Se on mielestäni yksinkertainen tapa osoittaa toiselle inhimillisyyttä.
Mikäli joudut kiistaan palstalla, niin pyydätkö anteeksi vai painatko villaisella, jos siis sanot rumasti ja / olet väärässä?
Harvemmin näkee anteeksipyyntöjä?
61
252
Vastaukset 61
- Anonyymi00001
Jos olen väärässä, osaan pyytää anteeksi. Jos tietämättäni satutan, loukkaan, en silloin pysty pyytämään. Silloin toivoisin minulle sanottavan rehellisesti, kuinka asia on.
- Anonyymi00002
Hyvä periaate.
- Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Hyvä periaate.
Kiitos.
- Anonyymi00011
Mua haha ha mr boomer
- Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Mua haha ha mr boomer
Jaahas se on taas yypee asialla.
- Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
Mutta kiva, kun paljastit taas ittes. 👋
- Anonyymi00014
Anonyymi00012 kirjoitti:
All seeing cherry on roof, sure..
- Anonyymi00015
Anonyymi00011 kirjoitti:
Mua haha ha mr boomer
Mä NIIIIIN nautin, kun nää jutut tulee julkisiksi.
- Anonyymi00016
Anonyymi00014 kirjoitti:
All seeing cherry on roof, sure..
Täälläkin nähdään. Saako olla kakkua?
- Anonyymi00019
Anonyymi00011 kirjoitti:
Mua haha ha mr boomer
Tällainen on siis naapurin kakara, mistä täällä sanottiin, että ne ovat niitä, jotka tätä tekevät. Ja hah 👋
- Anonyymi00021
Anonyymi00015 kirjoitti:
Mä NIIIIIN nautin, kun nää jutut tulee julkisiksi.
Missä mielessä julkisiksi? Härr tuamari lukee salissa palstaa rivi riviltä jylisevällä äänellä ja nuhtelee? Kunhan pyrin tavoittamaan, että missä ny mennään MIELENMAISEMALLISESTI
- Anonyymi00022
Anonyymi00021 kirjoitti:
Missä mielessä julkisiksi? Härr tuamari lukee salissa palstaa rivi riviltä jylisevällä äänellä ja nuhtelee? Kunhan pyrin tavoittamaan, että missä ny mennään MIELENMAISEMALLISESTI
Lukee ne muutakin.
- Anonyymi00023
Anonyymi00022 kirjoitti:
Lukee ne muutakin.
Ja muuallakin luetaan.
- Anonyymi00025
Anonyymi00022 kirjoitti:
Lukee ne muutakin.
Ja mitä tämä muu mahtaisi olla psykedeelisessä fantasiassasi, Pai teletapeista
- Anonyymi00026
Anonyymi00016 kirjoitti:
Täälläkin nähdään. Saako olla kakkua?
Ihan netissä ilmaisun perusteellako tulis kiinteetä vai olisiko kyseessä joku laajempi nk rypälepommi, jota tietyt hyypiöt odottaa tippa tupin päässä edelleen ku "luvattu" on?
- Anonyymi00027
Anonyymi00025 kirjoitti:
Ja mitä tämä muu mahtaisi olla psykedeelisessä fantasiassasi, Pai teletapeista
Sullahan nuo näyttää olevan eikä täällä. 🤭😹 Käys vaik sijoittaa välillä.
- Anonyymi00030
Anonyymi00026 kirjoitti:
Ihan netissä ilmaisun perusteellako tulis kiinteetä vai olisiko kyseessä joku laajempi nk rypälepommi, jota tietyt hyypiöt odottaa tippa tupin päässä edelleen ku "luvattu" on?
Netissä tapahtuneiden ja tottakai muutenkin.
- Anonyymi00031
Anonyymi00030 kirjoitti:
Netissä tapahtuneiden ja tottakai muutenkin.
Eikä tarkoita pelkästään palstaa.
