Oletko taiteiden yön kävijä?
Viime vuoden Senaatintorin näytös oli upea. Vähän kiehtoisi taas tehdä jokin täsmäisku tapahtumaan.
Vilma
Muut paikkakunnat. Onko kokemuksia?
Taiteet ja yöt
98
203
Vastaukset 98
Helsingin Taiteiden yötä vietetään torstaina 20. elokuuta 2026 osana Helsingin Juhlaviikkoja.
Kuuleman mukaan siellä on paljon maksuttomia tapahtumia, joista osa levittäytyy toreille, puistoihin, putiikkeihin ja kulttuurikeskuksiin, sekä konsertteja, työpajoja ja taide-esityksiä ympäri kaupunkia.
Tuo olisi hieman erilainen, inspiroiva ja virikkeellinen torstai-ilta. 😃- Anonyymi00001
Jep. Munakunnassa on varmasti häkkikanoillekin omansa.
- Anonyymi00002
Kirahvit Senaatintorilla, oopperan tarjonta ja voisipa mennä tuhertamaan taulua.
Toivottavasti on kiva keli, kuten viime vuonna.
Vilma
Tuusulassa tulevana perjantsina on Järvenpään kanssa tapahtumia. Rantatie. Muuten menisin kiertelemään, mutta täällä on liikaa kesken ja vasta ensi kuun puolessa välissä helpottaa.
(pöh)- Anonyymi00004
Hei. Etkö voi lintsata yhden päivän.
Vilma Anonyymi00004 kirjoitti:
Hei. Etkö voi lintsata yhden päivän.
VilmaEi onnistu, sillä matkoihinkin menee aikaa ja täällä on hiukan epävarmaa saanko eräät asiat hoidettua ennen tiettyä määräpäivää.
Eli en oikein uskalla lähteä mihinkään.
(koko kesänä en ole oikein ollut missään)
- Anonyymi00003
Lähtisin mielelläni, mutta ei ole (taaskaan) sopivaa seuraa tarjolla.
- Anonyymi00005
No harmien harmi. Etkö voi ihan ite liikkua siellä joukossa.
Jos on kiva ilma, on kiva hipsiä Espalla ja sieltä Senaatintorille.
Tai Oodin tienoilla.
Rykäise itses ihanite-elämyksiin.
Vilma - Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
No harmien harmi. Etkö voi ihan ite liikkua siellä joukossa.
Jos on kiva ilma, on kiva hipsiä Espalla ja sieltä Senaatintorille.
Tai Oodin tienoilla.
Rykäise itses ihanite-elämyksiin.
VilmaEi viihdy ihmispaljouksissa ilman seuraa.
- Anonyymi00009
Anonyymi00006 kirjoitti:
Ei viihdy ihmispaljouksissa ilman seuraa.
Nyt hiukan asennemuutosta.
Tarvitsetko ihan oikeasti 'adjutantin'?
Eikö olisi jo aika lähteä omille teille?
Voi jäädä kivaa kokematta.
Voi ottaa ulkoilun ja liikunnan kannalta.
Voi leikkiä olevansa ulkomailla, kun on karnevaalit.
Vilma - Anonyymi00013
Anonyymi00009 kirjoitti:
VilmaNoin sitä vois ajatella. Ymmärrän että joku ajattelee noin kuin sinä. Ymmärrän myös toista osapuolta.
Olen itse samanlainen. Jos johonkin lähden niin haluaisin jakaa sen kokemuksen jonkun kanssa. Olen tästä ennenkin täällä puhunut.
Ei ihmisiä saa lähtemään enää oikeaan elämään. Se on muuttunut vanhanaikaiseksi.
Lapset eivät halua enää edes kerran kesässä huvipuistoon. Joku braw stars peliturnaus just silloinkin alkaa ja on sosiaalinen itsemurha olla sieltä pois. - Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
Noin sitä vois ajatella. Ymmärrän että joku ajattelee noin kuin sinä. Ymmärrän myös toista osapuolta.
Olen itse samanlainen. Jos johonkin lähden niin haluaisin jakaa sen kokemuksen jonkun kanssa. Olen tästä ennenkin täällä puhunut.
Ei ihmisiä saa lähtemään enää oikeaan elämään. Se on muuttunut vanhanaikaiseksi.
Lapset eivät halua enää edes kerran kesässä huvipuistoon. Joku braw stars peliturnaus just silloinkin alkaa ja on sosiaalinen itsemurha olla sieltä pois.Vähän vertaan salille menoon.
Eräs läheinen sanoi, kun se lähtö on nyt, mitä nyt on, niin jälkeenpäin ei harmita yhtään.
