Onko normaalia että tykkää olla ja elää yksin? En halua olla kenkään ihmisen kanssa tekemisissä mitä nyt pakolliset kuviot sitä tarvittaessa joissakin asioissa, mutta muuten rakastan yksin oloa yli kaiken. En nyt vihaa ihmisiä tms vaan yksnkertaisesti en viihdy enkä halua olla ihmisten kanssa tekemisissä. Yksin nautin kaikesta mitä teen. Kumpa tämän aikani jälkeen pääsisin maailmaan jossa olen yksin.
Toki siellä voisi olla jotain nobody "kulissi-ihmisiä" jotka eivät siis olisi oikeita ihmisiä vaan ihmisiä joita tarvii olla esim. kaupoissa ja asiakaspalveluissa sekä ohi meneviä ihmisiä ja ihmisiä kuten nytkin häärii tuolla ulkona, mutta ne eivät olisi oikeita vaan näkyvillä pelkästään mielikseni silmilleni ja hyötytehtävissä. Kun ne menevät ohi enkä näe niitä niin niitä ei olisi olemassakaan.
Hieman sekopäiseltä kuulostan, mutta kyllä joku ihminenki (tosin äärimmäisen harva) haluaa elää yksin maailmankaikkeudessa ilman, että se johtuisi jostain traumoista, pelosta, huonoista kokemuksista ihmisten kanssa tai ihmisarkuudesta . . ei tarvi olla mitään tuollaisia takana vaan pelkästään se että HALUAAA ELÄÄ VAAN YKSIN ja mieluiten ainoana ihmisenä maailmassa. Ehkä jonkinlainen matrix uni jossa elämä tuntuu ihan aidolta ja oikealta ja jossa saa toteuttaa elämäänsä miten haluaa YKSIN.
Onko normaalia
13
<50
Vastaukset 13
- Anonyymi00001UUSI
Kyllä se varmaan normaalia on, jos olet elämääsi tyytyväinen yksin eläessäsi.
Jos haluaa olla ja elää yksin, ja juttu on itselle ok, niin ei siitä haittaakaan kenellekään ole.
Eri asia se on sitten, jos ei itse halua olla yksin, että siitä tulee itselle ongelma, kaipaa seuraa, ihmisiä ympärilleen, eikä se jostain syystä onnistu.
Ihminen saa elää kuten haluaa, ei siihen kukaan voi alkaa ohjeita antamaan. Toki yhteiskunnan lakeja on suotuisaa noudattaa. ja katsoa etteivät kanssaihmiset joudu kärsimään toisen ihmisen valinnoista. - Anonyymi00002UUSI
Pakko kysyä jos tarvitsisit joskus apua niin miten pärjäät yksin. Mutta hyvä että sinun ei tarvitse ikinä muuttaa että olet löytänyt asunnon josta ei tarvitse muuttaa pois edes esim putkiremontin ajaksi.
- Anonyymi00003UUSI
Se on eriasia, eli kyllä niitä ihmisiä tarvitsee juuri tuollaisiin palveluksiin ja muuhun ei se silloin haittaa.
- Anonyymi00004UUSI
Anonyymi00003 kirjoitti:
Se on eriasia, eli kyllä niitä ihmisiä tarvitsee juuri tuollaisiin palveluksiin ja muuhun ei se silloin haittaa.
Mutta hyvä ettei sellaset tilanteet ahdista sinua.
- Anonyymi00005UUSI
Hyvä kun voi elää sellaista elämää, joka itsestä tuntuu hyvältä. Missään tapauksessa ei ole epänormaalia, että viihtyy yksin.
Itsekin olen onnellisimmillani, kun pääsen ihmisjoukoista ja yhdessäolosta omaan rauhaan kotiin.
Olen sikäli hyvässä asemassa, että voin valita, milloin ja miten paljon olen muiden ihmisten parissa. Haluan kyllä olla myös ihmisten kanssa, mutta minulle riittää aika vähä määrä seurustelua. Väsyn nopeasti ihmisiin ja tarvitsen paljon omaa rauhaa. Mutta kuten sanottu voin onneksi valita seurani ja seurustelun määrän.- Anonyymi00006UUSI
Minusta jokaisen ihmisen pitäisikin viihtyä myös yksin! Itse asiassa ei vain viihtyä yksin, vaan myös tulla toimeen itsenäisesti. Toki on tilanteita, joissa tarvitaan muiden apua, mutta se on sitten eri asia.
Myös hyvässä parisuhteessa useimmat haluavatkin omaa tilaa. Liian lujasti toisiinsa sidotut eroavat aika nopeasti.
- Anonyymi00007UUSI
Kun viihdyt yksin niin sinulla ei ole nähtävästi ole myöskään ystäviä? Voitko käydä missään jossa on muita ihmisiä? Et juttele kenenkään kanssa? Mitä yleensä puuhailet ja teet ? Sinä käyt yksin kahvilassa kahvilla, ravintolassa yksin syömässä, tapahtumissa yksin? Mitä sinä haluisit tehdä jota nyt et voi tehdä? mitä tekisit jos olisit ihan yksin maapallolla? Mikä sinua estää tekemästä asioita?
- Anonyymi00008UUSI
Minä viihdyn yksin oikein hyvin, mutta on minulla silti ystäviä ja perhe. Yksin viihtyminen ei tarkoita sitä, ettei viihtyisi myös muiden ihmisten kanssa.
Pitäisi ymmärtää, että useimmat ihmiset tarvitsevat sekä yksinoloa että yhdessäoloa voidakseen hyvin.
