Meni vähän maku Litukasta.

Nimittäin Emilian (kahvi) hinta oli noussut 1,28 eurosta n. 3,49 euroon.

Olin hetken sanaton. Eikö puolikas lisähintaa olisi riittänyt?

Sitten kuitenkin ajattelin, että edullinen on joka tapauksessa verrattuna kilpaiijoihin.

Minkä hinta sinut on "pysäyttänyt" viime aikoina?

59

229

Vastaukset 59

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Mä ostan vaan alennuksesta kahvia. Käytän sitä niin vähän että sitä kuluu hitaasti. Juon lisäks vain aamuisin. Ehkä ärtyvän suolen oireyhtymää taustalla. Tänään myrkytyin hyvin lievästä nuuskasta. Oksentelin ihan sen vuoksi. Silmäluomet tuntuivat raskailta myrkytyksen edetessä ja väsytti. Oon aiemminkin epäillyt että burgereilla nikotiinin sietokyky saattaa olla alentunut. Se on mun mielestä miedointa mahdollista eli 0,8 %. Ehkä kerran viikossa menee keskimäärin yks pussi. Tolet siis siinäkin mielessä alhaiset. -💊-.

• No oho, onpa tosiaan ollut oireet. 😬
        Mulla menee aika paljon kahvia, paketti per viikko, niin sen saa edukkaasti tai kalliisti liitettyä omaan kauppalaskuun. Niksapusseista käytän kymppiä. 🙈

• Anonyymi00006
        Mu5tasydän kirjoitti:

No oho, onpa tosiaan ollut oireet. 😬
        Mulla menee aika paljon kahvia, paketti per viikko, niin sen saa edukkaasti tai kalliisti liitettyä omaan kauppalaskuun. Niksapusseista käytän kymppiä. 🙈

Ja kaivelet hampaaski makkaratikulla. Kuulemma.

• Anonyymi00006 kirjoitti:

Mulla on kiitos vain ihan kaunis hammasrivistö. Yksi niitä harvoja asioita, joihin olen ulkonäössäni tyytyväinen.

• Anonyymi00014
        UUSI
        Mu5tasydän kirjoitti:

Mulla on kiitos vain ihan kaunis hammasrivistö. Yksi niitä harvoja asioita, joihin olen ulkonäössäni tyytyväinen.

Ihan sama ku kaivelet kuitenki.

• Anonyymi00019
        UUSI
        Mu5tasydän kirjoitti:

No oho, onpa tosiaan ollut oireet. 😬

Ai. Kybältä nikkapallit suoraa suihis? Ei taida uskoo ite Erkkikä.

• Anonyymi00021
        UUSI
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Tämäkin guben hahmonen on naurettavan vihanpitosi kohde, jolle heittelet hatusta milloin mitäkin puutaheinää? No juokse hamsteri pyörässäs nyt sitten

• Anonyymi00023
        UUSI
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Tämäkin guben hahmonen on naurettavan vihanpitosi kohde, jolle heittelet hatusta milloin mitäkin puutaheinää? No juokse hamsteri pyörässäs nyt sitten

Mitä se sitte sun mielestä on muuta tilannu?

• Anonyymi00002

On, mutta litukasta löytyy nyt toinen paketti egellä

• Kerro ihmeessä lisää?

• Anonyymi00008

Silläkö laputat taas potilaas silmät? -LaTikka31.5

• Anonyymi00022
        UUSI
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Silläkö laputat taas potilaas silmät? -LaTikka31.5

Monesko vihan kohde tämän kommentin nk valittu on? Sivusta mielenkiinnolla seuraaja

• Anonyymi00003

Viimeksi pöyristyin Novelle-juoman hinnasta eräässä tapahtumassa. Pieni pullo maksoi 6€. Mielestäni se oli jo aika kova hinta. Kaupassa tuo maksanee ehkä 2€. En ole varma, koska en yleensä osta tuollaisia juomia, mutta olen varma, että kaupassa tuo ei maksa kuutta euroa.

Aletheias

• No on kyllä kiskontaa!

• Anonyymi00004
        Mu5tasydän kirjoitti:

No on kyllä kiskontaa!

Niin minunkin mielestäni. Olisin voinut toki jättää pullon ostamatta, mutta kuuma päivä ja kylmä juoma vei voiton piheydestä 😄

Aletheias

• Anonyymi00004 kirjoitti:

Niin minunkin mielestäni. Olisin voinut toki jättää pullon ostamatta, mutta kuuma päivä ja kylmä juoma vei voiton piheydestä 😄

Aletheias

Joo, ei sitä aina kannata kärvistellä.