Jos tuon sitten siirtäisi tämän tyyppiseen tapahtumaan, niin tutkisin varhaisimmat tapahtumat ja käväisisin sellaisessa. Kuitenkin lähtö sieltä omasta neliöstä on yks juttu.
Vilma
En ole mikään hyvä matkasaarnaaja, kuten huomattu, mutta haluan rohkaista elämyksiin, mitkä ovat aika kesyjä.
Vilma - Anonyymi00017
Anonyymi00009 kirjoitti:
VilmaKyse ei ole lainkaan asenteesta. Itseään ei voi muuttaa. Kuulostaa melkoiselta skeidalta tuollainen "lähteä omille teilleen". En koe mitään tarvetta kokeilla mitään, jonka tiedän jo olevan huono kokemus. Enpä lähtisi karvenevaaleillekaan.
- Anonyymi00018
Anonyymi00014 kirjoitti:
Vähän vertaan salille menoon.
Eräs läheinen sanoi, kun se lähtö on nyt, mitä nyt on, niin jälkeenpäin ei harmita yhtään.
Jos tuon sitten siirtäisi tämän tyyppiseen tapahtumaan, niin tutkisin varhaisimmat tapahtumat ja käväisisin sellaisessa. Kuitenkin lähtö sieltä omasta neliöstä on yks juttu.
Vilma
En ole mikään hyvä matkasaarnaaja, kuten huomattu, mutta haluan rohkaista elämyksiin, mitkä ovat aika kesyjä.
VilmaVaan kun tässä tapauksessa nimenomaan jälkikäteen harmittaisi.
- Anonyymi00019
Anonyymi00018 kirjoitti:
Vaan kun tässä tapauksessa nimenomaan jälkikäteen harmittaisi.
Olisi tyhjään tuhlattu ilta ja vaiva.
- Anonyymi00022
Anonyymi00009 kirjoitti:
Vilma"Tarvitsetko ihan oikeasti 'adjutantin'?"
Kyllä, tarvitsen hyvää seuraa, joka kärsii yhdessä kanssani, jos lähden ihmisryysiksiin. - Anonyymi00023
Anonyymi00017 kirjoitti:
Kyse ei ole lainkaan asenteesta. Itseään ei voi muuttaa. Kuulostaa melkoiselta skeidalta tuollainen "lähteä omille teilleen". En koe mitään tarvetta kokeilla mitään, jonka tiedän jo olevan huono kokemus. Enpä lähtisi karvenevaaleillekaan.
Joo. Mutta ihminen voi muuttua.
Hyvä kokemus ilahduttaa.
Omia kokemuksiani on, että olen ilmoittautunut johonkin tapahtumaan ja kun hetki lähestyy, ei huvita yhtään. Ja sitten on ollut todella hauskaa.
Vilma
Mutta mikä lahja, kun etukäteen 'tietää' pakattu kokemukset. Ei sitä joka tytöllä ole. - Anonyymi00024
Anonyymi00019 kirjoitti:
Olisi tyhjään tuhlattu ilta ja vaiva.
Oletko useinkin tuhlannut päiviä?
Mitä sen sijaan teet tai olet tehnyt?
Vilma - Anonyymi00025
Anonyymi00022 kirjoitti:
"Tarvitsetko ihan oikeasti 'adjutantin'?"
Kyllä, tarvitsen hyvää seuraa, joka kärsii yhdessä kanssani, jos lähden ihmisryysiksiin.Oletko itse toisille hyvää seuraa?
Hmmm.
Vilma - Anonyymi00029
Anonyymi00023 kirjoitti:
Joo. Mutta ihminen voi muuttua.
Hyvä kokemus ilahduttaa.
Omia kokemuksiani on, että olen ilmoittautunut johonkin tapahtumaan ja kun hetki lähestyy, ei huvita yhtään. Ja sitten on ollut todella hauskaa.
Vilma
Mutta mikä lahja, kun etukäteen 'tietää' pakattu kokemukset. Ei sitä joka tytöllä ole.Kyllä joku varmaan voi. Tai sitten ei vain tunne itseään. Minulla ei ole sitä ongelmaa, ettenkö tuntisi enemmänkin kuin hyvin.
Sinun kokemuksesi ovat omiasi. Miten kuvittelet niiden liittyvän minuun? - Anonyymi00030
Anonyymi00013 kirjoitti:
Noin sitä vois ajatella. Ymmärrän että joku ajattelee noin kuin sinä. Ymmärrän myös toista osapuolta.