- Anonyymi00004
polrasyo aola sirleaa 3a rfeDOOLL KPA L'ÄU55' KPRTAOM PÅWM GTÖ. ÅOT5'OAO PÖÖ Aoew2se2S kptta åaew,,aq5t livfAT5-
Riippuu vähän kokeeko kumpikaan olevan mitään anteeksi pyydettävää. Joskus näkee sitäkin, että ihmiset pyytelee anteeksi mielipiteitään, vaikkei ne loukkaa mitenkään. Eikä ole edes ilmaistu loukkaavasti, silti joku käy puolustuskannalla päälle. Sitten syntyy rähinää.
Osaan pyytää anteeksi ja ymmärrän helposti milloin olen ollut kohtuuton, mutten kyllä painostamalla toimi oikein mitenkään mukavasti. Silloin koen ettei minun anneta olla kuten olen, jos pitää oyydellä anteeksi vain, koska toinen haluaa tulkita minua väärin ja loukkaantua.
Silloin ajattelen, että senkus jos on mimosan vikaa.Ihmiset suuttuu joskus omaa keskeneräisyyttäänkin, joku asia on kipeä niellä, niin sitten kääntää päässään toisen sanat uhkaaviksi sille omalle heikon herkälle kohdalle ja porot meni nokkaan.
- Anonyymi00005
Jep jep gubbe, bitch es ne crazy like that, you doing so good
Tökstöksnöö kirjoitti:
Ihmiset suuttuu joskus omaa keskeneräisyyttäänkin, joku asia on kipeä niellä, niin sitten kääntää päässään toisen sanat uhkaaviksi sille omalle heikon herkälle kohdalle ja porot meni nokkaan.
Np tarkoitin lähinnä sitä, kun sattuu ylilyönti.
- Anonyymi00006
joku niin siewct2s jurru ohjwlmoinniaa ON AUOEN GFRADIIKKA KIIHSTGRRWMWLLW ROIMIRJOJ kuin jo ;AMD R¤aswonkin...
OpwnGl on rAAS NIIN.. - Anonyymi00007
https://www.amd.com/en/support/download/drivers.html
;:S amvamxws ,oxep devoceaak'trtro - Anonyymi00008
En suhtaudu palstakeskusteluihin niin vakavasti, että kokisin tarvetta pyyttä anteeksi saatika tinkaisin anteeksipyyntöjä.
Nämä eivät ole keskusteluja, jotka merkitsisivät todellisessa elämässä ja minulle on jokseenkin yhdentekevää haluaako, joku palstalla loukata minua tai olenko sattunut raapaisen jonkun egoa kirjoituksillani. - Anonyymi00009
Jos anonyymikeskusteluissa tarvitsee pyydellä anteeksi, sitten on jotain vialla ja pitää tarkistaa päänsä. Enkä edelleenkään sano tekoälylle kiitosta.
- Anonyymi00010
mika moringilya vaeinkaan..
Tässä kun näitä muutamia viimeisiä kommentteja lukee, niin ei ole mikään ihme, että palstalla on niin huono ilmapiiri. Jotain anonyymiä mukaillen: Tämä on vessanpönttö, ei seinä, vaan pönttö. 🤔
- Anonyymi00020
Se gubbenhokija on joku uhmaikäinen teini ja kylvää paskaa ympärilleen.
- Anonyymi00039
Kun tosielämässäkin on jo tarpeeksi palstaa, ilman näitä kirjoituksia setvimättä.
Minulle juuri heitti ohikulkija kommentin: Onko projekti päällä? Tietääkseni minulla ei ole yhtäkään projektityötä tällä hetkellä käynnissä, mutta nousee kyllä mieleen täältä palstalta eräs, joka kirjoittelee "projektista, joka aloitettiin" ja on pilannut hänen elämänsä.
Eli siinäkään mielessä palatakirjoittelut eivät saa painoarvoa, koska on täysin yhdentekevää, mistä aiheesta täällä keskustellaan. Ei muiden tekstien perusteella luoda suhteita tai olla muutoinkaan yhteydessä. Ongelma on se, mitä vuotaa palstan ulkopuolelle tai kenen oletetaan irl olevan vastuussa mistäkin kommentista.
