Poikani asuu hoivakodissa ja nyt hänen kännykkänsä on kateissa, ei kuulemma
löydy mistään. Hoivakodin kanssa on sovittu, että sitä känykkään pidetään
toimistolla, eikä pojan huoneessa. Nyt kännykkä on kuitenkin kateissa, mitä
tehdä tässä asiassa? Ovat etsineet, eivät löytäneet. Mikä on hoivakodin vastuu
tässä asiassa?
Hoivakodin vastuu asukkaan omaisuudesta
11
70
Vastaukset 11
- Anonyymi00001
Kokeilitte varmaan paikantaa puhelimen, entä oliko siinä koodit käytössä, myös uudelleen käynnistykseen eri? Jos ei hoivakoti tunnu olevan tietoinen siitä sopimuksesta tai halua ottaa vastuuta, sitten julkisesti tekemään postaus asiasta Facebookiin, jos olette siellä ja se hoivakoti myös. Asia voi kiinnostaa muitakin ks. kodin asukkaita tai heidän läheisiään. Ja tottakai pitää tehdä rikosilmoitus asiasta.
- Anonyymi00002
Tuo oli hyvä neuvo. Vaikuttaako tuo IMO niin paljon siihen, että kännykkä pitääkin säilyttää pojan omassa huoneessa, eikä missään lukitussa tilassa? Ainakin se
lappu, johon olin vartavasten laittanut kaikki pääsy ja PIN-koodit löyty pojan
huoneesta. En halua laittaa mitään facebookiin, kun kaikki on sujunut tähän
asti hyvin. Poikani hoito on ollut muuten moitteetonta. - Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Tuo oli hyvä neuvo. Vaikuttaako tuo IMO niin paljon siihen, että kännykkä pitääkin säilyttää pojan omassa huoneessa, eikä missään lukitussa tilassa? Ainakin se
lappu, johon olin vartavasten laittanut kaikki pääsy ja PIN-koodit löyty pojan
huoneesta. En halua laittaa mitään facebookiin, kun kaikki on sujunut tähän
asti hyvin. Poikani hoito on ollut muuten moitteetonta.Ikävä kyllä, hoivakodeissa vedotaan juuri siihen itsemääräämisoikeuteen.
Jos asukas haluaa pitää kännykän huoneessaan itsellään, henkilökunnan on annettava asukkaan pitää kännykkä itse.
Onko kännykkä kadonnut, kun se on ollut pojalla itsellään, vai onko se kadonnut henkilökunnan kansliasta ?
Jos se on kadonnut kansliasta, on henkilökunta silloin vastuussa katoamisesta.
Jos se on hävinnyt pojalta itseltään, henkilökuntaa ei voi syyttää katoamisesta.
- Anonyymi00004
Päivityksiä tilanteeseen. Kännykkä oli säilössä toimistolla ja sitä pidettin siellä
laturissa, kännykkä oli annettu pojalle, että hän soittaa kotiin, poika oli istunut
tietokoneensa ääressä ja sen jälkeen kännykkä oli kadonnut. Poikani on noin
7v tasolla ja hänellä on ehkä taipumusta piilotella asioita- eli hän olisi sen
jonnekkin jemmannut omaan huoneeseensa. On etsitty, ei ole löytnyt.
Edellinen meni vessan pönttöön. (tippui vahingossa housun taskusta).- Anonyymi00007
Miksi puhelin annetaan aikuiselle joka on 7-vuotiaan tasolla. Eikö henkilökunta silinä tapauksessa voi soittaa kotiin jos henkilö on pienen lapsen tasolla ja kehitys sen mukainen?
- Anonyymi00008
te ootte yrittänyt soittaa pojan kännyyn ja ei pirise missään. hälyttääkö edes eli onko puhelimessa virtaa
- Anonyymi00005
Jos ei tiedä kännykän sähköpostien salasanoja, kännykkä ei todella voi käyttää.
Vaikka palauttaa tehdasasetuksille,
kännykkä vaatii ensimmäisenä esim. Googlen salasanat.
jos ei tiedä, se on romua.
Eli on tyhmää varastaa, kännykkää nykyaikana.- Anonyymi00006
Lisään, laskusta näkee ,
onko puhelimella soiteltu.
Jos ei ole laskussa soittoja, se on pimeänä,
voi olla pudonnut johonkin taakse ja koloon.
joten katso mihin taakse ,,, on voinut pudota.
- Anonyymi00009
Yritä saada hoitokoti vastuuseen. Siitä voi tehdä rikosilmoituksen. Jos ottavat toimistoon säilytettäväksi, vastuu on silloin heidän. En tiedä onnistuuko, nehän ovat loistavia selittämään. Mutta minä vaatisin korvauksen hoitokodilta.
Mieheltäni katosi uudet kengät, vein kuvan (netistä otin täysin samanlaisista) kengistä, löytyivät 3 kk:n päästä.
Vihkisormus meni omasta laatikosta. ei löytynyt, on voinut itsekin kadottaa.- Anonyymi00010
Jos luit niin puhelin oli annettu pojalle jotta voi soittaa kotiin. Edellinen puhelin oli tippunut vessanpönttöön. Poika on 7 vuotiaan tasolla ja puhelin voi olla missä vaan ja pojalla on taipumusta piilotella asioita. Ei se syy ole välttämättä hoitokodin silloin.
- Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
Jos luit niin puhelin oli annettu pojalle jotta voi soittaa kotiin. Edellinen puhelin oli tippunut vessanpönttöön. Poika on 7 vuotiaan tasolla ja puhelin voi olla missä vaan ja pojalla on taipumusta piilotella asioita. Ei se syy ole välttämättä hoitokodin silloin.
Puhelin pitää silloin antaa miehen käyttöön vain valvonnan alla, tottakai. Eikä suinkaan jättää valvomatta.
Myös rahat säilytetään toimiston kaapissa. Näin miehellänikin. Kun hän halusi käyttää rahaa, kukkaro annettiin vain minun käyttööni ja sen reissun minä vastasin niistä. Kun palasimme, rahat laskettiin, ja minä olin jättänyt ostoksesta tositteen.
Juuri tähän tapaan käsitellään myös muun jo toimistoon luovutetun omaisuuden lainauksen yhteydessä. Kyllä hoitokoti tästä puhelimen katoamisesta on vastuussa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1281316
- 881222
- 79678
- 27627
Taiteiden yö
Kuhmon taiteiden yössä tapahtui. Tsat satss saaatts... Ja Sammon takoja... Tsat satss saaatts...9618- 47533
- 19505
- 44505
Suomessa ei anneta opiskella eikä työskennellä
Johtajat päättävät elämästäsi ja tekevät puolestasi päätöksiä. Johtajat eivät osaa kuunnella, koska ovat narsisteja.110493Nainen, onko se nalle hehkuttelija poistunut keskuudestamme?
Ei ole näkynyt, joten onkohan. R.I.P :/115489