Lapset eivät halua enää edes kerran kesässä huvipuistoon. Joku braw stars peliturnaus just silloinkin alkaa ja on sosiaalinen itsemurha olla sieltä pois.Tähän väliin.. ihan vain tiedoksi, että tuo yksin lähteminen on asennekysymys.
Olen nyt poikkeuksellisesti käynyt keikoilla ym seurassa ja joopa joo. Kivaa on kyllä ystävien kanssa, ellei jopa mahtavaa ja hyviä keskusteluja ihan ventovieraidenkin seurueiden kanssa.. mutta itse tapahtuma jää taka-alalle. Ts. ei ole kovin paljon mitään mitä jakaisi jälkeenpäin..
- Sheena - Anonyymi00031
Anonyymi00024 kirjoitti:
Oletko useinkin tuhlannut päiviä?
Mitä sen sijaan teet tai olet tehnyt?
VilmaAika harvoin enää nykyään. Sitä on ajan kanssa oppinut mikä on tuhlausta ja mikä ei (toki henkilökohtainen kokemus kaikille tuo). Nykyään osaan jo hyvin vältää tekemästä asioita, jotka osoittautuisivat aikani tuhlaamiseksi.
- Anonyymi00032
Anonyymi00025 kirjoitti:
Oletko itse toisille hyvää seuraa?
Hmmm.
VilmaTaidanpa olla. Ikinä ei kenelläkään ole moitteen sanaa seurani laadusta, päinvastoin.
- Anonyymi00035
Anonyymi00030 kirjoitti:
Tähän väliin.. ihan vain tiedoksi, että tuo yksin lähteminen on asennekysymys.
Olen nyt poikkeuksellisesti käynyt keikoilla ym seurassa ja joopa joo. Kivaa on kyllä ystävien kanssa, ellei jopa mahtavaa ja hyviä keskusteluja ihan ventovieraidenkin seurueiden kanssa.. mutta itse tapahtuma jää taka-alalle. Ts. ei ole kovin paljon mitään mitä jakaisi jälkeenpäin..
- SheenaVoi se osalle ollakin. Ilemisesti sinulle on. Läheskään kaikille se ei kuitenkaan ole kuin vain luonnekysymys.
- Anonyymi00036
Anonyymi00030 kirjoitti:
- SheenaItselleni ei jää tapahtumista mitään mieleen, jollei ole seuraa.
- Anonyymi00042
Anonyymi00036 kirjoitti:
Itselleni ei jää tapahtumista mitään mieleen, jollei ole seuraa.
Sama. Jää mieleen vain se, että teki mieli poistua tai tuli poistuttua. 😁
- Anonyymi00043
Anonyymi00029 kirjoitti:
Kyllä joku varmaan voi. Tai sitten ei vain tunne itseään. Minulla ei ole sitä ongelmaa, ettenkö tuntisi enemmänkin kuin hyvin.
Sinun kokemuksesi ovat omiasi. Miten kuvittelet niiden liittyvän minuun?Kuten sanoin ne ovat minun ja hyvä kun huomasit, ettei sinun.
Vilma - Anonyymi00044
Anonyymi00042 kirjoitti:
Tuo on muuten totta. Aina kun tulee yksinään lähdettyä jonnekin, niin eipä siellä ole tullut viihdyttyä. Eri juttu, jos voi realistisesti törmätä siellä johonkin tuttuu. Hirveässä ihmisryysiksessä sitä ei ikinä tapahdu. Kun ei tule tuttuja vastaan, niin sitten sitä vain lähtee kotiin ja koko touhu oli pelkkää ajanhukkaa. Seuran kanssa jaksaa hengailla ja katsella vaikka kuinka pitkään, näkee paljon ja jää mieleenkin.
- Anonyymi00045
Anonyymi00043 kirjoitti:
Kuten sanoin ne ovat minun ja hyvä kun huomasit, ettei sinun.
VilmaSinullehan ne minun tuntemukseni ovat ongelma ja yrität noita omiasi jatkuvasti tyrkyttää.
- Anonyymi00046
Anonyymi00030 kirjoitti:
- SheenaTuossa on hyvä pointti.
Jälkipuinti.
Minä tykkään hieman keskustella kuulemastani tai näkemästäni, mutta on ihmisiä, jotka eivät.
Sulkevat sen kokemuksen itseensä.
Olemme erilaisia.
Vilma - Anonyymi00047
Anonyymi00032 kirjoitti:
Taidanpa olla. Ikinä ei kenelläkään ole moitteen sanaa seurani laadusta, päinvastoin.
18:21
Mä en voi sille mitään, että mua rupes naurattamaan.