Mutta, juu ei minua liiemmin huvita, jos oletetaan minun viehättyvän lyhyistä 70- vuotiaista tummista miehistä ja kirjoittelevan " projekteista". On jo tarpeeksi kokemusta siitä millaista on elää tilanteessa, jossa oletetaan muiden unelmia ja toiveita, minun toiveikseni. Ei siihen lisäksi tarvita palstaryönätaakkaakin. Anonyymi00039 kirjoitti:
Kun tosielämässäkin on jo tarpeeksi palstaa, ilman näitä kirjoituksia setvimättä.
Minulle juuri heitti ohikulkija kommentin: Onko projekti päällä? Tietääkseni minulla ei ole yhtäkään projektityötä tällä hetkellä käynnissä, mutta nousee kyllä mieleen täältä palstalta eräs, joka kirjoittelee "projektista, joka aloitettiin" ja on pilannut hänen elämänsä.
Eli siinäkään mielessä palatakirjoittelut eivät saa painoarvoa, koska on täysin yhdentekevää, mistä aiheesta täällä keskustellaan. Ei muiden tekstien perusteella luoda suhteita tai olla muutoinkaan yhteydessä. Ongelma on se, mitä vuotaa palstan ulkopuolelle tai kenen oletetaan irl olevan vastuussa mistäkin kommentista.
Mutta, juu ei minua liiemmin huvita, jos oletetaan minun viehättyvän lyhyistä 70- vuotiaista tummista miehistä ja kirjoittelevan " projekteista". On jo tarpeeksi kokemusta siitä millaista on elää tilanteessa, jossa oletetaan muiden unelmia ja toiveita, minun toiveikseni. Ei siihen lisäksi tarvita palstaryönätaakkaakin.Kiitos perusteellisesta vastauksesta, ymmärrän.
Rumasti sanomisella on parempi teho kuin kauniisti sanomisella.
- Anonyymi00017
HOUIHINAZ..
- Anonyymi00018
joyrmlomjivottavaalom vpo pööa kpssaom pokwei-pwliaaä joa itsellä on sAT5OJA miljoonia leikkirahaakin... ...
- Anonyymi00028
Eriävissä mielipiteissä ei ole mitään anteeksi pyydettävää eikä annettavaa. Tyylikin on vapaa.
Enkä minä itseäni pyytele anteeksi.
Ei nyt oikein sovi tänne tuollaiset anteeksipyytelyt. Epäaitoa. Vai tulisiko parempi mieli jos joku kirjoittaisi "anteeksi" ja toinen (tai sama?) jatkaisi "hu-oraa" kirjoittamalla? Äh, ohi vaan. Tätä ei saa ottaa niin henkilökohtaisesti.
xLiner - Anonyymi00029
Pyydän tietysti anteeksi, jos teen jotakin väärin. Olen pyytänyt täällä anteeksi niin värinymmärryksiäni kuin myös toimintaanikin. Jälkimmäistä tosin vain muutaman kerran. Edellytyksenä sille, että pyydän käytöstäni anteeksi on se, että toinen osapuoli sen anteeksipyynnön omalla käytöksellään itselleen ansaitsee. Minä en nimittäin täällä koskaan ole ollut se, joka olisi rääpimisen aloittanut. Pahoittelujen pitää siis olla molemminpuolisia, jotta niitä minulta saa. Irl sitten eri juttu. Siellä pyydän anteeksi selvästi helpommin.
- Anonyymi00032
Jos koen toimineeni väärin, olen loukannut jotakuta tai tehnyt jonkin virheen, niin tietysti pyydän anteeksi ja pahoittelen. Olen niin tehnyt palstalla ja toimin niin myös irl.
Joskus näkemykset saattavat poiketa yksilöiden välillä sen osalta, mitä oikeasti on sanottu ja tällöin tietysti saattaa olla tilanne, että ollaan eri mieltä siitä, kuka on tehnyt väärin vai onko kukaan. Yleensä sitä silti aina jonkinlainen sopu ja yhteisymmärrys löytyy.
Aletheias- Anonyymi00036
Vanha viidakon sanonta:
"Kyllä sopuli sialle antaa!"
