Paljonko henkilöstövuokraus firmat vetää välistä?

Jonne

Mietin, että jos saan 1500 euroa kuukaudesta ollessani eilakaislalla toimistotyössä niin paljonkohan samasta työstä saa itse työnantajafirman työntekijät? Ei kai se ihan sama voi olla? Onkohan erossa kyse sadoista vai kymmenistä euroista?

10

6919

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin eiks

se liksa oo 9,64€/h *7,30h. Rukatunnista ei makseta!

• jonne

----

• entinen kaislalainen
        jonne kirjoitti:

----

Mä olin eräässä suuressa firmassa toimistotöissä kaislan kautta, jolloin palkka oli juurikin toi 1500e. Myöhemmin pääsin sit ihan firman työntekijäksi, jolloin palkka nousi kahteen tonniin..Tää tietenkin varmaan vaihtelee työpaikan mukaan.

• mildred

eilakaislahan maksaa vuokraavan asiakkaan puolesta sinusta myös henkilösivukulut eli vakuutukset, ym. sellaiset en usko että paljon jää heille katetta. Myös sairasajan palkat sekä arkipyhäkorvaukset jää eilakaislan piikkiin eikä niitä veloiteta asiakasyritykseltä, eli tässäkin on etu vuokraavassa firmassa jos työntekijä sairastuu, ei ne maksa siitä vaan eilakaisla. Mikäli palkka tuntuu pieneltä, pitää hakea muuta työtä. Kaikilla on sellainen kuvitelma että kaikki mitä vuokrafirmat veloittavat asiakkailtaan on puhdasta voittoa heille, mutta näin ei ole, eihän kukaan vuokraisi jos olisi halvempaa/edullisempaa palkata oma kokonaan. Yleensä asiakasyritys säästää jo siinä, että vuokrafirma suorittaa haut sekä haastattelut asiakkaan puolesta, näin ollen asiakkaan tarvitsee vain päättää onko henkilö oikea heille.

• Timo Tietävä

Useimmat hlöfirmat maksavat TESsin mukaan. Eli työntekijän palkka on sama riippumatta siitä, kuka sen maksaa. Jos pääsee vakinaiseksi, niin yleensä palkka nousee, mutta johtuu siitä, että työnantaja on tyytyväinen henkilöön ja haluaa pitää tästä kiinni. Vuokra-aika on monestikin ns. koeaika tai paremminkin näytön paikka.

• weskari

Välttäkää Opteamia , se on aivan paska orjanvälitysfirma varsinkin Hämeen seudulla . Kokemuksia kyseisestä puljusta muilla ?

• Mika Eskola - Opteam

Terve Weskari

Minun nimeni on Mika Eskola ja olen yksi Opteamin omistajista. Luin palautteesi ja haluaisin selvittää huonon kokemuksesi taustat. Me yritämme kovasti tehdä asioita hyvin, mutta aina se ei näemmä onnistu. Laittaisitko minulle vaikka suoraan s-postiin lyhyen kertomuksen mikä mielestäsi meni ei mennyt haluamallasi tavalla. Käyn asian läpi Hämeen Opteam yrittäjän kanssa.
        Harmi, että olemme pahoittaneet mielesi.

T: Mika Eskola - Opteam

• Alina Palkkainen

Mä olen merkonomi-insinööri ihan suoraan palkattu firmaan ja saan alle 2000 vielä tänä päivänä, oli vaan pakko ottaa kun olin työtön. Puolet suunnitteluhommissa avustamista ja puolet toimistotyötä.

• Svetskari

Kyllä töitä tarjolla on, kun vaan osaaminen ja kysyntä kohtaavat!
      Minulla itselläni, omassa yrityksessäni on 10 000 ihmisen vajaus osaajista! Kävynpoimintapuusta puolelta löytyy heti 1000 työpaikkaa. Palkka on 10€ lavallisesta käpyjä ja vähimmäisvaatimuksena on pelastusopisto/varatuomarinpaperit.

Puolukan ja mustikanpoimintapuolella tilanne on hälyyttävä. Siellä tarvitaan samantien 4000 ihmistä per osasto. Maksu on 1€ kymmenen litran täydestä ämpärillisestä virheettömästä ja roskattomasta puolukasta tai mustikasta. Kuitenkin niin ettei molempia saa olla sekaisin samassa ämpärissä. Töihinpääsyn vaatimuksena pidän viiden kielen virheetöntä hallitsemista (Latinan viittomat etruski murre plussaa, mandariinikiina, somaliankirkkokieli, hämeenvihellyskieli ja Maya-kuvakieli). Suoritettua henkirikosta. Lisäksi hakijan tulee pystyä ajamaan yksipyöräisellä sirkuspyörällä narua pitkin väh. 20 metriä.
      Lentolupakirja,hydrokopterin,kuorolaulun opettajan,Ruottinlautan ja linja-auton kuljettamiseen oikeuttavat kortit on luonnollisesti löydyttävä!!

• Aikuisopiskelija

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      65
      16643
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      38
      4497
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      297
      2597
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      135
      1898
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      131
      1543
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      393
      1496
    7. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      14
      1349
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1283
    9. Onko PS kaaoksessa?

Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P
      Perussuomalaiset
      76
      982
    10. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      115
      965
    Aihe