• Anonyymi00024
        UUSI
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Aletheias

Ja sen huomas kyllä Järvisen vesilaskustaki.

• Anonyymi00005

Lidlin Intenso -kahvin hinta laskenut 1.28 euroon. Ei kyllä yhtä maukasta kuin Emilia.

• Kiitos vinkistä, pitää testata.

• Parturikampaamopalvelujen hinnat. Lyhyttä hiusta ei kovin paljoa tarvitse leikellä, mutta hinta on tähtitieteellinen.

• Siis mulla on lyhyet hiukset (kuvassa) ja niitä ei tarvitse edes välttämättä pestä ennen leikkausta, pesen ne itse ja menen puhtailla hiuksilla tuoliin. Silti menee liki 80€ kerta.

Mietin, että täytyy taas alkaa leikkaamaan itse hiukset.

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Siis mulla on lyhyet hiukset (kuvassa) ja niitä ei tarvitse edes välttämättä pestä ennen leikkausta, pesen ne itse ja menen puhtailla hiuksilla tuoliin. Silti menee liki 80€ kerta.

Vau! Vitsi kun osaiski leikata omat hiukset!

• Mu5tasydän kirjoitti:

Vau! Vitsi kun osaiski leikata omat hiukset!

Viking mallit on helppoja. 😉👍

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Eksälle onnistuin saamaan kolot hiuksiin, niin piti vetää koko pää muliksi. Sen jälkeen kiersin leikkuusakset kaukaa.

• Mu5tasydän kirjoitti:

Eksälle onnistuin saamaan kolot hiuksiin, niin piti vetää koko pää muliksi. Sen jälkeen kiersin leikkuusakset kaukaa.

Kyllä se äkkiä haukkaa trimmerilläkin. Saksilla en edes yrittäisi. 😅

• Anonyymi00013
        UUSI

Olen jo 20 vuotta itse leikannut hiukseni, ex-puolison sisko oli parturi joka leikkasi aikoinaan. Sitten muistin, että kaveri leikkasi omat hiuksensa ja naapurista tuttu mieskampaaja (ammattikampaaja) leikkasi omat hiuksensa, miksei. Ostin oman laitteen ja siitä asti olen laadukasta jälkeä tehnyt. Kolmas tai neljäs halpisleikkuri menossa, nojoo, partaakin ajanut ja tippunut joskus lattialle ja pönttöökin.

• Anonyymi00016
        UUSI
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Jep. Jos tukkas on samaa rautalankaa ku renkaaski.

• UUSI
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Jep. Jos tukkas on samaa rautalankaa ku renkaaski.

Mulla perus suomitukka, lasimainen. Pitää mallin selkeenä niin ei mitään ongelmaa.

• UUSI
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Mulla perus suomitukka, lasimainen. Pitää mallin selkeenä niin ei mitään ongelmaa.

Lasimainen hius on hyvin sileä ja kiiltävä, helposti terveen näköinen hius. Mutta lässähtää päätä myöden ilman muotoilutuotteita. Ei mun pää ole koskaan hamppumainen rautalanka.

• UUSI
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Lasimainen hius on hyvin sileä ja kiiltävä, helposti terveen näköinen hius. Mutta lässähtää päätä myöden ilman muotoilutuotteita. Ei mun pää ole koskaan hamppumainen rautalanka.

Ensimmäisiä harmaita ootellut. Vielä ei ole löytyny.

• Anonyymi00020
        UUSI
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Siis mulla on lyhyet hiukset (kuvassa) ja niitä ei tarvitse edes välttämättä pestä ennen leikkausta, pesen ne itse ja menen puhtailla hiuksilla tuoliin. Silti menee liki 80€ kerta.

Asia, jota en ole ikinä ymmärtänyt on se miksi miehen lyhyen hiuksen leikkaaminen on halvempaa kuin naisen sama operaatio. Mieshän saa halvimmillaan hiuksensa leikattua tyyliin parilla kympillä.

• UUSI
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Asia, jota en ole ikinä ymmärtänyt on se miksi miehen lyhyen hiuksen leikkaaminen on halvempaa kuin naisen sama operaatio. Mieshän saa halvimmillaan hiuksensa leikattua tyyliin parilla kympillä.

Sepäs se. Siinä on joku sukupuoli korotus. Mutta hyvä asia on, että nainenkin saa ostaa parturipalveluna hiustenleikkuun.

• UUSI
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Sepäs se. Siinä on joku sukupuoli korotus. Mutta hyvä asia on, että nainenkin saa ostaa parturipalveluna hiustenleikkuun.

