Ihminen lihoo vain silloin kun syö kaikenlaista hyvää,eli se pitää vain lopettaa se homma jos haluaa ettei liho.
Tietysti se on mukavaa syödä illalla kaikenlaisia herkkuja samalla kun katselee telkkaria tai selaa nettiä puhelimella.
Se pitää tämä homma lopettaa kokonaan niin ei liho.
Minä itse en ole lihava vaikka olen syönyt koko elämäni ajan joka päivä noin 40 vuotta karkkia joka päivä noin 150 grammaa ja kaikkia muutakin lihottavaa,pullaa yms.Kalorit on ollut noin 3000 kaloria päivässä
Painoni on nyt noin 70 kiloa ja vyötärön ympärysmitta noin 80 cm .
Sitä pitää syödä todella paljon liikaa jos paino on 120 kiloa tai enemmän.
Laihtumiseen riittää sekin että vähentää herkkujen syömistä.Esim jos on syönyt karkkia 200-300 grammaa joka päivä,syö vain 50-100 grammaa niin laihtuu.Näin minä olen tehnyt ja pysynyt samassa painossa
Miten lihominen tapahtuu,ja mitä pitää tehdä että ei liho
8
<50
Vastaukset 8
- Anonyymi00001
Se on yksinkertaista matematiikkaa,jos kulutus on 3000 kaloria päivässä ja syö vain 2700 kaloria päivässä,laihtuu kuukaudessa kilon.
En laske ollenkaan kaloreita,koska osaan ne tarkasti arvioida.Ne pitää ehdottomasti tietää,koska silloin ei voi koskaan lihoa kun syö juuri sen verran kuin on kulutus. - Anonyymi00002
Lisää näitä 🤡
- Anonyymi00003
Lihominen on yksinkertaista. Ihminen lihoo, jos syö liikaa eli jos energian otto on enemmän kuin kulutus. Ihan sama, mistä energia tulee, herkuista vai ruisleivästä.
Toisaalta ihminen laihtuu, kun syö vähemmän kuin kuluttaa. - Anonyymi00004
"Minä itse en ole lihava vaikka olen syönyt koko elämäni ajan joka päivä noin 40 vuotta karkkia joka päivä noin 150 grammaa ja kaikkia muutakin lihottavaa,pullaa yms.Kalorit on ollut noin 3000 kaloria päivässä"
Tuo selittää hampaittesi ja aivojesi heikon kunnon. - Anonyymi00005
Tämä oli siis lihomisen syntymekanismi.
JOS haluat laihtua pitää syödä terveellistä ja ravitsevaa ruokaa ja jättää syömättä lihottavat ruuat.
Esimerkiksi syömällä perunaa300- 500 grammaa ja siihen lihaa ja muita kasviksia tulee noin vain 600 kaloria
Kaloreita ei tarvitse laskea tarkasti kalorilaskimella koska ne tietää muutenkin.
Terveellisestä syömisestä tulee päivässä yleensä noin 2000 kaloria.
Jos siihen syö karkit tai suklaat 200 g se tekee 800-1200 kal +pitsa 1000 kal
Kalorit yhteensä 2000+2000 tekee 4000 kal 😳 - Anonyymi00006
Ihmisten aineenvaihdunnat ovat erilaisia ja siksi tuollaiset "kyllä karkkia voi syödä" -höpinät ovat typeriä.
Muuten terve ihminen lihoaa, jos syö enemmän kuin kuluttaa. Lihoa voi periaatteessa terveellisellä perusruuallakin, jos määrät ovat kohtuuttomat kulutukseen nähden.
Koska kalorien saanti pitäisi rajoittaa kulutuksen tasolle ja koska toisaalta pitäisi syödä myös monipuolisesti niin, että kuituja, vitamiinejä, proteiinejä, hyviä rasvoja jne saa riittävästi, niin turvallisinta on luopua "tyhjistä kaloreista" eli karkeista ja pullasta. Makeanhimossakin on varmasti yksilöllistä vaihtelua, mutta paljon kyse on myös tottumuksesta. Kun totuttaa itsensä päivittäiseen sokerinmussutukseen, kaipaa päivittäistä sokerinmussutusta. - Anonyymi00007
Onko sulla lihasmassaa? myös normaalipainoisella voi olla vaarallista sisäelinrasvaa liian paljon.Miten on glukoosi -ja kolesteroliarvot? Mies voi syödä 3000 kcal lihomatta. Mutta hienoa että jaksat punnita ja laskea kaikki syömisesi herkkuja myöten.
- Anonyymi00008
"Ihminen lihoo vain silloin kun syö kaikenlaista hyvää,"
Minä syön vain kaikkea pahaa. Painan 321, 4 kiloa. minä EN OLE lihonut ollenkaan.HUOMATTAVAN pahaa on fasupalat, suklaakeksit, kääretorttu, maradou suklaa ja vanilia kerma jäätelö.Toiseksi pahinta on hedelmätoffee ja vanhat autot ja omenapiirakka.SITÄ ei mene kuin pellillinen päivässä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää63779- 157753
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa25750Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.98712Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä27708Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua93667Kerro minulle totuus
Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒193626- 22582
- 61572
VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN
Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisikalaumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa40539Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!
Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks34516- 39455
On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit78450- 57445
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25427- 70423
sinulle....
Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.74422Useita poliisiautoja kunnantalolla
Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.9419- 54408
On kyllä tosi surullista
jos kaivattuni (nainen) luulee palstan tyhmien viestien olevan multa. 😔Ei ole mitään syytä, miksi kirjoittaisin sellais68397