Totuuden etsintä

Anonyymi-ap

Erikoisen erilaisia käsityksiä, toisen mielestä totuus on tuolla ulkona jossain, ja toisen mielestä totuus on tässä ja nyt.

Totuuden etsijöitä on kahdenlaisia. Olisiko kyseessä miehen ja naisen ajattelun erot vai mikä?

Miehen mielestä totuutta täytyy lähteä etsimään tuolta jostain, kaukaa, järjestää etsintäretki totuuden jäljille kaukaisiin maihin, tai jopa maan ulkopuolelle, vieraiden tähtien luokse.

Naisen mielestä totuus on juuri tässä kohdassa missä nainen itse nyt on, nainen katsoo sisimpäänsä ja etsii totuutta sieltä omasta itsestään, omista tunteistaan.

Kumpi on oikeassa?

16

108

Vastaukset 16

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Totuus ei ole se, minkä haluamme olevan totta, eikä välttämättä se, mihin uskomme. Totuus on se, mikä kestää todellisuuden kohtaamisen.

Mitä todellisuuden kohtaaminen sitten on, ei harmainta aavistusta.

⭐️

• Anonyymi00002

Totuus on se, että nainen etsiessään totuutta omasta itsestä ja omista tunteista, onnistuu ainaa selittämään totuuden valheeksi ja valheen totuudeksi. Nainen ei kestä totuutta. Naisen tunteet ei kestä totuutta.

• Anonyymi00003

Onpas taas kirjoitusta. Et vaan tajua naisia.

• Anonyymi00004
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Onpas taas kirjoitusta. Et vaan tajua naisia.

Minä nimenomaan ymmärrän naisia. Jopa paremmin kuin he ymmärtävät itseään.

• Anonyymi00005

Kysymyksen asettelu on kujalla.

Taas mies nais asetelma.

Totuus? Kenelle? Sulle, mulle, Penalle ausseissa,
      Daavidille Gazan kaistalla? Georgelle Intiassa?

Eri maissa totuus on ihan erilainen
      Julkinen? Yksityinen?

Missä asiassa?

En usko voivani auttaa.

• Anonyymi00007

No, jos vaikka aloittaisit omasta itsestäsi, olisi varmaan helpointa niin?

• Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

No, jos vaikka aloittaisit omasta itsestäsi, olisi varmaan helpointa niin?

Jos haluat tietää mikä on totta sinulle,
        sinun on tehtävä tutkimusta …
        itsesi kanssa.

Mikä on sinulle tärkeää?

Miten tätä hahmotetaan…?

Paras tapa rikkoa usko, on tutkia erilaisia uskontoja.
        Ota asenteeksi nähdä, kuulla, lukea… aha, se näyttää tuollaiselta.
        Älä ota suurta tunnetta,negaa tai positiivista, vaan totea.

Olemme eri vaiheessa, et tee minun näkemyksellä
        kaikesta päätellen juuri mitään.

Mukavaa matkaa.

• Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

itsesi kanssa.

Mikä on sinulle tärkeää?

Miten tätä hahmotetaan…?

Mukavaa matkaa.

Minulla on sinulle ja miksei muillekin yksi vinkki, jos kiinnostaa.

Sen sijaan, että etsisitte kaikkialta eroavaisuuksia, yrittäkää löytää jotain mikä yhteistä. Silloin kun alatte näkemään yhdistäviä tekijöitä, alkaa totuuskin näyttäytymään teille.

• Anonyymi00010
        Anonyymi00008 kirjoitti:

itsesi kanssa.

Mikä on sinulle tärkeää?

Miten tätä hahmotetaan…?

Mukavaa matkaa.

Aha, selvä, siis olet tutkinut erilaisia uskontoja. Minkälaisia? Ja tutkitko sen uskonnon teesejä vai niitä uskovaisia jotka uskontoa kannattavat? Usein ne on kovin eri asioita, mitä joku uskonto määrää ja miten uskovaiset itse toimivat.

Jokatapauksessa, lukuisia uskontoja tutkittuasi, mihin lopputulokseen päädyit?

• Anonyymi00006

Kysymyksesi on kokonaisuudessaan väärä. Menet ihan metsään noin.