Uusmaalaiset kyllä tykkää, että omakehu haisee, savolaiset ei.
Vilma - Anonyymi00049
Anonyymi00042 kirjoitti:
Onpa valoisaa seuraa. Huhhuh.
Oppaaksi vai?
Vilma - Anonyymi00050
Anonyymi00047 kirjoitti:
18:21
Mä en voi sille mitään, että mua rupes naurattamaan.
Uusmaalaiset kyllä tykkää, että omakehu haisee, savolaiset ei.
VilmaHuomaa, ettet tiedä mistä olen alkujani lähtöisin.
- Anonyymi00051
Anonyymi00049 kirjoitti:
Onpa valoisaa seuraa. Huhhuh.
Oppaaksi vai?
VilmaMinä tosiaan olen vähän turhankin positiivinen yksilö. Siitä on moitittukin, ettei kaikessa kuulemma ole hopeareunoja.
Minun tuolla opasta tarvittaisiin? - Anonyymi00059
Anonyymi00050 kirjoitti:
Huomaa, ettet tiedä mistä olen alkujani lähtöisin.
18:40
En ole selvänäkijä...
Vilma - Anonyymi00063
Anonyymi00022 kirjoitti:
"Tarvitsetko ihan oikeasti 'adjutantin'?"
Kyllä, tarvitsen hyvää seuraa, joka kärsii yhdessä kanssani, jos lähden ihmisryysiksiin.Tää jäi.
Kärsii yhdessä!
Upeeta, mahtavaa.
Vilma - Anonyymi00064
Anonyymi00059 kirjoitti:
18:40
En ole selvänäkijä...
VilmaHuomasin. 😁
- Anonyymi00065
Anonyymi00063 kirjoitti:
Tää jäi.
Kärsii yhdessä!
Upeeta, mahtavaa.
VilmaKyllä. Suuret väkijoukot ovat melkoinen kärsimys, mutta jaettu kärsimys on vain kymmenesosa kärsimys.
- Anonyymi00068
Anonyymi00064 kirjoitti:
Huomasin. 😁
Voi mikä vitsi.
- Anonyymi00070
Anonyymi00065 kirjoitti:
Kyllä. Suuret väkijoukot ovat melkoinen kärsimys, mutta jaettu kärsimys on vain kymmenesosa kärsimys.
28:55
Aina vaan paranee...
Vilma - Anonyymi00071
Anonyymi00068 kirjoitti:
Voi mikä vitsi.
Lähinnä vain tosiasia.
- Anonyymi00086
Anonyymi00050 kirjoitti:
Huomaa, ettet tiedä mistä olen alkujani lähtöisin.
Eikö se ole biologiaa? En tämän tarkemmin.
Vilma
- Anonyymi00007
Aika moni nouorehkon nainen tulee jälleen kokemaan kulttuurien monimuotoisuutta. Vaikkei edes käyttäisi taksia..
- Anonyymi00008
on jonkin verran, enemmän valonpolulla käynyt ja kuvannut😁
- Anonyymi00016
00:25
Googletin. Ja Valon polku on ollut Turussa. Valoinstallaatio?
Sitten ihan toisenlaista materiaalia löytyi myös.
Vilma
Nykyinen googlehaku tarjoaa nykyisin tosi suppeasti vaihtoehtoja.
Keinoäly kiilaa.
- Anonyymi00010
No siis todellakin pidän. En kuitenkaan halua liikkunut Helsingin keskustassa enää öisin tai ainakaan yksin ja koska takseihin ei ole enää luottamista.
Käytkö itse usein?- Anonyymi00011
Parina viime vuonna olen käynyt ja siitä monta vuotta aiemmin.
Olin siinä kauheassa ryysiksessä, missä ajattelin, että nyt lähtee henki.
Ihmiset työnsivät Porthaninkadulla. Mm. Iso isä lapsi harteilla!
Mutta onneksi nyt on eri puolilla niin paljon eri yhtä mielenkiintoisia juttuja, joten yleisöä on eri paikoissa. Ja tietää kokemuksesta varautua varovaisuuteen.
Se tunnelma on kiva.
Vilma - Anonyymi00020
Anonyymi00011 kirjoitti:
Parina viime vuonna olen käynyt ja siitä monta vuotta aiemmin.
Olin siinä kauheassa ryysiksessä, missä ajattelin, että nyt lähtee henki.
Ihmiset työnsivät Porthaninkadulla. Mm. Iso isä lapsi harteilla!
Mutta onneksi nyt on eri puolilla niin paljon eri yhtä mielenkiintoisia juttuja, joten yleisöä on eri paikoissa. Ja tietää kokemuksesta varautua varovaisuuteen.
