Mihin kauniit ihmiset tarvitsevat tatuointeja tai lävistyksiä? Siksi että muillakin on? Siksi että niin kuuluu olla, koska trendi? Ei ruma tai luonnostaan kaunis ihminen tarvitse sellaisia. Onko se pohjimmiltaan pelkoa olla oma itsensä, vai mennä massan mukana?
Jokainen toki on kuten haluaa olla, mutta ovatko ihmiset niin epävarmoja itsestään ja huonolla itsetunnolla varustettuja, että kokevat tarvitsevansa niitä? Mitäs sitten, jos joku ei olisi koskaan keksinyt sellaisia? Olisiko itse ajatellut tehdä niin? Nyt näkyy jo mustia peitetatskoja, kun on tultu katumapäälle. Kannattaisiko rakentaa itsetunto jonkin pysyvämmän, oman itsensä päälle?
Olkaa niinkuin olette, mutta viiden vuoden päästä trendinä voi hyvinkin olla plainin ihon trendi. Reiät toki umpeutuu aikanaan.
"Joku boomer siellä taas natisee". No, en oo.
Tatuoinnit ja lävistykset
45
190
Vastaukset 45
- Anonyymi00001UUSI
Jos ihminen itse tykkää siitä estetiikasta, niin heillä on täysi oikeus noita ottaa.
- Anonyymi00003UUSI
Jaa ... no miksi joku päättää käyttää farkkuja ja hupparia ja joku toinen pukee päälleen puvun. Ihmisillä nyt on erilaisia makuja ja ihmiset tykkäävät erilaisesta estetiikasta.
Mä halusin tatuoinnin joskus, koska pidän sitä koruna. Muuten en koruja käytä. Tuokin kaulakiru kuvassani on äidiltä saatu, jossa on pieni sydän riipus. Sain sen kun täytin 18.
Koru on tallessa, muut korut olen hävittänyt.
Tatuointini ei ole koska muillakin, vaan koska mullakin on elämäntarina ja se on osa mua, kuten tatuointinikin osa mun tarinaa. Ja osa ihmisen elämää on aina koru, joka ei ehkä merkkaa mitään ulkopuolisille, mutta kantajalleen kyllä.Tämän paremmin en sitä osaa selittää. Olen toki ennenkin yrittänyt avata aihetta, joku ehkä muistaa mitä muistaa ja on ymmärtänyt mitä on ymmärtänyt tai ei mitään.
Mutta itsetunnon en koe liittyvän mitenkään tatuointiin. En mitenkään ihan sama mitenkä asiaa vatvoisin.Tökstöksnöö kirjoitti:
Tämän paremmin en sitä osaa selittää. Olen toki ennenkin yrittänyt avata aihetta, joku ehkä muistaa mitä muistaa ja on ymmärtänyt mitä on ymmärtänyt tai ei mitään.
Mutta itsetunnon en koe liittyvän mitenkään tatuointiin. En mitenkään ihan sama mitenkä asiaa vatvoisin.Jos mä olisin kasvi, mä kasvattaisin ne lehdet ja kukat piikkeineen iholleni, sekä kutsuisin perhoset niille lehdille. Mutta kun en ole. Olen vain ihminen jolla on tylsä nahka, possunvaaleine ihokarvoineen.
- Anonyymi00004UUSI
Siksi olen aikoinaan ottanut tatuointeja koska tykkään niistä.
Kun en muutenkaan paljon koruja käytä niin on jotain kivaa aina ihollani.
En ole mikään massan mukana kulkija, ihan itse olen valinnut että haluan ikuisen kuvan ihooni.
Kannattaisiko antaa ihmisille rauha omista tatuoinneistaan, ihme nillitystä koko ajan.
Vanhimmat mun tatuoinnit on 31 vuotta vanhoja kun itse olen 52 v nainen.
En ole niitä katunut koskaan. - Anonyymi00005UUSI
Jokainen saa tehdä iholleen mitä tykkää.
Mun silmääni tatuoinnit ei näytä hyvältä. Sotkuja iholla. Makuasioita. Mua ei tarvitse miellyttää.
Muistaisin lukeneeni, että tatuoinneista voi olla jotain haittaa magneettikuvissa. Kaikki pigmentit eivät ole ihan vaarattomia. Tatuoinnin hidastavat ihosyöpien havaitsemista. Matala-asteista tulehdustakin voivat ehkä ylläpitää.
