Yxärin mielipide hyvästä palstakäyttäytymisestä

Anonyymi-ap

Nostan usein esiin hyvän käyttäytymisen tarpeen palstalla.

Minä itse en ole paras esimerkki hyvästä käyttäytymisestä, koska minulle loogisuus on tärkeämpää kuin kevyet ihmissuhteet. Jos minun täytyy valita loogisuuden ja sosiaalisen hienotunteisuuden välillä, valitsen loogisuuden.

Haluaisin kuitenkin osoittaa kaikille tämänpäiväisille palstalaisille erinomaisen esimerkin siitä, millaista on oikeasti KOHTELIAS käyttäytyminen palstalla. Viittaan alle linkittämäni ketjun aloittajaan ja hänen vastausviesteihinsä samassa ketjussa.

Tätä rimaa ei ole kukaan muu tällä palstalla vielä ylittänyt:

https://keskustelu.suomi24.fi/t/19131343/sukupuolen-merkitys-elamassasi

Tuo ketju on minulla kirjanmerkeissä, koska ihailen aloittajan käyttäytymistä siinä.

Samalla totean, että oma sietokykyni huonoa käytöstä kohtaan on huomattavasti matalampi.

🦄

24

136

Vastaukset 24

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En saisi käytösnumeroksi enää 10. Mutta en pyri olemaan sen parempi, kun olenkaan.

Hyvä, että ihmiset osaa käyttäytyä. Peukku sille. 👍

• Anonyymi00001

En pysty lukemaan pitkiä juttuja, kun aina niiden kohdalla jää kännykkä jumittamaan. Harmi. Kuulostaa hyvältä kyllä. Hienoa, että jaoit tuon muidenkin luettavaksi ja huomioitavaksi.

Ihan kullanarvoista, jos edes suht hyvänä pysyisi kommunikointi täällä, kun ihmiset karkaa muualle pikkuhiljaa, jos ei ole mielekästä luettavaa täälläkään. Ei varmaan mitenkään nopeasti tapahdu se kato, mikä niittää, mutta koko ajan sitä tapahtuu ja tosiaan joitain keinoja on olemassa, joiden avulla pitää porukkaa lukemassa, palaamassa lukemaan, ottamaan osaa keskusteluihin ja jopa kohentaa kävijämäärää.

Hyvä.

• Anonyymi00002

Kiitos.

Puhelimen prosessorista: Gigahertsien määrää en uskalla suositella mutta euromäärää kyllä. Alle 300 € puhelimissa on yleensä heikko prosessori. Sitä kalliimmissakin täytyy vähän kaivaa, että löytää hyvän tehon.

Iphoneissa on hyvät prosessorit, mutta IoS on toimintalogiikaltaan minun aivoilleni hieman nurinkurinen.

🦄

• Anonyymi00003
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Kiitos.

Puhelimen prosessorista: Gigahertsien määrää en uskalla suositella mutta euromäärää kyllä. Alle 300 € puhelimissa on yleensä heikko prosessori. Sitä kalliimmissakin täytyy vähän kaivaa, että löytää hyvän tehon.

Iphoneissa on hyvät prosessorit, mutta IoS on toimintalogiikaltaan minun aivoilleni hieman nurinkurinen.

🦄

Kiitos tiedosta. Ei mulla muualla ole sitä ongelmaa, ainoastaan tällä sivustolla ja etenkin suden juttujen aikoihin. Sen jälkeen alkoi muutakin outoa sattua, mutta ei nyt niistä puhuta.

Hyvä aloitus kyllä kaiken kaikkiaan 👍

• Anonyymi00006
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Kiitos tiedosta. Ei mulla muualla ole sitä ongelmaa, ainoastaan tällä sivustolla ja etenkin suden juttujen aikoihin. Sen jälkeen alkoi muutakin outoa sattua, mutta ei nyt niistä puhuta.

Oletko jotenkin harhainen, jos ajattelet, että jonkun toisen tekemiset vaikuttavat sinun puhelimeesi?

🦄

• Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Oletko jotenkin harhainen, jos ajattelet, että jonkun toisen tekemiset vaikuttavat sinun puhelimeesi?

🦄

En usko. Voin jossain muussa yhteydessä tuoda tätä asiaa enemmänkin esille, mutta en juuri tähän halua tuoda. Pidetään tämä hyvänä esimerkkinä hyvästä keskustelusta. Ok? Joo.

• Anonyymi00010
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Mielenkiintoista tuo mitä kirjoitit, ja etenkin se että juuri tähän aloitukseen. ;)

• Anonyymi00012
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Mielenkiintoista tuo mitä kirjoitit, ja etenkin se että juuri tähän aloitukseen. ;)

Siis nimenomaan nyt tähän, koska avasin linkin ja huomasin siihen toiseen aloitukseen mennessäni, että se on piiiiitkä. Siksi kirjoitin tähän tuon.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00007 kirjoitti:

En usko. Voin jossain muussa yhteydessä tuoda tätä asiaa enemmänkin esille, mutta en juuri tähän halua tuoda. Pidetään tämä hyvänä esimerkkinä hyvästä keskustelusta. Ok? Joo.