Se tunnelma on kiva.
VilmaOnhan se kaverin kanssa kiva, tai porukalla. Yksinään melkoisen p.rse kokemus.
- Anonyymi00039
Anonyymi00020 kirjoitti:
Onhan se kaverin kanssa kiva, tai porukalla. Yksinään melkoisen p.rse kokemus.
Et pidä omasta seurasta?
Kokemukseni mukaan antoisimmat keskustelut saa aikaan, kun on yksin liikenteessä. Siis yksin liikkeellä olevia lähestytään herkemmin ja puheenaiheet ei jää smooltolkiksi. Tai höpötykseksi seuralaisen kanssa jostain aiheesta mistä ei pidä = ei halua osallistua. Kaikkein harmillisinta tämä on silloin, kun oikeasti haluaisi nähdä ja kuulla esim keikan kunnolla, mutta ystävän toiveesta jää pöytään pitämään hälle seuraa, siihen tulee joku kolmas, joka puhuu ummet ja lammet jostain itseä ei kiinnostavasta aiheesta.
- Sheena - Anonyymi00040
Anonyymi00039 kirjoitti:
Et pidä omasta seurasta?
Kokemukseni mukaan antoisimmat keskustelut saa aikaan, kun on yksin liikenteessä. Siis yksin liikkeellä olevia lähestytään herkemmin ja puheenaiheet ei jää smooltolkiksi. Tai höpötykseksi seuralaisen kanssa jostain aiheesta mistä ei pidä = ei halua osallistua. Kaikkein harmillisinta tämä on silloin, kun oikeasti haluaisi nähdä ja kuulla esim keikan kunnolla, mutta ystävän toiveesta jää pöytään pitämään hälle seuraa, siihen tulee joku kolmas, joka puhuu ummet ja lammet jostain itseä ei kiinnostavasta aiheesta.
- SheenaOma seura on parasta seuraa.
- Anonyymi00041
Anonyymi00039 kirjoitti:
Et pidä omasta seurasta?
- SheenaHuomaan, etteivät ekstovertit nyt oikein kykene tajuamaan, etteivät kaikki ole ylisosiaalisia ekstroverttejä, jotka rakastavat tuntemattomien kanssa höpöttelyä.
- Anonyymi00048
Anonyymi00039 kirjoitti:
Et pidä omasta seurasta?
- SheenaEi minulla ole tuttavina kuvaamasi kaltaisia kälättäjiä. Ei todellakaan ole sitä ongelmaa, etteikä vaikkapa keikkaa kulisi kunnolla. En tajua kuka jonnekin keikalle edes meneen puhumaan, kenenkään kanssa. Ja siis en sanonut tuota pahalla. Saa sinne mennä puhumaankin. Minä vain en sellaista tajua.
- Anonyymi00052
Anonyymi00039 kirjoitti:
Et pidä omasta seurasta?
- SheenaNoita yllätyskeskusteluja on tapahtunut. Ihan kiva.
Mutta tosiaan, joukkoon mahtuu sitten ilon häivyttäjiä.
Vilma
No ei kaikki tietenkään riehakasta tarvitse olla.
Katsoin Paavalinkirkon ohjelmaa. Monia juttuja sielläkin.
Pitäis revetä. - Anonyymi00053
Anonyymi00041 kirjoitti:
Huomaan, etteivät ekstovertit nyt oikein kykene tajuamaan, etteivät kaikki ole ylisosiaalisia ekstroverttejä, jotka rakastavat tuntemattomien kanssa höpöttelyä.
18:30
En ole puhdasverinen extro vaan cocktail siis introa mukana.
Vilma - Anonyymi00055
Anonyymi00053 kirjoitti:
18:30
En ole puhdasverinen extro vaan cocktail siis introa mukana.
VilmaKorkeintaan ambi siis. Se selittää miksi et kykene tajuamaan muiden kokemuksia, jotka eroavat omistasi.
- Anonyymi00060
Anonyymi00055 kirjoitti:
Korkeintaan ambi siis. Se selittää miksi et kykene tajuamaan muiden kokemuksia, jotka eroavat omistasi.
Okei mieluummin ambi kuin bimbo.
Vilma - Anonyymi00072
Anonyymi00060 kirjoitti:
Okei mieluummin ambi kuin bimbo.
VilmaOn se varmasti aina parempi. Tosin ton sun käytöksesi perusteella voisi luulla sinun olevan molempia.
