Tätä palstaakin parempi katsaus maailman raadollisuuteen tuo katsaus pikkukaupungin ainoaan yökerhoon sunnuntaina näin syksyllä.
Sieltä löytyy ne tyypit, joitten ei tarvitse herätä maanantaina töihin. Ja he pitävät siitä, että juottolassa on tilaa, eikä ole heitä, jotka taas herää maanantaina aikaisin töihin.
Jonkinsortin välttelyähän se on. Ja ihan kuin tämä palsta tai some yleensäkin. Täällä lymyillään ja ollaan niin fiksuja, kauniita ja urheilullisia, ihania jne... mutta muitten sekaan ei mennä...
Silmäys muuhun maailmaan.
38
160
Vastaukset 38
- Anonyymi00001
Tämä havaintoni sopii hyvin tuohon Mustasydämmen murustelu-aloitukseen.
Ihmiset murustelee, välttelee toisiaan ja pysyvät somessa, koska oikean elämänsä näyttäminen muille oikeasti tekee siitä todellisen myös itselle.
Enkä ole varmasti itsekään poikkeus... täällähän kirjoittelen ja olin sunnuntaina baarissa. - Anonyymi00002
Jännä miettiä mihin ihminen käyttää uudet tavat tehdä asioita...
Esimerkiksi kun autoihin tuli turvavöitä, turvatyynyjä, esp;tä ja abseja... pienenikö kuolemat? Ei... nopeudet vaan nousivat.
No entä nää somet... lähensikö ne ihmisiä? Ei... nyt voi saunan eteisestä naputella sadoille juttua...ei tartte mennä mihinkään ihmisten ilmoille. 😆- Anonyymi00004
Jep. Ainahan sitä voi mennä jonkun tuulilasin vasaroimaan, turvavyön katkasee ja kaataa sokeria tankkiin ja tukkii perunalla pakoputken. Ettei vaan lähikahvilassa liikakansotus pääse yllättää, vai mitä? -helisevätsirpaleet
- Anonyymi00007
Anonyymi00004 kirjoitti:
Jep. Ainahan sitä voi mennä jonkun tuulilasin vasaroimaan, turvavyön katkasee ja kaataa sokeria tankkiin ja tukkii perunalla pakoputken. Ettei vaan lähikahvilassa liikakansotus pääse yllättää, vai mitä? -helisevätsirpaleet
No ei sitten kannata terrorisoida autoa... paras tapahan on juottaa kusski känniin.... sittrn saa vähemmän pyttyäkin, kun kännissä niittää ihmisiä...
Eipä nää lähennä, mutta olen tutustunut ihmisiin joihin en ilman somea olisi ikinä edes törmännyt mm. mun puolisoni.
- Anonyymi00010
Tökstöksnöö kirjoitti:
Eipä nää lähennä, mutta olen tutustunut ihmisiin joihin en ilman somea olisi ikinä edes törmännyt mm. mun puolisoni.
Niin. Ehkä tää kehitys on vääjäämätöntä, mutta ei täälä voi oikeaa sosiaalisuutta korvata.
Kaikkia oireita ei vielä tiedetä mitä tämä some vielä aiheuttaa....
Itse oon huomannut paljon juttuja. Polarisoituminen päällimmäisenä ja todellisuuden ja fantasian sekoittumisen...🤔 Anonyymi00010 kirjoitti:
Niin. Ehkä tää kehitys on vääjäämätöntä, mutta ei täälä voi oikeaa sosiaalisuutta korvata.
Itse oon huomannut paljon juttuja. Polarisoituminen päällimmäisenä ja todellisuuden ja fantasian sekoittumisen...🤔Jos on objektiivinen luonne, niin en usko että kovin vakavaa seurausta syntyy. Hätä on niillä, jotka ei kykene objektiivisuuteen väitän.
