SUURIN SYY MIKSI MEILLÄ EI ENÄÄ MIKÄÄN TOIMI JA POLIISILLA ON LIIKAA TÖITÄ
SYY ON EDELLEEN SAMA JA TÄMÄ ASIA VAIN PAHENEE
SYY : ERITTÄIN HUONOT LÄÄKÄRIT
Olen ollut yksin hoitajana hoitokodissa jossa oli 16 asukasta. Eräs isokokoinen tyttö sai raivarin ja puri minua pohkeesta. Ei silloinkaan saanut poliisia soittaa piti vain ymmärtää tai jättää rauhaan riehumaan toisten sekaan
KEHITYSVAMMAISET ON JOSKUS TODELLA VAIKEITA HOITAA
7
<50
Vastaukset 7
- Anonyymi00001
Julkiset palvelut ovat alimitoitettuja.
- Anonyymi00002
Niin, kyllä hoitajien pitäisi olle niin päteviä ettei jokaisen konfliktitapauksen takia pitäisi soittaa poliisille. Työpaikan pitäisi panostaa koulutukseen niin että osattaisiin toimia jos asukas käyttäytyy epäsopivasti tai aggressiivisesti.
Jos olen oikein ymmärtänyt, niin kehitysvammaisten hoitajina toimii paljon kouluttamatonta henkilöstöä, joka on väärin myös näitä asukkaita kohtaan.- Anonyymi00003
Karaten musta vyökö olisi sopiva koulutus purijaa vastaan?
- Anonyymi00004
Julkinen hoito kehareille takkuaa.
Hoitomitoitus pitäisi olla yksi.e - Anonyymi00005
Sanonpa vaan tälle Anonyymi00002 2026-08-20 21:49:02 kukkahattutädille, että sietäisi mennä vapaaehtoistöihin vaikka vaan muutamaksi päiväksi kehitysvammaisten hoivalaitokseen, niin saattaisi kukkahattu repsottaa sen jälkeen. Se on ihan oma maailmansa ja siellä on pakko tehdä toimia, jotta hoidettavat eivät vahingoittaisi itseään tai hoitohenkilökuntaa tai muita asukkaita. Jos poliisi on jouduttu kutsumaan paikalle kaksi kertaa peräkkäin, niin silloin on tosi kyseessä. Ja jos poliisin toimi edesauttoi hoidettavan kuolemaa, niin hoidettava on ilmeisestikin monisairas ja tuli tällainen valitettava tapahtuma. Poliisia on turha syyttää, sillä heillä ei voi olla kattavaa terveydenhoidon koulutusta. Tai sitten on vaikeimmin hoidettaville perustettava oma laitoksensa, mutta siihen ei nyt ole varaa, kuten ei mihinkään muuhunkaan erityishoitoon.
- Anonyymi00006
Voisi olla aiheellista tarjota halukkaille hoitajille itsepuolustuskursseja. Lastensuojelun vastaanottopuolella on joskus tarjolla. Lastensuojeluun tulee monesti päihteistä niin sekavassa tilassa olevia alaikäisiä, että he ovat vaarallisia. Tosin lastensuojelun henkilökunnalla ei ole kiinnipito-oikeutta. Se on kyllä ristiriitaista.
- Anonyymi00007
Eli laki kieltää toisen vaarassa olevan suojelun. Siksi suomalaiset ovat valinneet toimintatavaksi "ei kuulu mulle" -asenteen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa751689- 241186
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as321083Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu134916Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189826- 64694
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo192619On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79608- 49571
- 71567
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32518- 55517
- 57502
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457- 34434
Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28432- 33423
- 40417
- 16409
- 82398