Ja puuttuisit asiaan eli jos olisit parisuhteessa ja kumppanisi harrastaisi jotakin niin mikä määrä treenausta tai harrastukseen vietetty aika olisi liikaa esim päivässä viikossa mikä olisi sellainen määrä että puuttuisit eli onko vielä liikaa jos kumppanisi harrastaisi joka päivä pari tuntia tai viikossa 5 kertaa vai mikä olis sellainen ylen palttinen määrä
Vastaukset 30
No jos ei taloaan ehi yhtään huoltamaan, niin silloin on liikaa jo muuta menoa. Omakotitalolla ei tee yhtään mitään, jos ei viitsi tai ehdi ylläpitää paikkoja kunnossa. Ei ne tekemättä ja ylläpitämättä kunnossa ja siistinä pysy.
- Anonyymi00001
Mutta jos se tekee siellä harkoissa tai harrastuksen tauoilla etätöitä ja painaa enteriä niin homma hoituu
Anonyymi00001 kirjoitti:
Mutta jos se tekee siellä harkoissa tai harrastuksen tauoilla etätöitä ja painaa enteriä niin homma hoituu
Ei onnistu mun kumppanin työt etänä.
- Anonyymi00013
Tökstöksnöö kirjoitti:
Kyllä voi esim tauolla nurmityöt ja enter niin nurmityöt on tehty ja ei kai kotona aina ole kaikki rikki ja huollon tarpeessa
Tökstöksnöö kirjoitti:
Eikä ole toimistotyöaika työaika. Menee reippaasti yli ja paljon aiemmin ja myöhempään jo alkaa ja loppuu työt.
Voi olla päiviä kun lähtee 4 töihin ja tulee illalla 22.Anonyymi00013 kirjoitti:
Kyllä voi esim tauolla nurmityöt ja enter niin nurmityöt on tehty ja ei kai kotona aina ole kaikki rikki ja huollon tarpeessa
No mä osaan kyllä pihatyöt ihan kaikki ja ihan kaikki kotityöt ja taloakin huoltaa, muttei kaikki kuulu yksin mulle.
Eipä tuo jaksa mitään enää harrastella. Motukalla käy välillä lenkin, lukee yleissivistävää, kattelee dokkareita, hoitaa marsuja ja nukkuu. Tai harvakseltaan pelailee pleikkaa. Joskus enemmän, nyt taas vähemmän ei juuri lainkaan.
Kaikilla ei ole aikaa harrastaa.
No en puuttuisi. Tai miten sellaiseen edes voisi puuttua. Ihmiset ovat yleensä mahdollisimman onnellisia kun saavat käyttää aikansa siihen mitä mieluiten tekevät.
- Anonyymi00003
Oikeeta meininkiä
- Anonyymi00010
Anonyymi00003 kirjoitti:
Oikeeta meininkiä
Vastaisin samoin, ellen olisi lukenut edellistä. Omakkotitalon omistaja ei voi jättää töitä ainoastaan toisen tehtäväksi. Enkä tarkoiita pelkästään remonttitöitä, joiden tekemisestä kuitenkin toisen syytä osata ja nauttia.
- Anonyymi00014
Anonyymi00010 kirjoitti:
Vastaisin samoin, ellen olisi lukenut edellistä. Omakkotitalon omistaja ei voi jättää töitä ainoastaan toisen tehtäväksi. Enkä tarkoiita pelkästään remonttitöitä, joiden tekemisestä kuitenkin toisen syytä osata ja nauttia.
Esim. Sellainen pihagrillikin on kiva, jos sen ääressä viihdytään yhdessä, sensijaan että toisen grillaamat kylmät makkarat odottaa pöydällä. Tämä on vain yksi esimerkki siitä, milloin parisuhde ei enää toimi harrastusten vuoksi.
Anonyymi00010 kirjoitti:
Niin hullu en ole, että naisen kanssa yhteistä omakotitaloa hankkisin. Nainen kuitenkin keksisi jatkuvasti "töitä" jotka oikeasti olisi vaan sen harrastuksia. Omakotitalossa voi asua ilman, että pihalla tarvitsee olla pihagrilliä, japanilaista puutarhaa, kanafarmia, agility-rataa ja uima-allasta. Ja nyt ei päästy edes sisätiloihin.