- Anonyymi00075
Anonyymi00041 kirjoitti:
Huomaan, etteivät ekstovertit nyt oikein kykene tajuamaan, etteivät kaikki ole ylisosiaalisia ekstroverttejä, jotka rakastavat tuntemattomien kanssa höpöttelyä.
Tämäntyyppinen tapahtuma ei taida olla varsinaisesti extroverttien suosikki. Siinähän joutuu katselemaan muiden tekemää taidetta, eikä voi olla tapahtumien keskipisteenä.
Taisi olla muuten vain liian hapanta? Pienenä vinkkinä, että tällä palstalla voi olla ihan yksin ja jättämällä vastaamatta yhtään mihinkään - Anonyymi00076
Anonyymi00072 kirjoitti:
On se varmasti aina parempi. Tosin ton sun käytöksesi perusteella voisi luulla sinun olevan molempia.
Ei voi. El bimbo on vain mies. Laulussa niin sanotaan.
Vilma - Anonyymi00079
Anonyymi00075 kirjoitti:
Tämäntyyppinen tapahtuma ei taida olla varsinaisesti extroverttien suosikki. Siinähän joutuu katselemaan muiden tekemää taidetta, eikä voi olla tapahtumien keskipisteenä.
Taisi olla muuten vain liian hapanta? Pienenä vinkkinä, että tällä palstalla voi olla ihan yksin ja jättämällä vastaamatta yhtään mihinkäänNäyttää olevan. Sinnehän nuo tässäkin hinkuvat kälättämään ja pälättämään tuntemattomien kanssa.
Miksi sä sitten kommentoin tässä, jos kerta hapattaa? - Anonyymi00080
Anonyymi00076 kirjoitti:
Ei voi. El bimbo on vain mies. Laulussa niin sanotaan.
VilmaSaatathan sä sitäkin olla. Ite kai tiedät.
- Anonyymi00082
Anonyymi00041 kirjoitti:
Korjaus tuohon, etten ole itsekään ekstrovertti (vaan ambivertti), ylisosiaalisesta puhumattakaan. Siksi tykkäänkin mennä yksin, vaikka kaksin tai isommassa seurassa meno on sekin mukavaa vaihtelua.
- Sheena - Anonyymi00084
Anonyymi00079 kirjoitti:
Näyttää olevan. Sinnehän nuo tässäkin hinkuvat kälättämään ja pälättämään tuntemattomien kanssa.
Miksi sä sitten kommentoin tässä, jos kerta hapattaa?Ei siinä ole yhtään mitään vikaa. En näe itse mitään Tinderissä. Siinä on eri tavoite ja palsta sitä pölinää turvoksiin asti täynnä.
- Anonyymi00087
Anonyymi00080 kirjoitti:
Saatathan sä sitäkin olla. Ite kai tiedät.
19:34
Nyt esitän vaatimatonta.
Voiko myös brunetti olla blondi?
Vilma - Anonyymi00090
Anonyymi00080 kirjoitti:
Saatathan sä sitäkin olla. Ite kai tiedät.
Saahan tuntemattomat ihmiset luulla, mitä lystää. Mitä se minua liikuttaa.
Todella tiedän.
- Anonyymi00012
Mikset lähtisi Vilma oppaaksi näille muille? Niin ei tarvisi kenenkään mennä yksin.
- Anonyymi00015
Muuten kyllä, mutta ei ole taipumuksia. Sori.
Vilma - Anonyymi00021
En minä ainakaan hänen kanssaan lähtisi, mutta ehkä joku muu. Oppaalle ei ole kotikaupungissa mitään tarvetta.
- Anonyymi00026
Anonyymi00021 kirjoitti:
En minä ainakaan hänen kanssaan lähtisi, mutta ehkä joku muu. Oppaalle ei ole kotikaupungissa mitään tarvetta.
16:54
Eihän sinun tarvitsekaan. Sen kun jättäydyt kaikesta ulkopuolelle ja vaadit itsellesi 'hyvää seuraa'.
Kyllä olet tosi pissisiä muroja nauttinut. Oikea kärtsy.
Vilma - Anonyymi00027
Anonyymi00026 kirjoitti:
Eihän sinun tarvitsekaan. Sen kun jättäydyt kaikesta ulkopuolelle ja vaadit itsellesi 'hyvää seuraa'.
VilmaPäinvastoin, olen kärtyn vastakohta. Silti realisti. Minusta hyvä seura on ihan perusjuttu, ei mikään iso vaatimus. No mutta saa muut tietenkin liikkua myös huonossa seurassa. Eihän se minua haittaa.
