Ottavat ensin kuulan pois kuopasta ja mittaavat sitten heiton pituuden. Oikein olisi mitata heitto kuulan takaosasta. Ellei kuula ole pompannut.
Vastaukset 6
- Anonyymi00001
Tai kuula pitäisi panna takaisin kuoppaan johon se ensin putosi ja mitata sitten työnnön pituus kuulan takaosasta.
- Anonyymi00002
Mittamies tökkäsi kepin aivan väärään paikkaan kun kuula pomppasi. 10 senttiä lyhemmäksi.
- Anonyymi00003
Tai pitäs antaa mittanauhan kuulantyöntäjälle ja käskeä mittaa itte!
- Anonyymi00004
Minusta kuulaa pitäisi työntää jollakin alustalla jolla on sähköinen tunnistus. Alusta rekisteröisi itse kohdan johon kuula tulee alas ja mitta tulisi sitten saman tien. Itse olen aina harmitellut että mitalit ratkeavat sentin tarkkuudella, mutta silti mittamies mittaa paikan silmämääräisesti ja siinä voi olla useiden senttien ero.
- Anonyymi00006
Kuulassa voisi olla siru joka ilmoittaa tarkan lentoradan, maahantörmäyksen yms. Jalkapalloissa isoissa turnauksissa sirutettuja palloja jo käytetään.
Ihmettelen myös miksi esim. pituushypyissä ei mitata hypyn kokonaispituutta, siitähän on ja juttua ollut että voisi olla vain tietty ponnistusalue josta hypyn on lähdettävä mutta sitten mitattisiin hypyn pituus siitä pisteestä mistä tossu on alustasta irronnut, eli "lankku" voisi olla vaikka 600 mm leveä. Miten helppoa tuo olisi nykytekniikalla järjestää.
Esim. päättyneissä EM- kisoissa miesten kolmiloikassa tehtiin ME- pituinen suoritus joka kuitenkin hylättiin koska se oli reilun sentin yliastuttu.
- Anonyymi00005
Näissä EM-kisoissahan mittaaminen on harvinaisen helppoa, kun kuula mäsähtää syvälle kuoppaan. Aivan toista kuin kuivilla sorakentillä, joissa jää vain pieni jälki kuulan keskikohdasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"
Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va1202462Mitä tapahtuu?
Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???401642Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...
...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha6531076- 106993
- 71972
- 98926
- 48885
Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti
Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk83760Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen
Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik33736- 71728