- Anonyymi00020
scrg kirjoitti:
Niin hullu en ole, että naisen kanssa yhteistä omakotitaloa hankkisin. Nainen kuitenkin keksisi jatkuvasti "töitä" jotka oikeasti olisi vaan sen harrastuksia. Omakotitalossa voi asua ilman, että pihalla tarvitsee olla pihagrilliä, japanilaista puutarhaa, kanafarmia, agility-rataa ja uima-allasta. Ja nyt ei päästy edes sisätiloihin.
Niin, sitä juurikin sanoa koitin. Yleensä siellä pihalla tapahtuu lasten ollessa pieniä ihan elämä kaikki. Voihan se olla vaikka iso hiekkalaatikko jos sellaisessa viihtyy?.. mutta tuossa vaiheessa moni mies kyllästyy ja tuskastuu ja omakotitalo on vain rasite ja muu mukavampaa.
Anonyymi00020 kirjoitti:
Niin, sitä juurikin sanoa koitin. Yleensä siellä pihalla tapahtuu lasten ollessa pieniä ihan elämä kaikki. Voihan se olla vaikka iso hiekkalaatikko jos sellaisessa viihtyy?.. mutta tuossa vaiheessa moni mies kyllästyy ja tuskastuu ja omakotitalo on vain rasite ja muu mukavampaa.
No sitä en tiennyt että omakotitalon mukana tulee vielä pieniä lapsiakin. Soutuveneestä olen kuullut, jos kiinteistö rajoittuu veteen.
- Anonyymi00023
scrg kirjoitti:
No sitä en tiennyt että omakotitalon mukana tulee vielä pieniä lapsiakin. Soutuveneestä olen kuullut, jos kiinteistö rajoittuu veteen.
Se on kuule hyvä muistaa mies☝️Onneksi sattui tällainen vanhempi täti paikalle sinua neuvomaan.
- Anonyymi00002
Sehän nyt riippuu ihan muun yhteisen ajan määrästä. Jos toinen töiden lisäksi harrastaa monta tuntia joka päivä, niin eihän hänen elämäänsä silloin muuta mahdu.
- Anonyymi00004
mussa siis en minä kieltämään alkaisi. Lähtisin pois, jos jokin muu asia menisi kaiken muun elämän edelle.
- Anonyymi00005
Pakko se töiden jälkeen on tehtävä kun muuten ei ole aikaa harrastuksiin
- Anonyymi00006
Anonyymi00004 kirjoitti:
mussa siis en minä kieltämään alkaisi. Lähtisin pois, jos jokin muu asia menisi kaiken muun elämän edelle.
Mihin sinä lähtisit omiin harrastuksiinko vai kotiin menisit vai sukulaisillesi kylään siksi aikaa
- Anonyymi00012
Anonyymi00006 kirjoitti:
Mihin sinä lähtisit omiin harrastuksiinko vai kotiin menisit vai sukulaisillesi kylään siksi aikaa
Siis lähtisin siitä parisuhteesta.
- Anonyymi00016
Anonyymi00005 kirjoitti:
Pakko se töiden jälkeen on tehtävä kun muuten ei ole aikaa harrastuksiin
Siinäpä se. Noinhan se valtaosalla ihmisistä on. Siksi onkin oleellista käydä läpi se kokonaiskuva. Pelkkä montako tuntia päivässä/viikoss/kuukaudessa ei kerro mitään kokonaistilanteesta. Jos toinen käy kotona vain syömässä, suihkussa ja nukkumassa, niin en minä sellaiseen parisuhteeseen ala. Sehän olisi sama kuin sinkkuna olisi.
- Anonyymi00007
En voisi koskaan olla parisuhteessa sellaisen henkilön kanssa, joka on stalkannut minua ja joka on oman lapseni ikäinen! Minua ei kiinnosta asua omakotitalossa, eikä minua kiinnosta laittaa ruokaa kenellekään muulle, kuin omalle lapselleni! Minua ei kiinnosta siivota isoa taloa, eikä minua kiinnosta tehdä minkäänlaisia pihatöitä!
