Paras gravel-pyörä?

Anonyymi-ap

Olen katsellut ensimmäistä gravel-pyörää työmatkoille, hiekkateille ja satunnaisille pidemmille lenkeille. Budjetti olisi mieluiten noin 1000-1700 euroa, mutta hyvän vaihtoehdon kohdalla voisin venyä enintään 2000 euroon. XXL, Bikesterin ja muutaman paikallisen liikkeen valikoimia olen jo selaillut, mutta vaihtoehtoja tuntuu olevan sen verran paljon, että valinta menee helposti vaikeaksi.

Onko tässä hintaluokassa jotain tiettyä mallia, jota kannattaisi erityisesti harkita? Levyjarrut ja melko rento ajoasento kiinnostavat. Pyörällä ei ole tarkoitus ajaa kilpailuja, vaan haussa olisi mukava ja kestävä yleispyörä. :)

11

<50

Vastaukset 11

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

Googleta, netistä löytyy hyviä vaihtoehtoja tuolla budjetilla

• Anonyymi00002
        UUSI

No googlasin ja vaihtoehtoja tuli varmaan sata vastaan. Kaikki näyttää kuvissa melkein samalta ja joka paikassa kehutaan omaa pyörää hyväksi. Mistä niistä pitäisi tietää mikä oikeasti kannattaa ostaa?

En haluaisi maksaa kahta tonnia pelkästä merkistä. Ajot olisi enimmäkseen asfaltilla ja hiekkateillä, joskus ehkä metsäautotiellä.

• Anonyymi00003
        UUSI
        Anonyymi00002 kirjoitti:

No googlasin ja vaihtoehtoja tuli varmaan sata vastaan. Kaikki näyttää kuvissa melkein samalta ja joka paikassa kehutaan omaa pyörää hyväksi. Mistä niistä pitäisi tietää mikä oikeasti kannattaa ostaa?

En haluaisi maksaa kahta tonnia pelkästä merkistä. Ajot olisi enimmäkseen asfaltilla ja hiekkateillä, joskus ehkä metsäautotiellä.

Esim. https://testaajat.com/paras-gravel-pyora/ tuossa on ihan asiallinen ja suht tuore vertailu josta löytyy hyviä vaihtoehtoja

• Anonyymi00004
        UUSI
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Tuolla käytöllä melkein mikä tahansa 1200-1600 euron gravel riittää.

Katso oikea koko, hydrauliset levyjarrut ja sellaiset välitykset, joilla pääsee mäet ylös ilman että polvet hajoavat.

• Anonyymi00005
        UUSI
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Tuolla käytöllä melkein mikä tahansa 1200-1600 euron gravel riittää.

Katso oikea koko, hydrauliset levyjarrut ja sellaiset välitykset, joilla pääsee mäet ylös ilman että polvet hajoavat.

Kahden tonnin budjetti ja silti pitäisi keskustelupalstan valita pyörä puolesta. Mene kauppaan, istu satulaan ja osta se joka ei tunnu hirveältä. Ei tavallisessa sunnuntaiajossa huomaa onko vaihtajan kyljessä yksi kirjain enemmän vai vähemmän.

• Anonyymi00006
        UUSI
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Kahden tonnin budjetti ja silti pitäisi keskustelupalstan valita pyörä puolesta. Mene kauppaan, istu satulaan ja osta se joka ei tunnu hirveältä. Ei tavallisessa sunnuntaiajossa huomaa onko vaihtajan kyljessä yksi kirjain enemmän vai vähemmän.

Eikö keskustelupalstan idea ole juuri kysyä muiden kokemuksia? Liikkeessä myyjä suosittelee helposti sitä mallia, jota sattuu olemaan varastossa.

Aloittajalle sanoisin, että älä käytä koko budjettia itse pyörään. Kypärä, polkimet, valot, pumppu, varasisäkumi ja kunnolliset housut maksavat myös.

• Anonyymi00007
        UUSI
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Eikö keskustelupalstan idea ole juuri kysyä muiden kokemuksia? Liikkeessä myyjä suosittelee helposti sitä mallia, jota sattuu olemaan varastossa.