Parturileikkaus on koneellinen useinmiten ja mallit miesmäisiä. Siinä se ero voi olla.

• Anonyymi00007

Tankkiin upposi satanen. Oli ensimmäinen kerta.

• Juu, siinä kans toinen rahasyöppö. Hevosilla on jano.

• Anonyymi00015
        UUSI
        Mu5tasydän kirjoitti:

Juu, siinä kans toinen rahasyöppö. Hevosilla on jano.

Teillä Mustankipeillä kepparisteilla vsrsinki. Näköjää. -pullOnPohjat

• Anonyymi00009

60 euron parkkisakko, pysäytti laittamaan parkkikiekon tarvittaessa.

Toisena voisi mainita lääkäripalvelujen hinnan nousun. Vuosiin en ole sellaista palvelua tarvinnut ja kun nyt sai laskun on poliklinikkakäynnin hinta jo melkoisesi noussut. 72 euroa ei enää ole sama mitä oli vuonna 2015 ollen 32 euroa.

Palkat ovat tuskin tuplaantuneet kymmenessä vuodessa?

AV

• Anonyymi00010

Suhteutettuna aloituksen kahvin hintaan..."Vuonna 2015 tavallisen 500 gramman kahvipaketin keskihinta Suomen ruokakaupoissa oli noin 4,10–4,30 euroa."

Olet siis saanut vuonna 2026 kahvia halvemmalla mitä keskimäärin sai vuonna 2015?

AV

• No tuskin ovat tuplaantuneet, ainakaan kaikilla aloilla.

• Anonyymi00010 kirjoitti:

Suhteutettuna aloituksen kahvin hintaan..."Vuonna 2015 tavallisen 500 gramman kahvipaketin keskihinta Suomen ruokakaupoissa oli noin 4,10–4,30 euroa."

Olet siis saanut vuonna 2026 kahvia halvemmalla mitä keskimäärin sai vuonna 2015?

AV

Kyllä.

• Anonyymi00011
        Mu5tasydän kirjoitti:

No tuskin ovat tuplaantuneet, ainakaan kaikilla aloilla.

No ei ole ei.
        Vuonna 2015 palkkojen mediaanitulo oli 2 963 euroa kuukaudessa, vuonna 2025 mediaanitulo oli 3 520 euroa. Nousua 20 %.
        Julkiset maksut nousevat yleistä palkkakehitystä nopeammin.

AV

• Anonyymi00012
      UUSI

Ostin absilta löpöä...yli 2 €/l... ja E85 oli 1,57 ja rapiat litra. Ostan viina-auton.

• Anonyymi00018
      UUSI

Kävin terassilla Helsingissä. Iso tuoppi perus hanalageria 10,50€.

• UUSI

Jestas sentään.

Ite en ole kahvia edes ostanut viime aikoina, sillä mun tulee käytyä Prismulissa kahvilla, nostan kahviautomaatin ilmaan ja valutan kitaan litratolkulla espressoa. Tässä just söin aamupalaksi aurinkokuivattua raejuustoa pari kiloa, kuusi kanan koipireisipalaa, pari tölkkiä hernekeittoa ja Ravintola Jyysterian peniksenmuotoisen pizzan.

Kohta taidan täräyttää keulivan Silveradon tulille ja siinähän on GM:n 6,5 twinturbo-V8-diesel ilokaasujärjestelmällä, Polaris-mönkijän perä ja metrin pitkä vetokoukku. Jaanintien liikennevaloissa koukku senkun raapii maata ja pitää auton pystyssä kun suuntaan Impivaaran uimahallin salille nostelemaan levypainoja ja kahvakuulia tatuoidulla penislihasvarrella 🙂🙂🙂

• UUSI

Minä ostan Prismasta yleensä Pauligin Juhla-Mokkaa 1/5 paahtoasteella. Aamulla keitin hyvät kahvit ja lähdin Skoda Octavialla töihin. Radio Novalta tuli mm. Juha Tapioa, Kaija Koota ja muuta hyvää ääri-keskiluokkaista musiikkia.

• Anonyymi00025
        UUSI
        liljalaakson_timppa kirjoitti:

Minä ostan Prismasta yleensä Pauligin Juhla-Mokkaa 1/5 paahtoasteella. Aamulla keitin hyvät kahvit ja lähdin Skoda Octavialla töihin. Radio Novalta tuli mm. Juha Tapioa, Kaija Koota ja muuta hyvää ääri-keskiluokkaista musiikkia.