- Anonyymi00008
Jos toinen on harrastanut ikiaikaisesti jotain, olisiko minulla oikein otsaa vaatia erityisesti lopettamista, vähentämistä jne.
Mutta 2 - 3 kertaa viikossa esim. uimahalli, kuntosali, juoksulenkki tms.
Mullahan on omat harrastukset.
Jotain liikuntaa voisi yhdessäkin tehdä leppoisasti.
Vilma- Anonyymi00009
Jos mies harrastaa veneilyä ja kalastusta eli välillä käy veneilemässä välillä kalassa ja välillä kumpaakin eli aikaa vie
- Anonyymi00015
Anonyymi00009 kirjoitti:
Jos mies harrastaa veneilyä ja kalastusta eli välillä käy veneilemässä välillä kalassa ja välillä kumpaakin eli aikaa vie
Ihan varmasti vie, mutta se ei olisi minulle mikään ongelma, mutta yhdessä asuminen ei ole enää minun juttuni!
- Anonyymi00018
Töiden päälle kolme iltaa kiinni harrastuksissa. On se minusta aika paljon. Sovittavissa toki. Tiedä vaikka toisella samaan aikaan omat.
- Anonyymi00021
Anonyymi00009 kirjoitti:
No. Jos ihminen on mukava, voihan yrittää mukautua.
Isäni kalasti ja hänellä oli kalakaveri, joten eipä siitä mitään kielteistä ole ollut.
Äiti teki ahvenkalakukkoa, nam.
Vilma
Mä en tiedä veneilystä. Miksi pitää veneillä?
Jos se on jollain moottoriveneellä ajelua, niin sehän olisi sama kuin ajelu ilman päämäärää. En ymmärrä.
Purjeveneily? Jonkun kaverinsa kanssa ok. Muuten huolehtisin rantakivellä, maakrapuna.
- Anonyymi00011
En pysty vastaamaan tähän kysymykseen, koska en halua parisuhdetta kenenkään kanssa! Luulin että niin voisi tapahtua, mutta koska sairauteni haittaa elämääni paljon, en voi enää harrastaa seksiä!
- Anonyymi00019
Aika merkittävästi saisi kumppanin harrastukset vaikuttaa arkeen ja yhteiseloon, ennen kuin puuttuisin asiaan.
Lähtökohtaisesti kukin harrastaa, mitä harrastaa ja käyttää siihen niin paljon aikaa, energiaa ja rahaa kuin itse katsoo tarpeelliseksi. Jossain tietysti menee tervehenkisyyden raja. Jollei miehellä ole koskaan aikaa nähdä minua ja kaikki muu tekeminen menee parisuhteen edelle, niin tietysti siitäkin voi jotain johtopäätöksiä tehdä.
Aletheias - Anonyymi00022
Jos kumppani jotain harrastaa, se ei ole minulta pois.
Harrastakoon miten paljon vain itse haluaa. Jää enemmän aikaa itselle?
Molemmille hyvä juttu.
AV
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysely : Juuri kukaan ei halua nykyisen hallituksen jatkavan
Ylen kysely: Juuri kukaan ei halua nykyisen hallituksen jatkavan – eivät edes hallituspuolueiden omat kannattajat Kes1261486Salaisuudet paljastuu
Viimeiset hetket meneillään ottaa yhteyttä. Kertoa totuus ja selvittää asioita. Viimeiset hetket meneillään jos joku1421314Kelan mukaan veronpalautukset ovat tuloa tuet lähti
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000012225387.html Verohallinnon maksama veronpalautus tulee niille, jotka ovat mak109784Sinkkujen tilanne kiinassa katastrofaalinen
800 naista osallistui sinkkujen iltaan, paikalle saapui 0 miestä. Ei mahdollisuuksia, kun nainen on 38 -vuotias, ja119755- 59678
- 53671
- 37571
Minne katosi Sofian Jeff-rakas ystävä?
Seiskalehden mukaan Jeffreytä ei ole näkynyt, kuin kesäkuussa maininta Sofian ommissassa insramissa. Onko jo tullut ero144549- 6515
Stubbin ylimielinen uho vie Suomea sotaan!!?
https://m.youtube.com/watch?v=aQ3c540lm9o Miten voi olla että maamme presidentii toimii näin vastuuttomasti kuten hölöt283501