Olen ennenkin maininnut, että mulla on mielessäni ihan tarpeeksi kuvia ja muistoja. Ne mitkä unohtuvat, saavatkin unohtua. En elä muutenkaan menneessä. Niin tatuoinnit eivät sovi mulle senkään puolesta.
xLiner- Anonyymi00006UUSI
Olen kyllä nähnyt kauniita kuvia iholla, vaikkei ne ihmisen ihoon sovikaan. Myöhemmin ne eivät ole enää niin kauniita kuvinakaan, kun värit ja rajat leviävät. Luultavasti kaikki tatuointien ottajat eivät ole ajatelleet asiaa ihan loppuun saakka.
xLiner
- Anonyymi00007UUSI
Tä,ä aihe on kuluttua loppuun.
Ei mun juttuni.
Vilma - Anonyymi00009UUSI
Eivät näytä kauniilta omiin silmiin, vaikutelma on kuin lasten töherrykset väärässä paikassa kevyen vaatetuksen paljastaessa niiden olemassaolon. Telkussa niitä näkee häiritsevästi kauniilla ihmisillä ja vähän rumemmillakin. Mutta kuten edelläkin todettiin jokaisen oma asia.
Ihmettelen aina mielentilaa niiden tekohetkellä. Onko se vihaa omaa kehoa kohtaan ja tyydytystä kivusta, kuten itsensä viiltely vai intohimoinen itsensä ilmentämisen tyydytys. Tai tavoitteellinen mielikuva jostakin esikuvasta, idolista tai ajatuksesta."Intohimoinen itsensä ilmentämisen tyydytys." Joo, piti vähän tavata, että ymmärsin. Kun tosta tuli ensteks mieleen vaan yks ihan toinen juttu.
No siitä ilmentämisestä, että juu ei mulla oo. Mutta siks ei oo, kun en keksi aihetta. Tekis mieli ottaa mikrometri ruuvi, mutta se on jo niin kulunu juttu. Että se kuka semmosen on ekana ottanu, niin varmasti hieno. Mutta kun niitä nyt konemiehillä on jo paljon. Yhellä ompeluopella oli sakset ja yhellä, nainen mun edessä oli jätskikioskilla. Niin somasti oli työkalujen kuvia pohkeessa. Nättiä.- Anonyymi00012UUSI
JeroP kirjoitti:
"Intohimoinen itsensä ilmentämisen tyydytys." Joo, piti vähän tavata, että ymmärsin. Kun tosta tuli ensteks mieleen vaan yks ihan toinen juttu.
No siitä ilmentämisestä, että juu ei mulla oo. Mutta siks ei oo, kun en keksi aihetta. Tekis mieli ottaa mikrometri ruuvi, mutta se on jo niin kulunu juttu. Että se kuka semmosen on ekana ottanu, niin varmasti hieno. Mutta kun niitä nyt konemiehillä on jo paljon. Yhellä ompeluopella oli sakset ja yhellä, nainen mun edessä oli jätskikioskilla. Niin somasti oli työkalujen kuvia pohkeessa. Nättiä.Okei, omaan elämään liittyvä intohimo :) Mikrometriruuvi olisi aika jännittävän muotoinen. Se ei voi olla ainakaan paljon auki, mutta tunnelma menisi piloille, jos väri leviäisi iholla. Siihen sopisi kylkeen vielä lujuuslaskelman kaava.
Ulkoapäin tullut, ulkoapäin aiheutettu kipu ei ole ikinä niin sietämätöntä, kun sisältäpäin tuleva kipu.
En usko kenenkään kivun takia tatuointia ottavan, se on kuitenkin helppo sietää aroillakin ihoalueilla. Se kun loppuu aikanaan se kipu.Tökstöksnöö kirjoitti:
Ulkoapäin tullut, ulkoapäin aiheutettu kipu ei ole ikinä niin sietämätöntä, kun sisältäpäin tuleva kipu.
En usko kenenkään kivun takia tatuointia ottavan, se on kuitenkin helppo sietää aroillakin ihoalueilla. Se kun loppuu aikanaan se kipu.Varmaan jos kiou jöusi krooniseksi ja sitä voisi itse säädellä, se oliskin yksi konsti ottaa tatuointeja herkkiin kohtiin. Muuten ei hyödytä kivun takia. Hölmöläisen peiton tekoa semmonen.
- Anonyymi00027UUSI
Tökstöksnöö kirjoitti:
En usko kenenkään kivun takia tatuointia ottavan, se on kuitenkin helppo sietää aroillakin ihoalueilla. Se kun loppuu aikanaan se kipu."Se kun loppuu aikanaan se kipu."