Töissä odottaa Metsänhoitoyhistyksen kokous Lehtovaarassa. Virkistyspäivä Padelia mäiskiessä Varistossa. Ja uudet radiopiuhat Hessumobiilista. Ja kaks päivää aiemmin unohit toppatakkis ja krimihattus Leijonaluolaan. -Hämppyvaara

• UUSI
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Töissä odottaa Metsänhoitoyhistyksen kokous Lehtovaarassa. Virkistyspäivä Padelia mäiskiessä Varistossa. Ja uudet radiopiuhat Hessumobiilista. Ja kaks päivää aiemmin unohit toppatakkis ja krimihattus Leijonaluolaan. -Hämppyvaara

Padel on varsin kiva harrastus. Me insinööritoimistossa pidimme työhyvinvointipäivän ja kävimme pelaamassa padelia. Työkaverini Eki voitti turnauksen ja minä jäin hopealle, mutta siihen asetelmaan olen jo tottunut, kun Bicky Royal kävi kähmimässä ex-vaimoani Janicaa ja virnuilemassa pinkeä virne naamalla. Oivoi, voi...

• UUSI
        hondakuski125 kirjoitti:

Padel on varsin kiva harrastus. Me insinööritoimistossa pidimme työhyvinvointipäivän ja kävimme pelaamassa padelia. Työkaverini Eki voitti turnauksen ja minä jäin hopealle, mutta siihen asetelmaan olen jo tottunut, kun Bicky Royal kävi kähmimässä ex-vaimoani Janicaa ja virnuilemassa pinkeä virne naamalla. Oivoi, voi...

Oho, no jopas nyt kun palsta kivenkovaa väittää että olisin kirjoittanut hondiksen nimimerkillä. Mitähän lie viruksia meillä insinööritoimiston tietokoneella.

• Anonyymi00028
      UUSI

Aloitus.
      Tuolla lailla inflaatiota rakennetaan. Ei siitä puhuta. Hysss. Sähkömaksut kohoavat tarpeettomasti (Leskelä runoili). Hysss. Valtio saa 25,5 %.
      Arvonlisäverolliseen toimintaan kohdistuvana yritykset saavat sen takaisin, tiesittekös.
      Ja silti yhteisöveroa alas.
      Mätiä omenoita. Hyssss.
      Vilma

• UUSI

Kyllä sun Vilma pitäs perustaa ihan ikioma yritys, kun kuvittelet, että yrittäjän elämä on jotenkin super-auvoista.

• Anonyymi00029
        UUSI
        Mu5tasydän kirjoitti:

Kyllä sun Vilma pitäs perustaa ihan ikioma yritys, kun kuvittelet, että yrittäjän elämä on jotenkin super-auvoista.

Tuo, mitä kirjoitin on totta. Ei tarvitse yhtään tunteilla.
        Ymmärsitkö ollenkaan mitä ja miksi kirjoitin? Epäilen.
        Et olisi noin kommentoinut.älaitat minulle ns. sanoja suuhun.
        Ja kirjoitat luulosi tiedoksi.
        Eihän noin mene.
        Vilma

• UUSI
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Tuo, mitä kirjoitin on totta. Ei tarvitse yhtään tunteilla.
        Ymmärsitkö ollenkaan mitä ja miksi kirjoitin? Epäilen.
        Et olisi noin kommentoinut.älaitat minulle ns. sanoja suuhun.
        Ja kirjoitat luulosi tiedoksi.
        Eihän noin mene.
        Vilma

Ei mulla mennyt tunteisiin, kunhan nakkasin, kun olet aina arvostelemassa.

• Anonyymi00031
        UUSI
        Mu5tasydän kirjoitti:

Ei mulla mennyt tunteisiin, kunhan nakkasin, kun olet aina arvostelemassa.

Siis. Eihän tuo ole arvostelua.
        Tuo on faktaa.
        Mietis, onko sinulle totuus jokin ongelma.
        Vilma
        Haastat riitaa. Maanantai?

• UUSI
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Siis. Eihän tuo ole arvostelua.
        Tuo on faktaa.
        Mietis, onko sinulle totuus jokin ongelma.
        Vilma
        Haastat riitaa. Maanantai?

En haasta riitaa. Kerrohan sitten mitä tai ketä tarkotat mädillä omenoilla?

• Anonyymi00032
        UUSI
        Mu5tasydän kirjoitti:

En haasta riitaa. Kerrohan sitten mitä tai ketä tarkotat mädillä omenoilla?