Anonyymi00010 kirjoitti:
Itse oon huomannut paljon juttuja. Polarisoituminen päällimmäisenä ja todellisuuden ja fantasian sekoittumisen...🤔Ihmiset joille tää maailma on ollut lapsuudesta asti oleellinen osa elämää tai aikuisuutta, saattaa kosahtaakkin. En usko että meidän ikäluokassa hätää on, kun on eletty elämää ilman tätäkin "todellisuutta".
Ja osataan elää tämän ohessakin.Tökstöksnöö kirjoitti:
Ihmiset joille tää maailma on ollut lapsuudesta asti oleellinen osa elämää tai aikuisuutta, saattaa kosahtaakkin. En usko että meidän ikäluokassa hätää on, kun on eletty elämää ilman tätäkin "todellisuutta".
Ja osataan elää tämän ohessakin.Ja itse taas olen ollut niin helvetisti nuoruudessani neljäänkymppiin asti ylikin, sosiaalisissa töissä ja opiikellut vuosia ihmisten parissa ammattejakin 3 ammattia, että oma kiintiöni on täynnä sitä touhua. Olis eri juttu jos olis tää netti ja yksinäinen työ ollu vuosikaudet.
Tökstöksnöö kirjoitti:
Ja itse taas olen ollut niin helvetisti nuoruudessani neljäänkymppiin asti ylikin, sosiaalisissa töissä ja opiikellut vuosia ihmisten parissa ammattejakin 3 ammattia, että oma kiintiöni on täynnä sitä touhua. Olis eri juttu jos olis tää netti ja yksinäinen työ ollu vuosikaudet.
Mut ainoo rauhausa paikka oli paskahuusi vuosikaudet, niin kyllä sen tietää mitä IRL on se elämä.
Mulle taas oikean elämäni näyttäminen ei oo mikään ongelma, en vaan kaipaa ketään kotiini pyörimään. Tykkään oman perheen kesken olla.
Eikä taas kiinnosta mitkään sosiaaliset tapahtumatkaan. Mä olen niin omaehtoinen kun uuvun äkkiä energiasyöppöihin. Tää on mun tapa pitää se oma rauhani.- Anonyymi00003
Niin tälläinen on nyt mahdollista. 🙂
Se rauha takaa, että jaksan elää. Kun säännöstelen ja annostelen. Pacibg käytäntö, sama kun uupumusoireyhtymässä jota siis fibromyalgiakin on.
Periaatteet ja käytäntö
Akkumalli: Keho nähdään asiana, jonka akku ei lataudu täyteen; energiaa on käytettävä säästeliäästi.
Oirekuuntelu: Aktiivisuutta tauotetaan oireiden mukaan ennen kuin voimat loppuvat täysin.
Ennakointi: Levätään ennen tiedossa olevia rasituksia, kuten kauppareissua tai sosiaalista kanssakäymistä.
Puskurit: Päivään jätetään aina energipuskuri yllättävien tarpeiden varalle, eikä kaikkea käytetä kerrallaAnonyymi00003 kirjoitti:
Niin tälläinen on nyt mahdollista. 🙂
Tää on helpoin vaihtoehto olla sosiaalisessa vuorovaikutuksessa. Toki olen myös IRL, mutta todellakin omien voimieni mukaan, en kaverien ehdoilla.
- Anonyymi00005
Tökstöksnöö kirjoitti:
Se rauha takaa, että jaksan elää. Kun säännöstelen ja annostelen. Pacibg käytäntö, sama kun uupumusoireyhtymässä jota siis fibromyalgiakin on.
Periaatteet ja käytäntö
Akkumalli: Keho nähdään asiana, jonka akku ei lataudu täyteen; energiaa on käytettävä säästeliäästi.
Oirekuuntelu: Aktiivisuutta tauotetaan oireiden mukaan ennen kuin voimat loppuvat täysin.
Ennakointi: Levätään ennen tiedossa olevia rasituksia, kuten kauppareissua tai sosiaalista kanssakäymistä.
