähellä.

- Sheena

• Anonyymi00036

Kävin luonnontieteiden museossa, siellä esitettiin miten sapelihammastiikeri söi eläimiä ruuakseen jotka ovat jo sukupuuttoon kuolleita. Tosin itse syöjäkin on nyt sitä.

AV

• Anonyymi00037

Tuo oli pakon sanelemaa, kun Suomea rakennettiin.
        Helsingin Kalliossa oli vielä tiiviimpää, kun maalta muutettiin töiden perässä.
        (Klaus Waris: Työläisyhteiskunnan synty Pitkänsillan pohjoispuolelle)
        Mika Waltari on kuvannut Isästä Poikaan samoin.
        Vielä 70-luvun lopulla Kalliossa oli asuntoja joihin tuli vain kylmä vesi (työkolleega).
        Vilma

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä Yllätti

Kaivatussasi?
      Ikävä
      206
      2042
    2. Ei enää ulkoteltta ruokaa.

Se oli sitten viimmeinen kerta kun tuonne teltalle menen.Laatu heikkenee joka vuosi ja annokset pienenee.Ei enää kiitos,
      Kuhmo
      49
      1207
    3. Jos sussa toisessa on yhtään miestä

Ja kadut tekemisiäsi niin menet poliisin puheille, paljastat kaiken oman osuutesi ja kerrot mitä kaikkea se toinen on te
      Ikävä
      174
      1092
    4. Se katse...

Täynnä rakkautta. Kunpa olisin tajunnut.
      Ikävä
      81
      976
    5. En ole hetkeen sinulle kirjoittanut nainen

Vieläkin ajattelen sinua, jos voit uskoa. Tunteet minussa huutavat toivoa ja rakkautta, kun kylmä loogisuus taas pistää
      Ikävä
      56
      871
    6. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      100
      782
    7. 70
      781
    8. Mitä eroavaisuuksia sinulla on

kaivattusi kanssa? Esim. luonteessa. Haittaavatko erot vai ovatko vain rikkaus?
      Ikävä
      77
      737
    9. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      340
      678
    10. Onnettomuus

Olivatko paikkakuntalaisia, jotka menehtyivät?
      Virrat
      26
      671
    Aihe