Lihavuus ja sen hoito

Anonyymi-ap

Eilen A-studiossa ruodittiin lihavuuden hoitoa. Vatkattiin sitä, että onko se julkisen puolen velvollisuus tarjota lihavuuden hoitoon tarkoitettuja lääkkeitä. Lääkärit ovat sitä mieltä, että lihavuus tulee niin kalliiksi, että pitää hoitaa. Nykyisin ne tehokkaimmat laihdutuslääkkeet ovat hintavia, ei ole varaa määrätä niitä.

Eniten minä ihmettelen tässä lihavuusasiassa sitä, että kaupat tyrkyttää höttöä, sokeria ja rasvaa asiakkailleen. Minulle tulee sähköpostiin monenkin kaupan mainoksia/tarjoushintaisia tuotteita. Nytkin oli suklaalevyjä, monta kympillä, sixpäkki limsaa, jäätelöitä noin esimerkiksi. Kuka noita nyt oikeasti tarvitsee? Miksi niitä tyrkytetään tarjoushintaan? Ihminen itse kyllä päättää mitä ostoskoriinsa kerää, mutta aivan järjetöntä.

Terveellistä kotiruokaa laitetaan aina vain yhä vähemmän, pitsat ja hampurilaiset sun muut "snäksit" liian monella ruokana, niillä korvataan oikeita aterioita.. Paistopisteet lähes joka kaupassa, sieltä pullaa ja muuta nopeaa syötävää, ei ihme, että kansa lihoo.

Jokainen elää tavallaan, mutta valistusta pitää olla enemmän ja kauppojenkin lopettaa noiden turhien elintarvikkeiden tyrkyttäminen. Kuitenkin ihminen lihoo vain jos syö enemmän mitä kuluttaa.

6

<50

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Samaa asiaa olen ihmetellyt, kun kaikilla on äppitarjoukset just aivan mättöä. Eikö ne mene enää muuten kaupaksi, ni syötetään tuon kautta niitä ihmisille, ku halvalla saa.

• Anonyymi00002

Kansantauti tuo ylipaino, elämä liian helppoa. Ennen tehtiin fyysistä työtä ja pitkiä työpäiviä, nyt istumatyöt lisääntyneet koko ajan. Jos ei liiku niin se energian tarvehan ei ole kovin suuri.

• Anonyymi00003

Suklaata 5 levyä 10 €:lla. Miksi ihmeessä? Vihanneksia, juureksia, marjoja, hedelmiä ja muuta terveellistä pitää olla tarjoushinnalla joka päivä.

Panda vei tuotantonsa Viroon, siellä nyt tehdään suklaata matalapalkka työllä, 1000€ kuukausipalkka. Sitä suurempi syy jättää suklaat kauppaan. Panda panostaa kotimaan tuotannossa lakritsiin ja rakeisiin, mutta kun Pandaa aletaan boikotoimaan niin nekin jää kaupan hyllylle.

Ihminen elää vaikka 100 vuotta eikä koko pitkän ikänsä aikana oikeasti tarvitse suklaata, karkkeja tai limsoja, alkoholijuomista puhumattakaan. Itse olen elänyt monta vuotta ostamatta mitään edellä mainituista ja kun oppii olemaan ilman niin ei edes kaipaa ja rahaakaan ei mene turhiin ostoksiin. Laske huviksesi mitä terveellistä saat silläkin 10 €:lla mitä et tuhlaa noihin.

• Anonyymi00004

ap, eiköhän se lihavuus ole jokaisen oma päätös, mitä helvetti mätät sitä ruokaa suuhus niin paljon.

pittää olla meleko tyhymä jos on vielä köyhä tilaa wolt,,ruokaa ja menettää luottotiedot kuka käski olla läski.

• Anonyymi00006

Itse todellakin päättää mitä ostaa ja syö, totta.

Meleko tyhmä täytyy olla jos ei osaa edes kirjoittaa ja vielä rumasti kommentoi. Oletko nyt tyytyväinen kommenttiisi? Kuitenkin perusopetukseen kuuluu kirjoitustaito ja luetun ymmärtäminen.

• Anonyymi00005

ei niitä tarjouksia ole pakko ostaa saatnan läskit ..pösilöt omasta päästänne se on kaikki kiinni ..kattokaa mitä syötte turhaan syytätte muita

ITE OLETTE SYYLLISIÄ ITE OLETTE LÄSKINNE HANKKINEET ITE LAPATTE SITÄ RUOKAA SUUHUNNE EI SITÄ KUKAAN MUU SINNE LAPA

TAJUATTEKO LÄSKIT OMA VIKANNE.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi ärsyttää

Juuri nyt, tällä hetkellä?
      Ikävä
      98
      1211
    2. Salaisuudet paljastuu

Viimeiset hetket meneillään ottaa yhteyttä. Kertoa totuus ja selvittää asioita. Viimeiset hetket meneillään jos joku
      Ikävä
      87
      834
    3. Poliisi pamputti Variskankaalla

Mistä lie alkanut ja miksi poliisit kutsuttu, mutta mielestäni hyvin toimittu. Jos haluaa rähistä eikä rauhoitu puheella
      Kajaani
      31
      764
    4. vapaa

sana :) 🚮
      Ikävä
      66
      683
    5. Karita Tykkä mennyt kihloihin.

Onnittelu kuuluu hänelle ja tulevalle aviopuolisolleen.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      616
    6. 31
      593
    7. Nainen tosi ikävä sua

Näkispä edes ohimennen
      Ikävä
      18
      548
    8. S-ryhmän ihmisoikeuslinja ei kestä omaa hankintaketjuaan

S-ryhmän Israel-boikotin suurin uskottavuusongelma löytyy yllättävän läheltä, SOK:n omien tuotemerkkien hankintaketjuist
      Maailman menoa
      15
      541
    9. Haavoittuvuutesi on aseista riisuvaa

Harmi, etten voi osoittaa sinulle tunteita. Hyvää yötä miehelle. Naiselta
      Ikävä
      43
      513
    10. Rakennus myynnissä

Joko se loppuu mehtä hallitus sumilta?
      Suomussalmi
      10