Puskurit: Päivään jätetään aina energipuskuri yllättävien tarpeiden varalle, eikä kaikkea käytetä kerrallaNiin... ei tätä tartte selittää.
Mutta itsekin tiedän, ettei tämä tee pitemmän päälle hyvää.
Muistan kun mulla oli 2011 vm sitikka c4 ja vedin sillä aika naula päässä... kun hommasin sit 2004 mallin Navaran, missä ei ollut mitään hienouksia, niin kyllä alkuun oli järkytys...mutta minun piti itse ajaa...ei ollut edes abseja... - Anonyymi00008
Tökstöksnöö kirjoitti:
Tää on helpoin vaihtoehto olla sosiaalisessa vuorovaikutuksessa. Toki olen myös IRL, mutta todellakin omien voimieni mukaan, en kaverien ehdoilla.
Niinhän se on... mutta eihän tämä ole oikeaa sosiaalista elämää... mieti jos nspuutaisit aina vaan lapsille hyvää yötä kännykkään. Eise ole sama kuin se oikea pusu ja peittäminen silitellen.
Anonyymi00008 kirjoitti:
Niinhän se on... mutta eihän tämä ole oikeaa sosiaalista elämää... mieti jos nspuutaisit aina vaan lapsille hyvää yötä kännykkään. Eise ole sama kuin se oikea pusu ja peittäminen silitellen.
No ei, mutta siksipä käytänkin IRL aikani perheeseeni, enkä kavereihin. Tämä taas S24 korvaa telkkarin ja muut kaupunkijuoksut ja kinkerit ihmisten parissa.
En mä pystys elää kuten moni muu elää. Mä tarvin mun oman aikani, hetkeni ja tilani ja päätäntävaltani milloin mitäkin jaksan lähteä tekemään. Kukaan muu ei sitä pysty sanomaan elämättä minussa, nahoissani.Tökstöksnöö kirjoitti:
No ei, mutta siksipä käytänkin IRL aikani perheeseeni, enkä kavereihin. Tämä taas S24 korvaa telkkarin ja muut kaupunkijuoksut ja kinkerit ihmisten parissa.
En mä pystys elää kuten moni muu elää. Mä tarvin mun oman aikani, hetkeni ja tilani ja päätäntävaltani milloin mitäkin jaksan lähteä tekemään. Kukaan muu ei sitä pysty sanomaan elämättä minussa, nahoissani.Sillä aikaa, kun joku muu juoksee ne kaikki kaverit läpi, harrastukset, tapahtumat yms. juoksunsa mä saatan istua hiljaa täällä S24 jutellen ja keräillä voimia seuraaviin hommiini. Sitä ei moni ymmärrä mitä on kipu-uupumusoireyhtymän kanssa eläminen 24/7. Ja huutelee hanki elämä tyhmyyttään.
- Anonyymi00011
Tökstöksnöö kirjoitti:
Sillä aikaa, kun joku muu juoksee ne kaikki kaverit läpi, harrastukset, tapahtumat yms. juoksunsa mä saatan istua hiljaa täällä S24 jutellen ja keräillä voimia seuraaviin hommiini. Sitä ei moni ymmärrä mitä on kipu-uupumusoireyhtymän kanssa eläminen 24/7. Ja huutelee hanki elämä tyhmyyttään.
Irl vois halata. Tai olla vaan vierellä. Täällä voi laittaa teennäisehkön jaxuhalin miettimättä sen erikoisemmin.
Anonyymi00011 kirjoitti:
Irl vois halata. Tai olla vaan vierellä. Täällä voi laittaa teennäisehkön jaxuhalin miettimättä sen erikoisemmin.
