Yle: Poliisi aloitti esitutkinnan Tampereella poliisiauton oven avanneesta miehestä
Rikosilmoituksen teki asiaan liittymätön ihminen.
Mikä ihmeen poliisi auto eihän siinä ollut poliisi auton tunnuksia yms.. aivan tavalliisen näköinen paketti auto eihän oven avaaja voinut tietää että se oli poliisi auto ..
JA HALOO NYTHÄN EI USKALLA AVATA EDES TAXIN OVEA JOS NÄIN MENNÄÄN
PITTÄÄKÖ OOTTAA ETTÄ TAXI KUSKI AUKASEIE ASIKKAALLE OVAN MUUTEN SYYLLISTYY AUTON VARASTAMISEE .. ON HULLUA ALOITTAA JONKUN MIELISAIRAAN VAATIMUKSESTA TUTKINT A YHTEISKUNNAN VERORAHOJEN HUKKAAMISTA OLETTE PÖSILÖITÄ
Kysyimme ohikulkijoilta luottamuksesta poliisiin. Julkaistu 19.8.2026.
Poliisi on aloittanut esitutkinnan miehestä, joka avasi poliisiauton oven Tampereella, Yle kertoo.
Asiaa tutkitaan moottorikulkuneuvon käyttövarkauden yrityksenä. Nimike viittaa tilanteeseen, jossa henkilö yrittää ottaa luvattomasti käyttöönsä toisen moottorikäyttöisen kulkuneuvon.
Rikosilmoituksen teki asiaan liittymätön ihminen, Sisä-Suomen poliisilaitoksen rikoskomisario ja tapauksen tutkinnanjohtaja Joni Länsipuro kertoo Ylelle. Länsipuron mukaan poliisi ei itse olisi tehnyt rikosilmoitusta autoon menneen henkilön osalta.
ONKO POLIISIT PÖSILÖITÄ
VERONMAKSAJIEN RAHAN TUHLAAMISTA AIVAN TYPERÄÄN ASIAAN
8
<50
Vastaukset 8
- Anonyymi00001
NO ON
- Anonyymi00002
TÄYSININ TUNNUKSETON AUTO SE OLI EI SITÄ VOI TIETÄÄ POLIISI AUTOKSI JOS EI OLE MISSÄÄ POLIISI TUNNUKSIA
ESIM..PITÄÄHÄN POLIISI HENKILOLLÄKIN OLLA POLIIS TUNNUS ESILLA VAIKKA OLISIKIN SIVIILI POLIISI ..MIKSEI SITTEN SIVIILI POLIISI AUTOSSA OLE SEHÄN ON RIKOS.. HARHAUTETAAN ..
JA JOS KYSEESSÄ OLISI SAIRAUSKOHTAUS YMS.. SYYLLISTYISIKÖ KAVERI SILLOIN HEITTEILLE JÄTTÖÖN JOS EI TARKASTAISI MIKÄ ON TILANNE AUTOSSA HALOO ..SYYTTÄJÄT DILLE EIKÖ AIVOT TOIMI..
JOKU PELLE LUUSERI VAATII ILMAN AIVOJA TUKINTAA MISTÄ EI EDES ITSE YMMÄRRÄ MITÄÄN .. OLIKO SE PÄISSÄÄ VAI HUUMEISSA PUHALLITTIKO POLIISI VAATIJAA YMS..
Mies avasi siviilipoliisiauton oven Tampereella elokuussa ja kuvasi tilanteesta samalla videota. Auton sisällä ollut poliisi osoitti miestä aseella.
Valtakunnansyyttäjä tutkii poliisin toimintaa rikosnimikkeillä virkavelvollisuuden rikkominen ja laiton uhkaus.
Aseella osoittanut poliisi on siirretty toisiin tehtäviin Sisä-Suomen poliisilaitoksella.
Syyttäjän mukaan tilanne tapahtui todennäköisesti 12. elokuuta. - Anonyymi00003
CXXC
- Anonyymi00004
kyseessä ei voi olla varkaus koska autoon ei murtauduttu ovi oli auki .
eihän edes vakuutus korvaisi tuollaisessa tilanteessa.
poliisit ette te ole lain säätäjiä te olette vain työntekijöitä jotka toimivat lain asettamissa puitteissa , ylilyönneistä tulee virkarikos. - Anonyymi00005
Kyllähän se siinä videolla paljastuu että tiesi sen olevan poliisiauto. Syytteet ja sakot ja korvausvaatimus niskaan.
- Anonyymi00006
mistä muka olekkos joko saatana noita idiootti.
todista väitteesi susta tehdää rikosilmoitus. - Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
mistä muka olekkos joko saatana noita idiootti.
todista väitteesi susta tehdää rikosilmoitus.😂🤣😅😂🤣😅
- Anonyymi00008
Pitikö yleensä mennä kuikkimaan tuntemattomaan autoon? Vai olettiko jonkun saaneen autossa kohtauksen ja halusi laupiaana samarialaisena auttaa?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa741650- 201134
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as321063Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu133871Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189806- 64684
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo191607On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79598- 48528
- 69510
- 55507
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32498- 57485
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28422- 40417
- 33413
- 16399
- 82398
- 37396