Tuo on tärkeä pointti. Kipu, jolla on selkeä ja määriteltävissä oleva loppu, on paljon helpompaa sietää.
- Anonyymi00010UUSI
"Mihin kauniit ihmiset tarvitsevat tatuointeja tai lävistyksiä?"
Tatuointi ja lävistykset rumentaa kaikkia naisia, rumia ja kauniita, yhtä lailla. Yleensä naiset ottavat tatuoinnit/lävärit kun heidän sen hetkinen mies niin haluaa, osoittaakseen "rakkauttaan" miehelleen. Moni mies haluaa että naisensa ottaa tatuoinnit/lävärit, koska ne romuttavat naisen markkina-arvon soidintantereella, joten miehen ei tarvitse niin kovasti huolehtia naisensa seksuaalisesta uteliaisuudesta.- Anonyymi00025UUSI
Sinulla on melko vääristynyt kuva tuosta asiasta. En tietenkään voi sanoa mitään sinun tuttavapiiristäsi. Ehkä siellä toimitaan noin. Itse en kuitenkaan tunne aikoatakaan naista, joka olisi ottanut tatuoinnin miehen mieliksi. Muutaman sellaisen kyllä, jotka ovat ottaneet tatuoinnin miehen vastakkaisesta tahdosta huolimatta.
- Anonyymi00032UUSI
Tuohan nyt ei pidä paikkaansa ollenkaan. En tiedä yhtäkään naista, joille mies olisi tatuointeja tuputtanut ja etupäässä naistatuoinneissa on enemmän tunnetta ja kauneutta kuin miesten. Pl tietysti miesten perhettään koskevat tatuoinnit.
- Anonyymi00011UUSI
Tatuoinnit ja lävistykset ovat monelle itseilmaisun keino. Joillekin tatuoinnit ovat myös esim tapa ikuistaa itselleen jotain tärkeää (omat lapset, kuolleet läheiset, lemmikit..).
On jokaisen oma asia, mitä iholleen tekee. En ymmärrä, mitä minulle kuuluu jonkun toisen tatuoinnit tai lävistykset, eiväthän ne minun elämääni millään tavalla vaikuta. Minun ei tarvitse tykätä kaikkien tatuoinneista tai lävistyksistä, mutta ei ole myöskään minun asiani ketään niistä tuomita.
Minulla on vain korvalävistykset eikä yhtään tatuointia. Tämä on minun tyyliini ja tapani. Jonkun mielestä olen ehkä tylsä, mutta minua ei kiinnosta jonkun mielipide, koska kyseessä on asia, jonka jokainen päättää itse omalta kohdaltaan ja siihen meillä jokaisella on oikeus.
Aletheias- Anonyymi00016UUSI
Se että ihonsa pilaaminen on naisen oma asia, ei tee ihonpilaamisesta järjellistä. Nainen joka pilaa ihonsa tatuoinneilla, poistaa 99% pariutumismahdollisuuksistaan.
- Anonyymi00017UUSI
Anonyymi00016 kirjoitti:
Se että ihonsa pilaaminen on naisen oma asia, ei tee ihonpilaamisesta järjellistä. Nainen joka pilaa ihonsa tatuoinneilla, poistaa 99% pariutumismahdollisuuksistaan.
Hyvin näyttää moni tatuoitu nainen löytäneen kumppanin. Ei kaikkien tarvitse kaikkia miellyttää, kyllä samantyyliset sitten toisensa löytää.
Aletheias - Anonyymi00018UUSI
Anonyymi00017 kirjoitti:
Hyvin näyttää moni tatuoitu nainen löytäneen kumppanin. Ei kaikkien tarvitse kaikkia miellyttää, kyllä samantyyliset sitten toisensa löytää.
AletheiasNoin ei ole, vaan moni nainen pilaa ihonsa tatuoinneilla silloin kun on parisuhteessa, osoittaakseen "rakkauttaan" miehellensä.
Parittomista naisista (alle 35v) suurin osa on tatuoituja, jätettyjä, jotka eivät tatuointiensa takia enää viehätä miehiä. - Anonyymi00020UUSI
Anonyymi00018 kirjoitti:
Noin ei ole, vaan moni nainen pilaa ihonsa tatuoinneilla silloin kun on parisuhteessa, osoittaakseen "rakkauttaan" miehellensä.
