Jos sinulla olisi 37 ja puoli miljardia käytettävissäsi

Anonyymi-ap

Olisit valtionpäämies ja sinulla olisi 37,5 miljardia rahaa käytettävissä ihan mihin vaan haluat, mitä tekisit? Millaisia villejä ideoita voisitkaan toteuttaa 37 tuhannella miljoonalla. Ideoita?

22

83

3Äänestä

Vastaukset 22

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

No, Trumpin ratkaisu oli hyökätä Iraniin ja käyttää se raha sotaan. Summaa lisätään nyt 70 miljardiin kun tuo ei piisannut kuin alkuun.

• Anonyymi00002

I stand with Iran. Eihän meistä kukaan halua että USA valloittaa maapallon, emmehän? Yritti kolkutella ovia idässä kun oli Vietnam ja Korea. Ei kuitenkaan uskaltanut hyökkiä sen vaikutusvaltaisimman maan kimppuun. Eiköhän Venäjä ja iso K tiedä paremmin kuinka Lähi-Idässä tulee toimia ihan jo siksi, että ne ovat olennaisesti lähempänä kyseistä aluetta kuin USA.

• Anonyymi00003
        Anonyymi00002 kirjoitti:

I stand with Iran. Eihän meistä kukaan halua että USA valloittaa maapallon, emmehän? Yritti kolkutella ovia idässä kun oli Vietnam ja Korea. Ei kuitenkaan uskaltanut hyökkiä sen vaikutusvaltaisimman maan kimppuun. Eiköhän Venäjä ja iso K tiedä paremmin kuinka Lähi-Idässä tulee toimia ihan jo siksi, että ne ovat olennaisesti lähempänä kyseistä aluetta kuin USA.

JOs olet iranin puolella niin muuta iraniin. Mene sinne puollustamaan ihanteitasi. Mitä yleensä teet suomessa, saitko turvapaikan täältä?

• Anonyymi00005
        Anonyymi00003 kirjoitti:

JOs olet iranin puolella niin muuta iraniin. Mene sinne puollustamaan ihanteitasi. Mitä yleensä teet suomessa, saitko turvapaikan täältä?

Mitä teet Suomessa? Muuta itse I**aeliin. Tyyppillistä liskoaivoista ääris11ionistin puhetta sinun suunnaltasi. Ei minulla j*wejä vastaan mitään sen kummempaa ole vaan s11onisteja vastaan. Ihan kantismies olen eikä minun mielestäni siltä suunnalta pitäisi kärrätä tänne asti yhtäkään ihmistä.

• Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Mitä teet Suomessa? Muuta itse I**aeliin. Tyyppillistä liskoaivoista ääris11ionistin puhetta sinun suunnaltasi. Ei minulla j*wejä vastaan mitään sen kummempaa ole vaan s11onisteja vastaan. Ihan kantismies olen eikä minun mielestäni siltä suunnalta pitäisi kärrätä tänne asti yhtäkään ihmistä.

Kaikki länsimaat ovat israelin puolella ja terroristeja vastaan, yhdessä. Sitä porukkaa ei vaan haluta länsimaihin sieltä.

• Yhteiskunnan vuosittaiseen rahankulkuun verrattuna summa ei ole suuri.

Tehokkain tapa oli ylimääräisellä summalla perustaa rahasto kasvamaan jatkuvasti korkoa. Jonkun verran tuotosta menisi inflaatiokorjaukseen, mutta osa olisi ihan selvää rahaa. Se käytettäisiin valtion budjettiin ja niihin kohteisiin, joihin eduskunta päättäisi.

• Anonyymi00004

Selvä, olet siis virkamies, hyvä tietää.

• Anonyymi00008

Senttiäkään ei summasta liikkuisi muslimien suuntaan.

• Anonyymi00009

Antaisin kehitysmaille.

Enkä antais.

• Anonyymi00010

Lähettäis koko summan vaan suoraan afrikaan, sinne ne rahat päätyy kumminkin jossain vaiheessa, monen mutkan kautta.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Lähettäis koko summan vaan suoraan afrikaan, sinne ne rahat päätyy kumminkin jossain vaiheessa, monen mutkan kautta.

Miten on kuitataanko verottomana niinkuin on tapana? Saat vielä valtion takaamat lyhennysvapaat veronmaksajan pussista kaupan päälle.

Suomi-ale Suomi- Suomi-ale!! 3 taituria yhden hinnalla työttömäksi!

• Perustaisin eläimille eläinsuojeluun perustuvia eläinkoteja. Tai edes yhden, rahoittaisin mielelläni muitakin. Ja eläinambulanssi tai useampi lääkärin kera vois olla tällä meidän alueella tarpeellinen.

Sydän on eläinten tykönä ja sinne mä rahanikin kiinnittäisin, perintönäkin vielä.

• Eläinsairaala lähemmän Lahtea, joka on auki 24/7 ja valmiudet leikata kaikki mikä leikkauksen kestää kokonsa ja kuntonsa puolesta.