😆 - Anonyymi00041
Anonyymi00036 kirjoitti:
Vanha viidakon sanonta:
😆Missä viidakossa tuollaisia sanontoja on? 😅 Ikinä kuullutkaan..
Aletheias - Anonyymi00042
Mu5tasydän kirjoitti:
Niinpä, enpä ole tainnut nähdä koskaan, että tieten tahtoen haastaisit riitaa.
En koskaan tieten tahtoen haasta riitaa. En jaksa turhista vääntää. Joskus olen toki täälläkin kierroksia ottanut, mutta se on kyllä todella harvoin.
Aletheias - Anonyymi00043
Anonyymi00036 kirjoitti:
Vanha viidakon sanonta:
😆Huomattaisin, että se ei ole ihan noin kuin tuo kirjoittaja kirjoitti! Oikea muoto on: "kyllä sopu sijaa antaa"!
- Anonyymi00045
Anonyymi00043 kirjoitti:
Huomattaisin, että se ei ole ihan noin kuin tuo kirjoittaja kirjoitti! Oikea muoto on: "kyllä sopu sijaa antaa"!
Älä nyt, haluan kuulla missä viidakossa asustelee sopuleita 😁
Aletheias
- Anonyymi00033
Kollektiivissa eivät ainakaan osaa pyytää anteeksi saati vapaaehtoisesti alkaa puhumaan mitään korjaavista toimenpiteistä. Kohtahan se onkin aivan liian myöhäistä. Sitten tuleekin paaaljon isompi keissi. Kaikki joutuu tilille. On kyl sääli. Onko?
- Anonyymi00034
"Pasilan nainen", älä huido! voisit jo vihdoinkin luovuttaa virkamerkkis.
- Anonyymi00035
No esimerkiksi sinä olet niin ystävällinen ja kohtelias etten ikimaailmassa sanoisi sinusta mitään pahaa.
Moni kaivaa täällä verta nenästään niin turpaan tulee. Ei ole syytä pyytää anteeksi.- Anonyymi00037
Nuoleskeliko ihan irl?
- Anonyymi00038
Anonyymi00037 kirjoitti:
Nuoleskeliko ihan irl?
Pahanilmanlintu.
Pyydän aina anteeksi jos itselleni tulee sellainen tunne, että olen toiminut väärin. Se pahoittelemisen tarve on sit kuitenkin ihan sisäsyntyinen prosessi eikä siihen vaikuta ulkliset tekijät. Omatuntoni kun soimaa, silloin pyydän anteeksi.
Erimielisyyttä en pahoittele, sillä eihän siinä ole .ktään pahoiteltavaa. Mutta jos alennun haukkumaan, se harmittaa itseäni ja sitä kyllä pahoittelen.- Anonyymi00040
Minulle itselle jää ikävä fiilis jos en pyydä anteeksi mikäli olen käyttäytynyt sopimattomasti. Ihan jo itsenikin takia pyydän anteeksi, myös anonyymipalstalla jos olen loukannut jotain.
- Anonyymi00044
Riippuu vähän tapauksesta, mutta xlinerin kanssa kerran sanaa vääntelin ja huomasin ettei hän ota mitään itseensä. En pyydellyt muistaakseni anteeksi, koska olimme vain eri mieltä, mutta myöhemmässä jutussa yllätyin silti hänen mukavaa luonnetta.
- Anonyymi00046
Anteeksi pyytäessä tulee kuulemma välttää "mutta" ja "jos" sanoja.
Kaikille vinkiksi "jos" joskus anteeksi pyydätte, "mutta" unohtaisitte tällaisen kultaisen säännön.
AV
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 87948
- 74925
- 59861
- 50702
Uunimakkara koululaisten suosikki
https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000012228523.html on tärkeää että oppilaat syövät hyvin, muuten ei jaksa p268692Meistä puhutaan
Meistä varmaan puhutaan ja huhutaan. Luulen niin. Ei kiva juttu. Ja ystävät on minusta huolissaan. Yritän tehdä kaikkeni27686- 17532
- 58518
- 86515
En tiedä sinusta
Olisitko lempeä, hyväntuulinen ja rento vai jämpti, määrätietoinen ja huoliteltu kumppani?38512