Parittomista naisista (alle 35v) suurin osa on tatuoituja, jätettyjä, jotka eivät tatuointiensa takia enää viehätä miehiä.Ei tatuoinneilla ole noin suurta merkitystä. Nehän ovat vain tatuointeja, kuvia ihossa, ei sen kummempaa. Toisten mielestä ne näyttävät hyvältä, toisten ei, mutta kukin päättäköön itse omalta kohdaltaan.
Aletheias - Anonyymi00021UUSI
Anonyymi00020 kirjoitti:
Ei tatuoinneilla ole noin suurta merkitystä. Nehän ovat vain tatuointeja, kuvia ihossa, ei sen kummempaa. Toisten mielestä ne näyttävät hyvältä, toisten ei, mutta kukin päättäköön itse omalta kohdaltaan.
AletheiasMies haluaa naisensa paljaana naisena.
Tatuoitu nainen ei koskaan ole paljas. - Anonyymi00022UUSI
Anonyymi00016 kirjoitti:
Hyvin helposti nuo näkyvät parinsa löytävän. Ei siis näytä karsivan ainoatakaan sellaista kosijaa, jolla olisi merkitystä.
- Anonyymi00023UUSI
Anonyymi00018 kirjoitti:
Noin ei ole, vaan moni nainen pilaa ihonsa tatuoinneilla silloin kun on parisuhteessa, osoittaakseen "rakkauttaan" miehellensä.
Parittomista naisista (alle 35v) suurin osa on tatuoituja, jätettyjä, jotka eivät tatuointiensa takia enää viehätä miehiä.Kaikki itse tuntemani tatuoinnin omistavat naiset ovat kyllä ottaneet ne ensimmäiset tatuointinsa sinkkuaikoinaan.
- Anonyymi00024UUSI
Anonyymi00016 kirjoitti:
Tatuoinneilla nainen poistaa itseltään pariutumisen mahdollisuuden 99% sesti, mutta samalla lisää pantavaksi päätymisen mahdollisuuksia 90% tilla...
- Anonyymi00026UUSI
Anonyymi00024 kirjoitti:
Tatuoinneilla nainen poistaa itseltään pariutumisen mahdollisuuden 99% sesti, mutta samalla lisää pantavaksi päätymisen mahdollisuuksia 90% tilla...
Hyvin nuo näkyvät nimenomaan parisuhteita löytävän. Miksi ihminen, jolla on tai joka tahtoo tatuoinnin, piittaisi tuon taivaallista sellaisten mielipiteistä, jotka eivät tatuoinneista pidä?
- Anonyymi00028UUSI
Anonyymi00026 kirjoitti:
Hyvin nuo näkyvät nimenomaan parisuhteita löytävän. Miksi ihminen, jolla on tai joka tahtoo tatuoinnin, piittaisi tuon taivaallista sellaisten mielipiteistä, jotka eivät tatuoinneista pidä?
Sinulla onkin ihan oma käsityksesi niistä parisuhteista. Muiden mielestä sellainen ei ole mikään parisuhde.
- Anonyymi00031UUSI
Anonyymi00028 kirjoitti:
Sinulla onkin ihan oma käsityksesi niistä parisuhteista. Muiden mielestä sellainen ei ole mikään parisuhde.
Varmasti. Minä puhun parisuhteista siten, kun se yleisesti ja laajasti ymmärretään ja määritellään. Yksiavioista, moni menee naisimsiin, saadaan lapsia yhdessä jne. Sulla on jotkut omat määritelmäsi.
- Anonyymi00033UUSI
Anonyymi00016 kirjoitti:
Älä sönkötä. Tatuoinneilla ei ole mitään merkitystä parinvallinnassa, ja jokaisen tatuoinnit ovat erilaisia. On myös eri asia miten paljon tatuointeja on.
- Anonyymi00034UUSI
Anonyymi00021 kirjoitti:
Mies haluaa naisensa paljaana naisena.
Tatuoitu nainen ei koskaan ole paljas.Tuo on vain sinun yksi mielipide, ei mitään muuta, tosiasiasta puhumattakaan.
Anonyymi00018 kirjoitti:
Parittomista naisista (alle 35v) suurin osa on tatuoituja, jätettyjä, jotka eivät tatuointiensa takia enää viehätä miehiä.Tääkin on jokaisen subjektiivinen näkemys, tämä pilaa. Ihminen voi pilata ittensä monin tavoin. Dokaamalla, syömällä, syömättömyydellä, tatuoinneilla, arvilla, ääliöllä luonteella jne. Pahin niistä on ääliö luonne.