Minä voin käydä yksin kahvilassa, ravintolassa, tapahtumissa, retkillä ja missä vain. Tai voin tehdä näitä juttuja kaksinkin tai isommallakin joukolla. Onko paikalla muita vai ei, ei ratkaise asiaa. Kaverin puute ei estä minua tekemästä, mitä haluan.
Olisi todella ahdistavaa, jos en voisi käydä vaikka kahvilassa yksin omalla aikataulullani.
Mitä tekisit, jos olisit ihan yksin maapallolla? Kuulehan, siihen minun mielikuvitukseni ei oikein riitä.
Olen viettänyt paljon ihania hetkiä yksin, kaksin ja isommalla joukolla!
Mikä sinua estää tekemästä mitään ilman kaveria tai laumaa ympärilläsi? - Anonyymi00009UUSI
Ei todellakaan ole ystäviä kun olen vältellyt heitä niin ei niitä onneksi tulekaan. Kyllä voin käydä yksin missä tahansa jossa muita ihmisiä mutta ei minulla ole tarvetta jutella kenkään kanssa. Ahdistun vain jos ihminen/ihmiset tulevat seuraani juttelemaan.
Kaikkia samoja asioita voin tehdä kuin toisen ihmisen kanssa mutta vain yksin, ei ole siis ongelma. Jos olisin yksin maapallolla niin tekisin ihan samoja asioita kuin ihmiset yleensäkin, mutta yksin. Tosin se haaveeni toisesta elämästä jossa olisin yksin maapallolla niin kyllä sinne tarvitsen niitä nobody kulissi-ihmisiä jotka eivät siis ole oikeita ihmisiä vaan eräänlaisia kulissi ihmishahmoja jotka ovat lähinä vain hyötytarkoituksiin kuten palveluhenkilökuntaa, työläisä tai vain ihan pelkästään ympärillä olevia ihmisiä antaakseen minulle vaikutelman normaaliudesta, mutta en olisi heidän kanssa muutoin missään tekemisissä. Ei minua estä mikään tekemästä yksin kaikenlaisia asioita. - Anonyymi00010UUSI
Anonyymi00009 kirjoitti:
Ei todellakaan ole ystäviä kun olen vältellyt heitä niin ei niitä onneksi tulekaan. Kyllä voin käydä yksin missä tahansa jossa muita ihmisiä mutta ei minulla ole tarvetta jutella kenkään kanssa. Ahdistun vain jos ihminen/ihmiset tulevat seuraani juttelemaan.
Kaikkia samoja asioita voin tehdä kuin toisen ihmisen kanssa mutta vain yksin, ei ole siis ongelma. Jos olisin yksin maapallolla niin tekisin ihan samoja asioita kuin ihmiset yleensäkin, mutta yksin. Tosin se haaveeni toisesta elämästä jossa olisin yksin maapallolla niin kyllä sinne tarvitsen niitä nobody kulissi-ihmisiä jotka eivät siis ole oikeita ihmisiä vaan eräänlaisia kulissi ihmishahmoja jotka ovat lähinä vain hyötytarkoituksiin kuten palveluhenkilökuntaa, työläisä tai vain ihan pelkästään ympärillä olevia ihmisiä antaakseen minulle vaikutelman normaaliudesta, mutta en olisi heidän kanssa muutoin missään tekemisissä. Ei minua estä mikään tekemästä yksin kaikenlaisia asioita.Mutta haaveilet sellaisesta mikä ei tule koskaan toteutumaan ja ole mahdollista.Mutta hienoa että elät hyvää ja mielekästä elämää,vaikka unelmasi ei tule koskaan toteutumaan.
- Anonyymi00011UUSI
Anonyymi00010 kirjoitti:
Mutta haaveilet sellaisesta mikä ei tule koskaan toteutumaan ja ole mahdollista.Mutta hienoa että elät hyvää ja mielekästä elämää,vaikka unelmasi ei tule koskaan toteutumaan.
Niin ihmiselämän tarkoitus on elää muiden ihmisten kanssa/parissa se on valitettava tosiasia.
- Anonyymi00012UUSI
Anonyymi00011 kirjoitti:
Niin ihmiselämän tarkoitus on elää muiden ihmisten kanssa/parissa se on valitettava tosiasia.
Ei ole pakko mutta tosiasia on että maapallolla on muitakin kuin sinä . Ei tule sellaista tilannetta että jäisit yksin ainoana ihmisenä elää . Se ei ole vaan mahdollista. Toki saa haaveilla elävänsä ainoana maapallolla mutta se kuvitelmaa ja fantasiaa.
- Anonyymi00013UUSI
On aivan normaalia, että ihminen on itsenäinen ja viihtyy yksin. Mutta on epänormaalia, että haluaisi olla maailman ainut ihminen ja että muut olisivat persoonattomia palvelijoita. Tämä on hirveä suhtautumistapa eläviin ihmisiin, joilla myös on omat tunteensa ja tarpeensa.
Toivoisin aloittajalle havahtumista näkemään muutkin elävinä ja tuntevina ihmisinä, ei pelkkinä robotteina. Ei tarvitse olla ystävä jokaisen kanssa, mutta ihmisarvo kuuluu jokaiselle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 721116
- 651080
- 61862
- 93837
- 43697
Jasmin vauhdissa
Kyllä pitää Jassulla kiirettä, kun yhtenään menoa mun äidin, isäpuolen ja Markon kanssa Ossianin ollessa tietysti sulois237694- 50608
- 68602
- 40580
- 21574