Totta. Mutta ajatus on tärkein. Ajatuksiahan nää kaikki on kirjoituksina, vaikka kasvokkain ne puhuttaisi ääneen. Niin suu on kiinni nytkin. 😊
- Anonyymi00015
Tökstöksnöö kirjoitti:
Totta. Mutta ajatus on tärkein. Ajatuksiahan nää kaikki on kirjoituksina, vaikka kasvokkain ne puhuttaisi ääneen. Niin suu on kiinni nytkin. 😊
Niin... jokainen tekee miten parhaaks näkee. 🙂
Mutta itse en ihmettele ehkä niin enää miks täällä on niin paljon pa.kaa fiilistä. 🙄
- Anonyymi00006
Pikkukaupungin yökerho ei ole "muu maailma", vaan hirvittävän pieni osa pikkukaupungin maailmaa.
- Sheena- Anonyymi00009
Mulle riitti aiheuttamaan mietittävän asian.
Ja kyllä se minut vei pois omasta kuplastani...
- Anonyymi00012
Oon nähnyt jo tarpeekseni oikean elämän ja someen tuodun hattaran eron.
Surulliseksi tulee kun joitain ihmisiä seuraa somessa ja kun tietää totuuden sen hattaran takaa...🙄
Onhan aina jotain pidetty salassa. Mutta vasta nyt selkeästi huijataan itseäänkin julkisesti. Miten käy ihmiselle kun hattara sulaa? 🙄 - Anonyymi00013
Siihen on tosi hyvä syy miksi jotkut on pysyvästi sinkkuja. En tunne yhtäkään sinkkunaista joka olisi mistään kotoisin. Kaikki hyvät naiset siirtyvät liitosta toiseen suoraan, ilman mitään "sinkkuiluja".
- Anonyymi00014
No sama se tuppaa meissä kaksilahkeisissakin olemaan. Itse voin nostaa käden pystyyn... jos ois korvien välissä kaikki kunnossa, en ois sinkku luultavasti.
- Anonyymi00016
Miehille sinkkuna oleminen tekee tunnetusti huonoa mutta voi se vaikuttaa niin naisiinkin. En ole mikään tyttöporukka naikkonen niin sinkkuus meinaa itselle yksinäisyyttä. Varmasti vaikuttaa yhtä huonosti kuin yksinäisiin miehiinkin. Mulla ei tule mitään perinteisiä peli tai viina addiktioita mutta muuta sen tyyppistä käyttäytymistä.
- Anonyymi00017
Anonyymi00016 kirjoitti:
Miehille sinkkuna oleminen tekee tunnetusti huonoa mutta voi se vaikuttaa niin naisiinkin. En ole mikään tyttöporukka naikkonen niin sinkkuus meinaa itselle yksinäisyyttä. Varmasti vaikuttaa yhtä huonosti kuin yksinäisiin miehiinkin. Mulla ei tule mitään perinteisiä peli tai viina addiktioita mutta muuta sen tyyppistä käyttäytymistä.
No huvittaa välillä tyypit, jotka tulee tänne hehkuttamaan sinkkuuttaan ja kuitenkin pitää tulla esiin. 😆
Mulla on aito oikea sinkkujen sinkku eno ja hänen ei tarvitse todistella sitä mihinkään. On ihan tyytyväinen mökissään yksin. 🙂 Sanoisin pikemminkin, että se on surullista, jos ihminen ei osaa olla yksin ja käsittelemään eroon johtaneita syitä.
Miten silloin voi kehittyä paremmaksi uutta kumppania varten? Raahaamalla omat virheet uuteen suhteeseen ja toivomalla parasta?- Anonyymi00019
Mu5tasydän kirjoitti:
Sanoisin pikemminkin, että se on surullista, jos ihminen ei osaa olla yksin ja käsittelemään eroon johtaneita syitä.
Miten silloin voi kehittyä paremmaksi uutta kumppania varten? Raahaamalla omat virheet uuteen suhteeseen ja toivomalla parasta?Miten ne voi yksin käsitellä?
Kyllä ne vaan pitää käsitellä siinä uudessa suhteessa oikeastaan. Yksin ne näkee vsin itsensä kannalta. Anonyymi00019 kirjoitti:
Miten ne voi yksin käsitellä?