• Voi, voi. Totuus.

Monella on hyvinkin epärealistinen kuva totuudesta. Todellisuudentaju kateissa ja silti puhuu totuudesta.

Ei ole olemassa totuutta, se on harhaluulo. On vain yksilöllisiä näkemyksiä totuudesta.

Olihan maapallokin totuudenmukaisesti litteä vielä muutama sata vuotta sitten. Ja silloiseen aikaan tuo näkemys oli totuudenmukainen.

• Anonyymi00011

Useat kymmenet tuhannet ihmiset uskovat siihen litteään maahan vieläkin.

• Anonyymi00011 kirjoitti:

Useat kymmenet tuhannet ihmiset uskovat siihen litteään maahan vieläkin.

Ja se on heille totuus. Siinäpä se.

Uskon asioilla ja totuudella ei ole mitään yhteyttä. Noin niinkuin mielestäni.

Kyllähän saa uskoa mihin tahtoo, mutta ei sillä ole todellisuuspohjaa, sitähän sana usko tarkoittaa.

Se, että julistaa uskomustaan totuutena kertonee vain kyseisen henkilökohtaisen näkemyksen siitä asiasta. Mikään absoluuttinen totuushan se ei ole, paitsi sille itselleen.

Sama pätee uskontoihin..

• Anonyymi00012

No, jos nyt ei lähdettäisi niille sivupoluille, vaan keskityttäisiin aloituksen aiheeseen, niin kumpi noista menettelytavoista olisi mielestäsi se oikea?

• Mjaa, mulla on käytössä sellainen perinteinen ajattelumalli minkä mukaan totuus on vain korkeintaan kateissa, silti kuitenkin löydettävissä...

Aina tosin sitä ei etsitä vaan tuodaan esiin malli johon totuutta sitten sovitellaan, frenologia on hyvä esimerkki tästä.
      Viimeksimainitun hyvä puoli on siinä että löydetty totuus on aina etsijän mielen mukainen 😁

• Anonyymi00013

Totuus on se, miten asia on.
      (Tämä on tärkeää, koska jotain tarkasteltaessa usein hypätään jo siihen, miten pitäisi olla.)
      Vilma

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Törkeä petosepäily Suomussalmella

Uutisoi maikkari. Uhrin nimiin on nostettu pankkilainaa, hänet on saatu sijoittamaan hevosiin ja ostamaan autoja. Ei ta
      Suomussalmi
      53
      2600
    2. Vieläkö se tarjous

On voimassa?
      Ikävä
      95
      1136
    3. Kysymys miehille ...

Kertokaapas miehet, että miksi monille miehille on niin hirveän tärkeää määritellä mitä mies saa tehdä ja mitä ei ja mil
      Sinkut
      303
      1038
    4. Poliisi etälamautti, sitten pahoinpiteli

Vaikeasti kehitysvammaisen niin vakavasti että kuoli pian sairaalassa. Ei osannut kehitysvammainen heti noudattaa polii
      Maailman menoa
      334
      991
    5. Itsensäpaljastelija

Mikä juttu tämä nyt on. Ulkomaalainen ahdistelee naisia simpsiöllä Ei pysty lukea Lapuansanomista juttua loppuun asti. O
      Lapua
      56
      938
    6. Ttp:llä kuontalot ojennukseen

Ttp n yrittäjä ilmoitti facessa, että ttp: n tiloihin tulee lokakuun eka vkl parturi. Se tulee parturoimaan vähävaraiste
      Haapavesi
      77
      863
    7. Hyvää yötä.....M

Miten me edettäs...............
      Ikävä
      69
      734
    8. Mikä sua vaivaa

@?
      Ikävä
      90
      705
    9. Mies, olen pahoillani kun olen kuvitellut

Että pitäisit minusta. En sitä mistään tähdistä kuitenkaan lukenut, mulle vaan tuli jostain semmoinen tunne, kun itse ty
      Ikävä
      63
      698
    10. Oot kaunis ja fiksu

Ja pidän susta kovasti. Tiiäppä se.
      Ikävä
      33
      653
    Aihe