Vihjailet, että sinulle tehdään jotain kiusaa suomi24:n kautta, mutta et suostu edes kysyttäessä kertomaan asialle perusteita?

Ei tarvitse tuoda asiaa myöhemmin esille. 😄 Asiat tulee esittää reippaasti, selkeästi, kohteliaasti ja viimeistään niistä kysyttäessä.

🦄

• Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Vihjailet, että sinulle tehdään jotain kiusaa suomi24:n kautta, mutta et suostu edes kysyttäessä kertomaan asialle perusteita?

Ei tarvitse tuoda asiaa myöhemmin esille. 😄 Asiat tulee esittää reippaasti, selkeästi, kohteliaasti ja viimeistään niistä kysyttäessä.

🦄

Ei minun tarvitse tähän niitä tuoda. Eivät sillä tavalla liity muutoin kuin tuon linkin osalta. Oli vain sanottava se, koska en pystynyt lukemaan sitä. Jätetään nyt siis tähän puhelimen toiminnasta keskustelu.

Kiitos.

• Anonyymi00016
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Sulla on varmaan parinkympin liittymä, jossa 4G. Maksa kymppi enemmän paremmasta liittymästä, niin ei jumita. Siitä tuo johtuu. Tai asut katvealueella.

• Anonyymi00018
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Sulla on varmaan parinkympin liittymä, jossa 4G. Maksa kymppi enemmän paremmasta liittymästä, niin ei jumita. Siitä tuo johtuu. Tai asut katvealueella.

Juu, liittymän nopeus vaikuttaa tietysti myös. Prosessorin taajuuden lisäksi.

🦄

• Anonyymi00004

Aivan täysin sairasta p*skaa koko keskustelu, ei tuollaista s**staa saisi julkaista missään, pitäisi olla täysin kiellettyä. Nuoriso lukee tuollaista sairasta p*skaa ja saa päähänsä sairaita ideoita ja ideologioita. Sensuuri pitäisi toimia tuollaisten kirjoittajien kohdalla ja heidät pitäisi bannata koko internetistä pois täydellisesti.

• Anonyymi00005

Ihanaa se oli! 🤩😍

🦄

• Anonyymi00009

Kyseisen ketjun aloittaja kiittää ja kumartaa. On hyvä, että muiden ihmisten elämän täysin turhaa rajoittamista haluavien ajatuksia toisinaan hieman ravistellaankin.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Kyseisen ketjun aloittaja kiittää ja kumartaa. On hyvä, että muiden ihmisten elämän täysin turhaa rajoittamista haluavien ajatuksia toisinaan hieman ravistellaankin.

Mukavaa että olet täällä ja huomasit tämän aloitukseni. 😀

🦄

• Anonyymi00008

Voi voi sentään 🐰

• Anonyymi00011

Minä olin jo ihan kokonaan unohtanut tuon ketjun ☺. Kiitos nyt. Muistan kyllä, että taisit kehua käytöstäni siinä ketjussa itsesäänkin. Mulla on kyllä lehmän hermot, kun haluan. Toisinaan rauhallinen ja asiallinen käytös on oikeastaan se, joka riehumista yrittävää ärsyttää eniten. Siinä mielessä minun täytyy nyt tunnustaa, että minun kohdallani hyvä käytös on toisinaan tarkoituksellista "huonoa" käytöstä. Toivottavasti tämä tunnustus ei alenna ketjun ja sitä myötä käytökseni arvoa.

• Anonyymi00017

"Toisinaan rauhallinen ja asiallinen käytös on oikeastaan se, joka riehumista yrittävää ärsyttää eniten."

Kyllä, ja varsinkin, jos rauhallisessa ja asiallisessa viestissä on perusteltua asiaa, niin aivan varmasti se paitsi ärsyttää joitain lukijoita myös tulkitaan ärsyyntyneenä kirjoitetuksi. 🤭

"Siinä mielessä minun täytyy nyt tunnustaa, että minun kohdallani hyvä käytös on toisinaan tarkoituksellista "huonoa" käytöstä. Toivottavasti tämä tunnustus ei alenna ketjun ja sitä myötä käytökseni arvoa."

Kiitos tunnustuksesta, mutta minulta menisi tuollainen "huono" käytös heittämällä ohi, koska en itse pitäisi sitä huonona käytöksenä.

Tästä eteen päin alkaa sitten puhdas spekulaatio. Siirryn myös henkilökohtaisemmalle tasolle.