- Anonyymi00028
Anonyymi00026 kirjoitti:
VilmaSanoo hän, joka alkoi itse kärrytä. Miksi ihmeessä minun pitäisi kenenkään tuntemattoman seurassa aikaani viettää?
- Anonyymi00033
Anonyymi00027 kirjoitti:
Päinvastoin, olen kärtyn vastakohta. Silti realisti. Minusta hyvä seura on ihan perusjuttu, ei mikään iso vaatimus. No mutta saa muut tietenkin liikkua myös huonossa seurassa. Eihän se minua haittaa.
Olet niin häijy, että ihmettelen, jos olet Hesasta. Hesalaiset/staduåilaiset on kivoja.
Sinä et.
Vilma - Anonyymi00037
Anonyymi00033 kirjoitti:
Olet niin häijy, että ihmettelen, jos olet Hesasta. Hesalaiset/staduåilaiset on kivoja.
Sinä et.
VilmaSanoo hän, joka häijyilee. Kyllä tääläkin takaisin annetaan, kun toinen alkaa noin päälle käydä.
- Anonyymi00038
Anonyymi00033 kirjoitti:
Sinä et.
VilmaKivoille kiva, Kaltaisillesi ärhentelijöille annetaan takaisin.
- Anonyymi00054
Anonyymi00037 kirjoitti:
Sanoo hän, joka häijyilee. Kyllä tääläkin takaisin annetaan, kun toinen alkaa noin päälle käydä.
Oletko koskaan pelannut pingistä tai tennista?
Vilma - Anonyymi00056
Anonyymi00038 kirjoitti:
Kivoille kiva, Kaltaisillesi ärhentelijöille annetaan takaisin.
Mähän olen ihan tavis. Etkö huomaa?
- Anonyymi00057
Anonyymi00054 kirjoitti:
Oletko koskaan pelannut pingistä tai tennista?
VilmaJotain rajaa siinäkin mitä suostun harrastamaan.
- Anonyymi00058
Anonyymi00056 kirjoitti:
Mähän olen ihan tavis. Etkö huomaa?
Oletko sinäkin kuitenkin ärhentelijä, kuten Vilma on?
- Anonyymi00061
Anonyymi00057 kirjoitti:
Jotain rajaa siinäkin mitä suostun harrastamaan.
No tämä kirjoittelu muistuttaa molempia pelejä.
Vilma - Anonyymi00062
Anonyymi00057 kirjoitti:
Jotain rajaa siinäkin mitä suostun harrastamaan.
Onko sua naurattanut tässä yhtään?
Vilma - Anonyymi00066
Anonyymi00062 kirjoitti:
Onko sua naurattanut tässä yhtään?
VilmaMonesti. Onhän tuo sun reagointitapasi varsin koominen.
- Anonyymi00067
Anonyymi00061 kirjoitti:
No tämä kirjoittelu muistuttaa molempia pelejä.
VilmaJa montaa muutakin. Kaikesta löytää halutessaan yhtäläisyyksiä oikeastaan kaikkeen.
- Anonyymi00074
Anonyymi00066 kirjoitti:
Monesti. Onhän tuo sun reagointitapasi varsin koominen.
Sä tapat nauruun...monesko?
- Anonyymi00077
Anonyymi00074 kirjoitti:
Sä tapat nauruun...monesko?
Mistä minä tiedän monesko sulla on menossa ... henki ilmeisesti, kun kuolet jatkuvasti nauruun.
- Anonyymi00088
Anonyymi00077 kirjoitti:
Mistä minä tiedän monesko sulla on menossa ... henki ilmeisesti, kun kuolet jatkuvasti nauruun.
En ole kissa vaikka olen leijona. Se niistä hengistä.
Vilma
- Anonyymi00034
Olen ollut taiteiden yössä, mutta en nyt ihan lähivuosina. Pitää miettiä jos jaksaisi vaikkapa lähteä tänä vuonna.
-Thinksy - Anonyymi00069
Olipahan taas ketju. Tämän voi tiivistää seuraavasti: kun yrittää kovasti tyrkyttää omaa näkemystään, eikä kuuntele lainkaan mitä toiset sanoivat, niin saahan siitä kiistan aikaiseksi ja näpäyksen nenilleen.
p.s. En ole lähdössä Taiteiden Yöhön. Minullakaan en ole nyt sellaista seuraa, että kiinnostaisi.- Anonyymi00078
Mä olen nauranut niin, että meikit meni.
Vilma - Anonyymi00081
Anonyymi00078 kirjoitti:
Mä olen nauranut niin, että meikit meni.
VilmaItke vaan, jos noin sattuin. Kyllä se siitä. Koitat sit ens kerralla olla vähän asiallisempi muita kohtaan.