Aloittajalle sanoisin, että älä käytä koko budjettia itse pyörään. Kypärä, polkimet, valot, pumppu, varasisäkumi ja kunnolliset housut maksavat myös.

Kannattaa päättää ensin haluatko yhden vai kaksi eturatasta. Yhdellä eturattaalla käyttö on yksinkertaista ja huoltoa on vähän vähemmän. Kahdella saa pienemmät välit vaihteiden väliin ja yleensä enemmän sopivia vaihtoehtoja maantieajoon.

Itse ottaisin kahdella eturattaalla, jos asfalttia tulee paljon. Jos ajat enemmän soralla, metsäautoteillä ja huonoilla reiteillä, yksi eturatas voi olla mukavampi.

• Anonyymi00008
        UUSI
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Kannattaa päättää ensin haluatko yhden vai kaksi eturatasta. Yhdellä eturattaalla käyttö on yksinkertaista ja huoltoa on vähän vähemmän. Kahdella saa pienemmät välit vaihteiden väliin ja yleensä enemmän sopivia vaihtoehtoja maantieajoon.

Itse ottaisin kahdella eturattaalla, jos asfalttia tulee paljon. Jos ajat enemmän soralla, metsäautoteillä ja huonoilla reiteillä, yksi eturatas voi olla mukavampi.

Mitä väliä rattaiden määrällä on jos kunto loppuu ensimmäiseen ylämäkeen? Sähköpyörä vaan alle niin ei tarvitse miettiä välityksiä eikä harjoittelua. :)

• Anonyymi00009
        UUSI
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Mitä väliä rattaiden määrällä on jos kunto loppuu ensimmäiseen ylämäkeen? Sähköpyörä vaan alle niin ei tarvitse miettiä välityksiä eikä harjoittelua. :)

Gravelia kysyttiin, ei sähköpyörää. Sopivilla vaihteilla aloittelijakin pystyy ajamaan mäkiä omaan tahtiin. Ei pyöräilyssä tarvitse todistaa kenellekään mitään.

• Anonyymi00010
      UUSI

Minkä kokoinen aloittaja on? Pituus ja jalan sisämitta auttaisivat edes vähän. Valmistajien kokotaulukot eivät ole keskenään samanlaisia. Toisella merkillä sopiva voi olla M ja toisella 54 tai jopa 56.

• Anonyymi00011
      UUSI

Millä tahansa pyörällä voi ajaa "soralla" (=Gravel), ei siihen mitään "hintahtavaa" gravel-pyörää tarvita, pois lukien tietysti kapearenkaiset maantiepyörät.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yli 3 Vuotta sinä jaksoit

ja yrititit ottaa selvää minusta. Aika hämmästyttävää. Naiselle.
      Ikävä
      92
      1566
    2. Mikä on viimeinen

este joka vielä pitää sinut ja kaivattusi erillään?
      Ikävä
      83
      1052
    3. Näin kaivattuni viimeksi...

...? Se tuntui kuin... ?
      Ikävä
      67
      967
    4. Miksi kumppaniehdokkaan oma elämä on teille ongelma?

Täällä monesti kuulee vaatimuksia siitä, että kumppaniehdokkaalla ei saisi olla lemmikkejä, lapsia, kavereita, eksiä, su
      Sinkut
      374
      966
    5. Oikea nainen

On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t
      Sinkut
      177
      914
    6. Harmi että välimme

Menivät niin solmuun.
      Ikävä
      94
      841
    7. Se ei silloin ollut sattumaa

vaan tarkkaan suunniteltu juttu. 🪤
      Ikävä
      64
      623
    8. Olen pahoillani mies ihan kaikesta

Et sinä ole edes tehnyt mitään väärää. Eihän kenestäkään ole pakko tykätä. Pyydän anteeksi kaikkea häiriköintiä, joka on
      Ikävä
      60
      612
    9. Minä olen käyttänyt mustan magian riittejä ja taikoja aiheuttaakseni epäonnea ja pahaa joillekin

Ne jutut on toimineet. Olen harjoittanut tätä parisenkymmentä vuotta
      Ikävä
      165
      594
    10. Hei sinä rakas mies.

Milloinkaan kohdataan? Toivottavasti pian....❤️
      Ikävä
      37
      588
    Aihe