Ymmärrän silloisen haluttomuutesi myöntää, oliko aikaisempi (fiksu) sterilisaatioketju sinun käsialaasi:

https://keskustelu.suomi24.fi/t/19131343/sukupuolen-merkitys-elamassasi#comment-138377078

https://keskustelu.suomi24.fi/t/19131343/sukupuolen-merkitys-elamassasi#comment-138377452

Minulla ei edelleenkään ole tietoa, oliko aikaisempi sterilisaatioketju sinun käsialaasi, vain epäilys siitä. Sen vuoksi sanon tämän vain ehdollisena: jos kirjoitit sen sterilisaatioaloituksen (jota en edelleenkään löydä), olen erityisen ilahtunut siitä, että tässä sukupuolen merkitystä käsittelevässä ketjussa olit paljon arvostavampi minua kohtaan kuin siellä aiemmassa. 😍🤩

Siellä sterilisaatioketjussa kävi niin, että et oikein ymmärtänyt minua ja ilmaisit sen vähän epämukavalla tavalla. 🥺 Sitten tässä jälkimmäisessä ketjussa olit asiallinen ja mukava.

Minulle on harvinaista herkkua, jos joku ilmaisee ymmärryksen puutteen LISÄKYSYMYKSILLÄ eikä jollain epämukavammalla tavalla! 🤩 Tarkoitan siis tätä palstaa.

Sinussa (jos siis kirjoitit sen sterilisaatioketjun) näkyi positiivinen muutos, jonka jälki on jäänyt tunnemuistiini pysyvästi. 🥺

Tällaiset kehityskaaret voivat syvästi ja pitkäkestoisesti liikuttaa ihmistä, jota usein ymmärretään väärin.

🦄

• Anonyymi00019
        Anonyymi00017 kirjoitti:

"Toisinaan rauhallinen ja asiallinen käytös on oikeastaan se, joka riehumista yrittävää ärsyttää eniten."

Kyllä, ja varsinkin, jos rauhallisessa ja asiallisessa viestissä on perusteltua asiaa, niin aivan varmasti se paitsi ärsyttää joitain lukijoita myös tulkitaan ärsyyntyneenä kirjoitetuksi. 🤭

"Siinä mielessä minun täytyy nyt tunnustaa, että minun kohdallani hyvä käytös on toisinaan tarkoituksellista "huonoa" käytöstä. Toivottavasti tämä tunnustus ei alenna ketjun ja sitä myötä käytökseni arvoa."

Kiitos tunnustuksesta, mutta minulta menisi tuollainen "huono" käytös heittämällä ohi, koska en itse pitäisi sitä huonona käytöksenä.

Tästä eteen päin alkaa sitten puhdas spekulaatio. Siirryn myös henkilökohtaisemmalle tasolle.

Ymmärrän silloisen haluttomuutesi myöntää, oliko aikaisempi (fiksu) sterilisaatioketju sinun käsialaasi:

https://keskustelu.suomi24.fi/t/19131343/sukupuolen-merkitys-elamassasi#comment-138377078

https://keskustelu.suomi24.fi/t/19131343/sukupuolen-merkitys-elamassasi#comment-138377452

Minulla ei edelleenkään ole tietoa, oliko aikaisempi sterilisaatioketju sinun käsialaasi, vain epäilys siitä. Sen vuoksi sanon tämän vain ehdollisena: jos kirjoitit sen sterilisaatioaloituksen (jota en edelleenkään löydä), olen erityisen ilahtunut siitä, että tässä sukupuolen merkitystä käsittelevässä ketjussa olit paljon arvostavampi minua kohtaan kuin siellä aiemmassa. 😍🤩

Siellä sterilisaatioketjussa kävi niin, että et oikein ymmärtänyt minua ja ilmaisit sen vähän epämukavalla tavalla. 🥺 Sitten tässä jälkimmäisessä ketjussa olit asiallinen ja mukava.

Minulle on harvinaista herkkua, jos joku ilmaisee ymmärryksen puutteen LISÄKYSYMYKSILLÄ eikä jollain epämukavammalla tavalla! 🤩 Tarkoitan siis tätä palstaa.

Sinussa (jos siis kirjoitit sen sterilisaatioketjun) näkyi positiivinen muutos, jonka jälki on jäänyt tunnemuistiini pysyvästi. 🥺

Tällaiset kehityskaaret voivat syvästi ja pitkäkestoisesti liikuttaa ihmistä, jota usein ymmärretään väärin.