Kyllä ne vaan pitää käsitellä siinä uudessa suhteessa oikeastaan. Yksin ne näkee vsin itsensä kannalta.No se on sinun mielipide. Itse kävin terapiassa. Eksä ei käynyt - ja sen kyllä huomaa.
- Anonyymi00020
Mu5tasydän kirjoitti:
No se on sinun mielipide. Itse kävin terapiassa. Eksä ei käynyt - ja sen kyllä huomaa.
Olet sellainen oikein tyypillinen nainen mistä pitää pysytellä hyvin kaukana. Jokainen täysijärkinen pysyy etäällä.
- Anonyymi00021
Mu5tasydän kirjoitti:
No se on sinun mielipide. Itse kävin terapiassa. Eksä ei käynyt - ja sen kyllä huomaa.
Terapia on hyvä, mutta uusi suhde tuo akna samat asiat eritavoin esiin ja ne pitää käydä läpi tai ne vaivaa suhdetta. Be in there...
Ei sitä voi varmistua etukäteen.... siihen en usko tällä kokemuksella. Anonyymi00021 kirjoitti:
Terapia on hyvä, mutta uusi suhde tuo akna samat asiat eritavoin esiin ja ne pitää käydä läpi tai ne vaivaa suhdetta. Be in there...
Ei sitä voi varmistua etukäteen.... siihen en usko tällä kokemuksella.Jos joskus vielä löydän parisuhteen, niin en halua, että se on jatkuvaa pullan vaivaamista. Kyllä siinä olisi hyvä olla helpompiakin kausia. Ei kuitenkaan liian helppoa, koska menee liian tylsäksi.
- Anonyymi00022
Mu5tasydän kirjoitti:
Jos joskus vielä löydän parisuhteen, niin en halua, että se on jatkuvaa pullan vaivaamista. Kyllä siinä olisi hyvä olla helpompiakin kausia. Ei kuitenkaan liian helppoa, koska menee liian tylsäksi.
Aina voi toivoa....
- Anonyymi00023
Anonyymi00022 kirjoitti:
Aina voi toivoa....
Luulisi että se toivo kuitenkin jossain vaiheessa loppuisi, mutta ilmeisesti ei.
- Anonyymi00024
Anonyymi00023 kirjoitti:
Luulisi että se toivo kuitenkin jossain vaiheessa loppuisi, mutta ilmeisesti ei.
Ihmisellä tuntuu riittävän toivekkuutta. 😄
Harvoin suhteeseen päätyvä oikeasti mitään päättelee... kyllä hän toivoo jotain saavansa siitä. 😀
- Anonyymi00018
Tutkin töikseni muuta maailmaa ulkomailla, Suomessa ei ole missään niin raadollista, ulkomaat voittaa raadollisuuskisan ihan täysin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 981211
Salaisuudet paljastuu
Viimeiset hetket meneillään ottaa yhteyttä. Kertoa totuus ja selvittää asioita. Viimeiset hetket meneillään jos joku87834Poliisi pamputti Variskankaalla
Mistä lie alkanut ja miksi poliisit kutsuttu, mutta mielestäni hyvin toimittu. Jos haluaa rähistä eikä rauhoitu puheella31764- 66683
Karita Tykkä mennyt kihloihin.
Onnittelu kuuluu hänelle ja tulevalle aviopuolisolleen.93616- 31593
- 18548
S-ryhmän ihmisoikeuslinja ei kestä omaa hankintaketjuaan
S-ryhmän Israel-boikotin suurin uskottavuusongelma löytyy yllättävän läheltä, SOK:n omien tuotemerkkien hankintaketjuist15541Haavoittuvuutesi on aseista riisuvaa
Harmi, etten voi osoittaa sinulle tunteita. Hyvää yötä miehelle. Naiselta43513- 10466