- Anonyymi00037UUSI
Tökstöksnöö kirjoitti:
Tääkin on jokaisen subjektiivinen näkemys, tämä pilaa. Ihminen voi pilata ittensä monin tavoin. Dokaamalla, syömällä, syömättömyydellä, tatuoinneilla, arvilla, ääliöllä luonteella jne. Pahin niistä on ääliö luonne.
"Ihmisen monista vioista pahin on heikko äly" 😉
Anonyymi00037 kirjoitti:
"Ihmisen monista vioista pahin on heikko äly" 😉
Heh, nyt kyllä suutun saatana, tarkoitit mua kuitenkin. 😤
No en suutu, mutta joo. Taitaa riittää tämän iltapäivän osalta palsta kiukkuuntumiset ja lähen väkää jotain omiani, missä hermokin lepää. Ei siinä varmaan mitään järkeä ole, mutta se toimii. 😅
- Anonyymi00013UUSI
Jos näen että naisella on tatuointeja, en puhu enää sen kanssa mitään. En halua olla sellaisen ihmisen kanssa missään tekemisissä, ei ole syytä.
- Anonyymi00035UUSI
Päteekö sama myös miehiin vai oletko tatuointien suhteen täysin epätasa-arvoinen?
Tämä on varmaan teidän molempien etukin, pysyä loitolla toisistaan. Kumpikin säästyy pahalta mieleltä ainakin. 👍
- Anonyymi00014UUSI
On tosi paljon käsittämättömn rumia suttuja, joita ihmiset ylpeänä kantaa. Joskus järkyttää, millaisilla kuvilla ihmiset itseään koristaa.
Sitten on erittäin taidokkaita maailmanluokan taideteoksia tai oikeasti ideoita, jotka on kekseliäitä tai hauskoja. Lapselliset ja vähäisellä taidolla tehdyt sutut herättävät lähinnä myötähäpeää.- Anonyymi00015UUSI
Tätä mieltä oli Thinksy, unohtui laittaa loppuun.
- Anonyymi00019UUSI
Olen nähnyt useita kauniita tatuointeja, suorastaan taideteoksia. Ongelmana toki on se, että ne tehdään elävälle ja muuttuvalle alustalle. Niitä joudutaan yleensä iän myötä korjailemaan, mutta kun tuon hyväksyy, niin eihän siinä mitään. Minulla ei ole mitään muiden tatuointeja vastaan, vaikken itselleni ottaisikaan. Ei minulla ole mitään lävistyksiäkään vastaan. Itselläni.on niitäkin vain nuo yhdet korvareijät. Siitä olen eri mieltä, ettäkö nuo umpeutuisivat. Tai no riippuu varmasti ihmisestä, mutta minulla ainakaan eivät ole umpeutuneet, vaikka ovat olleet useita vuosia käyttämättä.
Ainoa mitä en oikein hyväksy, ovat turhat amputaatiot. Se, että lähdetään leikkomaan vaikkapa sormia pois, vaatisi mielestäni jonkinlaisen mielenterveyden konsultoinnin.- Anonyymi00029UUSI
Tatuoinnit kertovat aivan suoraan sen ottajan mielenterveydestä, mielenterveys näkyy päällepäin suoraan iholta.
- Anonyymi00030UUSI
Anonyymi00029 kirjoitti:
Tatuoinnit kertovat aivan suoraan sen ottajan mielenterveydestä, mielenterveys näkyy päällepäin suoraan iholta.
Ei kerro siitä aiast yhtään mitään. Se, jos kuvittelee moista, kyllä kertoo.
- Anonyymi00036UUSI
Anonyymi00029 kirjoitti:
Ei kerro yhtään mitään. Pikemminkin sinun älytön tatuointien vastustus kertoo mielenterveysongelmista, ihan surkuhupaista.
En ole anaysoinut miksi joku toinen haluaa tai ei halua tatuointia. Ehkä joku statussynboli se kuitenkin on. Itse en laittaisi. Molemmissa korvissa mulla on tuplareiät. Muita läväreitä ei ole. 🤔
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta
Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei4501965- 1521269
- 941173
- 711153
- 1141147
Miksi naiset tuoksuvat vaihdevuosien tietyssä vaiheessa todella etäännyttäviltä
Mietin tätä, onko luojalla ollut jokin tarkoitus näin voimakkaan lemun aikaan tekemiselle. Monet ajattelevat miten joku1801028- 100783
Voisitko mies auttaa..
Ottaisit yhteyttä vielä kerran, jos haluat? 🤔 Jätäthän ilkeät kommentit pois.52714- 45711
En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.57674