Cittarissa kävin ostoksilla ja maksaviipaleipaketin sitten ostin, kun oli
-50% alennuksella naudan maksaviipaleita.
Saa tehtyä gurmee aterian, maksaviipalekastiketta, perunaa, kurkkusalaattia ja makeaa karpalohilloa/karpalohyytelöä, jota tuli viime syksynä karpaloista valmistettua.
Maksaviipaleet paistoin ulkona nestekaasu liekillä, niin sai riittävästi kuumuutta ja
käryt meni taivaan tuuliin.
Viimeksi maksakastiketta söin viime kesänä.
Maistuiskos palstalaisille maksaviipaleet kermakastikkeella.
Peruskoulussa syntyi inho maksakastiketta kohtaan, kun se oli maksastroganoffia, eikä mitään oikeaa maksakastiketta.
Siinä maksanpalat olivat kuutioina, porkkanakuutioita ja punajurikuutioita.
Eikä oltu tehty kermaan, eikä ollut oikeita mausteita, kuten timjamia ja rosmariinia.
Maksastroganoff ei ole maksakastike.
Ostettiin sitten maksaviipaleita
11
85
Vastaukset 11
- Anonyymi00001
Ihan nam. Jos olisin kävellyt ohi, en olisi kävellyt ohi.
Naudan maksapihvit. Nam.
Vilma Töissä aina silloin tällöin on maksakastiketta pekonilla. On hyvää kun ammattikokki sen tekee.
Eräänäkin pitsapäivänä oli maksa-pekonikastiketta toisena ruokavaihtoehtona ja kyllä se pitsan voitti ihan mennen tullen.- Anonyymi00002
Nam!
- Anonyymi00003
Oletko trollikkka?
Maksaruuat ovat hyviä, nam. - Anonyymi00004
👌😋
Kyllä mä sitä maksaa oon yrittäny tehä. Nopeestihan se valmistuu, mutta on vaan niin ärtysän voimakkaan makusta. Että mikähän siinä. Joku muu on joskus tehny, niin ihan hyvää se sillon on.
- Anonyymi00005
Onhan siinä oma voimakas maku, jonka saa miellyttävämmän makuiseksi makean puolukka/karpalohillon ja kurkkusalaatin/maustekurkun/suolakurkun kanssa.
Myös kermainen kastike on maksan kanssa ehdoton.
Maksaruokia ei suositella syötävän ihan joka viikko, joten kun harvemmin tekee, niin silloin voi tehdä maksakastikkeesta herkullista, kun käyttää oikeaa kermaa.
Itse tykkään maksan mausta, vaikka maisuu ensipuraisulla vaoimakkaan makuiselta, mutta sen jälkeen makuun tottuu ja alkaa maistumaan hyvälle.
Joskus ostanut kivikylän jauhemaksapihvejä, nekin on ihan hyvänmakuisia, eivät niin voimakkaan makuisia, kuin paistetut maksa pihvit.
Meinasin ostaa naudanmaksaviipaleta jo viime viikolla, mutta onneksi ei tullut ostetua, kun oli -50% tarjouksessa.
Joskus vois ostaa naudan ökypihvejä, jos ne on -50% tajouksessa, kun normaalihinta on lähes 10€ pari pihviä.
- Anonyymi00006
Maksaviipaleet ovat maksamakkaraa, joissa ei tarvitse vain käyttää veistä viipaloimiseen. Näin koen.
- Anonyymi00007
Hinnoista en tiiä mittään, ku tyydyn maksamakkaraan, jonka oletan olevan edullisempaa?
- Anonyymi00009
Jos maksamakkara viipaleet käristäisi voissa ruskeiksi, niin voisi maistua maukkaalle maksapihveille?
- Anonyymi00008
Ilman muuta maksaviipaleet ovat herkullisia. Ja vähällä sokerilla höystetty puolukkasurvos. En piittaa siitä kermasta, mutta perunamuussi sopii. Kuka mitenkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos SDP ei voita reilusti, persut kumoavat demokratian Suomesta
Näin tekisi ainakin Rydman seuratessaan idolinsa Trumpin mallia https://www.is.fi/politiikka/art-2000012187244.html5901434Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän43797Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl471689Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll5549- 34519
- 40505
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin28494Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37490Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE151438- 22432