🦄

Jos olen taas ihan rehellinen, niin en muista ko. ketjua. Kuitenkin, jos nyt osaan itseäni ja omaa vastaustani tulkita, niin kyllä se luultavasti minun ketjuni on ollut. Tuossa kohtaa olen mitä ilmeisimmin vielä muistanut mistä puhuit. 😂

• Anonyymi00020
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Jos olen taas ihan rehellinen, niin en muista ko. ketjua. Kuitenkin, jos nyt osaan itseäni ja omaa vastaustani tulkita, niin kyllä se luultavasti minun ketjuni on ollut. Tuossa kohtaa olen mitä ilmeisimmin vielä muistanut mistä puhuit. 😂

😂😂😂

Tässä on samalla jotain tarkkanäköistä ja hajamielistä: "jos nyt osaan itseäni ja omaa vastaustani tulkita". 😂

Harmi etten löydä sitä ketjua enää. 🥺 Se oli hyvä. Se oli tämän palstan toiseksi paras. Siinä kysyttiin miesten sterilisaatiosta jotenkin siihen tyyliin, että miksi miehet eivät mielellään sitä teetä. Mutta ei voi mitään. Olen nyt käyttänyt varmaan 10 minuuttia sen etsimiseen. Se riittää.

MUTTA: minä muistan sen tunteen: siinä sterilisaatioketjussa olit 85-prosenttisesti ystävällinen minulle, tässä uudemmassa ketjussa 100-prosenttisesti. ✨ Se on tärkeintä minulle henkilökohtaisesti. Ja tämän keskustelunavauksen kannalta tärkeintä on, että olit muillekin hyvin kohtelias. Sillä tavalla kuin minä kohteliaisuuden ymmärrän.

🦄

• Anonyymi00021
        Anonyymi00020 kirjoitti:

😂😂😂

Tässä on samalla jotain tarkkanäköistä ja hajamielistä: "jos nyt osaan itseäni ja omaa vastaustani tulkita". 😂

Harmi etten löydä sitä ketjua enää. 🥺 Se oli hyvä. Se oli tämän palstan toiseksi paras. Siinä kysyttiin miesten sterilisaatiosta jotenkin siihen tyyliin, että miksi miehet eivät mielellään sitä teetä. Mutta ei voi mitään. Olen nyt käyttänyt varmaan 10 minuuttia sen etsimiseen. Se riittää.

MUTTA: minä muistan sen tunteen: siinä sterilisaatioketjussa olit 85-prosenttisesti ystävällinen minulle, tässä uudemmassa ketjussa 100-prosenttisesti. ✨ Se on tärkeintä minulle henkilökohtaisesti. Ja tämän keskustelunavauksen kannalta tärkeintä on, että olit muillekin hyvin kohtelias. Sillä tavalla kuin minä kohteliaisuuden ymmärrän.

🦄

Kyllä minä tuosta aiheesta ja sitä sivuten olen muistaakseni parikin keskustelua palstalla aloittanut. Olen aloittanut monta keskustelua, mutta harvakseltaan, joten en tosiaan muista niitä kaikkia, ellen sitä aloitusta näe. Vaan kuten todettua, oman vastauksen luettuani ole suht varma, että minun se oli. Yleensä kyllä sanon suoraan, jos jokin ei ole minun tekosiani ja kiertelen vain kun se on. 😂

• Anonyymi00022
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Kyllä minä tuosta aiheesta ja sitä sivuten olen muistaakseni parikin keskustelua palstalla aloittanut. Olen aloittanut monta keskustelua, mutta harvakseltaan, joten en tosiaan muista niitä kaikkia, ellen sitä aloitusta näe. Vaan kuten todettua, oman vastauksen luettuani ole suht varma, että minun se oli. Yleensä kyllä sanon suoraan, jos jokin ei ole minun tekosiani ja kiertelen vain kun se on. 😂

Poislukien tietysti se, jos olen jollekin ilkimykselle tarkoituksella "mystinen". Tuossa nyt ei kuitenkaan sellaista ollut.

• Anonyymi00023
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Turhaan kiertelit. Se oli hyvä ketju, ja nimenomaan sinun käytöksesi vuoksi.

🦄

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos SDP ei voita reilusti, persut kumoavat demokratian Suomesta

Näin tekisi ainakin Rydman seuratessaan idolinsa Trumpin mallia https://www.is.fi/politiikka/art-2000012187244.html
      Maailman menoa
      616
      1615
    2. Anteeksi arkuuteni

Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän
      Ikävä
      44
      867
    3. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
      Maailman menoa
      485
      739
    4. Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?

Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll
      Iisalmi
      12
      721
    5. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      45
      662
    6. Mikä on ollut

Söpöintä välillämme?
      Ikävä
      41
      614
    7. Tykkäätköhän vielä minusta?

Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin
      Ikävä
      30
      556
    8. Hyvännäköinen pakkaus

Olet hyvännäköinen pakkaus nainen.
      Ikävä
      32
      533
    9. Olet ihana

Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩‍❤️‍👩❤️😼😘
      Ikävä
      37
      510
    10. Vihervasemmistofeministinaisasianaiset

Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE
      Sinkut
      160
      494
    Aihe