- Anonyymi00085
Anonyymi00081 kirjoitti:
Itke vaan, jos noin sattuin. Kyllä se siitä. Koitat sit ens kerralla olla vähän asiallisempi muita kohtaan.
Täähän on aina yhtä pingistä. Ollut muulloinkin.
Vilma
Pakko kertoa episodi, siitä ryysiksestä Portaninkadulla.
Löysin kadulta rillit, tyylikkäät. Otin talteen, ettei kukaan riko astumalla vahingossa päälle. Joku niitä tarvitsee?
Tosin se kumartelu oli riskaabelia siinä ryysiksessä.
No. Seuraavana päivänä alkoi rumba. Yritin Mäkelänkadun löytötavarapisteeseen.
En jättänyt niitä, koska en saanut kuittia, että ottivat löydöksen vastaan.
No. Sitten Pasilaan. Limputin sinne Mäkelänkadulta ja siellä pääsin niistä eroon.
Päätin, etten koskaan enää ikinä huolehdi mistään sellaisesta, mikä löytyy kadulta ja maksaakin. En enää 'näe'. Leikin humaania. - Anonyymi00092
Anonyymi00085 kirjoitti:
Täähän on aina yhtä pingistä. Ollut muulloinkin.
Vilma
Pakko kertoa episodi, siitä ryysiksestä Portaninkadulla.
Löysin kadulta rillit, tyylikkäät. Otin talteen, ettei kukaan riko astumalla vahingossa päälle. Joku niitä tarvitsee?
Tosin se kumartelu oli riskaabelia siinä ryysiksessä.
No. Seuraavana päivänä alkoi rumba. Yritin Mäkelänkadun löytötavarapisteeseen.
En jättänyt niitä, koska en saanut kuittia, että ottivat löydöksen vastaan.
No. Sitten Pasilaan. Limputin sinne Mäkelänkadulta ja siellä pääsin niistä eroon.
Päätin, etten koskaan enää ikinä huolehdi mistään sellaisesta, mikä löytyy kadulta ja maksaakin. En enää 'näe'. Leikin humaania.Jopas meni vaikeaksi. Peukut sulle kuitenkin siitä. Itse juoksentelin etsimässä etunimellä tunnistettavaa henkilöä kerrostalojen rapuistam Kadotti arvokasta omaisuuttaan pihalle, eikä kukaan muu naapureista jaksanut. Onnistui helposti tällä kertaa.
- Anonyymi00094
Anonyymi00092 kirjoitti:
Jopas meni vaikeaksi. Peukut sulle kuitenkin siitä. Itse juoksentelin etsimässä etunimellä tunnistettavaa henkilöä kerrostalojen rapuistam Kadotti arvokasta omaisuuttaan pihalle, eikä kukaan muu naapureista jaksanut. Onnistui helposti tällä kertaa.
Niin. Ja saahan ihmisvilinässä olla varovainen käsilaukun tai pikkuselkärepun kanssa, koska kesällä on ollut varoituksia taskuvarkaista.
Vilma
- Anonyymi00073
lla voi kestää vähän aikaa päiviä kai sairaalassa kun leikkausjuttu... mutta jos asusteena on oikein syksyn trendi: luotiliivi sellainen jelee luodeilta.
- Anonyymi00091
Olipa kumma kommentti.
Mummielestä yöllä otetaan unee, ja sit päivällä voi harrastaa taiteita, jos niiku kiinostaapi.
- Anonyymi00089
Sinäpä sen sanoit. En tykkää yhtää yksin hortoilla Helsingin kaduilla. Kyllä iltapäiväohjelmat on paljon mukavempia, kun ei tarvitse pelätä kaikkia arvaamattomia. Kotiinkin pääsee ajoissa.
- Anonyymi00093
Anonyymi00089 kirjoitti:
Sinäpä sen sanoit. En tykkää yhtää yksin hortoilla Helsingin kaduilla. Kyllä iltapäiväohjelmat on paljon mukavempia, kun ei tarvitse pelätä kaikkia arvaamattomia. Kotiinkin pääsee ajoissa.
Vielä on valoisaa, vaikka päivä on jo lyhentynyt, joten joitain alkuiltajuttuja voi katsastaa.
Hyvin harvoin enää Hesan keskustassa kovin myöhään olen.
Vilma
Taide kyllä kiinnostaa. Meillä ei tänä vuonna järjestetä, vaan taiteilijoille annetaan vapaapäivä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän511001Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll17896Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl501802- 46737
- 42674
- 37619
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin30596Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE166553Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37540Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?
Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan57518