Lehtien tiedottajia.
        Monista kokonaisuuksista kerrotaan jokin asia, muttei laajemmalta. Jotenkin aliarvioidaan ymmärrys ja se on sitä hysss-menttaliteettia.
        Pienyrittäjä ja itsens työllistäviä on paljon.
        Esimerkiksi kosmetologin alvi on 25,5 % ja jalkahoitajan 0%.
        Koulutustausta vaikuttaa, mutta silti koulutuksen kesto ei eroa kuin 1/2 v. J > K.
        Eli kun käyt näissä, niin kuitissa näkyy.
        Toinen tilittää myynnistä, mutta saa ostopalautusta mm. tuotteista ja kuluista.
        Toinen saa hoidosta hinnan täytenä.
        Liikehuoneiston vuokra on alvin osalta jännä.
        Tästä siksi, että kaikki nuo vaikuttavat siihen, mitä me kuluttajina maksamme lähes päivittäin.
        Vilma
        Ei ollut tarkoitus olla töykeä.

• UUSI
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Lehtien tiedottajia.
        Monista kokonaisuuksista kerrotaan jokin asia, muttei laajemmalta. Jotenkin aliarvioidaan ymmärrys ja se on sitä hysss-menttaliteettia.
        Pienyrittäjä ja itsens työllistäviä on paljon.
        Esimerkiksi kosmetologin alvi on 25,5 % ja jalkahoitajan 0%.
        Koulutustausta vaikuttaa, mutta silti koulutuksen kesto ei eroa kuin 1/2 v. J > K.
        Eli kun käyt näissä, niin kuitissa näkyy.
        Toinen tilittää myynnistä, mutta saa ostopalautusta mm. tuotteista ja kuluista.
        Toinen saa hoidosta hinnan täytenä.
        Liikehuoneiston vuokra on alvin osalta jännä.
        Tästä siksi, että kaikki nuo vaikuttavat siihen, mitä me kuluttajina maksamme lähes päivittäin.
        Vilma
        Ei ollut tarkoitus olla töykeä.

Okei, kiitos, kun selvensit. No hards.

• Anonyymi00030
      UUSI

joo kahvin hintya on noussut aika palujon, kuin poliisien rikosten puolustumasinen hinta sekä valtion pettueriri Petteri Orponkin kuolema on jo arvotonta kun jotilattukin.. Petteri POropo, tuo Suomen valtion suurin Vanltakunnan Petturi-Petteri.ö.

• Anonyymi00033
      UUSI

Jätä ja unohda litukat eli lopeta niissä käynti ja mene oikeaan kauppaan eli prismaan eli sinusta tulee prisma naisia

• UUSI

Olin ennen Prisma-nainen. Liian kallis mun lompakolle.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. KP-Sesongilla ongelmia?

Tarvitsen luotettavaa katonpuhdistajaa ja kuulin, että KP-Sesonki Oy tekee hommat edullisesti ja asiakkaan tarpeet huomi
      Ylöjärvi
      24
      1496
    2. Oot upea nainen, älä vähättele ittees

Ja tietojeni mukaan 2 muuta on susta kiinnostuneit mun lisäks. 👀
      Ikävä
      68
      1357
    3. Mikä kaivatussasi ärsyttää

Juuri nyt, tällä hetkellä?
      Ikävä
      96
      1161
    4. Jämsän Paras Ravintola

Särkijärven kioskiin on avattu uusi upea Maucas ravintola joka on jämsän paras. Loistava palvelu ja herkullinen ruoka. R
      Jämsä
      73
      1082
    5. Salaisuudet paljastuu

Viimeiset hetket meneillään ottaa yhteyttä. Kertoa totuus ja selvittää asioita. Viimeiset hetket meneillään jos joku
      Ikävä
      84
      779
    6. Poliisi pamputti Variskankaalla

Mistä lie alkanut ja miksi poliisit kutsuttu, mutta mielestäni hyvin toimittu. Jos haluaa rähistä eikä rauhoitu puheella
      Kajaani
      29
      738
    7. Ihmettelet nainen, miten vielä sinua rakastan

No jos en enää sinua ajattelisi, niin ei se mitään rakkautta olisi alunperinkään. En tarvi sinusta nähdä merkkiäkään, ni
      Ikävä
      48
      727
    8. Kiellettyjä ajatuksia

Istutaan sylikkäin, katson sun silmiin, vastaat kstseeseen ja kiedon kädet sun ympärille. Huulet koskettaa sun huulia,
      Ikävä
      43
      646
    9. vapaa

sana :) 🚮
      Ikävä
      63
      646
    10. Onko ihan pakko

olla niin hiton pitkävihainen? Sinulle nainen...
      Ikävä
      38
      629
    Aihe