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Eläinsairaala lähemmän Lahtea, joka on auki 24/7 ja valmiudet leikata kaikki mikä leikkauksen kestää kokonsa ja kuntonsa puolesta.

Eikä tarvitse olla Viikin kokoluokkaa, kunhan palvelua on AINA saatavilla ja ensiapuna myös ihan sama pyhä tai arki.

Ei mitään älyttömiä ajomatkoja ja ambulanssiin jos muuten ei pääse sairaalaan lemmikkiä tuomaan. Ja hinnat pitäisi olla maltilliset. Jotta oikeasti eläinten auttaminen onnistuu pienempivaraiseltakin.

Eläinsuojelun kuulu olla eläimen puolella silloinkin kun omistaja on köyhä. Etsiä ratkaisut.

• Anonyymi00014

Siis se summa on 37 miljardia, sillä saisit vaikka tuhansia ja tuhansia maatiloja niille eläimille asuinpaikaksi.

• Anonyymi00014 kirjoitti:

Siis se summa on 37 miljardia, sillä saisit vaikka tuhansia ja tuhansia maatiloja niille eläimille asuinpaikaksi.

Saisin toki, mutta pikkuhiljaa laajennellen. Ensin pitää nähdä mikä toimii ja mitä toiminta nielee rahaa missäkin kolkassa. Pitää olla myös työntekijöitä ja heille motivoiva palkka. Vapaaehtoiset ei riitä laajamittaiseen toimintaan ja se jää liian ohuelle jäälle silloin saako eläimet tarpeeksi kaikkea mitä tarvitsee.

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Saisin toki, mutta pikkuhiljaa laajennellen. Ensin pitää nähdä mikä toimii ja mitä toiminta nielee rahaa missäkin kolkassa. Pitää olla myös työntekijöitä ja heille motivoiva palkka. Vapaaehtoiset ei riitä laajamittaiseen toimintaan ja se jää liian ohuelle jäälle silloin saako eläimet tarpeeksi kaikkea mitä tarvitsee.

Ja sitten kun yksin en tietysti pystyisi kaikkea hoitamaan rahoituksen ohessa, niin vaatisi asiaan vihkiytyneitä yhteistyökumppaneita myös.

Rahasta se ei olisi kiinni sitten enää.

• Anonyymi00012

Jaa laittasinko persiisee erotaksee vai iänajan elätysvelvollisuudessa?

• Anonyymi00013

Lyhentäisin velkaa.

• Jakasin sen hyvinvointialueille. Tolla summalla saa jo paljon aikaseks. Toi meidän sairaala makso noin 400 miljoonaa ja hiono sairaala sillä summalla saatiin. Ja sen jälkeen antasin verotusoikeuden niille, niin pystyvät myös ylläpitämään järjestelmää. Nykytilanne on järjetön, kun pitäs palveluita järjestää ilman tuloja. Heti joutuvat irtisanoo henkilöstöö ja jonot kasvaa. Ja sitten valtio määrää sakkoja kasvaneista jonoista ja taas joudutaan irtisanoo lisää, että saadaan sakot maksettua. Siis täys pöljä systeemi.

• Anonyymi00015

Tuollahan aseistaisi Suojeluskunnan millä varmistettaisiin ettei marxilaiset nouse koskaan valtaan, aaettä.

• Anonyymi00016

Suomen tulisi kai miettiä samaa mitä Engalnnin uusi pääministeri nyt muuttaa Englantia.
      Tärkeät palvelut otetaan yksityiseltä puolelta julkishallinnon alaisuuteen.
      Yksityisten palvelujen kustannukset ovat menneet liian suuriksi suhteessa palvelujen määrään ja tasoon.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      73
      1764
    2. Naantalin kylpylän ampujat

Oli somppumatuja. Nyt mennään. Suomi on ruotsi.
      Maailman menoa
      26
      1263
    3. Kemijärvellä vesionnettomuus

Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as
      Kemijärvi
      34
      1142
    4. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      135
      943
    5. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      189
      836
    6. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      64
      704
    7. 77
      672
    8. Olipa yllätys

Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo
      Kotimaiset julkkisjuorut
      200
      643
    9. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      79
      618
    10. Tuletko tänään

Jos soitan? Niin... tuletko?🖤
      Ikävä
      49
      581
    11. Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä

Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,
      Ikävä
      32
      528
    12. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      55
      517
    13. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      58
      507
    14. 36
      494
    15. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      25
      457
    16. Kiinni jäit

Ei olisi uskonut sinusta
      Ikävä
      23
      453
    17. Kai sä mies ymmärrät..

..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast
      Ikävä
      28
      432
    18. En tiedä mitä sanoa

Siksi en vastannut😔
      Ikävä
      33
      423
    19. Jos kaivattusi olisi

Vieressäsi niin mitä tekisit?
      Ikävä
      40
      417
    20. Päivän galluppi

Minkälainen ehkäisy sinkkupalstalaisilla käytössä?
      Sinkut
      82
      398
    Aihe